mutta eiköhän se tästä taas. Jatketaan ikkunoiden pesuja ja rakennuspölyn siivoamista. Samalla tulee kunnon kevätsiivous tehtyä, verhot pestyä ja vaihdettua, matot käytettyä ulkona raikkaassa kevättuulessa- Vesi on korkealla joessa ja etenkin pikkupuroissa, vaikka Daalan varsinainen tulviminen ei ole vielä alkanut. Tänä vuonna sen odotetaan olevan normaalia pahempi. Voi olla että saamme veneen vesille jo viikon, parin päästä.
Mutta blogaamisen voin tehdä muualla. Ilmapiiri palstalla on suoraan sanottuna painostavan ahdasmielinen ja ilkeä. Osallistumiseni tulee varmaan olemaan vieläkin vähempää tulevaisuudessa, varsinkin jos jätämme tämän palstan kaikkien näiden kasvottomien ja nimettömien trollien ja jahtaajien käsiin joita ylläpito ei katso asiakseen pitää kurissa. (Meitä on toki muutama kymmen rekisteröityä ja vakinikillä kirjoittajaa joista vuosien mittaan on tullut eräänlainen löysä yhteisö. Jos emme puolusta omaa palstaamme vaan suosiolla luovutamme sen pelkkään pahantekoon niin oma on syymme jos me sen menetämme.
Haastankin tässä kaikki jotka laskevat itsensä kuuluvaksi palstan vakikäyttäjiin omalla nimimerkillään tekemään a) oman aloituksen ja b) valittamaan palstan häiriökäytöstä, joka kerta kun se tapahtuu.
On ollut rasittavaa
187
16755
Vastaukset
Sinulla on kevätrysäys ja paljon työtä. Mutta hyvännäköistä jälkeä tekivät talossasi. Minun pitäisi jossain vaiheessa uusia mökin ikkunat ja ovet. Eilen kun istuimme laiturilla sanoin P:lle, että niillä rahoilla mitkä olen mökkiin pistänyt olisin aikoinani uuden mökin rakennuttanut. Edesmennyt appeni oli oikeassa sanoessaan "alas koko tönö" vaan kun se on niin ihana Peppi Pitkätossun huvila.
Minusta Tellu on oivaltanut hyvin palstan tilan ja olen samaa miettinyt. Vain yksi heiluttaa tahtipuikkoa ja palstan heikoimmat ovat manipuloitu seuraamaan johtajaa.
Kauanko "tivoli" jatkuu jää nähtäväksi.
Kävisikö niin, että palsta kuihtuisi kuten viiskytpalsta jos me vanhat rekatut antaisimme periksi. Ei silti se aika lähestyy.- noohjooh
Olet oikeassa, jos avaa väärän ketjun lannistuu vaikka on vain sivustakatsoja. Enkä minä ainakaan näe että sota sitä vastaan helpottaisi tilannetta, se tuo vaan lisää happoa, ja lisää voimaa ilkeilyyn, koska silloin se on tehonnut. Jos ilkeilijän tarkoitus on häiriköidä, niin senhän pitäisi loppua jos ei anneta sen olla häiriö? En allekirjoita sitä, että pitää vastata niin kuin metsä huutaa. Eihän se rauha näin kovasti kaikuvalla palstalla onnistuisi ikinä sillä tavalla.
Kukaan ei voi riidellä yksin. Tietysti sitten pitäisi määritellä mikä on riitaa. Jokaisella taitaa olla omat rajat sille.
Tein jo oman osuuden haasteesta. Ikkunat tosin ovat pesemättä, paitsi kasvihuoneen sisäpuolelta. Siellä kiiltää.Ei tarvitsekaan riidellä, pitää osata ottaa vastaan negatiivinen palaute, niin minua kertomansa mukaan vuosia seurannut puskis kirjoitti ja minähän otan.
Tuo oma palsta on vähän hankala käsite, ei tämä ole kenenkään oma palsta, vaan kaikkien, myös näiden häiriköiden.Ancie kirjoitti:
Ei tarvitsekaan riidellä, pitää osata ottaa vastaan negatiivinen palaute, niin minua kertomansa mukaan vuosia seurannut puskis kirjoitti ja minähän otan.
Tuo oma palsta on vähän hankala käsite, ei tämä ole kenenkään oma palsta, vaan kaikkien, myös näiden häiriköiden.Kyllä minä jonkinlaisen rajan vedän palstakirjoitteluunkin: mikä on ok ja mikä ei. Stalkkaaminen, jahtaaminen, tahallinen loukkaaminen ja ja jatkuva, pahantahtoinen nälviminen eivät ole sitä mitä me (toivottavasti valtaosa) palstan käyttäjistä toivomme. Ei, en todellakaan halua jakaa "palstaani" näiden häiriköiden kanssa joiden ainoa syy osallistumiseen on juuri .... saada häiritä palstannormaalia toimintaa ja häätää kaikki asialliset kirjoittajat.
Minäkin olen saanut negatiivista palautetta ja osaan ottaa sitä vastaan, mutta johan palstan säännöissäkin sanotaan millaista käyttäytymistä ylläpito toivoo, kuitenkaan pitämättä palstaa mitenkään lukijaystävällisenä.
Tehkääs nyt tusinan verran asia-aloituksia (joissa ei mainita lintujen nimiä:)
niin saadaan törky siivottua pois.Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minä jonkinlaisen rajan vedän palstakirjoitteluunkin: mikä on ok ja mikä ei. Stalkkaaminen, jahtaaminen, tahallinen loukkaaminen ja ja jatkuva, pahantahtoinen nälviminen eivät ole sitä mitä me (toivottavasti valtaosa) palstan käyttäjistä toivomme. Ei, en todellakaan halua jakaa "palstaani" näiden häiriköiden kanssa joiden ainoa syy osallistumiseen on juuri .... saada häiritä palstannormaalia toimintaa ja häätää kaikki asialliset kirjoittajat.
Minäkin olen saanut negatiivista palautetta ja osaan ottaa sitä vastaan, mutta johan palstan säännöissäkin sanotaan millaista käyttäytymistä ylläpito toivoo, kuitenkaan pitämättä palstaa mitenkään lukijaystävällisenä.
niin saadaan törky siivottua pois.Totta kai on noin kuten kirjoitit, ei kai kukaan toivo, että jatkuvasti nälvitään ja naljaillaan, luonteeseen, ulkomuotoon ja muihin puutteisiin viitaten.
Varsinkin kun ne heitetään vaihtuvilla puskanikeillä, joihin ei itse saa mitään tuntumaa.
Ylläpidon asia olisi korjata tilanne, mutta lepsuja kun ovat niin mikään ei muutu.
Kiirettä pitää itsellänikin, pyykinpesua riittää, neljäkin koneellista päivässä ja vielä jää koppaankin.
En jaksa vetää, seurata ja vastailla jos aloituksen tekisin, vielä kun kaiken aikaa pitää varoa mitä kirjoittaa, ettei taas joudu vispilöinnistä syytetyksi ;)- noohjooh
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minä jonkinlaisen rajan vedän palstakirjoitteluunkin: mikä on ok ja mikä ei. Stalkkaaminen, jahtaaminen, tahallinen loukkaaminen ja ja jatkuva, pahantahtoinen nälviminen eivät ole sitä mitä me (toivottavasti valtaosa) palstan käyttäjistä toivomme. Ei, en todellakaan halua jakaa "palstaani" näiden häiriköiden kanssa joiden ainoa syy osallistumiseen on juuri .... saada häiritä palstannormaalia toimintaa ja häätää kaikki asialliset kirjoittajat.
niin saadaan törky siivottua pois.Yhdyn kylläkin Ancien sanomaan, ja kysyisin että nyt kun palstaväkeä on ruodittu, etsitty syyllisiä, itketty (no ei oikeasti), kiristelty hampaita, käyty vastarintaan, niin miten se noin niinkuin käytännössä on toiminut? Onko se vienyt palstaa kohti parempaa huomenta?
Ei me voida valita kuka täällä saa olla, eikä me voida valita mitä se parempi palstahuomen jokaiselle tarkoittaa. Sehän taitaa olla jo ihan selvää, että toisille riitely on eliksiiri.
Eikä täällä yksikään ole viaton! Mun mielestä sitä on hyvä muistaa. En ole minä riitelemätön, ärsyttäväkin osaan olla neuvoineni. Joitakin loanheittoja ansaitsen, joitakin en. Mutta, minähän sen päätän viime kädessä onko toinen oikeassa vai ei? Eiköhän tämä päde kaikkiin täällä? Jos olen jonkun mielestä hirveä eukko, niin kyllä mä sen kanssa osaan elää.
Mä nyt jankutan, mutta naisethan saa.... tästä niin moneen kertaan kirjoittanut. Koira on laumaeläin, ja pahoin mahdollinen rangaistus sille on se, että joutuu lauman ulkopuolelle. Ei se että sitä purraan tai haukutaan, silloin se puolustaa itsensä. Eroaako ihminen tällaisesta käyttäytymisestä mitenkään?
Esitän puheenjohtajattarelle tässä rauha-palstalle-kampanjan kokouksessa, että jos ei halua haukkumista, niihin ei vastata, vaan ohitetaan sellaiset kommentit hiljaa. Riidelköön ne jotka haluaa. - noohjooh
noohjooh kirjoitti:
Yhdyn kylläkin Ancien sanomaan, ja kysyisin että nyt kun palstaväkeä on ruodittu, etsitty syyllisiä, itketty (no ei oikeasti), kiristelty hampaita, käyty vastarintaan, niin miten se noin niinkuin käytännössä on toiminut? Onko se vienyt palstaa kohti parempaa huomenta?
Ei me voida valita kuka täällä saa olla, eikä me voida valita mitä se parempi palstahuomen jokaiselle tarkoittaa. Sehän taitaa olla jo ihan selvää, että toisille riitely on eliksiiri.
Eikä täällä yksikään ole viaton! Mun mielestä sitä on hyvä muistaa. En ole minä riitelemätön, ärsyttäväkin osaan olla neuvoineni. Joitakin loanheittoja ansaitsen, joitakin en. Mutta, minähän sen päätän viime kädessä onko toinen oikeassa vai ei? Eiköhän tämä päde kaikkiin täällä? Jos olen jonkun mielestä hirveä eukko, niin kyllä mä sen kanssa osaan elää.
Mä nyt jankutan, mutta naisethan saa.... tästä niin moneen kertaan kirjoittanut. Koira on laumaeläin, ja pahoin mahdollinen rangaistus sille on se, että joutuu lauman ulkopuolelle. Ei se että sitä purraan tai haukutaan, silloin se puolustaa itsensä. Eroaako ihminen tällaisesta käyttäytymisestä mitenkään?
Esitän puheenjohtajattarelle tässä rauha-palstalle-kampanjan kokouksessa, että jos ei halua haukkumista, niihin ei vastata, vaan ohitetaan sellaiset kommentit hiljaa. Riidelköön ne jotka haluaa.Jatkan vielä tähän omaan juttuuni sen verran, että minäkään en tykkää luulottelemisesta, ja uskon vakavalla naamalla että sellaiset vain edesauttaa riitelyä. Koska jossain puskassa istuu se yksi ja hihittelee joka kerta kun osuu harhaan ja lyökin jotakuta toista joka lyö takaisin jne... tehtävä suoritettu.
Että jos lakkaisimme tuijottamasta niitä nikkejä! Keskitytään siihen Mitä joku kirjoittaa. Ihan sama vaikka toinen toisessa viestissä haukkuisi, jos ei hauku niin sellainen jo "ansaitsee" saada vastauksen. Heh. Näyttää hölmöltä kun kirjoitan noin. Ei se mitään, ymmärrätte varmaan. Asiat riitelee, ei ihmiset. Nyt menee vähän toisinpäin.
Nyt häivyn. noohjooh kirjoitti:
Yhdyn kylläkin Ancien sanomaan, ja kysyisin että nyt kun palstaväkeä on ruodittu, etsitty syyllisiä, itketty (no ei oikeasti), kiristelty hampaita, käyty vastarintaan, niin miten se noin niinkuin käytännössä on toiminut? Onko se vienyt palstaa kohti parempaa huomenta?
Esitän puheenjohtajattarelle tässä rauha-palstalle-kampanjan kokouksessa, että jos ei halua haukkumista, niihin ei vastata, vaan ohitetaan sellaiset kommentit hiljaa. Riidelköön ne jotka haluaa.Olen samaa mieltä kuin "noohjooh", kun kukaan ei huomioi ilkelyä niin sellainen väkisinkin loppuu.
Vaikka ilkeä viesti olisi jonkun ketjun keskellä, sen voi sivuuttaa kuin sitä ei olisikaan. Ainakin kannattaisi kokeilla.
Itse olen sitä keinoa harrastanut koko ajan. Ainakin yrittänyt :)mielikki.mummo kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin "noohjooh", kun kukaan ei huomioi ilkelyä niin sellainen väkisinkin loppuu.
Vaikka ilkeä viesti olisi jonkun ketjun keskellä, sen voi sivuuttaa kuin sitä ei olisikaan. Ainakin kannattaisi kokeilla.
Itse olen sitä keinoa harrastanut koko ajan. Ainakin yrittänyt :)Minä en nyt oikeastaan protestoi edes satunnaiseen ilkeilyyn tai huonona päivänä tehtyyn kommenttiin; kaikki me ollaan siihen syyllisisä, että suksi välillä lipsuu. Puhun nyt systemaattisesta stalkkauksesta, jahtaamisesta, vainoamisesta joka tulee esille jokapäivisissä aloituksissa joissa otetaan joku itselle epämiellyttävä nimimerkki käsittelyyn . Myös yleensäkin siitä että tehdään roppakaupalla aloituksia joiden aiheena on joku toinen palstakirjoittaja. Mielestäni se on täysin ala-arvoista palstakäyttäytymistä ellei ole muuta puhuttavaa kuin naljailla toinen toisilleen niin porukat voisi lähteä kotiin.
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä en nyt oikeastaan protestoi edes satunnaiseen ilkeilyyn tai huonona päivänä tehtyyn kommenttiin; kaikki me ollaan siihen syyllisisä, että suksi välillä lipsuu. Puhun nyt systemaattisesta stalkkauksesta, jahtaamisesta, vainoamisesta joka tulee esille jokapäivisissä aloituksissa joissa otetaan joku itselle epämiellyttävä nimimerkki käsittelyyn . Myös yleensäkin siitä että tehdään roppakaupalla aloituksia joiden aiheena on joku toinen palstakirjoittaja. Mielestäni se on täysin ala-arvoista palstakäyttäytymistä ellei ole muuta puhuttavaa kuin naljailla toinen toisilleen niin porukat voisi lähteä kotiin.
Eikös juuri tämän ketjun aihe ollutkin toiset palstakirjoittajat, ne "nimettömät ja naamattomat"?
Voi kun lukisit toisinaan sulo-sointuisia riimejäni.
Ne saisivat sinut aina tanssimaan tulvivan Dala-joen kuohuisalla pinnalla.
Ilosta tahi onnesta.
-
Olen aina kirjoittanut että en hyväksy palstalta poistamista tahi poistattamista.
Pari kertaa olen kyllä kysynyt yllä-pitäjiltä:
Mikäs nyt tuli?
Aina on kirjoitukseni palautettu.
Valitellen yksi-oikoista "robottia".
-
Eilen kirjoitin riimin musiikilla.
Riimi oli Englanniksi.
Se katosi, ja olkoon niin.
Toistaiseksi Englanti ei ole Suomalaisen oikea äidin-kieli.
Tulevaisuudesta huolimatta, se ei koskaan tule olemaan.
Se on näyttelemistä, kuten Yleis-Urheilun Maa-Joukkueissamme usein voi huomata.
-
Ja juu.
Ei Blogaamista kiitos.
H.Kyllä minä tulen vastaisuudessakin (jos jaksan roikkua mukana) kertomaan kuulumisistani ja tekemisistäni. Ihan niin kuin olisimme livessä, Vanhan Myllyn nurkkapöydässä syömässä ja kuuntelemassa kosken kohinaa. Vai lausuisitko sinä minulle heti kättelyssä jonkun runon?
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minä tulen vastaisuudessakin (jos jaksan roikkua mukana) kertomaan kuulumisistani ja tekemisistäni. Ihan niin kuin olisimme livessä, Vanhan Myllyn nurkkapöydässä syömässä ja kuuntelemassa kosken kohinaa. Vai lausuisitko sinä minulle heti kättelyssä jonkun runon?
"Paloma.se.co"
Jo nyt ovat riimini enimmäkseen jokaiselle.
Vaan eivät kaikki.
Ulko-Maille avioituneena maansa myyneenä kansalaisena riittäköön sinulle kohina.
-
Onko todella niin.
Että face-bookiin(kaan) sinulle ei kukaan kirjoita?
Vaan joudut alentumaan tänne.
Alentumaan Suomalaisille.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Vaan eivät kaikki.
Ulko-Maille avioituneena maansa myyneenä kansalaisena riittäköön sinulle kohina.
-
Onko todella niin.
H.Ettet vaan haluaisi palata Suomeen pakolaisena?
Täällä kun huonokin eläke on kohtalaisen hyvin suojeleva.
Turvallinen maa.
Pakolaisiakin vähemmän kuin nykyisessä koti-maassasi.
Sitten voisit sanoa kuten Sam Gamgi:
Vihdoinkin kotona.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Vaan eivät kaikki.
-
Onko todella niin.
H.Et sitten ymmärtänyt mitä halusin sanoa?
Vertasin keskustelua livessä =normaalia kuulumisten vaihtoa ja sinun parjaamaasi blogaamista= kuulumisten vaihtoa netissä.
(En minä ole ole sinulle vihjaillut mistään tapaamisista älä nyt kuvittele itsestäsi liikoja ;))))) se oli vain käytännön esimerkki miten naurettavaa olisi jos ihmiset käyttäytyisi livessä toisiaan kohtaan kuten netissä)
Ja Facebookini on erittäin aktiivi ja saan todella paljon laikkauksia, kommentteja, kysymyksiä, mielipiteitä.....mutta se on sosiaalinen media ja toimii eri tavalla ja eri tarkoitukseen kuin keskustelufoorumit. Blogia en ole kirjoittanut pitkään aikaan, mutta kirjaani tulee kaksi lyhyttä blogia epilogiksi.
EOC? :)
- tuuleen
Mikä ihmeen klikki täällä on? Sanoisin näin vaihtuvaa nikkiä käyttävänä, että tuo sisäpiiri aiheuttaa sen, että moni pysyy poissa, taaskin oikein kehotetaan siihen. En koskaan moiti kenenkään aloituksia, mutta olen vastaamatta, jos olen sillä tuulella.
