Vapaa kuvaus

YEA BOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Aloituksia

3

Kommenttia

4856

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Juuri+niin.
  2. EipäJumalan+luonne+-+säälimätön,+tuhoavainen+ja++armahtamaton,+vai+rakastava,+armahtavainen+ja+hyvä?1.+Aik.+16:34+"Kiittäkää+Herraa,+sillä+hän+on+hyvä,+sillä+hänen+armonsa+pysyy+iankaikkisesti."Psa.+145:9+"Herra+on+hyvä+kaikille+ja+armahtaa+kaikkia+tekojansa."1.+Joh.+4:16+"Jumala+on+rakkaus."Jaak.+5:11+"Herra+on+laupias+ja+armahtavainen."Luuk.+6:36+"Olkaa+armahtavaiset,+niinkuin+teidän+Isänne+on+armahtavainen."Gal.+5:22+"Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen."1.+Joh.+4:8vs.Jer.+13:14+"Ja+minä+murskaan+heidät,+toisen+toistansa+vastaan,+sekä+isät+että+lapset,+sanoo+Herra.+Minä+en+sääli,+en+säästä+enkä+armahda,+niin+että+jättäisin+heidät+hävittämättä."1.+Sam.+15:3+"Näin+sanoo+Herra+Sebaot:+Mene+siis+ja+voita+amalekilaiset,+ja+vihkikää+tuhon+omaksi+kaikki,+mitä+heillä+on;+äläkä+säästä+heitä,+vaan+surmaa+miehet+ja+naiset,+lapset+ja+imeväiset,+raavaat+ja+lampaat,+kamelit+ja+aasit."Naah.+1:2,6+"Kiivas+Jumala+ja+kostaja+on+Herra.+Herra+on+kostaja+ja+vihastuvainen+...+Kuka+seisoo+hänen+tuimuutensa+edessä,+ja+kuka+kestää+hänen+vihansa+hehkua?+Hänen+vihastuksensa+vuotaa+niinkuin+tuli,+ja+kalliot+halkeilevat+hänen+edessänsä."Hoos.+14:1+"Samaria+joutuu+syystänsä+kärsimään,+koska+se+on+niskoitellut+Jumalaansa+vastaan:+he+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+ruhjotaan,+ja+heidän+raskaat+vaimonsa+halkaistaan."Jer.+19:9+"Ja+minä+(Herra)+panen+heidät+syömään+poikiensa+ja+tyttäriensä+lihaa,+ja+he+syövät+toinen+toisensa+lihaa+siinä+hädässä+ja+ahdistuksessa+..."Jer.+4:8+"Sen+tähden+kääriytykää+säkkeihin,+valittakaa+ja+parkukaa,+sillä+Herran+vihan+hehku+ei+ole+kääntynyt+meistä+pois."2.+Sam.+22:7-9+"Ahdistuksessani+minä+rukoilin+Herraa,+Jumalaani+minä+rukoilin;+ja+hän+kuuli+minun+ääneni+temppelistänsä,+minun+huutoni+kohosi+hänen+korviinsa.+Silloin+maa+huojui+ja+järisi,+taivaan+perustukset+järkkyivät;+ne+horjuivat,+sillä+hänen+vihansa+syttyi.+Savu+suitsusi+hänen+sieraimistaan,+kuluttava+tuli+hänen+suustansa,+palavat+hiilet+hehkuivat+hänestä."Jumalan+suhtautuminen+tappamiseen.2.+Moos.+20:13+"Älä+tapa."3.+Moos.+24:17+"Jos+joku+lyö+kuoliaaksi+ihmisen,+kenen+hyvänsä,+hänet+rangaistakoon+kuolemalla."vs.2.+Moos.+32:27+"Näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala:+Jokainen+sitokoon+miekkansa+vyölleen.+Käykää+sitten+edestakaisinleirin+halki+portista+porttiin+ja+tappakaa+jokainen,+olkoon+vaikka+oma+veli,+ystävä+tai+sukulainen."Hes.+9:5-7+"Ja+niille+toisille+hän+(Jumala)+sanoi+minun+kuulteni:+Kiertäkää+kaupungin+läpi+hänen+jäljessään+jasurmatkaa.+Älkää+säälikö,+älkää+armahtako,+tappakaa+tyyten+vanhukset,+nuorukaiset,+neitsyet,+lapset+ja+vaimot."4.+Moos.+25:4+"Ja+Herra+sanoi+Moosekselle:+Ota+kansan+kaikki+päämiehet+ja+lävistä+heidät+paaluihin+Herralle,+vastenaurinkoa,+että+Herran+vihan+hehku+kääntyisi+pois+Israelista."1.+Sam.+6:19+"...+ja+kansa+suri+sitä,+että+Herra+oli+surmannut+niin+paljon+kansaa."Psa.+7:12-14+"Jumala+on+vanhurskas+tuomari+ja+Jumala,+joka+vihastuu+joka+päivä.+Jos+kääntymystä+ei+tule,+niin+hänteroittaa+miekkansa,+jännittää+jousensa+ja+tähtää+sillä;+hän+valmistaa+surma-aseet+ja+tekee+nuolensa+palaviksi."5.