Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+ole+ainoa+aloittaja.+En+ihan+täysin+ole+erakoitunut,+mutta+viihdyn+aina+vain+paremmin+omissa+oloissani.+
Olisi+mahdollisuutta+matkustella+ja+osallistua+mihin+vain,+silti+valitsen+mökkeilyn+kissan+ja+viikonloppuisin+kaverin+kanssa.+Onneksi+hän+on+samanhenkinen,+ei+juuri+kaipaa+virikkeitä.+Kolmen+vuoron+työkin+vaikuttaa+ja+pitkä+ajomatka+tänne.
Olen+karsinut+kovalla+kädellä+tuttavuuksia+joista+on+ollut+vain+riesaa.
02.04.2018 20:40
Mitä+se+näillä+kymmenillä+hyödyttää.+Yhden+paikan+kun+saa+kuntoon+niin+jo+jokin+toinen+paikka+repsottaa.+
Olen+ihan+tyytyväinen+näin,+miksi+pitää+näyttää+nuorelta,+ei+se+mikään+itsesarvo+ole.
01.04.2018 21:39
Ei+minullakaan+olisi+mitään+sitä+vastaan+että+joku+täällä+kertoisi+kuolemastani.+En+usko+että+lapsenikaan+pahastuisivat,+jos+täällä+kirjoittelee+kauan+niin+miksi+ei+voisi+muistokirjoitusta+olla.+En+tunne+ketään+täällä+joten+noin+ei+todennäköisesti+tule+käymään.
01.04.2018 15:55
Olen+Heikunkeikun+kanssa+samaa+mieltä.
01.04.2018 15:50
nutturat.on.kireällä<
Kyllä+pitää+tuomita+ja+jättää+alkoholistin+paijaaminen.+Et+siis+tuomitse+jos+mies+juo+kaikki+rahat,+perheessä+ei+riitä+rahaa+edes+ruokaan+tai+lasten+vaatteisiin,+mutta+äijän+viinapulloon+löytyy+aina+rahaa.+
Oli+miten+inhimillinen+tai+sydämellinen+hyvänsä+niin+hänelle+on+viina+aina+numero+ykkönen,+siis+jos+on+alkoholisti,+en+puhu+nyt+viikonlopputissuttelijoista.+
Siitä+onkin+hyvä+kääntää+puhe+puolison+ilkeyteen+joka+panee+alkoholistin+juomaan.+
Ystäväni+kertoi+että+hänen+isänsä+oli+alkoholisti,+äiti+hoiti+kotia,+ei+käynyt+töissä.+Äiti+hommasi+tavalla+tai+toisella+ruuan+pöytään.+Tämä+tyttö+pelkäsi+kevätjuhlaa+kun+kaikilla+oli+uudet+mekot+ja+kengät.+Entiset+kengät+olivat+ihan+risat,+hän+toivoi+halpoja+kangaskenkiä+että+ilkeää+mennä+kevätjuhlaan,+vaan+eipä+saanut+niitä,+isälle+rahaa+löytyi+viinapulloon.+Tämä+oli+50-60+luvulla.+Tyttö+joutui+syrjityksi+kun+oli+aina+huonommissa+vaatteissa+kun+muut.
Meillä+lapsilta+ei+puuttunut+mitään+vaikka+isä+joikin.+Kävin+töissä+ja+pidin+tarkan+huolen+että+palkkani+menee+tarpeelliseen,+vaikka+kuinka+olisi+ruinannut+viinarahaa+ei+herunut.+Kyllä+olinkin+häijy+ja+ilkeä.
01.04.2018 15:18
Mielestäni+paras+mies+on+sellainen+joka+ei+ole+koukussaa+viinaan,+lääkkeisiin,+uhkapeliin,+muitakin+riippuvuuksia+on,+kaikki+ovat+pahasta.+Jos+on+taipumusta+riippuvuuksiin+niin+entisen+tilalle+tulee+yleensä+uusi.
Liiallinen+tiukkapipoisuus+ei+ole+hyvä+asia,+entiset+alkoholistit+tahtovat+olla+kuin+kiihkouskovaiset,+heillä+on+ainoa+oikea+totuus.+
Sellainen+kumppani+on+paras+joka+pystyy+nauttimaan+alkon+tuotteista+vapautuneesti+ja+maltillisesti+ilman+pelkoa+retkahtamisesta.+Itse+olen+löytänyt+sellaisen,+hänellä+konjakkipullo+kestää+pitkän+aikaa,+saunaoluet+jäävät+kahteen+tölkkiin.