- korjaajosolenväärässä
"omaa palstaamme" ?
tiettävästi tämä palsta on tarkoitettu Suomen kaikille 60-70 vuotiaille ihmisille, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?Olet väärässä jos valtuutat palstan häiriökäytön.
Minulla ei ole mitään mielipidettä siitä ketkä tänne saa kirjoittaa (ja minkävärisillä nimimerkeillä tai minkä ikäiset tai missä maassa asuvat) ainoastaan mitä/miten kirjoitetaan (sisältö) ja jos ylläpito todellakin sallii palstan pääasiallisen annin olevan toisten jahtaaminen, mollaaminen ja stalkkaaminen, niin en halua olla osa siitä.- korjaajosolenväärässä
Paloma.se.co kirjoitti:
Olet väärässä jos valtuutat palstan häiriökäytön.
Minulla ei ole mitään mielipidettä siitä ketkä tänne saa kirjoittaa (ja minkävärisillä nimimerkeillä tai minkä ikäiset tai missä maassa asuvat) ainoastaan mitä/miten kirjoitetaan (sisältö) ja jos ylläpito todellakin sallii palstan pääasiallisen annin olevan toisten jahtaaminen, mollaaminen ja stalkkaaminen, niin en halua olla osa siitä.Missä kohtaa valtuutin palstan häiriökäytön? Nimenomaan olen sitä vastaan, sillä eihän kourallinen nimimerkkejä voi vallata kaikille Suomen 60-70 vuotiaille tarkoitettua palstaa itselleen ja vaatia sitä olemaan oman mielen mukainen, varsinkin kun moni näistä omijoista ei edes kuulu palstan viiteryhmään.
Palstalla kirjoittaminen ja lukeminen on jokaisen oma valinta, Suomi-24 asettaa rajat ja säännöt, niihin on tyytyminen.
Remonttihommat ovat aikaa vievää ja monasti odottelua, että pääsee seuraavaan työvaiheeseen. Joskus raastavaa takkuamista, vaikeita ja kauaskantoisia päätöksiä, sekä huomaa oman avuttomuutensa kun ei itse ole ammattilainen niissä hommissa.
Tein jokin aika sitten juuri noin kuin neuvoit palstan häiriökäytöstä, mutta muutamat junttaisvat senkin ja lopulta itseni päälle alettiin sovittamaan valittajan viittaa. Mutta yrittänyttä ei laiteta ja olen asiasta samaa mieltä, että ainoastaan palstalaisten yhtenäisyys häirikköä vastaan saa sen loppumaan.Miten kehtaat? Montako aloitusta olet jo minusta värkännyt. Viestisi on pöyristyttävää keikuilua. Olet kertomasi mukaan kirjoitellut 15-vuotta palstoilla, olet tunnistavinasi kirjoittajia henkilökohtaisesti. Kuitenkaan kukaan ei tunnista sinua.
korpikirjailija kirjoitti:
Miten kehtaat? Montako aloitusta olet jo minusta värkännyt. Viestisi on pöyristyttävää keikuilua. Olet kertomasi mukaan kirjoitellut 15-vuotta palstoilla, olet tunnistavinasi kirjoittajia henkilökohtaisesti. Kuitenkaan kukaan ei tunnista sinua.
Taas väärä syytös, ystäväsi noohjooh ainakin muistaa minut 40 palstalta.
- noohjooh
PorvoonParoni kirjoitti:
Kuittaan, kyllä muistan. Mutta mehän voidaan olla vaikka sama henkilö...? Sinä, mies, olet minun naisellinen puoleni, ja minä, nainen, olen sinun miehekäs puolesi :))
PorvoonParoni kirjoitti:
Ei muista sinua kuten ei muutkaan. Minäkin olen kirjoittanut pian neljätoista vuotta, enkä ole ikinä törmännyt sinunlaiseen "mieheen".
- korjaajosolenväärässä
Ei muista sinua kuten ei muutkaan. Minäkin olen kirjoittanut pian neljätoista vuotta, enkä ole ikinä törmännyt sinunlaiseen "mieheen".
Sinähän huitelet sokkona sinne tänne ja kuvittelet kirjoittajista vaikka mitä. Minua olet ainakin tusinan kertaa väittänyt joksikin muuksi, ja lähes aina ei tyypiksi, vaikka todellisuudessa sinulla ei ole hajuakaan siitä kuka olen.
noohjooh kirjoitti:
Kuittaan, kyllä muistan. Mutta mehän voidaan olla vaikka sama henkilö...? Sinä, mies, olet minun naisellinen puoleni, ja minä, nainen, olen sinun miehekäs puolesi :))
Kerro mikä oli PorvoonParonin nimimerkki silloin ja kertoloon PorvoonParoni mikä oli sinun nimimerkkisi tuolloin. Sen jälkeen en ota asiaa enää esille jos todistatte tunteneenne toisenne.
Kerro mikä oli PorvoonParonin nimimerkki silloin ja kertoloon PorvoonParoni mikä oli sinun nimimerkkisi tuolloin. Sen jälkeen en ota asiaa enää esille jos todistatte tunteneenne toisenne.
noohjooh nimimerkki oli silloin tuffe
korjaajosolenväärässä kirjoitti:
Sinähän huitelet sokkona sinne tänne ja kuvittelet kirjoittajista vaikka mitä. Minua olet ainakin tusinan kertaa väittänyt joksikin muuksi, ja lähes aina ei tyypiksi, vaikka todellisuudessa sinulla ei ole hajuakaan siitä kuka olen.
Tiedätkö se toimintatapa tuo minulle lisätietoa kirjoittajasta. Kirjoitusten perusteella teemme johtopäätöksiä.
Toimintatavathan on yksilöillä erilaiset. Jos arvostelen PorvoonParonia se aktivoi "puskahyökkääjät" toimimaan.- noohjooh
PorvoonParoni kirjoitti:
noohjooh nimimerkki oli silloin tuffe
PorvoonParoni oli Tomppa ja joku vuosiluku... Tomppa2008? 2010? Joku muu muistaa varmaan paremmin.
- Heikunkeikku
noohjooh kirjoitti:
PorvoonParoni oli Tomppa ja joku vuosiluku... Tomppa2008? 2010? Joku muu muistaa varmaan paremmin.
Niin minäkin olen ajatellut, että Tomppahan hää on :) Monasti Tompan kanssa jutustellut mukavia.
Muistan nimimerkki Tompan.
Sinahän olet ymmärtääkseni hmtf tai jotain sinnepäin. Miksi leikitte tuntemattomuuta? Kirjoittelu on avoimempaa kun käyttäisimme kaikki tunnistettavia nimimerkkejä. Tomppahan oli tietenkin expimot, jonka kanssa olit myös hyvää pataa. Nyt huomaat, että olet nyt osoittanut epäluotettavuutta, josta aikoinaan minua kovin syytit.
Asia selvä.
En ota enää kantaa aloituksiinne. Toivon, että myös te jätätte minut rauhaan ja Tommi ei manipuloi siileä rääväsuu ksi.
Asioilla on tapana järjestyä. Nyt auton huoltoon.korpikirjailija kirjoitti:
Sinahän olet ymmärtääkseni hmtf tai jotain sinnepäin. Miksi leikitte tuntemattomuuta? Kirjoittelu on avoimempaa kun käyttäisimme kaikki tunnistettavia nimimerkkejä. Tomppahan oli tietenkin expimot, jonka kanssa olit myös hyvää pataa. Nyt huomaat, että olet nyt osoittanut epäluotettavuutta, josta aikoinaan minua kovin syytit.
Asia selvä.
En ota enää kantaa aloituksiinne. Toivon, että myös te jätätte minut rauhaan ja Tommi ei manipuloi siileä rääväsuu ksi.
Asioilla on tapana järjestyä. Nyt auton huoltoon.Minua ihan oikeasti harmittaa tuollainen arvuuttelu toisten nimimerkeistä. En minä millään expimot nimimerkillä ole kirjoittanut. Sanoit jo kerran, että et ota asiaa enää esille jos todistamme tuntevamme toisemme, miksi et kerrankin voi olla sanojesi mittainen, vaan jatkat tuota samaa jankutusta?
- korppisautohuollosta
PorvoonParoni kirjoitti:
Minua ihan oikeasti harmittaa tuollainen arvuuttelu toisten nimimerkeistä. En minä millään expimot nimimerkillä ole kirjoittanut. Sanoit jo kerran, että et ota asiaa enää esille jos todistamme tuntevamme toisemme, miksi et kerrankin voi olla sanojesi mittainen, vaan jatkat tuota samaa jankutusta?
Expimot seikkaili palstalla ja jostain syystä hänkään ei voinut sietää minua. Hänkin hännysteli trumppia.
Kerroppa miksi poltat pelihoususi kun sinua naiseksi epäillään? Onhan minuakin epäilty mieheksi, mikä lähinnä huvitti.
Lue viestejäsi, lue ketjujasi, oletko sinä puskaräksy koska heti kun kirjoitan tai joku toinen kirjoittaa imartelematta sinua alkaa puskaräksytys. Keitä sinä uskot räksyttäjien olevan?
Itse kuulun ikäryhmään 60.-70-vuotiaat. Tänne on tullut viiskytpalstalta kirjoittajia
joiden mukaan minä en saisi täällä kirjoittaa, miksi? korppisautohuollosta kirjoitti:
Expimot seikkaili palstalla ja jostain syystä hänkään ei voinut sietää minua. Hänkin hännysteli trumppia.
Kerroppa miksi poltat pelihoususi kun sinua naiseksi epäillään? Onhan minuakin epäilty mieheksi, mikä lähinnä huvitti.
Lue viestejäsi, lue ketjujasi, oletko sinä puskaräksy koska heti kun kirjoitan tai joku toinen kirjoittaa imartelematta sinua alkaa puskaräksytys. Keitä sinä uskot räksyttäjien olevan?
Itse kuulun ikäryhmään 60.-70-vuotiaat. Tänne on tullut viiskytpalstalta kirjoittajia
joiden mukaan minä en saisi täällä kirjoittaa, miksi?Minäkin muistan expimotin ja ei minulla ollut koskaan mitään antipatioita häntä kohtaan. Hän osoittautui sittemmin jonkun satiiri(netti)julkaisun toimittajaksi ja tuli esille ihan omalla nimelläänkin. Huumorintajuinen ja poliittisesti valveutunut tyyppi.
Tomppa/PorvoonParoni ei ole mielestäni sama henkilö. Expimot nojaa vasemmalle, Paroni oikealle.
Minä kuulun samaan ikäryhmään (55 ) kuin sinäkin. Antaa joen tulvia, puron virrata ja laineiden tulla rantaan. Joko Nuaksesta on jäät lähdössä?- vaihtuilija
korppisautohuollosta kirjoitti:
joiden mukaan minä en saisi täällä kirjoittaa, miksi?etkös sinä ole jo yli 70, useamman kuukauden?
Kaikista parasta olisi jos kaikki kirjoittelisivat ilman vakituisia nimimerkkejä niin loppuisi nämä luulottelut kun kukaan ei enää pysyisi kenenkään perässä:))))))))))) Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkin muistan expimotin ja ei minulla ollut koskaan mitään antipatioita häntä kohtaan. Hän osoittautui sittemmin jonkun satiiri(netti)julkaisun toimittajaksi ja tuli esille ihan omalla nimelläänkin. Huumorintajuinen ja poliittisesti valveutunut tyyppi.
Tomppa/PorvoonParoni ei ole mielestäni sama henkilö. Expimot nojaa vasemmalle, Paroni oikealle.
Minä kuulun samaan ikäryhmään (55 ) kuin sinäkin. Antaa joen tulvia, puron virrata ja laineiden tulla rantaan. Joko Nuaksesta on jäät lähdössä?Asia ymmärretty. Toivon vain palstarauhaa.
Eilen näkyi jo eteläiseltä rannalta vettä. Joutsenet kaartelivat läheisellä lahden poukamalla etsien vettä. Eivät vielä pystyneet laskeutumaan jäälle jonka alla ei ole edes vettä vain savimaata.vaihtuilija kirjoitti:
etkös sinä ole jo yli 70, useamman kuukauden?
Kaikista parasta olisi jos kaikki kirjoittelisivat ilman vakituisia nimimerkkejä niin loppuisi nämä luulottelut kun kukaan ei enää pysyisi kenenkään perässä:)))))))))))Muistutus. Palstalla kirjoittaa vuosia vaille 60-vuotiaita. Joten lopeta minun pois hätyytys. Please
- vaihtuilija
korppis kirjoitti:
Muistutus. Palstalla kirjoittaa vuosia vaille 60-vuotiaita. Joten lopeta minun pois hätyytys. Please
ketään en ole hätyytellyt, vain tosiasian todennut, vaan nythän voit itse nuorempia hätyytellä kun ystäväsi tiinakin täytti 60, voi sua rassukkaa ;/
- noohjooh
Asia selvä.
Asioilla on tapana järjestyä. Nyt auton huoltoon.Tää on ihan hirveä kohtalo, PP sanoo että minä olen sinun ystävä, sinä sanot että olen PP:n ystävä, ottakaa nyt joku edes mut ystäväksi, pliis?
Kummankin kanssa olen osannut riidellä, onko vaan otettava peili käteen.
Expimot saisi kyllä minun puolesta tulla takaisin, yksi harvoista jonka kanssa en ole kinaillut. Joko yksi maailmassa joka kestää mua, tai yksi joka pelkää mua. - Korppisauringosta
vaihtuilija kirjoitti:
ketään en ole hätyytellyt, vain tosiasian todennut, vaan nythän voit itse nuorempia hätyytellä kun ystäväsi tiinakin täytti 60, voi sua rassukkaa ;/
Voi sinua riepua, en voi auttaa ongelmissasi, kehittelet pienessä päässäsi poisajoja.
- Bengalitikku
vaihtuilija kirjoitti:
etkös sinä ole jo yli 70, useamman kuukauden?
Kaikista parasta olisi jos kaikki kirjoittelisivat ilman vakituisia nimimerkkejä niin loppuisi nämä luulottelut kun kukaan ei enää pysyisi kenenkään perässä:)))))))))))Tuhoon tuomittu ehdotus.
Paranoidisesti lähestyvät kirjoittajat eivät saisi unta simmukkaan.
Kuitenkin olisi pohdintaa oliko kyseessä Nacke vai Nice vai Nicci vai Nacetar vai Nicetär vai Nicitär
Muuttuva labyrintti.
Mutta mainostajat tykkää. Saisin lainaa, Bemarin, kirjanpito-ojelmat, eläinlääkärinruokaa (?), autolainaa ja halvalla Amsterdamiin.
Päättelen, että joku saa venytetyistä ketjuista rojalteja, koska mainosta pukkaa. Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkin muistan expimotin ja ei minulla ollut koskaan mitään antipatioita häntä kohtaan. Hän osoittautui sittemmin jonkun satiiri(netti)julkaisun toimittajaksi ja tuli esille ihan omalla nimelläänkin. Huumorintajuinen ja poliittisesti valveutunut tyyppi.
Minä kuulun samaan ikäryhmään (55 ) kuin sinäkin. Antaa joen tulvia, puron virrata ja laineiden tulla rantaan. Joko Nuaksesta on jäät lähdössä?""" Huumorintajuinen ja poliittisesti valveutunut tyyppi."""
Piti ihan palauttaa mieleen kyseinen nikki ja laittaa hakuun, kun häntä niin hehkutat ja palsta tila ja sen häiriköt on taas kerran otettu aiheeksi. Yhden ketjun avasin ja tällaista "huumoria" sieltä löytyi:
""""expimot
24.1.2017 14:46
En ymmärrä ihmisten motiiveja jakaa sänkynsä eläimien kanssa.
Näytä lisää
"Ja niin iski kiusaaja..."
expimot
24.1.2017 15:18
korppis kirjoitti:
Aihe siis vaatii eri aloituksen kuin aamutoimien kertominen ...
Näytä lisää
"Jauhat pasgaa, tarkoituksesi oli vain ilkeillä.
Ja nyt esität tyhmää niin kuin kiusaajalta voi odottaakin."
expimot
25.1.2017 16:41
korppis kirjoitti:
Tässä tosi hurja tositarina ...
Näytä lisää
"Sä oot sairas..."
expimot
26.1.2017 15:07
korppis kirjoitti:
Kerroin jo tarinan olevan tosi ...
Hollannissa vanhempi lady ja pieni koira on hyvin yleinen näky.
Näytä lisää
"Selitystä, selitystä, selitystä... ja asian vierestä koko ajan.
Ketjun nimi on mukavasti "Hyvää huomenta" ja SINÄ aloitat ilkeilyn ...
Eikö sua yhtään hävetä?"
"""
Onko tämä siis sitä keskustelutaitoa, jota Paloma peräänkuuluttaa palstalle?
Ihanhan tuo on samaa, jota nämä palstan "häiriköiksi" mainitut kirjoittavat puskista .Tellukka kirjoitti:
""" Huumorintajuinen ja poliittisesti valveutunut tyyppi."""
Piti ihan palauttaa mieleen kyseinen nikki ja laittaa hakuun, kun häntä niin hehkutat ja palsta tila ja sen häiriköt on taas kerran otettu aiheeksi. Yhden ketjun avasin ja tällaista "huumoria" sieltä löytyi:
""""expimot
24.1.2017 14:46
En ymmärrä ihmisten motiiveja jakaa sänkynsä eläimien kanssa.
Näytä lisää
"Ja niin iski kiusaaja..."
expimot
24.1.2017 15:18
korppis kirjoitti:
Aihe siis vaatii eri aloituksen kuin aamutoimien kertominen ...
Näytä lisää
"Jauhat pasgaa, tarkoituksesi oli vain ilkeillä.
Ja nyt esität tyhmää niin kuin kiusaajalta voi odottaakin."
expimot
25.1.2017 16:41
korppis kirjoitti:
Tässä tosi hurja tositarina ...
Näytä lisää
"Sä oot sairas..."
expimot
26.1.2017 15:07
korppis kirjoitti:
Kerroin jo tarinan olevan tosi ...
Hollannissa vanhempi lady ja pieni koira on hyvin yleinen näky.
Näytä lisää
"Selitystä, selitystä, selitystä... ja asian vierestä koko ajan.
Ketjun nimi on mukavasti "Hyvää huomenta" ja SINÄ aloitat ilkeilyn ...
Eikö sua yhtään hävetä?"
