Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Anteeksi+nyt+vain,+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+Messias+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova?
  2. "Ja+Herra+käski+meidän+pitää+kaikki+nämä+säädökset+ja+peljätä+Herraa,+meidän+Jumalaamme,+että+me+aina+menestyisimme+ja+hän+pitäisi+meitä+elossa,+niinkuin+tähän+päivään+saakka+on+tapahtunut."+(5.+Moos.+6:24)“Rakasta+siis+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+ja+noudata+alati+hänen+määräyksiänsä,+säädöksiänsä,+oikeuksiansa+ja+käskyjänsä.”+(5.+Moos.+11:1)“Nämä+ovat+ne+käskyt+ja+oikeudet,+joita+teidän+on+tarkoin+noudatettava+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+isiesi+Jumala,+sinulle+antaa,+että+ottaisit+sen+omaksesi-noudatettava+niin+kauan+kuin+elätte+maan+päällä.”+(5.+Moos.+12:1)“Noudata+ja+tottele+kaikkia+näitä+sanoja,+jotka+minä+sinulle+annan,+että+menestyisit,+sinä+ja+sinun+lapsesi+sinun+jälkeesi,+ikuisesti,+kun+teet+sitä,+mikä+on+hyvää+ja+oikeata+Herran,+sinun+Jumalasi,+silmissä.”+(5.+Moos.+12:28)“Se,+mikä+on+salassa,+se+on+Herran,+meidän+Jumalamme;+mutta+mikä+on+ilmoitettu,+se+on+meitä+ja+meidän+lapsiamme+varten+ikuisesti,+että+me+pitäisimme+kaikki+tämän+lain+sanat.”+(5.+Moos.+29:29)“Ja+niitä+säädöksiä+ja+oikeuksia,+sitä+lakia+ja+niitä+käskyjä,+jotka+hän+on+teille+kirjoittanut,+te+alati+tarkoin+noudattakaa,+mutta+älkää+peljätkö+muita+jumalia.”+(2.+Kun.+17:37)"Hänen+kättensä+teot+ovat+totiset+ja+oikeat;+luotettavat+ovat+kaikki+hänen+asetuksensa.+Ne+pysyvät+järkkymättä+aina+ja+iankaikkisesti;+ne+ovat+tehdyt+totuudessa+ja+oikeudessa."+(Ps.+111:7,8)"Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi."+(Ps.+119:152)"Minä+en+riko+liittoani+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.89:34)"Sinun+sanasi+on+kokonaan+totuus,+ja+kaikki+sinun+vanhurskaat+päätöksesi+pysyvät+ikuisesti."(Ps.+119:160)"Mutta+Herran+päätökset+pysyvät+iäti,+hänen+ajatuksensa+polvesta+polveen."+(Ps.+33:11)"Iankaikkisesti+pysyy+sinun+sanasi,+Herra,+vahvana+taivaissa."+(Ps.+119:89)"Ruoho+kuivuu,+kukkanen+lakastuu,+mutta+meidän+Jumalamme+sana+pysyy+iankaikkisesti."+(Jes.+40:8)Jumala+tässä+pyhässä+sanassaan+sanoo,+että+noudattakaa+näitä+käskyjä+ikuisesti,+alati,+niin+kaun+kuin+elätte...+Mitä+Jumalan+olisi+pitänyt+sanoa+toisin,+jos+hän+tarkoitti,+että+laki+on+voimassa+ikuisesti?
  3. Lue+Ef.+2+ja+Room.+11.+Meidät+pakanat+on+Messiaan+armosta+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+Israeliin,+eikä+mihinkään+muuhun.Muistakaa+sentähden,+että+te+ennen,+te+lihanne+puolesta+pakanat,+jotka+olette+saaneet+ympärileikkaamattomien+nimen+niiltä,+joita,+lihaan+käsillä+tehdyn+ympärileikkauksen+mukaisesti,+sanotaan+ympärileikatuiksi-+että+te+siihen+aikaan+olitte+ilman+Kristusta,+olitte+vailla+Israelin+kansalaisoikeutta+ja+vieraat+lupauksen+liitoille,+ilman+toivoa+ja+ilman+Jumalaa+maailmassa;+mutta+nyt,+kun+olette+Kristuksessa+Jeesuksessa,+olette+te,+jotka+ennen+olitte+kaukana,+päässeet+lähelle+Kristuksen+veressä.+Sillä+hän+on+meidän+rauhamme,+hän,+joka+teki+molemmat+yhdeksi+ja+purki+erottavan+väliseinän,+nimittäin+vihollisuuden,+kun+hän+omassa+lihassaan+teki+tehottomaksi+käskyjen+lain+säädöksinensä,+luodakseen+itsessänsä+nuo+kaksi+yhdeksi+uudeksi+ihmiseksi,+tehden+rauhan,+ja+yhdessä+ruumiissa+sovittaakseen+molemmat+Jumalan+kanssa+ristin+kautta,+kuolettaen+itsensä+kautta+vihollisuuden.+Ja+hän+tuli+ja+julisti+rauhaa+teille,+jotka+kaukana+olitte,+ja+rauhaa+niille,+jotka+lähellä+olivat;+sillä+hänen+kauttansa+on+meillä+molemmilla+pääsy+yhdessä+Hengessä+Isän+tykö.+Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus,+jossa+koko+rakennus+liittyy+yhteen+ja+kasvaa+pyhäksi+temppeliksi+Herrassa;+ja+hänessä+tekin+yhdessä+muitten+kanssa+rakennutte+Jumalan+asumukseksi+Hengessä."+(Ef.+2:11-22)"Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+(Room.+11:24)
  4. Usko+Jeesukseen+korvaa+lain+täyttämisen?+Eli+siis+nyt+saa+uudessa+liitossa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+niinkö?