Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli+siis+täytyy+uskoa+helluntaikirkon+uskontunnustuksiin,+muuten+joutuu+kadotukseen?+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+tämä+on+oikea+oppi,+allekirjoittamalla+nämä+uskontunnustukse,+sinä+pelastut?
04.06.2021 11:41
Anteeksi+nyt+vain,+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+Messias+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova?
04.06.2021 11:39
Amen+ja+hallelujaah!+Kaikki+juutalaiset+tietävät,+että+Jumalan+nimi+lausuttaan+Jehova,+mutta+jotta+pakanat+eivät+väärinkäyttäisi+tätä+nimeä,+he+ovat+keksineet+valheen,+että+sitä+nimeä+ei+saisi+lausua.+Kysy+juutalaisilta,+niin+he+kyllä+kertovat,+miten+nimi+lausutaan.
04.06.2021 11:38
"Ja+Herra+käski+meidän+pitää+kaikki+nämä+säädökset+ja+peljätä+Herraa,+meidän+Jumalaamme,+että+me+aina+menestyisimme+ja+hän+pitäisi+meitä+elossa,+niinkuin+tähän+päivään+saakka+on+tapahtunut."+(5.+Moos.+6:24)
“Rakasta+siis+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+ja+noudata+alati+hänen+määräyksiänsä,+säädöksiänsä,+oikeuksiansa+ja+käskyjänsä.”+(5.+Moos.+11:1)
“Nämä+ovat+ne+käskyt+ja+oikeudet,+joita+teidän+on+tarkoin+noudatettava+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+isiesi+Jumala,+sinulle+antaa,+että+ottaisit+sen+omaksesi-noudatettava+niin+kauan+kuin+elätte+maan+päällä.”+(5.+Moos.+12:1)
“Noudata+ja+tottele+kaikkia+näitä+sanoja,+jotka+minä+sinulle+annan,+että+menestyisit,+sinä+ja+sinun+lapsesi+sinun+jälkeesi,+ikuisesti,+kun+teet+sitä,+mikä+on+hyvää+ja+oikeata+Herran,+sinun+Jumalasi,+silmissä.”+(5.+Moos.+12:28)
“Se,+mikä+on+salassa,+se+on+Herran,+meidän+Jumalamme;+mutta+mikä+on+ilmoitettu,+se+on+meitä+ja+meidän+lapsiamme+varten+ikuisesti,+että+me+pitäisimme+kaikki+tämän+lain+sanat.”+(5.+Moos.+29:29)
“Ja+niitä+säädöksiä+ja+oikeuksia,+sitä+lakia+ja+niitä+käskyjä,+jotka+hän+on+teille+kirjoittanut,+te+alati+tarkoin+noudattakaa,+mutta+älkää+peljätkö+muita+jumalia.”+(2.+Kun.+17:37)
"Hänen+kättensä+teot+ovat+totiset+ja+oikeat;+luotettavat+ovat+kaikki+hänen+asetuksensa.+Ne+pysyvät+järkkymättä+aina+ja+iankaikkisesti;+ne+ovat+tehdyt+totuudessa+ja+oikeudessa."+(Ps.+111:7,8)
"Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi."+(Ps.+119:152)
"Minä+en+riko+liittoani+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.89:34)
"Sinun+sanasi+on+kokonaan+totuus,+ja+kaikki+sinun+vanhurskaat+päätöksesi+pysyvät+ikuisesti."
(Ps.+119:160)
"Mutta+Herran+päätökset+pysyvät+iäti,+hänen+ajatuksensa+polvesta+polveen."+(Ps.+33:11)
"Iankaikkisesti+pysyy+sinun+sanasi,+Herra,+vahvana+taivaissa."+(Ps.+119:89)
"Ruoho+kuivuu,+kukkanen+lakastuu,+mutta+meidän+Jumalamme+sana+pysyy+iankaikkisesti."+(Jes.+40:8)
Jumala+tässä+pyhässä+sanassaan+sanoo,+että+noudattakaa+näitä+käskyjä+ikuisesti,+alati,+niin+kaun+kuin+elätte...+Mitä+Jumalan+olisi+pitänyt+sanoa+toisin,+jos+hän+tarkoitti,+että+laki+on+voimassa+ikuisesti?
04.06.2021 11:35
Sanot,+että+kukaan+ei+voi+lakia+täyttää.+Olet+pahasti+väärässä.+Tässä+mitä+Raamattu+sanoo+lain+täyttämisestä:
"Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:11,14)
Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+tämä+on+Jumalan+sana.+Joten+mihin+me+tarvitsemme+Jeesusta+täyttämään+lain+meidän+puolestamme?
04.06.2021 11:33
Mitä+tässä+sanotaan,+älä+ylpeile+oksien+rinnalla,+mutta+mitä+sinä+teet,+ylpeilet,+että+me+pakanat+täällä+Suomessa+mukamas+olemme+pyhempiä+kuin+juutalaiset?
04.06.2021 11:30
Koko+Jesajan+luku+66+kertoo+lopun+ajoista,+tässä+sanotaan+selvästi,+että+lopun+aikoina+Jumala+tulee+tekemään+lopun+niistä,+jotka+syövät+saastaista.+Vai+milloin+historiassa+Jumala+on+koskaan+tehnyt+lopun+niistä,+jotka+syövät+saastaista?+Aiva+oikein,+ei+milloinkaan.+Joten+tämä+on+vielä+edessä.+Jumala+tulee+tekemään+lopun+sinusta,+joka+syöt+saastaisia+ruokia.+Mieti+sitä.
04.06.2021 11:29
Raamattu+on+kannesta+kanteen+juutalaisten+kirjoittama+teos.+Joten+jos+et+halua+olla+missään+tekemisissä+juutalaisten+kanssa,+miksi+ihmeessä+luet+Raamattua?+Miksi+luet+Uutta+testamenttia,+juutalaisten+kirjoittamaa+teosta,+jos+välttämättä+haluat+olla+pakana,+miksi+et+lue+pelkästään+pakanoiden+kirjoittamia+tekstejä,+joita+löytyy+kirkkoisiltä+riittämiin?
04.06.2021 11:27
Huomaa+mitä+tässä+sanotaan,+mikään+laki+ei+voi+kumota+Jumalan+kerran+antamaa+lakia,+Mooseksen+lakia.
04.06.2021 11:25
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+vanha+liitto+käskyineen+oli+väliaikainen,+nyt+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?
04.06.2021 11:24
Olen+samaa+mieltä.+Oikeaoppinen+usko+ei+pelasta+ketään.+Meidän+tulee+luottaa+yksin+Messiaan+kalliiseen+sovintovereen,+jotta+pelastumme,+eikä+ulkoa+opittuihin+uskontunnustusten+mantroihin.
04.06.2021 11:23
Itse+en+menisi+sanomaan+kadotustuomiota+kenellekään,+mihin+meidän+pitää+uskoa,+jotta+pelastumme?+Että+Jeesus+on+rabbi+ja+profeetta?+Että+hän+on+juutalaisten+kuningas?+Että+hän+on+Israelin+Messias?+Että+hän+on+ylipappi+ikuisesti+Melkisedekin+järjestyksen+mukaan?+Että+hän+on+Herra,+mitä+ikinä+se+tarkoittaa?+Että+hän+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova?
04.06.2021 11:21
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+vanha+liitto+oli+väliaikainen+ja+nyt+saa+uudessa+liitossa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+minkä+päivän+haluaa?
04.06.2021 11:19
Lue+Ef.+2+ja+Room.+11.+Meidät+pakanat+on+Messiaan+armosta+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+Israeliin,+eikä+mihinkään+muuhun.
