Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+osaa+haukkua+sinua.+Mielestäni+olet+aito+ja+rehellinen,+et+teeeskentele.+
Osaan+minäkin+olla+ilkeä,+mutta+aina+vain+harvemmin,+iän+myötä+laiskistuu+siinäkin+suhteessa.
22.04.2018 16:05
Näin+on.+Sietokyky+ja+kyky+ottaa+vastuuta+vaihtelee.
En+kehu+että+olisin+mitenkään+erityinen.+Silti+nostan+olematonta+hattua+itselleni+12-vuotta+kestäneestä+omaishoidosta.+
Johtuu+siitä+että+näin+jälkeenpäin+ajatellen+en+uskoisi+enää+pystyväni+samaan.+Enkä+edes+voi+sanoa+tekisinkö+saman+uudelleen+jos+tietäisin+kaiken+mitä+omaishoito+pitää+sisällään..+
Lupasin+alussa+hoitaa+miestäni+vähän+aikaa,+asuimme+eri+asunnoissa+silloin+kun+hän+sairastui.+Ensin+meni+viikko+kerrallaan+hoitaessa,+sitten+vain+aikaa+kului,+siihen+vain+jäi+kiinni.+
Viimein+oli+vaikeaa+luovuttaa+vaikka+kotona+hoitaminen+kävi+mahdottomaksi.+
Viisi+vuotta+kävin+päivittäin+syöttämässä+kun+hoitopaikka+oli+lähellä,+tein+samalla+päivittäisen+lenkin.+Pahimmin+kärsi+mieheni+oli+toisten+armoilla,+entinen+kilpaurheilija.
20.04.2018 21:33
"Ansalanka"+Näin+on.+Pitää+paikkansa+sanonta+,+jos+olisit+minun+saappaissani+edes+päivän,+tietäisit+jotain.+
Sinä+tiedät+ja+minä+tiedän.
20.04.2018 14:47
Molempia+olen+kokenut.+Kehuttu+ja+haukuttu.
Sain+kyllästymiseen+asti+kuulla+omaishoitaja-aikanani+kuinka+arvokasta+työtä+teen.+En+tykännyt+kehuista+kuinka+hyvä+ihminen+olen.+Mieluummin+vaikka+pari+tuntia+hoidettavan+kanssa+että+pääsee+kauppaan+kuin+sananhelinää.+Nyt+olen+vapaa+velvoitteista+elän+elämäni+parasta+aikaa.
Opin+elämässäni+olemaan+kehumatta+ketään+jos+ei+ole+aihetta.+Enkä+liikaa+silloinkaan.
Jos+minua+vastaan+hyökätään+sanallisesti,+osaan+pitää+puoleni,+en+aloita+koskaan+ensin+riitelyä.
20.04.2018 13:58
Niin+pitää.+Minulla+alkoi+vapina+ja+vilun+tunne+leikkauspöydällä+joka+tulee+yleensä+vasta+kun+ollaan+poistuttu+sieltä.+Varmaan+myös+paikallispuudutusta+oli+polvessa+kun+en+tuntenut+hirveää+kipua,+en+ensin+tajunnut+mistä+on+kyse,+kipua+alkoi+säteillä+koko+jalkaan.+Tunsin+että+alkoivat+ompelemaan+joten+tiesin+että+alkaa+olla+ohi.+
Olin+loukannut+vasemman+polveni+pahasti+lapsena+mäenlaskussa,+se+alkoi+vaatia+toimenpiteitä.+Nyt+polvi+on+parempi+öisin+on+lepokiua.
20.04.2018 08:25
Piti+kirjoittaa+että+onkohan+halvaantuneilla+samanlainen+tunne+kuin+selkäydinpuudutuksessa+terveellä.
19.04.2018 20:09
Minulla+polvileikkauksessa+puudutus+lähti+kesken+kaiken,+eipä+tuntunut+kivalta.++Onkohan+halvaantuneilla+samnlainen+tunne.
Narkoosissa+on+leikelty+myös+useasti,+en+voi+moittia.
19.04.2018 19:57
Hunkzs+kirjoitti+:+
>Minun+aloitukseni+eivät+koskaan+saa+aikaiseksi+pitkäiä+ketjuja.
Ne+kun+vaativat+liian+paljon+ajattelemista+ja+paneutumista.
Toisin+kun+ne+toiset...<<
Aloitus+on+malliesimerkki+juuri+tuosta,+panee+ajattelemaan+että+kuinka+tuon+ihmisen+laita+oikein+on,+eli+saahan+sitä+ajatuksen+tynkää+tästäkin.+Olen+kai+tyhmä+kun+en+ymmärrä+aloituksen+älyllisyyttä.
18.04.2018 18:39
Minä+ainakin+olen+iloinen.+Ajoin+yli+tunnin+lenkin+pyörällä,+käväisin+kaupassa+saman+tien.+En+käytä+autoa+kuin+mökkimatkoihin.+
Pyöräillessä+kannattaa+vielä+olla+varuillaan,+joissakin+varjoisissa+paikoissa+on+vielä+jäätä.
Kotiin+tultuani+avasin+parvekelasit+ja+panin+äänikirjan+päälle,+parvekkeelle+paistaa+aurinko+aamupäivästä+lähtien.+Mukava+kuunnella+äänikirjaa+ja+antaa+auringon+paistaa+kalpeaan+nahkaansa.
En+ole+huomannut+palstassa+muutoksia,+samanlaista+kuin+ennenkin.
18.04.2018 15:34
Minäkin+elättelin+toiveita+että+painon+pudotus+auttaisi.+Mainitsin+siitä+lääkärille.+Hän+sanoi+että+ei+ole+ylipainoa,+ikäiselläni+on+vain+hyäksi+muutama+kilo+ylimääräistä.
17.04.2018 13:56
Alkaa+siis+aika+rumien+naisten.
Naisten+joita+ei+kopeloi+kukaan.
Heteroiden+sijasta+Lesbot+nostetaan+kunniaan.
<<<
Tokkopa+edes+lihava+johtaja-nainen+antaisi+sinun+kopeloida+itseään.+
Heta-Leena+on+aika+kireän+oloinen,+saattaisit+saada+kynsillesi+häneltäkin.++:D
17.04.2018 13:00
Tämä+palsta+on+hyvä+keino+kasvattaa+sietokykyä++:)+
Monesti+ajattelen+että+on+uhkarohkeaa+yleensä+kirjoitella+tänne+ja+saattaa+itsensä+alttiiksi+kaikenlaiselle.+
Eräs+kirjoitti+täällä+että+en+ole+edes+sen+arvoinen+että+voisin+vastata+eräälle+toiselle+kirjoittajalle.+Vähän+aikaa+ihmettelin,+sitten+jätin+omaan+arvoonsa.
Minun+piti+poistua+twitteristä+kun+joku+nainen+alkoi+sättiä+minua+aivan+uskomattoman+kamalilla+nimityksillä.+
Hölmöyttäni+kirjauduin+sinne+omalla+nimelläni.+Liekö+luullut+joksikin+muuksi,+en+mielestäni+antanut+syytä+moiseen.
Joskus+tuntuu+että+netti+on+oikea+villi+länsi,+voi+käyttäytyä+huonommin+mikä+ei+normaali+elämässä+kävisi+päinsä.
16.04.2018 20:18
Minä+en+välitä+kuka+on+tehnyt+aloituksen.+Vastaan+jos+aihe+kiinnostaa.+Tai+on+muuten+luppoaikaa++:)
16.04.2018 19:47
Kun+kerran+voi+kysyä+mitä+tahansa+niin+kysyn.
Paraneeko+polveni+vai+pitääkö+mennä+uudelleen+lääkäriin???
Kävin+jo+kerran+enkä+saanut+apua.+
Yritin+katsoa+Tarot-korteista+mutta+lupasi+vain+korkeapainetta+tunne-elämään+:)
16.04.2018 19:00
Olen+Tiinan+kans+samaa+mieltä.
Monen+päivän+juhliminen+huumeiden+kanssa+on+pakottanut+nesteyttämään+itseään.+
En+pysty+komppaamaan+Sillanpäätä+kun+ei+kertonut+edes+yrittävänsä+lopettaa.+
Jos+oma+lapsi+erehtyisi+näihin+pippaloihin+ja+jäisi+koukkuun+huumeisiin,+saattaisi+mielipide+muuttua.
Samapa+tuo+muuten+on,+tuhotkoon+itsensä+jos+haluaa.+Lahjakas+laulaja+Olavi+Virta+kuoli+köyhänä+ja+yksinäisenä+alkoholistina.+Sillanpää+myy+jo+omaisuuttaan.
16.04.2018 18:54
Olen+ollut+lukutoukka+koko+elämäni+ajan.+Tuntemattoman+sotilaan+luin+jo+lapsena.+Täällä+Pohjan+tähden+alla+tuli+myös+luettua+heti+kun+ilmestyi.+
Jos+tykkään+jostain+kirjailijasta+luen+yleensä+kaikki+hänen+teoksensa+peräkanaa.
Muistan+kun+sain+käsiini+teininä+Angelika-kirjat+ne+ahmin+peräkanaa+kaikki.
Nykyisin+kuuntelen+äänikirjoja+enimmäkseen,+voi+samalla+tehdä+vaikka+käsitöitä,+tai+ottaa+parvekkeella+aurinkoa+kun+se+viimeinkin+alkoi+paistaa.+
Kun+lopetin+aamulehden+tilauksen+minulla+on+aina+jokin+kirja+pöydällä+kun+olen+tottunut+lukemaan+aamiais+pöydässä.+Nyt+luen+Inna+Rogatsin+"Suomalainen+perheeni"+,+tämäkin+on+kirjaston+poistohyllystä+napattu.+
Ei+minulle+mikään+kirja+ole+ollut+kovin+erityinen,+jos+on+kiinnostava+niin+se+on+juuri+silloin+kun+luen+sitä.
16.04.2018 16:02
Viime+talvena+olin+paljon+mökillä+Nyt+on+kolmas+viikko+kylillä+kun+tie+mökille+on+kamalassa+kunnossa,+käytiin+sentään+viikonloppuna+laittamassa+linnuille+ruokaa.+
Sinulla+on+varmaan+hyvä+tie+mökillesi+kun+ajelet+päivittäin.
Eipä+huvita+mökillä+ulkoilla,+lunta+on+enemmän+kuin+muistini+mukaan+on+koskaan+ollut+tähän+aikaan.+
+Taiteellisuus+on+syntymässä+saatu+lahja,+minä+olen+hyvä+ompelemaan+ja+tekemään+käsitöitä+mutta+muuten+en+ole+taiteellisesti+lahjakas.+
Ajelin+pyörällä+pari+tuntia,+sain+tuhlattua+rahaakin+kaikenlaiseen+turhuuteen.
16.04.2018 15:04
En+ole+ryhmä-ihmisiä,+tykkään+touhuta+itsekseni.
Kesällä+viihdyn+mökillä+ulkohommisaa,+kukkia+on+monenlaisia+ja+yritän+aina+kasvattaa+jotain+juureksiakin,+salaatin+ja+yrttien+lisäksi.+
Nyt+olen+jo+kylvänyt+purkkeihin+kukkien+siemeniä,+ovat+taimella.+Kylillä+on+lasitettu+parveke,+siellä+ulkoilutan+niitä.+
Otan+myös+aurinkoa+parvekkeella+kun+työnnän+lasit+sivuun,+mökillä+on+vielä+metrinen+hanki.+
Facessa+kuulun+muutamaan+ryhmään,+Ruotsissa+on+paljon+sukulaisia,+ovat+kavereita+facessa++mutta+kuulun+myös+Ruotsin-Suomalaisten+ryhmään,+samoin+Australian-Suomalaisten.+
On+muutamia+pieniä+ryhmiä+joihin+myös+kuulun.+Olen+laiska+kirjoittelemaan+mitään+vaikka+luenkin+muiden+kuulumisia.+
Olen+tyytyväinen+elämääni+tällaisenaan,+lähden+ajelemaan+sähköpyörällä+lenkin,+saatan+käydä+vaikkapa+kirppiksellä+samalla+reissulla.
16.04.2018 12:10
Sinulla+on+viisas+isä.+Meillä+olisi+voinut+sanoa+että+sellainenhan+sinä+oletkin,+en+kyllä+olisi+uskaltanut+valittaa+hänelle+mistään.+
Sota+kai+vaikutti,+oli+erittäin+äkkipikainen,+sai+pelätä.
16.04.2018 10:43
Ihan+sama+minne+lähtisin,+kunhan+on+lämmintä+jos+pakkasia+pakoon+menen.+
Tykkään+kävellä+rannalla+ja+istuskella+katukahviloissa.+Saatan+lähteä+tutkailemaan+paikallisten+elämää.+
Joskus+olen+joutunut+paikkaan+että+yhteistä+kieltä+ei+ole+löytynyt+edes+lauseenkaan+verran.++Ei+englannilla+pärjää+kuin+turistipaikoissa,+en+juuri+osaa+espanjaa+enkä+muitakaan+kieliä++englannin+lisäksi,+ruotsilla+pärjäisin+mutta+siitä+ei+ole+apua+jossain+etelän+paikoissa.+
Liikkumiseen+olen+vuokrannut+auton,+skootterin+tai+polkupyörän.+Olen+myös+körötellyt+busseilla.+
Varttuneemman+ei+kannata+lähteä+nuorison+suosimiin+biletyspaikkoihin.+Kyllä+ikä-ihmisiä+kunnioitetaan+muualla+ehkä+enemmän+kuin+kotimaassa.+
Nyt+ei+tee+mieli+lähteä+mihinkään,+odotan+malttamattomana+lumien+sulamista.
15.04.2018 16:36
54 / 165