"""
Onko tämä siis sitä keskustelutaitoa, jota Paloma peräänkuuluttaa palstalle?
Ihanhan tuo on samaa, jota nämä palstan "häiriköiksi" mainitut kirjoittavat puskista .Muistan, tuo trumpin ketjun, jossa hän kertoi nukkuvansa ison koiransa kanssa samassa sängyssä. En tykkää koiruista ja minua puistatti ajatuskin jakaa sänkyni koiran kanssa. Kirjoitin mielipiteitäni asiasta. Kaikki mitä kirjoitin oli paskaa ja kiusaamista.
Hyvä Tellu, kiitos vaivannäöstäsi hakea faktaa. Saan kokoajan syyttelyä, että kirjoitin jotain anteeksiantamatonta jotain ilkeää ja vittuilin, mutta kun pyydän linkkejä niitä ei löydy. Eli ihmiset mieltävät minun olevan ilkeä koska eivät lue ketjuja kokonaisvaltaisesti.
Kysyin kerran ystävältäni, miksi haukuit ainutta puoltajaani hän vastasi, en lukenut aijempia kommentteja joten en tiennut
Lukekaa kokonaisvaltaisesti ketjut niin ymmärrätte paremmin.
Jos toimittaja viihtyy plus 60-palstalla ikäihmisiä hakkumassa tai kehumassa niin enpä arvosta sellaista toimittajaa. Varteenotettavan toimittajan pitää pystyä opjektiiviseen kirjoitteluun. Toimittaja ei tule haastamaan riitaa vaikka kuinka vasemmalle olisi kallellaan.- Bengalitikku
Aiheeton haukku on turhaa, tyhmääkin. Eikö sitä voi jättää omaan arvoonsa.
Miten live-elämässä, kinaatteko ja riitelettekö joka tavusta ja tyhmästä letkautuksesta. Ettekö osaa asettua sen ulkopuolelle. Saatteko itkupotkuraivarin, jos joku ei puhu mielenne mukaan. Vai saitteko lapsena.
Vai onko tuo toisten kyttääminen geeneissä? Kun niillä kaikki selitetään.
Mutta silti olen sitä mieltä, kuka menneitä muistaa, sitä tikuilla silmiin.
Minusta, Tellukka ja Korppis, tarkoittaisi jatkuvaa kompostin hoitoa ja sieltä menneen kaivamista. Tuolla tyylillä ei pidetä kuin pitkävihaisuutta.
Ihme, jos olette kirjoittaneet vuosikymmeniä, niin mitään siedätystä ei tapahdu.
Lisään: kun olen hieman hahmottanut teitä kirjoittajina, ei häiritse Paloman
yhteiskunnallinen "kutsumus" eikä Korppiksen luovuusintoilu eikä Tellukan asioista tekemät terävätkin kommentit, mutten pidä kenenkään teistä
muiden moittimiset.
Toivon, että kompostit muuttuvat mullaksi ja on ravinnoksi kesäkukille.
Nyt tarvitaan flowerpoweria, not war. Bengalitikku kirjoitti:
Miten live-elämässä, kinaatteko ja riitelettekö joka tavusta ja tyhmästä letkautuksesta. Ettekö osaa asettua sen ulkopuolelle. Saatteko itkupotkuraivarin, jos joku ei puhu mielenne mukaan. Vai saitteko lapsena.
Minusta, Tellukka ja Korppis, tarkoittaisi jatkuvaa kompostin hoitoa ja sieltä menneen kaivamista. Tuolla tyylillä ei pidetä kuin pitkävihaisuutta.
Ihme, jos olette kirjoittaneet vuosikymmeniä, niin mitään siedätystä ei tapahdu.
yhteiskunnallinen "kutsumus" eikä Korppiksen luovuusintoilu eikä Tellukan asioista tekemät terävätkin kommentit, mutten pidä kenenkään teistä
muiden moittimiset.
Nyt tarvitaan flowerpoweria, not war.Sinulla on tapana opettaa. Oletko opettaja?
Itse olen toiminut opettajana. En ole aina muistanut toimia kuten opetin.
Käännät toisen poskesi iskulle kun sinua lyödään. Annat anteeksi kun sinua loukataan.
Olen kasvanut lempeässä kodissa. Olin jo lapsena vääryyttä vastaan. Vanhempani tukivat kasvatustani. Minua ei ole koskaan fyysisesti pahoinpidelty, mutta olen kokenut psyykkistä pahoinpitelyä. On oksia jotka taipuvat, on oksia jotka eivät.Bengalitikku kirjoitti:
muiden moittimiset.
Nyt tarvitaan flowerpoweria, not war.Sinä se et koskaan moiti ketään, vai?
Pitäisikö sukeltaa arkistoon tarkistamaan asiaa.
No ei tarvinnut mennä kauaksikaan, kun tuossahan se on vajaan kahden tunni päässä.- Vanhatajat
Minä olen myös kirjoittanut 14 vuotta puskista vaihtaen nimimerkkiä alinomaa. En ole halunnut rekkautua . On vaan kivempi olla monikasvoinen. En vainoa ketään, joskus saatan ilkeillä poliittisesta aiheesta, mutta sitä tapahtuu harvoin.
Palstalla on mielenkiintoisia kirjoittajia, joista eräät vuodattavat elämäänsä melko avoimesti naisten tapaan. Palomakin 50plus muistuu mieleen. - Bengalitikku
korppis kirjoitti:
Sinulla on tapana opettaa. Oletko opettaja?
Itse olen toiminut opettajana. En ole aina muistanut toimia kuten opetin.
Käännät toisen poskesi iskulle kun sinua lyödään. Annat anteeksi kun sinua loukataan.
Olen kasvanut lempeässä kodissa. Olin jo lapsena vääryyttä vastaan. Vanhempani tukivat kasvatustani. Minua ei ole koskaan fyysisesti pahoinpidelty, mutta olen kokenut psyykkistä pahoinpitelyä. On oksia jotka taipuvat, on oksia jotka eivät.Mitä sinulla Korppis, on tekemistä oikeastaan kanssani?
Ei mitään.
Sanan vaihdot.
Jokin kovin ärsytti. Totuusko?
Eikö meillä vielä olekin kovasti opittavaa?
Ja Tellukka hyvä, siteerasin Noohjoota epätäydellisyydestäni, minkä voi tarkistaa tästä ketjusta ja toisaalla mainitsin PP:lle, etten ole kiltti tyttö.
Karavaani kulkee ja vankkurit heiluu mukana....
Haluaisin olla kompositööri, en kompostööri.
👼 Bengalitikku kirjoitti:
Mitä sinulla Korppis, on tekemistä oikeastaan kanssani?
Ei mitään.
Sanan vaihdot.
Eikö meillä vielä olekin kovasti opittavaa?
Ja Tellukka hyvä, siteerasin Noohjoota epätäydellisyydestäni, minkä voi tarkistaa tästä ketjusta ja toisaalla mainitsin PP:lle, etten ole kiltti tyttö.
Karavaani kulkee ja vankkurit heiluu mukana....
Haluaisin olla kompositööri, en kompostööri.
👼Toisaalta tuomitset vanhojen asioitten kaivelemisen, mutta sitten samassa kommentissasi kaivelet jopa sinulle tuntemattomien lapsuuttakin, joista sinulla ei ole minkäänlaista tietoa.
Onko sinulla oikeastaan mitään yhtenäistä linjaa noissa kommenteissasi, kun puhut itseäsi vastaan?- Bengalitikku
Ai tuolla lailla otit ketjuni, kun kuviteltiin, mitä tehtäisiin, jos nyt oltaisiin 20-vuotiaita. Vai tavasta riidellä.
Ihan tosissakos olet Tellu. Te, jotka tunnette toisenne, saatatte lapsuudestanne jotain tietää. Kuulepa, täällä se menee toisesta silmästä sisään, toisesta ulos. Kun tämän laitan kiinni. Nooin. En juurikaan muista mitään. Kun on tämä arkitodellisuus, mikä imaisee täällä kaikki kaikille.
Minutkin imaisee tänään juhlimaan.
En ole ajatellut linjojani tai johtojen mukaisuutta. Inspispohjalta.
Voi olla, että puhun itseänikin vastaan tai olen muuttanut mielipidettäni.
Mitä sitten? Joistain asioista voi jäädä neula päälle, mutta mehän saamme monesta asiasta uutta tietoa kaiken aikaa ja näin joutuu tarkistamaan, että mitens nyt. Tieteissäkin eilinen totuus on eilisen. Bengalitikku kirjoitti:
Ai tuolla lailla otit ketjuni, kun kuviteltiin, mitä tehtäisiin, jos nyt oltaisiin 20-vuotiaita. Vai tavasta riidellä.
Ihan tosissakos olet Tellu. Te, jotka tunnette toisenne, saatatte lapsuudestanne jotain tietää. Kuulepa, täällä se menee toisesta silmästä sisään, toisesta ulos. Kun tämän laitan kiinni. Nooin. En juurikaan muista mitään. Kun on tämä arkitodellisuus, mikä imaisee täällä kaikki kaikille.
Minutkin imaisee tänään juhlimaan.
En ole ajatellut linjojani tai johtojen mukaisuutta. Inspispohjalta.
Voi olla, että puhun itseänikin vastaan tai olen muuttanut mielipidettäni.
Mitä sitten? Joistain asioista voi jäädä neula päälle, mutta mehän saamme monesta asiasta uutta tietoa kaiken aikaa ja näin joutuu tarkistamaan, että mitens nyt. Tieteissäkin eilinen totuus on eilisen.Mistäköhän nyt aloit puhumaan?
Minä viittasin tuohon tämän ketjun kommenttiisi. Samassa kommentissasi:
"""Saatteko itkupotkuraivarin, jos joku ei puhu mielenne mukaan. Vai saitteko lapsena."""
"""Mutta silti olen sitä mieltä, kuka menneitä muistaa, sitä tikuilla silmiin."""
Mitä siis lapsuudellamme on tekemistä nykyisyyden kanssa, jos ei mitään muutaman vuoden takaisiakaan palstalla kirjoiteltuja saa kaivella, koska s i n ä et tykkää sellaisesta.- Bengalitikku
Enhän voi teidän lapsuuttanne muistaa? En ole leikkinyt silloin kanssanne. Vasta nyt. Pyrsk.
Ajattelen, että jos se on sellainen toimintamalli, lapsena opittu, mikä säilyy sielunsyövereissä.
Tellu, et ollut nyt kovin johdonmukainen. Hyppäsit aasinsillasta kolmanteen.
Tykkätkö sä kaivella vanhoja? Tykkäät. Mä en. Eikä Vuokko, Jaakkima tai Sulokaan. Bengalitikku kirjoitti:
Enhän voi teidän lapsuuttanne muistaa? En ole leikkinyt silloin kanssanne. Vasta nyt. Pyrsk.
Ajattelen, että jos se on sellainen toimintamalli, lapsena opittu, mikä säilyy sielunsyövereissä.
Tellu, et ollut nyt kovin johdonmukainen. Hyppäsit aasinsillasta kolmanteen.
Tykkätkö sä kaivella vanhoja? Tykkäät. Mä en. Eikä Vuokko, Jaakkima tai Sulokaan."""Ajattelen, että jos se on sellainen toimintamalli, lapsena opittu, mikä säilyy sielunsyövereissä."""
No jotain sellaista olen vaivihkaa aavistellutkin lukiessani kommenttejasi.- Bengalitikku
Voihan Vehviläinen.
Nyt kyllä liukastelet luistimillasi.
Miksi muistutat Isohoota? Oletko hänen sisarensa? Vai hänen feminiininen puolensa?
Olen kerran häneltä kysynyt, onko hän kahtena ja laittoi peukun. Bengalitikku kirjoitti:
Voihan Vehviläinen.
Nyt kyllä liukastelet luistimillasi.
Miksi muistutat Isohoota? Oletko hänen sisarensa? Vai hänen feminiininen puolensa?
Olen kerran häneltä kysynyt, onko hän kahtena ja laittoi peukun.Pitäisikö tuo nyt ottaa imarteluna?
Älä sentään minuun ihastu.- Bengalitikku
Ota imarteluna, jos koet niin.
Zeesus. Tellukka saat ihan itse ihastella itseäis.
Kyllä kolmijalkaisuus kiehtoo enämpi. - hämmentävää
Kumpikin on lapsena oppinut varhain lukemaan. Niin, että yhtäläisiä toimintamalleja siellä lapsuudessa on ollut.
Bengalitikku kirjoitti:
Ota imarteluna, jos koet niin.
Zeesus. Tellukka saat ihan itse ihastella itseäis.
Kyllä kolmijalkaisuus kiehtoo enämpi.No johan minä säikähdin, kun tykkäsit minun muistuttavan sitä kolmijalkaista ..., että jos tuo nyt ihastuu minuunkin.
- Bengalitikku
.........kin?
Et muuten vastanut 21:13, oletko? Mitä voimme tästä päätellä?
Touhua on riittänyt ja rysäyskin kävi.
Kävelin miltei sileäpohjaiset aataminaikuiset saappaat jalassa lumiläiskään, kun piti pihassa auto kiertää. Hups. selälleni niin, että tärähti. Onneksi ei muuta käynyt, kuin täräyksestä vähän asentosattumista, no sekin jo meni.
Aloituksia en nyt väsää ainakaan puoleen vuoteen.
Ei tuo kommentointitapa mitä täällä on paljolti vallalla ollut, ole mun juttu.
Tuollaisesta käyttäytymisestä voisi sanoa paljonkin, mutta ruudun takaa vaikutus jää vähäiseksi.
Saattaa käydä niinkin, että meteli vaan lisääntyy, jotkut vaan eivät tajua lopettaa.Ihan vastaava tilanne kuin meidän rouvalla tuon kaatumisen kanssa, kumisaappaat pieni jäätynyt lumiläikkä. Sinä pääsit vähällä, kiitä kipposiasi kuten emäntä sanoo. Hän on röhöttänyt kohta kuukauden nojatuolissa päivästä päivään, nyt jalka ei sojota enää suorana eteenpäin, vaan ollaan siirrytty 45° polvikulmaan. Hyvää kevättä sinulle.
PorvoonParoni kirjoitti:
Ihan vastaava tilanne kuin meidän rouvalla tuon kaatumisen kanssa, kumisaappaat pieni jäätynyt lumiläikkä. Sinä pääsit vähällä, kiitä kipposiasi kuten emäntä sanoo. Hän on röhöttänyt kohta kuukauden nojatuolissa päivästä päivään, nyt jalka ei sojota enää suorana eteenpäin, vaan ollaan siirrytty 45° polvikulmaan. Hyvää kevättä sinulle.
Kiitos, hyvää kevättä sinnekin päin.
Olen ajatellut, että minulla on kovat luut, kun ikinä ei mistään nurinmenoista ole murtumia tullut. (koputan puuta)eppu2 kirjoitti:
Kiitos, hyvää kevättä sinnekin päin.
Olen ajatellut, että minulla on kovat luut, kun ikinä ei mistään nurinmenoista ole murtumia tullut. (koputan puuta)Nivelet kai ne vanhemmalla ihmisellä eniten on vaarassa liukastuessa
- Pylykerö
Päivää täältä ! Nykyään harvemmin katson näitä eikä koko läppäriä tule usein aukaistuksi.
Vaivani on hiukan jo helpottanut kun lääkkeet löytyivät, mutta näin keväisin on puuhaa riittämiin.
Jos täällä on yhä ilkeilyä, ei tarvitse minua ainakaan epäillä vaikka olen mielestänne "puska". Ilkeily ei muutenkaan ole tapoihini kuuluvaa.
Kurjet huutelevat kuorossa ajoittain ja monivuotiset pilkistävät maasta heti kun lumi aukon tekee. Eläinten kevätkisailua on hauska seurata.
Onko Paronin emännällä fysioterapeutin kuntoutusta ? Lihakset surkastuvat pian, huomasin kerran kun raaja jäykkänä jouduin olemaan.Et tullut nyt ihan ekaks ainakaan mieleeni ja sitäpaitsi katson sinut "vakinikiksi" :) Minä puhun tästä/näistä muutamasta palstahäiriköstä jotka ovat aina jahdissa ja väsyttävät meidät muut palstankäyttäjät.
- Bengalitikku
Ensiksi: Mietin sellaista, että, jos kaikki jahkailu jäisi ketjuista pois, jäisi jäljelle enemmän eri asioita käsitteleviä tekstejä. Tarkoitan jahkailulla: kuka, mitä, missä, täh, kuka se Aapo, Uuno, Taisto, Tarmo oli ennen vai oliko Helena aiemmin Maire vai Kaisa, koska ei se mua liikuta pätkääkään.
Toiseksi: ja vartavasten johonkin tekstiin, mitä on johonkuhun kohdistuva hyökkäys tai tarkoituksenhakuisesti ilkeä, vastattaisiin "en tykkää", vain ja ainoastaan. Ei perusteluja. Lyhyesti vain. Ei se minua saa liittoutumaan, koska en pidä sakinhivutuksesta. Joillakin on sellainen oikeustaju, että se on ok.
Minusta ei.
Kolmanneksi: se aika yleinen vakuuttelu, etten minä kirjoita tai hyökkää ketään toista vastaan, on mielestäni ihan turhaa löpinää, välillä ihsn valetta, koska muu teksti ilmaisee, miten muihin suhtautuu. Muistikulta on niin lyhyt.
Sitten. Saatan eri kirjoittajiin reakoida välillä eri tavoin, koska mieluusti mietin, mitä siinä kirjoituksessa on. Ja jos ei hitustakaan nappaa, niin näppäimillä ei tapahdu mitään.
Lopuksi siteraan Noohjoota: ei täällä yksikään ole viaton.
Siis laiha olisi palsta ilman jahkailua ja ne jahkailut ovat minusta äärettömän tylsiä. Paloma.se.co kirjoitti:
Et tullut nyt ihan ekaks ainakaan mieleeni ja sitäpaitsi katson sinut "vakinikiksi" :) Minä puhun tästä/näistä muutamasta palstahäiriköstä jotka ovat aina jahdissa ja väsyttävät meidät muut palstankäyttäjät.
Mutta kun se meinaa olla niin, että yksi on yhden mielestä häirikkö ja joku toinen taas toisen mielestä?
Kenen mittapuun mukaan häirikkö määritellään?
Eiköhän anneta vain kaikkien "häiriköidä" vapaasti omalla omituisella tyylillään. Ja levätään jos väsyttää ...Tellukka kirjoitti:
Mutta kun se meinaa olla niin, että yksi on yhden mielestä häirikkö ja joku toinen taas toisen mielestä?
