Pistettiin jakaen

No niin.
Porukat jakoon.
Huippurehellinen hunksi vetää mukaansa livestaran Korppiksen.
Korppis vetää huomaansa hyllyjentäyttäjä ankeisen.
Joka puolestaan luettelee lopun sortinsakin, ruotsalaisvahvistuksineen

PP puolestaan, tapansa mukaisesti myöntyen jokasuuntaan kuin tuuliviiri, saa siilen, mielikkimummon ja pari muuta dorista piiitkään ketjuunsa.

Maan hiljaiset eput, demet, besset, vastailevat jotain vallan tavatonta, kun sillepäälle sattuvat.

Puskanikkejä viitsi edes mainita.

Yhtään nikkiä ei ole kolahtanut minuun vuosien aikana. En ole lukenut juttua kahtakertaa tai hykerrellyt tai edes hymyillyt.
Olen täysin eri aaltopituudella tämän sakin kanssa kuusikymppisissä.
Valintahan on omani. Luen tai lähden menee.

36

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt ennusteeni on jo pitkällä. Tosin järjestys on eri, mitä povasin.

      Eka aloituksen teki PP. Leski seurasi, nyt odotamme siililylleröä. Minkälaisen aloituksen saamme häneltä, jään odottamaan innolla. Joku tuttava jotain jne.

      Et Leski kommentoinut vastaustani sinulle liveketjussa, sehän tietää sitä, että vastaukseni oli rehellinen ja upposi siilin leikillistä termiä käyttäen.

      • korpi
        Mitä ihmeen ainokassista sinä nyt leikit. Ja mikä ihmeen vastaus liveketjussa?
        En ymmärrä jutuistasi hölkäsen pöläystä.


      • Siililyllerö hahahhahahahahhahah. . Vääräs ketjus sai hörähtää. Mulla ei nyt ole oikein inspistä tehä aloitusta. Siis en keksi mitää. Ei oikein siis väännätytä.


      • 2lesken kirjoitti:

        korpi
        Mitä ihmeen ainokassista sinä nyt leikit. Ja mikä ihmeen vastaus liveketjussa?
        En ymmärrä jutuistasi hölkäsen pöläystä.

        Olet oppinut lukemaan viestejä. Olet oppinut yhdistämään kirjoitustyylejä. Tiedät, että joillakin kirjoittajilla on erilaisia tapoja asettaa sanansa, lauseensa jne.
        Sinullakin tunnistettavat virkkeet joita käytät puskasta. Joten tiedät mitä tarkoitat. Tiedät tasan tarkkaan. Olet ilkeä, pahansuopa ja epätehelinen ihminen kuten PP.


    • pistettiinjakaen

      Mä kuolen nauruun tästä aloituksesta :))))

      Voi vide, että pistit hyvän aloituksen. Kymmenen pistettä ja iso kasa suklaisia munia sinulle Leski.....

      • enempää

        älä kehu itseäsi


      • enempää kirjoitti:

        älä kehu itseäsi

        enemp
        Kuka kehuu ja ketä?


    • kyllävaanniin

      Palstahan on kuin Putinin Venäjä pienoiskoossa.
      Itsensä yksinvaltiaaksi nimennyt mitättömyys pyörittää ympärillään olevia kolhoosimummoja oman mielipiteensä ympärillä.
      Näille kun on tärkeää saada oma osansa päivittäisestä porkkanakuormasta.

      • Näin_meillä-ny

        Tule jo 2000-luvulle, kolhoosit ja mummut ovat ent. hippi heimoa Eurostoliitosta jota johtaa sekomuksen orpo-poijan itsevaltias vaimo, asiahan selvisi sähköposti keississä.


      • kyllävaan
        Osuit nasevasti asian ytimeen. Popsi popsi porkkanaa, nyt alkoi naurattamaan.


    • Zhuravlit

      Tämä sun aloituskirjoituksesi ei ole naurettava, vaan oikeasti naurattava.

      • Bengalitikku

        Ja minkä päiväkodin lapset lähtivät leikkimään polttopalloa?


      • Zhuravlit
        Bengalitikku kirjoitti:

        Ja minkä päiväkodin lapset lähtivät leikkimään polttopalloa?

        Päiväkoti Nokkelan ryhmä Ihanat ja Suositut sekä ryhmä Syrjäytetyt tampiot.


      • Bengalitikku

        Pitääkö olla huolissaan kun ei halua kuulua kumpaankaan.
        Antaa lasten leikkiä, toivon mukaan ovat terveitä.
        Mut en usko siihenkään, et vanha nuortuu kuin...


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Ja minkä päiväkodin lapset lähtivät leikkimään polttopalloa?

        Bengali
        Strikan eskarinappulat ja Ämttöön päiväkodin Leppikset.


      • Bengalitikku

        Kuinka monen pisteen Pirkot?
        Vieläkö Turun yliopisto kerää seitsenpistepirkkoja?