+Moos.+20:16-17+"Mutta+näiden+kansojen+kaupungeissa,+jotka+Herra,+sinun+Jumalasi,+antaa+sinulle+perintöosaksi,+äläjätä+ainoatakaan+henkeä+eloon,+vaan+vihi+ne+tuhon+omiksi:+heettiläiset+ja+amorilaiset,+kanaanilaiset+ja+perissiläiset,hivviläiset+ja+jebusilaiset,+niinkuin+Herra,+sinun+Jumalasi,+on+sinua+käskenyt."Tuom.+14:19+"Silloin+Herran+Henki+tuli+häneen,+ja+hän+meni+Askeloniin,+löi+siellä+kuoliaaksi+kolmekymmentä+miestä."4.+Moos.+15:36+"Silloin+koko+seurakunta+vei+hänet+leirin+ulkopuolelle,+ja+he+kivittivät+hänet+kuoliaaksi,+niinkuin+Herra+oliMoosekselle+käskyn+antanut."Hoos.+14:1+"...+he+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+ruhjotaan,+ja+heidän+raskaat+vaimonsa+halkaistaan."Ketkä+olivat+ensimmäiset+vierailijat?Matt.+28:1+"Maria+Magdaleena+ja+se+toinen+Maria."+(Kaksi)vs.Mark.+16:1+"Maria+Magdaleena+ja+Maria,+Jaakobin+äiti,+ja+Salome."+(Kolme)vs.Luuk.+24:10+"Maria+Magdaleena+ja+Johanna+ja+Maria,+Jaakobin+äiti,+ja+muut+naiset+heidän+kanssansa."+(Vähintään+viisi)vs.Joh.+20:1+"Maria+Magdaleena."+(Yksin)Ei+ollenkaan+ristiriitainen,+ei.
  3. Mutta+moniavioisuutta+ilmeisesti+kannatat?1.+Moos.+419+Lemek+otti+itselleen+kaksi+vaimoa;+toisen+nimi+oli+Ada+ja+toisen+Silla.2.+Samuel+128+Minä+korotin+sinut+herrasi+asemaan,+annoin+herrasi+vaimot+sinun+syliisi+ja+annoin+sinulle+Israelin+ja+Juudan+heimot.+Jos+tämä+on+vähän,+voin+antaa+vielä+mitä+tahansa+muutakin.2+Moos+2110+Jos+isäntä+ottaa+toisen+vaimon,+hän+ei+saa+vähentää+ensimmäisen+ruokaa,+vaatetusta+eikä+aviollisia+oikeuksia.5+Moos+2115+"Jos+miehen+kaksi+vaimoa,+joista+toinen+on+hänelle+rakkaampi+kuin+toinen,+synnyttävät+kumpikin+pojan+ja+jos+esikoispoika+on+sen+vaimon+synnyttämä,+jota+mies+rakastaa+vähemmän,1+Moos+255+Abraham+antoi+koko+omaisuutensa+Iisakille.+6+Sivuvaimojensa+pojille+hän+antoi+lahjoja,+ja+hän+lähetti+heidät+vielä+eläessään+itään+Kedemin+maahan,+pois+poikansa+Iisakin+tieltä.1+Moos+2928+Jaakob+suostui+siihen+ja+vietti+hääviikon+loppuun+Lean+kanssa.+Sen+jälkeen+Laban+antoi+myös+tyttärensä+Raakelin+hänelle+vaimoksi+29+ja+antoi+orjattarensa+Bilhan+tyttärelleen+orjattareksi.+30+Jaakob+yhtyi+myös+Raakeliin,+ja+Raakel+oli+hänelle+rakkaampi+kuin+Lea.+Näin+Jaakob+palveli+Labanin+luona+vielä+toiset+seitsemän+vuotta.2+Sam+1516+Kuningas+lähti+kaupungista+jalkaisin+koko+hovinsa+kanssa,+mutta+jätti+kymmenen+sivuvaimoaan+pitämään+huolta+palatsista.1+Aik+31+Hebronissa+Daavidille+syntyi+kuusi+poikaa.+Esikoinen+oli+Amnon,+jonka+äiti+oli+jisreeliläinen+Ahinoam,+toinen+oli+Daniel,+jonka+äiti+oli+karmelilainen+Abigail,+2+kolmas+Absalom,+jonka+äiti+oli+Gesurin+kuninkaan+Talmain+tytär+Maaka,+neljäs+Adonia,+jonka+äiti+oli+Haggit,+3+viides+Sefatja,+jonka+äiti+oli+Abital,+ja+kuudes+Jitream,+jonka+äiti+oli+Daavidin+vaimo+Egla.+4+Nämä+pojat+syntyivät+hänelle+Hebronissa,+missä+hän+hallitsi+kuninkaana+seitsemän+vuotta+ja+kuusi+kuukautta.+Jerusalemissa+Daavid+hallitsi+kolmekymmentäkolme+vuotta.5+Jerusalemissa+Daavidille+syntyivät+Simea,+Sobab,+Natan+ja+Salomo+--+näiden+neljän+äiti+oli+Ammielin+tytär+Batseba+--+6+sekä+yhdeksän+muuta+poikaa,+Jibhar,+Elisua,+Elifelet,+7+Nogah,+Nefeg,+Jafia,+8+Elisama,+Eljada+ja+Elifelet.+9+Tässä+olivat+kaikki+Daavidin+pojat+lukuun+ottamatta+sivuvaimojen+synnyttämiä+poikia.+Heillä+oli+sisar,+Tamar.Vai+häh??