Kiva artikkeli DNA-kokeesta joka todisti sen tosiasian että emme edes itse tiedä ketä olemme.
http://fi.newsner.com/ennakkoluuloisten-ihmisten-etnisyys-selvitettiin-dna-testilla-tulokset-jarkyttivat-ja-saivat-kyyneliin
Kuka sinä olet?
57
291
Vastaukset
- enmilläänkeksi
@Paloma.se.co
Mitä sinä itse ymmärrät DNA-testeistä ja DNA-testien tulosten tulkinnasta?
Kovin oli kevyttä kamaa videosi!
Olen oman ja muutaman sukulaiseni Y-DNA-, mtDNA- ja FF-testit ostanut ja hallinnoin niitä."enmilläänkeksi"
Tuon testin voit tehdä itsekin.
Tilaa purnukat ja laita lima postiin.
Hallinnointi ei tee sinusta yhtään mitään.
Hyvä kun edes maalaisen.
H.- enmilläänkeksi
hunksz kirjoitti:
"enmilläänkeksi"
Hyvä kun edes maalaisen.
H.@hunksz
Olen kuules vuosia sitten lähettänyt koeputkia Houstoniin ja testituloksetkin on tulleet vuosia sitten. Ja ihan itse tilasin ja lähetin. En syljeskellyt vaan posken sisäpinnalta raaputtelin.
Tämä aloitus on taas sarjaa: Valheiden verkko somessa! - enmilläänkeksi
hunksz kirjoitti:
"enmilläänkeksi"
Hyvä kun edes maalaisen.
H.@hunksz
Sää ny et ymmärrä yhtikäs mitään taaskaan.
Hallinnointi juuri tekee minusta vaikka mitä hienoa ja empaattista ja sympaattista ja ennakkoluulotonta ja suvaitsevaa ☺ Puuhaan DNA-testituloksen analysoinnin kanssa yhteistyössä useiden maiden DNA-asiantuntijoiden kanssa. Kehittyvä tiede. Koko ajan tulee uutta. Ja myös uusia testattuja. Rahaakin palaa hitosti. Mielenkiintoista on.
Eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla ja ylipäätänsä valkoihoisilla on Neandertalinihmisen perimää mutta Afrikkaan jääneillä tummaihoisilla ei ole. Afrikasta me kaikki olemme lähtöisin. Matkalla pohjoista kohti meidän valkoihoisiksi auringon lämmön puutteesta muuttuneiden esivanhemmat naivat Neandertalinihmisten kanssa. Kevyttä kamaa mutta kuka ihme jaksaa aina vetää kivirekeä otsa hiessä.
:)
Minulla taas kaikki ulkoiset tekijät viittaavat itään ja pohjoiseen. Veriryhmänikin viittaa keski-aasialaisille tasangoille, se kuuluisa Genghis Khan- geeni.
Koska minulla ei ole varsinaisesti mitään ennakkoluulija muita kansalaisuuksia kohtaan (paitsi pieni peritty russkiviha-demoni, jota pidän kurissa) niin en tunne kutsumusta lähteä tekemään DNA-tutkimusta. (Todennäköisesti sieltä löytyisi poropaimenia ja miilunpolttajia, soita, metsää ja merenrantoja ihan riittämiin. Tuskin mitään eksoottista.)- voemahotonta
Paloma.se.co kirjoitti:
Kevyttä kamaa mutta kuka ihme jaksaa aina vetää kivirekeä otsa hiessä.
Minulla taas kaikki ulkoiset tekijät viittaavat itään ja pohjoiseen. Veriryhmänikin viittaa keski-aasialaisille tasangoille, se kuuluisa Genghis Khan- geeni.
Koska minulla ei ole varsinaisesti mitään ennakkoluulija muita kansalaisuuksia kohtaan (paitsi pieni peritty russkiviha-demoni, jota pidän kurissa) niin en tunne kutsumusta lähteä tekemään DNA-tutkimusta. (Todennäköisesti sieltä löytyisi poropaimenia ja miilunpolttajia, soita, metsää ja merenrantoja ihan riittämiin. Tuskin mitään eksoottista.)Tämä se vasta olikin loistavaa satiiria!
- enmilläänkeksi
Paloma.se.co kirjoitti:
Kevyttä kamaa mutta kuka ihme jaksaa aina vetää kivirekeä otsa hiessä.
Koska minulla ei ole varsinaisesti mitään ennakkoluulija muita kansalaisuuksia kohtaan (paitsi pieni peritty russkiviha-demoni, jota pidän kurissa) niin en tunne kutsumusta lähteä tekemään DNA-tutkimusta. (Todennäköisesti sieltä löytyisi poropaimenia ja miilunpolttajia, soita, metsää ja merenrantoja ihan riittämiin. Tuskin mitään eksoottista.)@Paloma.se.co
Kyllä sun kannattais selvittää DNA-testeillä, että mistä kummasta sinulle on periytynyt tuo suunnaton suvaitsevaisuuden, ennakkoluulottomuuden ja empaattisuuden määrä, varmaan korvistasikin tursuaa empatiaa.
Tämäkin piirre voidaan ehkä selittää DNAn avulla, kun rahan riittävyydestä huolehtimista sanot rasismiksi.
Jos DNA-testisi osoittaisi tuon ihmeellisen ihanan ominaisuutesi on peräisin neandertalin ihmiseltä, niin HEUREKA saataisiin uutta mullistavaa tietoa!
koska koskaan ennen ei ole
"Tutkijoiden mukaan geenilöydöistä huolimatta nykyihmisistä ei voi nimetä mitään tyypillisiä neandertalin ihmisten piirteitä"
http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/bi/bi4/1_ihmisen_evoluutio/104?C:D=2139953&m:selres=2139953
Neandertalin ihminen oli eri laji ja vain ihmismiehen ja neandertalilaisen naisen jälkeläisissä oli elinkelpoisia ja lisääntymiskykyisiä.
