Missä kohtaa profeettoja kerrotaan Messiaasta, joka on itse Jumala?

Paavali aloitti saarnansa aina sapattina synagoossa alkaen Mooseksen laista, Profeetoista ja Kirjoituksista. (Apt. 17:1-3; 28:23; 13:43; 14:1; 17:17; 18:4)

Missä kohtaa hän kertoo Messiaasta, joka on itse Jumala, joka syntyy ihmiseksi, kuolee ja nousee ylös kuolleista? Luku ja jae kiitos.

Missä kohtaa Tooraa sanotaan, että meidän tulee uskoa Messiaaseen, mitä ikinä se tarkoittaakin, jotta me pelastumme?

197

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väkevä jumala. Iankaikkinen Isä.
      Etkö muista?

      • Anonyymi

        Immanuel.
        Etkö muista?


      • Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.

        tuo tarkoittaa Hiskiaa.

        mediakirjasto.fi on asiantuntija Jesajan 9:6 jaetta selittämään.

        Jeesus on ihminen eikä ole läsnä vanhassa testamentissa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.

        Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin taivaallinen Isä itse. Koska Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä ja Jumala, niin silloin se tietenkin tarkoittaa sitä, että Isä Jumala on tullut ihmiseksi. Isä ja Poika ovat siis yksi Jumala.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin taivaallinen Isä itse. Koska Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä ja Jumala, niin silloin se tietenkin tarkoittaa sitä, että Isä Jumala on tullut ihmiseksi. Isä ja Poika ovat siis yksi Jumala.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.

        Taikauskosta täysin osattomana nämä kommentit nostavat hymyn huulille. En voi olla ajattelematta samankaltaista keskustelua Nalle Puhin seikkailuista.


      • Anonyymi

        Kyllähän Jes 9:6 saadaan kuulostamaan ennustukselta, jos ei osata kielioppia. Ensinnä on sanottava, että tämä raamatunkohta koskee Hesekieliä.

        Mutta siis eikö olekin niin, että ennustus koskee aina tulevaisuutta. Ei koskaan menneisyyttä, eikö niin? Jesajan 9:5 on kirjoitettu menneessä aikamuodossa eli kaikki siinä kuvatut asiat ovat jo tapahtuneet ennen kuin sitä on kirjoitettu. Ollakseen ennustus, lauseen pitäisi olla futuurissa. Jenkkilässä monissa käännöksissä on valheellisesti käytetty futuuria. Onneksi ei meidän Raamatussamme, niin minun ei tarvitse lähteä selittämään heprean kielioppia tässä.

        Mutta miksi Hesekieliä kutsutaan tässä jumalallisilla arvonimillä, esimerkiksi voimalliseksi jumalaksi?

        Jeesus itse sanoo, että niitä, joille tuli Jumalan sana kutsutaan Raamatussa jumaliksi. Joh.10:34-35: "Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin –... "

        Hesekielille tuli Jumalan sana. Siksi häntä kutsuttiin jumalaksi. Lähes kaikkia Israelin kansan hallitsijoita kutsuttiin jumalallisilla nimillä. Se, että suomalaisen Raamatun kääntäjä on päättänyt laittaa Voimallisen Jumalan etukirjaimiksi isoja alkukirjaimia, ei tee kenestäkään Jumalaa.

        Mutta mitä itse raamatunlause sanoo:

        Jesaja 9:5
        "Sillä lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on valtius, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Voimallinen Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. " (RK-käännös)

        Tämä raamatunkohtahan kertoo Hesekielistä (hebr. Ἑζεκίας). Monilla hepreankielen nimillä on merkitys, kuten Abramilla (korkea isä) ja Aabrahamilla monien isä/johtaja. Hesekiel taas tarkoittaa "Jumala vahvistaa" tai "Jumala on minun voimani" taikka "voimallinen jumala".

        Mutta Raamatunjakeiden irrottaminen asiayhteydestään ei ole oikea tapa tutkia Raamattua. Katsotaas asiaa vähän laajemmin:

        Jesaja 9:4-6
        "4. Kaikki taistelun melskeessä kulutetut sotasaappaat ja veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruuaksi. 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen harteillaan on herruus, ja hänen nimensä on Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. 6. Herruus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan. Se vahvistetaan ja lujitetaan oikeudella ja vanhurskaudella nyt ja ikuisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä."

        Teksti mainitsee, että kyseessä on päättymätön rauha. Onko sellainen saapunut maanpäälle? No ei todella!

        Tämän kristityt ovat omineet kuvaamaan Jeesuksen syntymää vaikkei se sitä todellisuudessa kuvannut vaan Hiskian syntymää.

        Että sellasta...


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.

        Hänelle on annettava nimi Immanuel . Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo tarkoittaa Hiskiaa.

        mediakirjasto.fi on asiantuntija Jesajan 9:6 jaetta selittämään.

        Jeesus on ihminen eikä ole läsnä vanhassa testamentissa.

        Jesajan kirja 53 ristillä . Herran kärsivä palvelija .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo tarkoittaa Hiskiaa.

        mediakirjasto.fi on asiantuntija Jesajan 9:6 jaetta selittämään.

        Jeesus on ihminen eikä ole läsnä vanhassa testamentissa.

        Hevenu he vei mun Jeesuksen .... mutta Hin ovat hänet haudanneet ....ei hän ole täällä hän on ylösnoussut.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Taikauskosta täysin osattomana nämä kommentit nostavat hymyn huulille. En voi olla ajattelematta samankaltaista keskustelua Nalle Puhin seikkailuista.

        Hindujen budhahallelujaa. Kärmettä nostetaan wakening siinailla tikun nokkaan.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.

        Juutalaista antikristillisyyttä tunnustava, valhejuutalainen saatanansynagoogalainen varmasti myös tietää sanan Nimi (ha-Sem) olevan juutalaisuudessa yksi Jumalan nimityksistä.

        >>Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.<<

        "Tässä sanotaan" aivan suoraan Hänen Olevan Jumala: "... ja Hänen Nimensä On..."

        Helluntaisatanisti yrittää suomenkieleen perustuvalla valhe-"fundamentalismilla" johdatella ja eksyttää niitä "jotka eivät tunne kirjoituksia". Hellarit ovat aina hyökänneet kaikkea syvällistä Jumalan sanan tuntemista eli teologiaa vastaan. Mm. lukuisilla, erilaisilla ja eksyttävillä raamatunväärennöksillään.

        KR92 meni piloille, kun käännöstyöhön otettiin mukaan helluntailaisia, "PH:n johtamia uuspastoreita" ja teologit joutuivat antamaan periksi joillekin hellareiden vaatimille sanoille ja käsitteille, jotka eivät kuitenkaan vastanneet alkuperäistekstiä. Ja näin syntyi ristiriitainen "Raamattu".




        Hän hyökkää Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä vastaan. Hän ei ole kristitty, vaikka nicki antaa niin luulla, vaan antikristitty helluntaimessiaaninen. Saatana🐍 valkeuden vaatteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaista antikristillisyyttä tunnustava, valhejuutalainen saatanansynagoogalainen varmasti myös tietää sanan Nimi (ha-Sem) olevan juutalaisuudessa yksi Jumalan nimityksistä.

        >>Tarkoitat Jesaja 9:6

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"

        Tässä sanotaan, että hänen nimensä on oleva, ei sanota, että hän on itse Jumala.<<

        "Tässä sanotaan" aivan suoraan Hänen Olevan Jumala: "... ja Hänen Nimensä On..."

        Helluntaisatanisti yrittää suomenkieleen perustuvalla valhe-"fundamentalismilla" johdatella ja eksyttää niitä "jotka eivät tunne kirjoituksia". Hellarit ovat aina hyökänneet kaikkea syvällistä Jumalan sanan tuntemista eli teologiaa vastaan. Mm. lukuisilla, erilaisilla ja eksyttävillä raamatunväärennöksillään.

        KR92 meni piloille, kun käännöstyöhön otettiin mukaan helluntailaisia, "PH:n johtamia uuspastoreita" ja teologit joutuivat antamaan periksi joillekin hellareiden vaatimille sanoille ja käsitteille, jotka eivät kuitenkaan vastanneet alkuperäistekstiä. Ja näin syntyi ristiriitainen "Raamattu".




        Hän hyökkää Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä vastaan. Hän ei ole kristitty, vaikka nicki antaa niin luulla, vaan antikristitty helluntaimessiaaninen. Saatana🐍 valkeuden vaatteissa.

        Kerrotko missä kohtaa Raamattua haShaem, Nimi, on Jumalan yksi nimitys?

        Ja kuten sanoin, tässä Jesajan jakeessa ei sanota, että hän on, vaan että hänen nimensä on.

        Miten selität, että hänen nimensä on Iankaikkinen Isä, kun kolminaisuusoppi nimenomaan kieltää Pojan olevan Isä?


    • Anonyymi

      Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta.

      Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      ---
      13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

      Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

      • - Ja jehova naulittiin ristille
        - Jehova uhrattiin jumalalle
        - Jehova nousi kuolleesta (kenen avulla?)
        - Tehtäväksi on saatu juoda jehovan verta ja syödä tämän lihaa, kunnes hän palaa
        - Jehova meni isänsä tykö, joka oli (?)


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Ja jehova naulittiin ristille
        - Jehova uhrattiin jumalalle
        - Jehova nousi kuolleesta (kenen avulla?)
        - Tehtäväksi on saatu juoda jehovan verta ja syödä tämän lihaa, kunnes hän palaa
        - Jehova meni isänsä tykö, joka oli (?)

        Kerrotko kiitos, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jehova itse naulittiin ristille, että Jehova uhrattiin Jumalalle, että Jehova nousi kuolleista? Luku ja jae kiitos.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko kiitos, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jehova itse naulittiin ristille, että Jehova uhrattiin Jumalalle, että Jehova nousi kuolleista? Luku ja jae kiitos.

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Koko ajan kyselet tuota samaa, vaikka sinulle on vaikka kuinka monta kertaa tämä asia opetettu. Mutta kun mikään järkipuhe ei mene sinulle perille.

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko kiitos, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jehova itse naulittiin ristille, että Jehova uhrattiin Jumalalle, että Jehova nousi kuolleista? Luku ja jae kiitos.

        1. Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse. Jeesus/Jehova naulittiin ristille Golgatalla.
        2. Jumala vaati puhdasta uhria leppyäkseen ja siihen sopi vain jumala itse.
        3. Jeesus/Jehova nousi kuolleesta viikon ensimmäisenä päivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Koko ajan kyselet tuota samaa, vaikka sinulle on vaikka kuinka monta kertaa tämä asia opetettu. Mutta kun mikään järkipuhe ei mene sinulle perille.

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Anteeksi nyt vain, missä kohtaa tässä sanotaan, että Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, missä kohtaa tässä sanotaan, että Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?

        Tässähän se sanotaan:

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta. Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän se sanotaan:

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta. Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.

        Jos Jeesus on itse kaikkivaltias Jumala Jehova, miksi Jumala tässä kohtaa sanoo, että hänelle on annettu kaikki valta? Miksi hänelle on annettu kaikki valta, jos hän on itse Jehova, hänellä olisi ollut tuo valta aikojen alusta asti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän se sanotaan:

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta. Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.

        Jos Jeesus on jumala, kuka hänet herätti kuolleesta?


      • Anonyymi
        KarrellePalanutEnkeli kirjoitti:

        Jos Jeesus on jumala, kuka hänet herätti kuolleesta?

        Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala. Hänen Henkensä ei kuollut, kun hänen ruumiinsa kuoli. Sen takia Raamattu ilmoittaa, että Jeesus oli kuolemansa jälkeen paratiisissa. Jumalan Henki on aina elänyt ja tulee elämään ikuisesti. Jumalan Pojan ruumis kuoli ja nousi kuolleista. Jumala itse herätti kuolleista ihmisruumiinsa, jota kutsutaan Jumalan Pojaksi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos Jeesus on itse kaikkivaltias Jumala Jehova, miksi Jumala tässä kohtaa sanoo, että hänelle on annettu kaikki valta? Miksi hänelle on annettu kaikki valta, jos hän on itse Jehova, hänellä olisi ollut tuo valta aikojen alusta asti?

        Sinä et tätä ymmärrä, koska olet paatunut.

        Jes 6:9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.
        11 Minä kysyin: -- Kuinka pitkäksi aikaa, Herra? Hän vastasi: -- Siksi kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjillään, kunnes tyhjillä pelloilla vallitsee autius.
        12 Herra vie ihmiset kauas, ja tyhjänä leviää hylätty maa.
        13 Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.


      • Anonyymi

        Voi ihme miten pihalla te olette. Isä Jumala on Herra. Hän antoi nimensä Jeesukselle, jolloin myös Jeesus on Herra. Molempia kutsutaan Herraksi. Ei vain toista. Ei Jeesuksen herruus kumoa Isän herruutta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala. Hänen Henkensä ei kuollut, kun hänen ruumiinsa kuoli. Sen takia Raamattu ilmoittaa, että Jeesus oli kuolemansa jälkeen paratiisissa. Jumalan Henki on aina elänyt ja tulee elämään ikuisesti. Jumalan Pojan ruumis kuoli ja nousi kuolleista. Jumala itse herätti kuolleista ihmisruumiinsa, jota kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Oletkohan oikeassa!!!
        Ennen ylösnuosimista krisllisten opetuslapsi tarkkisti Kaikkivaltiaan Jeesuksen arvet ja todisti ne kehossa oleviksi joten ilmeisesti sinä tarkoitat kristittyjen laittomuuden paavalilaisuuden Barjeesusta:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Ehkä tunnet myös Jumalanne;
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        1. Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse. Jeesus/Jehova naulittiin ristille Golgatalla.
        2. Jumala vaati puhdasta uhria leppyäkseen ja siihen sopi vain jumala itse.
        3. Jeesus/Jehova nousi kuolleesta viikon ensimmäisenä päivänä.

        "Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse"

        Niin kerrotaan mutta ei Raamatussa. Ainoastaan kirkkoisien toimesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse"

        Niin kerrotaan mutta ei Raamatussa. Ainoastaan kirkkoisien toimesta.

        Ei niin. Siksi onkin rasittava kuunnella kuinka ihmiset kutsuvat Jeesusta kaikkivaltiaaksi jumalaksi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        - Ja jehova naulittiin ristille
        - Jehova uhrattiin jumalalle
        - Jehova nousi kuolleesta (kenen avulla?)
        - Tehtäväksi on saatu juoda jehovan verta ja syödä tämän lihaa, kunnes hän palaa
        - Jehova meni isänsä tykö, joka oli (?)

        On surullista ettet voi uskoa koska sinulla on juutalaisten peite .


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ei niin. Siksi onkin rasittava kuunnella kuinka ihmiset kutsuvat Jeesusta kaikkivaltiaaksi jumalaksi.

        Ei kirkkoisätkään kutsuneet Jeesusta Jehovaksi. Kolmiyhteisyys tarkoittaa kolmea eri persoonaa, Isä Jumala, Poika Kristus ja Pyhä Henki. Hellarit ja muut vapikset ovat kehittäneet oman oppinsa kolminaisuudesta jossa sekoittavat jumalan ja jeesuksen keskenään. Harhaoppi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko kiitos, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jehova itse naulittiin ristille, että Jehova uhrattiin Jumalalle, että Jehova nousi kuolleista? Luku ja jae kiitos.

        Et voi koskaan näytellä kristittyä sillä kristitty on ihminen joka uskoo . Sinä et usko .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Koko ajan kyselet tuota samaa, vaikka sinulle on vaikka kuinka monta kertaa tämä asia opetettu. Mutta kun mikään järkipuhe ei mene sinulle perille.

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Silloin kun Jeesus ristiin naulittiin tuli synkeys ja maanjäristys .


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        1. Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse. Jeesus/Jehova naulittiin ristille Golgatalla.
        2. Jumala vaati puhdasta uhria leppyäkseen ja siihen sopi vain jumala itse.
        3. Jeesus/Jehova nousi kuolleesta viikon ensimmäisenä päivänä.

        Jeesus Immanuel . Nimi Yeshua tarkoittaa pelastaja . Keskellämme.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, missä kohtaa tässä sanotaan, että Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?

        Jaakopin paini . Kenen kanssa Jakob paini .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen kerrotaan olevan Jehova itse"

        Niin kerrotaan mutta ei Raamatussa. Ainoastaan kirkkoisien toimesta.

        Et ole koskaan lukenut Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaakopin paini . Kenen kanssa Jakob paini .

        Jaakob paini Pyhän Hengen eli Gabrielin knassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaakob paini Pyhän Hengen eli Gabrielin knassa.

        Pyhä henki on nainen, joten onko Gabriel myös nainen? Pitäisikö sanoa Gabriela?


      • Anonyymi
        KarrellePalanutEnkeli kirjoitti:

        Jos Jeesus on jumala, kuka hänet herätti kuolleesta?

        Isä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä.

        Eli siis Jehova itse kuoli ristillä ja herätti itse itsensä kuolleista?

        Eniten mua häiritsee se, että missään kohtaa Raamattua yksikään profeetoista ei tiedä sanaakaan Messiaasta, joka on itse Jumala, Jumalasta, joka on kolmiyhteinen, Jeesus itse ei opettanut kolminaisuudesta sanaakaan, eivätkä siitä tienneet mitään apostolit eikä Paavali.

        Mitä jos vaan olisitte rehellisiä ja myöntäisitte, että tätä oppia ei ole Raamatussa, sen muotoilivat vasta kirkkoisät ensimmäisillä vuosisadoilla ja täten teidän hellareiden oppi ei perustu Raamattuun, vaan katolilaisten kirkkoisien teksteihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tätä ymmärrä, koska olet paatunut.

        Jes 6:9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.
        11 Minä kysyin: -- Kuinka pitkäksi aikaa, Herra? Hän vastasi: -- Siksi kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjillään, kunnes tyhjillä pelloilla vallitsee autius.
        12 Herra vie ihmiset kauas, ja tyhjänä leviää hylätty maa.
        13 Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.

        Minusta tuo oli oikein hyvä kysymys mutta jos pidät muita paatuneina niin etkö voisi valaista meillekin miten itse ymmärrät sen? Näitä Raamatunpaikkoja on turha laittaa näissä keskusteluissa kun Raamattua tulkitsee kukin omasta näkövinkkelistään. Niin, kerrotko meille miksi Jumala sanoo että Hänelle on annettu kaikki valta ja miksei Hänellä sitä ollut alusta asti?


    • Anonyymi

      Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

      Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
      ---
      10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

      Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

      Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

      • Anonyymi

        Melkisedekin aikana ja hänen toimestaan Raamatussa alettiin Raamatussa käyttämään kolmesta persoonasta Herra nimitystä Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkisedekin aikana ja hänen toimestaan Raamatussa alettiin Raamatussa käyttämään kolmesta persoonasta Herra nimitystä Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

        Alkutekstissä Herra on yleensä muodossa Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstissä Herra on yleensä muodossa Jehova.

        Mistä olet saanut tuollaisen tiedon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut tuollaisen tiedon?

        Alkutekstissä on lähes 7000 kertaa sana Jehova, joka käännetään suomeksi Herra. Ongelmana on se, että myös sana Adon käännetään Herra. Jehova on yksi ja anoa Jumala. Adonia voi käyttää myös kenestä tahansa herrasta myös ihmisestä. Jehova on erisnimi, mutta adon on yleisnimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstissä Herra on yleensä muodossa Jehova.

        Silloinhan Pyhä Henki eli Gabrielkin on Jehova?

        Toisen Mooseksen kirjan 13 luvun 21 jakeessa sanotaan että ”Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.”

        Toisen Mooseksen kirjan 14 luku 19 jae selventää kuka tämä Herra oli sanoessaan ”Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.”
        Jos Israelilaiset, joita johdatettiin tuon Herran toimesta tuolloin, ovat unohtaneet kuka tuo Herra oli, niin palautettakoon että hän oli Pyhä Henki eli Gabriel. Raamatussa puhutaan ainoastaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Jumalan ei itse tarvinnut johtaa Israelilaisia eikä Sanaakaan ole koskaan kutsuttu Jumalan enkeliksi.

        Se Herra ja Jumalan enkeli, joka antoi Moosekselle kyvyn ja voiman halkaista Punaisen Meren vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle, oli Pyhä Henki eli Gabriel (2 Moos. 14:15-16 ja 24 ja 2 Moos. 14:26-27 sekä 2 Nefi 8:9-10).


      • Anonyymi

        Jälleen huomaamme, mitä tapahtuu kun irrottaa jakeen asiayhteydestään.

        Katsotaanpa mitä Raamatussa oikeasti lukee:

        Johannes 19:37
        "Toinen raamatunkohta taas sanoo: ”He katsovat HÄNEEN, jonka ovat lävistäneet.” "

        Eli Vanhasta testamentista pitäisi löytyä kohta, jossa joku sanoo: "He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet." Sellaista kohtaa ei Vanhasta testamentista löydy! Sakarja sanoo jotakin sinne päin mutta ei Jeesuksesta:


        Sakarja 12:10
        "Mutta Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle minä vuodatan armon ja rukouksen hengen, ja he katsovat MINUUN, jonka ovat lävistäneet. He valittavat häntä niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti niin kuin murehditaan esikoista. "

        Tuossa sanotaan: "minuun". Eli väärä persoonapronomini. Vika ei ole kielenkääntäjissä sillä he ovat kääntäneet nuo kohdat ihan oikein. Eikä Jumala sekoile kieliopin kanssa mutta ihmiset sekoilevat. Kyse ei siis ole samasta henkilöstä eikä samasta raamatunpaikasta.

        Mistä teksti puhuu kun se sanoo:

        "He katsovat minuun hänen tähtensä, jonka he ovat lävistäneet. He valittavat minua niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti niin kuin murehditaan esikoista."

        Kuka tapettiin, missä ja milloin?

        Aiemmat jakeet valottavat asia. Ne kertovat maailman lopusta, jossa koko maailma hyökkää Jerusalemia vastaan. Jos kerran jae 10 sopii Jeesuksen aikaan, niin mitä muuta historiankirjat kertovat Jeesuksen ajasta? Onko Jerusalem väkikivi kaikille kansoille, kuten jae 3 sanoo, ja jatkaa: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä. Näinkö siinä Kävi?

        Sakarjan mukaan Samaan aikaan kaikki maan kansakunnat kokoontuvat Jerusalemia vastaan. Niinkö siinä Jeesuksen aikaan kävi? Löikö Herra silloin kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella? Ei ainakaan Uuden testamentin mukaan. Ei mitään näistä.

        Entäpä seuraava:

        "Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, mutta kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella. 5. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: ’Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassaan.’"

