Ryhmässä vai ryhmän ulkopuolella?

Luovuuteni tarvitsee lomaa. Koko kevät on ollu upeaa aikaa, ideoita ja aikaa toteututtaa ideoita, kokea epävarmuutta, varmuutta ja onnistumisia. Tunne, kun ylittää itselleen asettamat tavoitteet, on huikea. Kaiken antaneena pistän nyt luovan työn hansikkaat naulaan, lepään.

Laituriĺlani on jo löhösohva odottamassa emäntää, mökkikin on siivottu ja se Ossi Nymanin kirjakin aloitusta lukuunottamatta lukematta. Jos nyt jatkaisi siitä festarijonosta jonne Ossi jäi viìmeksi.

Minimaailmani nuket ja huonekalut ovat sievästi paikoillaan, joten sekin seinämä kunnossa.

On tietty vaikeaa aloittaa täällä ikäryhmissä keskustelua harrastuksista, jotka vaativat luovuutta. Nukkekodeista, kädentaidoista (öljymaalauksesta, keramiikan teosta, käsitöistä ja entisöinnistä) tai ehkäpä mökkielämästä, vai onko?

Kuulun fasessa erilaisiin ryhmiin, jotka harrastavat samoja asioita kuin minäkin.

Tykkään toki kirjoittaa siihen jäänee jatkossa enempi aikaa, mutta se jää nähtäväksi kantaako aloitukseni alkua pitemmälle.

Oletko mukana sosiaalisissa ryhmissä?
Miten koet itsesi ryhmän jäsenenä?
Oletko tarkkailija, sivustaseuraaja?
Vai otatko aktiivisti osaa ryhmän sisällä?

59

3775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluaisit siis minun aloittavan blogaamisen rallista?
      Älä nää edes unta blogaamisesta :)

H.

• noohjooh

Sijoitun ryhmässä sen ulkolaitaan, en kuitenkaan ulkopuolelle. Olen tarkkailija joka aika ajoin nousee ja rykäisee, ja kun jotain asiakseni otan, jätän sen harvemmin puolitiehen.

Eri vaiheet elämässä tuo minusta eri puolia ihmisissä esille. Nuoruus on äänitorven aikaa. Työelämä on mehuja puristava, joten ei jää aikaa eikä tahtoa sosiaalisuuteen. Vanhemmus antaa tiettyä arvovaltaa ja ponnekkuutta - "tee näin äläkä mutise vastaan". Ite olen kulkenut extrovertistä introverttiin, taas extraperttiin ja nyt tällä hetkellä pieni introverttisyys tuntuu oikealta.

Näen harvoin asiat samanlaisina kuin muut, ja mua haittaa ihmisten tarve näykkiä toisia samaan ruotuun heidän kanssaan. Kaipaan vapautta, valitettavasti en aina ole tarpeeksi vahva olla minä suuressa joukossa.

Yhtä sosiaalista ryhmää käytän koko ajan. Se on jokseenkin viaton (ellei ole julkkis), positiivinen ja kannustava media.

• Mielenkiintoinen yhteenveto. Pystyn samaistumaan ajatuksiisi.

Mielestäni olen extrovertti, mutta kun keskityn johonkin en näe enkä kuule ympäröivän ryhmän ääniä. Matkaan siis sisälle introverttisiin piirteisiini.

Ideat, joita toteutan eivät pääsääntöisesti seuraa massaa. Tokihan olen tietoinen toisten ryhmäläisten tekemisistä esim. tämän kevään savityöhitti näytti olevan ontto mekko. Kysyin eräältä idean toteuttajalta mikä sen tarkoitus on. Hengari sisään ja seinälle koristeeksi.

Teen pääsääntöisesti esineitä mökin puutarhaan kesäsomisteiksi. Nyt kun minulla on tässä uudessa asunnossa sievä pihakin se saa myös jotain kesäkoristusta.

Minimaailmani on ja pysyy tässä yhdessä tilassa sitä ei siirrellä on se sen verran työläs liikuteltava. Toki teen sinne muutoksia. Se on osa huoneeni sisustusta, kuten maalaukseni- ja keramiikkaesineeni.

Ryhmässä tehtäviin töihin otan osaa.Eilenkin kuskasin kottikärryllä vettä siivouskomerosta ja tavaroita ylös ja alas. On toki henkilöitä, jotka häviävät paikalta kun pitää tehdä jotain siivoamisen eteen. Kannan vastuuni.

• Syrjintää

Haluaisin olla Parooni, suosittu naisten mies.

• noohjooh

Mikä estää? Luonteesiko?

Tahdon muistuttaa, että vaikka on ystävällinen jollekin, se ei tarkoita mitään muuta kuin just sitä. Että on ystävällinen jollekin. Ei ole romantiikan eikä seksin kanssa mitään tekemistä. Eikä edes sen kanssa, pitääkö hänestä tai ei. Se on normaalia ihmisten kanssakäymistä. Tuliko selväksi? Tarvitsetko toisen elämän että opit sisäistämään tämän?

• Heikunkeikku
        noohjooh kirjoitti:

Mikä estää? Luonteesiko?

Tahdon muistuttaa, että vaikka on ystävällinen jollekin, se ei tarkoita mitään muuta kuin just sitä. Että on ystävällinen jollekin. Ei ole romantiikan eikä seksin kanssa mitään tekemistä. Eikä edes sen kanssa, pitääkö hänestä tai ei. Se on normaalia ihmisten kanssakäymistä. Tuliko selväksi? Tarvitsetko toisen elämän että opit sisäistämään tämän?

Hyvä kommentti.

• Syrjintää

Näin on ei minusta ole Parooniksi en myöskään halua olla Hunkki.

• noohjooh
        Heikunkeikku kirjoitti:

Hyvä kommentti.

Kävin tekemässä just niin kuin ylempänä sanoin että mua haittaa, kävin näykkimässä takaisin ruotuun.

• En ole mukana askarteluryhmissä, jumppasakissa enkä ompeluseuroissa, mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän viihdyn hiljaisuudessa ja pienissä porukoissa.
      Sukkapuikkojen kilinä ottaa korviin, titityy pahenee, tämä palsta on hyvä paikka, ei kuulu mitään ääniä.

• Ahaa, teillä on siellä perinteisiä ompeluseuroja, askarteluryhmiä jumppakisoja?

Minä tykkään myös hiljaisuudesta ympärilläni, mutta en halua vajota hiljaisuuteen, tarvitsen yhteyksiä muihin ihmisiin ja sosiaaliseen ympäristööni.

