Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buak
profiilit
buak
buak
Vapaa kuvaus
Tämä on vapaa kuvaus.
Aloituksia
5
Kommenttia
186
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+on+kyseessä+argumentointivirhe.+Ei+henkilön+saavutuksia+voi+mitätöidä+heidän+aiemmilla+saavutuksillaan.+Arvostella+voi,+ja+pitääkin,+mutta+työtä+pitää+arvostella+sinä+itsenään.
Vähän+kuin+suutari+keksisi+syöpään+parannuskeinon,+ja+arvostelijat+tulevat+paikalle+toitottamaan+että+suutari+pysyköön+lestissään,+ja+sivuuttaisivat+koko+asian.
15.12.2016 21:38
No+nyt+luulen+jo+et+trollaat.+Saavi+on+18+litraa,+eli+tuo+2.4+kiloa+menee+sinne+saaviin+18+kertaa.
15.12.2016 21:32
Kaikki+täällä+liikkuva+elämä+koostuu+tuosta+kuolleesta+materiasta.+Se+on+vain+järjestynyt+oikeaan+konfiguraatioon,+joka+kemiallisesti+mahdollistaa+tämän+elämän.+Jos+elät+tarpeeksi+vanhaksi,+saatat+hyvinkin+nähdä,+kun+teknologinen+kehitys+mahdollistaa+tarpeeksi+tarkan+atomien+manipuloinnin+elämän+luomiseksi.+Täällä+meillä+maassa+se+vain+on+tapahtunut+automaattisesti+miljardien+vuosien+saatossa+auringon++tarjoaman+energian,+ja+kemiallisten+reaktioiden+avulla.
15.12.2016 21:30
No+höh.+Jos+astian+tilavuus+on+18+litraa,+ja+betoni+painaa+2.4+kiloa+litralta,+niin+kuinka+monta+kertaa+tuo+2.4+kiloa+mahtuu+saaviin?
15.12.2016 21:20
Darwinin+oivallus+vaati+älykkyyttä,+sekä+analyyttistä+ja+tieteellistä+ajattelutapaa.+Hänen+muut+henkilökohtaiset+ansionsa+eivät+itse+teoriaa+mitenkään+kumoa.+Kertoo+paljon,+että+kenenkään+muunkaan+teoriat,+tutkimukset+tai+möläytykset+eivät+ole+sitä+kumonneet+viimeisen+150+vuoden+aikana.
15.12.2016 20:56
Sanonpahan+tähän+nyt+vain+että+1+dm³+=+1+litra.
Varmasti+osaat+itse+hoitaa+laskutoimituksen,+jonka+tuloksena+tuo+valotolpan+betonimöykky+tulee+painamaan+43.2+kg
15.12.2016 20:46
Kuvittele,+että+olisit+kasvanut+jotenkin+täysin+eristäytyneenä+uskonnosta,+mutta+muuten+opiskellut+hyvin+ja+sivistänyt+itseäsi+laajasti.
Kuinka+hullulta+esimerkiksi+koko+kristinuskon+konsepti+voisi+kuulostaa,+kun+sinulle+tultaisiin+siitä+kertomaan+vasta+kun+olet+kolmekymppinen.
Koko+asiahan+on+meille+selviö,+koska+sitä+on+toitotettu+pikkulapsesta+asti.+Vaikka+itse+olen+paatunut+ateisti,+ymmärrän+silti+uskovaistenkin+näkökulmaa+tiettyyn+pisteeseen+asti,+eikä+minulla+ole+mitään+sitä+vastaan.
Sitten+kun+homma+yltyy+fundamentalismiksi,+ja+tuota+uskonto-maailmankuvaa+aletaan+väkivalloin+ja+suureen+ääneen+tyrkyttämään+ihmisille+väkisin,+ja+sen+annetaan+vaikuttaa+esimerkiksi+valtionpolitiikkaan,+niin+silloin+vastustan+sitä+vinhasti.
Omassa+päässä+on+aivan+selvää,+että+koko+jumalkäsite+on+ihmismielen+tuotosta.
15.12.2016 20:07
Eihän+täällä+"pojat"+ole+ketään+haukkumassa,+vaan+aivan+asiallisesti+selitetään+miksi+pienellä+objektiivilla+varustettu+korkeazoominen,+ja+peruskuluttajalle+suunnattu+videokamera+näyttää+tähdet+tuollaisena.
Näitä+täysin+järkeviä+selityksiä+perusteettomasti+arvostelevat+henkilöt+tuntuvat+olevan+niitä,+jotka+turvautuvat+haukkumiseen+ja+kovaan+kielenkäyttöön.
15.12.2016 19:49
Juuri+näin.+Ja+nyt+vielä+yksityiset+firmat+kuten+SpaceX,+Blue+Origin,+Virgin+Galactic,+ARCA+ja+monet+muut+kehittävät,+tai+ovat+rakentaneet+jo+toimivia+raketteja.+Esimerkiksi+SpaceX+tekee+jo+jatkuvasti+toimituksia+kansainväliselle+avaruusasemalle.
Ihmetyttää+että+täällä+lytätään+NASAa+jatkuvasti,+tietämättä+sen+toiminnasta+oikeastaan+yhtään+mitään.+Sitten+on+myös+muiden+maiden+avaruusjärjestöt,+esimerkiksi+Roscosmos,+ESA,+JAXA,+CNSA,+ISRO+ja+monia+muita.
07.12.2016 22:49
Ei.+Ei+se+nyt+vaan+toimi+noin.+Vaikka+ostaisit+kymmenen+tonnin+ammattilaiskuvaus+kopterin,+niin+et+sä+sillä+marsissa+lentäisi.+Minkä+takia+se+on+niin+kovin+hankalaa+ymmärtää?+Olosuhteet+ovat+täysin+erilaiset+verrattuna+maahan.
Ehkä+voisit+käyttää+hiukan+enemmän+huutomerkkejä+tai+isoja+kirjaimia,+niin+asia+muuttuisi+todellisemmaksi.
07.12.2016 22:05
Luulen+että+sielläkin+ihmiset+ymmärsi+että+ei+marsissa+millään+perus+nelikoptereilla+lennellä,+ja+niitähän+te+siinä+tarkoititte.+Jos+oikeasti+olisi+otettu+selvää+marsin+olosuhteista,+niin+silloin+koko+viimealoitus+olisi+muotoiltu+toisella+tavalla.
07.12.2016 21:07
Tää+oli+jo+edellisessa+langassa+selvitetty+varsin+hyvin.+Se+on+mahdollista+lennättää+maassa+lentävän+KALTAISIA+laitteita+marsissa,+mutta+ei+maassa+lentäviä+laitteita.+Sinne+täytyy+kehittää+aivan+omanlaisensa+kopteri/liituri.
Niin+ohuessa+ilmassa+pitää+nostetta+tuottavien+pintojen+olla+paljon+suuremmat,+tai+vaihtoehtoisesti+pyörivien+pintojen+täytyy+liikkua+valtavasti+nopeammin.
Täällä+vain+ei+nämä+"epäuskoiset"+tunnu+ymmärtävän+että:
A:+Nuo+laitteet+tarvitsevat+sähköä+toimiakseen.
B:+Marsissa+laiteiden+pitää+olla+puhtaasti+autonomisia.
C:+Maassa+on+toimiva+GPS-satelliittien+verkosto+jota+voidaan+käyttää+ohjaamiseen.+Marsissa+ei+ole+mitään+vastaavaa.
07.12.2016 20:48
Aamen.
07.12.2016 20:23
Siis+tuo+coriolis-ilmiöhän+on+helpoiten+esitettävissä+foucaltin+heilurilla.+Tiedekeskus+Heurekassa+on+esimerkiksi+tämmöinen+yksinkertainen+mekaaninen+heiluri,+jonka+heilumissuunta+vaihtuu+juurikin+coriolis-ilmiön+myötä.
05.12.2016 20:21
Likimain+tähän+malliin+se+mullakin+meni.
01.12.2016 20:16
Kiitos+tästä+rakentavasta+kritiikistä.+Olen+imarreltu+saamastani+huomiosta,+ja+tämän+ajattelevaisen+kommentin+ansiosta+pyrin+vielä+kovemmin+parantamaan+itseäni+ihmisenä.
01.12.2016 20:08
Laajeneminenhan+on+nimenomaan+totta.+Kaikki+havainnot+avaruudesta+tukevat+sitä.+Mikään+tieto+ei+ole+tähän+mennessä+kaatanut+Hubblen+20-luvulla+esittämää+hypoteesia+avaruuden+laajenemisesta.+Laajeneminen+ei+ole+oletus,+vaan+tosiasia.+Matematiikka+on+se+ainut+todellinen+asia,+jolla+ihmiskunta+pystyy+selittämään+tätä+ympäröivää+todellisuutta,+ja+matematiikka+antaa+ainoat+absoluuttiset+totuudet.
28.11.2016 20:18
Ihmeellinen+kielenkäyttö+ja+sivistymätön+käytös.+Tämä+kertoo+paljon+noista+käsittämättömistä+viesteistä.+Nyt+joku+järki+käteen,+ja+se+pullo+pöydän+alle.
28.11.2016 20:02
Tottakai+kuu+pyörii.+Se+kiertyy+kerran+akselinsa+ympäri+joka+kerta+kun+kun+se+kiertää+maan,+eli+27.32+päivän+välein.
25.11.2016 16:43
Eihän+ketään+nyt+tuommoisia+mittauksia+varmastikaan+tee.+Ei+kenelläkään+ole+tarvetta+todistaa+maan+pinnan+kaareutumista.+Se+on+yleisesti+tiedetty+fakta.
Yksikään+tiedemies+ei+tuhlaa+aikaansa+lapsellisten+salaliittojen+takia.
22.11.2016 21:32
7 / 10