- Kaikki poikien äidit neandertalilaisia ja isät ihmisiä – Tutkimus: Vain näin lajiemme risteytyminen on ollut mahdollista
http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/kaikki-poikien-aidit-neandertalilaisia-ja-isat-ihmisia-tutkimus-vain-nain-lajiemme-risteytyminen-on-ollut-mahdollista-6539699
"Perimämme ei vain ollut neandertalilaisen Y-kromosomin osalta yhteensopivaa.
Tällaisten risteymien poikasikiöt olisivat menneet kesken. Jos osa heistä olisikin selviytynyt aikuiseksi asti, he olisivat olleet hedelmättömiä. Niinpä kaikkien hybridiesi-isiemme äidit olivat neandertalilaisia. Esiäitiemme vanhemmista puolestaan kumpi tahansa on voinut olla neandertalilainen.
Stanfordin yliopiston tutkijat vertasivat neandertalilaisen Y-kromosomia nykyihmisen ja simpanssin vastaavaan. He löysivät neljästä eri geenistä mutaatioita, jotka ovat saattaneet tehdä mahdottomaksi neandertalilaisen Y-kromosomin sekoittumisen nykyihmisen perimään." - enmilläänkeksi
enmilläänkeksi kirjoitti:
@Paloma.se.co
Kyllä sun kannattais selvittää DNA-testeillä, että mistä kummasta sinulle on periytynyt tuo suunnaton suvaitsevaisuuden, ennakkoluulottomuuden ja empaattisuuden määrä, varmaan korvistasikin tursuaa empatiaa.
Tämäkin piirre voidaan ehkä selittää DNAn avulla, kun rahan riittävyydestä huolehtimista sanot rasismiksi.
Jos DNA-testisi osoittaisi tuon ihmeellisen ihanan ominaisuutesi on peräisin neandertalin ihmiseltä, niin HEUREKA saataisiin uutta mullistavaa tietoa!
koska koskaan ennen ei ole
"Tutkijoiden mukaan geenilöydöistä huolimatta nykyihmisistä ei voi nimetä mitään tyypillisiä neandertalin ihmisten piirteitä"
http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/bi/bi4/1_ihmisen_evoluutio/104?C:D=2139953&m:selres=2139953
Neandertalin ihminen oli eri laji ja vain ihmismiehen ja neandertalilaisen naisen jälkeläisissä oli elinkelpoisia ja lisääntymiskykyisiä.
- Kaikki poikien äidit neandertalilaisia ja isät ihmisiä – Tutkimus: Vain näin lajiemme risteytyminen on ollut mahdollista
http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/kaikki-poikien-aidit-neandertalilaisia-ja-isat-ihmisia-tutkimus-vain-nain-lajiemme-risteytyminen-on-ollut-mahdollista-6539699
"Perimämme ei vain ollut neandertalilaisen Y-kromosomin osalta yhteensopivaa.
Tällaisten risteymien poikasikiöt olisivat menneet kesken. Jos osa heistä olisikin selviytynyt aikuiseksi asti, he olisivat olleet hedelmättömiä. Niinpä kaikkien hybridiesi-isiemme äidit olivat neandertalilaisia. Esiäitiemme vanhemmista puolestaan kumpi tahansa on voinut olla neandertalilainen.
Stanfordin yliopiston tutkijat vertasivat neandertalilaisen Y-kromosomia nykyihmisen ja simpanssin vastaavaan. He löysivät neljästä eri geenistä mutaatioita, jotka ovat saattaneet tehdä mahdottomaksi neandertalilaisen Y-kromosomin sekoittumisen nykyihmisen perimään."@Paloma.se.co
Vastauksia pyydän kysymyksiini, jotka esitin ketjussa
Valheiden verkko somessa! korppis 21.11.2016 10:44
- olisipa mielenkiintoista tietää, mitä empaattisiksi ja suvaitsevaisiksi ja näinollen hyviksi ihmisiksi itseään kehuvat palstalaiset oikeasti tekevät maahanmuuttajien avuksi - siis mitä muuta kuin kehuvat palstalla itseään, neuvovat, opettavat ja paheksuvat.
Näinkös se on asia kohdallasi @Paloma.se.co ?
Niinpä nuo tämänkin palstan empaattiset ja suvaitsevaiset hyvikset sädekehä kutreillaan huseeraa kenenkään kyselemättä tekoja ja mitenkään kyseenalaistamatta. Kuin Keisarit ilman vaatteita kekkuloivat. Vaikkei mitään merkittäviä konkreettisia tekoja nämä Keisarit ole pystyneet kertomaan - korkeintaan joskus olleet samassa huoneessa maahanmuuttajien kanssa ja nähneet maahanmuuttajien kävelevän tiellä. Ylevillä ajatuksiallaan kovin elvistelevät vaan ☺ enmilläänkeksi kirjoitti:
@Paloma.se.co
Vastauksia pyydän kysymyksiini, jotka esitin ketjussa
Valheiden verkko somessa! korppis 21.11.2016 10:44
- olisipa mielenkiintoista tietää, mitä empaattisiksi ja suvaitsevaisiksi ja näinollen hyviksi ihmisiksi itseään kehuvat palstalaiset oikeasti tekevät maahanmuuttajien avuksi - siis mitä muuta kuin kehuvat palstalla itseään, neuvovat, opettavat ja paheksuvat.
Näinkös se on asia kohdallasi @Paloma.se.co ?
Niinpä nuo tämänkin palstan empaattiset ja suvaitsevaiset hyvikset sädekehä kutreillaan huseeraa kenenkään kyselemättä tekoja ja mitenkään kyseenalaistamatta. Kuin Keisarit ilman vaatteita kekkuloivat. Vaikkei mitään merkittäviä konkreettisia tekoja nämä Keisarit ole pystyneet kertomaan - korkeintaan joskus olleet samassa huoneessa maahanmuuttajien kanssa ja nähneet maahanmuuttajien kävelevän tiellä. Ylevillä ajatuksiallaan kovin elvistelevät vaan ☺Minä olen ollut maahanmuuttaja vuodesta 1970 joten koen samaistumisen maahanmuuttajien elämään todella helpoksi. Minä tosin käytän vanhanaikaista sanaa "siirtolainen" tai jopa expat-sanaa, joka sopii myös. Olen ollut siirtolainen USA:ssa, Kolumbiassa ja nyt nää viimeiset kolmekymmentä vuotta Ruotsissa. Se ei tee minua sen huonommaksi tai sen paremmaksi kuin kukaan muukaan tänne kirjoittavista; ainoastaan muuttaa jonkunverran vinkkeliä mistä katson asioita.