Sukkapuikkoilla kutominen on rentouttavaa tosin kuin äänekkäät kitinät tyhjästä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ahaa, teillä on siellä perinteisiä ompeluseuroja, askarteluryhmiä jumppakisoja?

Minä tykkään myös hiljaisuudesta ympärilläni, mutta en halua vajota hiljaisuuteen, tarvitsen yhteyksiä muihin ihmisiin ja sosiaaliseen ympäristööni.

Sukkapuikkoilla kutominen on rentouttavaa tosin kuin äänekkäät kitinät tyhjästä.

Jumppasakki tuskin järjestää kisoja tai mistä minä tiedän, kun en mukana ole.
        Kansalaisopistossa ja Käsityöasemalla on monenlaisia kursseja, osaa voi askartelu-sellaisiksikin sanoa.

Voi en minä vajoa hiljaisuuteen, pikemminkin se on virkistävä ja rauhoittava olotila, ääntä riittää muuten kyllä.

Onko joku kitissyt äänekkäästi tyhjästä, se on ikävää.

• Heikunkeikku

No mä voisin kenties ruveta antamaan soittotunteja etänä palstalaisille. Tekiskö aloituksen otsikolla Minun Pianotunnit :) Siitä se lähtis.
      Korppis, voisit jonkun sähköpianon ostaa mökkisi nurkkaan tai tällätä se laiturinnokkaan ja ruveta opettelemaan soittamista.:)
      Sinä oot käsilläs tehnyt melkein vaikka mitä, sitä sun tätä, että eikö olisi aika hyödyntää sormia soittamisen ilolla. Näppärät sormet helposti koskettimilla soutelevat.

Monia asioita oon itsekin käsillä tehnyt. Käsitöitä vain vähäsen. Joskus nuorempana ompelukoneella neuloskelin vaatteita lapsille. Väliaikainen hurahtaminen. Virkkaus ja kutominen eivät innosta tipan lirua.
      Öljyvärimaalaus, onnistuu yes yes. Peitevärit yes, hiilityöt, lyijykynätyöt, eri tekniikoilla tehdyt sitä-tätä-tuota. Niin ja savityöt. Eläinten päitä ainaskin.
      Valokuvien liittäminen kankaisiin ja kangasväreillä niihin liitetyt kirjoitukset ym. humoristiset kuvan muuttamiset. Nuo lähinnä lahjoiksi eri ihmisille.

Oon värkännyt muutakin, kaikkia jaksa edes mainita.

Kausiluontoisesti inspiraatiot pujahtavat kehoon.

Saarielämästäkin voisin kirjoittaa ja oon jotakin kirjoittanutkin, mutta vähemmän, koska tuntuu että oon jo kaiken vuosien varrella kertonut. Monet useampaan kertaan.

Eläimistä voisin rupatella ihan viimesen päälle innokkaasti. Monia mukavia tapahtumia eläinten kanssa ollut vuosien varrella.

Nyt tästä piakkoin kenties, lähden katsomaan, kuinka paljon koiranpaskakasoja on tämän väliaikaisasunnon ympäristössä. :) Toisessa ketjussa kun näistä sulokasoista keskusteltiin, niin pitää mennä tekemään tutkimustyötä:)

• noohjooh

Joo! Pianotunteja kiitos. Mulla on telkkaritelineenä piano, kukaan ei soita sitä. Ei taida olla vireessäkään. Mutta joskus ainakin oli haaveena soittaa, kun olin pieni, isäni toi kaikenmaailman instrumentteja kotiin. Paitsi pianoa. Oli kaikkea balalaikasta sähköurkuihin, olen jopa haitaria yrittänyt ottaa haltuun.

Liekö lähtenyt koulun pakollisesta huilu- ja melodicasoitoista, iskä koetti antaa jotain muuta harhautukseksi.

• Heikunkeikku
        noohjooh kirjoitti:

Joo! Pianotunteja kiitos. Mulla on telkkaritelineenä piano, kukaan ei soita sitä. Ei taida olla vireessäkään. Mutta joskus ainakin oli haaveena soittaa, kun olin pieni, isäni toi kaikenmaailman instrumentteja kotiin. Paitsi pianoa. Oli kaikkea balalaikasta sähköurkuihin, olen jopa haitaria yrittänyt ottaa haltuun.

Liekö lähtenyt koulun pakollisesta huilu- ja melodicasoitoista, iskä koetti antaa jotain muuta harhautukseksi.

Kiva telkkariteline sinulla:) Melkein voisin väittää, että muilla ei samanmoosta ole.

Mäkin lapsena sain pianohaitarin isän siskolta, kun muu suku oli sitä mieltä, että kyllä se riittää, mitä sitä nyt kallista pianoa ostaman.
        Ei innostanut haitari. Ihme veto leviäätte-veto sisään-veto ees-taas saadakseen ääntä, niin ei semmonen sopinut mun tyyliin.
        Viulukin meillä oli, jota isä silloin tällöin soitteli. Koskaan ei viulu itseäni kiinnostanut, vaikka kovasti viulumusiikista tykkäänkin.
        Iso kantele oli kans. Mihinkähän sekin on joutunut. Yhtään en muista. Sekään ei kiinnostanut laisinkaan.
        Piano kiinnosti ja kun sen sain, niin se oli menoa se.

Ala nyt ihmeessä soittelemaan ja opettelemaan. Hyviä alkeisvihkoja olemassa aikuisia varten. Paljon silläkin tavalla oppii, jos nyt ei ihan konserttiesiintyjäksi halaja.

Kannustan sinua kovasti. Kun alkuun pääset, niin iloa se korviisi tuo. Ja minä voin pienissä asioissa sitten kaukona auttaa:)

• Kun muutin tähän uuteen asuntoon, takkahuoneessa oli sähköpiano. Möimme sen pois kuleksimasta. P:n se oli ja hän soitteli sillä, tosin ei enää nykyisin, joten se sai lähteä paikallisen muusikon mukaan.

Olen käynyt seitkytluvulla pianotunneilla, opin yhden kappaleen se kuului jokseenkin näin kevät sää yllättää...trallallaalaa ; ) Silloinen miesystäväni soitti harmoonia.

Tänään vien ensi viikonlopun näyttelyyn savitöitäni. Eiliset rakutyöt pesin illalla vielä kertaalleen lämpimällä vedellä, samoin kuin itseni savun hajusta ; ) Tänään kiikutan muutamia töitäni takaisin Kaukametsän opistoon, jossa järjestelemme tulevaa näyttelyä.

• Heikunkeikku
        korpikirjailija kirjoitti:

Kun muutin tähän uuteen asuntoon, takkahuoneessa oli sähköpiano. Möimme sen pois kuleksimasta. P:n se oli ja hän soitteli sillä, tosin ei enää nykyisin, joten se sai lähteä paikallisen muusikon mukaan.