        Osuuko ennustus oikeaan ja puhu Jeesuksesta? EI TODELLAKAAN!! Kukaan Juudasta ei tunnustanut Jeesusta Jumalaksi, päin vastoin. Raamattu kertoo, että he ristiin naulitsivat hänet.

        Entä miten seuraava sopii Jeesuksen aikaan:

        "7. Herra on ensin vapauttava Juudan majat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda. 8. Sinä päivänä Herra suojelee Jerusalemin asukkaita. Kompastelevin heistä on sinä päivänä kuin Daavid, ja Daavidin suku on kuin jumalolento, kuin Herran enkeli heitä johtamassa. 9. Sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan."

        Ja jos tuo pitää paikkaansa, niin Jeesuksen aikaan kukaan ei enää profetoi, sillä jatko kuuluu:

        Sakarja 13:3
        "Jos joku vielä profetoi, hänen isänsä ja äitinsä, hänen omat vanhempansa, sanovat hänelle: ’Sinä et voi jäädä eloon, koska olet puhunut valhetta Herran nimessä.’ Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen omat vanhempansa, lävistävät hänet miekalla, kun hän profetoi. "

        Niinpä Johannes kastaja, joka profetoi, tapettiin valheprofetioista kun hän profetoi Jeesuksesta. Niinkö siinä kävi? No ei todellakaan. Kuten huomaamme, yksikään jae noista Sakarjan 12 ja 13 luvusta ei kerro Jeesuksen ajoista.

        ...jatkuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen huomaamme, mitä tapahtuu kun irrottaa jakeen asiayhteydestään.

        Katsotaanpa mitä Raamatussa oikeasti lukee:

        Johannes 19:37
        "Toinen raamatunkohta taas sanoo: ”He katsovat HÄNEEN, jonka ovat lävistäneet.” "

        Eli Vanhasta testamentista pitäisi löytyä kohta, jossa joku sanoo: "He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet." Sellaista kohtaa ei Vanhasta testamentista löydy! Sakarja sanoo jotakin sinne päin mutta ei Jeesuksesta:


        Sakarja 12:10
        "Mutta Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle minä vuodatan armon ja rukouksen hengen, ja he katsovat MINUUN, jonka ovat lävistäneet. He valittavat häntä niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti niin kuin murehditaan esikoista. "

        Tuossa sanotaan: "minuun". Eli väärä persoonapronomini. Vika ei ole kielenkääntäjissä sillä he ovat kääntäneet nuo kohdat ihan oikein. Eikä Jumala sekoile kieliopin kanssa mutta ihmiset sekoilevat. Kyse ei siis ole samasta henkilöstä eikä samasta raamatunpaikasta.

        Mistä teksti puhuu kun se sanoo:

        "He katsovat minuun hänen tähtensä, jonka he ovat lävistäneet. He valittavat minua niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti niin kuin murehditaan esikoista."

        Kuka tapettiin, missä ja milloin?

        Aiemmat jakeet valottavat asia. Ne kertovat maailman lopusta, jossa koko maailma hyökkää Jerusalemia vastaan. Jos kerran jae 10 sopii Jeesuksen aikaan, niin mitä muuta historiankirjat kertovat Jeesuksen ajasta? Onko Jerusalem väkikivi kaikille kansoille, kuten jae 3 sanoo, ja jatkaa: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä. Näinkö siinä Kävi?

        Sakarjan mukaan Samaan aikaan kaikki maan kansakunnat kokoontuvat Jerusalemia vastaan. Niinkö siinä Jeesuksen aikaan kävi? Löikö Herra silloin kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella? Ei ainakaan Uuden testamentin mukaan. Ei mitään näistä.

        Entäpä seuraava:

        "Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, mutta kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella. 5. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: ’Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassaan.’"

        Osuuko ennustus oikeaan ja puhu Jeesuksesta? EI TODELLAKAAN!! Kukaan Juudasta ei tunnustanut Jeesusta Jumalaksi, päin vastoin. Raamattu kertoo, että he ristiin naulitsivat hänet.

        Entä miten seuraava sopii Jeesuksen aikaan:

        "7. Herra on ensin vapauttava Juudan majat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda. 8. Sinä päivänä Herra suojelee Jerusalemin asukkaita. Kompastelevin heistä on sinä päivänä kuin Daavid, ja Daavidin suku on kuin jumalolento, kuin Herran enkeli heitä johtamassa. 9. Sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan."

        Ja jos tuo pitää paikkaansa, niin Jeesuksen aikaan kukaan ei enää profetoi, sillä jatko kuuluu:

        Sakarja 13:3
        "Jos joku vielä profetoi, hänen isänsä ja äitinsä, hänen omat vanhempansa, sanovat hänelle: ’Sinä et voi jäädä eloon, koska olet puhunut valhetta Herran nimessä.’ Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen omat vanhempansa, lävistävät hänet miekalla, kun hän profetoi. "

        Niinpä Johannes kastaja, joka profetoi, tapettiin valheprofetioista kun hän profetoi Jeesuksesta. Niinkö siinä kävi? No ei todellakaan. Kuten huomaamme, yksikään jae noista Sakarjan 12 ja 13 luvusta ei kerro Jeesuksen ajoista.

        ...jatkuu...

        ...jatkuu...

        Entäpä mihin viittaa tuo jakeen 11: "Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, sellaiset kuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa."

        Mitä tapahtui Megiddon laaksossa, jossa oli ollut Hadadrimmonin valittajaiset? Miksi siellä oli valittajaiset? Mitä yhteistä sillä on Sakarjan 12:10 jakeen kanssa? Katsotaanpa mitä tapahtui Megiddon tasangolla:

        2. Aikakirja 35:23-25
        "23. Mutta jousiampujat osuivat kuningas Joosiaan. Silloin hän sanoi palvelijoilleen: ”Viekää minut pois, sillä minä olen haavoittunut pahasti.” 24. Kuninkaan palvelijat siirsivät hänet sotavaunuista, panivat hänet hänen toisiin vaunuihinsa ja kuljettivat Jerusalemiin. Siellä hän kuoli, ja hänet haudattiin isiensä hautaan. Koko Juuda ja Jerusalem surivat Joosiaa. 25. Jeremia sepitti Joosiasta valitusvirren, ja kaikki laulajat ja laulajattaret ovat esittäneet valitusvirsiä Joosiasta tähän päivään asti. Nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa, ja ne on kirjoitettu Valitusvirsiin. "

        Siihen aikaan oli tapana, että kun joku vanhurskas kuoli, uskovat tunnustivat syntinsä Jumalalle. Ja Joosia oli hurskaa kuningas. Yhtäläisyyksien pitäisi ulottua molemmissa tapahtumissa kumpaankin henkilöön. Silloin Sakarjan 12:10 pitäisi myös puhua koko Israelin kansan rakastamasta pidetystä hurskaasta sotapäälliköstä. Sellainenko Jeesus oli? No ei ollut!!!

        Mutta sopiiko tuo edes Messiaan aikaan, sillä Jesajan mukaan

        Jesaja 59:20-21
        "20. Mutta Siionille, niille Jaakobissa, jotka kääntyvät synnistä, tulee lunastaja, sanoo Herra. 21. Näin minä teen, tämä on minun liittoni heidän kanssaan, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun ylläsi, ja minun sanani, jotka minä olen pannut suuhusi, eivät väisty suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra – eivät nyt eivätkä milloinkaan."

        Kävikö kaikelle Jaakobin sukukunnalle Messiaan saapuessa niin, että he kääntyivät Jumalan puoleen ja julistivat Jumalaa ikuisesti niin, etteivät Jumalan sanat väisty heidän suustaan nyt eivätkä milloinkaan!

        Taaskaan näin ei käynyt. Sen voi todeta jokainen omilla silmillään ja korvillaan.

        Nyt vain on niin, että kristityt ovat ottaneet jakeita asiayhteyksistään ja antaneet niille omia merkityksiään, joita Vanhan teatamentin ajan ihmiset eivät olisi mitenkään voineet  huomata, koska nuo tekstit merkitsivät heille aivan jotakin muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan Pyhä Henki eli Gabrielkin on Jehova?

        Toisen Mooseksen kirjan 13 luvun 21 jakeessa sanotaan että ”Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.”

        Toisen Mooseksen kirjan 14 luku 19 jae selventää kuka tämä Herra oli sanoessaan ”Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.”
        Jos Israelilaiset, joita johdatettiin tuon Herran toimesta tuolloin, ovat unohtaneet kuka tuo Herra oli, niin palautettakoon että hän oli Pyhä Henki eli Gabriel. Raamatussa puhutaan ainoastaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Jumalan ei itse tarvinnut johtaa Israelilaisia eikä Sanaakaan ole koskaan kutsuttu Jumalan enkeliksi.

        Se Herra ja Jumalan enkeli, joka antoi Moosekselle kyvyn ja voiman halkaista Punaisen Meren vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle, oli Pyhä Henki eli Gabriel (2 Moos. 14:15-16 ja 24 ja 2 Moos. 14:26-27 sekä 2 Nefi 8:9-10).

        Pyhä henki on feminiininen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet saanut tuollaisen tiedon?

        Yhwh . Jahve tai Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstissä on lähes 7000 kertaa sana Jehova, joka käännetään suomeksi Herra. Ongelmana on se, että myös sana Adon käännetään Herra. Jehova on yksi ja anoa Jumala. Adonia voi käyttää myös kenestä tahansa herrasta myös ihmisestä. Jehova on erisnimi, mutta adon on yleisnimi.

        Kyrios herra . Elohim jumala . Eli shaddaj . Saddam Hussein.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Pyhä henki on feminiininen.

        Ei ole ainakaan kreikankielessä! Pyhän hengen suku vaihtuu ympäröivän lauseyhteyden mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan kreikankielessä! Pyhän hengen suku vaihtuu ympäröivän lauseyhteyden mukana.

        Miksi hänet oli merkitty alunperin Raamattuun sitten naisen muodossa "she"?


    • Anonyymi

      Messiaanisen juutalaisen Joseph Shulamin mukaan tässä jakeessa kerrotaan, että Daavidin Poika on Jehova.

      Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
      6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

      Jeesus Kristus tulee olemaan ikuinen kuningas ja Sakarjan mukaan hän on Jehova.

      Sak 14:9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas.

      Ps 72:8 Merestä mereen hän hallitkoon, suurelta virralta maan ääriin asti.

      • Anonyymi

        Jeesus tuli niin juutalaiset kielsi sen. Ei oo muiden vika.


    • Anonyymi

      Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. 2Sam.7:10. Ps.132:11. Jes.11:1

      • Anonyymi

        David on kuollut Jeesus nousi kuolleista.


    • Anonyymi

      Jes.11 Messias-kuningas ja hänen valtakuntansa. Jes.11:1-5. Ap.t.13:23

    • Anonyymi

      Joh.4:25-26 Nainen sanoi hänelle: Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki. Jeesus sanoi hänelle: Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi. Joh.9:35-37

    • Anonyymi

      Raamatussa ei missään kohtaa lue että Jeesus on Jehova. Noissa Raamatun kohdissa sanotaan että Jeesus on Herra. Älkää ympätkö sellaista Raamattuun mitä siellä ei ole.

      • Anonyymi

        Olet väärässä, koska et osaa Raamattua.

        Paavali tarkoitti nimenomana sitä, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, koska et osaa Raamattua.

        Paavali tarkoitti nimenomana sitä, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Käytätkö usein jehovan todistajien uuden maailman käännöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö usein jehovan todistajien uuden maailman käännöstä?

        En ole Jehovan todistaja, eikä edellä olevat käännökset ole uuden maailman käännöksestä.