Mitään sädekehää en ole nähnyt kutreillani. Jos sinä haluat sen sinne piirtää niin ole hyvä. Se on sinun käsityksesi tuntemattomasta ihmisestä joka mielestäsi "elvistelee" kun kertoo vain omaa totuuttaan. Ellei se kelpaa, niin oma vahinkosi.
Että mitäkö konkreettista olen tehnyt näiden nykyisten, Suomeen saapuneiden turvapaikanhakijoiden hyväksi? En yhtään mitään. En edes ole Suomessa. Täällä asuinpaikallani osallistun kirkon ja maahanmuuttoviraston organisoimaan ja kunnan tukemaan pakolaisten ja paikallisten integroitumisprojektiin, joka kokoaa kylän turvapaikanhakijoita (55 perhepaikkaa) ja joutilaita kyläläisiävanhalle koululle jossa pidämme kahviota, kirjastoa, kieliopetusta, kulttuuritapahtumia, lasten ja nuorten toimintaa jne. neljänä päivänä viikossa. Keräämme myös talvivaatteita ja esim. luistimia ja kypäriä pakolaislapsille tarpeen mukaan. Olemme lahjoittaneet tavaraa, esim nukkekodin ja käymme siellä sporaadisesti. Minusta on mukavaa nähdä miten turvapaikanhakijoiden lapset pelaa futista kylän kentällä paikallisten pikkupoikien kaa tai käy kesällä mato-ongella laiturilla. He ovat osa yhteisöämme ja tulemme hyvinjuttuun, mitään haittaa heistä ei ole ollut. Pikemminkin tykkään että he ovat tuoneet uutta elämää tänne. Rikollisuutta ei ole esiintynyt.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä olen ollut maahanmuuttaja vuodesta 1970 joten koen samaistumisen maahanmuuttajien elämään todella helpoksi. Minä tosin käytän vanhanaikaista sanaa "siirtolainen" tai jopa expat-sanaa, joka sopii myös. Olen ollut siirtolainen USA:ssa, Kolumbiassa ja nyt nää viimeiset kolmekymmentä vuotta Ruotsissa. Se ei tee minua sen huonommaksi tai sen paremmaksi kuin kukaan muukaan tänne kirjoittavista; ainoastaan muuttaa jonkunverran vinkkeliä mistä katson asioita.
Mitään sädekehää en ole nähnyt kutreillani. Jos sinä haluat sen sinne piirtää niin ole hyvä. Se on sinun käsityksesi tuntemattomasta ihmisestä joka mielestäsi "elvistelee" kun kertoo vain omaa totuuttaan. Ellei se kelpaa, niin oma vahinkosi.
Että mitäkö konkreettista olen tehnyt näiden nykyisten, Suomeen saapuneiden turvapaikanhakijoiden hyväksi? En yhtään mitään. En edes ole Suomessa. Täällä asuinpaikallani osallistun kirkon ja maahanmuuttoviraston organisoimaan ja kunnan tukemaan pakolaisten ja paikallisten integroitumisprojektiin, joka kokoaa kylän turvapaikanhakijoita (55 perhepaikkaa) ja joutilaita kyläläisiävanhalle koululle jossa pidämme kahviota, kirjastoa, kieliopetusta, kulttuuritapahtumia, lasten ja nuorten toimintaa jne. neljänä päivänä viikossa. Keräämme myös talvivaatteita ja esim. luistimia ja kypäriä pakolaislapsille tarpeen mukaan. Olemme lahjoittaneet tavaraa, esim nukkekodin ja käymme siellä sporaadisesti. Minusta on mukavaa nähdä miten turvapaikanhakijoiden lapset pelaa futista kylän kentällä paikallisten pikkupoikien kaa tai käy kesällä mato-ongella laiturilla. He ovat osa yhteisöämme ja tulemme hyvinjuttuun, mitään haittaa heistä ei ole ollut. Pikemminkin tykkään että he ovat tuoneet uutta elämää tänne. Rikollisuutta ei ole esiintynyt."Paloma.se.co"
Ja muutkin rakkaat lukijani...
-
Minä olen niin empaattinen että en koske tikullakaan mamujen ongelmiin.
En halua sotkea kotoutumis-prosessiaan.
Tunnen lievää ikävääkin nuoruuteeni.
Olisi kiva gartsalla vähän leipoa lättyjä.
Itsekin opin yhteiskunnastamme paljon sillä metodilla.
Olen kertonutkin olleeni laadukas koulu-kiusaaja-kouluttaja.
-
Kyllä sinä olet huono nainen Paloma.
Olet tuhlannut kauneimman kukkeutesi vieraitten maitten miehille.
Vaikka omiakin olisi ollut :)
Noh, onhan sinulle sentään jäänyt runsaahkosti rippeitä nuoruutesi kuuman kiihkeästä laavasta.
H.- enmilläänkeksi
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä olen ollut maahanmuuttaja vuodesta 1970 joten koen samaistumisen maahanmuuttajien elämään todella helpoksi. Minä tosin käytän vanhanaikaista sanaa "siirtolainen" tai jopa expat-sanaa, joka sopii myös. Olen ollut siirtolainen USA:ssa, Kolumbiassa ja nyt nää viimeiset kolmekymmentä vuotta Ruotsissa. Se ei tee minua sen huonommaksi tai sen paremmaksi kuin kukaan muukaan tänne kirjoittavista; ainoastaan muuttaa jonkunverran vinkkeliä mistä katson asioita.