Eiköhän anneta vain kaikkien "häiriköidä" vapaasti omalla omituisella tyylillään. Ja levätään jos väsyttää ..."Kenen mittapuun mukaan häirikkö määritellään?" kyselee Tellukka.
Palstalla on selvä ohjeistus joka määrittelee paremmin kuin kukaan meistä osaisi tehdä.
"Suomi24-palveluissa ei saa
Rikkoa Suomen lakia
Esittää rasistista tai muille vahingollista materiaalia
Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä
Esiintyä toisena käyttäjänä"
Tässä vain muutama "sääntö" jonka poimin tähän ja jotka mielestäni sopivat perustaksi määritellä häiriköksi henkilön joka tulee palstalle vain ja ainoastaan rikkoakseen nettietiketin sääntöjä johdonmukaisesti ja kerta toisensa jälkeen.
Ei kysymys ole mistään mielivaltaisesta määritelmästä.Paloma.se.co kirjoitti:
"Kenen mittapuun mukaan häirikkö määritellään?" kyselee Tellukka.
Palstalla on selvä ohjeistus joka määrittelee paremmin kuin kukaan meistä osaisi tehdä.
"Suomi24-palveluissa ei saa
Rikkoa Suomen lakia
Esittää rasistista tai muille vahingollista materiaalia
Esittää laitonta tai loukkaavaa materiaalia
Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä
Esiintyä toisena käyttäjänä"
Tässä vain muutama "sääntö" jonka poimin tähän ja jotka mielestäni sopivat perustaksi määritellä häiriköksi henkilön joka tulee palstalle vain ja ainoastaan rikkoakseen nettietiketin sääntöjä johdonmukaisesti ja kerta toisensa jälkeen.
Ei kysymys ole mistään mielivaltaisesta määritelmästä.Silloinhan sinäkin täytät "häirikön" kriteerit.
"Esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä":
"""... jos jätämme tämän palstan kaikkien näiden kasvottomien ja nimettömien trollien ja jahtaajien käsiin ..."""
Ei ole asiallista tuo toisista käyttäjistä, sillä ei täällä ole kiellettyä esiintyä kasvottomana ja nimettömänä. Eihän sinunkaan nimesi ole Paloma.- noohjooh
Tellukka kirjoitti:
Eiköhän anneta vain kaikkien "häiriköidä" vapaasti omalla omituisella tyylillään. Ja levätään jos väsyttää ...Voin määritellä häirikön (omasta mielestä):
Sellainen joka nimittelee.
Sellainen joka ottaa tehtäväkseen roikkua perässä ja ruotia toisen persoonaa. Sanomista saa ruotia, se voi olla avartavaakin joskus.
Sellainen joka nostaa vanhat kuopatut riidat esille. Jos ei tule toimeen keskenään, ei tarvi myrkyttää palstatilaa sillä. noohjooh kirjoitti:
Voin määritellä häirikön (omasta mielestä):
Sellainen joka nimittelee.
Sellainen joka ottaa tehtäväkseen roikkua perässä ja ruotia toisen persoonaa. Sanomista saa ruotia, se voi olla avartavaakin joskus.
Sellainen joka nostaa vanhat kuopatut riidat esille. Jos ei tule toimeen keskenään, ei tarvi myrkyttää palstatilaa sillä.Eiköhän meissä noitten tuntomerkkien mukaan ole vähän jokaisessa pikku häirikkö.
- noohjooh
Tellukka kirjoitti:
Eiköhän meissä noitten tuntomerkkien mukaan ole vähän jokaisessa pikku häirikkö.
Älä nyt töni mun sädekehää kallellaan siellä :)
Tiedän monia jotka eivät sorru noihin. Enkä mä nyt tarkoittanut mitään normaalia kanssakäymistä, ja uskoisin 60 tietää jo jotain miten toimia. Ehkä peräti 40 .
- Korppisauringosta
Kun vielä saa tietää, kuka on rakkikoira, joka tekee aloituksia minusta voin jättää palstan hyvillä mielin nuoremmille ja siirtyä ansaitulle palstaeläkkeelle.
- Bengalitikku
Taidan olla niin sokea, etten tuollaista huomaa.
Heitot ja viittaukset olen huomannut, joiden syistä ei ota selvää Erkki ei Esko ei Emma ei Siikaisten Sandra.
Ja tiedätkö, vaikka jollain olisi jokin ikiaikainen ryppy aijalta miekka ja kirves, niin ei minua, toista kirjoittajaa kiinnosta, ei yhtään. Ajattelen, ompa tuhmää. Ihan tylsää lässytystä on liikaa! No, perun, sen verran, että voi olla kepeää, humoristista, mutta sen erottaa jo Noora tai Niira tai Niilo tai Nicke.
Minusta tuntuu, että jos joku "rakiksi" luokittelemasi riipii, niin neuvompa sinua, että ä l ä t u h l a a a i k a a s i moiseen. Mitä vähemmän se sinua kiinnostaa, sitä tehottomampaa se on. Sivuutetaan ja sivuutetaan.
Ehkä hermostut ja hermostutat toiset, jos rupeat jaagaamaan.
Sanot pyh. Se on siinä. - turhialupauksia
Lupaat vaan, eipä tästä niin kovin kauan ole kun lupasit edellisen kerran täältä lähteä.
- Lähtömerkki
turhialupauksia kirjoitti:
Lupaat vaan, eipä tästä niin kovin kauan ole kun lupasit edellisen kerran täältä lähteä.
Mitäs jos sinä lähtisit täältä. Antaa vetää vaan!
- enkerroen
Kukahan tässä ketjussa alkoi räyhäämisen?
Ei tämän tyyliset aloitukset palstaa paranna.Samaa mieltä.
Nämä palstaa ja sen keskustelijoita joukkona morkkaavat ketjut vetävät kyllä aina hyvin kommentteja niinkuin paskaläjä kärpäsiä, jos ketjunsa pituuteen tähtää.- Muutkin-osaa-lukea
Tellukka kirjoitti:
Samaa mieltä.
Nämä palstaa ja sen keskustelijoita joukkona morkkaavat ketjut vetävät kyllä aina hyvin kommentteja niinkuin paskaläjä kärpäsiä, jos ketjunsa pituuteen tähtää.Sen räyhäämisen aloitti selvästi korppis, joten osoita Tellukka viestisi etenkin hänelle.
Muutkin-osaa-lukea kirjoitti:
Sen räyhäämisen aloitti selvästi korppis, joten osoita Tellukka viestisi etenkin hänelle.
Missä kohdassa aloitin räyhäämisen tässä ketjussa?
- Muutkin-osaa-lukea
korppis kirjoitti:
Missä kohdassa aloitin räyhäämisen tässä ketjussa?
Ensimmäinen kommenttisi paronille alkoi sanoilla ... Miten kehtaat...
Sen jälkeen pelkkää aiheetonta syyttelyä. Ei edes anteeksipyyntöä vaikka olit täysin väärässä. Sinun siipesi katkeavat kohta ja muutkin alkavat epäillä SINUN olevan tämä suurin syyttelijä mustamaalaaja ja solvaaja! Muutkin-osaa-lukea kirjoitti:
Ensimmäinen kommenttisi paronille alkoi sanoilla ... Miten kehtaat...
Sen jälkeen pelkkää aiheetonta syyttelyä. Ei edes anteeksipyyntöä vaikka olit täysin väärässä. Sinun siipesi katkeavat kohta ja muutkin alkavat epäillä SINUN olevan tämä suurin syyttelijä mustamaalaaja ja solvaaja!Aiheetonta syyttelyäkö?
Sinäkö poistit liinkkini, joista kävi ilmi ketjut, jotka on minusta panettelumielessä tehtyjä.
Novelli
Pokkari
Romaani
Kaikkia en voinut linkittää koska ylläpito on niitä poistanut.
Olet käutännössä siis sitä mieltä, että meidän suomalaisten on pyydettävä anteeksi Turun puukottalta?- Muutkin-osaa-lukea
korppis kirjoitti:
Aiheetonta syyttelyäkö?
Sinäkö poistit liinkkini, joista kävi ilmi ketjut, jotka on minusta panettelumielessä tehtyjä.
Novelli
Pokkari
Romaani
Kaikkia en voinut linkittää koska ylläpito on niitä poistanut.
Olet käutännössä siis sitä mieltä, että meidän suomalaisten on pyydettävä anteeksi Turun puukottalta?Sinä väitit häntä toiseksi henkilöksi joka hän ei ollut. Väitit ettei kukaan tunnista häntä eikä hän ole kirjoittanut 15 vuotta. Kaikki olivat valheellisia kuvitelmia sinun päässäsi.
Muutkin-osaa-lukea kirjoitti:
Sinä väitit häntä toiseksi henkilöksi joka hän ei ollut. Väitit ettei kukaan tunnista häntä eikä hän ole kirjoittanut 15 vuotta. Kaikki olivat valheellisia kuvitelmia sinun päässäsi.
Sanopas muuta. Väittäminen ja kyseenalaistaminen on kaksi eri asiaa. Kuka olet, luet, seuraat ja puolustat, oletko ottanut tehtäväksesi P.P.:n asianajajan tehtävät ; )
Hänhän on itse asian jo kertonut, mikä mättää? Toistat jo kirjoitettuja, et ymmärrä, että kysymys on asioiden selvittämisestä molemmin puolin.
Lyö eteeni faktaa, viestit joihin viittaat, viestit, joilla olen loukannut miestä.
Tässä minun faktani.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15261534/kun-vanhuus-on-vain-vitutusta-ja-vittuilua
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15255998/luovassa-tyossa-minakin-tassa-olen!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15251179/saiko-kommennttisi-sinut-onnelliseksi
- pirremiinapas
Ainakin rasittavaa, ja kun ihan turhaan siivoilen, no nyt kyllä pian pääsen ikkunoiden pesuunkin, lattia maalattu ja huomenna toiskertaan maalia, ja sit tapetti seinään ja listat paikoilleen, ja pääsen vihdoinkin väljemmin asumaan..ja tiskikonekin jes..
Muuten leikistä kuka kukin on en pidä yhtään ja miulle on ihan yks hailee onko porvoonparooni ollu tomppa tai timppa tai tuomo, mitä se haitta jos ei räävitä vaihtuvien nikkien tai nikin takaa, kunhan annetaan ihmisten kirjoittaa ilman jatkuvaa nimittelyä, ja tahallista ilkeilyä.
Tosi ikävä takertuja täällä on viimeaikoina ollut. - ykssuntoinen
Ei ole yhtään rasittavaa tämä palstan luku. Huvittavaa kyllä. Ettäkö ihan tosissaan ihmiset ovat noissa mielipiteissään.
- facebloggauksia
Vai haluttais tehdä tästä palstasta pienen piirin "mitä sulle kuuluu palsta"?
Pieni ynnäys ja huomio, että "puskanikkien" kirjoituksia on enemmän.- pirremiinapas
Äläpäs muuntele totuutta provokaattori ja hälläpyörä, että muka haluttaisiin tehdä "pienen piirin... jne.jäkäjäkä..ihan tuubaa..
Mikä ihme estää sinua tekemästä omaa aloitusta ja muustakin kuin palstalaisista, kysynpä vaan.. - facebloggauksia
pirremiinapas kirjoitti:
Äläpäs muuntele totuutta provokaattori ja hälläpyörä, että muka haluttaisiin tehdä "pienen piirin... jne.jäkäjäkä..ihan tuubaa..
Mikä ihme estää sinua tekemästä omaa aloitusta ja muustakin kuin palstalaisista, kysynpä vaan..Paloma: "Meitä on toki muutama kymmen rekisteröityä ja vakinikillä kirjoittajaa joista vuosien mittaan on tullut eräänlainen löysä yhteisö."
Eikö tuo lause kerro paljon, sinullekin?
Pirreminapas: "Mikä ihme estää sinua tekemästä omaa aloitusta ja muustakin kuin palstalaisista, kysynpä vaan.."
En ole ikinä tehnyt yhtään aloitusta, en palstalaisista enkä tule tekemään. Joten älä laita jonkun toisen tekemisiä minun tekemäkseni. Luulottelet. - pirremiin
facebloggauksia kirjoitti:
Paloma: "Meitä on toki muutama kymmen rekisteröityä ja vakinikillä kirjoittajaa joista vuosien mittaan on tullut eräänlainen löysä yhteisö."
Eikö tuo lause kerro paljon, sinullekin?
Pirreminapas: "Mikä ihme estää sinua tekemästä omaa aloitusta ja muustakin kuin palstalaisista, kysynpä vaan.."
En ole ikinä tehnyt yhtään aloitusta, en palstalaisista enkä tule tekemään. Joten älä laita jonkun toisen tekemisiä minun tekemäkseni. Luulottelet.Seliseli.., miksi sitten narajat alinomaa täällä "pienistä piireistä", ja jos et tee omaa aloitusta, niin miksi ei muka muutkaan saa tehdä, valtaako yrität käyttää..ja millä lihaksilla muka?
- facebloggauksia
pirremiin kirjoitti:
Seliseli.., miksi sitten narajat alinomaa täällä "pienistä piireistä", ja jos et tee omaa aloitusta, niin miksi ei muka muutkaan saa tehdä, valtaako yrität käyttää..ja millä lihaksilla muka?
Kuuleppas nyt, en ole narajanut täällä alinomaa. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun Paloman aloitukseen edes kirjoitan. Yleensä pysyn poissa teidän pienen piirin aloituksista. Nuo ihmeelliset syyttelyt ja luulottelut ne vasta palstaa repivät. Oikeus kaiketi minullakin oli kommentoida vai lynkataanko täällä heti ulkopuolelle.
Outoa vapaalla palstalla. facebloggauksia kirjoitti:
Kuuleppas nyt, en ole narajanut täällä alinomaa. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun Paloman aloitukseen edes kirjoitan. Yleensä pysyn poissa teidän pienen piirin aloituksista. Nuo ihmeelliset syyttelyt ja luulottelut ne vasta palstaa repivät. Oikeus kaiketi minullakin oli kommentoida vai lynkataanko täällä heti ulkopuolelle.
Outoa vapaalla palstalla.en oo koskaan kokenut täällä olevan mitään pieniä piirejä
tasaisesti haukutaan joka suunnalta
mutta toisaalta toi mitä sää kirjoitat
taitaa olla ensimmäinen kerta kun paloman aloitukseen edes kirjoitan...
noita sanoja saa lukee aina sillon tällön
ei sun kirjoittamana mutta monien muidenkin
ne on sellaiset sanat johon mää en ihan välttämättä usko
ja tää oli vaan mun ajatus tästä kirjoittamastasi asiasta
älä ota henkilökohtaisesti
enkä missään tapauksessa halua haastaa riitaa.facebloggauksia kirjoitti:
Outoa vapaalla palstalla.Ei täällä mitään "pientä piiriä" silleen ole se sulkisi ketään pois, ainoastaan muutama jotka olemme tulleet tuntemaan hieman toisiamme viidentoista vuoden aikana ja toisilla taas on samanlaisia harrastuksia, samanlainen temparamentti tai muuten synkkaa yhteen niinkuin livessäkin, mutta ei se ole poissulkevaa millään tapaa. Minä olen vahvasti "The more the merrier" prinsiipin kannalla ja kannatan monipuolista, avointa, ystävällistä ja informoivaa keskustelutyyliä ja tapaa ja peräänkuulutan hyviä asia-aloituksia .
- laputpoissimmuista
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei täällä mitään "pientä piiriä" silleen ole se sulkisi ketään pois, ainoastaan muutama jotka olemme tulleet tuntemaan hieman toisiamme viidentoista vuoden aikana ja toisilla taas on samanlaisia harrastuksia, samanlainen temparamentti tai muuten synkkaa yhteen niinkuin livessäkin, mutta ei se ole poissulkevaa millään tapaa. Minä olen vahvasti "The more the merrier" prinsiipin kannalla ja kannatan monipuolista, avointa, ystävällistä ja informoivaa keskustelutyyliä ja tapaa ja peräänkuulutan hyviä asia-aloituksia .
mutta syytät jotain kasvottomia, etkä nää rekatuissa mitään vikaa.
Onko se jotain peräänkuulluttamaasi nettietikettiä, että esim. mennään itkemään naapuripalstalle ja sinne kopioidaan tämän palstan tekstejä.
En myöskään pidä nettietikettinä sitä, että jotain haukutaan sian näköiseksi vaikka kuinka olisi julkisuuden henkilö... - facebloggauksia
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei täällä mitään "pientä piiriä" silleen ole se sulkisi ketään pois, ainoastaan muutama jotka olemme tulleet tuntemaan hieman toisiamme viidentoista vuoden aikana ja toisilla taas on samanlaisia harrastuksia, samanlainen temparamentti tai muuten synkkaa yhteen niinkuin livessäkin, mutta ei se ole poissulkevaa millään tapaa. Minä olen vahvasti "The more the merrier" prinsiipin kannalla ja kannatan monipuolista, avointa, ystävällistä ja informoivaa keskustelutyyliä ja tapaa ja peräänkuulutan hyviä asia-aloituksia .
Minulla oli tuo aiempi aloituksesi mielessäni, jossa kyselit halukkuuttasi facebookin suljettuun ryhmään. Siitä tuli tämä nikkini. En silloin osallistunut siihen keskusteluun, koska en ole vakikirjoittaja eikä ole vakinikkiäkään. Ei täällä kovinkaan montaa aloitusta ole viime aikoina ollut johon mielipiteeni olisin halunnut kirjoittaa. Enkä toki olisi voinutkaan, koska ovat olleet persoonaan kohdistuvia ja se ei ole minun juttuni.
Onneksi on kevät ja kuten kirjoitit aloituksessasi kevätsiivouksesta yms. niin eipä tarvitse tekemistä keksiä. - facebloggauksia
viivatiina kirjoitti:
en oo koskaan kokenut täällä olevan mitään pieniä piirejä
tasaisesti haukutaan joka suunnalta
mutta toisaalta toi mitä sää kirjoitat
taitaa olla ensimmäinen kerta kun paloman aloitukseen edes kirjoitan...
noita sanoja saa lukee aina sillon tällön
ei sun kirjoittamana mutta monien muidenkin
ne on sellaiset sanat johon mää en ihan välttämättä usko
ja tää oli vaan mun ajatus tästä kirjoittamastasi asiasta
älä ota henkilökohtaisesti
enkä missään tapauksessa halua haastaa riitaa.Ehkä nämä kirjoitukset tällaiselta ulkopuoliselta näyttävät pienen piirin keskusteluilta tai pikemminkin taistelutantereelta. Valikoin yleensä aika tarkasti millainen "fiilis" ketjussa on johon sanaseni laitan. Usein ohitan.
En ottanut itseeni. facebloggauksia kirjoitti:
Ehkä nämä kirjoitukset tällaiselta ulkopuoliselta näyttävät pienen piirin keskusteluilta tai pikemminkin taistelutantereelta. Valikoin yleensä aika tarkasti millainen "fiilis" ketjussa on johon sanaseni laitan. Usein ohitan.
En ottanut itseeni.Ja tässä ketjussa sitten oli mielestäsi se oikea "fiilis"
- facebloggauksia
Tellukka kirjoitti:
Ja tässä ketjussa sitten oli mielestäsi se oikea "fiilis"
Tällä kertaa se fiilis oli se, että koski kaikkia palstalaisia. Eli oikeutusta kaikkien kommentoida tällä avoimella palstalla. Minunkin. Joten korteni kekoon laitoin sen oikeutuksen puolesta. Vähän niin kuin kansalaisvelvollisuus. Se on nyt suoritettu ja uusia fiiliksiä etsimään.
- pirremiinapas
Outoa vapaalla palstalla.Elä kieroile.
Tällä kertaa se fiilis oli se, että koski kaikkia palstalaisia. Eli oikeutusta kaikkien kommentoida tällä avoimella palstalla. Minunkin. Joten korteni kekoon laitoin sen oikeutuksen puolesta. Vähän niin kuin kansalaisvelvollisuus. Se on nyt suoritettu ja uusia fiiliksiä etsimään.
Sen ymmärrän.
Voisiko olla niin, että aloittaja sekaantui luulemaan olevansa facen suljetussa ryhmässä, jossa hän on moderaattorina.
- maijuska53
ja taas....kuinkahan mones aloitus tämä sinulta on, jossa palstaa ja palstalaisia käsittelet?
Näitähän sinä kirjoittelit jo silloinkin, kun palstalla oli sefu/luotsi.
Ei ole kauaa, kun yritit tehdä jotain suljettua ryhmää, vaan et tainnut onnistua, joten eikö "kellot soi".
Mitä sitten tulee tähän "käskyyn" jota täällä usein näkee, että arkistoa pitäisi tonkia. Muistakaahan nyt, että rekatuilla oli mahdollisuus poistaa omia viestejään ja oma viestiketju jopa kokonaan.
Voi tietysti olla, että joku kirjoittaja on ollut niin aktiivi, että on kopioinnut omalle koneelleen ja sieltä sitten pystyy niitä heitteleen tänne, mutta tuskin kukaan niin lapsellinen on.kerroppa mulle miten voi poistaa omat viestit
ja vaikkapa viestiketujut jotka on ite aloittanut
joskus se onnistu mutta nyt en näitten uudistusten jälkeen
ole tietoinen siitä
kuvittelin ettei niitä voi poistaa
ei kyllä tällä hetkellä oo poistettavaakaan
mutta jos joskus sattuis tulemaan.- maijuska53
viivatiina kirjoitti:
kerroppa mulle miten voi poistaa omat viestit
ja vaikkapa viestiketujut jotka on ite aloittanut
joskus se onnistu mutta nyt en näitten uudistusten jälkeen
ole tietoinen siitä
kuvittelin ettei niitä voi poistaa
ei kyllä tällä hetkellä oo poistettavaakaan
mutta jos joskus sattuis tulemaan.Kirjoitin sanan OLI
maijuska53 kirjoitti:
Kirjoitin sanan OLI
no niinpä nyt huomasin
pitäs kai lukee vähän tarkemmin
mutta selvispähän tuokin asia nyt mulle.Kyllä minun mielestäni palstan tilasta sopii keskustella ja aika moni muukin on harventanut täällä käyntiään negatiivisen ja raskaan ilmapiirin takia. Minä koen todellakin tämän jonkinlaiseksi löyhäksi nettiyhteisöksi ja kirjoittajat jotka ovat olleet mukana vuosikymmenen tai jopa kauemmin tunnistettavilla nimimerkeillä ovat tulleet tutummiksi kuin anonyymit käyttäjät, joita on mahdollisesti enemmistö. Palstan skitso rakenne joka sallii sekä yhteisöllisen kirjoittelun että anonyymin, kasvottoman ja alati nimimerkkejä vaihtavan varjokabinetin on suurelta osalta syypää palstan ongelmiin. Minäkin kannattaisin joko kaikki veneeseen tai kaikki veteen-periaatetta. Etenkin mahdollisuus kirjoittaa anonyymisti vaikka olisikin kirjautuneena on epärehellinen ja kiero ja se pitäisi ehdottomasti poistaa.
En ole ottanut kantaa siihen KUKA tänne saa kirjoittaa, vaan MITEN. Arkistojen kaivelua en harrasta koska minulta ei riitä mielenkiintoa eikä aikaa muiden tekemisille ja sanomisille ja kenenkään jahtaamiseen. Ei ole minun kuppini pontikkaa.- Bengalitikku
Paloma
Et vain voi mitään sille, että Suomi 24 sallii sen. Valitettavasti joudut sinäkin & kumpp. sietämään puitteet. Niin vain on. Paljon on yhteiskunnassa asioita, joista ei pidä tai ei ole nyt parhaalla tolalla, mutta on vain osattava elää sen kanssa. Keskustelupalsta on mikrokosmos, joten asiat siinä mikroa.
Siniset ovat kuin ryhmä epätoivoisia lähetyssaarnaajia ja kun osa ihmisistä, kuten itse olen, on "pakanoita", niin saarnat menevät ohi. Olen kuitenkin "puolipakana" ja omaan omat näkemykseni. Samat voisin sanoa auringossakin, mitä kirjoitan.
Tämä vain on niin turhaa jauhamista. Tylsää.
Tänään pääsisin valmennuskurssille, saisin kivat sukat ja Vetrea toivottaa "eläköön elämää". Että näin.
Et voi edes sille "Miten" mitään. Mutta sille voimme, että kirjoitamme "en tykkää", jos menee panetteluksi. Vain sen.
Jos kilvan yritämme nousta katederille ja heiluttaa karttakeppiä, ei se ole tästä ajasta. - noohjooh
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni palstan tilasta sopii keskustella ja aika moni muukin on harventanut täällä käyntiään negatiivisen ja raskaan ilmapiirin takia. Minä koen todellakin tämän jonkinlaiseksi löyhäksi nettiyhteisöksi ja kirjoittajat jotka ovat olleet mukana vuosikymmenen tai jopa kauemmin tunnistettavilla nimimerkeillä ovat tulleet tutummiksi kuin anonyymit käyttäjät, joita on mahdollisesti enemmistö. Palstan skitso rakenne joka sallii sekä yhteisöllisen kirjoittelun että anonyymin, kasvottoman ja alati nimimerkkejä vaihtavan varjokabinetin on suurelta osalta syypää palstan ongelmiin. Minäkin kannattaisin joko kaikki veneeseen tai kaikki veteen-periaatetta. Etenkin mahdollisuus kirjoittaa anonyymisti vaikka olisikin kirjautuneena on epärehellinen ja kiero ja se pitäisi ehdottomasti poistaa.
En ole ottanut kantaa siihen KUKA tänne saa kirjoittaa, vaan MITEN. Arkistojen kaivelua en harrasta koska minulta ei riitä mielenkiintoa eikä aikaa muiden tekemisille ja sanomisille ja kenenkään jahtaamiseen. Ei ole minun kuppini pontikkaa.Ei ole kivaa joutua silmätikuksi, olen joskus itsekin ollut. En kuitenkaan tuossa määrin kuin nyt viime aikoina jotkut ovat joutuneet kestämään.
Mutta miten olisi pieni luottamus meihin muihin kirjoittajiin? Kyllä meillä on koko kuva jotenkin hanskassa, omat mielipiteet muista kirjoittajista. Eiköhän me kaikki osata sanoa mikä on huono käytös. Jos joku heittää lokaa jonkun niskaan, sehän on hänen häpeä, ei sen niskan.
Jos haukun jotakuta aiheettomasti, niin itseänihän mä nolaan? Tai jos joku käskee toisen hukuttamaan itsensä jokeen, niin omaa pienuuttaan ja olemattomia sosiaalisia taitojaan hän esittelee. Mutta me ei tiedetä mistä ne johtuu, mitä hänen elämänsä on pitänyt sisällään jotta on päätynyt tuohon pisteeseen. Eikä meidän tarvitsekaan. Muuta kuin ymmärtää että kaikilla ei ole samat lahjat tai edes eväät.
Helpompaahan näitä on vierestä katsoa kuin saada osakseen. - noohjooh
noohjooh kirjoitti:
Ei ole kivaa joutua silmätikuksi, olen joskus itsekin ollut. En kuitenkaan tuossa määrin kuin nyt viime aikoina jotkut ovat joutuneet kestämään.
Mutta miten olisi pieni luottamus meihin muihin kirjoittajiin? Kyllä meillä on koko kuva jotenkin hanskassa, omat mielipiteet muista kirjoittajista. Eiköhän me kaikki osata sanoa mikä on huono käytös. Jos joku heittää lokaa jonkun niskaan, sehän on hänen häpeä, ei sen niskan.
Jos haukun jotakuta aiheettomasti, niin itseänihän mä nolaan? Tai jos joku käskee toisen hukuttamaan itsensä jokeen, niin omaa pienuuttaan ja olemattomia sosiaalisia taitojaan hän esittelee. Mutta me ei tiedetä mistä ne johtuu, mitä hänen elämänsä on pitänyt sisällään jotta on päätynyt tuohon pisteeseen. Eikä meidän tarvitsekaan. Muuta kuin ymmärtää että kaikilla ei ole samat lahjat tai edes eväät.
Helpompaahan näitä on vierestä katsoa kuin saada osakseen.Sodat ei lopu sotimalla.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni palstan tilasta sopii keskustella ja aika moni muukin on harventanut täällä käyntiään negatiivisen ja raskaan ilmapiirin takia. Minä koen todellakin tämän jonkinlaiseksi löyhäksi nettiyhteisöksi ja kirjoittajat jotka ovat olleet mukana vuosikymmenen tai jopa kauemmin tunnistettavilla nimimerkeillä ovat tulleet tutummiksi kuin anonyymit käyttäjät, joita on mahdollisesti enemmistö. Palstan skitso rakenne joka sallii sekä yhteisöllisen kirjoittelun että anonyymin, kasvottoman ja alati nimimerkkejä vaihtavan varjokabinetin on suurelta osalta syypää palstan ongelmiin. Minäkin kannattaisin joko kaikki veneeseen tai kaikki veteen-periaatetta. Etenkin mahdollisuus kirjoittaa anonyymisti vaikka olisikin kirjautuneena on epärehellinen ja kiero ja se pitäisi ehdottomasti poistaa.
En ole ottanut kantaa siihen KUKA tänne saa kirjoittaa, vaan MITEN. Arkistojen kaivelua en harrasta koska minulta ei riitä mielenkiintoa eikä aikaa muiden tekemisille ja sanomisille ja kenenkään jahtaamiseen. Ei ole minun kuppini pontikkaa."Paloma.se.co"
Ethän sinä edes sopertele ihastuneen lumoutuneena.
Kun sinulle omistaa riimin ja laittaa tutun-kielisen musiikin. :)
H.noohjooh kirjoitti:
Sodat ei lopu sotimalla.
Näin on, mutta asiat pitää selvittää. Jos epäselvyydet jäävät puolitiehen kuten minun ja Tompan keisissä niin selvittely jää auki. Kysymyksiä jää avoimeksi.
Jos minulla olisi taustajoukko puskassa tietäisin tasan tarkkaa keitä/ kuka he/hän on/ovat.
Sitäpaitsi, kuinka monella nimimerkillä on massiivinen puolustusarmeija takanaan? Mietipä tuota.- noohjooh
korppis kirjoitti:
Näin on, mutta asiat pitää selvittää. Jos epäselvyydet jäävät puolitiehen kuten minun ja Tompan keisissä niin selvittely jää auki. Kysymyksiä jää avoimeksi.
Jos minulla olisi taustajoukko puskassa tietäisin tasan tarkkaa keitä/ kuka he/hän on/ovat.
Sitäpaitsi, kuinka monella nimimerkillä on massiivinen puolustusarmeija takanaan? Mietipä tuota.Ikään kuin pyydät mua valitsemaan puolia. En minä aio sellaista tehdä. Olette ansainneet toisianne, mutta sitä paskahuutelua kukaan ei ansaitse. Niin kuin nyt tuo 70 aloitus. Ihan skeidaa.
Olen minä joskus sua puolustanut, muistatko. Kirjoitit siihen tyyliin, että ennen et ymmärtänyt miksi pitää rientää apuun, mutta että tuntui hyvältä kun joku seisoi rinnalla.
Täällähän pitäisi vahtia koko ajan, ottaa palstapoliisin roolin, jos haluaa aina puolustaa. Ei palsta tarvitse ketään äidiksi tänne. Enkä minä adoptoisi tällaista porukkaa, nurkkaan mä sutkin laittaisin :) noohjooh kirjoitti:
Ikään kuin pyydät mua valitsemaan puolia. En minä aio sellaista tehdä. Olette ansainneet toisianne, mutta sitä paskahuutelua kukaan ei ansaitse. Niin kuin nyt tuo 70 aloitus. Ihan skeidaa.
Olen minä joskus sua puolustanut, muistatko. Kirjoitit siihen tyyliin, että ennen et ymmärtänyt miksi pitää rientää apuun, mutta että tuntui hyvältä kun joku seisoi rinnalla.
Täällähän pitäisi vahtia koko ajan, ottaa palstapoliisin roolin, jos haluaa aina puolustaa. Ei palsta tarvitse ketään äidiksi tänne. Enkä minä adoptoisi tällaista porukkaa, nurkkaan mä sutkin laittaisin :)Ilmoitinko, että sinun on valittava puolesi? En sanallakaan. Näin väärin kirjoitettu teksti voidaan tulkita.
Tompalta jäi vastaamatta viestiini.
"Kerroppa miksi poltat pelihoususi kun sinua naiseksi epäillään? Onhan minuakin epäilty mieheksi, mikä lähinnä huvitti.
Lue viestejäsi, lue ketjujasi, oletko sinä puskaräksy koska heti kun kirjoitan tai joku toinen kirjoittaa imartelematta sinua alkaa puskaräksytys. Keitä sinä uskot räksyttäjien olevan?"
Onko paha?
En syytä, kysyn?- viiminensana
korppis kirjoitti:
Ilmoitinko, että sinun on valittava puolesi? En sanallakaan. Näin väärin kirjoitettu teksti voidaan tulkita.
"Kerroppa miksi poltat pelihoususi kun sinua naiseksi epäillään? Onhan minuakin epäilty mieheksi, mikä lähinnä huvitti.
Lue viestejäsi, lue ketjujasi, oletko sinä puskaräksy koska heti kun kirjoitan tai joku toinen kirjoittaa imartelematta sinua alkaa puskaräksytys. Keitä sinä uskot räksyttäjien olevan?"
Onko paha?
En syytä, kysyn?Olisiko niin, että fiksut jättää vastaamatta typeriin kysymyksiin ja näin myös jankutus loppuu siihen.
- kertoi-jo-liikaakin
korppis kirjoitti:
Ilmoitinko, että sinun on valittava puolesi? En sanallakaan. Näin väärin kirjoitettu teksti voidaan tulkita.
Onko paha?
En syytä, kysyn?mikä sinä olet täällä vaatimaan tosia vastaamaan kysymyksiisi, itse pääosin vastaat kysymyksiin vastakysymyksillä
- Bengalitikku
korppis kirjoitti:
Sitäpaitsi, kuinka monella nimimerkillä on massiivinen puolustusarmeija takanaan? Mietipä tuota.Sivusta: ai, että
Noinko olette toimineetkin vuosia. Puolustusarmeija mukana. Että silleen.
Joku tekee hyökkäyksen ja muut siivittävät mukana.
Ja et sinä voi vaatia keltään mitään sen enempää kuin itse annat.
Tuo PP:n jahtaaminen on tosi lapsellista. Kuten sanoin, anna olla.
Jos sormi suuntautuu sinuun, sullahan menee kuppi ihan sekaisin.
Paloma. Voisi olla hyvä kun sulkisi ketjun. Metsäpalon vaara.
Teen nyt hätäiset päätelmät: joku ryhmä on tottunut toimimaan tietyllä tapaa.
Siitä seuraa muutosvastarintaa, joustamattomuutta, ennakkoluuloja, jähmettyneitä asenteita.
Relatkaa hyvät mummot vähän.
Yhdellä iso ikkunaremppa, toisella operaatio, kolmannesta en tiedä.
No supertripla. Flowerpoweria.
Vainko ihminen haluaa riidellä ja määräillä? - elenahelena
Bengalitikku kirjoitti:
Sivusta: ai, että
Noinko olette toimineetkin vuosia. Puolustusarmeija mukana. Että silleen.
Joku tekee hyökkäyksen ja muut siivittävät mukana.
Ja et sinä voi vaatia keltään mitään sen enempää kuin itse annat.
Tuo PP:n jahtaaminen on tosi lapsellista. Kuten sanoin, anna olla.
Jos sormi suuntautuu sinuun, sullahan menee kuppi ihan sekaisin.
Paloma. Voisi olla hyvä kun sulkisi ketjun. Metsäpalon vaara.
Teen nyt hätäiset päätelmät: joku ryhmä on tottunut toimimaan tietyllä tapaa.
Siitä seuraa muutosvastarintaa, joustamattomuutta, ennakkoluuloja, jähmettyneitä asenteita.
Relatkaa hyvät mummot vähän.
Yhdellä iso ikkunaremppa, toisella operaatio, kolmannesta en tiedä.
No supertripla. Flowerpoweria.
Vainko ihminen haluaa riidellä ja määräillä?Kuis kauan oot ollut näillä palstoilla?
- Bengalitikku
Parisen vuotta. Ostin tabletin ja puolisen vuotta siitä luin joitain aiheita, mistä ihmiset kirjoittivat.
Miten niin? - elenahelena
Bengalitikku kirjoitti:
Parisen vuotta. Ostin tabletin ja puolisen vuotta siitä luin joitain aiheita, mistä ihmiset kirjoittivat.
Miten niin?Josko alkaisin sun pelastusarmeijaksi. :)
- Bengalitikku
Kovin armelijasta. Pyrsk.
