Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tunnen+vanhoja,+on+yli+90-vuotiaitakin+jotka+eivät+ole+koskaan+kuntoilleet,+ovat+silti+hyväkuntoisia+ikäisekseen.+Kuntoilu+on+tullut+työn+teosta+ja+hyötyliikunnasta.+Minusta+on+turhaa+lähteä+maratonille+yhdeksänkymppisenä,+jos+ei+sitten+siksi+että+tuon+ikäiset+ovat+harvinaisuuksia+sellaisessa+ja+saavat+paljon+huomiota.
Jokainen+saa+puolestani+elää+elämänsä+kuinka+haluaa,+viikatemies+on+kintereillä+kuitenkin+ja+ennen+pitkää+saavuttaa+jokaisen,+ei+pysty+pötkimään+pakoon.++Hoitolaitoksessa+vieraillessani+olen+nähnyt+juuri+entisiä+hyvin+pärjänneitä+urheilijoita+enemmän+kuin+keskiverto+saman+ikäisiä.+Ei+heillä+fyysisessä+kunnossa+kaikilla+ole+vikaa,+vaan+armoton+Alzheimer+on+saanut+kiinni.+
Urheile+ihmeessä,+se+tuottaa+itsellesi+iloa+kun+jaksat.
28.11.2016 17:07
Pavlovin+koiratkin+vielä+käsittelemättä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pavlovin_teoria
28.11.2016 16:36
http://www.studio55.fi/terveys/article/geriatri-ikaihmisille-unohtakaa-laihdutus-pitakaa-huolta-kiloistanne/4772288
Olen+monesta+lähteestä+lukenut+että+lievä+ylipaino+on+hyväksi+iäkkäämmille+ihmisille,+varsinkin+naisille.+Luiden+haurastuminen+on+nopeampaa+laihoilla+ja+ovat+vanhemman+näköisiä.
28.11.2016 16:30
Jospa+hän+halusi+valtaa.+
Vaan+ei+tuo+pesti+ole+kaikkein+helpoimpia.+Lisäksi+puututaan+kaikkiin+tekemisiin++!
28.11.2016 15:13
Harrastan+kirpparilla+käymistä,+varsinkin+SPR.n+kontista+saatta+tulla+löytöjäkin.+Ei+ole+näkynyt+minkäänlaisia+ötököitä.+Lintukirppuja+on+kissa+tuonut+kerran,+nekin+ovat+inhottavia,+onneksi+eivät+elä+sisätiloissa+kauan.
28.11.2016 09:49
Sipilälle+on+tapahtunut+liian+usein+omaa+tai+sukulaisten+rahapussia+hyödyntäviä+sattumia.+Sattumilla+ei+ole+tapana+kasaantua+noin+paljon+samaan+kohteeseen+jos+ei+itse+edesauteta+asiaa.
28.11.2016 09:45
Enpä+ole+ennen+kuullut+että+joku+olisi+päässyt+läskieläkkeelle.+
Kyllä+jokainen+huomattavan+ylipainoinen+tietää+haitat,+ei+niistä+tarvitse+erikseen+huomautella.+
Laihduttaminen+ei+ole+helppoa,+varsinkaan+jos+on+kiloja+kertynyt+paljon,+kaiken+lisäksi+paino+tuppaa+nousemaan+entisiin+lukemiin+jopa+yli.
Nämä+hikipingot+joilla+on+katkerat+juonteet+suupielissä+kyttäävät+muiden+painoa+kärkkäästi.+
Itse+syön+useimmiten+kaikkea+mistä+tykkään,+muutaman+kilon+jälkeen+otan+viikon-parin+spurtin,+joku+sanoisi+että+olen+jojo+laihduttaja,+onneksi+ei+ole+kyse+kun+korkeintaan+viidestä+kilosta.+Olen+yli+ihannepainon,+enkä+edes+halua+laihtua+normien+mukaiseksi.
28.11.2016 09:40
Mitä+tekemistä+lasten+saannilla+on+hoikkuuden+ja+terveyden+kanssa?+
Kaikenikäisissä+on+vaikka+minkä+painoisia.+
Lievä+ylipaino+on+iäkkäämmällä+vain+eduksi.
27.11.2016 09:45
Olen+otettu+mielenkiinnostasi+:)+Mielestäni+Vaipat+ovat+Tenoja,+ei+Denoja.+
En+ole+huomannut+vanhainkodilla+vieraillessani+pissanhajua.+
Mamman+asuntoon+jäi+monta+laatikollista+Tenoja,+antaa+olla+kaiken+varalta,+ei+sitä+tiedä+koska+ne+ovat++tarpeeseen.
26.11.2016 19:00
Miksi+ärsyynnyt?+Lesken+ajattelee+koiran+parasta+kun+käy+ulkoiluttamassa.+
Ainakaan+minusta+ei+olisi+koiran+pitäjäksi,+olen+laiska+ulkoilemaan.+Silti+olen+pitkin+hampain+ulkoiluttanut+ja+hoitanut+tuttavan+koiraa+kun+hän+kävi+syöpähoidoissa.+Ei+saanut+muitakaan,+eikä+hänellä+ollut+varaa+maksaa+eläinhoitolalle.+Sanoin+kyllä+että+ei+ole+oikein+minun+hommiani+mutta+yritän.+Karmea+tyhmä+vasikan+kokoinen+peto,+kissakin+nauroi+sille;)
Silti+niin+rakas+omistajalleen.
25.11.2016 18:52
Ihan+sama+minulle,+oli+kumpi+hyvänsä.+Ei+ne+minun+mielipiteestäni+siellä+piittaa.
24.11.2016 20:32
Kyllä+niitä+vaipoissa+makaavia+valitettavasti+on+joka+puolella+suomea.+
Olen+viettänyt+omaisteni+luona+vuodeosastolla+ja+palvelutalossa+niin+paljon+aikaa+että+on+minulle+kuin+toinen+koti.+
Nuoret+eivät+innokkuudessaan+aina+ymmärrä+kysyä+mitä+vanhus+itse+haluaa,+haluaako+seuraa,+haluaako+ulkoilemaan,+hyvää+he+tarkoittvat+kun+käyvät+ulkoiluttamassa+vanhuksia+tai+tuomassa+"virikkeitä".+
On+tietysti+paljon+vanhoja+ihmisiä+jotka+ilahtuvat+kun+heidän+kanssaan+ollaan.+Itseni+kohdalle+on+sattunut+sellaiset++hoidettavat+jotka+tykkäävät+olla+rauhassa,+omassa+maailmassaan,+Meille+tuli+omaishoitaikaan+innokas+työharjoittelija+joka+vei+vastahakoisen+hoidettavan+ulkoilemaan.+Seuraavaa+kertaa+ei+tullut,+pisti+niin+kovasti+hanttiin.+Samanlainen+on+ollut+myös+hoitopaikassa.
En+väheksy+vapaaehtoistyötä,+moni+vanhus+tykkää+kun+on+vaihtelua+normaaliin+rutiiniin.+Mutta+jos+ei+ole+enennekään+ollut+kovin+sosiaalinen+ei+sellaiseksi+tule+vanhanakaan.
24.11.2016 19:13
Ottaakohan+Eva+naapurikseen+pakolaisia,+näyttää+olevan+vastaanotto+nihkeää+Rkp.läisten+asuttamilla+seuduilla.
Siitä+huolimatta+ollaan+maailmoja+syleilevän+vastaanottavaisia+kunhan+pysyvät+poissa+heidän+asuttamiltaan+seuduilta.
24.11.2016 09:56
Minun+luokseni+tuli+pari+kuukautta+sitten+tyttökissa.+Otin+selvää+kenen+kissa+on,+eivät+halunneet+pitää+joten+jäi+minulle.+
Minulla+on+ollut+useita+kissoja,+ovat+joko+vahuuden+ja+sairauden+takia+armahdettu+kissojen+autuaammille+hiirimaille.+
En++ole+koskaan+kokenut+niin+omistautunutta+rakkautta+mitä+tämä+typykkä+minulle+osoittaa,+seuraa+joka+paikkaan,+nukkuu+pää+samalla+tyynyllä+tai+kainalossa.+Tytär+käydessään+sanoi+että+on+allapäin+kun+olen+vaikkapa+kaupassa+käymässä+katsoo+ikkunasta+koko+ajan.+
On+varmaan+kiitollinen+kun+pääsi+lämpimään+kotiin+ja+saa+huolenpitoa+osakseen.+
Ajattelin+että+suuttuu+minulle+kun+vein+steriloitavaksi,+oli+kaiken+lisäksi+jo+pennun+alut+mahassa.+En+olisi+pystynyt+ottamaan+vastaan+neljää+kissnpentua+lisää.+Niitä+ei+tahdo+huolia+kukaan,+jos+huoliikin+niin+ei+tiedä+millaisiin+olosuhteisiin+joutuvat.
24.11.2016 09:50
Olen+hyvin+samanlainen+kuin+aloittaja.
Matkustelen+mieluummin+yksin,+viihdyn+yksin+mökillä+tai+kaupungissa.+
Tuntuu+että+olen+saanut+ihmisistä+tarpeekseni+vaikka+ei+minulla+heitä+vastaan+mitään+ole.+En+tunne+jääneeni+mitään+ilman+elämältä+vaikka+moni+joka+minut+tuntee+voisi+ajatella+niinkin.+
Minun+on+helppo+saada+juttukavereita+tai+seuraa+halutessani,+Ystävyyskin+velvoittaa+vastavuoroisuuteen+joten+yhteyden+pitäminen+on+jäänyt+hyvin+vähiin.+
Varmaan+asiaan+on+vaikuttanut+elämäni+jonka+aikana+olen+joutunut+ottamaan+hyvin+paljon+vastuuta+toisista,+nyt+olen+ihan+mustasukkainen+omasta+ajastani+ja+vapaudestani.+
En+sentään+ihan+erakko+ole,+kaveri+käy+viikonloppuisin,+ihan+hyvä+että+käy.+
Ymmärrän+kuinka+vaikeaa+on+ihmisillä+joiden+yksinäisyys+ei+ole+vapaaehtoista.+Nuorten+ei+pitäisi+jäädä+yksin,+netti+ei+mielestäni+korvaa+sosiaalisia+suhteita+heillä.+
Leskeksi+jäänyt+tuttavani+oli+seota+kun+ei+osannut+olla+yhtään+yksin.+Onneksi+löysi+uuden+kumppanin,+on+nyt+tyytyväinen.
