Vapaa kuvaus

Jeesus VALITSI TEKSTIN . . .

. . . ja --- LUKI sen . . .

. . . ja --- sitten SELITTI sen . . .

. . .

Jeesus SANOI . . .

» . . . Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta . . . »

- Luukas 4:18-19

. . .

Jeesus valitsi tekstin
------------------------

Jeesuksen puhe Nasaretin synagoogassa on ainutlaatuinen. Se on näet ainoa puhe, jossa Jeesus valitsi tekstin ja selitti sen. Siksi olemme erityisen uteliaita tämän puheen suhteen.

Teksti on otettu Jesajan kirjan 42. luvusta ja se on Uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumin 4. luvussa. Tästä puheesta on sanottu, että se sisältää lyhyesti Jeesuksen julistuksen ytimen.

Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ? --- Siitä ei olla yksimielisiä.

Kaikkina aikoina on ollut ja on edelleenkin niitä, jotka kieltävät jopa Jeesuksen historiallisuuden. Varsin tavallista on myös, että Jeesuksesta tehdään vallankumousmies, yhteiskunnallinen julistaja.

» Kristus samasti itsensä alistettuihin ja riistettyihin, ei opettaakseen heitä tyytymään osaansa, vaan paljastaakseen yhteiselämän vääryydet . . . »

Jotkut taas ovat sitä mieltä, että Jeesuksen opetuksen ydin on hänen Vuorisaarnassaan ja nimenomaan sen moraalissa. Sen ylevyys tunnustetaan yleisesti kaikkialla maailmassa. Tässä mielessä Vapahtajaa pidetään yhtenä ihmiskunnan suurista uskonnollista opettajista, samanlaisena kuin esim. Buddha, Muhammed, Zarathustra, Gandhi ja Sokrates.

Pari vuotta sitten näin elokuvan, jonka nimenä oli Jeesus Nasaretilainen. Elokuvassa kerrottiin Jeesuksen syntymä ja hänen monet ihmetekonsa taruina. Myönteisestä yleissävystään huolimatta filmi oli Jeesuksen elämää ja työtä ajatellen suurta petosta. Jeesus kuvattiin vain ihmisenä, jonka jumalallisuus, ylösnousemus ja ainutlaatuisuus kiellettiin.

Nasaretin synagoogassa Jeesus sovelsi itseensä profeetta Jesajan ennustukset Herran Palvelijasta, Jumalan valitusta:
» Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut . . . Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen. »

Jeesus oli ennustettu Herran Palvelija, Messias, Jumalan valittu, jolla oli jumalallinen tehtävä maailman kansoille.

. . .

Meidän ei tarvitse haparoida
---------------------------------

Kuuntelemme tarkkaavaisesti Jeesuksen sanoja, kun hän ilmoittaa lyhyesti elämäntehtävänsä:
» Herran Henki . . . on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille . . . saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen . . . »
Sanoista on vaikea löytää poliittista sanomaa, joskin Jeesuksen koko toiminta koitui ja koituu myöskin yhteiskunnallisesti sorrettujen hyväksi. Jeesuksen sanoma on ymmärrettävä ennenkaikkea hengellisesti.

Jeesus puhuu köyhistä. Synnin tähden on ihminen köyhä. Synti erottaa meidät Jumalasta, todellisesta aarteestamme. Jumalasta luopuneeseen ihmiseen sopivat tuhlaajapojasta lausutut sanat:
» Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut . . . »
Ilman Jumalaa elävä ihminen on todella kaiken tuhlannut.

Jumalasta luopunut ihminen ei ole vain köyhä, hän on myös vanki. Synti kietoo harjoittajansa yhä lujemmin pauloihinsa.
» Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. » - Joh. 8: 34

Keskustelin nuoren miehen kanssa, joka tunnustautui alkoholistiksi. Koetin puhua hänelle mahdollisuuksista irrottautua juoppoudesta. Hän katsoi minua säälivästi niin kuin katsotaan sellaiseen, joka ei puhumisiaan ymmärrä.

