Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.
Vanha, 83v, entinen sheriffi, joka vielä kirjoittaa aikansa pitimiksi. Uusi sheriffi tarvittaisiin, mutta nyky-ylläpito ei ilmeisesti suostu.

Heippa vaan Sinulle, joka kurkistit!

Aloituksia

456

Kommenttia

1655

  1. Niin,+Maggie,+eli+Margareth+Thacker.+Kova+olikin.
  2. Oikea+vastaus!
  3. Minä+lukija+ruunemanni.Minulla+ei+sanottavaa+lukuharrastusta+ole+ollut.+Köyhä+maalaiskoti,+jonka+kirjahyllyssä+oli+kaksi+kirjaa,+Välskärin+kertomukset.+Niitä+hiukan+yritin+lukea,+mutta+en+sisältöön+ihastunut.+Välskäri+taitaa+olla+lääkäri.Se+supistettu+kansakoulu,+joka+oli+ensimmäinen+opinahjoni,+oli+opettajineen+perushuono.+Lukemaan+opin+kuin+ihmiset,+mutta+ainoat+lainaamani+kirjat+käsittelivät+vain+metsästystä+amerikan+metsissä.+Kirjoittaja+oli+Zane+Grey+ja+hämmentyneenä+luin+kohtaa+jossa+metsästäjä+ampui+jousella+nuolen+läpi+intiaanin+hartioiden.+Hämmästynyt+olin+kun+nuoli,+kertojan+mukaan,+jatkoi+lentorataansa.+Olipa+tehokas+jousipyssy,+lienen+ihmetellytLapsuuden+ja+nuoruuden+sairaudet+jättivät,+ihme+kyllä,+lukutottumusten+ulkopuolelle.+Ei+ollut+omaa+eikä+saatua+tietoa+pohjaksi.Ensimmäinen+ja+paras+lukemani+kirja+oli+Tuntematon+sotilas.+Pidän+Linnaa+aivan+fantastisena+kertojana+ja+objektiivisuuttaan+jne.+lyömättömänä.+Olen+lukenut+tuon+kirjan+n.+kolme+kertaa.+Hävetköön+jokainen,+joka+ei+maamme+tärkeään+aikaan+ole+perehtynyt.+Kokeilin+lukea+Joenpeltoa+kun+hän+käsitteli+romaanissaan+kotiseutuani,+Uuttamaata.+Ei+maistunut+enempää+kerronta+kuin+sisältökään.Suuren+pettymyksen+aiheutti+Kalle+Päätalo.+Hänen+kyvyistään+kuvata+rakentamista,+pidettiin+hyvänä,+hän+kun+oli+itsekin+rkm.Hiukan+jaksoin+Kallen+omaa+historiaa+seurata.+Seurustelua+naimisineen+kaikineen+oli+ja+kuvaus+itseänikin+huonompaa.Kuin+törmäys+oli+kohta,+jossa+tämä+professori+ja+ties+mitä+kirjoitti:Hän+kytki+pöytävalaisimen+virtapiiriin!+Tarkoitus+oli+käsittääkseni+sanoa,+että+hän+sytytti+pöytälampun.+Kallen+kirja+jäi+sikseen+eli+lukematta.Kyllä+minulla+lukuintoa+on+ja+kansakoulussa+luin+erityisen+innoissani+Vänrikki+Stoolin+tarinoita.+Runoilu+onkin+lempiharrastuksiani+ja+palstallekin+olen+kirjoittanut+pyydettyjä+sanoja+vaikka+kulkurin+valssiin,+siis+säveleeseen.+Tietopuolinen+kirjallisuus+kiinnostaa.+Politiikka+paljon+ja+moni+muukin.Olisipa+vielä+paikka+jossa+kirjoittaa!
  4. Tunsin+kyllä+äänestä