        Jos sinulla olisi sen verran älyä, niin huomaisit, etten edes voi olla Jehovan todistaja, koska otin sen asian esille, että Jeesus Kristus on Jehova, mitä Jehovan todistajat eivät usko omaksi kadotuksekseen.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Jehovan todistaja, eikä edellä olevat käännökset ole uuden maailman käännöksestä.

        Jos sinulla olisi sen verran älyä, niin huomaisit, etten edes voi olla Jehovan todistaja, koska otin sen asian esille, että Jeesus Kristus on Jehova, mitä Jehovan todistajat eivät usko omaksi kadotuksekseen.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Näytäppä yksikin Raamatun kohta missä Sanaa eli Jeesusta kutsutaan Jehovaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytäppä yksikin Raamatun kohta missä Sanaa eli Jeesusta kutsutaan Jehovaksi?

        Jos et tästä ymmärrä, niin sinua ei voi auttaa.

        Ensinnäkin Johannes Kastaja tuli tasoittamaan tietä Jehovan tulolle. Sieltä tuli Messias Jeesus.

        Toiseksi, Paavali vaati, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Jehovan todistaja, eikä edellä olevat käännökset ole uuden maailman käännöksestä.

        Jos sinulla olisi sen verran älyä, niin huomaisit, etten edes voi olla Jehovan todistaja, koska otin sen asian esille, että Jeesus Kristus on Jehova, mitä Jehovan todistajat eivät usko omaksi kadotuksekseen.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Eipä pidä paikkaansa!

        Kyllähän Jes 9:6 saadaan kuulostamaan ennustukselta, jos ei osata kielioppia. Ensinnä on sanottava, että tämä raamatunkohta koskee Hesekieliä.

        Mutta siis eikö olekin niin, että ennustus koskee aina tulevaisuutta. Ei koskaan menneisyyttä, eikö niin? Jesajan 9:5 on kirjoitettu menneessä aikamuodossa eli kaikki siinä kuvatut asiat ovat jo tapahtuneet ennen kuin sitä on kirjoitettu. Ollakseen ennustus, lauseen pitäisi olla futuurissa. Jenkkilässä monissa käännöksissä on valheellisesti käytetty futuuria. Onneksi ei meidän Raamatussamme, niin minun ei tarvitse lähteä selittämään heprean kielioppia tässä.

        Mutta miksi Hesekieliä kutsutaan tässä jumalallisilla arvonimillä, esimerkiksi voimalliseksi jumalaksi?

        Jeesus itse sanoo, että niitä, joille tuli Jumalan sana kutsutaan Raamatussa jumaliksi. Joh.10:34-35: "Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin –... "

        Hesekielille tuli Jumalan sana. Siksi häntä kutsuttiin jumalaksi. Lähes kaikkia Israelin kansan hallitsijoita kutsuttiin jumalallisilla nimillä. Se, että suomalaisen Raamatun kääntäjä on päättänyt laittaa Voimallisen Jumalan etukirjaimiksi isoja alkukirjaimia, ei tee kenestäkään Jumalaa.

        Mutta mitä itse raamatunlause sanoo:

        Jesaja 9:5
        "Sillä lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on valtius, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Voimallinen Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. " (RK-käännös)

        Tämä raamatunkohtahan kertoo Hesekielistä (hebr. Ἑζεκίας). Monilla hepreankielen nimillä on merkitys, kuten Abramilla (korkea isä) ja Aabrahamilla monien isä/johtaja. Hesekiel taas tarkoittaa "Jumala vahvistaa" tai "Jumala on minun voimani" taikka "voimallinen jumala".

        Mutta Raamatunjakeiden irrottaminen asiayhteydestään ei ole oikea tapa tutkia Raamattua. Katsotaas asiaa vähän laajemmin:

        Jesaja 9:4-6
        "4. Kaikki taistelun melskeessä kulutetut sotasaappaat ja veren tahrimat vaatteet poltetaan, ne joutuvat tulen ruuaksi. 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen harteillaan on herruus, ja hänen nimensä on Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. 6. Herruus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan. Se vahvistetaan ja lujitetaan oikeudella ja vanhurskaudella nyt ja ikuisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä."

        Teksti mainitsee, että kyseessä on päättymätön rauha. Onko sellainen saapunut maanpäälle? No ei todella!

        Tämän kristityt ovat omineet kuvaamaan Jeesuksen syntymää vaikkei se sitä todellisuudessa kuvannut vaan Hiskian syntymää.


      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala .


    • Anonyymi

      Joh. 17: 11 »Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

      • Anonyymi

        Raamatun kirjoittajat eivät olleet mitään äidinkielen tuntijoita joten heidän toimestaan, Sanaa eli Jeesusta joka luotiin taivaassa jumalaksi, ei Jumalaksi, sanotaan virheellisesti Jumalaksi. Nuo virheelliset ilmoitukset ruokkivat äidinkieltä taitamattomia ihmisiä uskomaan Sanasta eli Jeesuksesta lähes mitä vain.


    • Anonyymi

      Jes 40, Sak 14

      • Sanotaanko tässä, että Messias on itse Jumala?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sanotaanko tässä, että Messias on itse Jumala?

        Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin taivaallinen Isä itse. Koska Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä ja Jumala, niin silloin se tietenkin tarkoittaa sitä, että Isä Jumala on tullut ihmiseksi. Isä ja Poika ovat siis yksi Jumala.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sanotaanko tässä, että Messias on itse Jumala?

        Et ole kristitty. Pysy vaan juutalaisena se sopii sulle.


    • Anonyymi

      Missä kohtaa profeettoja sanotaan, että on soveliasta vaihtaa uskontoaan muutaman vuoden välein? Voitko kiitos antaa Raamatun paikan?

    • Anonyymi

      Johannes Kastaja kertoi raivaavansa tietä Herralle (Matt. 3:3), ja hän viitaten Jesajan profetiaan (Jes. 40:3), tämä Herra on hepreankielisessä tekstissä JHWH. Ja sieltä saapui Jeesus.

      Herra = JWHW = Jeesus.

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        Vanhassa testamentinssa JHWH ei tarkoita ketään muuta kuin Jumalaa. Vai onko toisin?

        -DeadManWalks


      • Anonyymi

        Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. Jehova on yksi versioista, mutta ei kovin todennäköinen.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentinssa JHWH ei tarkoita ketään muuta kuin Jumalaa. Vai onko toisin?

        -DeadManWalks

        Oikeastaan ennen kuin Raamattua muokattiin Jahve oli nimitys myös ihmiselle.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Oikeastaan ennen kuin Raamattua muokattiin Jahve oli nimitys myös ihmiselle.

        Jahve oli nimitys ihmiselle? Luku ja jae kiitos, missä kohtaa näin sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. Jehova on yksi versioista, mutta ei kovin todennäköinen.

        -DeadManWalks

        >>Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. <<

        Olet väärässä. On olemassa tarkka tieto, miten JHVH lausutaan. Se lausutaan Jehova. Niin on merkitty vokaalit masoreettisiin kirjoituksiin. Yhdessäkään kirjoituksessa ei ole nimeä Jahve. Se on lisäksi Jahve mahdoton lausua hebreaksi, koska se ei ole kieliopin mukainen. W. Gesenius on täysin erehtynyt tässä asiassa. Tosin hänkin totesi, että Jehova täyttää paremmin kieliopin vaatimukset.

        JHVH vaatii kieliopin mukaan kolme vokaalia. H ja W vokaalien keskellä tulee kieliopin mukaan olla myös vokaali O. Tämän takia Jahve ei voi tulla kyseeseen, koska siinä on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu. JHVH translitteroidaan oikein muodossa Jehovah. Tässä asiassa ei ole mitään epäselvää, jos tuntee asian.

        Jotkut ovat esittäneet lennokkaan salaliittoteorian, että juutalaiset merkitsivät joko Adonain tai Elohimin vokaalit nimeen JHVH, jotteivat he lausuisi nimeä. Tämäkin on pelkkää legendaa, koska Jehovan nimessä ei ole Adonain eikä Elohimin vokkaaleja. Sen lisäksi ei kaikki juutalaiset vältä nimen lausumista. Karaiittijuutalaiset ovat aina käyttäneet nimeä Jehovah, joten nimen oikea lausunta tunnetaan.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jahve oli nimitys ihmiselle? Luku ja jae kiitos, missä kohtaa näin sanotaan.

        "Minä olen saanut lapsen Jahven avulla", (Saara?) on oikeasti "Minä olen saanut Jahven".


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. <<

        Olet väärässä. On olemassa tarkka tieto, miten JHVH lausutaan. Se lausutaan Jehova. Niin on merkitty vokaalit masoreettisiin kirjoituksiin. Yhdessäkään kirjoituksessa ei ole nimeä Jahve. Se on lisäksi Jahve mahdoton lausua hebreaksi, koska se ei ole kieliopin mukainen. W. Gesenius on täysin erehtynyt tässä asiassa. Tosin hänkin totesi, että Jehova täyttää paremmin kieliopin vaatimukset.

        JHVH vaatii kieliopin mukaan kolme vokaalia. H ja W vokaalien keskellä tulee kieliopin mukaan olla myös vokaali O. Tämän takia Jahve ei voi tulla kyseeseen, koska siinä on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu. JHVH translitteroidaan oikein muodossa Jehovah. Tässä asiassa ei ole mitään epäselvää, jos tuntee asian.

        Jotkut ovat esittäneet lennokkaan salaliittoteorian, että juutalaiset merkitsivät joko Adonain tai Elohimin vokaalit nimeen JHVH, jotteivat he lausuisi nimeä. Tämäkin on pelkkää legendaa, koska Jehovan nimessä ei ole Adonain eikä Elohimin vokkaaleja. Sen lisäksi ei kaikki juutalaiset vältä nimen lausumista. Karaiittijuutalaiset ovat aina käyttäneet nimeä Jehovah, joten nimen oikea lausunta tunnetaan.

        Amen ja hallelujaah! Kaikki juutalaiset tietävät, että Jumalan nimi lausuttaan Jehova, mutta jotta pakanat eivät väärinkäyttäisi tätä nimeä, he ovat keksineet valheen, että sitä nimeä ei saisi lausua. Kysy juutalaisilta, niin he kyllä kertovat, miten nimi lausutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali siteerasi Joelin kirjasta lausetta, jossa Herra on alkutekstissä Jehova. Suomalaiset kääntävät Jehovan sanalla Herra, mutta alun perin Paavalikin on tarkoittanut Jehovaa. Jeesus Kristus on Jehova.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Mistä löytyy tuo alkuteksti jonka väität olleen ennen Melkisedekiä? Melkisedek kirjoitti Raamattua ulkomuistista eikä mitään Raamattua ollut olemassa ennen hänen aikaansa.

        Melkisedekin aikana ja hänen toimestaan Raamatussa alettiin käyttämään kolmesta persoonasta Herra nimitystä Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. <<

        Olet väärässä. On olemassa tarkka tieto, miten JHVH lausutaan. Se lausutaan Jehova. Niin on merkitty vokaalit masoreettisiin kirjoituksiin. Yhdessäkään kirjoituksessa ei ole nimeä Jahve. Se on lisäksi Jahve mahdoton lausua hebreaksi, koska se ei ole kieliopin mukainen. W. Gesenius on täysin erehtynyt tässä asiassa. Tosin hänkin totesi, että Jehova täyttää paremmin kieliopin vaatimukset.

