Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+ihanteelinen+asuinpaikka+järven+rannalla.+Kulkuyhteydet+on+oma+juttunsa,+varsinkin+kelirikon+aikaan.
26.04.2018 15:03
Joskus+tuntuu+että+mökkini+ympäriltä+lumet+lähtee+viimeisenä.+Siinä+on+etelänpuolella+tiheää+metsää+joka+varjostaa+tonttia+osittain.+
Meidän+kulmilla+oli+lumisin+talvi+mitä+muistan+pitkiin+aikoihin+olleen.+
Yhdessä+kohtaa+tiessä+oli+niin+paljon+liejua+että+auto+meinasi+juuttua+kiinni,+ihme+että+pääsin+ohi+siitä.+
Kiva+täällä+kylilläkin+on+välillä+olla,+ajaelen+pyörällä+ja+käyn+katselemassa+kaupoilla.
26.04.2018 12:16
Minun+piti+tulla+kylille+kun+tie+mökille+on+yhtä+liejukkoa+ja+lunta+vielä+vaikka+kuinka+paljon.+
Minäkin+istutin+jalosireenistä+oikein+pensasaidan,+veljeni+mökiltä+sain+taimia.+Kasvavat+hyvin+ja+on+kauniita,+ainakin+sen+aikaa+kun+kukkivat.+
Katselin+mökillä+käydessäni+kun+alkoivat+näkyä+lumen+alta,+lumi+on+painanut+aika+paljon+kasaan,+kyllä+ne+siitä+taas+virkoaa.+
Olen+innoissani+kun+pääsen+ulkohommiin.+siemeniä+ja+taimia+on+jo+odottamassa.
26.04.2018 11:03
Sinulla+on+todella+korkea+veroprosentti.+Pitää+eläkettäkin+tulla+aika+paljon+että+jää+jotain+käteen.
25.04.2018 21:06
Tein+useampaa+työtä,+ei+tullut+juuri+huilattua+ruuhkavuosina.
25.04.2018 21:01
Minä+tykkään+kokata+ja+leipoa,+kone+pesee+tiskit.+Siivoamisesta+en+juuri+tykkää,+taisin+panna+sen+samaan+rimpsuun+niiden+juttujeni+kanssa.+siivoan+kyllä,+on+pakko.++En+tee+ikinä+suursiivousta,+kun+huomaan+että+jokin+paikka+kaipaa+putsaamista+niin+teen+sen.+
Minäkin+olin+kauan+tuota+kaikkea+mitä+sinäkin,+jouduin+tekemään+kaikki+päätökset+itse,+opettelemaan+sairaanhoitoa+ym..
Nyt+tarvitsee+huolehtia+vain+itsestään,+se+on+ollut+vapauttavaa+kun+ensin+tajusi+että+näin+todella+on.
25.04.2018 20:58
Olet+aloittaja+niin+ahkera+että+tulee+lämmin+jo+lukiessa.+
Puutarhan+hoito,+siivous,+kokkaaminen+ja+lemmikit+ovat+myös+minun+juttuni.+Puita+en+ole+ikinä+sahannut,+vielä+vähemmän+maalannut+taloa.+Kerran+yritin+maalata+tuolia,+en+tykännyt+lopputuloksesta,+poltin+tuolin+uunissa.
Kyllä+täällä+mukavaa+juttuseuraa+saa,+jos+tarkoitat+palstaseuraa.
25.04.2018 20:13
Minua+ei+ihmisten+asiat+kiinnosta.+Saisi+ehkä+vähän+enemmän+kiinnostaa.
En+juoruile+ikinä,+jos+joku+tuttava+on+kuollut+tai+saanut+lapsen+niin+siitä+tietysti+tulee+mainittua.+
Ennen+kuului+tuttavapiiriini+oikeita+väkäleukoja+juoruämmiäkin,+vaahto+pursusi+suusta+kun+oikein+innostuivat.+Nämä+ihmiset+tulivat+lisäboonuksena+avioliiton+kautta.+Lopetin+yhteydenpidon,+heti+oli+helpompi+hengittää.
25.04.2018 20:05
Positiivinen+kannattaa+olla+kun+sentään+näkee+taas+uuden+kevään.+
Äskettäin+kuulin+erään+tuttavan+menehtyneen+äkillisesti.+Oli+oikea+terveyden+perikuva,+elämäntavat+todella+erinomaiset.+Ei+näy+sekään+auttavan.+Kaiken+lisäksi+oli+päässyt+äsketttäin+eläkkeelle,+ei+ehtinyt+olla+vapaalla+kuukauttakaan.
Ei+kannata+miettiä+paljonko+vuosia+on+jäljellä,+pitää+vain+yrittää+elää+kuten+itse+haluaa,+varsinkin+kun+on+päässyt+eläkkeelle.+
Se+on+ainakin+varmaa+että+yli+puolet+elämästä+on+kulunut
25.04.2018 19:56
Kissa+ei+tykkää+viinin+hajusta,+antaisin+kyllä+maistaa+:)
25.04.2018 19:38
Valitettavasti+minäkin+olen+tullut+samaan+tulokseen.+Olen+miettinyt+sitäkin+että+olen+ennakkoluuloinen+kun+ei+kotiviini+maistu+silloin+harvoin+kun+sitä+on+ollut+tarjolla.+Kyllä+moni+kehuu+osaavansa+tehdä+oikein+hyvää+viiniä,+en+itse+ole+päässyt+sellaista+maistamaan.+
Ostan+muutaman+kerran+vuodessa+Alkosta+pari+viinipulloa,+aina+samaa+merkkiä,+muuta+en+pysty+juomeen+enempää+kuin+kotiviiniäkään.