Olen käynyt seitkytluvulla pianotunneilla, opin yhden kappaleen se kuului jokseenkin näin kevät sää yllättää...trallallaalaa ; ) Silloinen miesystäväni soitti harmoonia.

Tänään vien ensi viikonlopun näyttelyyn savitöitäni. Eiliset rakutyöt pesin illalla vielä kertaalleen lämpimällä vedellä, samoin kuin itseni savun hajusta ; ) Tänään kiikutan muutamia töitäni takaisin Kaukametsän opistoon, jossa järjestelemme tulevaa näyttelyä.

Tykkään sun töistäsi. Pistä vaan framille, niin näkisi enemmän. Mielestäni teet tasapainoisia ja humoristisia töitä. Ei paha, ei paha laisinkaan.
        Hyvähän se on värkätä, kun on sekä intoa että taitoa. Erinomaisen hyvä harrastus.

Ehkä joskus myöhemmin, kun en enää töissä kulje, niin olisi enemmän aikaa perehtyä käsien töihin. Nyt heiluttelen lähinnä vain sormiani, joka kyllä tyydyttää minua. Jos en tekisi tätä työtäni ja soittelisi itsekseni myös, niin olen varma, että sitten enemmän tekisin kaikenmoisia taiteisiin liittyviä töitä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Tykkään sun töistäsi. Pistä vaan framille, niin näkisi enemmän. Mielestäni teet tasapainoisia ja humoristisia töitä. Ei paha, ei paha laisinkaan.
        Hyvähän se on värkätä, kun on sekä intoa että taitoa. Erinomaisen hyvä harrastus.

Ehkä joskus myöhemmin, kun en enää töissä kulje, niin olisi enemmän aikaa perehtyä käsien töihin. Nyt heiluttelen lähinnä vain sormiani, joka kyllä tyydyttää minua. Jos en tekisi tätä työtäni ja soittelisi itsekseni myös, niin olen varma, että sitten enemmän tekisin kaikenmoisia taiteisiin liittyviä töitä.

Tuossa pöydällä on iso puolipyöreä kukko, jolla roikkuu narunpäässä jalat. Sen laitan seuraavaksi profiiliin. Lisäksi odottaa vuoroaan kaksi ihanaa maahista, jotka supattelevat toisillee. Laiton aikaisemmin kuvassa olleen tytön niiden viereen, ikäänkuin Liisa ihmemaassa.

• Heikunkeikku

Tuossa pöydällä on iso puolipyöreä kukko, jolla roikkuu narunpäässä jalat. Sen laitan seuraavaksi profiiliin. Lisäksi odottaa vuoroaan kaksi ihanaa maahista, jotka supattelevat toisillee. Laiton aikaisemmin kuvassa olleen tytön niiden viereen, ikäänkuin Liisa ihmemaassa.

Joo laita ihmees puolipyöreä kukko, jolla roikkuu narunpäässä jalat. Kuulostaa hyvinkin omituiselta, vakka uskonkin että on mainio, kun kuvan näen. Tekstinä luettuna se vaikuttaa höperöltä:)

Sinulla on menossa ilmeisesti hyvin luova kausi. Tulee esille kirjoituksistasi ja on kiva lukea, kun joku "hehkuttaa" innokkaasti. Tiedän tunteen, kun inspiraatio hyppää kehoon. Aivan mahtava tunne.:)

Joo laita ihmees puolipyöreä kukko, jolla roikkuu narunpäässä jalat. Kuulostaa hyvinkin omituiselta, vakka uskonkin että on mainio, kun kuvan näen. Tekstinä luettuna se vaikuttaa höperöltä:)

Sinulla on menossa ilmeisesti hyvin luova kausi. Tulee esille kirjoituksistasi ja on kiva lukea, kun joku "hehkuttaa" innokkaasti. Tiedän tunteen, kun inspiraatio hyppää kehoon. Aivan mahtava tunne.:)

Kanarouva kuvassa. Kana saa sisäänsä kukkaruukun, pitää vain miettiä kukat samaan sävyyn kanarouvan muun varustuksen kanssa.

• korppis kirjoitti:

Kanarouva kuvassa. Kana saa sisäänsä kukkaruukun, pitää vain miettiä kukat samaan sävyyn kanarouvan muun varustuksen kanssa.

Kukkohan se ruoja onkin ja minä kanaa hehkutin. Helttakin. No menee se kananakin 😊

• Bengalitikku

Laitan hännille tuosta pianonsoitosta: pääsin intiaanitanssiin asti.
        Pidän eriti Valse tristestä.
        Tv:ssä mainittiin eilen, että Ruotsissa on aikuisopiskelijoita, aikuisaloittajia.
        Minusta hyvä juttu, koska musiikilla voi ilmentää hyvin, kuten savellakin, itseään, runoilua unohtamatta.

• kivaa.kevättä
        korppis kirjoitti:

Kukkohan se ruoja onkin ja minä kanaa hehkutin. Helttakin. No menee se kananakin 😊

On hulvattoman hienoja ja hauskoja nuo teoksesi. Nauroin makeasti tuota jänistä. sillä on niin kiva ilme. Juu, kyllä sulla on taiteellisia taipumuksia roppakaupalla!

• Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

Laitan hännille tuosta pianonsoitosta: pääsin intiaanitanssiin asti.
        Pidän eriti Valse tristestä.
        Tv:ssä mainittiin eilen, että Ruotsissa on aikuisopiskelijoita, aikuisaloittajia.
        Minusta hyvä juttu, koska musiikilla voi ilmentää hyvin, kuten savellakin, itseään, runoilua unohtamatta.

Intiaanitanssi on lasten suosikkikappale. On monia erilaisia Intiaanitansseja ja ne kaikki kolahtaa ja lapset niitä innolla harjoittelee.
        Muinoin kun itse aloitin soittamisen, niin juuri tuo intiaanitanssin kuvan ja viereisellä sivulla olevan Juna-kappaleen kuvan väritin toooooosi tarkasti varjostuksineen päivineen ja olin pretevää, kun soitto-opettaja kehui väritystä:) Jäänyt mieleen.

Onhan niitä aikuisopiskelijoita täällä Suomessakin roppakaupalla. Esim. työväenopistossa.
        Joskus kauan aikaa sitten olin kahtena päivänä viikossa opettamassa aikuisia työväenopistossa. Jatkoryhmää. Kuleksin siellä vain yhden vuoden, koska alkoi tuntumaan liian raskaalta olla ensin päivällä opettamassa opistossa ja rynnätä sieltä suoraan työväenopistoon.
        Työväenopistossa oli kaikki aikuisia ja suurin osa eläkkeellä olevia. Eri tasoisia tyyppejä.