      • Zhuravlit
        Bengalitikku kirjoitti:

        Pitääkö olla huolissaan kun ei halua kuulua kumpaankaan.
        Antaa lasten leikkiä, toivon mukaan ovat terveitä.
        Mut en usko siihenkään, et vanha nuortuu kuin...

        Ei tarvitse olla huolissaan, päiväkodin nimeksi sopii vielä paremmin Pikku-Nokkela, kuka on sanakäänteissään nokkelin, leikkii fiksummin.


    • Ihan kiva kun tiedät millaisia tuuliviirejä täällä kirjoittelee. Pidän PP.stä hän ei ole ilkeä kenellekään, jos se on paha asian jonkun mielestä ei voi mitään, kaikkia ei voi miellyttää.
      Miksi olet noin jyrkkä, jos sinä et pidä jostain, niin kaikki jotka tykkäävät toisin, kuuluvat mielestäsi tuuliviireihin. Et ehkä kutsunut tuuliviiriksi kuin PP.tä mutta luin rivien välistä että ollaan aika nynneröitä jotka vastaamme PP.lle.
      Et varmaan tunne henkilökohtaisesti täällä kirjoittavia, voi olla että yllättyisit jos nähtäisiin livenä.
      Paremmin sinä olet palstan asioista perillä kuin minä, vaikka kukaan ei olekaan mieleisesi.
      Täällä on muutama kirjoittaja joista pidän, aitoja tavallisia ihmisiä.
      Vaikka itse sanonkin, haihattelija tuuliviiri ei olisi pystynyt kunnialla luotsaamaan minunkin elettyä elämääni. Sanon tämän siksi että tiedän, monesti olen kehaissut että hyvä minä...Näin ei suomalaisen kuuluisi koskaan sanoa :) Nyt elän elämäni parasta aikaa jonka olen totisesti ansainnut.
      Ehkä siitä johtuu etten ole piikit pysyssä mihinkään suuntaan.

      • 1lesken

        mielikki
        On aivan yhdentekevää kenestä pidät.
        Mitä väliä.
        PPsta minulla on mielipiteeni ja minä pysyn niissä.
        Hän on niin mahdottoman mukava rupattelija, kun on kaikkien kanssa samaa mieltä.
        Tahdoton teflonnukke.
        Kirjoitukseeni sain idean hunksin itsekehukirjoituksesta, jota ystävykset korppis ja ankeinen avuliaasti peesasivat.
        Mitäpä näistä.
        2lesken


      • Luin sen äsken. Taitaa olla viisainta että en sano mitään. Usko tai älä, kaksi lasia valkoviiniä ja olen näin puhelias :D
        Välillä tuntui että en ehdi kaikkea, vieraat ym... Nyt on seesteistä, viinipulloon jäi vielä toiseksi kertaa. Jalka on kipeä, ei tiedä vaikka joutusi ottamaan särkylääkkeen joten alkolle on nyt stop!


    • Asiaa-tai-kyllä

      Aikuistenhan ei pitäisi leikkiä jakaantumisjuttuja enää, ei etenkään ikäryhmän joka otsikossa lukee. 60 ?
      Mutta niin vain jotkut taantuu sellaiseenkin, ja se tuntuu olevan toistuvaa, ikävä kyllä.
      Asiallinen avaus.

      • itseäsi

        Älä kehu enää enempää


      • Anteeksi? Mitä jakaantumisjuttuja?
        Eikö olekin kiva taantua välillä ja höpöttää joutavia? Avaus oli mielestäni siinä suhteessa huono että aloittaja ei pitänyt kenestäkään täällä, siti käy lukemassa ja kirjoittelee.


      • Tässä-juuri-nyt
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Anteeksi? Mitä jakaantumisjuttuja?
        Eikö olekin kiva taantua välillä ja höpöttää joutavia? Avaus oli mielestäni siinä suhteessa huono että aloittaja ei pitänyt kenestäkään täällä, siti käy lukemassa ja kirjoittelee.

        Minä löysin itseni rivienväli hyviksenä vaikka olenkin pysyvä musta mikki.
        Olen loputtoman positiivinen, iloinen, huumorillinen vitsiä ja mustaa naurua tiputteleva heppu. Minua ei horjuta kainuun sähkökatkot, ei ruotsista karanneet tuhnuvirtaukset, ei hernemaissipaprika pussit ei vuokko ja moni muu.
        Usein miten yritän puhua asiaakin.


      • Tässä-juuri-nyt kirjoitti:

        Minä löysin itseni rivienväli hyviksenä vaikka olenkin pysyvä musta mikki.
        Olen loputtoman positiivinen, iloinen, huumorillinen vitsiä ja mustaa naurua tiputteleva heppu. Minua ei horjuta kainuun sähkökatkot, ei ruotsista karanneet tuhnuvirtaukset, ei hernemaissipaprika pussit ei vuokko ja moni muu.
        Usein miten yritän puhua asiaakin.