Että mitäkö konkreettista olen tehnyt näiden nykyisten, Suomeen saapuneiden turvapaikanhakijoiden hyväksi? En yhtään mitään. En edes ole Suomessa. Täällä asuinpaikallani osallistun kirkon ja maahanmuuttoviraston organisoimaan ja kunnan tukemaan pakolaisten ja paikallisten integroitumisprojektiin, joka kokoaa kylän turvapaikanhakijoita (55 perhepaikkaa) ja joutilaita kyläläisiävanhalle koululle jossa pidämme kahviota, kirjastoa, kieliopetusta, kulttuuritapahtumia, lasten ja nuorten toimintaa jne. neljänä päivänä viikossa. Keräämme myös talvivaatteita ja esim. luistimia ja kypäriä pakolaislapsille tarpeen mukaan. Olemme lahjoittaneet tavaraa, esim nukkekodin ja käymme siellä sporaadisesti. Minusta on mukavaa nähdä miten turvapaikanhakijoiden lapset pelaa futista kylän kentällä paikallisten pikkupoikien kaa tai käy kesällä mato-ongella laiturilla. He ovat osa yhteisöämme ja tulemme hyvinjuttuun, mitään haittaa heistä ei ole ollut. Pikemminkin tykkään että he ovat tuoneet uutta elämää tänne. Rikollisuutta ei ole esiintynyt.@Paloma.se.co
Jokin aika sitten muistan sinun kirjoittaneen, että kävitte lutuses kanssa katsomassa kyläläisiävanhalle koululle mutta ettei teitä siellä tarvittu.
En kysynyt nimenomaan ja ainoastaan "Suomeen saapuneiden turvapaikanhakijoiden hyväksi?"
@Paloma.se.co "Rikollisuutta ei ole esiintynyt."
Kun noin hyvin viihdyt turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien kanssa, niin suosittelen muuttoa pysyväisasukkaaksi Malmön Södra Sofielundiin. enmilläänkeksi kirjoitti:
@Paloma.se.co
Jokin aika sitten muistan sinun kirjoittaneen, että kävitte lutuses kanssa katsomassa kyläläisiävanhalle koululle mutta ettei teitä siellä tarvittu.
En kysynyt nimenomaan ja ainoastaan "Suomeen saapuneiden turvapaikanhakijoiden hyväksi?"
@Paloma.se.co "Rikollisuutta ei ole esiintynyt."
Kun noin hyvin viihdyt turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien kanssa, niin suosittelen muuttoa pysyväisasukkaaksi Malmön Södra Sofielundiin.Sen jälkeen olemme käyneet uudelleen ja vieneet tavaraa.
Osallistumme sporaadisesti, kuten jo sanoin.
Miksi minun pitäisi mennä jonnekin ghettoon asumaan? Viihdyn erittäin hyvin täällä kylällä. 300 asukasta ja heidän lisäkseen kymmenkunta turvapaikkaa hakevia lapsiperheitä. Luen paikallislehdestä poliisiraportin viikottain. Kylällä ei tapahdu oikeestaan mitään, joku satunnainen perämottori varastetaan laivalaiturista. Tuskin pakolaisten syytä.
Voit nyt siirtyä seuraavaan aiheeseen. Kyyhkysjahti saa loppua tähän. Olen hyvin vähän koneella tänään. Lastenhoitokeikka sunnuntaihin saakka, vaikka perjantai-iltana palaamme kyllä poikien kanssa tänne maalle.- enmilläänkeksi
Paloma.se.co kirjoitti:
Sen jälkeen olemme käyneet uudelleen ja vieneet tavaraa.
Osallistumme sporaadisesti, kuten jo sanoin.
Miksi minun pitäisi mennä jonnekin ghettoon asumaan? Viihdyn erittäin hyvin täällä kylällä. 300 asukasta ja heidän lisäkseen kymmenkunta turvapaikkaa hakevia lapsiperheitä. Luen paikallislehdestä poliisiraportin viikottain. Kylällä ei tapahdu oikeestaan mitään, joku satunnainen perämottori varastetaan laivalaiturista. Tuskin pakolaisten syytä.
Voit nyt siirtyä seuraavaan aiheeseen. Kyyhkysjahti saa loppua tähän. Olen hyvin vähän koneella tänään. Lastenhoitokeikka sunnuntaihin saakka, vaikka perjantai-iltana palaamme kyllä poikien kanssa tänne maalle.@Paloma.se.co
"Miksi minun pitäisi mennä jonnekin ghettoon asumaan?"
Malmön Södra Sofielund muuttunut ghetoksi. Mikä sellaisen muutoksen ovat aiheuttanut?
Siksi sinun pitäisi muuttaa Malmön Södra Sofielundiin, että saisit tietoa.
@Paloma.se.co "Voit nyt siirtyä seuraavaan aiheeseen. Kyyhkysjahti saa loppua tähän."
Siirry ite Ruotsin keskustelupalstoille saarnaamaan turvapaikanhakijoiden ihanuudesta pikkukyläsi vinkkelistä. enmilläänkeksi kirjoitti:
@Paloma.se.co
"Miksi minun pitäisi mennä jonnekin ghettoon asumaan?"
Malmön Södra Sofielund muuttunut ghetoksi. Mikä sellaisen muutoksen ovat aiheuttanut?
Siksi sinun pitäisi muuttaa Malmön Södra Sofielundiin, että saisit tietoa.
@Paloma.se.co "Voit nyt siirtyä seuraavaan aiheeseen. Kyyhkysjahti saa loppua tähän."
Siirry ite Ruotsin keskustelupalstoille saarnaamaan turvapaikanhakijoiden ihanuudesta pikkukyläsi vinkkelistä.Kirjoittele njo nyt paikallisella foorumilla :) Meilläkin on rasisteja ja uusnatseja jotka urputtavat vihaansa ja ennakkoluulojaansa joka lähtöön.