• kivaa.kevättä kirjoitti:

On hulvattoman hienoja ja hauskoja nuo teoksesi. Nauroin makeasti tuota jänistä. sillä on niin kiva ilme. Juu, kyllä sulla on taiteellisia taipumuksia roppakaupalla!

Kiitos, on upeaa saada positiivista palautetta se kannustaa jatkamaan.

• Facessa olen mukana harrastelijakirjailijoiden ryhmässä, parissakin piha-ja puutarharyhmässä, matkailijoiden ryhmässä ja pidän itse yhtä johon kirjoittelee sporaadisesti yksi ja toinen entinen kolumbianfoorumeiden jäsen. Seuraan (osallistun harvoin) paikallista "sana on vapaa" foorumia ja tietenkin kaikki loppis-ja osta ja myy-saitit.
      Tää on siis somessa osallistumista.
      Livessä en ole mukana juuri missään. Olen nyt hoitanut huushollia näille miehille, aamuvarhaisella editoinut ja kirjoittanut vähän ja muu aika on mennyt en tiedä minne. Energiani ovat olleet minimissä rankan lääkehoidon johdosta, mutta vointi on muuten hyvä; ainoastaan väsymys kiusaa ja ikäänkuin voimattomuus jäsenissä ja tietty apatia, joka on nyt väistymässä kevään mittaan.
      Luovuuteni keskittyy nyt lähinnä kirjoittamiseen mutta tykkään myös maalaamisesta ja sisustuksesta. Savityöt voisivat olla ihan ok, mutta tarvitsisi mennä kaupunkiin saakka niitä harrastamaan ja minulle se on patalaiskana ollut korkea kynnys.
      Pitäisköhän alkaa kutomaantai virkkaan jotain rättejä? Sukulaisnainen (se joka on siinä ryhmässä jotka virkkaa asuja puiston puille kotikaupungissaan Livornossa) tekee ihania amigurumi-nukkeja.

• Ensi kesänä turkoosin väriset käsin virkatut ikkunakapat kaunistavat kesämökkini kuistia ; )

Virkkasin pari viikkoa sitten kapeasta puuvillalangasta minipuseron tyttänukella. Kudoin lisäksi ohuesta mustasta langasta miesnukella takin. Onpelin mekon naisnukelle. Mukavaa näpertelyä, on muuten hyvää jumppaa jäykistyville sormille, tosin välillä ramppasi vasenta kättä.

Mitä sinä niitä isoja miehiä passaat, jätä jo sellaiset hommat ja keskity itseesi.

Ensi kesänä turkoosin väriset käsin virkatut ikkunakapat kaunistavat kesämökkini kuistia ; )

Virkkasin pari viikkoa sitten kapeasta puuvillalangasta minipuseron tyttänukella. Kudoin lisäksi ohuesta mustasta langasta miesnukella takin. Onpelin mekon naisnukelle. Mukavaa näpertelyä, on muuten hyvää jumppaa jäykistyville sormille, tosin välillä ramppasi vasenta kättä.

Mitä sinä niitä isoja miehiä passaat, jätä jo sellaiset hommat ja keskity itseesi.

Hieno väri sun virkatuilla kapoilla :)
        Vaikeeta keskittyä itseen kun aina ajattelee ekaks toisten hyvinvointia. Luonnevika :) Mutta Legon kanssa meillä on keskinäinen sopimus ei nyt passaamisesta mutta tosta sapuskojen rustaamisesta hän sitten tekee pihatyöt ja huoltaa ajopelit ja renkaanvaihdot ja kantaa mun kauppakassit ja sen sellaista. Kirjoittaminen on kyllä hankalaa kun toinen istuu samassa huoneessa ja tulkitsee minulle ääneen tv-uutisia koko pitkän päivän :))) Tarvii varmaan yrittää mennä aikaseen nukkumaan ja sitten kukonlaulun aikaan ylös kun talo vielä nukkuu. Jos tulisi enemmän tekstiä aikaan. (Kirjoitan nyt englanninkielistä versiota samalla kun sukulaistyttö oikolukee suomenkielistä. Loppusuoralla ollaan!)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Hieno väri sun virkatuilla kapoilla :)
        Vaikeeta keskittyä itseen kun aina ajattelee ekaks toisten hyvinvointia. Luonnevika :) Mutta Legon kanssa meillä on keskinäinen sopimus ei nyt passaamisesta mutta tosta sapuskojen rustaamisesta hän sitten tekee pihatyöt ja huoltaa ajopelit ja renkaanvaihdot ja kantaa mun kauppakassit ja sen sellaista. Kirjoittaminen on kyllä hankalaa kun toinen istuu samassa huoneessa ja tulkitsee minulle ääneen tv-uutisia koko pitkän päivän :))) Tarvii varmaan yrittää mennä aikaseen nukkumaan ja sitten kukonlaulun aikaan ylös kun talo vielä nukkuu. Jos tulisi enemmän tekstiä aikaan. (Kirjoitan nyt englanninkielistä versiota samalla kun sukulaistyttö oikolukee suomenkielistä. Loppusuoralla ollaan!)

Tämä kahden kerroksen väkeä elämä on meille hyvä ratkaisu

P:n intohimo on lukeminen. Hän on varmaan kohta kahlannut läpi Korven kirjaston englannin kielisen kirjatarjonnan. Hän tilaa myös kirjoja kotimaastaan. Tytär toimittaa niitä hänelle. P:n veljen tytärkin on juuri julkaissut kirjan, sen P. on jo tilannut. Toinen veljen tytär on julkaissut runokokoelman ja P:n siskokin julkaisi joku vuosi sitten kirjan elämästään kuuluisan hollantilaisen taiteilijan rinnalla. P:n veli on taidemaalaaja ja julkaissut jotain elämänkerrallista.
        Ainut on siis P. joka ei kirjoitai lukee senkin edestä. Hän on kyllä taitava tarinan kertoja.

Emme pidä pitämällä seuraa toisillemme, elämme kumpikin omaa rivatti-elämäämme kuten ennenkin. Hän tekee omat sapuskansa minä omani. Minä menen ja tulen enkä ole sidottu velvotteisiin.

Kohtahan muutan mökille ja pääsen yksityisyyteni huipulle 😊 Aamuisin ulos kahvinjuontiin ja istumaan ulkohuusiin ovi auki kuuntelemaan lintujen laulua.