        JHVH vaatii kieliopin mukaan kolme vokaalia. H ja W vokaalien keskellä tulee kieliopin mukaan olla myös vokaali O. Tämän takia Jahve ei voi tulla kyseeseen, koska siinä on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu. JHVH translitteroidaan oikein muodossa Jehovah. Tässä asiassa ei ole mitään epäselvää, jos tuntee asian.

        Jotkut ovat esittäneet lennokkaan salaliittoteorian, että juutalaiset merkitsivät joko Adonain tai Elohimin vokaalit nimeen JHVH, jotteivat he lausuisi nimeä. Tämäkin on pelkkää legendaa, koska Jehovan nimessä ei ole Adonain eikä Elohimin vokkaaleja. Sen lisäksi ei kaikki juutalaiset vältä nimen lausumista. Karaiittijuutalaiset ovat aina käyttäneet nimeä Jehovah, joten nimen oikea lausunta tunnetaan.

        Asialla ei ole merkitystä, sillä Jumalan OIKEA nimi ei ole Jahve eikä Jehova vaan EHJEE.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        "Minä olen saanut lapsen Jahven avulla", (Saara?) on oikeasti "Minä olen saanut Jahven".

        Jumalan avulla. Jonka Jumala herätti kuolleista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asialla ei ole merkitystä, sillä Jumalan OIKEA nimi ei ole Jahve eikä Jehova vaan EHJEE.

        Juutalaisten kirjaoppineiden mukaan Jumalan nimi on Jehova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisten kirjaoppineiden mukaan Jumalan nimi on Jehova.

        Jumalan oikea nimi Jehova, eli tetragrammi YHWH esiintyy Raamatussa lähes 7000 kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan avulla. Jonka Jumala herätti kuolleista .

        Jumalan avulla, joka huusi jumalaa apuun ja puhalsi suustaan jumalan.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jumalan oikea nimi Jehova, eli tetragrammi YHWH esiintyy Raamatussa lähes 7000 kertaa.

        Lopulta tässä osakeskustelussa jauhetaan Jumalan nimestä, mutta ei siitä, mitä olen varsinaisesti kirjoittanut. Se ei ollut varsinainen asia, vaan sivujuonne. Jumalan nimeä ei tiedetä varmuudella, todennäköisin on Jahve. Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin.

        Joten, Johannes Kastaja sanoo Jeesuksen olevan JHWH (oli nimi missä muodossa mikä hyvänsä), eli Jumala.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan nimen oikeasta lausumistavasta ei ole tarkkaa tietoa. Jehova on yksi versioista, mutta ei kovin todennäköinen.

        -DeadManWalks

        Joo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tässä osakeskustelussa jauhetaan Jumalan nimestä, mutta ei siitä, mitä olen varsinaisesti kirjoittanut. Se ei ollut varsinainen asia, vaan sivujuonne. Jumalan nimeä ei tiedetä varmuudella, todennäköisin on Jahve. Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin.

        Joten, Johannes Kastaja sanoo Jeesuksen olevan JHWH (oli nimi missä muodossa mikä hyvänsä), eli Jumala.

        -DeadManWalks

        "Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin."

        Katsotaan. Adonain vokaalit ovat A-O-A, Jehovan vokaalit ovat E-O-A, joten miten ihmeessä Adonain vokaaleista saadaan Jehovan vokaalit?

        Jahve on kristittyjen tutkijoiden omaa keksintöä, kysy juutalaisilta, niin he kyllä kertovat, että nimi lausutaan Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta tässä osakeskustelussa jauhetaan Jumalan nimestä, mutta ei siitä, mitä olen varsinaisesti kirjoittanut. Se ei ollut varsinainen asia, vaan sivujuonne. Jumalan nimeä ei tiedetä varmuudella, todennäköisin on Jahve. Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin.

        Joten, Johannes Kastaja sanoo Jeesuksen olevan JHWH (oli nimi missä muodossa mikä hyvänsä), eli Jumala.

        -DeadManWalks

        >>Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin.<<

        Et näytä ollenkaan perehtyvän, mitä edellä on sinun kommentteihin vastattu. Jehovassa ei ole Adonain eikä Elohimin vokaaleja. Teet varsin alkeellisen virheen.

        Tässä asia on esitetty varsin havainnollisesti: Adonai and Elohim Vowel Replacement

        https://www.facebook.com/notes/chris-w-clark/adonai-and-elohim-vowel-replacement/10153287936248935/

        On olemassa tarkka tieto, miten JHVH lausutaan. Se lausutaan Jehova. Niin on merkitty vokaalit masoreettisiin kirjoituksiin. Yhdessäkään kirjoituksessa ei ole nimeä Jahve. Se on lisäksi Jahve mahdoton lausua hebreaksi, koska se ei ole kieliopin mukainen. W. Gesenius on täysin erehtynyt tässä asiassa. Tosin hänkin totesi, että Jehova täyttää paremmin kieliopin vaatimukset.

        JHVH vaatii kieliopin mukaan kolme vokaalia. H ja W vokaalien keskellä tulee kieliopin mukaan olla myös vokaali O. Tämän takia Jahve ei voi tulla kyseeseen, koska siinä on vain kaksi vokaalia ja vokaali O puuttuu. JHVH translitteroidaan oikein muodossa Jehovah. Tässä asiassa ei ole mitään epäselvää, jos tuntee asian.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Jehova on yksi formulointi, joka on juonne Adonai-sanan vokalisoinnin siirtämisestä JHWH konsonentteihin, jotta Jumalan todellinen voitaisiin sotkea tuntemattomaksi eikä sitä lausuttaisi väärin."

        Katsotaan. Adonain vokaalit ovat A-O-A, Jehovan vokaalit ovat E-O-A, joten miten ihmeessä Adonain vokaaleista saadaan Jehovan vokaalit?

        Jahve on kristittyjen tutkijoiden omaa keksintöä, kysy juutalaisilta, niin he kyllä kertovat, että nimi lausutaan Jehova.

        Vokaali eri konsonanttien yhteydessä voi johtaa erilaiseen ääntämykseen. Siksi.

        -DeadManWalks


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joh.10:34 Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: Minä sanoin: te olette jumalia? Ps.82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia. Biblia (1776)"Korkeimman lapset."

    • Jeesus Kristus, Messias on VT iilmoittanut ainakin 150 keraa.

      • Näytä yksikin jae, jossa sanotaan, että Jeesus on itse kaikkivalatias Jumala Jehova?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Näytä yksikin jae, jossa sanotaan, että Jeesus on itse kaikkivalatias Jumala Jehova?

        Minäkin haluaisin tietää missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin haluaisin tietää missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala?

        Käytä Raamattuhakua ja etsi "Kaikkivaltia*" ja "Herra Jumala" ja "Korkei*".

        Voit sijoittaa näihin joka kerta Isän Jumalan, mutta et kertaakaan (jos rehellinen olet) Jeesusta. Jeesus on Jumalan poika - sen Korkeimman poika - mutta ei itse se Jumala ja Korkein, jonka poika hän on.

        On hyvä muistaa, että ensimmäisen kerran Jumalan pojaksi sanottiin Israelin kuninkaiden joukosta Salomoa. Kun hänestä annetut profetiat eivät toteutuneet, niin alettiin odottaa toista, ja hänen piti olla siis suoraan alenevassa polvessa kuninkaallista linjaa Daavidin poika. (1Aik 17:13; 22:8-10; 2Sam 7:8-16)

        Näemme tästä, että pelkkää ihmistä (Salomoa) kutsutaan Jumalan pojaksi, joten tämä arvonimi kuuluu ihmiselle, ei Jumalalle itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä Raamattuhakua ja etsi "Kaikkivaltia*" ja "Herra Jumala" ja "Korkei*".

        Voit sijoittaa näihin joka kerta Isän Jumalan, mutta et kertaakaan (jos rehellinen olet) Jeesusta. Jeesus on Jumalan poika - sen Korkeimman poika - mutta ei itse se Jumala ja Korkein, jonka poika hän on.

        On hyvä muistaa, että ensimmäisen kerran Jumalan pojaksi sanottiin Israelin kuninkaiden joukosta Salomoa. Kun hänestä annetut profetiat eivät toteutuneet, niin alettiin odottaa toista, ja hänen piti olla siis suoraan alenevassa polvessa kuninkaallista linjaa Daavidin poika. (1Aik 17:13; 22:8-10; 2Sam 7:8-16)

        Näemme tästä, että pelkkää ihmistä (Salomoa) kutsutaan Jumalan pojaksi, joten tämä arvonimi kuuluu ihmiselle, ei Jumalalle itselleen.

        Tuomaan tunnustusta käytetään todisteena Jeesuksen jumaluudesta. Tuomas sanoi kuitenkin vain sen, että Jeesus on "minun herrani ja minun jumalani", mutta ei sitä, että hän olisi isän vertainen Jumala.

        Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu sen vuoksi, että lukijat uskoisivat Jeesuksen olevan kristus, Jumalan poika. Sanaa "kristus" käytetään vain ihmisistä, ei koskaan Jumalasta tai enkeleistä ("voideltu").

        Johanneksen evankeliumi poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista tapahtumajärjestykseltään, sisällöltään ja kristologialtaan. Muut kuvaavat Jeesuksen vanhurskaana miehenä, jonka Jumala on herättänyt kuolleista.

        Vain Johanneksen evankeliumi puhuu Jeesuksesta ikivanhana taivaallisena olentona, joka on verrattavissa Isään Jumalaan, vaikka on tälle alamainen, ja sanoohan Jeesus Johanneksenkin evankeliumissa Isää yksin totiseksi Jumalaksi (Joh 17:3; 5:44)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin haluaisin tietää missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala?

        Tai että Jeesus on Jehova?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin haluaisin tietää missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala?

        Oletpas sinä sokea. Tässäse sanotaan:

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta. Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomaan tunnustusta käytetään todisteena Jeesuksen jumaluudesta. Tuomas sanoi kuitenkin vain sen, että Jeesus on "minun herrani ja minun jumalani", mutta ei sitä, että hän olisi isän vertainen Jumala.

        Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu sen vuoksi, että lukijat uskoisivat Jeesuksen olevan kristus, Jumalan poika. Sanaa "kristus" käytetään vain ihmisistä, ei koskaan Jumalasta tai enkeleistä ("voideltu").

        Johanneksen evankeliumi poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista tapahtumajärjestykseltään, sisällöltään ja kristologialtaan. Muut kuvaavat Jeesuksen vanhurskaana miehenä, jonka Jumala on herättänyt kuolleista.

        Vain Johanneksen evankeliumi puhuu Jeesuksesta ikivanhana taivaallisena olentona, joka on verrattavissa Isään Jumalaan, vaikka on tälle alamainen, ja sanoohan Jeesus Johanneksenkin evankeliumissa Isää yksin totiseksi Jumalaksi (Joh 17:3; 5:44)

        Jeesus sanoi olevansa Jehova. Sama asia löytyy myös Jesajan kirjasta, jossa syntynyttä poikalasta sanotaan Isäksi ja Jumalaksi.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Herra, Herra on VT:n puolella alkukielellä Jehova Jehova tai Jah Jehova tai Adonai Jehova. Kohdassa 3 Moos 34:6 Herra Herra on Jehova Jehova, joka on Jumala.
        Myös apostoli Tuomas sanoi vastaavasti Jeesuksesta.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        3 Moos 34:6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomaan tunnustusta käytetään todisteena Jeesuksen jumaluudesta. Tuomas sanoi kuitenkin vain sen, että Jeesus on "minun herrani ja minun jumalani", mutta ei sitä, että hän olisi isän vertainen Jumala.

        Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu sen vuoksi, että lukijat uskoisivat Jeesuksen olevan kristus, Jumalan poika. Sanaa "kristus" käytetään vain ihmisistä, ei koskaan Jumalasta tai enkeleistä ("voideltu").

        Johanneksen evankeliumi poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista tapahtumajärjestykseltään, sisällöltään ja kristologialtaan. Muut kuvaavat Jeesuksen vanhurskaana miehenä, jonka Jumala on herättänyt kuolleista.

        Vain Johanneksen evankeliumi puhuu Jeesuksesta ikivanhana taivaallisena olentona, joka on verrattavissa Isään Jumalaan, vaikka on tälle alamainen, ja sanoohan Jeesus Johanneksenkin evankeliumissa Isää yksin totiseksi Jumalaksi (Joh 17:3; 5:44)

        Saahan sitä ihmisillä mielipiteitä olla, kuten Tuomaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi olevansa Jehova. Sama asia löytyy myös Jesajan kirjasta, jossa syntynyttä poikalasta sanotaan Isäksi ja Jumalaksi.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Herra, Herra on VT:n puolella alkukielellä Jehova Jehova tai Jah Jehova tai Adonai Jehova. Kohdassa 3 Moos 34:6 Herra Herra on Jehova Jehova, joka on Jumala.
        Myös apostoli Tuomas sanoi vastaavasti Jeesuksesta.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        3 Moos 34:6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Nykyisessä kristillisessä kielenkäytössä Herra-nimitys sisältää vahvan kristologisen painotuksen. Siinä Jeesus on Herrana hallitsija ja Jumala. Näin ovat kirkkoisät päättäneet. He eivät paremmasta ymmärtäneet. Mutta Raamattua tulee tulkita ottaen huomioon Raamatun ajan kieli, historia ja kulttuurit. Pitää ymmärtää, miten Raamatun kirjoittajat asiat ymmätsivät ja mitä he halusivat kohderyhmälleen kertoa. Heidän kohderyhmänsä et ole sinä vaan tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset. Joten katsotaanpa asiaa heidän kannaltaan. Miten he ymmärsivät oman kielensä?

        Sana herra on kreikan kielessä kyrios (κύριος) ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä ja hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.

        Miten kyrios sanaa käytettiin?

        Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:

        "Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."

        Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).

        Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.

        Luuk.1:32 kyrios = Jumala
        1.Piet 3:6 kyrios = aviomies Abraham
        Matt. 21:30 kyrios = kahden pojan isä
        Matt. 10:24 kyrios = isäntä
        Matt. 20:8 kyrios = viinitilan isäntä/työnantaja/maanomistaja
        Matt. 27:63 kyrios = hallinnon virkamies Pilatus
        Apt. 25:26 kyrios = rooman keisari
        Joh. 12:21 kyrios = herra, kunnioitusta esittävä sana Filippoksesta

        Kuten huomaamme, kyrios ei tarkoita Jumaluutta tai Jumalaa.

        Vanhan testamentin adon-sanaa (אָדוֹן), joka tarkoittaa herraa, voitiin käyttää sekä ihmisestä että jumalista, myös Jumalasta. Se vastaa merkitykseltään kreikan sanaa kyrios mutta toisin kuin kreikka, hepreankieli erottelee ihmistä tarkoittavan herra-sanan jumaluutta merkitsevästä herra-sanasta. Sana adonai (אֲדֹנָי) tarkoittaa herraa ja sitä käytetään ainoastaan Jumalasta. Sana adoni (אֲדֹנִ֥י) on herra-sana, jota käytetään vain ihmis-herroista.

        Esim seuraavassa enkeliä kutsutaan adoniksi:
        Tuomarien kirja 6:12-13
        "12. Herran Enkeli ilmestyi hänelle ja sanoi hänelle: "HERRA (Yah·weh) olkoon kanssasi, sinä väkevä sankari!" 13. Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani (’ă·ḏō·nî), jos HERRA (Yah·weh) on kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on kohdannut meitä? Missä ovat kaikki hänen ihmetekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'HERRA (Yah·weh) on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt HERRA (Yah·weh) on hylännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin." "

        STLK 2017 käännös käyttää YHWH sanan suomennoksessa isoja kirjaimia koko HERRA-sanassa, mistä voi helposti erottaa milloin on oikeasti kyse Jumalaa koskevasta HERRA-sanasta ja milloin ihmistä koskevasta Herra-sanasta. Kuten yllä huomataan, adoni on kirjoitettu Herra, koska kyse ei ole Jumalasta. Näin Adonai voidaan erottaa tavallisesta herra-sanasta. Jo Martti Luther tiesi nämä asiat ja käytti käännöksissään vastaavia ilmiasuja Adonaista ja adonista.

        Gideon viittaa tuossa edellä enkeliin kunnioittavasti ihmisten puhuttelussa käytetyllä herra-sanalla, koska enkeli ei ole Jumala. Esim. The MacArthur Study Bible vahvistaa, adoni-sanaa käytetään vain ihmisistä. Baptist seminaryn Vanhan testamentin professori, Claude Mariottini, sanoo tästä ihan samoin, että adoni tarkoittaa ihmis-Herraa ja Adonai Jumala-HERRAA. Useat Raamatun sanakirjat sanovat samaa.

        ...jatkuu,...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisessä kristillisessä kielenkäytössä Herra-nimitys sisältää vahvan kristologisen painotuksen. Siinä Jeesus on Herrana hallitsija ja Jumala. Näin ovat kirkkoisät päättäneet. He eivät paremmasta ymmärtäneet. Mutta Raamattua tulee tulkita ottaen huomioon Raamatun ajan kieli, historia ja kulttuurit. Pitää ymmärtää, miten Raamatun kirjoittajat asiat ymmätsivät ja mitä he halusivat kohderyhmälleen kertoa. Heidän kohderyhmänsä et ole sinä vaan tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset. Joten katsotaanpa asiaa heidän kannaltaan. Miten he ymmärsivät oman kielensä?

        Sana herra on kreikan kielessä kyrios (κύριος) ja se tarkoittaa omistajaa, talon isäntää, aviomiestä ja hallitsijaa ja sitä käytettiin osoittamaan kunnioitusta. Se tulee kreikankielen juurisanasta, joka merkitsee auktoriteettia ja kuvaa sitä, kenellä on auktoriteetti. Se ei siis tule jumaluutta kuvaavasta juurisanasta. Jumalalle on kreikankielessä ihan omat sanansa ja ne eivät ole kyrios.

        Miten kyrios sanaa käytettiin?

        Herra-nimitystä käytettiin yleisen jumalanpalveluksen yhteydessä viitattaessa jumaluuksiin ja palvottaviin voimiin, esim. 1. Kor. 8:5:ssä:

        "Sillä vaikka onkin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maan päällä, kuten onkin paljon jumalia ja herroja (kyrios),..."

        Kreikkalais-roomalaisessa jumalanpalveluksessa herra-nimitys liittyi kuitenkin nimenomaan keisarinpalvontaan; Augustusta kutsuttiin herraksi (kyrios).

        Kreikankielessä on oma sanansa Jumalalle ja se ei ole herra. Herra-sanaa käytetään Uudessa testamentissa sekä ihmisistä että Jumalasta mutta se ei todista sitä, että herra olisi sama kuin Jumala.

        Luuk.1:32 kyrios = Jumala
        1.Piet 3:6 kyrios = aviomies Abraham
        Matt. 21:30 kyrios = kahden pojan isä
        Matt. 10:24 kyrios = isäntä
        Matt. 20:8 kyrios = viinitilan isäntä/työnantaja/maanomistaja
        Matt. 27:63 kyrios = hallinnon virkamies Pilatus
        Apt. 25:26 kyrios = rooman keisari
        Joh. 12:21 kyrios = herra, kunnioitusta esittävä sana Filippoksesta

        Kuten huomaamme, kyrios ei tarkoita Jumaluutta tai Jumalaa.

        Vanhan testamentin adon-sanaa (אָדוֹן), joka tarkoittaa herraa, voitiin käyttää sekä ihmisestä että jumalista, myös Jumalasta. Se vastaa merkitykseltään kreikan sanaa kyrios mutta toisin kuin kreikka, hepreankieli erottelee ihmistä tarkoittavan herra-sanan jumaluutta merkitsevästä herra-sanasta. Sana adonai (אֲדֹנָי) tarkoittaa herraa ja sitä käytetään ainoastaan Jumalasta. Sana adoni (אֲדֹנִ֥י) on herra-sana, jota käytetään vain ihmis-herroista.

        Esim seuraavassa enkeliä kutsutaan adoniksi:
        Tuomarien kirja 6:12-13
        "12. Herran Enkeli ilmestyi hänelle ja sanoi hänelle: "HERRA (Yah·weh) olkoon kanssasi, sinä väkevä sankari!" 13. Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani (’ă·ḏō·nî), jos HERRA (Yah·weh) on kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on kohdannut meitä? Missä ovat kaikki hänen ihmetekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'HERRA (Yah·weh) on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt HERRA (Yah·weh) on hylännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin." "

        STLK 2017 käännös käyttää YHWH sanan suomennoksessa isoja kirjaimia koko HERRA-sanassa, mistä voi helposti erottaa milloin on oikeasti kyse Jumalaa koskevasta HERRA-sanasta ja milloin ihmistä koskevasta Herra-sanasta. Kuten yllä huomataan, adoni on kirjoitettu Herra, koska kyse ei ole Jumalasta. Näin Adonai voidaan erottaa tavallisesta herra-sanasta. Jo Martti Luther tiesi nämä asiat ja käytti käännöksissään vastaavia ilmiasuja Adonaista ja adonista.

        Gideon viittaa tuossa edellä enkeliin kunnioittavasti ihmisten puhuttelussa käytetyllä herra-sanalla, koska enkeli ei ole Jumala. Esim. The MacArthur Study Bible vahvistaa, adoni-sanaa käytetään vain ihmisistä. Baptist seminaryn Vanhan testamentin professori, Claude Mariottini, sanoo tästä ihan samoin, että adoni tarkoittaa ihmis-Herraa ja Adonai Jumala-HERRAA. Useat Raamatun sanakirjat sanovat samaa.

        ...jatkuu,...

        ...jatkuu...

        Käyttääkö UT sitten Jeesuksesta Herra-sanaa ilmaistakseen Jeesuksen jumaluutta? Annetaanpa Raamatun itsensä selittää:

        Kun Pietari, täynnä Pyhää henkeä, rupesi saarnaamaan väkijoukon keskellä, että ristiinnaulittu nasaretilainen oli Kristus eli kreikasta käännettynä: voideltu/kuningas, hän sanoi:

        Apostolien teot 2:33, 36
        "33.Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on saanut Pyhän Hengen lupauksen Isältä, hän on vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        36.Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." "

        Jumala siis korotti Jeesuksen Herraksi ja voidelluksi. Jae kertoo, että Jeesus korotettiin Jumalan oikean käden voimalla Herraksi.

        Paavali vahvistaa saman asian:

        Filippiläiskirje 2:8-11
        "8.Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristin kuolemaan asti. 9. SEN TÄHDEN onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10. jotta kaikki polvet notkistuisivat Jeesuksen nimeen, sekä niiden, jotka taivaissa ovat, että niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat, 11. ja jokainen kieli tunnustaisi Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra (kyrios)."