Kuten sanoin, kokemukseni maahanmuuttajista, turvapaikanhakijoista, expateista ja pakolaisista ylittää varmaan monen muun kokemukset ja vinkkelini on 360 astetta. Tarkastelen tilannetta monesta eri näkökulmasta, sinä näet vai yhteen suuntaan. Metsään päin.- enmilläänkeksi
Paloma.se.co kirjoitti:
Kirjoittele njo nyt paikallisella foorumilla :) Meilläkin on rasisteja ja uusnatseja jotka urputtavat vihaansa ja ennakkoluulojaansa joka lähtöön.
Kuten sanoin, kokemukseni maahanmuuttajista, turvapaikanhakijoista, expateista ja pakolaisista ylittää varmaan monen muun kokemukset ja vinkkelini on 360 astetta. Tarkastelen tilannetta monesta eri näkökulmasta, sinä näet vai yhteen suuntaan. Metsään päin.@Paloma.se.co
Höpötät taas ja luulet itsestäsi liikoja.
Malmön Södra Sofielundin pysyväisasukkaana voisit auttaa maahanmuuttajia! hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Ja muutkin rakkaat lukijani...
-
Minä olen niin empaattinen että en koske tikullakaan mamujen ongelmiin.
En halua sotkea kotoutumis-prosessiaan.
Tunnen lievää ikävääkin nuoruuteeni.
Olisi kiva gartsalla vähän leipoa lättyjä.
Itsekin opin yhteiskunnastamme paljon sillä metodilla.
Olen kertonutkin olleeni laadukas koulu-kiusaaja-kouluttaja.
-
Kyllä sinä olet huono nainen Paloma.
Olet tuhlannut kauneimman kukkeutesi vieraitten maitten miehille.
Vaikka omiakin olisi ollut :)
Noh, onhan sinulle sentään jäänyt runsaahkosti rippeitä nuoruutesi kuuman kiihkeästä laavasta.
H.Huono nainen minä? Hyväksi kaikki ovat minua kiitelleet. Ja tasapuolinen olen olllut...
Päivä-päivältä enemmän, tunnen itseni Lanttu-Laatikoksi.
Miten sitten Joulun jälkeen, jää nähtäväksi.
Ainoa varma asia on että minussa ei ole Saamelaisuutta.
Olkoon siis Suomalainen.
H.Minua ei juuri kiinnosta juureni. Olen sinisilmäinen ruskeahiuksinen ja vaaleaihoinen.
Ihmiset on ihmisiä kaikkialla, ei se että ihossa ja hiuksissa on enemmän pigmenttiä vaikuta suhtautumiseeni.
Sukuni on isän ja äidin puolelta ollut niin kauan kuin kirkonkirjoja on pidetty länsirannikolta Kristiinankaupungin ympäristöstä.
On voineet tulla sinne mistä vain.
Äiti pruukasi sanoa että on saanut hyvät geenit kun sukunsa jäsenet elävät terveenä pitkälle vanhuuteen. Kyllä hekin kuolevat ajallaan.- enmilläänkeksi
@mielikki.mummo
Sukututkimuksen ja DNA-tutkimuksen harrastajana kiinnostaa, että onko ollut sukusi suomen- vai ruotsinkielistä Kristiinankaupungin ympäristössä.
Ruotsinkieliset elävät terveempinä ja pitempään.
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo11446
Perheemme esivanhempia on ruotsinkieliseltä Pohjanmaalta - Vaasa, Kristiinankaupunki, Vöyri. Ehkä olemme etäsukulaisia ☺ enmilläänkeksi kirjoitti:
@mielikki.mummo
Sukututkimuksen ja DNA-tutkimuksen harrastajana kiinnostaa, että onko ollut sukusi suomen- vai ruotsinkielistä Kristiinankaupungin ympäristössä.
Ruotsinkieliset elävät terveempinä ja pitempään.
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo11446
Perheemme esivanhempia on ruotsinkieliseltä Pohjanmaalta - Vaasa, Kristiinankaupunki, Vöyri. Ehkä olemme etäsukulaisia ☺Kristiinakaupungissa, Lappfjärdissä, Karijoella ainakin on sukulaisia. Myös suomenkielisillä Isojoella ja Honkajoella, sen verran olen katsellut vanhoja kirkonkirjoja. Äidin suvussa on hurreja.
- enmilläänkeksi
mielikki.mummo kirjoitti:
Kristiinakaupungissa, Lappfjärdissä, Karijoella ainakin on sukulaisia. Myös suomenkielisillä Isojoella ja Honkajoella, sen verran olen katsellut vanhoja kirkonkirjoja. Äidin suvussa on hurreja.
@mielikki.mummo
Todennäköisesti jostain 1600-1700-luvulta löytyisi yhteisiä esivanhempia.
Ole varovainen, kun katselet sukuasi vanhoista kirkonkirjoista - sukututkimus on todella koukuttavaa, jos annat pikkusormen, niin vie koko käden ja kaikki vapaa-aika kuluu siihen ja mielessä on esipolvien etsintä illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi, joskus pitää keskellä yötäkin nousta tutkimaan ☺
- juurtajaksaen
Ihan kiinnostava aihe, josta oli juuri viime viikolla ulkolaisen kanavan ohjelmassa pätkä jossa useat julkkikset olivat testin tehneet ja sitten heidän live-reaktionsa oli kuvattu kun saivat tulokset. Näin tuon vain osittain kun oli samaan aikaan muuta pakkopuuhaa.
Kansanmurhaaja Hitlerinkin perversit vihapuheet ja laajat lahtaukset muuttuvat "logiikkaansa" peilaten vieläkin mielettömämmiksi alla olevan valossa.
"DNA tests reveal 'Hitler was descended from the Jews and Africans he hated' "
- http://www.dailymail.co.uk/news/article-1305414/Hitler-descended-Jews-Africans-DNA-tests-reveal.html
:/ - juurtajaksaen
Sairaaloissa toisinaan mm. elintenluovutukseen sopivuutta testatessa ymv. tilanteissa käy joskus ilmi ettei jokin perheen lapsista ole yhteinen vaikka "lapsen isä" on siinä uskossa, eli vieraissa on käyty.
Siitä seuraa monia eettisiä ongelmallisuuksia, mutta lienee erittäin harvinaista, että tutkimuksien "sivutuloksen" ifoa paljastetaan asianosaiselle.
Ps. Minne noita testejä voi halutessaan lähettää ja paljonko kustantaa? Pitäisi voida myös pysyä nimettömänä tai seudo-identiteetillä, etteivät tulokset päädy vääriin käyttötarkoituksiin myytyinä, jossa laboratorio tekisi niillä lisäbusinestä.
Ainakin Englannissa on laboratorioita jonne voi diskreetosti lähettää näytteet vaikkapa isyystestiä tehdäkseen tai varmistaakseen ovatko sisarukset sisaruksia jne., mutta en tiedä sen kustannuksia. Aiheesta on vuosien varrella ollut useitakin tv-dokumenttejä.- Eräsk
https://www.familytreedna.com/groups/finland/about
Tuosta linkistä löytyy ohjeita Dna tutkimukseen :) - enmilläänkeksi
Eräsk kirjoitti:
https://www.familytreedna.com/groups/finland/about
Tuosta linkistä löytyy ohjeita Dna tutkimukseen :)Family Tree DNA on USAlainen kaupallinen toimija, josta voi kuka tahansa ostaa DNA-tutkimuksia, jos se maa, jossa asuu sallii sellaiset, esim. Ranskassa kielletty.
Keskussairaalat käyttävät toisia laboratorioita.
Isyystutkimuksia tekee Suomessa
https://www.thl.fi/fi/thl/organisaatio/osastot-ja-yksikot/valtion-palvelut/oikeusgenetiikka - juurtajaksaen
enmilläänkeksi kirjoitti:
Family Tree DNA on USAlainen kaupallinen toimija, josta voi kuka tahansa ostaa DNA-tutkimuksia, jos se maa, jossa asuu sallii sellaiset, esim. Ranskassa kielletty.
Keskussairaalat käyttävät toisia laboratorioita.
Isyystutkimuksia tekee Suomessa
https://www.thl.fi/fi/thl/organisaatio/osastot-ja-yksikot/valtion-palvelut/oikeusgenetiikka"Family Tree DNA on USAlainen kaupallinen toimija, josta voi kuka tahansa ostaa DNA-tutkimuksia, jos se maa, jossa asuu sallii sellaiset, esim. Ranskassa kielletty."
Juuri siksi ne ranskalaiset, jotka erinäisistä syistä johtuen haluavat jonkin DNA-tukimuksen jota ko. maan terveyslaitos ei mahdollista, kääntyvät yksitysiten toisissa maissa sijaitsevien laboratorioiden puoleen, kuten englantilaisten.
Businesta se lääke- ja laboratoriotoiminta Ranskassakin on, vaikka eri tutkimukset ko. maan direktiivien raamittamia.
Vaikkapa monet keinohedelmöitystä kolmannen osapuolen soluista tarvistevat matkustavat Espanjaan sen hankkimaan, koska Ranskassa se ei (muistaakseni) ole sallittua.
- eppu2
Kaikki mitä maailmassa on, on lähtöisin tähtipölystä, me myös.
Yhtä ja samaa alkuperää. - PayAttention
Aloituksen linkki ei aiheuttanut tutkimusmielessä minussa luottamuksen väristyksiä. Joo, sinänsä "kiva" artikkeli kaiken tämän moskan joukossa.
En ole puhtaasti suomalainen, isän suku on Puolasta, puolalainen sukunimikin on tiedossa. Äidin suku on tiukasti Hämeestä, sukujuuria on hänellä isänsä puolelta Ruovedellä. Mistäkautta lienee tänne tulleet, isän suku, venholla yli vai hienosti kiertäen. 😌
Olen varmaan niitä outoja itäsuomalaisia, jotka eivät kuulu "mihinkään" kansanryhmään. Olisi mielenkiintoista teettää DNA-tutkimus. Ehkä vielä joskus.
Kaikkien kansojen olisi syytä käsittää, että olemme kaikki ihmisiä ja paljolti samanlaisia. Jospa täysin käsittämättömät sodat - varsinkin eri uskontojen pohjalta lähteneet - DNA-tietojen yleistyttyä loppuisivat, tai edes vähenisivät.- juurtajaksaen
"Jospa täysin käsittämättömät sodat - varsinkin eri uskontojen pohjalta lähteneet - DNA-tietojen yleistyttyä loppuisivat, tai edes vähenisivät."
Aikoinaan kristityt vainosivat ja listivät toisaan vääräuskoisuudesta / harhaoppisuudesta syytettyinä, sittemmin keskiajan vainot ja miekkakäännytykset ja aikanamme edelleen vastaava Raamatun VT:n kaltainen teurastus-meno vain jatkuu islmailaisissa maissa, missä uivat suunnillen samassa DNA-sopassa, mutta uskon ideologian sokaisemina. Surullista.
Petzen sukututkimus on edennyt ristiretkiin. Ei ole DNA-tutkimukstia tukena, mutta mielenkiintosia kohtaloita, uskomattomia tarinoita satojen vuosien ajalta.
Minun sukuni juuret isäni puolelta johtavat Venäjälle.
Jokseenkin kuvittelen, että aloittajankin juuret ovat vahvasti Venäjällä ; )Njaa...pikkasen olen katsellut luovutetun Karjalan kirkonkirjoja ja isän puolelta päässyt jonnekin 1700-luvun puoliväliin, siihen saakka ei ole ollut muita kuin kannaksen karjalaisia, mutta joku on tiennyt että isän puolelta juuret juontavat jonnekin Savoon.
Äidin puolelta en ole löytänyt oikein mitään, kun äidin isä oli muuttanut sukunimensä (suomalaisia molemmat sekä entinen että uusi nimi).
Minulla ei ole korkeita, slaavilaisia poskipäitä.
- Ei.sen.kummempaa
Keitä olemme ? Timo Soinin mukaan olemme perussuomalaisia. Milloin meistä tuli kantasuomalaisia ! ehkä silloin muutettuaan tälle niemelle, Pacius muutti saksasta ja sävelsi maamme.
- Tavuviiva
Tein nopean päätelmän, olen keltti, koska mulla on kesakoita.
Kelttinaiset muistaakseni olivat hyvin voimakkaita luonteeltaan ja olivatko sukunsa tai perheensä päälliköitä, vastuunottajia.
Sitten voin olla Ötsillekin sukua, oikeastaan tahtoisin, koska se olisi jännää. Joku Wiik on tutkinut jotain h a b l o j a, siis erityisryhmiä. Jokin aika sitten meidän dna:sta oli rinnastus Sardiniaan. Äidin puolelta jotain keski-eurooppalaista, isän puolelta jotain ruotsalaista ynnä muita lisäaineita tässä cocteilissani."Tavuviiva"
"Kelttinaiset muistaakseni olivat hyvin voimakkaita luonteeltaan ja olivatko sukunsa tai perheensä päälliköitä, vastuunottajia."
Tutki siis Kalevalan naisia.
Sieltä löydät lujien naisten pisamaisen alku-kohdun.
Luultavasti Obelixinkin.
H.- Tavuviiva
hunksz kirjoitti:
"Tavuviiva"
"Kelttinaiset muistaakseni olivat hyvin voimakkaita luonteeltaan ja olivatko sukunsa tai perheensä päälliköitä, vastuunottajia."
Tutki siis Kalevalan naisia.
Sieltä löydät lujien naisten pisamaisen alku-kohdun.
Luultavasti Obelixinkin.
H.Jep Jep täytyypäs kerrata. Kuluaikoihin on jäänyt, kun oli pakko. Ja pakkohan vie kaiken hohdon. Eilen Ateneumissa katselin taas Gallen-Kallelan töitä ja totesin, että Kalevalaa pitäisi uudestaan lukea, jotta taulut avautuisivat paremmin.
Niin ja jäi kertomatta cocteilistani, että angostura bitterin verran on siinä Pohjois-Karjalaisuuttakin joukossa.
- Heikunkeikku
Joo, olisihan se kiva tehdä testi.
Voi olla, että menis Englantiin, jossa noita punapäitä on niin paljon. Isäni puolelta tuo punatukkaisuus on peräisin. Minulla ja veljelläni on punaiset hiukset ( ei haaleaa punaista, vaan menee räiskyvään puoleen), isälläni oli ja hänen kahdella sisaruksellaan ja sitten isänäidillä (tai isänisällä?, en tiedä/muista tarkalleen).
Silloin kun minä lapsia odotin, niin ajattelin, että saas nähdä minkä väriset hiukset heille tulee. Ajattelin myös, että jos putkautan pojan, niin punaiset hiukset eivät olisi niin kivat, mutta jos tytön putkauttaisin, niin sitten voisi ne punaiset hiukset passata. Ei tullut punapäitä heistä. Sitten kun vanhimman pojan lapsi oli vielä miniän vattunkupurussa, niin silloinkin tuumin, että saas nähä. Ei tullut silloinkaan punapäitä.
Naamataulultani en ole ihan vallan suomalaisen näköinen. Tai en nyt kamalan hyvin epäsuomalainenkaan , mutta kuitenkin."Heikunkeikku"
Niin se on tänä-päivänäkin.
Kun vettä tulee, tulee kuprujakin.
-
Kalevalan puna-päät olivat liikasti räiskyväisiä.
Siksi he jatkoivat matkaansa Norjan kautta Irlantiin.
Suomalaiset eivät heitä kauaa kestäneet.
Siksi sinkin praata kieltti.
H.
- talvi.va
Olisihan se mielenkiintoista tietää. Ei kuitenkaan hetkauttaisi elämääni mitenkään. Tähtipölystä, niin kuin joku mainitsi, tuhkaksi. That´s it!
- enmilläänkeksi
Minusta näyttää, että tuo alun video on soopaa.
Amerikkalaista hössötystä!
Siinä ei kerrota, millä perusteella nuo läikät on laitettu karttaan.
Tuollainen läikkäkartta ei kerro henkilön esipolvien asuinpaikoista eikä etnisyydestä.
Näyttäisi olevan osumakartta. Siis sellainen kartta, johon on merkitty sellaisten DNA-testattujen asuinpaikat tai syntymäpaikat, joilla on tietty määrä yhteistä perimää ko. henkilön kanssa.
Siis esim. minulla FTDNAn Family Finder osumakartta näyttää ison läikän Norjan ja Ruotsin rajaseudulle, koska sinne on muuttanut suomalaisia 1600-luvun tienoilla, metsäsuomalaisia, Eli ei tarkoita, että minun esivanhempani ovat sieltä vaan, että siellä asuvat metsäsuomalaiset ovat myös tehneet Family Finder-testin. Samoin USAn kohdalla on minulla iso läiskä, vaikkei kaukaiset esivanhempani ole sieltä kotoisin.
DNA-testi ei sinällään kerro juuri mitään. Tulkinta on vaativaa. Monet odottavat liikoja ja pettyvät. Kannattaa tarkkaan selvittää, mitä on ostamassa ennenkuin ostaa DNA-testejä.
On isälinjan Y-DNA-testi ja äitilinjan mtDNA-testi ja ns. serkkutesti
Itse olen käyttänyt DNA-testejä sukututkimuksen apuna, kun on tullut seinä vastaan: kirjallisia lähteitä ei ole enää. Ensin kannattaa tutkia kirjallisista lähteistä ja myös haastatellen suvun vanhoja.- enmilläänkeksi
hunksz kirjoitti:
"enmilläänkeksi"
Älä nyt enää jankuta vanhaa asiaa.
Laita kiusatulle renkku.
H.@hunksz
Kertaus on opintojen äiti. Isästä ei ole tietoa.
Kerropas nyt @hunksz omin sanoin, mitä olet oppinut DNA-testeistä,
Tämän ketjun alussahan olit Tabula Rasa, et tiennyt yhtikäs mitään. enmilläänkeksi kirjoitti:
@hunksz
Kertaus on opintojen äiti. Isästä ei ole tietoa.