Kesä on kuitenkin arvoitus, kuopus valisti minua., et sitten nostele, vaikka tiedän et malta, yritä edes, please.

No yritänhän minä, keskityn kirjoihin.

• En ole ryhmä-ihmisiä, tykkään touhuta itsekseni.
      Kesällä viihdyn mökillä ulkohommisaa, kukkia on monenlaisia ja yritän aina kasvattaa jotain juureksiakin, salaatin ja yrttien lisäksi.
      Nyt olen jo kylvänyt purkkeihin kukkien siemeniä, ovat taimella. Kylillä on lasitettu parveke, siellä ulkoilutan niitä.
      Otan myös aurinkoa parvekkeella kun työnnän lasit sivuun, mökillä on vielä metrinen hanki.
      Facessa kuulun muutamaan ryhmään, Ruotsissa on paljon sukulaisia, ovat kavereita facessa mutta kuulun myös Ruotsin-Suomalaisten ryhmään, samoin Australian-Suomalaisten.
      On muutamia pieniä ryhmiä joihin myös kuulun. Olen laiska kirjoittelemaan mitään vaikka luenkin muiden kuulumisia.
      Olen tyytyväinen elämääni tällaisenaan, lähden ajelemaan sähköpyörällä lenkin, saatan käydä vaikkapa kirppiksellä samalla reissulla.

• Lauantaina kuopus siirsi vanhan kiukaan ulos saunasta. Poisti pyöreän vesivaipan kiukaan ympäriltä, mietin miten sitä vaippaa voisi hyödyntää, poika sanoi tee siitä kukkarengas, miksipä en, ideana jees.
        Katsotaan jahka kaikki lumet sulaa ja maa kuivuu. Käyn päivittäin mökillä. Nytkin kohta ajelen sinne, mutta ensin vien taidenäyttelyyn menevät työt opistolle.

Lauantaina kuopus siirsi vanhan kiukaan ulos saunasta. Poisti pyöreän vesivaipan kiukaan ympäriltä, mietin miten sitä vaippaa voisi hyödyntää, poika sanoi tee siitä kukkarengas, miksipä en, ideana jees.
        Katsotaan jahka kaikki lumet sulaa ja maa kuivuu. Käyn päivittäin mökillä. Nytkin kohta ajelen sinne, mutta ensin vien taidenäyttelyyn menevät työt opistolle.

Viime talvena olin paljon mökillä Nyt on kolmas viikko kylillä kun tie mökille on kamalassa kunnossa, käytiin sentään viikonloppuna laittamassa linnuille ruokaa.
        Sinulla on varmaan hyvä tie mökillesi kun ajelet päivittäin.
        Eipä huvita mökillä ulkoilla, lunta on enemmän kuin muistini mukaan on koskaan ollut tähän aikaan.
        Taiteellisuus on syntymässä saatu lahja, minä olen hyvä ompelemaan ja tekemään käsitöitä mutta muuten en ole taiteellisesti lahjakas.
        Ajelin pyörällä pari tuntia, sain tuhlattua rahaakin kaikenlaiseen turhuuteen.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Viime talvena olin paljon mökillä Nyt on kolmas viikko kylillä kun tie mökille on kamalassa kunnossa, käytiin sentään viikonloppuna laittamassa linnuille ruokaa.
        Sinulla on varmaan hyvä tie mökillesi kun ajelet päivittäin.
        Eipä huvita mökillä ulkoilla, lunta on enemmän kuin muistini mukaan on koskaan ollut tähän aikaan.
        Taiteellisuus on syntymässä saatu lahja, minä olen hyvä ompelemaan ja tekemään käsitöitä mutta muuten en ole taiteellisesti lahjakas.
        Ajelin pyörällä pari tuntia, sain tuhlattua rahaakin kaikenlaiseen turhuuteen.

Tulin juuri mökiltä. Mökkitie pidetään aurattuna mökkiläisten toimesta. Mökkinihän on itseasiassa kaupunkikaavan sisäpuolella. Mökkirannan ylärinteen päällä on pysyvää asutusta. Siellä on yksi talollinen, joka auraa tiet rantaan.

Tänään istuin taas T-paidassa laiturilla. Pistin kanankoipia uuniin ja napostelin niitä laiturilla istuessani. Jos näin komiasti paistaa ja jos vielä saamme vesisateen on ranta ja pihapiiri vapuksi lumeton. Hiihtäjiäkään ei enää ole kuin joku silloin tällöin jäällä. Parempi niin sillä ei mene kauaa kun vedet nousee jäitten päälle.

• pirremiinapas

Profiilissa oleva , mikä lie, on hieno, kauniit värit ..tosi hieno.

• Vaihdoin juuri kuvan Korpikirjailijan profiiliin. Siinä on näyttelyyn menevät työt. Kutsub noita saenälle meneviä kasvoja picassoiksi. Menee näyttelyyn. Se on eilen poltettu ulkouunissa ja hangessa viilennetty ; )

• korppis kirjoitti:

Vaihdoin juuri kuvan Korpikirjailijan profiiliin. Siinä on näyttelyyn menevät työt. Kutsub noita saenälle meneviä kasvoja picassoiksi. Menee näyttelyyn. Se on eilen poltettu ulkouunissa ja hangessa viilennetty ; )

Kuvasin eilen puuhastelujamme, joten kuvia piisaa. Vaihdoin upean kuvan facen taustakuvaksi. Siinä olivat eilen poltetut työt kiviaitaa vasten hangessa.

• pirremiinapas

En ole erakkoluonne, vaikka viihdyn yksinkin kun on pakko, mutta kyllä mieli halajaa lajitovereiden luo.

En taida olla kovin taiteellinen, jos nyt musiikkia ei oteta lukuun, silläkin saralla vain kuuntelijana, aiemmin kuorossa kylläkin.

Pidän taiteista, ja samoin arkitehtuuri kiinostaa, en tiedä olisiko minusta tullut minkään sortin taiteilijaa, jos olosuhteet olisivat olleet toisenlaiset ja kannustusta vanhempien taholta, opettaja kyllä kannusti laulamaan ja kouluttamaan ääntäni, mutta ujo kun olin olisi ollut kauhistus mennä esiintymään..maan alle olisin vajonnut :)

Liikunta on ollut sellainen ryhmä harrastus muutamia vuosia sitten , salijumppaa ja vedessä jumppaa ja juoksua, nuorena ompelin lapsille ja itselleni vaatteita, mutta neulomaan olen surkea kuin virkkaamaankin.
      Nyt en ole vielä aloittanut kuin vesijuoksemisen, naapurin emännän kanssa käymme kerran viikkoon uimassa. On ollut tässä talossa harrastamista kerrakseen...:)

• Heikunkeikku

"pirremiinapas"
        Mnjaah, "jos nyt musiikkia ei oteta lukuun.."
        Hyvänen aika sentäs. Miksi ei otettaisi huomioon?
        Kaikkea sinäkin naputtelet. Apua!