        Jumala siis teki Jeesuksesta Herran, jota kaikki kumartaisivat. Herran, mitä hän ei ollut vielä ennen kuin Jumala hänestä sen teki. Ja sen hän teki miksi? Jakeiden 8 ja 9 mukaan siksi, koska Jeesus oli kuuliainen. Tässä ei puhuta mitään jumaluudesta van nimen eli nimityksen antamisesta. Olenko minä Jumala, jos nuoret nimeävät minua vanhusta Herraksi? Jeesuksen Herraksi korottaminen tapahtui tuon mukaan vasta ristiinaulitsemisen jälkeen.

        Jos Herra-sana tarkoittaisi Jumalaa tai jumaluutta, molemmat em. raamatunpaikat todistaisivat sen puolesta, ettei Jeesus olisi ollut Jumala iankaikkisuudesta asti vaan vasta ylösnousemuksesta lähtien. Me tiedämme kuitenkin, että Jeesus oli Jumala jo ennen ylösnousemusta, joten sana Herra ei voi olla sama kuin Jumala.

        Jeesus kunnioitti kuuliaisuudellaan Isä Jumalaa. Siksi Jumala antoi Jeesukselle auktoriteetin yli muiden. Ja Herra-sanahan kertoo auktoriteetista.

        Kuten huomaamme, sanan käyttö ja kielioppi sekä itse Raamattu kertovat ihan selkeästi, ettei Herra (kyrios) tarkoita Jumalaa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Näytä yksikin jae, jossa sanotaan, että Jeesus on itse kaikkivalatias Jumala Jehova?

        Sulla ei ole uskoa edes sinapin siemenen vertaa. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai että Jeesus on Jehova?

        Juutalainen PEITE. Etteivät näkisi eivät kuulisi. Vielä on peite ottamatta pois kun Moosesta luetaan. Vasta messias Kristuksessa se poistuu. Kieltäkööt .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen PEITE. Etteivät näkisi eivät kuulisi. Vielä on peite ottamatta pois kun Moosesta luetaan. Vasta messias Kristuksessa se poistuu. Kieltäkööt .

        Niillä juutalaisilla, jotka tunnen, ei ole mitään peitettä silmillä. Mutta kristityillä on peite ja paksu onkin, ei nähdä sapattia eikä Tooraa Raamatusta.


    • Anonyymi

      Ps.2:1-2 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan. Ap.t.3:18 Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän. Ap.t.4:26 Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja hänen Voideltuansa vastaan.

      • Anonyymi

        Jeesus messias käännettynä voideltu pelastaja . Tämän Jeesuksen juutalaiset ristiin naulitsivat .


    • Anonyymi

      1Aikak.16:22 Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni. Ps.105:15 Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni.

      • Anonyymi

        Niin nehän tappoi ne kaikki melkein .....sakariaankin...


    • Anonyymi

      Sak 14 kertoo Jeesuksen tulevan Herrana ja Jumalana alas taivaasta hallitsemaan maailmaa. Ilmestyskirja kertoo samaa. Jesaja 40 ennustaa Jeesuksen olevan Herra Jumala.

      • Enkeleitä, jotka ovat edustaneet jumalaa on myös kutsuttu Jahveksi.


      • Ketähän jumalaa Sakarja tarkoittaa?
        Raamattu on oikeasti polyteistinen ja sen jumalat inhimillisiä kunnes ne niputettiin yhdeksi.


    • Anonyymi

      Ilm.11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaasta suuria ääniä, jotka sanoivat: Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesi. Ilm.12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaasta sanovat: Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä on heitetty ulos. Joh.12:31

      • Anonyymi

        Syyttäjä laki ja saatana.


    • Anonyymi

      Sak.14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Joh.10:16

      • Anonyymi

        Jeesus nimi riittää. Yksi nimi.


    • Anonyymi

      Jes.40:13 Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa? Room.11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 1Kor.2:16 Sillä: kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.

    • Anonyymi

      Joh.1:41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: Me olemme löytäneet Messiaan, se on käännettynä: Kristus. Kristus merkitsee voideltu.

    • Anonyymi

      Vain näissä Raamatun paikoissa puhutaan Messiasta. Joh.1:41. Joh.4:25. Näin kertoo Raamatun haku, Koivuniemi. No ei ihan 150 kertaa.

    • Anonyymi

      Missään kohdassa Jeesus ei itse sano olevansa Jumala. Se ei yksinkertaisesti voi olla mahdollista jos luemme tarkasti, mitä Jeesus sanoi suhteestaan omaan taivaalliseen Isäänsä. Jo tämäkin ajatus poika ja Isä kertovat meille hyvin yksiselitteisesti, että kyseessä on kaksi erillistä persoonaa, jotka eivät voi mitenkään olla yksi.
      Koko Johanneksen kirje on todistus lukuunottamatta sen ensimmäistä jaetta, joka saattaa antaa sen kuvan, että Jeesus olisi Jumala. Mutta emme voi tehdä tälläistä päätelmää hänen jumaluudestaan vain yhden yksittäisen jakeen perusteella jättäessä syrjään muut selvät todisteet Jeesuksen oman suun kautta sanottuna.

      Hyvin usein Jeesus sanoi, ettei hän ole tullut tekemään omaa tahtoaan vaan kenen? Isän tahdon. Jälleen todiste että on olemassa kaksi persoonaa. Entäpä Jeesuksen sanat ISÄ ON MINUA SUUREMPI? Tässähän on kamala ristitiita jos uskomme kolminaisuuteen että Jeesus ja Jumala ovat yksi ja sama ja yhtä suuret persoonina. Isä on minua suurempi. Niin Jeesus kertoi suhteestaan Isäänsä.
      Entäpä se ristiriita kun Jeesus kuollessaan huusi kovalla äänellä " Isä....sinun käsiisi minä jätän elämäni". Jos Jeesus olisi siis itse Jumala, miten on selitettävissä se, että Jeesus huutaa tässä taivaassa olevan Isänsä puoleen ja sanoi vielä, että " se on täytetty".
      Entäpä oliko Jeesus itse se joka puhui itselleen taivaasta käsin kasteensa yhteydessä, kun kuului ääni joka sanoi " ...tämä on minun rakas poikani, kuunelkaa häntä".
      Joten huomaatte, että kaikki hengellinen infoamaatio todella mutkistuu vaikeaksi käsittää, jos uskotte harhaan nimeltä kolminaisuus tai kolmiyhteinen Jumala. Se on pimeyden voimien petos eksyttää ihmiset. Täytyy todeta, että hyvin ovat tässä onnistuneet!

      • Anonyymi

        >>Missään kohdassa Jeesus ei itse sano olevansa Jumala. <<

        Puhut valhetta. Jeesus sanoo olevansa Jehova.

        Herra, Herra on VT:n puolella alkukielellä Jehova, Jehova tai Jah Jehova tai Adonai Jehova. Kohdassa 3 Moos 34:6 Herra, Herra on Jehova, Jehova, joka on Jumala.
        Myös apostoli Tuomas sanoi vastaavasti Jeesuksesta.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        3 Moos 34:6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Missään kohdassa Jeesus ei itse sano olevansa Jumala. <<

        Puhut valhetta. Jeesus sanoo olevansa Jehova.

        Herra, Herra on VT:n puolella alkukielellä Jehova, Jehova tai Jah Jehova tai Adonai Jehova. Kohdassa 3 Moos 34:6 Herra, Herra on Jehova, Jehova, joka on Jumala.
        Myös apostoli Tuomas sanoi vastaavasti Jeesuksesta.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        3 Moos 34:6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Valheen toistaminen ei tee siitä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheen toistaminen ei tee siitä totuutta.

        Se totuus ei mihinkään muutu, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Missään kohdassa Jeesus ei itse sano olevansa Jumala. <<

        Puhut valhetta. Jeesus sanoo olevansa Jehova.

        Herra, Herra on VT:n puolella alkukielellä Jehova, Jehova tai Jah Jehova tai Adonai Jehova. Kohdassa 3 Moos 34:6 Herra, Herra on Jehova, Jehova, joka on Jumala.
        Myös apostoli Tuomas sanoi vastaavasti Jeesuksesta.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        3 Moos 34:6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Raamattua alettiin kirjoittamaan Melkesdekin (Pyhä Henki eli Gabriel) toimesta muistitietona ylös hänen (Melkisedekin aikana) toimestaan. Sitä ennen Jumalasta (yleinimi) oli käytetty nimitystä Jumala (yleisnimi). Melkisedekin toimesta alettin käyttämään kolmesta persoonasta (Isä, Sana, Pyhä Henki) Herra nimitystä. Mitään alkutekstiä Raamatusta ei ollut olemassa ennen Melkisedekiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se totuus ei mihinkään muutu, että Jeesus sanoi olevansa Jumala.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Anteeksi nyt vaan, missä kohtaa tässä Jeesus sanoo olevansa Jumala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua alettiin kirjoittamaan Melkesdekin (Pyhä Henki eli Gabriel) toimesta muistitietona ylös hänen (Melkisedekin aikana) toimestaan. Sitä ennen Jumalasta (yleinimi) oli käytetty nimitystä Jumala (yleisnimi). Melkisedekin toimesta alettin käyttämään kolmesta persoonasta (Isä, Sana, Pyhä Henki) Herra nimitystä. Mitään alkutekstiä Raamatusta ei ollut olemassa ennen Melkisedekiä.

        Näytätkä kiitos, missä kohtaa Raamattua Melkisedek käyttää Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä nimitystä Jehova?

        Jaa Raamatussa ei käytetä Jumalasta nimitystä Herra kuin muutaman kerran, mutta tertragrammi YHWH esiintyy lähes 7000 kertaa. Herra on Raamatun kääntäjien keksintöä.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Näytätkä kiitos, missä kohtaa Raamattua Melkisedek käyttää Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä nimitystä Jehova?

        Jaa Raamatussa ei käytetä Jumalasta nimitystä Herra kuin muutaman kerran, mutta tertragrammi YHWH esiintyy lähes 7000 kertaa. Herra on Raamatun kääntäjien keksintöä.

        Jehovan todistajien uuden maailman käännöksessä Herra sana on korvattu YHWH:lla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajien uuden maailman käännöksessä Herra sana on korvattu YHWH:lla.

        Hah! Hyvä vitsi. Alkukielessä esiintyy tetragrammi YHWH lähes 7000 kertaa, ja joka kerta se on kirkkoraamatussa jostain ihmeen syystä korvattu sanalla Herra, jotta Jeesus olisi Herra, täten itse Jumala. Uuden maailman käännös on uskollinen alkukielille ja kääntää tetragrammin joka kerta Jehovaksi, miten se tuleekin lausua juutalaisten mukaan.


      • Anonyymi

        "Koko Johanneksen kirje on todistus lukuunottamatta sen ensimmäistä jaetta, joka saattaa antaa sen kuvan, että Jeesus olisi Jumala."

        Johannes ei ollut näkemässä luomisen alkuhetkiä eikä hän tiennyt että Sana (Jeesus) luotiin Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla ja että hänet (Sana) luotiin jumalaksi, ei Jumalaksi. Johannes myöskin antoi väärän tiedon että Sanan kautta on luotu kaikki, mikä ei ole totta, sillä Raamatun 1 Moos 1:1 sanoo että alussa Jumala loi taivaan ja maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koko Johanneksen kirje on todistus lukuunottamatta sen ensimmäistä jaetta, joka saattaa antaa sen kuvan, että Jeesus olisi Jumala."