        Niinhän sie ootkii. Ei minuakaan, ylempää luit varmaan syyn tähän mahdottomaan puheliaisuuteeni. Herne-maissi -paprika on aika hyvä risotossa. Ruottissa on paljon sukulaasia. Puolittain hurrien kans jouduin kasvamaan vaikka ruotsin taitoni on lähes olematon. Ne kun yrittivät puhua minulle suomea. Piti jäädä Lapväärtiin kouluun vuodeksi kieltä oppimaan, mutta jäinkin sitten tänne suomenkielisten pariin.


    • henrjii

      musta kaikki täällä on samalla viivalla, mielenkiintoisia, ja hauskoja.
      Kivaa kun on niin monimutoista porukkaa

    • noohjooh

      Miten on oma viihdyke-asteesi? Vai menikö niin että muiden vaan pitää viihdyttää sua?

      Voiko turtuneisuutesi johtua sinusta itsestäsi? Onko vuodet tasannut tunteet niin, ettei mikään hetkauta enää?

    • monimuotoinen

      Naurattaa omat hölmöilyt ja hauskat sattumukset, joissa huomaan joutuneeni syystä tai toisesta hölmön rooliin, naurattavat kaikken eniten. Samoin vitsit, joiden sisältö aukeaa vasta hetken pohtimisen jälkeen.

      Näillä palstoilla olen oppinut sivuuttamaan viestit, joissa ei ole muuta sisältöä kuin ilkeämielisiä kommentteja kirjoittajista.

      Aidoilta vaikuttavat kirjoitukset kiinnostavat, ja palstan parasta antia on mielestäni se, että täällä "kuulee" paljon sellaista, mitä elävässä elämässä ei kuulisi.

      En osaa arvioida kuinka tärkeä kanava tämä on eri ihmisille, mutta minusta on hyvä, että ihmiset voivat hyödyntää keskustelupalstoja myös omien tunteittensa ilmaisu- ja purkukanavana. Palstoilta voi myös saada helposti monenlaista tietoa ja opastusta, jos esittää kysymyksensä sopivalla palstalla. Oma palstakirjoitteluni alkoi työpaikan kahvipöytäkeskustelujen korvikkeena,

      En yleensä arvostele kirjoittajien kielitaitoa, mutta toisia arvostelevan kirjoittajan teksti saattaa herättää vinon hymyn, jos tekstissä sattuu olemaan useampia virheitä. Joskus mielessä herää myös kysymys, miksi jotkut ihmiset tuntevat tarvetta puolustella tai selitellä oman osallistumisensa motiiveja - silloinkin kun esiintyvät anonyymisti.

      • noohjooh

        Samaa mieltä palstan parasta annista, täällä tapaa ihmisiä ja mielipiteitä joihin ei omissa pienissä ympyröissä törmäisi. Erilaisten ihmisten kohtalot, heidän selviytyminen, ne on ainakin mun sydäntä lähellä. Kyllä se elämä vaan on monesti tarua ihmeellisempää.


    • Eikö.näin.vaan

      Puolustuksella puheenvuoro. Tuntemattomillakin lakisääteinen oikeus edustaa ja puolustaa itseään. Eihän kukaan ala syyttää itseään. Se on kuin poliisien nauru suusta kuultu legenda, että aina kun pikku rosmo jäi kiinni , syyllinen ei ollut hän vaan tekijä oli se kuuluisa tuntematon mies.

    • "Valintahan on omani"

      Nytkös se vasta sulle valkeni :D.

    • Niin, kieltämättä sitä eri aaltopituutta ei ole voinut olla huomaamatta. Siitä huolimatta, tai juuri siitä syystä olet yksi niistä, joiden aloitukset yleensä on tullut luettua. Ilman niitä palsta lieneisi astetta tylsempi.
      Jos ajattelen hiemankaan aloituksesi lailla, niin ainakin pidän sen vain omana tietonani. On täällä ihan hyviä persoonia, niin rekatuissa, kuin mustissa vakionikeissä ja puskissakin. Paitsi, että puskanikkihän on täysin persoonaton;)

    • On vanhanaikaista fossiiliajattelua, että jako olisi aina sama, vakio.

      Joka päivä, jatkuvasti tapahtuu muutoksia
      jo tunninkin sisällä ryhmä elää,
      niin ikäryhmässäkin tapahtuu
      ryhmädynamiikan muutoksia.
      Eläköön muutos, se on tervettä kehitystä.

      Just nyt kuulun Timmeihin Mimmeihin.

    • kylmätotuus

      Minusta tämäkin vanha ketju olisi saanut pysyä unholassa.

      • Vai-niin-vai-niin

        Paljastui. Siili ja hunkki nostelevat vanhoja ketjuja, joku outo mielenhäiriö molemmilla.


      • luulisinainakin

        Tässä varmaankin pohjustetaan kainuulaisen Duracel-pupun palstalle saapumista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe