Vapaa kuvaus

Jeesus VALITSI TEKSTIN . . .

. . . ja --- LUKI sen . . .

. . . ja --- sitten SELITTI sen . . .

. . .

Jeesus SANOI . . .

» . . . Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta . . . »

- Luukas 4:18-19

. . .

Jeesus valitsi tekstin
------------------------

Jeesuksen puhe Nasaretin synagoogassa on ainutlaatuinen. Se on näet ainoa puhe, jossa Jeesus valitsi tekstin ja selitti sen. Siksi olemme erityisen uteliaita tämän puheen suhteen.

Teksti on otettu Jesajan kirjan 42. luvusta ja se on Uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumin 4. luvussa. Tästä puheesta on sanottu, että se sisältää lyhyesti Jeesuksen julistuksen ytimen.

Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ? --- Siitä ei olla yksimielisiä.

Kaikkina aikoina on ollut ja on edelleenkin niitä, jotka kieltävät jopa Jeesuksen historiallisuuden. Varsin tavallista on myös, että Jeesuksesta tehdään vallankumousmies, yhteiskunnallinen julistaja.

» Kristus samasti itsensä alistettuihin ja riistettyihin, ei opettaakseen heitä tyytymään osaansa, vaan paljastaakseen yhteiselämän vääryydet . . . »

Jotkut taas ovat sitä mieltä, että Jeesuksen opetuksen ydin on hänen Vuorisaarnassaan ja nimenomaan sen moraalissa. Sen ylevyys tunnustetaan yleisesti kaikkialla maailmassa. Tässä mielessä Vapahtajaa pidetään yhtenä ihmiskunnan suurista uskonnollista opettajista, samanlaisena kuin esim. Buddha, Muhammed, Zarathustra, Gandhi ja Sokrates.

Pari vuotta sitten näin elokuvan, jonka nimenä oli Jeesus Nasaretilainen. Elokuvassa kerrottiin Jeesuksen syntymä ja hänen monet ihmetekonsa taruina. Myönteisestä yleissävystään huolimatta filmi oli Jeesuksen elämää ja työtä ajatellen suurta petosta. Jeesus kuvattiin vain ihmisenä, jonka jumalallisuus, ylösnousemus ja ainutlaatuisuus kiellettiin.

Nasaretin synagoogassa Jeesus sovelsi itseensä profeetta Jesajan ennustukset Herran Palvelijasta, Jumalan valitusta:
» Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut . . . Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen. »

Jeesus oli ennustettu Herran Palvelija, Messias, Jumalan valittu, jolla oli jumalallinen tehtävä maailman kansoille.

. . .

Meidän ei tarvitse haparoida
---------------------------------

Kuuntelemme tarkkaavaisesti Jeesuksen sanoja, kun hän ilmoittaa lyhyesti elämäntehtävänsä:
» Herran Henki . . . on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille . . . saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen . . . »
Sanoista on vaikea löytää poliittista sanomaa, joskin Jeesuksen koko toiminta koitui ja koituu myöskin yhteiskunnallisesti sorrettujen hyväksi. Jeesuksen sanoma on ymmärrettävä ennenkaikkea hengellisesti.

Jeesus puhuu köyhistä. Synnin tähden on ihminen köyhä. Synti erottaa meidät Jumalasta, todellisesta aarteestamme. Jumalasta luopuneeseen ihmiseen sopivat tuhlaajapojasta lausutut sanat:
» Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut . . . »
Ilman Jumalaa elävä ihminen on todella kaiken tuhlannut.

Jumalasta luopunut ihminen ei ole vain köyhä, hän on myös vanki. Synti kietoo harjoittajansa yhä lujemmin pauloihinsa.
» Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. » - Joh. 8: 34

Keskustelin nuoren miehen kanssa, joka tunnustautui alkoholistiksi. Koetin puhua hänelle mahdollisuuksista irrottautua juoppoudesta. Hän katsoi minua säälivästi niin kuin katsotaan sellaiseen, joka ei puhumisiaan ymmärrä.

» Minä en voi irrottautua, ilman viinaa en voi elää »

» Etkö usko, että Jumala voisi vapauttaa sinut ? »

Ihmeekseni hän sanoi: » Uskon, että vain Jumalan voima voisi minut pelastaa, ei kukaan ihminen. Minä olen jo menetetty mies. »

Orjuuden ikeessä oleva ei voi toteuttaa omaa tahtoaan.

Juuri tällaisten ihmisten puoleen Jeesus katsoo. Juuri heille Jeesus Kristus on tullut --- » julistamaan evankeliumia, saarnaamaan vapautuksen sanomaa, näkönsä saamista ja päästämään sorretut vapauteen. »

. . . . . . . .

Siunausta ja Herran rauhaa !

Aloituksia

5

Kommenttia

1166

  1. RISTIN RYÖVÄRI

    Olen ryöväri --- vääntelehdin ristinpuussa.

    Jumala, kuinka pakottaakaan käsiäni ja jalkojani, naulat syövät niiden lihaa ja henkeäni ahdistaa. Loppuni on tullut.

    Siinä tuskieni keskellä ajattelin elämääni. Miten helvetissä tämä touhu meni näin pieleen ?

    Olihan minulla kunnon koti, ei senpuoleen, äitimuori veisaili ja harrasti jumalisuutta. Mutta isäukko oli ankara ja leikitön mies, se veteli suuttuessaan remmillä ympäri korvia. Ei siinä äitimuorilla ollut paljon sanomista.

    Vähän sitä oli --- sitä rakkautta.

    Siitä se sitten alkoi, viertäminen. Koulua en jaksanut käydä, enkä minä kotonakaan viihtynyt. Jouduin jengiin ja tehtiin ensimmäinen murto, mutta siitä päästivät ehdollisella.

    Mutta viinaan piti saada rahaa, viina auttoi, ja niin tuli tehtyä uusia keikkoja. Tuli matka Keravan nuorisovankilaan, ja niin se kierre sitten alkoi.

    Uusia tuomioita, koevapauksia, matkoja läänille, Konnulle, Sukevalle ja Kakolaan. Sitä se on ollut --- rikoksenuusijan elämää. Karhukopit ja pytyt, ne ovat olleet minun elämääni.

    Voi, että koskee kovasti, tulisi pian loppu.

    Mutta kuka se on tuossa vierelläni ristillä ?

    Onko se Jumalan Poika ?

    Hän katsoo minuun ikäänkuin hymyillen, onko se ivahymyä ?

    Ei, kyllä hän hymyilee ihan oikeasti. Sellaista hymyä kuin Konnun Pelle hymyili. Se Pelle sanoi minulle: "Poika, anna elämäsi Jeesukselle. Hänen verensä tekee sinut vapaaksi."

    Janottaa ja silmissä hämärtää, kirotut kärpäset, kun syövät elävältä. Mutta onko se Jumalan Poika tuossa vierelläni ?

    Mitenkä Jumalan Poika on ristillä ?

    Se Konnun Pelle sanoi kyllä, että Jeesus kuoli, kuoli ristillä jokaisen konnan puolesta. Oletko kuollut minunkin puolestani, Jeesus ?

    Ja niin minä käänsin väsynyttä, mukiloitua, veristä ja arpista päätäni Jeesuksen puoleen ja minä sanoin Jumalan Pojalle: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."

    Ja Jeesus katsoi minuun ihmeellisesti. Hän katsoi tuskankirkkailla silmillä, hän hymyili tuskansa keskeltä ja sanoi: "Poikani, totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

    Ja minun oli niin hyvä olla siinä Jumalan Pojan vieressä ristillä. Niin hyvä, kun tuskat alkoivat helpottaa ja kun silmissä hämärsi ja väsytti.

    Tuntui samalta kuin joskus lapsena, kun isä kantoi turkin sisässä saunasta tupaan. Oli niin raukea ja turvallinen olo.

    Ja niin minä nukahdin Jumalan Pojan syliin.

    - Tapio Nousiainen

    "Ristin ryöväri" - teksti on ote kirjasta . . .

    . . . LEIPÄÄ JA SUOLAA - Kolme psalmien kirjaa, v. 1973
  2. Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003

    (seuraavasta listasta POISTETTU - Lakikirjat ja uusintapainokset)

    TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO

    Tapio Nousiaisen kirjallinen tuotanto, tehkää hyvin, ja niin teettekin te, jotka jotakin ymmärrätte. Kenties haluatte kuunnella kasetilta Tapio Nousiaisen "Leipää ja suolaa" - runoja Yrjö Jyrinkosken lausumana. Suosittelen. HV

    [ 1 ] Nousiainen, Tapio (1) Oletko uudestisyntynyt? 1954
    [ 2 ] Nousiainen, Tapio (1) Pääsenkö ahtaasta portista sisälle? sananen pelastuksen tärkeimmistä esteistä 1954
    [ 3 ] Nousiainen, Tapio (1) Anna kastaa itsesi kastekysymys Jumalan sanan valossa 1955
    [ 4 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristuksen opin alkeet 1957
    [ 5 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1957
    [ 6 ] Nousiainen, Tapio (1) Merkkejä Jeesuksen pikaisesta tulemisesta 1958
    [ 7 ] Nousiainen, Tapio (1) Miksi en ole luterilainen? 1958
    [ 8 ] Nousiainen, Tapio (1) Mitä on edessämme? Raamatun profetiat lähitulevaisuudesta 1960
    [ 9 ] Nousiainen, Tapio (1) Jumalan tutka tulevaisuutta paljastamassa (eli Raamatun toteutuneet profetiat) 1961
    [ 12 ] Nousiainen, Tapio (1) Onko aikakautemme kello 12? 1962
    [ 13 ] Nousiainen, Tapio (1) Usko, taivaan atomivoima 1962
    [ 14 ] Nousiainen, Tapio (1) Että he kaikki olisivat yhtä 1963
    [ 16 ] Nousiainen, Tapio (1) Hukkuvat sielut ja nukkuva kristikunta 1965
    [ 18 ] Nousiainen, Tapio (1) Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa 1966
    [ 19 ] Nousiainen, Tapio (1) Mikä hetki yöstä on? Raamatun ilmoittama tulevaisuus, jota valtiomiehet eivät tiedä 1967
    [ 20 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1968
    [ 21 ] Nousiainen, Tapio (1) Seitsemän asiaa, jotka elämä on minulle opettanut 1968
    [ 22 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1968
    [ 23 ] Nousiainen, Tapio (1) Tie voimaan 1968
    [ 24 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1969
    [ 25 ] Nousiainen, Tapio (1) Lopun ajan lähetessä 1970
    [ 26 ] Nousiainen, Tapio (1) Palava pensas 1971
    [ 27 ] Nousiainen, Tapio (1) Taistelu henkivaltoja vastaan 1971
    [ 28 ] Nousiainen, Tapio (1) Kuin väkevä tuulispää 1972
    [ 29 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1972
    [ 30 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1973
    [ 31 ] Nousiainen, Tapio (1) Leipää ja suolaa kolme psalmien kirjaa 1973
    [ 32 ] Nousiainen, Tapio (1) Katkennut korsi romaani 1974
    [ 33 ] Nousiainen, Tapio (1) Mikä on ihminen??? 1974
    [ 34 ] Nousiainen, Tapio (1) Päästä meidät pahasta 1974
    [ 35 ] Nousiainen, Tapio (1) Kultaa ja multaa 1976
    [ 36 ] Nousiainen, Tapio (1) Pyhien sota 1976
    [ 38 ] Nousiainen, Tapio (1) Sineä ja savea 1976
    [ 39 ] Nousiainen, Tapio (1) Suurin asia maailmassa 1976
    [ 40 ] Nousiainen, Tapio (1) Hengen vapautus 1977
    [ 41 ] Nousiainen, Tapio (1) Voittosaatossa Kristuksessa 1977
    [ 42 ] Nousiainen, Tapio (1) Kurikan honka Juho Koivumäki lähikuvassa 1978
    [ 43 ] Nousiainen, Tapio (1) Käytä hengellistä käskyvaltaasi 1978
    [ 44 ] Nousiainen, Tapio (1) Multian laululintu Hilja Aaltonen lähikuvassa 1978
    [ 45 ] Nousiainen, Tapio (1) Sielun piilevä voima 1978
    [ 46 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon näkyihin 1978
    [ 47 ] Nousiainen, Tapio (1) Ellei nisunjyvä kuole 1980
    [ 48 ] Nousiainen, Tapio (1) Sanomalehtipojasta sanan saarnaajaksi Niilo Heimosen elämäkerta 1980
    [ 49 ] Nousiainen, Tapio (1) Yksi ainoa elämä 1980
    [ 50 ] Nousiainen, Tapio (1) Jumalan mahdollisuudet Pohjolassa! 1981
    [ 51 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristuksen kanssa kärsimyskoulussa 1981
    [ 52 ] Nousiainen, Tapio (1) Polvesta polveen romaani 1981
    [ 53 ] Nousiainen, Tapio (1) Uskon ja rukouksen voimalla 1981
    [ 54 ] Nousiainen, Tapio (1) Valitut runot 1981
    [ 55 ] Nousiainen, Tapio (1) Kristustiellä 1982
    [ 58 ] Nousiainen, Tapio (1) Leipää ja suolaa Äänite 1984

    Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003
  3. Rakkaat uskon siskot ja veljet !

    Tapio Nousiainen (1914–1981) on Suomen kristityille tuttu runoteostensa ohella ennen kaikkea kirjasestaan Yksi ainoa elämä, joka on – hieman ilkeää termiä käyttääkseni – ”pelotteluevankelioinnin” ehkä tunnetuin kotimainen edustaja. Kyseisen kirjan lukeneet voivat helposti kuvitella sen tekijän tiukkailmeiseksi, elämään ilottomasti ja mustavalkoisesti suhtautuvaksi tuomion saarnaajaksi.

    --------------------------------------------------------------------------------

    TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO - Harri Veijosen - ESITTELY JA LISTA

    -----------------------

    Tapio Nousiaisen tuotanto, nettitallenne Harri Veijonen toukokuussa 2003

    http://wwnet.fi/users/veijone/nousiainen.txt

    --------------------------------------------------------------------------------

    TAPIO NOUSIAISEN KIRJALLINEN TUOTANTO

    Helluntaikirkon kustantamo Aika Oy:n julkaisemaan Juha Partasen kirjaan Unohdettu näkökulma Ilmestyskirjaan on laitettu entistä arvostettua helluntailaista/vapaakirkollista Tapio Nousiaista törkeästi loukkaava maininta. Kyseisen kirjan lukeneet voivat helposti kuvitella sen tekijäNousiaisella oli terävä asenne Neuvostoliittoon, mutta siihen on pätevät raamatullisetkin syyt.

    Tapio Nousiaisen ensimmäinen profeetallinen teos ilmestyi vuonna 1958 ja on nimeltään "Merkkejä Jeesuksen pikaisesta tulemisesta".

    Seuraavaksi hän kertoi, miksi ei ole luterilainen.

    Mutta jo vuonna 1960 ilmestyi: "Mitä on edessämme? Raamatun profetiat lähitulevaisuudesta".

    Kolmas alan julkaisu oli "Jumalan tutka tulevaisuutta paljastamassa
    (eli Raamatun toteutuneet profetiat)" 1961.

    Neljäs "Onko aikakautemme kello 12?" vuonna 1962.

    Paras alan teoksensa on vuodelta 1967: "Mikä hetki yöstä on? Raamatun ilmoittama tulevaisuus, jota valtiomiehet eivät tiedä".

    Kuudes oli "Lopun ajan lähetessä" vuodelta 1970.

    http://go.to/veijonen/
    eli päivittäisissä uutisissa olen 5. 5. 2003 maininnut seitsemännenkin, mutta se oli osa Vilho Rantasen nimissä julkaistua teosta: Tapio Nousiainen: "Miksi Jeesus ei tullut 6.7. 67", johon minä jatkoin: vaan seitsemän vuotta jälkeen 2000 jKr., niinkuin
    silloin todennäköiseltä vaikutti, ja Suomen kielessäkin mukavasti näyttäisi seuraavaksi eteen tulevan!

    Msn-ryhmissä ollut Tapio Nousiaisen muistoryhmä oli minun perustamani, mutten siinä yksin viitsinyt jäsenenä olla. Kenties Virosta olisi löytynyt järkeviä henkilöitä vaikkapa vain Tapio Nousiaisen "Ainult üks elu", Yksi ainoa elämä -kirjan lukeneena.

    Nousiaisella oli täyttä asiaa alkaen esikoisteoksestaan "Oletko uudestisyntynyt" vuodelta 1954. Yksikään suomalainen helluntaikirkollinen kirjailija ei ole
    opettanut yhtä hyvin Herran paluusta - itse olen kirkkoihin kuulumaton.

    Yhtäkään oppi-isistäni ei ole syytä väheksyä!

    - Harri Veijonen

    .

    Jatkuu . . .
  4. Rakkaat USKON siskot ja veljet !

    Jumala SANOO . . .

    . . . JOS jollakin on KORVAT KUULLA . . . hän KUULKOON . . . !

    . . .

    . . . LAPSENI . . . Katsokaa seuraava VIDEO . . .

    . . . KÄSITTELEE TÄRKEITÄ ASIOITA mm.

    ----------------------------------------------

    - Kymmenen neitsyttä ---> Viisaat ja tyhmät

    - Pyhän Hengen OHJAUS - myös UNET on - joskus - OHJAUSTA

    - Elian - HENKI - tulee ---> Johannes Kastajan KAUTTA - (ON TULLUT NYT)

    - Voima ja Voitelu ---> ARMOLAHJAT - HERÄTYSTÄ VARTEN

    - Herääminen ---> Jumalan TAHDON toteuttamiseen

    - LOPUN AJAN HERÄTYS ---> TULEE - MEIDÄN - KAUTTAMME . . . !

    -----------------------------------------------------------------------------

    Markku ja Teija Veilo ---> Kymmenen neitsyttä

    https://www.youtube.com/watch?v=TOBozhJ5Ln0

    -----------------------------------------------------------------------------

    Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta. - Sananlaskut 9:10

    *****************************************************

    ******** UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME? ********

    *****************************************************

    MESSIAS on tulossa, ISÄ tulee lihaksi . . . Jeesus Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, mutta sitä ennen on . . .

    . . . SUORITETTAVA LOPPUUN . . .

    . . . LÄHETYSKÄSKY ---> VIIMEISTEN PÄIVIEN . . . HERÄTYS . . . !

    NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

    *****************************************************

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  5. Tapio Nousiaisen - TOTUUDEN SANOJA ja AJATUKSIA . . .

    "Sanon teille erään kauhistuttavan totuuden: Uskovien yhteyden puute on suurin syy siihen, ettei ole suurta herätystä. Suomalaisia hukkuu ja syy on uskovissa."
    – Tapio Nousiainen

    Tapio Nousiainen oli elämänsä aikana yksi Suomen monipuolisimmista ja tuotteliaimmista kirjailijoista. Hän kulki ahdasmielisen kristillisyyden alueilta laajoille niityille, taistelemaan Kristuksen ruumiin yhteyden puolesta. "Alas bunkkerimentaliteetti ja toistemme haavoittaminen - Kristus kuoli kaikkien leirien ulkopuolella, ja sinne, luoksensa, Hän kutsuu aikamme uskovia"; tässä yksi Tapio Nousiaisen käyttämä haastehuuto. Kuultiinpa tällainenkin jatkosana: "Kristityt ihmisten keskelle – vaikka kirkot pitäisi räjäyttää!"

    "Monien erehdysten ja kiivailujen jälkeen minulle on kirkastunut kalliiksi Jeesuksen lammaslauman yhteys. Tarvitsemme Suomeen suuren herätyksen taivaasta. Herätyksen, joka yhdistää hajallaan olevat Jumalan lapset. Sellaisen, jonka vaikutuksesta ihmiset herkeävät kyselemästä, mikä suunta on oikea. He käsittävät, että vain Jeesus Kristus on oikea."
    – Tapio Nousiainen

    Tapio Nousiainen (1914–1981) on Suomen kristityille tuttu runoteostensa ohella ennen kaikkea kirjasestaan Yksi ainoa elämä, joka on – hieman ilkeää termiä käyttääkseni – ”pelotteluevankelioinnin” ehkä tunnetuin kotimainen edustaja. Kyseisen kirjan lukeneet voivat helposti kuvitella sen tekijän tiukkailmeiseksi, elämään ilottomasti ja mustavalkoisesti suhtautuvaksi tuomion saarnaajaksi.
  6. MUTTA - KENELLE SANOTAAN >> KOSKAAN << ? . . .

    Jumala SANOO . . .

    . . . TÄMÄ seuraava SANOMA - OLKOON SELITYKSENÄ - RIKKOMUKSISTA !

    . . . NYT PUHDISTETAAN ---> "Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu."

    . . .

    LAINAUS ---> Mirka Nurkan saama sanoma 14.11.2010

    ""Minun suuni on puhunut. Katso heidän päätöksiään, joita he tekevät, eivät ne ole Minusta. Ne ovat Minusta kaukana, sillä heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. He tekevät pimeyden tekoja, vannovat vääriin nimiin, ja heidän tekonsako kestäisivät Minun edessäni? Pois se, mutta vanhurskas saa elää uskostansa. Ei ole mieleeni kuolevan kuolema, mutta Minä en nimeäni ja kunniaani pilkattavaksi anna. He kysyvät miten me sinua pilkkaamme? ""

    ""Katso pimeä on heidän näkökykynsä, eivät he voi parantua. Koillisesta käy myrskytuuli ja se riepottaa! Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu.""

    ""Katso siellä ei näy enää yhtään epäpyhää pahan palvelijaa, missä Minun tuuleni on puhaltanut, Minun henkeni puhdistava tuuli. Puhdistetut saavat levätä vaivoistansa, sanoo Herra Sebaot, sotajoukkojen johtaja.""

    -------------

    SANOMA KOKONAAN . . .

    -------------

    raamatusta

    6.9.2015 18:36

    Mirka Nurkan saama sanoma 14.11.2010

    Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule. Hes.3:27.

    Katso, tuomioni on tulossa, on lähellä. Enkö Minä näkisi heidän kauhistuttavia tekojaan ja enkö Minä heitä niistä rankaisisi? sanoo Herra. Katso nuo teot nousevat minun eteeni kuin pahin löyhkä, pahuuden ja pimeyden löyhkä. Minun armoni ei ole mitattavissa, se on ääretön ja niin on ollut Minun tuomioni odotuskin, mutta katso lähellä on se päivä, en enää odota sanoo Herra. Sillä minun kärsivällisyydelläni on rajansa, kun syntimitta on täyteen tullut. Eivät he näe tekojaan, eivät tiedä, että Minä näen kaiken. Katso niin kuin tuli synnyttäväisten lanteisiin minä tulen heidän päällensä. Miksi pitelevät he lanteitaan? Katso, kuinka synnistä rangaistaan pahaa tekeviä.

    Kunpa he olisivat tulleet Minun luokseni, Minä olisin antanut heille anteeksi. Mutta he eivät tahtoneet. Ei, vaan syntiä synnin päälle! Ja tätäkö Minä Herra katsoisin ja tämänkö Minä Herra hyväksyisin! Minä olen vanhurskas ja niin ovat Minun tuomioni. Joka minua hengittää, se saa elää, Minun suuni on puhunut. Katso heidän päätöksiään, joita he tekevät, eivät ne ole Minusta. Ne ovat Minusta kaukana, sillä heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. He tekevät pimeyden tekoja, vannovat vääriin nimiin, ja heidän tekonsako kestäisivät Minun edessäni? Pois se, mutta vanhurskas saa elää uskostansa. Ei ole mieleeni kuolevan kuolema, mutta Minä en nimeäni ja kunniaani pilkattavaksi anna. He kysyvät miten me sinua pilkkaamme? Katso pimeä on heidän näkökykynsä, eivät he voi parantua. Koillisesta käy myrskytuuli ja se riepottaa! Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu. Katso siellä ei näy enää yhtään epäpyhää pahan palvelijaa, missä Minun tuuleni on puhaltanut, Minun henkeni puhdistava tuuli. Puhdistetut saavat levätä vaivoistansa, sanoo Herra Sebaot, sotajoukkojen johtaja.
  7. Rakkaat USKON siskot ja veljet !

    Jumala SANOO . . .

    . . . JOS jollakin on KORVAT KUULLA . . . hän KUULKOON . . . !

    . . . PUHDISTAKAA LAMPPUNNE . . . ;)

    Ihmisen HENKI on HERRAN LAMPPU, se VALAISEE sydämen perimmät sopet. - Sananlaskut 20:27

    . . .

    Evankeliumi Markuksen mukaan, Mark. 4: 21-25 ---> Sanan oikea kuuleminen

    Jeesus sanoi: "Ei kai lamppua sitä varten tuoda huoneeseen, että se pantaisiin vakan alle tai vuoteen alle? Lampunjalkaanhan se pannaan! Kaikki kätketty on olemassa vain ilmi tuotavaksi, salassa oleva vain siksi että se tulisi julki. Jos jollakin teistä on korvat, hän kuulkoon." Ja hän lisäsi: "Huomatkaa, mitä kuulette. Niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan, vielä sen ylikin. Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."

    ---------------------------------------------

    Nyt - HILJAISTA ja TYYNTÄ - ennen - MYRSKYÄ . . .

    . . . HERÄTYS TULEE TAPAHTUMAAN - Suomessa voimakkaana !

    .

    Ensin TAPAHTUU KOULUTUS . . . sillä - NYT - HERÄTYSTÄ VALMISTELLAAN . . . !

    .

    LUKEKAA . . . siis KIRJA - SEN on OPPIMATERIAALIKSI . . . Jumala valinnut . . . !

    +++++++++++++++++++++++++++++++++

    TÄMÄ KIRJA on - UUDESTISYNTYNEILLE - OHJE ---> HERÄTYSTÄ VARTEN

    LUE KIRJA ---> Tapio Nousiainen: Yksi ainoa elämä . . . ;)

    Käytämme siis tätä kirjaa (ja muutamaa muutakin) oppimateriaalina, joka laajentaa käsitystämme tulevasta tehtävästämme ---> HERÄTYKSESTÄ.

    +++++++++++++++++++++++++++++++++

    Siunausta ja Herran rauhaa !
  8. Kristuksen ruumis . . . Jumalan seurakunta . . . !

    SAMA - NÄKY - UUDESTAAN . . . koska LOPPUHUIPENNUS PUUTTUI . . . :)

    Viisaiden NEITSYIDEN = Uudestisyntyneiden - YLÖSOTTO . . .

    "Mutta Kristuksen ruumis, seurakunta-morsian, kohosi ylös. He nousivat kuin kirkkaat tähdet kaikista kansoista, heimoista, kielistä ja sukukunnista, kaikista uskovien piireistä yli kirkkokuntarajojen."

    . . . . . . . .

    Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

    Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa. Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta.

    Sen rintakehässä luki sana ISRAEL. Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

    Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

    Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA. Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

    Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN.

    Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset ym. - ja pää ... itki!

    Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

    Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin. Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt.

    Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa. Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

    Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona. Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

    Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

    Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

    Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen.

    Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

    Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön - koko uudestisyntyneiden ruumiin!

    Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis - Jumalan seurakunta.

    Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa, kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON.

    Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

    jäljellä olevia pyhiä - tyhmät neitsyet:

    LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).

    Mutta Kristuksen ruumis, seurakunta-morsian, kohosi ylös. He nousivat kuin kirkkaat tähdet kaikista kansoista, heimoista, kielistä ja sukukunnista, kaikista uskovien piireistä yli kirkkokuntarajojen.
  9. MUTTA - KENELLE SANOTAAN >> KOSKAAN << ? . . .

    Jumala SANOO . . .

    . . . TÄMÄ seuraava SANOMA - OLKOON SELITYKSENÄ - RIKKOMUKSISTA !

    . . . NYT PUHDISTETAAN ---> "Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu."

    . . .

    LAINAUS ---> Mirka Nurkan saama sanoma 14.11.2010

    ""Minun suuni on puhunut. Katso heidän päätöksiään, joita he tekevät, eivät ne ole Minusta. Ne ovat Minusta kaukana, sillä heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. He tekevät pimeyden tekoja, vannovat vääriin nimiin, ja heidän tekonsako kestäisivät Minun edessäni? Pois se, mutta vanhurskas saa elää uskostansa. Ei ole mieleeni kuolevan kuolema, mutta Minä en nimeäni ja kunniaani pilkattavaksi anna. He kysyvät miten me sinua pilkkaamme? ""

    ""Katso pimeä on heidän näkökykynsä, eivät he voi parantua. Koillisesta käy myrskytuuli ja se riepottaa! Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu.""

    ""Katso siellä ei näy enää yhtään epäpyhää pahan palvelijaa, missä Minun tuuleni on puhaltanut, Minun henkeni puhdistava tuuli. Puhdistetut saavat levätä vaivoistansa, sanoo Herra Sebaot, sotajoukkojen johtaja.""

    -------------

    SANOMA KOKONAAN . . .

    -------------

    raamatusta

    6.9.2015 18:36

    Mirka Nurkan saama sanoma 14.11.2010

    Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule. Hes.3:27.

    Katso, tuomioni on tulossa, on lähellä. Enkö Minä näkisi heidän kauhistuttavia tekojaan ja enkö Minä heitä niistä rankaisisi? sanoo Herra. Katso nuo teot nousevat minun eteeni kuin pahin löyhkä, pahuuden ja pimeyden löyhkä. Minun armoni ei ole mitattavissa, se on ääretön ja niin on ollut Minun tuomioni odotuskin, mutta katso lähellä on se päivä, en enää odota sanoo Herra. Sillä minun kärsivällisyydelläni on rajansa, kun syntimitta on täyteen tullut. Eivät he näe tekojaan, eivät tiedä, että Minä näen kaiken. Katso niin kuin tuli synnyttäväisten lanteisiin minä tulen heidän päällensä. Miksi pitelevät he lanteitaan? Katso, kuinka synnistä rangaistaan pahaa tekeviä.

    Kunpa he olisivat tulleet Minun luokseni, Minä olisin antanut heille anteeksi. Mutta he eivät tahtoneet. Ei, vaan syntiä synnin päälle! Ja tätäkö Minä Herra katsoisin ja tämänkö Minä Herra hyväksyisin! Minä olen vanhurskas ja niin ovat Minun tuomioni. Joka minua hengittää, se saa elää, Minun suuni on puhunut. Katso heidän päätöksiään, joita he tekevät, eivät ne ole Minusta. Ne ovat Minusta kaukana, sillä heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. He tekevät pimeyden tekoja, vannovat vääriin nimiin, ja heidän tekonsako kestäisivät Minun edessäni? Pois se, mutta vanhurskas saa elää uskostansa. Ei ole mieleeni kuolevan kuolema, mutta Minä en nimeäni ja kunniaani pilkattavaksi anna. He kysyvät miten me sinua pilkkaamme? Katso pimeä on heidän näkökykynsä, eivät he voi parantua. Koillisesta käy myrskytuuli ja se riepottaa! Minä lähetän tuuleni joka puhdistaa, joka siivoaa heidät kuin jätteen ja niin maa puhdistuu. Katso siellä ei näy enää yhtään epäpyhää pahan palvelijaa, missä Minun tuuleni on puhaltanut, Minun henkeni puhdistava tuuli. Puhdistetut saavat levätä vaivoistansa, sanoo Herra Sebaot, sotajoukkojen johtaja.
  10. MUTTA - KENELLE SANOTAAN >> KOSKAAN << ? . . .

    ""ja toiselle joukolle sanotaan: " Minä en ole teitä KOSKAAN tuntenut"

    Ne ovat hirvitttävät sanat kuulla.""

    SE KÄYDÄÄN LÄPI . . .

    TÄSSÄ ALUSTUSTA siihen - MITÄ ON TULOSSA !

    .

    SEURAAVA VAROITUS PANNAAN - PIAN - TÄYTÄNTÖÖN . . .

    . . . sillä mitä hyötyä on - ESIMERKKI VAROITUKSESTA - jos ei siitä saa RANGAISTUSTA . . .

    .

    Jumala SANOO . . .

    . . . HÄN ON VAROITTAVA - ESIMERKKI HENKILÖ !

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Jeesus_valitsi_tekstin

    5.2.2016 0:45

    Rakkaat uskon siskot ja veljet !

    Arvatkaapa ketä yksilöä - Jumala - hieman kouluttaa, tällähetkellä !

    JA - ME MUUT katselemme vierestä, HÄNEN KAIVAMISTAAN . . . :(

    JÄNNITETÄÄN kaivaako - itsensä HELVETTIIN ASTI . . . ikävä juttu seurata.

    HÄN ON VAROITTAVA - ESIMERKKI HENKILÖ !

    ------------------------------------------------------------------------

    KOULUTUS ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

    NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

    ------------------------------------------------------------------------

    Jumala SANOO . . . HÄNELLE . . .

    . . . KIROAT PAIKKOJA . . . OMAN MIELESI JA HALUJESI . . . MUKAAN . . . !

    . . . JULISTAT myös . . . SAASTUNEEKSI . . . !

    . . . OLET . . . TÄYNNÄ . . . KATKERUUTTA JA VIHAA . . . !

    . . . OLET KAIVANUT . . . ITSELLESI . . . KUOPAN . . . !

    . . .

    Jumala KYSYY . . . HÄNELTÄ . . .

    KUINKA . . . SYVÄN . . . KUOPAN . . . MEINASIT . . . KAIVAA . . .?

    ****************************************************************

    Jumala SANOO . . . HÄNELLE . . .

    LOPETA JO HYVÄ IHMINEN . . . SE KAIVAMINEN !