Kurjaa jos sun äänihuultesi heiluvuus olisi ollut sitä luokkaa, että niillä karjaisuilla olisi pitkälle pötkinyt, mutta sinua ei ole lapsena kannustettu, niin ikävää ikävää.
        Ennen oli toisin. Onneksi nykyään enemmän kannustetaan lapsia myös musiikkiin.
        Ennen vanhaan ajateltiin, että eihän musiikki ole mikään kunnon ammatti.

Arkitehtuuri kiinnostaa minuakin. Myös sisustus ja sen semmonen.

"pirremiinapas"

Kurjaa jos sun äänihuultesi heiluvuus olisi ollut sitä luokkaa, että niillä karjaisuilla olisi pitkälle pötkinyt, mutta sinua ei ole lapsena kannustettu, niin ikävää ikävää.

Arkkitehdiksi tai kuvanveistäjäksi minäkin nuorena ajattelin ; )

Sisustuslehtiä lueskelen ja kesämökkiryhmästä saan vinkkejä mökin stailauksiin niin ulko- kuin sisäpuolelta, huusia myöten.

Keramiikan teko on kuvanveistoa savesta ja siksi kai sitä on mieleistä tehdä. Kun maalaa taulua kankaalle esineen muodon esille saaminen on haaste. Savi taipuu ja muokkautuu, haaste siinä taas on esineen korkeuden noustessa, saada teos pysymään muodossaan luhistumatta.

Onko joukossamme valokuvausta harrastavia. Tykkään niin valokuvata, mutta jos haluaisi hyviä kuvia ei tämä kännykän kamera taida riittää. Pitäisi olla hyvät kuvausvehkeet.

• pirremiinapas
        Heikunkeikku kirjoitti:

"pirremiinapas"

Sori, ei ollut tarkoitus :), vähätellä ei ollenkaan.
        Olisin halunnut lapsena tanhuryhmään, muttamutta...ei päästetty, ja se oli kova pala minulle silloin.
        Kun katselin nuoremman tyttäreni nuorinta viimeksi heillä käydessä, - kun se tyttö tanssii, kuin musiikista värkätty, lentoon meinaa lähteä kun tanssiin sen mekaanisen lelusoittimensa kanssa, jossa vaihtuvat rytmit nappulasta painamalla, hyvänen aika miten tarkasti steppasi jalka rytmissä - hänet pitäisi saada ilmaisukerhoon tai johonkin missä saisi lekutella ohjauksen mukaan, no onhan hän judossa..en tiedä kuinka kauan kiinnostaa (joulukkussa 7 täyttänyt), mutta niin tuli oma olemus into musiikki liikuntaankin..huoks.l

• yhesst

Olen yksinäinen ja kuitenkin hyvin seurallinen valitsen seurani itse ja näin yksin jääneenä olen hyvin löytänyt, en viihdy ryhmissä seura mielessä koska ryhmä kerää vain apinoita joilla on vähän järkeä aikaisemmin olimme ryhmässä kerran vuodessa jossa kaikki olivat akateemisia hyvin ystävällisiä toisella kertaa tuli esille olivat matkustaneet Suomessa virkamatkoilla, monet ovat sairastuneet joten näin jääneet vähälle.

Taidetta on seinät täynnä vain hyvin vähän oljymaalauksia pääasiassa litografi.

• Uskon, että kokemuksesi akateemisessa seurassa kerran vuodessa on tehnyt sinuun vaikutuksen. Apinoiminen ei ole kivaa.

Jotakin rajaa sentään.

• aina.jotakin.kesken

Ryhmissä saan voimaa. On kuntosaliporukka, jumpparyhmä, vaellussakki, taloyhtiö, kyläyhteisö, laulu- ja näytelmäryhmä, muuten vaan syömässäkäyntiryhmä, hyväntekeväisyysporukka, ennen työyhteisön ihanat kahvihetket, kirkon tapahtumat kahvi- ja jutteluhetkineen, kunnan infotilaisuudet ja vaikka mitä. Kaikki nämä livenä, harvoin tapahtuvina paitsi viikoittainen kuntosali. Porukassa en ole pääpäsmäri, kuuntelen mieluusti toisten juttuja mutta kerron itsekin jonkun tapahtuneen merkittävän asian. Kaikki yleensä silloin hiljentyvät kuuntelemaan.
      Tämä suomi24 on ainut ryhmä, jossa en näe kanssaihmisiä ja tämä palsta ainut, jossa kirjoittelen niitänäitä. Yleensä muilla palstoilla kysyn itselleni tärkeään asiaan vertaistukea, ihan arkisiin, korjauksiin, hankintoihin jne. Pidän tätäkin tärkeänä, koska jos ei pitkään aikaan rustaile juttuja kirjoittamalla, taito hapertuu. Lähimpinä tulossa ovat huominen kuntosali, osallistuminen omaishoitajakoulutukseen ja sunnuntain vaellus. On ihanaa kun on mitä odottaa.

• Aina jotain kesken oli osuva lause tänne loppuun. Niin, kun on keskeneräisiä asioita ne kannustavat eteenpäin. Aloituksessa kerroin luova jakso on nyt vaiheessa ajaa alas. Keskeneräisiä harrastuksia ei juuri nyt ole ja hyvä niin. Yritän keskittyä tulevaan sairaala keikkaan. Jännittää, mutta leikkaus on pakko tehdä, jotta jaksan uutta etsivää elämääni.

Kesällä otan iisimmin, mutta syksyllä tulee kuvioihin matkailu, joka on yksi intohimoistani. Suunnittelimme risteilyä Tonavalla, mutta luovuimme ajatuksesta. Uusi suunnitelma lento Amsterdamista Wieniin, sieltä Budapestiin joko laivayhteydellä tai junalla. Molemmissa kaupungeissa pari päivää ja paluu Amsterdamiin. Mutta kuten tapanamme on suunnitelma muhii ta täydentyy.

Aina jotain kesken oli osuva lause tänne loppuun. Niin, kun on keskeneräisiä asioita ne kannustavat eteenpäin. Aloituksessa kerroin luova jakso on nyt vaiheessa ajaa alas. Keskeneräisiä harrastuksia ei juuri nyt ole ja hyvä niin. Yritän keskittyä tulevaan sairaala keikkaan. Jännittää, mutta leikkaus on pakko tehdä, jotta jaksan uutta etsivää elämääni.

Kesällä otan iisimmin, mutta syksyllä tulee kuvioihin matkailu, joka on yksi intohimoistani. Suunnittelimme risteilyä Tonavalla, mutta luovuimme ajatuksesta. Uusi suunnitelma lento Amsterdamista Wieniin, sieltä Budapestiin joko laivayhteydellä tai junalla. Molemmissa kaupungeissa pari päivää ja paluu Amsterdamiin. Mutta kuten tapanamme on suunnitelma muhii ta täydentyy.

Matkasuunnitelma kuulostaa ihan hyvältä. Just tuollainen eri menopelien yhdistelmä ja kaupungit välissä on ihan jees juttu. Me ei varmaan mennä minnekään tänä kesänä, ellei sitten innostuta tekemään sitä Toscanan reissua jonka tytär on minulle luvannut synttärilahjaksi. Ajankohtaa etsitään niin että heillekin sopisi. Majoitus olisi Livornossa ja retket Pisaan, Firenzeen ja mahdollisesti Roomaan. Kevät olisi parasta aikaa ja syksykin menettelisi. Keskikesä on liiankuumaa ja liikaa jengiä joka paikassa. Muuten tulee varmaan tehtyä ainoastaan pikkuinen kiekka Suomessa. Jos olette maisemissa niin tavataanko viivan mökillä? (Jos viiva on ajatukselle myönteinen...)

Matkasuunnitelma kuulostaa ihan hyvältä. Just tuollainen eri menopelien yhdistelmä ja kaupungit välissä on ihan jees juttu. Me ei varmaan mennä minnekään tänä kesänä, ellei sitten innostuta tekemään sitä Toscanan reissua jonka tytär on minulle luvannut synttärilahjaksi. Ajankohtaa etsitään niin että heillekin sopisi. Majoitus olisi Livornossa ja retket Pisaan, Firenzeen ja mahdollisesti Roomaan. Kevät olisi parasta aikaa ja syksykin menettelisi. Keskikesä on liiankuumaa ja liikaa jengiä joka paikassa. Muuten tulee varmaan tehtyä ainoastaan pikkuinen kiekka Suomessa. Jos olette maisemissa niin tavataanko viivan mökillä? (Jos viiva on ajatukselle myönteinen...)

Hieno ajatus jos viivalle käy. Hänellä on mahtava paikka, kauniit suomalaiset perinnemaisemat, mahdollisuus harrastaa esim. laulamista riihessä, kokkausta pihakeittiössä ja syömistä isolla järvelle aukenevalla terassilla. Toivottavasti onnistuu 😊 Tietty nyyttäriperiaatteella.

Hieno ajatus jos viivalle käy. Hänellä on mahtava paikka, kauniit suomalaiset perinnemaisemat, mahdollisuus harrastaa esim. laulamista riihessä, kokkausta pihakeittiössä ja syömistä isolla järvelle aukenevalla terassilla. Toivottavasti onnistuu 😊 Tietty nyyttäriperiaatteella.

"Tietty nyyttäriperiaatteella. "
        Sitä samaa juuri kommentoin Legolle brunssipöydässä.

Viiva asuu alle sadan kilometrin päässä minun syntymäkodistani ja jos majoitun Koskelle niin vieläkin lähempänä.
        Oma pontikka mukaan :)

"Tietty nyyttäriperiaatteella. "
        Sitä samaa juuri kommentoin Legolle brunssipöydässä.

Viiva asuu alle sadan kilometrin päässä minun syntymäkodistani ja jos majoitun Koskelle niin vieläkin lähempänä.
        Oma pontikka mukaan :)

Hyvin tuo kiljutynnyri veläkin porisee. Torstaina tulee kaksi viikkoa kun laitoin hiivat. Niin, jopas tämä viinin valmistuskin voidaan laskea harrastuksekseni. Jo vuosia sitä on tullut tehtyä.

Mietinkin josko nostan marjapussin pois tynnyristä huomenna kun se painava ja nosteluun en taida loppuviikosta kyetä

Eilen pistäydyin WW-n merkkihuollossa, tilasin renkaitten ja palaneiden lamppujen vaihdon. Pitäisi kai teetättää vuosihuolto, mutta kallista on meikäläiselle. Otin ajan ensi maanantaille. Lähtiessäni tuumasin tulen jos vielä hengissä olen.

• RealistiN

Työhuoneelleni ei ole muilla asiaa, siellä työskentelen aina vain itsekseni. Keskimäärin neljä kertaa vuodessa olen hyvinkin sosiaalinen ja hymyilen muutaman päivän messuilla, jotta saan tuotokseni kaupaksi ja näin lisäeuroja harrastukseeni sekä matkusteluun.

• Minkä alan tuotoksia teet.

Myyntiin en ole koskaan käsitöitäni halajannu. Ovat kaikki uniikkeja ja omiin tarpeisiin tehtyjä. Ne, tuotokseni, jotka lähtevät mualle ovat lahjoja läheisille ja ystäville.

Tunnen toki muutamia harrastepiireissäkin, jotka tekevät tuotteita myyntiin.

• bessie--

"Oletko mukana sosiaalisissa ryhmissä?"
      Olen, useammassakin, mutta somessa en ainoassakaan.

"Miten koet itsesi ryhmän jäsenenä?"
      Koen usein itseni ulkopuoliseksi ja kai osittain siksi jätän helposti menemättä tapaamisiin.

"Oletko tarkkailija, sivustaseuraaja?"
      "Vai otatko aktiivisesti osaa ryhmän sisällä?"
      Riippuu ryhmästä ja tilanteesta, roolistani ryhmässä, käsiteltävistä aiheista ja kai aika paljon fiiliksistäkin. Tänään en jätä menemättä tapaamiseen vaikka se houkuttaisikin, enköhän taas tule olemaan aika passiivinen johtuen minulle vähän vieraammasta pääteemasta. Nyt onkin pistettävä vipinäksi, on kahvirahan takia käytävä pankkiautomaatilla ja parkkipaikan etsimiseenkin pitää varata aikaa.

• Minun kärsivällisyyttä koeteltiin. Vakuustuyhtiön vaihto ei ole itsestään selvää. Maksoin kolme kuukautta kahteen eri vakuutusyhtiöön kotivakuutusta koska vakuutuksissa pelataan numeroilla. Jos esim. tekee osoitteenmuutoksen tai tarkistuttaa vakuutuksen määrää saa muutosvakuutuskirjan eri numerolla.

Niinpä uudessa vakuutusyhtiössä irtisanottiin vakuutusasiakirjassa olleet vakuutukset numerosarjana. Yksi kuitenkin jäi roikkumaan se muutosvakuutusnumero.