Mun armeijaani kelpaa mees, montakin.
Elenahelena viittaa kyllä vahvasti naiseen, niinkuin Eloisekin.
Muuten, onko sulla viziot kohdallaan tässä kulotuksessa. Yrität kulovaroitella, et ei korvennuta.
Tärkeä juttu tuo fiiliskin. - kylmätotuus
korppis kirjoitti:
Sitäpaitsi, kuinka monella nimimerkillä on massiivinen puolustusarmeija takanaan? Mietipä tuota.Näinhän se on, että oikeat asiat pitäisi käsitellä loppuun asti, jottei epäselvyyksiä jäisi.
Mutta...mutta, niin ei aina käy.
Meillä on ollut mielipide-eroja monistakin tärkeistä asioista. Usein keskustelumme on päättynyt siihen, kun olen pyytänyt sinua perustelemaan kantasi, niin olet napsauttanut vaan suusi kiinni ja asia on jäänyt roikkumaan ilmaan.
Nyt tivaat PorvoonParonilta vastausta aivan turhanpäiväisiin kysymyksiin. Et viitsisi!
Vielä yksi asia.
Olisiko mitenkään mahdollista, että lopettaisit lähes vainoharhaisen tapasi epäillä kuka kukin nimimerkki on? Jos jatkat entiseen malliin, niin saatat upota niin syvälle suohon, ettei kukaan voi sinua sieltä kiskoa ylös. Merkkejä siitä on jo nyt nähtävissä. kylmätotuus kirjoitti:
Näinhän se on, että oikeat asiat pitäisi käsitellä loppuun asti, jottei epäselvyyksiä jäisi.
Mutta...mutta, niin ei aina käy.
Meillä on ollut mielipide-eroja monistakin tärkeistä asioista. Usein keskustelumme on päättynyt siihen, kun olen pyytänyt sinua perustelemaan kantasi, niin olet napsauttanut vaan suusi kiinni ja asia on jäänyt roikkumaan ilmaan.
Nyt tivaat PorvoonParonilta vastausta aivan turhanpäiväisiin kysymyksiin. Et viitsisi!
Vielä yksi asia.
Olisiko mitenkään mahdollista, että lopettaisit lähes vainoharhaisen tapasi epäillä kuka kukin nimimerkki on? Jos jatkat entiseen malliin, niin saatat upota niin syvälle suohon, ettei kukaan voi sinua sieltä kiskoa ylös. Merkkejä siitä on jo nyt nähtävissä.Sorruit syytöksiin joten laitapas faktoja kehiin. Osaathan sinä, kopio ja liitä.
Voit olla huoletta, apuasi en tule kaipaamaan suonsilmästä naaraamiseen.
Toivotaan kuivaa kesää vaikka hiekkasavitontilla kesän tepastelenkin. Vesi on onneksi ihan vieressä järvestä uppopumpulla.- kylmätotuus
korppis kirjoitti:
Sorruit syytöksiin joten laitapas faktoja kehiin. Osaathan sinä, kopio ja liitä.
Voit olla huoletta, apuasi en tule kaipaamaan suonsilmästä naaraamiseen.
Toivotaan kuivaa kesää vaikka hiekkasavitontilla kesän tepastelenkin. Vesi on onneksi ihan vieressä järvestä uppopumpulla.Voi kulta pieni, sinun parastasihan minä vaan ajattelen, joten lakkaa polkemasta jalkaasi.
Toivotaan yhdessä, että tulisi lämmin ja vähäsateinen kesä. Viime kesä olikin turhan sateinen, kai muistat sen?
Muistetaan pukea pelastusliivit päälle veneillessämme. Turvallisuus ennen kaikkea.
Oikein hyvää yötä pikkuinen ja kauniita unia! - korppishuomenta
kylmätotuus kirjoitti:
Voi kulta pieni, sinun parastasihan minä vaan ajattelen, joten lakkaa polkemasta jalkaasi.
Toivotaan yhdessä, että tulisi lämmin ja vähäsateinen kesä. Viime kesä olikin turhan sateinen, kai muistat sen?
Muistetaan pukea pelastusliivit päälle veneillessämme. Turvallisuus ennen kaikkea.
Oikein hyvää yötä pikkuinen ja kauniita unia!https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tytottely-ja-pojittelu-pois-opetuksesta-lapsia-on-tarkeaa-puhutella-nimilla/6123802#gs.v77gZns
Linkitin artikkelin, josta voisi olla apua. Meillä ikäihmisillä on erilaisia pinttyneitä asennevammoja, mutta ne ovat korjattavissa. - noohjooh
korppis kirjoitti:
Onko paha?
En syytä, kysyn?Älä tule mulle valittamaan toisesta palstailijasta, koska silloin se tuntuu kuin kantelisi toisesta, havittelee myötätuntoa. Sä et ehkä tarkoita sitä sillä tavalla, mutta siltä se tuntuu minusta.
- Korppishuomentapäivää
noohjooh kirjoitti:
Älä tule mulle valittamaan toisesta palstailijasta, koska silloin se tuntuu kuin kantelisi toisesta, havittelee myötätuntoa. Sä et ehkä tarkoita sitä sillä tavalla, mutta siltä se tuntuu minusta.
Näin ne kirjoitukset tulkitaan. En valittanut, selvennin mistä on kysymys. En tule saamaan vastausta, mutta annan asian olla, anna sinäkin. Vihani on lauhtunut.
Nukuin hyvin ja pitäisi keksiä konsti miten saan viinikanisterin nostettua lattiatasolta ylemmäksi lappoamista varten. Pitää lisätä käymisen pysäyttäjä, ja parin päivän päästa selkeyttäjä. Mahtaakahan ehtiä Vapuksi 😊 - noohjooh
Korppishuomentapäivää kirjoitti:
Näin ne kirjoitukset tulkitaan. En valittanut, selvennin mistä on kysymys. En tule saamaan vastausta, mutta annan asian olla, anna sinäkin. Vihani on lauhtunut.
Nukuin hyvin ja pitäisi keksiä konsti miten saan viinikanisterin nostettua lattiatasolta ylemmäksi lappoamista varten. Pitää lisätä käymisen pysäyttäjä, ja parin päivän päästa selkeyttäjä. Mahtaakahan ehtiä Vapuksi 😊No hyvä juttu.
Mullakin on pullottamisongelmaa. Tein muutama viikko sitten kotikaljaa kun tuli vieras joka tykkää siitä. Yksi pullo juotiin, ei ollut kummoista. Viikon päästä avasin toisen, sillä oli hirveä kiire ulos pullosta. Kaksi odottaa vielä kellarissa, pelkään että pamahtavat kun vien pihalle. Niistä on tullut sellainen ongelma jonka lakaisen maton alle, kun en näe niitä, ne ei ole olemassa. - korppisonnistui
noohjooh kirjoitti:
No hyvä juttu.
Mullakin on pullottamisongelmaa. Tein muutama viikko sitten kotikaljaa kun tuli vieras joka tykkää siitä. Yksi pullo juotiin, ei ollut kummoista. Viikon päästä avasin toisen, sillä oli hirveä kiire ulos pullosta. Kaksi odottaa vielä kellarissa, pelkään että pamahtavat kun vien pihalle. Niistä on tullut sellainen ongelma jonka lakaisen maton alle, kun en näe niitä, ne ei ole olemassa.Sain kuin sainkin kanisterin nostettua korokkeelle. En tosin yksin vaan P:n avustuksella. Käytin kehoni vasenta puolta ja etupäässä käsivoimiani. Nyt viini on lapottu puhtaaseen astiaan sakat heitetty viemäriin, käymisen lopetus aine lisätty ja joku piijutska. Huomenna kirkastusaine ja vappuaattona valmista pullotettavaksi. Tietty maistelun kera. Miellyttävä marjainen tuoksu, taisi onnistua. Ominaispaino -2. Alkoholiprosentti testaamatta kun en löydä muuton jäljiltä mittaria, mutta uskoisin sen olevan noin 12 prossasta.
korppisonnistui kirjoitti:
Sain kuin sainkin kanisterin nostettua korokkeelle. En tosin yksin vaan P:n avustuksella. Käytin kehoni vasenta puolta ja etupäässä käsivoimiani. Nyt viini on lapottu puhtaaseen astiaan sakat heitetty viemäriin, käymisen lopetus aine lisätty ja joku piijutska. Huomenna kirkastusaine ja vappuaattona valmista pullotettavaksi. Tietty maistelun kera. Miellyttävä marjainen tuoksu, taisi onnistua. Ominaispaino -2. Alkoholiprosentti testaamatta kun en löydä muuton jäljiltä mittaria, mutta uskoisin sen olevan noin 12 prossasta.
Mulla on vappusimat tekemättä vieläköhän kerkiäisi? Onko sinulla hyvää reseptiä?
- nohuhhuhhuh
Korppishuomentapäivää kirjoitti:
Nukuin hyvin ja pitäisi keksiä konsti miten saan viinikanisterin nostettua lattiatasolta ylemmäksi lappoamista varten. Pitää lisätä käymisen pysäyttäjä, ja parin päivän päästa selkeyttäjä. Mahtaakahan ehtiä Vapuksi 😊"vihani on lauhtunut", siis oikeasti, voiko jonkun vastaamattomuus tenttaus kysymyksiin nostattaa vihan tunteita?
- noohjooh
korppisonnistui kirjoitti:
Sain kuin sainkin kanisterin nostettua korokkeelle. En tosin yksin vaan P:n avustuksella. Käytin kehoni vasenta puolta ja etupäässä käsivoimiani. Nyt viini on lapottu puhtaaseen astiaan sakat heitetty viemäriin, käymisen lopetus aine lisätty ja joku piijutska. Huomenna kirkastusaine ja vappuaattona valmista pullotettavaksi. Tietty maistelun kera. Miellyttävä marjainen tuoksu, taisi onnistua. Ominaispaino -2. Alkoholiprosentti testaamatta kun en löydä muuton jäljiltä mittaria, mutta uskoisin sen olevan noin 12 prossasta.
Mitä viiniä sä teit? Puna-, valko- vai ihan vaan marjaviiniä?
Toiset ei tykkää yhtään kotiviineistä, mulle kelpaa kaikki. Istutin omenapuun pari kesää sitten, kotitekoinen omppuviini on ihan parasta. Siinä on vähän aidon irlantilaisen siiderin makua. - noohjooh
Paloma.se.co kirjoitti:
Mulla on vappusimat tekemättä vieläköhän kerkiäisi? Onko sinulla hyvää reseptiä?
Eihän siinä vissiin mene kuin kolme hassua päivää? Jään tänne jonottamaan reseptiä. Saisikohan mun kotikaljasta jos valkaisisi muutamalla sitruunalla... mun pitäisi vaan uskaltaa avata ne saamarin pullot ensin.
noohjooh kirjoitti:
Eihän siinä vissiin mene kuin kolme hassua päivää? Jään tänne jonottamaan reseptiä. Saisikohan mun kotikaljasta jos valkaisisi muutamalla sitruunalla... mun pitäisi vaan uskaltaa avata ne saamarin pullot ensin.
Elikkä jos teen tänään niin ne ehtii käymään kiljuksi?
Taidan odottaa viikonloppuun...ennen kuin laitan sitruunasopan porisemaan.- kylmätotuus
korppishuomenta kirjoitti:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tytottely-ja-pojittelu-pois-opetuksesta-lapsia-on-tarkeaa-puhutella-nimilla/6123802#gs.v77gZns
Linkitin artikkelin, josta voisi olla apua. Meillä ikäihmisillä on erilaisia pinttyneitä asennevammoja, mutta ne ovat korjattavissa.Ihan hyvän artikkelin linkitit, vaikkei sillä mitään yhteyttä kommenttiini ollutkaan.
Oikein hyvää päivän jatkoa sinulle ystäväiseni! noohjooh kirjoitti:
Mitä viiniä sä teit? Puna-, valko- vai ihan vaan marjaviiniä?
Toiset ei tykkää yhtään kotiviineistä, mulle kelpaa kaikki. Istutin omenapuun pari kesää sitten, kotitekoinen omppuviini on ihan parasta. Siinä on vähän aidon irlantilaisen siiderin makua.Hain näyttelyssä olleet keramiikkatyöni opistolta. Oli mahtavaa kuulla, että rusakkoni oli saanut yleisön ihastuksiin. Kiersin kirppareita, löysin soman käyttämättömän puseron 4 e. Sen alkuperäinen hinta oli ollut 45 e. Lisäksi nukkekoti sai uuden jäsenen pienen tytön hollantilaiseen perheeseen.
Simaa en valmista. En tykkää, juuret ovat lapsuudessa. Siman alkoholipitoisuus (sitähän simassa on) ei ollut lapsena mieleinen kokemus, se on jäänyt vastenmielisena mieleen.
Teen pääsääntöisesti valkoviiniä, tosin kuten nyt, väri kuvajaa roseviiniä.
Ei hyvin tehty kotiviini poikkea kaupan viineistä. Tietty jos on jossain tarjottu huonosti kirkastettua keskenkäynyttä voi käsitys kotiviinistä olla vastenmielinen.
Viime kesänä synttäriboolini sisälsi vadelmalikööriä, koskenkorvaa, omaa kotiviiniäni puutarhamarjoista ja spritia sekä jääkuutioita joiden sisällä oli vadelmia. Viiniä ja limpsaa suurin osa, likööriä/koskenkorvaa hieman terävöittämään makua.
Viime syksyinen omenaviinini oli hyvää. Tykkään myös omenasta viinin raaka-aineena.
Tämä viini, joka tuolla odottaa valmistumista on mielenkiintoinen kokeilu. Puolukkaa ( ennen kokeilematon merja) mustaherukkaa, pihlajanmarjaa, mustikka-, vadelma-ja rypälemehua, jossa oli hedelmää mukana.
Eiköhän tällä satsilla ensi kesä pärjätään. Syksyllä sitten uusi satsi 🍾🍷
Jankutus loppuu kun asia on loppuun käsitelty. Se ei ole vielä. Tokihan ymmärrän, että tämä mielenvikainen moninikki, joka teki taas aloituksen ei ole hän, mutta hän voisi valottaa kuka tämä voisi olla hieman taustoja. Osasihan hän manipuloida siilenkin puolustajakseen. Siitäkös rouvalle ilo repes....oikeesti onko nää manipuloitavat varustettu omalla tahdolla. Mörkö se lähti piiriin rinttantanttan jne.
- Sivustaseurannut
korppis kirjoitti:
Tämä nimimerkille viimeinensana.
Ei niitä pelihousuja polteta, pelihousut revitään. Rintsikat poltetaan...
Tämä nimimerkille korppis. - Bengalitikku
Korppis -> Paloman aloitus? Moninikki?
- niinpäsniin
korppis kirjoitti:
Tämä nimimerkille viimeinensana.
Ja sekin väärin kirjoitettuna.
- Korppis..hyvääyötä
niinpäsniin kirjoitti:
Ja sekin väärin kirjoitettuna.
Ampöliivipul.
Korppis..hyvääyötä kirjoitti:
Ampöliivipul.
Palstan viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi....minä hetken tavasin tuota edellistä ja tulin johtopäätökseen että taas se korppis siellä raakkuu laittomia kieliä....hahahaha un-be-lie-va-ble!
Paloma.se.co kirjoitti:
Palstan viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi....minä hetken tavasin tuota edellistä ja tulin johtopäätökseen että taas se korppis siellä raakkuu laittomia kieliä....hahahaha un-be-lie-va-ble!
Sain idean facesta ja aijon hyödyntää oppimaani. Nauroin makeasti eräälle kommentoijalle facessa en muista nyt hänen käyttämää sanaa, mutta se oli upeasi tulkittu siten kuin se kuulostaa ;D
- enkerroen
Totta, on heevetin rasittavaa aina lukea vainoharhaisia kirjoituksia, kuka minkäkin nikin takana on,
varsinkin, kun sitä on kestänyt jo yli 10 vuotta.
Se ei ole sinun mielestä häiriökäyttäytymistä, mutta minun mielestä on ja ymmärrän näitä, jotka siihen ovat kypsyneet.- Bengalitikku
Tiedätkö 68 vuotiaana voi hakea Kelan kuntoutukseen.
Nähdään siellä. Pyrsk. Bengalitikku kirjoitti:
Nähdään siellä. Pyrsk.Jotain juhliin menostasi tuolla jo kerroitkin ...
- Bengalitikku
No, olisihan 3 × 5 pvää kunnon kannalta hyvä, että voisi sitten pyrkiä 70
palstalle ehona. Enpä ole pahemmin tutustunut sen palstan kirjoituksiin, mutta huisin lähellä tuokin ikä on.
Kirjoitin tämän siksikin, että ihmiset osaisivat omassa kunnassaan tätä kysyä ja käyttää hyväkseen, jos mahdollista. Kannattaa lukea Kelan sivuilta tai kysyä terkkarin lääkäriltä. Tavallaan eivät ehkä ole tietääkseenkään, koska lausuntoahan siihen tarvitaan. Voisi olla jonkin operaation jälkeen ihan paikallaan.
Toisinkin päin: kun kuntoutuksissa on vähemmän veteraaneja, nuo keskukset tarvitsevat asiakkaita. Ja taas, jos sotemuutos tekee kunnallisesta hoidosta hyvinvointipalvelua, pitäisi osata kunnissa suunnitella tätä puolta ikäihmisille, mikä on halvempaa kuin jatkuva laitoshoito, ennaltaehkäis Bengalitikku kirjoitti:
No, olisihan 3 × 5 pvää kunnon kannalta hyvä, että voisi sitten pyrkiä 70
palstalle ehona. Enpä ole pahemmin tutustunut sen palstan kirjoituksiin, mutta huisin lähellä tuokin ikä on.
Kirjoitin tämän siksikin, että ihmiset osaisivat omassa kunnassaan tätä kysyä ja käyttää hyväkseen, jos mahdollista. Kannattaa lukea Kelan sivuilta tai kysyä terkkarin lääkäriltä. Tavallaan eivät ehkä ole tietääkseenkään, koska lausuntoahan siihen tarvitaan. Voisi olla jonkin operaation jälkeen ihan paikallaan.
Toisinkin päin: kun kuntoutuksissa on vähemmän veteraaneja, nuo keskukset tarvitsevat asiakkaita. Ja taas, jos sotemuutos tekee kunnallisesta hoidosta hyvinvointipalvelua, pitäisi osata kunnissa suunnitella tätä puolta ikäihmisille, mikä on halvempaa kuin jatkuva laitoshoito, ennaltaehkäisOletko vielä työelämässä?
Mitä kuntoutusta olet anonut?
Olen ollut pari kertaa työelämän lopetettuani Solaris-kuntolomilla. Ekalla lomalla tehtiin erilaisia kuntokartoituksia. Tykkäsin sillä olin laihduttanut 30 kg ja halusin muuttaa työtressielämän terveelliseen elämään.
Toinen loma oli puhtaasti ulkoilusta nauttimista ihanassa Lapin ruskassa.
En ole tiennytkään, että Kela myöntää kuntolomia. Pitääpä lueskella Kelan tarjontaa.
Tästähän voisit uuden aloituksen laittaa, uskon, että juttua piisaisi.- Bengalitikku
Olin työelämän aikana toistakymmentä vuotta sitten.
Kyllä Kelalta voi hakea, mutta edellyttää b-todistusta eli kremppaa.
Omat mahdollisuudet ovat olemattomat. En ymmärrä, miksi tätä tietoa on pantattu. Esittelijä kertoi, että tällaista on järjestetty jo 13 vuotta. Kysynpä kuinka moni tietää? Vajaasta sadasta kuulijasta 3 tiesi! Keskuksia on eri puolilla Suomea. Jos täälläkään kukaan ei tiedä, niin kuka nuo kuntoutukset on käyttänyt. Mielestäni se, missä aikoinaan olin, oli erittäin hyvätasoista ja monipuolista. Siksipä kait jaksoin kalkkiviivoille.
Jos tutkit tätä, laita vain aloitus ja mietinkin sitä, että sulla oli tuo operaatio.
Sitten sellainenkin, joka on kaatunut, voisi kysyä tätä, oman liikkuvuuden takia. Läheishoitajalle voisi olla hyvä apu jaksamisessaan.
Jotain kuntoutusta yritetään lakkauttaa v 2020. Toivottavasti ei tätä.
Miksi sellainen lopetetaan, kun siitä ei kukaan oikein tiedä mitään.
Joten hakemaan ainakin v 2018 - 2019. - enkerroen
Bengalitikku kirjoitti:
Nähdään siellä. Pyrsk.No johan on sitten hauska ikä tuo 68v. Kuulin, että tämä kotikuntanikin tarjoaa 68 vuot jonkun aktiivirannekkeen jolla pääsee ilmaiseksi uimahalliin sekä seillä olevaan kuntosaliin, saaristorist....
Mut nähdään Kelan kuntoutuksessa. :-) - Korppiskohtayöpuulla
Bengalitikku kirjoitti:
Olin työelämän aikana toistakymmentä vuotta sitten.
Kyllä Kelalta voi hakea, mutta edellyttää b-todistusta eli kremppaa.
Omat mahdollisuudet ovat olemattomat. En ymmärrä, miksi tätä tietoa on pantattu. Esittelijä kertoi, että tällaista on järjestetty jo 13 vuotta. Kysynpä kuinka moni tietää? Vajaasta sadasta kuulijasta 3 tiesi! Keskuksia on eri puolilla Suomea. Jos täälläkään kukaan ei tiedä, niin kuka nuo kuntoutukset on käyttänyt. Mielestäni se, missä aikoinaan olin, oli erittäin hyvätasoista ja monipuolista. Siksipä kait jaksoin kalkkiviivoille.
Jos tutkit tätä, laita vain aloitus ja mietinkin sitä, että sulla oli tuo operaatio.
Sitten sellainenkin, joka on kaatunut, voisi kysyä tätä, oman liikkuvuuden takia. Läheishoitajalle voisi olla hyvä apu jaksamisessaan.
Jotain kuntoutusta yritetään lakkauttaa v 2020. Toivottavasti ei tätä.
Miksi sellainen lopetetaan, kun siitä ei kukaan oikein tiedä mitään.
Joten hakemaan ainakin v 2018 - 2019.Minullahan on selkävamma ja sen perusteella voisi ajatella hakea kuntoutuslomaa. Mitä tuo b-todistus tarkoittaa?
- Bengalitikku
B-todistuksen antaa lääkärisi. Se maksaa jonkin verran. Mielestäni terveyskeskuslääkärin pitäisi tämä tietää ja auttaa sinua hakemuksessasi.
Todistuksella osoitetaan krempat/tarve.
Tuo uimahalli/kuntosali -ranneke/kortti kannattaa. Joissain kaupungeissa se maksaa nimellisesti ja näköjään jokin kunta näkee niin tärkeänä ikäihmisten hyvinvoinnin, että tarjoaa ilmaiseksi. Siinäkin tuo maaginen 68 vuotta. Ihme kun ikäraja ei ole eläkkeellesiirtymisvuosi eli 63 tai 65 vuotta, jolloin tapahtuu suuri elämänmuutos. Kunnanisät ja äidit ovat pihejä. Kuitenkin käyttöoikeus voidaan rajoittaa johonkin kellonlyömään, jos pelkäävät mummojen ja vaarien pyörivän jaloissa.
Jos kunnassasi moista korttia ei ole, kannattaa tiedustella vanhusneuvostosta, koska se voi laittaa vireille asian liikuntalautakunnassa jne. - korppishuomenta
Bengalitikku kirjoitti:
B-todistuksen antaa lääkärisi. Se maksaa jonkin verran. Mielestäni terveyskeskuslääkärin pitäisi tämä tietää ja auttaa sinua hakemuksessasi.
Todistuksella osoitetaan krempat/tarve.
Tuo uimahalli/kuntosali -ranneke/kortti kannattaa. Joissain kaupungeissa se maksaa nimellisesti ja näköjään jokin kunta näkee niin tärkeänä ikäihmisten hyvinvoinnin, että tarjoaa ilmaiseksi. Siinäkin tuo maaginen 68 vuotta. Ihme kun ikäraja ei ole eläkkeellesiirtymisvuosi eli 63 tai 65 vuotta, jolloin tapahtuu suuri elämänmuutos. Kunnanisät ja äidit ovat pihejä. Kuitenkin käyttöoikeus voidaan rajoittaa johonkin kellonlyömään, jos pelkäävät mummojen ja vaarien pyörivän jaloissa.
Jos kunnassasi moista korttia ei ole, kannattaa tiedustella vanhusneuvostosta, koska se voi laittaa vireille asian liikuntalautakunnassa jne.Kiitos tiedoista, pitää ottaa selvää minkalaista tarjontaa Kajaanin kaupungilla on eläkeläisilleen tarjolla. Kerrankin oikean ikäinen 😉
- Bengalitikku
Ja olisin todella iloinen, jos viidakkoradiosta olisi jollekin hyötyä ja iloa.
Noniin, nyt kärcherit latinkiin ja otan pienen paussin.
En jaksa enää parantaa tätä nettimaailmaa ei kukaan minua kuitenkaan kuuntele tai ymmärrä. (Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan hahahahaha; pitkäaikainen moderaattorinurani ilman muuta on jättänyt pysyviä vammoja sielunelämääni). Olen tyytyväinen kun sain ainakin yhden stalkkausaloituksen poistoon ja nopeasti.
"Maassa maan tavalla tai maasta pois" sanoo vanha tuttu sananparsi. Suomi 24 aina väläyttelee omaa galluppiaan mitä mieltä olemme näistä keskusteluista ja aionkin seuraavaksi valita vaihtoehdon "autenttinen suomipopulan ääni nettiavaruudessa" tai jotain tyyppi vastaavaa. If you can't beat them join them!"Paloma.se.co"
Olenhan minä ainakin?
Kirjoitan sinulle/sinusta aina kauniisti.
Vaikka et koskaan kaikua vastaan?
"Joint with me!"
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Olenhan minä ainakin?
Kirjoitan sinulle/sinusta aina kauniisti.
Vaikka et koskaan kaikua vastaan?
"Joint with me!"
H.Se on kyllä totta.
Usein ohjeistavasti, mutta harvoin pahasti.- bessie--
Kyllä minä "kuuntelen" sinua ja taidan ymmärtääkin tai ainakaan en ymmärrä tahallani väärin.
"Maassa maan tavalla tai maasta pois" tai "If you cant't beat them join them" eivät sinun kohdallasi ole minun mielestäni hyviä tai toivottavia vaihtoehtoja, palstan kiinnostavuutta ja tasoa kun ajattelen.
"Maassa maan tavalla"? Jos 'maalla' tarkoitat tätä 60 ikäisille tarkoitettua keskustelupalstaa, niin eikö 'maan tavalla' sitten tarkoita vain ja ainoastaan palstan sääntöjen noudattamista? Missään nimessä se ei voi tarkoittaa jonkun persoonallisuushäiriöisen moninikin ja tai montaa nikkiä käyttävän yksinkertaisen räksyttäjän/vihjailijan jne. myötäilyä ja hänen 'sääntöjensä' noudattamista.
"If you can't beat them join them!" ?! Et voi olla tosissasi? Sinäkö liittyisit palstaa dominoimaan pyrkivän ja kanssakirjoittajiin suorastaan vihamielisesti suhtautuvan halpamaisen moninikin kuoroon? No, en usko että liityt ja todella toivon ettet edes alistu, esim. sillä tavalla että aina vaikenisit ja väistäisit. bessie-- kirjoitti:
Kyllä minä "kuuntelen" sinua ja taidan ymmärtääkin tai ainakaan en ymmärrä tahallani väärin.
"Maassa maan tavalla tai maasta pois" tai "If you cant't beat them join them" eivät sinun kohdallasi ole minun mielestäni hyviä tai toivottavia vaihtoehtoja, palstan kiinnostavuutta ja tasoa kun ajattelen.
"Maassa maan tavalla"? Jos 'maalla' tarkoitat tätä 60 ikäisille tarkoitettua keskustelupalstaa, niin eikö 'maan tavalla' sitten tarkoita vain ja ainoastaan palstan sääntöjen noudattamista? Missään nimessä se ei voi tarkoittaa jonkun persoonallisuushäiriöisen moninikin ja tai montaa nikkiä käyttävän yksinkertaisen räksyttäjän/vihjailijan jne. myötäilyä ja hänen 'sääntöjensä' noudattamista.
"If you can't beat them join them!" ?! Et voi olla tosissasi? Sinäkö liittyisit palstaa dominoimaan pyrkivän ja kanssakirjoittajiin suorastaan vihamielisesti suhtautuvan halpamaisen moninikin kuoroon? No, en usko että liityt ja todella toivon ettet edes alistu, esim. sillä tavalla että aina vaikenisit ja väistäisit.@bessie, kiitos palautteestasi.
En todellakaan aio liittyä mihinkään räksyttäjien kuoroon enkä kirjoittaa moninikkien säännöillä. Sarkasmia yritin...taas kerran heikohkolla menestyksellä. Aion kylläkin hellittää vähän ja pysyä keveämmällä linjalla ja olla ottamatta palstaa liian vakavasti.
En osaa vaieta enkä väistää enkä edes piiloittaa kättäni kiven heitettyäni. Mutta olen taas kerran todennut että voin parantaa maailmaa vain omalta osaltani ja muuttaa ainoastaan itseäni.- kylmätotuus
Paloma.se.co kirjoitti:
@bessie, kiitos palautteestasi.
En todellakaan aio liittyä mihinkään räksyttäjien kuoroon enkä kirjoittaa moninikkien säännöillä. Sarkasmia yritin...taas kerran heikohkolla menestyksellä. Aion kylläkin hellittää vähän ja pysyä keveämmällä linjalla ja olla ottamatta palstaa liian vakavasti.
En osaa vaieta enkä väistää enkä edes piiloittaa kättäni kiven heitettyäni. Mutta olen taas kerran todennut että voin parantaa maailmaa vain omalta osaltani ja muuttaa ainoastaan itseäni.Allekirjoitan täysin viimeisen lauseesi.
Kun kirjoittaa tänne jokseenkin " ihmismäisesti", niin säästyy turhilta herjoilta. Valitettavasti sekään ei aina auta, vaan saattaa kuitenkin joutua ilman omaa syytään jonkin nimimerkin hampaisiin.
Kyllä sananlasku, " Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa", pitää täälläkin paikkansa useimmiten. - bessie--
Paloma.se.co kirjoitti:
@bessie, kiitos palautteestasi.
En osaa vaieta enkä väistää enkä edes piiloittaa kättäni kiven heitettyäni. Mutta olen taas kerran todennut että voin parantaa maailmaa vain omalta osaltani ja muuttaa ainoastaan itseäni."Ilmapiiri palstalla on suoraan sanottuna painostavan ahdasmielinen ja ilkeä. Osallistumiseni tulee varmaan olemaan vieläkin vähempää tulevaisuudessa, varsinkin jos jätämme tämän palstan kaikkien näiden kasvottomien ja nimettömien trollien ja jahtaajien käsiin joita ylläpito ei katso asiakseen pitää kurissa. (Meitä on toki muutama kymmen rekisteröityä ja vakinikillä kirjoittajaa joista vuosien mittaan on tullut eräänlainen löysä yhteisö. Jos emme puolusta omaa palstaamme vaan suosiolla luovutamme sen pelkkään pahantekoon niin oma on syymme jos me sen menetämme."
Tuon ylläolevan olisin voinut kirjoittaa itsekin. Paitsi että en usko täällä enää olevan muutamaa kymmentä vakituisesti kirjoittavaa tai kurkkaamassa käyvää jäljellä. Kyllä tämä nykyisellään on ilman muuta 'muuttotappiopalsta', en usko että edes yksi kymmenestä satunnaisesta uudesta kävijästä käy täällä toisen kerran, saati että rupeaisi säännöllisesti käymään.
"Haastankin tässä kaikki jotka laskevat itsensä kuuluvaksi palstan vakikäyttäjiin omalla nimimerkillään tekemään a) oman aloituksen ja b) valittamaan palstan häiriökäytöstä, joka kerta kun se tapahtuu."
Aina vain harvemmin ja harvemmin tekee mieleni täällä käydä, toisaalta taas aina vain pidän 60 ikäisille (siis ilman ylärajaa!) tarkoitettua 'yleispalstaa' parhaimmillaan hyvin toimivana kivana keskustelupalstana ja siksi vastaankin haasteeseesi lupautumalla valittamaan häiriköinnistä (kuten muista nimimerkeistä tehdyistä aloituksista) joka kerta kun sellaista näen. - bessie--
kylmätotuus kirjoitti:
Allekirjoitan täysin viimeisen lauseesi.
Kun kirjoittaa tänne jokseenkin " ihmismäisesti", niin säästyy turhilta herjoilta. Valitettavasti sekään ei aina auta, vaan saattaa kuitenkin joutua ilman omaa syytään jonkin nimimerkin hampaisiin.
Kyllä sananlasku, " Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa", pitää täälläkin paikkansa useimmiten."Kun kirjoittaa tänne jokseenkin " ihmismäisesti", niin säästyy turhilta herjoilta. Valitettavasti sekään ei aina auta, vaan saattaa kuitenkin joutua ilman omaa syytään jonkin nimimerkin hampaisiin."
Siitä kai on lähdettävä, että jokaisella on oikeus kirjoittaa oma mielipiteensä. "Turha herja"? Kenen mielestä? "Hampaisiin joutuminen"? Aika epämääräistä...
Yksilöt tulkitsevat toisten tekstejä oman persoonallisuutensa ja myös 'lukutaitonsa' pohjalta, eivät siis läheskään aina oikein. Kaikuvertaus ei siis oikein toimi. - Bengalitikku
Siis oliko aloituksen tarkoitus lyödä jokin poppoo ja kun se ei onnistu, ryhdyt siihen, mistä et pidä. Eihän tuossa ole tolkkua; Isohoo ehdotti sulle tötsyjä...
Tämä on kuin yrityksen kvarttaalikatsaus. Mutta palattaneen samaan aiheeseen viimeistään heinäkuussa. Bengalitikku kirjoitti:
Siis oliko aloituksen tarkoitus lyödä jokin poppoo ja kun se ei onnistu, ryhdyt siihen, mistä et pidä. Eihän tuossa ole tolkkua; Isohoo ehdotti sulle tötsyjä...
Tämä on kuin yrityksen kvarttaalikatsaus. Mutta palattaneen samaan aiheeseen viimeistään heinäkuussa.Sori, nyt olen ulkona kuin lumiukko. Isohoo ehdotti minulle mitä? (muu osa oli sarkasmia, kuten jo bessielle kerroin) Palstan virallinen kieli on edelleenkin suomi tai /ja/ ruotsi.
- Bengalitikku
Niin, vitsiähän tässäkin. Lue Isohoon vika rivi...
- kiinnijäi
Bengalitikku kirjoitti:
Selvästi ehdotteli jointin sauhuttelua.
Tämä selittääkin kaikki selittämättömät mökellykset ja sekavat höpinät. Bengalitikku kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä oli, muuta kuin se että se ei ollut suomea eikä ruotsia?
- kylmätotuus
bessie-- kirjoitti:
"Kun kirjoittaa tänne jokseenkin " ihmismäisesti", niin säästyy turhilta herjoilta. Valitettavasti sekään ei aina auta, vaan saattaa kuitenkin joutua ilman omaa syytään jonkin nimimerkin hampaisiin."
Siitä kai on lähdettävä, että jokaisella on oikeus kirjoittaa oma mielipiteensä. "Turha herja"? Kenen mielestä? "Hampaisiin joutuminen"? Aika epämääräistä...
Yksilöt tulkitsevat toisten tekstejä oman persoonallisuutensa ja myös 'lukutaitonsa' pohjalta, eivät siis läheskään aina oikein. Kaikuvertaus ei siis oikein toimi.Keskityn nyt ainoastaan nimimerkkiin "korpikirjailija", hänen kirjoituksiinsa ja palautteeseen , jota hän on osakseen saanut.
Jos hän olisi malttanut mielensä, eikä olisi niin vainoharhainen kuin on ollut, niin olen vakuuttunut, että häneen suhtauduttaisiin positiivisemmin.
En yhtään ihmettele, että nimimerkit, joiden kimppuun hän aiheettomilla olettamuksillaan toistuvasti käy, lopulta polttavat päreensä ja vastaavat takaisin samalla mitalla.
Siis, "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa".
Korppis on itse syypää suurimmalta osin saamaansa kohteluun.
Nyt hän on ottanut tylsiin hampaisiinsa PorvoonParonin syystä, jota en ensinkään ymmärrä.
Tässäkin ketjussa taiteilija epäilee hänen olevan esim. nimim. "expimot", joka tänne pari vuotta sitten kirjoitti. Mitään todistetta väitteelleen hänellä ei kuitenkaan ole.
Ihmettelen suuresti, miksi jotkin nimimerkit eivät suostu katsomaan objektiivisesti korppiksen käytöstä, vaan jopa peukuttavat hänen ala-arvoisia kommenttejaan, joissa hän käyttää niin hävytöntä kieltä, ettei ole tosikaan.
En hyväksy aloituksia, jotka kohdistuvat nimimerkkeihin, enkä niihin juuri osallistukaan.
Muistini mukaan näitä aloituksia on tehty korppiksesta, Tellukasta ja koti-kiusatusta. Saattaa olla muitakin, mutta ne eivät ole jääneet mieleeni.
Syntyykö savua ilman tulta? Tuskin. Enemmistö kirjoittajista ei ole päätynyt otsikoihin, koska kirjoittavat asiallisesti.
Jos tässä kirjoituksessani on kritisoitavaa tai valheita, niin otan vastaan kaiken asiallisen arvostelun.
Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä, mutta sen takana on myös seisottava!
Ei riitä, että asia kuitataan saivartelulla tai vaikenemisella. kylmätotuus kirjoitti:
Keskityn nyt ainoastaan nimimerkkiin "korpikirjailija", hänen kirjoituksiinsa ja palautteeseen , jota hän on osakseen saanut.
Jos hän olisi malttanut mielensä, eikä olisi niin vainoharhainen kuin on ollut, niin olen vakuuttunut, että häneen suhtauduttaisiin positiivisemmin.
En yhtään ihmettele, että nimimerkit, joiden kimppuun hän aiheettomilla olettamuksillaan toistuvasti käy, lopulta polttavat päreensä ja vastaavat takaisin samalla mitalla.
Nyt hän on ottanut tylsiin hampaisiinsa PorvoonParonin syystä, jota en ensinkään ymmärrä.
Tässäkin ketjussa taiteilija epäilee hänen olevan esim. nimim. "expimot", joka tänne pari vuotta sitten kirjoitti. Mitään todistetta väitteelleen hänellä ei kuitenkaan ole.
Ihmettelen suuresti, miksi jotkin nimimerkit eivät suostu katsomaan objektiivisesti korppiksen käytöstä, vaan jopa peukuttavat hänen ala-arvoisia kommenttejaan, joissa hän käyttää niin hävytöntä kieltä, ettei ole tosikaan.
En hyväksy aloituksia, jotka kohdistuvat nimimerkkeihin, enkä niihin juuri osallistukaan.
Muistini mukaan näitä aloituksia on tehty korppiksesta, Tellukasta ja koti-kiusatusta. Saattaa olla muitakin, mutta ne eivät ole jääneet mieleeni.
Syntyykö savua ilman tulta? Tuskin. Enemmistö kirjoittajista ei ole päätynyt otsikoihin, koska kirjoittavat asiallisesti.
Jos tässä kirjoituksessani on kritisoitavaa tai valheita, niin otan vastaan kaiken asiallisen arvostelun.
Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä, mutta sen takana on myös seisottava!
Ei riitä, että asia kuitataan saivartelulla tai vaikenemisella.Harmittaakos noin kovasti, kun et ole päässyt lööppeihin?
Et vain ole osannut nykäistä oikeasta narusta. Se juju on siinä. Et sinä jo lööppeihin päässeitä kadehtimalla ja sormella osoittelemalla tule pääsemään lööppeihin koskaan.kylmätotuus kirjoitti:
Keskityn nyt ainoastaan nimimerkkiin "korpikirjailija", hänen kirjoituksiinsa ja palautteeseen , jota hän on osakseen saanut.
Ei riitä, että asia kuitataan saivartelulla tai vaikenemisella.kylmätotuus
4.3.2017 21:02
Tietysti voit kutsua minua ystäväksesi, koska sitähän minä olenkin.
Toivot minun kertovan sinulle itsestäni ja elämästäni.
Olen pahoillani, etten toteuta toivettasi. Syy siihen on, että en halua pahoittaa mieltäsi enää yhtään enempää.
Sinähän tiedät, kuten kaikki toisetkin nimimerkit, että olen täydellinen. Minusta ei löydy yhtään virhettä, vaikka kuinka tarkasti etsisi.
Jos nyt alkaisin kertomaan kaikista hyvistä teoistani ja piirteistäni, niin kruununi timantteineen tulisi liian raskaaksi kantaa. Tässä nykyisessä koristuksessanikin on jo tarpeeksi painoa.
Et varmaankaan tahdo, että ystäväsi niska murtuu-ethän?
Palaan vielä tuohon johtotähti ajatukseen.
Olen todellakin kasvanut turvallisessa kodissa, vaikka taloudellisesti elämä olikin niukkaa.
Sieltä minä ammensin suurimman osan arvomaailmastani, joka on säilynyt läpi elämäni.
Isäni on idolini, koska hän piti kaikkia ihmisiä yhdenvertaisina, riippumatta heidän varallisuudestaan tai asemastaan yhteiskunnan portailla.
Se on arvokas perintö, enkä ole tarvinnut ketään toista johtotähdekseni.korpikirjailija kirjoitti:
kylmätotuus
Olen pahoillani, etten toteuta toivettasi. Syy siihen on, että en halua pahoittaa mieltäsi enää yhtään enempää.
Sinähän tiedät, kuten kaikki toisetkin nimimerkit, että olen täydellinen. Minusta ei löydy yhtään virhettä, vaikka kuinka tarkasti etsisi.
Jos nyt alkaisin kertomaan kaikista hyvistä teoistani ja piirteistäni, niin kruununi timantteineen tulisi liian raskaaksi kantaa. Tässä nykyisessä koristuksessanikin on jo tarpeeksi painoa.
Olen todellakin kasvanut turvallisessa kodissa, vaikka taloudellisesti elämä olikin niukkaa.
Sieltä minä ammensin suurimman osan arvomaailmastani, joka on säilynyt läpi elämäni.
Isäni on idolini, koska hän piti kaikkia ihmisiä yhdenvertaisina, riippumatta heidän varallisuudestaan tai asemastaan yhteiskunnan portailla.
Se on arvokas perintö, enkä ole tarvinnut ketään toista johtotähdekseni.Oikein hyvää yötä pikkuinen ja kauniita unia! Toivon hartaasti, että pääset kolotuksistasi huolimatta uneen.
Huomenna on päivä parempi ❤- kylmätotuus
Tellukka kirjoitti:
Harmittaakos noin kovasti, kun et ole päässyt lööppeihin?
Et vain ole osannut nykäistä oikeasta narusta. Se juju on siinä. Et sinä jo lööppeihin päässeitä kadehtimalla ja sormella osoittelemalla tule pääsemään lööppeihin koskaan.Kerroinhan jo aiemmin, että laitan kommenttisi sinne mihin ne kuuluvatkin. Unhola on niiden paikka.
On todella puuduttavaa lukea vuodesta toiseen mitäänsanomattomia töksäytyksiäsi.
Yritäisit edes keksiä jotain uutta, vai eivätkö rahkeesi riitä?
Lööppeihin pääsee, kun itse ne tekee. Eikö totta?!
Oikein hyvää yötä sinullekin täältä Savosta! kylmätotuus kirjoitti:
Kerroinhan jo aiemmin, että laitan kommenttisi sinne mihin ne kuuluvatkin. Unhola on niiden paikka.
On todella puuduttavaa lukea vuodesta toiseen mitäänsanomattomia töksäytyksiäsi.
Yritäisit edes keksiä jotain uutta, vai eivätkö rahkeesi riitä?
Lööppeihin pääsee, kun itse ne tekee. Eikö totta?!
Oikein hyvää yötä sinullekin täältä Savosta!Vielä kun jaksaisit tai välittäisit jättää toistenkin kommentit unholaan, etkä jankuttaisi jatkuvasti lemmikkisiin kohdistuvista väärinkäytöksistä.
Kyllä hän selviää itsekin, aikuinen ihminen. Luulisi.
No teepä sitten itsestäsi lööppi, niin ei tarvitse kadehtia toisia.- kylmätotuus
kylmätotuus
Se on arvokas perintö, enkä ole tarvinnut ketään toista johtotähdekseni.Laita linkki ketjuun, josta yksittäisen kommentini nappasit, jos kanttisi kestää!
Kokonaisuuttahan sinä täällä peräänkuulutit, jos satut muistamaan.
Kaiva linkki arkistostasi!
Myös Tellukka voisi toimia samoin esim. expimotin kommenttejen suhteen. - kylmätotuus
Oikein hyvää yötä pikkuinen ja kauniita unia! Toivon hartaasti, että pääset kolotuksistasi huolimatta uneen.
Huomenna on päivä parempi ❤Et siis keksinyt mitään omaa, vaan lainasit kirjoitustani.
Minulla ei ole kolotuksia missään, vaan voin aivan hyvin. En tarvitse kipulääkkeitä, enkä viiniäkään nukkuakseni hyvin. Sänkyyn menen silloin, kun minua väsyttää, en yhtään aiemmin.
Eilinen oli hyvä päivä. Tästä päivästä en osaa sanoa vielä mitään.
Hyvää torstaita sinulle täältä Savosta! Oot ihana.
PS. Laitathan linkin, kun näin kauniisti pyydän! Jos et laita, niin Mörökölli sinut syökööt. - Bengalitikku
Tellukka kirjoitti:
Mitäs vikaa siinä oli, muuta kuin se että se ei ollut suomea eikä ruotsia?
hihhihhih: mitä nyt vikassa vikaa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14749042/loysin-kartan
Perehdyin eilen joutessani palstakirjoitteluusi. Et ole ihminen joka hyväksyy erilaisuutta. Vain samanhenkisyys kirjoituksissa on hyväksyttävää. Erilailla ajattelevat eivät ymmärrä sinun totuuksia.
Lukiessani alkutaivaltasi teit kirjoitusvirheitä, joista sait huomautuksia.
Kerroit tulleesi palstalle v. 2014 vaikka annat ymmärtää, että olet ollut täällä kolme vuotta. Tiesit heti plus60-palstan ns. "sisäpiirijutskoista", Koti-kiusattu oli ensimmäinen hyökkäyskohteesi.
Olet poliittisesti köyhän vasemmistolaisperheen kasvatti. Olet jankuttaja, et anna periksi. Vaikka yhteisymmärrys on löytynyt, se ei ole vastapuolen ansio vaan sen ansion otat itsellesi.
Olet ylivertainen. Olet takertuja.
Tänään superselvike viinipänikkään ja vappua odottamaan.
Nyt kahviaamiaiselle.- bessie--
kylmätotuus kirjoitti:
Ei riitä, että asia kuitataan saivartelulla tai vaikenemisella."Jos tässä kirjoituksessani on kritisoitavaa tai valheita, niin otan vastaan kaiken asiallisen arvostelun."
Voittopuolisesti negatiiviselta ja mustamaalaavalta vaikuttavassa kirjoituksessasi on paljonkin kritisoitavaa ja tarkoitushakuisen kylmiä epätotuuksia, mutta en halua sitä "arvostella".
Tuskin sinä ymmärtäisit mitä tarkoitan vaikka selkeästi kohta kohdalta, kappale kappaleelta ja hyvin perustellen kyseenalaistaisin koko kirjoituksesi.
Sinä voit tietys itse tykönäsi päättää pidätkö minun vastaustani sinulle asiallisena, mutta kyllä se on niin, että minä ja vain minä päätän miten asiallisesti tai asiattomasti kirjoitan. "Otat vastaan" tai et, ihan sama minulle. - kylmätotuus
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14749042/loysin-kartan
Perehdyin eilen joutessani palstakirjoitteluusi. Et ole ihminen joka hyväksyy erilaisuutta. Vain samanhenkisyys kirjoituksissa on hyväksyttävää. Erilailla ajattelevat eivät ymmärrä sinun totuuksia.
Lukiessani alkutaivaltasi teit kirjoitusvirheitä, joista sait huomautuksia.
Kerroit tulleesi palstalle v. 2014 vaikka annat ymmärtää, että olet ollut täällä kolme vuotta. Tiesit heti plus60-palstan ns. "sisäpiirijutskoista", Koti-kiusattu oli ensimmäinen hyökkäyskohteesi.
Olet poliittisesti köyhän vasemmistolaisperheen kasvatti. Olet jankuttaja, et anna periksi. Vaikka yhteisymmärrys on löytynyt, se ei ole vastapuolen ansio vaan sen ansion otat itsellesi.
Olet ylivertainen. Olet takertuja.
Tänään superselvike viinipänikkään ja vappua odottamaan.
Nyt kahviaamiaiselle.Kiitos linkistä!
Luin läpi koko ketjun ja poimin sieltä muutamia kirjoituksiasi, jotka herättävät hilpeyttä.
1. "Olen mato unohtamaan asioita, enkä muista nikkejä."
2. " Olin kosmetologin penkissä taustamusiikin helliessä korviani."
3. Kysyit minulta: " Oliko isäsi nimi expimot?"
Vastasin kysymykseesi kieltävästi.
Ajattelepas, mikä olisi lopputulos, jos olisin vastannut myöntävästi.
Sinun oletuksesi mukaan expimot on PorvoonParoni, eikö niin? Näin ollen minä olen siis PorvoonParonin tytär.
Olenhan minä aina uumoillut kuuluvani siniverisiin, mutta minulle oli kyllä jättiyllätys, että isäni kirjoittaa samalla palstalla kuin minä.
Voi jummi jammi! Elämä on yllätyksiä täynnä.
Terveisiä vaan isukille sinne Porvooseen!
Pari asiaa kommentistasi.
Eräs nimimerkki huomautti minulle, aivan aiheellisesti, että jätän kirjoittaessani välilyönnin pois pilkun jälkeen. Korjasin virheeni.
Olen tullut palstalle vuoden 2014 loppupuolella, joten olen ollut täällä nyt reilut 3 vuotta. - kylmätotuus
bessie-- kirjoitti:
"Jos tässä kirjoituksessani on kritisoitavaa tai valheita, niin otan vastaan kaiken asiallisen arvostelun."
Voittopuolisesti negatiiviselta ja mustamaalaavalta vaikuttavassa kirjoituksessasi on paljonkin kritisoitavaa ja tarkoitushakuisen kylmiä epätotuuksia, mutta en halua sitä "arvostella".
Tuskin sinä ymmärtäisit mitä tarkoitan vaikka selkeästi kohta kohdalta, kappale kappaleelta ja hyvin perustellen kyseenalaistaisin koko kirjoituksesi.
Sinä voit tietys itse tykönäsi päättää pidätkö minun vastaustani sinulle asiallisena, mutta kyllä se on niin, että minä ja vain minä päätän miten asiallisesti tai asiattomasti kirjoitan. "Otat vastaan" tai et, ihan sama minulle.Jokaisella on oikeus kirjoittaa tänne, mutta myös vastuu kirjoittamastaan tekstistä.
- bessie--
kylmätotuus kirjoitti:
Jokaisella on oikeus kirjoittaa tänne, mutta myös vastuu kirjoittamastaan tekstistä.
???
kylmätotuus kirjoitti:
Kiitos linkistä!
Luin läpi koko ketjun ja poimin sieltä muutamia kirjoituksiasi, jotka herättävät hilpeyttä.
1. "Olen mato unohtamaan asioita, enkä muista nikkejä."
2. " Olin kosmetologin penkissä taustamusiikin helliessä korviani."
3. Kysyit minulta: " Oliko isäsi nimi expimot?"
Vastasin kysymykseesi kieltävästi.
Ajattelepas, mikä olisi lopputulos, jos olisin vastannut myöntävästi.
Sinun oletuksesi mukaan expimot on PorvoonParoni, eikö niin? Näin ollen minä olen siis PorvoonParonin tytär.
Olenhan minä aina uumoillut kuuluvani siniverisiin, mutta minulle oli kyllä jättiyllätys, että isäni kirjoittaa samalla palstalla kuin minä.
Voi jummi jammi! Elämä on yllätyksiä täynnä.
Terveisiä vaan isukille sinne Porvooseen!
Pari asiaa kommentistasi.
Eräs nimimerkki huomautti minulle, aivan aiheellisesti, että jätän kirjoittaessani välilyönnin pois pilkun jälkeen. Korjasin virheeni.
Olen tullut palstalle vuoden 2014 loppupuolella, joten olen ollut täällä nyt reilut 3 vuotta.Ehtoota@
Mökkini pihapiirissä on iso jumalattoman komia mänty. Siihen olet jo muutaman kerran päätäsi lyönyt, lakkaa jonninjoutavia höperehtimästä.
Ota heikompi, vaikkapa vaevaeskoivu, tee siitä vasta ja pieksä ihtees, pääset vähemmällä.- kylmätotuus
Korppikotka kirjoitti:
Ehtoota@
Mökkini pihapiirissä on iso jumalattoman komia mänty. Siihen olet jo muutaman kerran päätäsi lyönyt, lakkaa jonninjoutavia höperehtimästä.
Ota heikompi, vaikkapa vaevaeskoivu, tee siitä vasta ja pieksä ihtees, pääset vähemmällä.Hyvää perjantai-iltaa sinulle Korppikotka ja tervetuloa palstalle!
Olet valinnut nimimerkiksesi upean linnun nimen. Joku heimosi jäsen on Savossakin vieraillut joskus, mutta minä en ole koskaan onnistunut korppikotkaa luonnossa näkemään.
Asumukseni on rakennettu mäntymetsään ja on tieteellisesti todistettu, että männyt puhdistavat tehokkaasti ilmaa.
Petäjiä löytyy tontilta, jossa elelen, joten ei minulla ole tarvetta lähteä sinun pihapiiriisi.
Minä en päätäni mäntyihin hakkaa, vaan hätistelen niistä pois räksät ja muut "riähkälinnut", jotka surkeasti raakkuen yrittävät häätää laululinnut muualle.
En juuri koskaan mene sitä reittiä, missä aita on matalin.
En muuten menisi sanomaan, että vaivaiskoivu olisi heikompi kuin mänty.
Se suattaa olla iha päevastoe.
Kirjoittelehan taas, kun katsot siihen olevan tarvetta tai aihetta!
Ja hyvää torstaita myös teille kaikille sekä Kainuuseen että Savoon ja muuallekin Suomeen.
Olisikohan aika siirtyä jo seuraavaan aiheeseen?- e.lä.mä
Ei ole ollut rasittavaa. Paloma.
Eihän tänne nettiin kirjoittele kuin omista ongelmista kärsivät purkaen pahaa oloaan. Nomaalilla ihmisellä on ystäviä joiden kanssa jutella kasvokkain.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1223899Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3122026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481801- 1051717
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391651Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21650Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4321494Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441256MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar521210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4131166