Vapaa kuvaus

Villi ja vapaa seikkailija.

Harrastuksina tieteet, shakin pelaaminen, väittely ja treenaaminen (CrossFit ja potkunyrkkeily)

Aloituksia

6

Kommenttia

6596

1. "Ei+tietenkään+mitään.+Evoluutiossa+vain+vahvin,+taitavin,+ovelin+ja+petoksellisin+pärjää.+Jostain+kumman+syystä+evoluutio+ei+kuitenkaan,+edes+miljoonien+vuosien+aikana,+ole+kyennyt+tuottamaan+kuin+pienen+kourallisen+tälaisia,+vaikka+evoluutio+kuulema+on+nimenomaan+perimän+yleistymistä+koko+populaatiossa."Avaajan+perusolettamuksessa+johon+loppuviesti+perustuu+on+jo+norsunmentävä+aukko,+evoluutiohan+ei+välitä+vahvuudesta,+taitavuudesta,+oveluudesta+tai+petoksellisuudesta.+Evoluutio+vain+on+menetelmä,+joka+varmistaa+että+olosuhteisiinsa+parhaiten+sopeutuneet+lajit+selviytyvät.
  2. "Jättämällä+merkityksettömän+tutkimuksen+ulkopuolelle,+tulee+rajanneeksi+tutkittavaa+alaa+omista+subjektiivisista+lähtöasetelmistaa+käsin"Tässä+kohtaa+itseasiassa+olemme+täysin+eri+mieltä,+koska+siinä+on+juuri+päinvastoin.+Jättämällä+objektiivisesti+merkityksettömän+pois+tutkimuksesta+vaikka+miten+tärkeältä+se+itselle+tuntuisi,+tulee+tutkimustyöstäkin+objektiivisempi."Vaikka+moni+katsookin+että+ihminen+polveutuu+alemmista+lajeista+ja+kuuluu+ihmisapinoihin+niin+ei+kai+silti+tarvitse+tutkijoiden+apinoida+toinen+toistaan+ikäänkuin+ihmisen+oletettu+apinahistoria+suorastaan+velvoittaisi+siihen?+Jokaiselle+kuitenkin+on+annettu+omatkin+aivot+joilla+ajatella."Tämä+ei+ihan+ole+miten+evoluutio+toimii.+Siis+eläinlajit+eivät+polveudu+*alemmista*+vaan+aiemmista+lajeista.+Esimerkiksi+muilla+ihmisapinoilla+ja+ihmisillä+on+kantalaji+kun+mennään+tarpeeksi+kauan+historiassa.+Juuri+sen+takia+koska+asioita+ajatellaan+esimerkiksi+evoluutioteoria+on+tarkentunut+ja+kehittynyt+tosi+paljon+Darwinin+ajoista,+vaikka+sen+perusidean+hän+oli+saanut."Näyttäisi+ettei+ammattitutkija+varsinaisesti+tee+tutkivaa+työtä+jossa+lähestytään+tuntematonta+vaan+tutkija+lähinnä+keräilee+tiedon+jyväsiä.+Eli+ammatti+tutkija+onkin+nykyään+tosiasiallisesti+keräilijä,+collector+eikä+explorer."Perustelusi+puuttuvat,+perustutkimuksessa+olevat+tutkijat+esimerkiksi+yliopistoissa+tekevät+työtä+jossa+kartoitetaan+vielä+tuntematonta+ja+epävarmaa."En+ymmärrä+miksi+tätä+tutkimuksen+lähtöasetelmaa+on+näin+rajattu.+En+puu+vain+romantiikon+suulla.+Tietysti+se+kertoo+paljon+myös+siitä+kulttuurista+missä+elämme,+ettei+enää+tutkita+asioita+vaan+ainoastaa+keräillään+asioita.+Ei+kysytä+enää+kysymyksiä+vaan+"tiedetään+kaikki"+ja+kerätään+vain+sitä+mikä+sopii+yhteen+sen+tiedon+kanssa+ja+on+ymmärrettävää+ja+merkityksellistä+siitä+käsin."Lähinnä+vaikuttaa+siltä+että+puhut+ihmisen+suulla+jolla+on+melko+rajoittunut+kuva+tieteistä+ja+siitä+miten+tutkimustyö+toimii+ja+tapahtuu.+Esimerkiksi+kukaan+tiedemies+ei+olisi+kanssasi+samaa+mieltä+siitä+että+tiedetään+kaikki,+myöskään+silloin+heillä+ei+olisi+enää+työtä+jäljellä."Romanttisuuden+lisäksi+viittaan+tässä+esim+siihen+että+ihminen+voi+luopuessaan+etsimästä+jotain+tiettyä,+löytää+jotain+vielä+parempaa.+Ja+toisaalta+ihminen+saattaa+etsiessään+jotain+tiettyä+sivuuttaa+paljon+etsimäänsä+asiaa+parempia+asioita."Tiede+ei+toimi+perusteella+että+etsitään+tiettyä+asiaa,+joten+valitettavasti+pointtisi+puuttuu+:)"Mihin+tämä+metafyysinen+tutkimus+on+siirtynyt+tieteestä?+Nähdäkseni+se+ei+ole+siirtynyt+oikeastaan+mihinkään+arvokkaana+pidettyyn+instituution+tai+edes+kulttuurisesti+elinkelpoiseksi+katsottuun.+Se+on+siirtynyt+ilmeisesti+lähinnä+mielisairaaloihin+mikä+on+harmillista."Metafysiikka+ei+ole+siirtynyt+mihinkään+mielisairaalaan+tai+vastaavaan.+Mutta+se+kuuluu+osaksi+filosofiaa,+ei+tiedettä.+Filosofia+on+tieteen+kantaisä,+mutta+ajan+myötä+tiede+on+kehittynyt+siitä+tarkemmaksi,+reaalimaailmaan+enemmän+liittyväksi+siinä+missä+filosofia+on+yleensä+mielenkiintoista+pohdintaa+asioista.+Erona+evoluutioon+tässä+on+lähinnä+se+että+filosofia+on+kantalajina+selviytynyt+siitä+huolimatta+että+sen+jälkeläiset+ovat+paremmin+sopivia+tiettyihin+tarkoituksiin.+Silloin+kun+todisteita+ei+ole+mitään+suuntaan+tai+toiseen+ei+asialla+ole+mitään+tekemistä+tieteen+kanssa.+Mutta+sitä+voidaan+vielä+pohtia+osana+filosofiaa.+Esimerkiksi+olemmeko+kaikki+osana+jonkun+"realistista"+unta+vai+onko+elämä+oikeasti+olemassa+on+asia+jolla+ei+ole+mitään+vaikutusta+tai+merkitystä+elämälle,+mutta+myöskään+sitä+ei+ole+mahdollista+tutkia+vaikutuksen+puutteen+takia.+Siis+se+kuuluu+enemmän+filosofiaan+kuin+tieteeseen."Se+että+näen+metafysiikan+jäävän+vaikeaselkoiseksi+perustuu+sille+että+olen+jo+nähnyt+sen+aiemmin+jääneen+vaikeaselkoiseksi+siitä+miten+omiin+kirjoituksiini+on+suhtauduttu.+Tavallaan+sekin+näkökulma+on+rajoittunut.+Pidän+mahdollisena+sitä+että+tietyt+metafysiikan+juonteet,+suuntaukset+tms+voivat+olla+selviä+kuin+pläkki+jopa+aivan+kaikille+tai+ehkä+jopa+aivan+kaikelle.+Tästä+tai+mahdollisesti+jostain+muusta+käsin,+metafysiikka+sellaisenaan+saattaa+olla+selvää+kuin+pläkki."Hyvässä+tai+huonossa,+en+ole+huomannut+viesteissäsi+vaikeaselkoisuutta.+Mutta+jonkin+verran+epävarmuutta+on+ollut+tiedoistasi+siihen+mikä+liittyy+tieteelliseen+tutkimukseen+koska+oletat+asioita+mitkä+ovat+todistettavasti+eri+tavalla,+esimerkkinä+se+äärettömyys-juttu.
  3. "Hei+pitkästä+aikaa+rakkaat+opetuslapseni.+Olen+ollut+ainakin+viikon+poissa?+Olen+ollut+vähän+nuhaisena+ja+nyt+äänikin+on+lähtenyt.+Nämä+demonit+eivät+vain+jätä+minua+rauhaan.+Muistakaa+siis,+jos+tulette+kipeäksi,+demonit+ovat+lähellä,+mutta+jos+vielä+ääni+lähtee,+ovat+he+vierelläsi.+Kun+et+usko+Jumalaan,+ovat+he+sisälläsi.+Hauska+nähdä+taas+ja+tulla+tänne+opettamaan+teitä.+"Kukaan+ateismi-palstalla+ei+tosin+ole+ollut+kiinnostunut+muuta+kuin+huvittuneesta+väittelyst'+kanssasi+:)+Mutta+ihan+varmasti+mielikuvituksesi+on+kiinnostavampaa+kuin+oikea+elämäsi+flunssassa+oli."Niin,+sitten+itse+aiheeseen.+Aiheuttaako+ateismi+ongelmia?+Aiheuttaa+ja+vakavia+sellaisia.+"Vakava+väite+vaatii+vakavat+perustelut."Seksin+harrastamista+ympäärinsä,+miten+sattuu.+HYI.+Minä+en+tekisi+sellaista,+vaikka+tuo+kloonini,+joka+on+varmaan+kohta+kirjoittelemassa+pervouksia+tuonne+alas,+niin+väittääkin.+"Ei+kuulu+ateismiin,+esimerkiksi+itseäni+ei+kiinnosta+vastaava.+Ei+minkään+uskonnon+takia,+mutta+koska+on+parempaa+tekemistä+kuin+yhden+illan+jutut+erityisesti+aikuisena+:)Mutta+en+näe+miten+se+olisi+ongelma+muille+jos+jotkut+päättävät+yhdessä+harrastaa+niitä.+Sinun+pitää+siis+todistaa+perustelematon+väitteesi+myös+siitä+että+se+olisi+mitenkään+vakava+tai+ylipäätään+edes+ongelma."Seksi+tuntemattoman+ja+ei+oman+puolisonsa+kanssa,+on+väärin.+Joten+miksi+ateistit+haluavat+toimia+tällä+tavoin,+tietäen+sen+olevan+syntiä?+"Synti+on+lähinnä+tiettyjen+uskontojen+keksintö.+Mutta+mikäli+sinulla+on+koko+ajan+mielessä+vain+"ateistien+haureus"+kertoo+se+enemmän+sinun+mielikuvituksestasi+kuin+siitä+miten+ateistit+oikeasti+ja+normaalisti+käyttäytyvät,"Ateismi+tuhoaa+yhteiskuntaamme+teidän+takia,+osaatteko+sanoa+tähän+mitään+selitystä,+että+miksi+haluatte+tuhota+yhteiskunnan,+auttaen+myös+samalla+h****n+demoneita?+"Taas+menee+hakoteille.+Et+ole+onnistunut+näyttämään+että+olisi+mitään+ongelmaa+joka+vaikuttaisi+yhteiskuntaan.+Et+ole+edes+onnistunut+näyttämään+että+demoneita+on+muuta+kuin+mielikuvituksessasi."Pitääkö+ateisteille+antaa+lupa+tehdä+lisää+ateisteja,+joita+he+voivat+aivopestä+häviittääksen+totuuden+Jumalasta?"+Kukaan+ei+tarvitse+lupaa+tähän+joten+sinun+mielikuvituksellinen+vaikutuksesi+ei+ole+kiinnostava+tai+hyödyllinen+aihe+väitellä.