» Minä en voi irrottautua, ilman viinaa en voi elää »

» Etkö usko, että Jumala voisi vapauttaa sinut ? »

Ihmeekseni hän sanoi: » Uskon, että vain Jumalan voima voisi minut pelastaa, ei kukaan ihminen. Minä olen jo menetetty mies. »

Orjuuden ikeessä oleva ei voi toteuttaa omaa tahtoaan.

Juuri tällaisten ihmisten puoleen Jeesus katsoo. Juuri heille Jeesus Kristus on tullut --- » julistamaan evankeliumia, saarnaamaan vapautuksen sanomaa, näkönsä saamista ja päästämään sorretut vapauteen. »

. . . . . . . .

Siunausta ja Herran rauhaa !

Aloituksia

5

Kommenttia

1166

  1. Jumalan_henkäys++++19.5.2016+23:41Rakkaat+uskon+siskot+ja+veljet+!+Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+HERÄTYS+ALKAA+SUOMESSA+.+.+.+Jumalan+TUNNUSTEOLLA+.+.+.+!+SIIS+--->+IHMEPARANTUMINEN+.+.+.+ilman+mahtipontisia+TILAISUUKSIA+.+.+.+:)+HENKILÖ+ja+TAPAHTUMIS+PAIKKA+on+ollut+jo+-+jonkin+aikaa+-+tiedossa,+lisäksi+Jumala+MÄÄRÄÄ+AJANKOHDAN,+joka+on+TÄYSIN+SOPIVA+.+.+.++.+.+.+HERÄTYKSEN+ALOITUSHETKEKSI+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+Jumala+on+-+syksyllä+2014+-+ANTANUT+TIEDOT+-+TULEVASTA+ensimmäisestä+ihmeteostansa+--->+IHMEPARANTUMINEN+-+pyörätuolipotilas,+jolla+ALS+-sairaus+.+.+.+.+.+.+.+.+Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+6:+28-30+--->+Se+on+Jumalan+teko+-+SE+-+tunnusteolla+TODISTAMINEN+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Mitä+meidän+pitää+tekemän,+että+me+Jumalan+tekoja+tekisimme?"++Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Se+on+Jumalan+teko,+että+te+uskotte+häneen,+jonka+Jumala+on+lähettänyt".++He+sanoivat+hänelle:+"Minkä+tunnusteon+sinä+sitten+teet,+että+me+näkisimme+sen+ja+uskoisimme+sinua?+Minkä+teon+sinä+teet?++.+.+.+.+.+.+.+.+SE+-+IHMEPARANTUMINEN+-+tulee+olemaan+TODISTUKSENA+KAIKILLE+.+.+.+:)+Jeesus+Kristus+-+ELÄÄ+-+JA+-+TOIMII+.+.+.+Uudestisyntyneiden+KAUTTA+.+.+.+!+********************************************************************+********+JUMALAN+ainoa+poika,+JEESUS+KRISTUS=JUMALA+********+********************************************************************+Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+1:1,+14,+18+--->+Sana+tuli+ihmiseksi+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.+********************************************************************+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.+Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17+Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.+Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  2. ALOITUKSESTA+--->+""Tälleen+se+infotiin:""SAMA+TEKSTI+---+ILMAN+--->+TOTUUDEN+"vääristelyä"+.+.+.---------------------------------------------------------------Jeesus_valitsi_tekstin++++24.5.2016+13:17Rakkaat+USKON+siskot+ja+veljet+!+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+TÄLLÄ+-+PROFETIAT+PALSTALLA+-+JÄRJESTETÄÄN+.+.+.+.+.+.+JUMALAN+.+.+.++.+.+.+APOSTOLIEN+JA+EVANKELISTOJEN+.+.+.+KOULUTUS+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+SEURAAVA+VIESTI+-+POISTETUSTA+KESKUSTELUSTA+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+Jeesus_valitsi_tekstin++15.2.2016+17:14+Jumala+on+ilmoittanut+-+HEINÄKUU+2015+-+seuraavasti+.+.+.++KESKUSTELIN+HERRAN+KANSSA+.+.+.+KYSYIN:+Jumalani,+Herrani+.+.+.+Miten+HALUAT+järjestää+TUON+KOULUTUKSEN+?+PERUSTAMMEKO+SULJETUN+KESKUSTELUPALSTAN,+JONNE+PÄÄSEVÄT+SALASANALLA,+vain+pelkästään+KOULUTETTAVAT+?+.+.+.+Jumala+SANOI+.+.+.