Syyttely+ja+vian+etsiminen+kumppanista+on+alkoholistille+tyypillistä.+
Siinä+joku+oli+oikeassa+että+alkoholistin++juomisen+lopettaminen+voi+johtaa+avioeroon,+yhtä+hyvin+kuin+juominenkin.+Kukaan+ei+jaksa+koko+aikaa+kehua+kuinka+ihanaa+että+et+enää+juo,+vaikka+holisti+yrittää+elää+kuten+ihmisten+kuuluukin,+ilman+että+ensimmäisenä+aamulla+on+viina+mielessä.+Jos+retkahtaa+niin+ei+ole+kannustettu+tarpeeksi+tai+jotain+muuta+vikaa+kumppanissa+on+.+Harvemmin+juopolla+on+rahaa,+ei+heidän+kanssaan+moni+ole+rahan+takia.+Yleensä+käyttävät+vielä+kumppanin+rahoja+jos+pääsevät+niihin+käsiksi.+
Raitis+mies+on+ihan+hyvä,+jos+ei+ole+sellainen+että+kieltää+vaimolta+viinilasillisen+kun+ei+itsekään+juo.+Ei+juoppoa+naista+kukaan+halua,+mutta+kannattaa+tehdä+ero+erilaisten+juomatapojen+suhteen.
01.04.2018 11:53
Oikuttelee.+Kun+ensin+avaa+ei+ole+yhtään+keskustelua.+Kun+avaan+toisesta+paikasta+niin+sivu+avautuu+normaalisti.+Sama+juttu+muillakin+palstoilla.
01.04.2018 11:05
Niinhän+sie+ootkii.+Ei+minuakaan,+ylempää+luit+varmaan+syyn+tähän+mahdottomaan+puheliaisuuteeni.+Herne-maissi+-paprika+on+aika+hyvä+risotossa.+Ruottissa+on+paljon+sukulaasia.+Puolittain+hurrien+kans+jouduin+kasvamaan+vaikka+ruotsin+taitoni+on+lähes+olematon.+Ne+kun+yrittivät+puhua+minulle+suomea.+Piti+jäädä+Lapväärtiin+kouluun+vuodeksi+kieltä+oppimaan,+mutta+jäinkin+sitten+tänne+suomenkielisten+pariin.
31.03.2018 23:33
Ei+minusta.+Minä+jo+odottelin+koska+hän+tulee+takaisin.++Mielipiteitä+riittää,+mukavaa+huomata+erilaisia+mielipiteitä+kun+itse+olen+aika+paljon+erakkona,+paitsi+viikonloppuisin.
Täällä+joku+taisi+taisi+kirjoittaa+että+ei+pidä+siitä+että+ollaan+samaa+mieltä,+minä+taas+pidän.+Mutta+pidän+myös+piristävistä+ja+erilaisista+kommenteista.+
Oma+mielipiteeni+on+sivuseikka,+voi+sen+tuoda+esiin+silloin+kun+siltä+tuntuu.
31.03.2018 23:26
Hän+ajatteli+että+samanlainen+on+kuin+se+yksi+kirja+jonka+hän+oli+jo+lukenut.
31.03.2018 23:17
Luin+sen+äsken.+Taitaa+olla+viisainta+että+en+sano+mitään.+Usko+tai+älä,+kaksi+lasia+valkoviiniä+ja+olen+näin+puhelias+:D
Välillä+tuntui+että+en+ehdi+kaikkea,+vieraat+ym...+Nyt+on+seesteistä,+viinipulloon+jäi+vielä+toiseksi+kertaa.+Jalka+on+kipeä,+ei+tiedä+vaikka+joutusi+ottamaan+särkylääkkeen+joten+alkolle+on+nyt+stop!
31.03.2018 22:50
Minä+en+lörpöttele+muijasta,+sairauksista,+voimailusta,+voimistelusta...
Saa+kyllä+kysyä.<
Eikö+sinulle+koskaan+tule+mieleen+että+on+täällä+muitakin+joita+voisi+väheksymäsi+asiat+kiinnostaa.
Jos+on+akuutti+asia+menossa+tai+kiinnostuksen+kohde+poikkeaa+omastasi,+ei+se+tee+jutusta+teeskentelyä+tai+valhetta.+Ylimielisyys+ei+tehoa+kaikkiin+!
31.03.2018 22:44
Anteeksi?+Mitä+jakaantumisjuttuja?++
Eikö+olekin+kiva+taantua+välillä+ja+höpöttää+joutavia?+Avaus+oli+mielestäni+siinä+suhteessa+huono+että+aloittaja+ei+pitänyt+kenestäkään+täällä,+siti+käy+lukemassa+ja+kirjoittelee.
31.03.2018 22:32
Ehkä+sitten+olen+sellainen.+Kokemus+on+osoittanut+että+niin+hyvää+ihmistä+ei+ole+joka+pystyisi+auttamaan+alkoholistia,+heikon+ihmisen+vie+samoihin+syövereihin.
Aina+on+muissa+vika+jos+jeppe+juo,+senkin+olen+huomannut.+Silti+on+mukava+kuulla+erilaisia+mielipiteitä.+
Oletko+itse+elänyt+addiktin+kanssa,+tai+oletko+sellainen?+
Uskoin+vakuutteluja+noin+5000+kertaa,+sitten+aloin+epäillä,+ja+lopetin+hyysäämisen.+Hommasin+oman+asunnon+ja+autoin+sieltä+käsin+minkä+pystyin.+Muutettiin+yhteen+kun+sairastui+ja+jouduin+omaishoitajaksi.+
En+uskonut+että+hoidan+kauan,+siihen+vain+tottui,+12-vuotta+meni+rutiinilla+kun+sain+vapaata+välillä.+En+kertaakaan+haukkunut+tai+mollannut+sairasta+ihmistä,+hoidin+niin+hyvin+kun+pystyin.+Silloin+kun+kuvittelin+vielä+että+voidaan+jatkaa+yhdessä+saatoin+olla+hyvinkin+paha+suustani.