+Ateistit+hommaavat+itse+lapsensa+kysymättä+lupaa+sinulta,+yleisesti+ottaen+silloin+kun+ovat+valmiita+ottamaan+vastuun+lapsen+kasvatuksesta,+koska+ehkäisymenetelmät."Ei+pidä+antaa,+ketkä+ovat+samaa+mieltä+kanssani?"Sinä,+mielikuvituksesi+ja+ne+kuiskuttelevat+äänet?+En+usko+että+tulet+löytämään+ketään+muuta+:)"Minun+mielestäni+asialle+pitää+tehdä+jotain+tai+tämä+lähtee+aivan+totaalisesti+käsistä.+Meillä+on+mahdollisuus+muuttaa+maailmaa,+meidät+on+luotu+tekemään+niin,+joten+tehkäämme+niin.+"Älä+huoli.+Maailma+on+hyvä+paikka+myös+sen+takia+kun+esimerkiksi+kaltaisillasi+ihmisillä+ei+ole+vaikutusvaltaa+muiden+elämiin+:)+"Oletteko+rinnallani+loppuun+asti+opetuslapseni?+Oletteko+minulle+niin+lojaaleja,+että+voin+luottaa+teihin+täysin+sieluin?+Lupaatteko?+Oi,+ihanaa.+Kiitos+opetuslapseni,+olette+uskomattomia+luomuksia,+jotka+Jumala+on+tehnyt.+"Sinulla+on+mielenkiintoisia+kuvitelmia+itsestäsi+ja+muista+ihmisistä.+Mutta+lähinnä+se+aiheuttaa+meissä+muissa+myötähäpeän+ja+lievän+säälin+tunteen+kun+kerrot+elämästäsi+ja+miten+vähän+siihen+kuuluu+loppujen+lopuksi+:)"Jotain+muuta+sanottavaa+minulle?+Jotain+kaunista+ja+ihanaa,+josta+alkaa+hymyilyttämään?+:)))))))+Tuolla+tavalla+hymyilyttämään.+:)))))))))))))"Ei+mitään+muuta+kuin+että+toivon+syvästi+että+tulet+aikuiseksi+kasvettua+pääset+vihdoinkin+parantumaan+mielikuvituksestasi+joka+on+vallannut+elämäsi.+Voimia+sinulle+jotta+pystyt+parantumaan+takaisin+normaaliksi+ihmiseksi+:)"Niin+vielä+sitä+asiaa,+että+on+se+nyt+kumma+juttu.+Ateismi+on+niin+kovin+hölmö+juttu,+ihan+oikeasti.+Ottaakaa+itseänne+niskasta+ja+kiinni+ja+kävelkää+kirkkoon,+tai+aluksi+vaikka+voitte+ihan+kotona+rukoilla+ja+lojalisoitua+Jumalalle.+Olen+myös+sitä+mieltä,+että+teidän+pitää+kuunnella+minun+sanaani,+jotta+tulette+olemaan+vielä+onnellisia+jonakin+päivänä,+sitten+te+kiitätte+minua.+:)+Minun+ansiota+kaikki.+:)+Juu.+Mukavaa,+kun+olen+löytänyt+teidät,+teette+minut+iloiseksi."Valitettavasti+mielikuvitushahmot+eivät+kiinnosta+muuta+kuin+kuriositeettina+tai+ajanviihteenä.+Mutta+jälkimmäisenä+Marvelin+uusimmat+elokuvat+ovat+huomattavasti+viihdyttävämpiä+ja+tarina+on+uskottavampi+kuin+Raamatussa.+:)Melko+varmasti+tulet+heräämään+parin+viikon+päästä+kun+huomaat+ettei+kukaan+ole+vieläkään+kääntynyt+tai+kiinnostunut+uskonnostasi,+kuten+muutkin+kiihkouskovaiset+joilta+puuttuu+oma+elämisen+arvoinen++ja+rakkautta+sisältävä+elämä.+Mutta+tämä+ei+ole+sinun+vikasi+että+sait+elämässä+huonot+pelikortit.+Varmasti+tulevaisuudessa+tulee+asiat+menemään+sinullekin+paremmin+:)