+MINÄ+OLEN+.+.+.+Kaikkivaltias+Jumala+.+.+.+.+.+.+TOIMINTANI+EI+OLE+KOSKAAN+OLLUT+SALAISTA+.+.+.+.+.+.+KOULUTUS+JÄRJESTETÄÄN+JULKISELLA+KESKUSTELUPALSTALLA+.+.+.+!+------------------------------------------------------------------------+Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN.+Joten+minulla+ei+ole+mitään+valtaa+siihen,+mitä+tällä+palstalla+tapahtuu+.+.+.+en+minä+määrää+yhtään+mitään+missään+.+.+.+TYYDYN+AINA+HERRAN+TAHTOON,+aina+nöyrästi+palvellen+Herraani+!+------------------------------------------------------------------------+JUMALA+MÄÄRÄÄ+-+MISSÄ+-+MITÄ+-+MITEN+-+ja+-+MILLOIN+.+.+.+TAPAHTUU+!+JOTEN+myöskään+RAAMATTU+.+.+.+EI+MÄÄRÄÄ+.+.+.+;)++Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN+.+.+.+!+SAAT+KYLLÄ+TIETÄÄ+HETI+KUN+.+.+.+JUMALA+SANOO+MITEN+EDETÄÄN.+********************************************************************+********+JUMALAN+ainoa+poika,+JEESUS+KRISTUS=JUMALA+********+********************************************************************+Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+1:1,+14,+18+--->+Sana+tuli+ihmiseksi+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet.+********************************************************************+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.+Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!+"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17+Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.+Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  3. Jeesus_valitsi_tekstin++++11.5.2016+13:53NYT+LUETAAN+-+Jumalan+TAHDON+-+MUKAISESTI+KIRJOJA+ja+myös+MUUTA+oppimateriaalia+TULOSSA+ja+KERRATTAVANA+!+NE+-+jotka+LUKEVAT+ja+OPISKELEVAT+-+ovat+jo+HERÄNNEET+TOIMINTAAN+.+.+.+:)+NYT+-+2+kirjaa+luettavana+-+joihin+MOLEMPIIN+liittyy+TOIMINTAA+ja+kun+kirja+on+luettu+niin+ALOITETAAN+siihen+liittyvä+TEHTÄVÄ.+------+KIRJA+--->+Yksi+ainoa+elämä+.+.+.+on+erittäin+tärkeä+-+koska+se+on+Lukijan+ja+Jumalan+VÄLINEN+KESKUSTELU+-+jossa+KESKUSTELUN+TASO+on+riippuvainen+siitä+millainen+suhde+Jumalan+KANSSA,+joten+-+SE+-+täytyy+-+siis+-+ensin+käydä+läpi+keskustelemalla,+jotta+sen+TÄYDELLINEN+TARKOITUS+selviää+ja+SITTEN+ALOITETAAN+siihen+liittyvä+PALSTAN+ulkopuolella+tapahtuva+-+JULKINEN+TOIMINTA+-+TEHTÄVÄ.+------+KIRJA+--->+Taistelu+henkivaltoja+vastaan+-+TAPIO+NOUSIAINEN+KIRJASTA+LISÄÄ+-+myöhemmin+siis+OMA+KESKUSTELU+-+koska+kirjaan+liittyy+myös+TEHTÄVÄ,+jota+tehdään+-+samalla+-+kun+luetaan+ja+LOPUKSI+kun+luettu+niin+myös+YHTEINEN+TEHTÄVÄ+PALSTAAN+LIITTYEN.+PALSTAN+viimeaikaisten+tapahtumien+mukaisesti+tutustumme+Riivattuihin,+SyyttäjäHenkiin+ja+muihin+pahuuden+henkiolentoihin+--->+SAATANAAN++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Rakkaat+uskon+siskot+ja+veljet+!Jumala+SANOO+.+.+..+.+.+Jumalan+Lapset+-+TEKEVÄT+-+Jumalan+Tahdon+---+JOTEN+.+.+..+.+.+OLEN+KERTONUT+-+Pyhän+Hengen+KAUTTA+-++KIRJAAN+liittyvästä+tehtävästä+.+.+..+.+.+KIRJA+---+Taistelu+henkivaltoja+vastaan+-+TAPIO+NOUSIAINEN+.+.+.+!.+.+.OMA+KESKUSTELU+-+Taistelu+henkivaltoja+vastaan+-+KIRJAAN+liittyen+AVATAAN+lähipäivinä,+jolloin+-+SIIS+-+KÄSITELLÄÄN+ASIAA+.+.+.+""KIRJASTA+LISÄÄ+-+myöhemmin+siis+OMA+KESKUSTELU+-+koska+kirjaan+liittyy+myös+TEHTÄVÄ,+jota+tehdään+-+samalla+-+kun+luetaan+ja+LOPUKSI+kun+luettu+niin+myös+YHTEINEN+TEHTÄVÄ+PALSTAAN+LIITTYEN."".+.+.+.+.+.+.+.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  4. Rakas Jumalan Lapsi . . . Sinettisormus . . . !

    "" . . . ei mihinkään, mikä edistäisi sinun evankeliumiasi.""

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Jumala SANOO . . .

    . . . En ole - KOSKAAN - KÄSKENYT - KETÄÄN - Julistamaan ja Odottamaan . . .

    . . . SEURAKUNNAN YLÖSOTTOA - Jonakin PÄIVÄMÄÄRÄNÄ - sillä . . .

    . . .

    Totisesti totisesti sanon Minä - SE - vain viivyttää . . .

    . . . Jeesus Kristuksen Toista Tulemista . . . !

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    TEMPAUS Eksyttäjille . . .

    Jumala SANOO . . .

    . . . KAIKKI - Päivämäärillä - ENNAKOLTA ILMOITETUT AJANKOHDAT . . .

    . . . SEURAKUNNAN YLÖSOTOSTA - Jumalan TEKOINA . . .

    . . . OVAT EKSYTYSTÄ . . . JOTEN ---> SYYLLISTYT EKSYTYKSEEN . . . :(

    -------------------------

    Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" - Room. 9:20

    ********************************************************************

    ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

    ********************************************************************

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

    Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

    ********************************************************************

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

    "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

    Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  5. Rakkaat USKON siskot ja veljet !

    UUDESTISYNTYNEET . . .

    . . . OVAT - Pyhän Hengen - OHJAUKSESSA . . . !

    . . . EIVÄT tee - SIIS - mitään IHMISEN KÄSKYSTÄ . . . !

    . . . EIVÄT ole - SIKSI - EKSYTETTÄVISSÄ eikä HARHAAN JOHDETTAVISSA . . . !

    .

    LUOTTAKAA PELKÄSTÄÄN - Pyhän Hengen - OHJAUKSEEN . . . !

    .

    NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

    .

    RAKKAAT LAPSENI - "älkää antako kenenkään johtaa itseänne HARHAAN"

    1. Johanneksen kirje 3:7 ja 10 ---> Jumalan lapset - TEKEVÄT - Jumalan tahdon

    7 LAPSENI, älkää antako kenenkään johtaa itseänne HARHAAN. Joka TEKEE Jumalan TAHDON, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.

    10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: SE, JOKA EI TEE Jumalan TAHTOA, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

    ------------------------------------------------------------------------

    Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

    ------------------------------------------------------------------------

    JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

    JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

    Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    RAKKAAT LAPSENI - "älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan"

    1. Johanneksen kirje 3:4-10 ---> Jumalan lapset -- Paholaisen lapset

    4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

    5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

    6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.

    7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.

    8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.

    9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

    10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI . . . KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

    LUOTTAKAA PELKÄSTÄÄN - Pyhän Hengen - OHJAUKSEEN . . . !

    ********************************************************************

    ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

    ********************************************************************

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

    Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

    ********************************************************************

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

    "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

    Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  6. SANOMA . . . Jarmolle . . . !

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Johanneksen ilmestys 3: 19 ---> ahkeroitse siis ja tee parannus

    Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. - Ilm. 3:19

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Johanneksen ilmestys 3,

    Ilm. 3: 15-22 ---> sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston

    15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

    16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

    17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

    18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

    19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

    20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

    21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

    22. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  7. Evankeliumi Matteuksen mukaan 22,

    Matt. 22: 1-14 ---> Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    1. Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:

    2. "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.

    3. Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.

    4. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.

    5. Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;

    6. ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.

    7. Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.

    8. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.

    9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'

    10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.

    11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.

    12. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

    13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

    14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  8. ""Mitä tällaisilla puheilla tarkoitetaan... ja mitä niillä edes haetaan? Evankeliumia tällainen puhe ei kuitenkaan ole...! Vai onko?""

    ----------------------------------------------------------------------------------------

    SE ON - Jumalan TAHTO ja KÄSKY - SE - RAKKAUDEN Evankeliumi . . .

    . . . siis - SE - jonka . . .

    . . . Jeesus - OPETTI - ja - NÄYTTI myös TODEKSI KAIKILLE . . . esimerkillään . . . :)

    Rakastakaa Toisianne - ja - Tehkää Rakkauden Tekoja . . . KAIKILLE . . . !

    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Jeesus SANOO . . . SUURIN KÄSKY . . . !

    Jumalan_henkäys

    17.4.2016 13:53

    Rakkaat Jumalan Lapset !

    . . . . . . . .

    Evankeliumi Matteuksen mukaan ,

    Matt. 22: 34-40 ---> Käsky RAKASTAA

    Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen; ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:

    "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

    Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

    Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

    Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

    Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.

    . . . . . . . .

    Ensimmäinen Johanneksen kirje,

    1. Joh. 4: 19-21 ---> Jokainen Jumalasta syntynyt on minun veljeni ja sisareni

    Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

    . . . . . . . .

    Evankeliumi Johanneksen mukaan,

    Joh. 13: 34-35 ---> Jeesus SANOO - opetuslapsilleen

    "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

    Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

    . . . . . . . .

    Ensimmäinen Johanneksen kirje,

    1. Joh. 3: 18-24 ---> Käsky RAKASTAA - teossa ja totuudessa

    Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

    Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

    Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

    Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

    Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

    . . . . . . . .

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  9. Jumalan_henkäys

    1.4.2016 2:47

    Rakkaat Jumalan Lapset !

    Olen - JUMALAN - lähettämä . . . Johannes Kastaja Toinen . . . !

    . . . . . . . .

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1-9 ---> Sana tuli ihmiseksi

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

    Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

    Kaikki syntyi Sanan voimalla.

    Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

    Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.

    Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

    Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes.

    Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen.

    Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli.

    Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

    . . . . . . . .

    JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA

    . . . . . . . .

    Johannes Kastajan - tehtäväni - on TODISTAA . . .

    . . . JUMALAN OLEMASSA OLO.

    . . . RAAMATUN TAPAHTUMIA TOSIKSI.

    . . . . . . . .

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:19-23 --->Johannes Kastajan todistus

    Tämä on todistus, jonka Johannes antoi, kun juutalaiset lähettivät Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"

    Johannes tunnusti totuuden, hän ei sitä kieltänyt. Hän sanoi:

    "En minä ole Messias." "Mikä sitten?" he kysyivät. "Oletko Elia?" "En ole", Johannes vastasi. "Oletko se luvattu profeetta?" Hän vastasi: "En."

    Silloin he sanoivat: "Kuka sitten olet? Meidän on vietävä vastaus niille, jotka meidät lähettivät. Mitä sanot itsestäsi?"

    Johannes vastasi: "Minä olen ääni, joka huutaa autiomaassa: 'Tasoittakaa Herralle tie!' Niinhän profeetta Jesaja on ennustanut."

    . . . . . . . .