Muistakaa+sentähden,+että+te+ennen,+te+lihanne+puolesta+pakanat,+jotka+olette+saaneet+ympärileikkaamattomien+nimen+niiltä,+joita,+lihaan+käsillä+tehdyn+ympärileikkauksen+mukaisesti,+sanotaan+ympärileikatuiksi-+että+te+siihen+aikaan+olitte+ilman+Kristusta,+olitte+vailla+Israelin+kansalaisoikeutta+ja+vieraat+lupauksen+liitoille,+ilman+toivoa+ja+ilman+Jumalaa+maailmassa;+mutta+nyt,+kun+olette+Kristuksessa+Jeesuksessa,+olette+te,+jotka+ennen+olitte+kaukana,+päässeet+lähelle+Kristuksen+veressä.+Sillä+hän+on+meidän+rauhamme,+hän,+joka+teki+molemmat+yhdeksi+ja+purki+erottavan+väliseinän,+nimittäin+vihollisuuden,+kun+hän+omassa+lihassaan+teki+tehottomaksi+käskyjen+lain+säädöksinensä,+luodakseen+itsessänsä+nuo+kaksi+yhdeksi+uudeksi+ihmiseksi,+tehden+rauhan,+ja+yhdessä+ruumiissa+sovittaakseen+molemmat+Jumalan+kanssa+ristin+kautta,+kuolettaen+itsensä+kautta+vihollisuuden.+Ja+hän+tuli+ja+julisti+rauhaa+teille,+jotka+kaukana+olitte,+ja+rauhaa+niille,+jotka+lähellä+olivat;+sillä+hänen+kauttansa+on+meillä+molemmilla+pääsy+yhdessä+Hengessä+Isän+tykö.+Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus,+jossa+koko+rakennus+liittyy+yhteen+ja+kasvaa+pyhäksi+temppeliksi+Herrassa;+ja+hänessä+tekin+yhdessä+muitten+kanssa+rakennutte+Jumalan+asumukseksi+Hengessä."+(Ef.+2:11-22)
"Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+(Room.+11:24)
04.06.2021 11:18
Jahve+oli+nimitys+ihmiselle?+Luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+näin+sanotaan.
04.06.2021 11:14
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Jehova+itse+naulittiin+ristille,+että+Jehova+uhrattiin+Jumalalle,+että+Jehova+nousi+kuolleista?+Luku+ja+jae+kiitos.
04.06.2021 11:13
Sanotaanko+tässä,+että+Messias+on+itse+Jumala?
03.06.2021 12:42
Näytä+Raamatusta+yksikin+kohta,+jossa+Mooseksen+lakia+on+muutettu?+Miksi+profeetat+eivät+tienneet+näistä+tulevista+muutoksista+yhtään+mitään?+Miksi+Jeesus+sanoo:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Eikö+tässä+olisi+ollut+Jeesuksella+oiva+tilaisuus+julistaa,+että+Mooseksen+laki+tulee+päättymään?+Sen+sijaan+hän+julistaa,+että+se+on+ikuinen.
03.06.2021 12:41
Usko+Jeesukseen+korvaa+lain+täyttämisen?+Eli+siis+nyt+saa+uudessa+liitossa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+niinkö?
03.06.2021 12:39
Lakiliitto+koskee+vain+juutalaisia?+Eli+siis+pakanat+saa+tappaa,+varastaa+,tehdä+huorin+ja+harrasta+homoseksiä+ja+vähän+polttaa+lapsiaan+Molokille?+Oletko+nyt+aivan+varma?
Tietenkin+lakiliitto+tehtiin+vain+Israelin+heimon+kanssa.+Toora+annettiin+Israelille,+ei+pakanoille.+Mutta+jos+sinä+tahdot+palvella+Aabrahamin,+Iisakin+ja+Jaakobin+Jumalaa,+silloin+sinun+on+noudatettava+Jumalan+kansalleen+antamaa+lakia,+eli+Tooraa.
Miksi+ihmeessä+Jumalalla+olisi+eri+kansoille+eri+lait?+Miltä+näyttää+yksi+Kristuksen+ruumis,+jossa+juutalaisilla+ja+pakanoilla+on+eri+tavat+ja+lait?
03.06.2021 12:36
10 / 845