Kerropas nyt @hunksz omin sanoin, mitä olet oppinut DNA-testeistä,
Tämän ketjun alussahan olit Tabula Rasa, et tiennyt yhtikäs mitään."enmilläänkeksi"
Minusta tuntuu että et ole kovinkaan innostunut ajatuksesta että kysyn Jesseltä asiasta.
Vaikka Jesse ei ole jankutusta.
-
Muistathan minun sanoneen entisessä DNA-jankutuksessa minun tunnustaneen kaksi lasta.
Tietämättä olenko isänsä vai en.
Kuka vanhoja muistaa saa ristinsä kantaa.
Kuten Siirakki sanoo.
EOC
H.
- eppu2
Kaikkea sitä löytyy, ihmisen taaperruksesta tämän pallon päällä.
Hampaissamme oleva kiille on alunperin kehittynyt esihistoriallisen kalan suomuissa. (Qingming Qu)
Uppsalan yliopistossa kiilteen alkuperä on määritetty yli 400 miljoonaa vuotta sitten eläneisiin kaloihin.
Se on evoluution myötä siirtynyt ihmiseen, kun kalat kasvatti jalat ja siirtyivät maalle.
Sitten jossain oli sellainen vaihe, että ihmisellä, simpanssilla ja bonobolla on yhteinen kantaäiti ja siitä ne sitten lähtivät talsimaan eri kehitystietä.- Mieti.sitä
Tiedätkö mikä on alkuliemi.
Mieti.sitä kirjoitti:
"Mieti.sitä"
Alku-liemi on laboratoriossa kehitetty litku, joka reagoi salamointiin.
Tavallaan näyttely-esine: Mitä minä sanoin.
Liittyy toiseen litkuun, älykäs evoluutio.
H.- Mieti.sitä
hunksz kirjoitti:
"Mieti.sitä"
Alku-liemi on laboratoriossa kehitetty litku, joka reagoi salamointiin.
Tavallaan näyttely-esine: Mitä minä sanoin.
Liittyy toiseen litkuun, älykäs evoluutio.
H.Hiiva sokeri vesi käymisastia
- eppu2
Mieti.sitä kirjoitti:
En oikeasti tiedä, mutta sanana se viittaisi, ennen kalan maalle mönkimistä oleva jonkinlainen elämän alkuaineiden sekoitus.
Kerro siitä. - Tavuviiva
eppu2 kirjoitti:
En oikeasti tiedä, mutta sanana se viittaisi, ennen kalan maalle mönkimistä oleva jonkinlainen elämän alkuaineiden sekoitus.
Kerro siitä.Mut jospa me ollaan oltu jotain bakteereja, basiliskoja....
- mimmimum-..mi
" mä oon mikä oon ja en muutu tästä" ....vaikka tutkisin miten pitkälle sukuani....isän puolelta on pitkälti sitä tehtykin....Mitä sen on väliä vaikka olisit itse Rooman keisarin jälkeläisiä.....ei se muuttaisi minun elämääni mitenkään...tai jos ns "inhoittava " ihminen olisi sukulainen....en saisi mitään itkupotkuraivaria siitäkään....
DNA-testin haluaisin kohdallani kertovan vain sairauksista.
sukujuuret ei sillä tavalla kiinnosta, riittävän pitkälle ovat sukututkimuksissa jo päässeet. Riittää mitä niistä tiedän ja mihin rakoon lasteni kanssa kuulun.
Äideistäni kaikista olen ylpeä ja isistäkin aina, vaikka heihinhän jokin kumma epäilys usein liitetään, tunnustus riittää.
Mutta sairauksista, edesmennen Palotien tutkimukset kiinnostavat, muistelen hänen jossain tv-ohjelmaasa kertoneet kuinka melkein koko ketju suomalaisista sairauksista
on saatu selville.
Lähinnä kiinnostaisi tietää mistä isäni sairastamat sairaudet periytyvät ja miten todennäköisesti ne jatkavat kulkuaan seuraaviin sukupolviin. Onko tilanne, että periytyvät, mutta onko totta että hyppäävät naispuolisten jälkeläisten yli seuraaviin miespuolisiin jälkeläisiin. Eli olenko ketjussa se, jonka yli juuri tuo sairaus hyppää. Kaikki tieto palvelisi vain uteliaisuuttani, ilman sen suurempaa merkitystä elämässä.- eppu2
Sairauksiin sitä paljon kuoltiin jo nuorena, parannuskeinot olivat harvassa.
Katselin tuossa kantaisän ja -äidin kuolinsyitä 1700-luvulta.
Yrjö Olavinpoika ......, oli kuollut punatautiin, vaimonsa Maria Yrjöntytär: näivetys, hivuttava tauti.
Mitään perinnöllisiä tauteja ei ole koskaan tullut esiin, mistään sukuhaarasta.
1900-luvun alkupuolella paljon ihmisiä menehtyi ns. lentävään keuhkotautiin. (tuberkuloosi)
Suku tutkimus on tehty muuta en tarvitse mutta ihmiset puussa ehkä?
Suomella on historia ei riitä? Taas puuhun?Paloma miksi asut Ruotsissa???
Maksaako yhteiskunta?
Suomi täyttää 100 vuotta ja kansa asuu puussa----aatu auttaa.Töitä minulle löytyi jo ennen kuin osasin viittä sanaa ruotsia ja samaa riitti siihen saakka kunnes pääsin eläkkeelle. Välillä kävin tosin opettajakorkeassa tämän maan tutkintoon johtaneet täydentävät ooiskelut.
- Välimeren.haminoista
Nyt tiedetään että vasta n.8.000 vuotta sitten Fennoskandian alue alkoi vapautumaan jääkauden jälkeen. Kaikki alueelle tulijat olivat etelästä päin tulevia.
Heidän ja meidän esi-isämme olivat - ovat keskieurooppalaisia tai Lähi-Idästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3415753- 765219
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484276- 523911
- 473619
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1553338Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky363091- 432259
- 492185