    Jesaja 40:3-5 ---> Huutavan ääni kuuluu

    Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

    Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.

    Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

    . . . . . . . .

    Suomen UUDESTISYNTYNEET kuulevat HUUTONI ---> "Tasoittakaa Herralle tie !"

    Suomen UUDESTISYNTYNEET ovat YHDESSÄ . . .

    . . . "Pohjolan Valo" = "Solna Polaris" . . . !

    . . . . . . . .

    Martti Lutherin profetia

    "Silloin kun jumalallinen totuuden valo Euroopasta sammuu, sitä ylläpidetään pimeimmässä Pohjolassa!"

    . . . . . . . .

    Evankeliumi Matteuksen mukaan,

    Matt. 5:14-16, 48 ---> Täydellisesti loistava valo - valaisee koko MAAILMAN

    Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.

    Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

    Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.

    *****************************************************************

    Jumala SANOO . . . TULEVISTA TAPAHTUMISTA . . .

    . . . AIKAJÄRJESTYKSESSÄ ASIAT ETENEVÄT SEURAAVASTI . . .

    ---

    ***** ENSIMMÄINEN TODISTAMINEN *****

    Aluksi todistetaan - UUDEN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN OLEMASSA OLO ja RAAMATUN TAPAHTUMIA TODEKSI.

    ME Suomen UUDESTISYNTYNEET - TODISTAMME . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - Jeesus ja opetuslapset sekä APOSTOLIT - TEKIVÄT . . . !

    NE - JOTKA USKOVAT - tuon todistuksen ---> VIISAITA = UUDESTISYNTYNEITÄ !

    ---

    MESSIAS TULEE - Jeesus Kristuksen Toinen Tuleminen . . . :)

    YLÖSOTTO TAPAHTUU ---> TOINEN otetaan . . . TOINEN jätetään.

    VIISAAT lähtevät . . . TYHMÄT jäävät - seuraamaan TOISTA TODISTUSTA.

    ---

    ***** TOINEN TODISTAMINEN *****

    KAKSI SÄKKIPUKUISTA todistavat - VANHAN TESTAMENTIN mukaisesti - JUMALAN SANAA, kuten myös ILMESTYSKIRJA asian kertoo.

    Elia ja Mooses - TODISTAVAT . . . TEKEMÄLLÄ niitä samoja TEKOJA, joita - HE aikaisemmin Raamatun mukaan - TEKIVÄT . . . !

    ********************************************************************

    ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

    ********************************************************************

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

    Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

    ********************************************************************

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

    "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

    Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  10. Rakkaat USKON siskot ja veljet !

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    TÄLLÄ - PROFETIAT PALSTALLA - JÄRJESTETÄÄN . . .

    . . . JUMALAN . . .

    . . . APOSTOLIEN JA EVANKELISTOJEN . . . KOULUTUS . . . !

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    SEURAAVA VIESTI - POISTETUSTA KESKUSTELUSTA . . . !

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Jeesus_valitsi_tekstin

    15.2.2016 17:14

    Jumala on ilmoittanut - HEINÄKUU 2015 - seuraavasti . . .

    KESKUSTELIN HERRAN KANSSA . . .

    KYSYIN: Jumalani, Herrani . . . Miten HALUAT järjestää TUON KOULUTUKSEN ?

    PERUSTAMMEKO SULJETUN KESKUSTELUPALSTAN, JONNE PÄÄSEVÄT SALASANALLA, vain pelkästään KOULUTETTAVAT ?

    . . .

    Jumala SANOI . . .

    MINÄ OLEN . . . Kaikkivaltias Jumala . . .

    . . . TOIMINTANI EI OLE KOSKAAN OLLUT SALAISTA . . .

    . . . KOULUTUS JÄRJESTETÄÄN JULKISELLA KESKUSTELUPALSTALLA . . . !

    ------------------------------------------------------------------------

    Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

    ------------------------------------------------------------------------

    JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

    JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

    Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

    SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

    ********************************************************************

    ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

    ********************************************************************

    Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

    Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

    Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

    ********************************************************************

    Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

    Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

    "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

    Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

    Siunausta ja Herran rauhaa !