Nyt+kun+tulee+seuraava+lämmin+ja+aurinkoinen+päivä+laitan+tuolin+mökin+seinustalle+annan+auringon+lämmittää+ja+avaan+viinipullon,+se+on+joka+keväinen+tapa,+kissa+tietysti+sylissä.
25.04.2018 14:59
Itse+en+osaa+viiniä+valmistaa.+Tunnen+muutamia+joille+viinin+teko+on+harrastus,+ovat+tehneet+vuosikausia,+en+tiedä+antavatko+pois+kun+eivät+ole+yhtään+juopon+näköisiä,+enkä+ole+heitä+milloinkaan+nähnyt+humalassa.+Kellarissa+heillä+on+varmaan+monia+vuosikertoja+erilaisia+viinejä.+
En+usko+että+eläkeläisissä+on+kovin+paljon+alkoholisteja,+kyllä+näkemäni+alan+ihmiset+ovat+yleensä+nuorempaa+ikäluokkaa.+Paljon+viinaa+viljelleet+kuolevat+usein+ennen+eläkeikää.
25.04.2018 14:44
En+yleensä+ehdi+kuunnella+kuin+hetken+nukkumaan+mennessä+äänikirjaa,+se+katkeaa+itsestään+ja+voin+aloittaa+päivällä+pirteänä+kuuntelemaan+uudelleen.+
Riippuu+paljon+lukijan+äänestä+kuinka+hyvin+nukuttaa,+miehen+ääni+on+siihen+asiaan+parempi,+iltaisin+ei+edes+kirjan+sisällöllä+ole+paljon+väliä.+
Olen+paljon+mökillä+yksin,+kaipaan+välillä+jotain+ääntä+siihen+hiljaisuuteen.
Jostain+syystä+ärsyynnyn+Leena+Lehtolaisen+kirjoista.+
MP+3+levyt+ovat+vain+päivisin+kuunneltavia,+niissä+on+koko+kirja+yhdellä+levyllä.
Nyt+on+MP3+levyllä+menossa+Timo+Sandbergin+Häränsilmä.+Cd++levyllä+Katja+Ketun+Hitsaaja.
25.04.2018 12:04
Ei+se+kovin+hyvä+ole+kuluihin+verrattuna.+
Kahdesta+paikasta+sähkölasku,+vastike+on+osakkeesta+305€,+lisäksi+auton+pito+on+kallista.+Näistä+kaikista+voisi+tinkiä,+niin+aion+tehdäkin+kun+en+jaksa+enää+mökkeillä.+
Kaveri+maksaa+osan+sähkölaskusta.
Olen+ajatellut+että+helpointa+olisi+jos+asunto+menisi+kaupaksi+ja+muuttaisin+vuokralle,+olisi+huoletonta+asua.+Nyt+on+pari+kertaa+vuodessa+kaksinkertainen+vastike+osakkeessa,+aina+jotain+remonttia+taloyhtiössä,+se+maksaa.+
Vaan+eipä+asunnot+tee+kauppaansa+tämä+liian+iso+kämppä+taitaa+pysyä+minulla+loppuikäni.
25.04.2018 11:52
Olen+kuunnellut+äänikirjoja+jo+muutaman+vuoden.+En+osaa+nukkua+jos+kirja+ei+ole+kuulumassa.+Nukahdan+siihen+hyvin,+päivisin+kuuntelen+nukkumatta.+Kirjaa+voi+kuunnella+myös+käsitöitä++ja+kotihommia+tehdessä.+Aurinkoisena+päivänä+olen+kuunnellut+kirjaa+parvekkeella+ja+saanut+samalla+vähän+väriä+naamaani.
25.04.2018 08:30
En+ole+muutamaan+vuoteen+teettänyt+remonttia,+vesipumpun+vaihto+taitaa+olla+ainut.+Tänä+kesänä+olisi+suunnitelmissa.+En+ole+tiennyt+että+mökkiremontistakin+saa+kotitalousvähennyksen.+Hyvä+kun+kerroit++:)
25.04.2018 08:12
Olen+syönyt+estrogeeniä+tosi+kauan.+Käyn+usein+tutkimuksissa.+
Suvussa+ei+ole+yhtään+rintasyöpään+sairastunutta.+Muita+syöpiä+on+jonkin+verran+isän+suvussa.+Poika+kuoli+syöpään,+se+oli+pahinta+mitä+minulle+voi+tapahtua.
24.04.2018 22:02
240€+pitää+maksaa+lisäveroa+vaikka+veroprosenttini+on+24.+
Maksettava+on,+ei+siitä+mihinkään+pääse.
24.04.2018 20:07
Olen+samaa+mieltä+kuin+"noohjooh",+kun+kukaan+ei+huomioi+ilkelyä+niin+sellainen+väkisinkin+loppuu.
Vaikka+ilkeä+viesti+olisi+jonkun+ketjun+keskellä,+sen+voi+sivuuttaa+kuin+sitä+ei+olisikaan.+Ainakin+kannattaisi+kokeilla.
Itse+olen+sitä+keinoa+harrastanut+koko+ajan.+Ainakin+yrittänyt+:)
24.04.2018 10:16
Minä+toivoisin+eläväni+vielä+kauan+terveenä.+
Mikä+on+eläessä,+saa+nukkua+kun+nukuttaa,+elää+kuten+haluaa,+eläkkeellä+on+mahtavaa!
En+ymmärrä+miksi+ihmiset+ovat+niin+äreitä,+vaan+eipä+minun+kaikkea+tarvitsekaan+ymmärtää.
22.04.2018 21:05
53 / 165