23.11.2016 23:05
Eihän+jumalaa+tarvitse+hyljätä+vaikka+eroaisi+kirkosta.
Jos+kirkon+opit+eivät+käy+yksiin+oman+vakaumuksen+kanssa+niin+turha+siihen+on+kuulua.
22.11.2016 22:05
Kristiinakaupungissa,+Lappfjärdissä,+Karijoella+ainakin+on+sukulaisia.++Myös+suomenkielisillä+Isojoella+ja+Honkajoella,+sen+verran+olen+katsellut+vanhoja+kirkonkirjoja.+Äidin+suvussa+on+hurreja.
22.11.2016 19:43
Minua+ei+juuri+kiinnosta+juureni.+Olen+sinisilmäinen+ruskeahiuksinen+ja+vaaleaihoinen.+
Ihmiset+on+ihmisiä+kaikkialla,+ei+se+että+ihossa+ja+hiuksissa+on+enemmän+pigmenttiä+vaikuta+suhtautumiseeni.
Sukuni+on+isän+ja+äidin+puolelta+ollut+niin+kauan+kuin+kirkonkirjoja+on+pidetty++länsirannikolta+Kristiinankaupungin+ympäristöstä.+
On+voineet+tulla+sinne+mistä+vain.
Äiti+pruukasi+sanoa+että+on+saanut+hyvät+geenit+kun+sukunsa+jäsenet+elävät+terveenä+pitkälle+vanhuuteen.+Kyllä+hekin+kuolevat+ajallaan.
22.11.2016 19:04
Ihmettelen+kuinka+tuomitsevia+monet+ovat+tämän+kaikkein+luonnollisimman+tarpeen+suhteen.+
Jos+kieltää+itseltään+normaalit+tarpeet+ihmisistä+tulee+ilketä,+katkeria+muiden+elämää+kyttääviä.++
Muistan+erään+naisen+sanoneen+että+naiminen+on+pahempi+asia+kuin+murha+jos+sitä+harrastaa+avioliiton+ulkopuolella.+
Aloittajahan+on+sopiva+kohde+miehelle+joka+etsii+seksiseuraa,+hänkään+ei+ymmärtääkseni+halunnut+jatkuvaa+yhdessä+oloa.+
Aina+sanotaan+että+miehillä+on+vain+se+yksi+asia+mielessä,+on+se+naisillakin,+muiden+asioiden+rinnalla.+
Me+synnytään+tänne+lisääntymään+jatkamaan+elämän+kiertokulkua+kuten+kaikki+elollinen+luonnossa.+Vaikka+lisääntymisikä+onkin+takana+ei+seksuaalisuus+mihinkään+katoa.+
Sitä+on+vielä+vanhainkodissakin,+kun+muistisairaus+vie+estot+on+ukkelit+ja+henkilökuntakin+naama+punaisena+ronskeja+ehdotuksia+tekevien+mummojen+kanssa.
22.11.2016 10:57
Hain+löytökissan+aikoinaan+kissatalosta.++
Kattiriepu+oli+surkean+näköinen,+korvat+vuotivat+visvaa,+karvat+hiveässä+kunnossa,+haisi+pahalta.+
Sain+kamalan+kutinan+selkääni,+katsoin+peilillä,+oli+täynnä+punaisia+paukamia.+Menin+lääkäriin,+kauhistui,+sanoi+että+onkohan+minulla+ruusu.
kerroin+kissasta,+sain+vahvaa+kortisonisalvaa,+sillä+parani.+Jotain+kirppuja+katissa+oli.+Vein+sen+eläinlääkäriin,+kaiken+kurjuuden+lisäksi+kissalla+oli+diabetes,+todella+paha.+
Sain+paljon+lääkkeitä,+kissa+on+tunnetusti+epäkiitollinen+lääkittävä,+olin+täynnä+raapimisjälkiä.+Muuten+sain+kissan+siistiin+kuntoon+mutta+diabetes+ei+pysynyt+hallinnassa+piikeilläkään.+Kissa+ei+antautunut+useinkaan+kiinni+kun+vaistosi+koska+saa+taas+piikin,+onneksi+välillä+onnistuinkin+lääkitsemisessä.+
Viimein+meni+niin+huonoon+kuntoon+että+piti+armahtaa+kissojen+taivaaseen.+
Yleensä+kissahoitolasta+saa+luovuttaa+vain+terveitä+kissoja.+paikka+oli+muutenkin+ala-arvoinen.
21.11.2016 18:54
145 / 165