Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Tunnen+vanhoja,+on+yli+90-vuotiaitakin+jotka+eivät+ole+koskaan+kuntoilleet,+ovat+silti+hyväkuntoisia+ikäisekseen.+Kuntoilu+on+tullut+työn+teosta+ja+hyötyliikunnasta.+Minusta+on+turhaa+lähteä+maratonille+yhdeksänkymppisenä,+jos+ei+sitten+siksi+että+tuon+ikäiset+ovat+harvinaisuuksia+sellaisessa+ja+saavat+paljon+huomiota.Jokainen+saa+puolestani+elää+elämänsä+kuinka+haluaa,+viikatemies+on+kintereillä+kuitenkin+ja+ennen+pitkää+saavuttaa+jokaisen,+ei+pysty+pötkimään+pakoon.++Hoitolaitoksessa+vieraillessani+olen+nähnyt+juuri+entisiä+hyvin+pärjänneitä+urheilijoita+enemmän+kuin+keskiverto+saman+ikäisiä.+Ei+heillä+fyysisessä+kunnossa+kaikilla+ole+vikaa,+vaan+armoton+Alzheimer+on+saanut+kiinni.+Urheile+ihmeessä,+se+tuottaa+itsellesi+iloa+kun+jaksat.
  2. Hain+löytökissan+aikoinaan+kissatalosta.++Kattiriepu+oli+surkean+näköinen,+korvat+vuotivat+visvaa,+karvat+hiveässä+kunnossa,+haisi+pahalta.+Sain+kamalan+kutinan+selkääni,+katsoin+peilillä,+oli+täynnä+punaisia+paukamia.+Menin+lääkäriin,+kauhistui,+sanoi+että+onkohan+minulla+ruusu.kerroin+kissasta,+sain+vahvaa+kortisonisalvaa,+sillä+parani.+Jotain+kirppuja+katissa+oli.+Vein+sen+eläinlääkäriin,+kaiken+kurjuuden+lisäksi+kissalla+oli+diabetes,+todella+paha.+Sain+paljon+lääkkeitä,+kissa+on+tunnetusti+epäkiitollinen+lääkittävä,+olin+täynnä+raapimisjälkiä.+Muuten+sain+kissan+siistiin+kuntoon+mutta+diabetes+ei+pysynyt+hallinnassa+piikeilläkään.+Kissa+ei+antautunut+useinkaan+kiinni+kun+vaistosi+koska+saa+taas+piikin,+onneksi+välillä+onnistuinkin+lääkitsemisessä.+Viimein+meni+niin+huonoon+kuntoon+että+piti+armahtaa+kissojen+taivaaseen.+Yleensä+kissahoitolasta+saa+luovuttaa+vain+terveitä+kissoja.+paikka+oli+muutenkin+ala-arvoinen.