No, olin maksanut joulu -. helmikuun kotivakuutusta kahteen firmaan. Heräsin kun sain taas laskun vanhasta vakuutusyhtiöstä.

Menin vihaisena ensin toiseen ja sitten toiseen yhtiöön Avasin sanaisen arkkini ja annoin palaa. Tuloksena vanhan vakuutusyhtiön vakuutus lopetettiin ja lasku mitätöitiin.

Odotan uuden vakuutusyhtiön päätöstä korvata kolmekuukautta päällekäin maksamaani kotivakuutusta.

Joskus tuntee tulleensa huijatuksi. No, elämä on. Kun yhden ongelman ratkaisee nurkan takana odottaa uusi yllätys.

• Vaihdoin.yhtiötä

Minultakin meni kuppi nurin. Trafi on muuttanut bonuskäytäntöä 2016 lopussa. Sen ansiosta autoni vakuutus olisi halvennut n. 50 € vuonna 2017 ja 2018. Sitä ei oltu kerrottu minulle vakuutusyhtiöstä lainkaan, eikä suostuneet korjaamaan ts. palauttamaan rahaa. Olisi pitänyt itse mennä tekemään uusi sopimus, ja jostakin itse onkia tuo Trafin muutos. Vakuutusten teksti olisi myös muuttunut sanamuodoltaan ja epäilin että huonommiksi ehdoiksi. Eivät suostuneet muuttamaan pelkästään sitä bonuslausetta.

• Vaihdoin.yhtiötä kirjoitti:

Minultakin meni kuppi nurin. Trafi on muuttanut bonuskäytäntöä 2016 lopussa. Sen ansiosta autoni vakuutus olisi halvennut n. 50 € vuonna 2017 ja 2018. Sitä ei oltu kerrottu minulle vakuutusyhtiöstä lainkaan, eikä suostuneet korjaamaan ts. palauttamaan rahaa. Olisi pitänyt itse mennä tekemään uusi sopimus, ja jostakin itse onkia tuo Trafin muutos. Vakuutusten teksti olisi myös muuttunut sanamuodoltaan ja epäilin että huonommiksi ehdoiksi. Eivät suostuneet muuttamaan pelkästään sitä bonuslausetta.

Hyvä kun muistutit, nyt kun juttu on päällänsä pitää kysyä onko tuo etuus otettu huomioon uudessa vakuutuksessani. Aina on pienoinen pelko jos haluaa vakuutusehtoja muuttaa, että myyntihetken huumassa annetut etuudet häviävät.

Pitäisi olla asiantuntija, lakimies jne. kun sopimiksia allekirjoittaa.

• Vaihdoin.yhtiötä

Hyvä kun muistutit, nyt kun juttu on päällänsä pitää kysyä onko tuo etuus otettu huomioon uudessa vakuutuksessani. Aina on pienoinen pelko jos haluaa vakuutusehtoja muuttaa, että myyntihetken huumassa annetut etuudet häviävät.

Pitäisi olla asiantuntija, lakimies jne. kun sopimiksia allekirjoittaa.

Uudessa yhtiössä se sanottiinkin tämän vuoden helmikuussa, toki tietämättä, että itse olin hävinnyt vanhassa yhtiössä. Ajoin siitä paikasta vanhaan yhtiöön kysymään. Asia piti paikkaansa, siellä kiemurteleva virkailija yritti selitellä, miksi eivät ole ottaneet yhteyttä 40-vuotiseen asiakkaaseensa. Siis olin ollut lypsylehmä, mitä sitä nyt ymmärtämätöntä vanhaa neuvomaan - maksakoon. On siis otettu huomioon uudessa yhtiössä.

• hompsantuusa_

Onpas kertakaikkisen hauskoja ja taidokkaita nuo keramiikkatyösi. Tulin hyvälle tuulelle, kiitos!

• noohjooh

Luovuudesta kirjoitit, jätin vastaamatta, ja aamusumpilla nettiä selaillessa törmäsin vaikka mihin kivaan. Nimittäin käsitöihin.

Löytyy kolme erinomaista nettisivua, mistä saa ilmaisia neulomisohjeita. Novita, DROPS ja Ravelry. Novita tietty suomalainen, DROPS suomenkielinen, Ravelry vaatii enkun taitoa. En nyt linkitä, googlella löytää ne kaikki.

Mukavaa kun voi löhötä ja katsella tellua ja silti olla hyödyksi.

Kohta pääsee puutarhaan luomaan.

• noohjooh
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jos tykkäät virkkaamisesta niin nää japanilaiset amigurumi-pehmolelut ja nuket vois olla söpöjä...
        https://www.thesunandtheturtle.com/p/the-sun-and-turtle-amigurumi-ohjeita.html#gsc.tab=0

sukulaistyttö on juuri saanut valmiiksi aivan hellyttävän Frida Kahlo-nuken.

Kiitos linkistä, pistän talteen. Kutominen on aina ollut mun sydäntä lähempänä kuin virkkaus, mutta sitten näin kun joku teki mandalan. Tässä kooste erilaisista.

https://ar.pinterest.com/pin/383228249534973410/

Mikä ihana tapa leikkiä väreillä. Jonain päivänä mä... Mutta amigurumeista voisin aloittaa.

• noohjooh kirjoitti:

Kiitos linkistä, pistän talteen. Kutominen on aina ollut mun sydäntä lähempänä kuin virkkaus, mutta sitten näin kun joku teki mandalan. Tässä kooste erilaisista.

https://ar.pinterest.com/pin/383228249534973410/

Mikä ihana tapa leikkiä väreillä. Jonain päivänä mä... Mutta amigurumeista voisin aloittaa.

Virkkasin neliöistä Poncho nuorena flikkana. Mietin juuri, että olisikohan se vielä tallessa jossain mökin kätköissä. Olin nuorempana kova virkkaamaan. Myssyjä, sukkia ja kaulaliinoja olen vielä myöhemminkin kutonut ja virkannut. Kävin auttamassa iltapäivällä ystävätärtäni hänen toimistossaan ja sain häneltä kauniit kudotut mökkisukat lahjaksi.

Korvassa sanoisinko helteinen päivä, istuin laiturilla, vähentelin vaatetusta, nostin paljaat koivet kohti aurinkoa, T-paitakeli.

Aamulla olin filmitähtenä. Makasin KAKS:n labrassa pääosassa huomista varten otetussa sydänfilmissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1518
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1155
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      108
      1088
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      953
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      827
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      183
      746
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      726
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      679
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      633
    Aihe