31.03.2018 22:23
Ei+minusta.+Minä+tykkään+olla+ensin+netissä+iltaisin+ja+sitten+painun+pitkäkseni+ja+avaan+telkkarin.+Seuraavaksi+pistän+äänikirjan+päälle+ja+yleensä+nukahdan+siihen.+Taidan+olla+oikea+teennäisten+virikkeiden+suurkuluttaja.
Näin+on+viikolla,+kaveri+tulee+Perjantai-iltana,+on+kiva+nähdä.+Mutta+ei+me+ihmeempiä+analysoida+mitään,+on+hyvä+olla+kun+molemmat+tietää+että+näin+on+hyvä.+
Nytkin+ollaan+mökillä,+hän+on+toisessa+huoneessa+omalla+tietokoneellaan,+huudellaan+jos+jotain+mukavaa+huomataan.+
Touhutaan+kaikenlaista,+lumitöitä+on+ollut+paljon+ja+puitakin+menee,+ihanaa+että+saan+apua+näihin.++Käytiin+lähimmässä+isommassa+kaupungissa,+hän+tarjosi+ruuan+ravintolassa,+ei+ollut+huolia+ruuanlaitosta.+
Jälkikasvu+oli+kaupunkikämpällä,+he+olivat+toisessa+mummolassa+synttäreillä,+siellä+saivat+syödäkseen.+Täytin+jääkaapin+kyllä+pärjäävät,+näen+heitä+aina+kun+ovat+paikalla,+ovat+menevää+sorttia.
31.03.2018 22:11
Ihan+kiva+kun+tiedät+millaisia+tuuliviirejä+täällä+kirjoittelee.+Pidän+PP.stä+hän+ei+ole+ilkeä+kenellekään,+jos+se+on+paha+asian+jonkun+mielestä+ei+voi+mitään,+kaikkia+ei+voi+miellyttää.+
Miksi+olet+noin+jyrkkä,+jos+sinä+et+pidä+jostain,+niin+kaikki+jotka+tykkäävät++toisin,+kuuluvat+mielestäsi+tuuliviireihin.+Et+ehkä+kutsunut+tuuliviiriksi+kuin+PP.tä+mutta+luin+rivien+välistä+että+ollaan+aika+nynneröitä+jotka+vastaamme+PP.lle.
Et+varmaan+tunne+henkilökohtaisesti+täällä+kirjoittavia,+voi+olla+että+yllättyisit+jos+nähtäisiin+livenä.+
Paremmin+sinä+olet+palstan+asioista+perillä+kuin+minä,+vaikka+kukaan+ei+olekaan+mieleisesi.+
Täällä+on+muutama+kirjoittaja+joista+pidän,+aitoja+tavallisia+ihmisiä.+
Vaikka+itse+sanonkin,+haihattelija+tuuliviiri+ei+olisi+pystynyt+kunnialla+luotsaamaan+minunkin+elettyä+elämääni.+Sanon+tämän+siksi+että+tiedän,+monesti+olen+kehaissut+että+hyvä+minä...Näin+ei+suomalaisen+kuuluisi+koskaan+sanoa++:)++Nyt+elän+elämäni+parasta+aikaa+jonka+olen+totisesti+ansainnut.+
Ehkä+siitä+johtuu+etten+ole+piikit+pysyssä+mihinkään+suuntaan.
31.03.2018 21:51
Minä+tiedän+ainakin+alkoholismista.+Valitettavasti+mieheni+oli+ihan+oikeasti+sellainen,+kun+terveys+petti+niin+juominen+loppui,+vaihtui+lääkkeisiin.+Lääkkeisiin+tuli+voimakas+riippuvuus+hyvin+nopeasti.+
Rankkaan+on+jupolla+elämä,+mutta+on+myös+läheisillä+hänen+takiaan.
31.03.2018 21:08
Kiitos++:)
31.03.2018 17:28
Mistä+tiesit+että+mummoni+nimi+oli+Hulda??+Hän+oli+ollut+sitä+mieltä+että+minusta+tehdään+hänen+kaimansa,+siihen+aikaan+se+olisi+ollut+paha+juttu+pienelle+tytölle.+Onneksi+isä+oli+jämäkkänä+ja+valitsi+minulle+nimen.
31.03.2018 17:18
Addiktoituneet+ihmiset+eivät+ole+luotettavia.+Heillä+menee+addiktion+tyydyttäminen+kaiken+muun+edelle.+Oli+kyse+sitten+viinasta+tai+huumeista.+
En+silti+ole+kivittämässä+Sillanpäätä+enkä+ketään+muutakaan,+tiedän+vain+sen+että+heidän+kaltaisiaan+en+halua+lähipiiriini.+Hyvä+lupaukset+unohtuu+kun+kääntävät+selkänsä.
31.03.2018 17:11
58 / 165