        Johannes ei ollut näkemässä luomisen alkuhetkiä eikä hän tiennyt että Sana (Jeesus) luotiin Jumalan pyhän hengen (yleisnimi) voimalla ja että hänet (Sana) luotiin jumalaksi, ei Jumalaksi. Johannes myöskin antoi väärän tiedon että Sanan kautta on luotu kaikki, mikä ei ole totta, sillä Raamatun 1 Moos 1:1 sanoo että alussa Jumala loi taivaan ja maan.

        Johannes luotiin vasta 1490 vuorokautta eli noin 4,08 vuotta Sanan luomisen jälkeen eli miten hän tietäisi mitään luomisen alusta?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, missä kohtaa tässä Jeesus sanoo olevansa Jumala?

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Esität tyhmiä kysymyksiä kuin itseään toistava papukaija.

        Ei totuus mihinkään muutu. Jeesus sanoi olevansa Jumala. Herra, Herra on VT:n puolella usein Jehova, Jehova tai Jah Jehova, mihin Jeesus viittaa.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Tuomas sanoi Jeesusta Jumalaksi ja Jeesus hyväksyi sen.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Ilmestyskirjassa Jeesus viittaa Jesajaan tarkoittaen sitä, että hän on Jumala.

        Ilm 2:8 "Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon:

        Jes 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Esität tyhmiä kysymyksiä kuin itseään toistava papukaija.

        Ei totuus mihinkään muutu. Jeesus sanoi olevansa Jumala. Herra, Herra on VT:n puolella usein Jehova, Jehova tai Jah Jehova, mihin Jeesus viittaa.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Tuomas sanoi Jeesusta Jumalaksi ja Jeesus hyväksyi sen.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Ilmestyskirjassa Jeesus viittaa Jesajaan tarkoittaen sitä, että hän on Jumala.

        Ilm 2:8 "Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon:

        Jes 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.

        Näytä nyt vaan se jae kiitos, jossa Jeesus itse sanoo olevansa Jehova. Luku ja jae kiitos. Ja monta kertaa itse olet postannut tismalleen samat litaniat tänne, kumpi meistä on papukaija?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Hah! Hyvä vitsi. Alkukielessä esiintyy tetragrammi YHWH lähes 7000 kertaa, ja joka kerta se on kirkkoraamatussa jostain ihmeen syystä korvattu sanalla Herra, jotta Jeesus olisi Herra, täten itse Jumala. Uuden maailman käännös on uskollinen alkukielille ja kääntää tetragrammin joka kerta Jehovaksi, miten se tuleekin lausua juutalaisten mukaan.

        Melkisedek (Pyhä Henki eli Gabriel) alkoi käyttämään Raamatussa, joka kirjoitettiin hänen toimestaan muistitietona, Herra sanaa, jotta Raamatun tekstissä ei sekoitettaisi kolmea Herraa, Isää, Sanaa ja Pyhää Henkeä, käyttämällä kaikista esim. Jehova nimitystä.
        Ennen hänen aikaansa ei ollut alkutekstiä Raamatusta ja tuolloin Jumalasta (yleisnimi) oli käytetty vain nimeä Jumala (yleisnimi). Alkuperäisessä vanhan Testamentin Raamatussa ei siis mainittu Jehovan nimeä.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Näytä nyt vaan se jae kiitos, jossa Jeesus itse sanoo olevansa Jehova. Luku ja jae kiitos. Ja monta kertaa itse olet postannut tismalleen samat litaniat tänne, kumpi meistä on papukaija?

        Jos sinä et kykene ymmärtämään kirjoitettua tekstiä, niin emme pysty enempää sinua auttamaan.

        Näyttää siltä, että sinun taktiikkasi on koko ajan kyseenalaista Jumalan sanaa, kuten käärme teki paratiisissa. Olet umpipaatunut pimeyden läheittiläs, joten turha on sinun kanssasi enempää väitellä itestään selvistä asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua alettiin kirjoittamaan Melkesdekin (Pyhä Henki eli Gabriel) toimesta muistitietona ylös hänen (Melkisedekin aikana) toimestaan. Sitä ennen Jumalasta (yleinimi) oli käytetty nimitystä Jumala (yleisnimi). Melkisedekin toimesta alettin käyttämään kolmesta persoonasta (Isä, Sana, Pyhä Henki) Herra nimitystä. Mitään alkutekstiä Raamatusta ei ollut olemassa ennen Melkisedekiä.

        Eihän enkeli Gabriela voi olla jumala.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Eihän enkeli Gabriela voi olla jumala.

        Alunperin silloin kun "jumalat loi taivaan ja maan" oli Jahven parina naispuolinen Shekina. Myöhemmin Shekinaa alettiin kutsumaan pyhäksi hengeksi ja pyhää henkeä enkeli Gabrieliksi.
        Miksi emme voi hyväksyä, että yksi kolmikon jäsen on oikeasti feminiini?


      • Anonyymi
        KarrellePalanutEnkeli kirjoitti:

        Alunperin silloin kun "jumalat loi taivaan ja maan" oli Jahven parina naispuolinen Shekina. Myöhemmin Shekinaa alettiin kutsumaan pyhäksi hengeksi ja pyhää henkeä enkeli Gabrieliksi.
        Miksi emme voi hyväksyä, että yksi kolmikon jäsen on oikeasti feminiini?

        Sanan "elohim" kanssa esiintyvät verbit ja determinatiiviset substantiivit, adjektiivit ja ovat useimmiten yksiköllisiä. Persoonapronomini "elohimista" on aina yksikössä "hän". Näin ollen "elohim" ei voi tarkoittaa montaa eri jumalaa tai kolmiyhteistä jumalaa.

        Sanaa "elohim" käytetään yhdestä ainoasta elävästä Jumalasta, Jahvesta, ja myös epäjumalista, enkeleistä ja ihmisistä (esim. Mooses on elohim, samoin Israelin tuomarit, kun edustavat Jahvea tuomareina ja kansan johtajina).

        Raamatussa on monta kertaa koolla ns. enkelten neuvosto, jossa ovat läsnä Jahve ja hänen enkelinsä, myös saatana on usein tässä joukossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanan "elohim" kanssa esiintyvät verbit ja determinatiiviset substantiivit, adjektiivit ja ovat useimmiten yksiköllisiä. Persoonapronomini "elohimista" on aina yksikössä "hän". Näin ollen "elohim" ei voi tarkoittaa montaa eri jumalaa tai kolmiyhteistä jumalaa.

        Sanaa "elohim" käytetään yhdestä ainoasta elävästä Jumalasta, Jahvesta, ja myös epäjumalista, enkeleistä ja ihmisistä (esim. Mooses on elohim, samoin Israelin tuomarit, kun edustavat Jahvea tuomareina ja kansan johtajina).

        Raamatussa on monta kertaa koolla ns. enkelten neuvosto, jossa ovat läsnä Jahve ja hänen enkelinsä, myös saatana on usein tässä joukossa.

        Mutta eikös juuri tämä kohta tehnyt poikkeuksen, mitä ollaankin ihmetelty.
        Alunperin Jahve ei ollut yksin vaan hänellä oli parinaan Shekina, mikä voi olla syy siihen, että jumala on "echad".


    • Anonyymi

      Noniin! Tulihan se sieltä ja selvästi! Helluntalaisten amerinkan katolilaisuus esiin okein Paavalin tekstien muodossa!
      MUTTA,
      etpä laittanut paavalintekstien todelista Jumalana palvelemianne ja jätit pois myös helluntalaistenkin syntien sovittajan! Katolilaisuuden Paavali on pettynyt teihin!

      Paavalin tekstit esiin ja osoittanaa Herrallenne kuuliaisuutta:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      • Anonyymi

        Barjeesuksella ei ole miään tekemistä Jeesuksen messiaan kanssa. Saatana yrittää hämätä nimillä.


    • Anonyymi

      Hei Lauri.

    • Anonyymi

      Sinulla on lukihäiriö, mutta on myös ääniraamattuja.

    • Anonyymi

      Golgatan veressä voima on voima niin siunattu verraton . Pyhässä veressä Messias Jeesuksen voima on suuri ja ihmeellinen ....väsyneet sielut nyt tulla saa sairaat ja heikot hän parantaa. Vanha hellarilaulu . Ette te niillä eläinuhreilla enää paljon pärjää syntienne kanssa.

    • Anonyymi

      Messiaan nimi on Allah jos joku ei tiedä.

      • Ei ole allah,.


    • Messiaasta löydät esim Jesajan luvut 11, 53, 52 jne

      Voit hakea hakuteksela meshias, voideltu, uhri, jne.

      KOKO Vanha Testamentti kertoo Jesuksesta Jumalan Pojasta Vapahtajasta ALKAEN MOSEEKSESTA.

      • Joo mielenkiintoista, ja missä kohtaa profeetat kirjoittavat, että tuleva Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?

        Kerrotko missä kohtaa Mooses kertoo Jumalan Pojasta, Vapahtajasta?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Joo mielenkiintoista, ja missä kohtaa profeetat kirjoittavat, että tuleva Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?

        Kerrotko missä kohtaa Mooses kertoo Jumalan Pojasta, Vapahtajasta?

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Esität tyhmiä kysymyksiä kuin itseään toistava papukaija.

        Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.

        Messiaanisen juutalaisen Joseph Shulamin mukaan Jeremian kirjassa kerrotaan, että Daavidin Poika on Jehova.

        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta.

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä ja Jumala, jolloin se tietenkin tarkoittaa sitä, että Isä Jumala on tullut ihmiseksi. Isä ja Poika ovat siis yksi Jumala. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin taivaallinen Isä itse.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Joo mielenkiintoista, ja missä kohtaa profeetat kirjoittavat, että tuleva Messias on itse kaikkivaltias Jumala Jehova?

        Kerrotko missä kohtaa Mooses kertoo Jumalan Pojasta, Vapahtajasta?

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii vanha levy päällä. Esität tyhmiä kysymyksiä kuin itseään toistava papukaija.

        Johannes Kastajakin tuli tasoittamaan tietä Jehovalle ja sieltä Jeesus tuli.

        Messiaanisen juutalaisen Joseph Shulamin mukaan Jeremian kirjassa kerrotaan, että Daavidin Poika on Jehova.

        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa ao. jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on Jehova. Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat eivät voi pelastua, koska he eivät usko Paavalin opetusta.

        Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Jesaja sanoo poikalapsen olevan Isä ja Jumala, jolloin se tietenkin tarkoittaa sitä, että Isä Jumala on tullut ihmiseksi. Isä ja Poika ovat siis yksi Jumala. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin taivaallinen Isä itse.

        Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Matt 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.

        Kuka nyt on papukaija ja kuka toistelee itseään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan. Tämä on täysin selvä profetia, jossa alkutekstissä Herra on Jehova. Juutalaiset tulevat suremaan mitä he tekivät ainoalla Pojalle, kuten Sakarja kirjoittaa.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Kun Jeesus palaa, hän tulee myös Öljymäelle. Tässä Sakarja taas kertoo, miten Jehova seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä. Kyse on tietenkin Jeesuksesta.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        Alkukielessä eli hepreassa ei sanota, että he katsovan minuun, jonka ovat lävistäneet, vaan että he katsovat minuun lävistäessään hänet. Tarkista asia heprean opettajaltasi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Alkukielessä eli hepreassa ei sanota, että he katsovan minuun, jonka ovat lävistäneet, vaan että he katsovat minuun lävistäessään hänet. Tarkista asia heprean opettajaltasi.

        >>he katsovat minuun lävistäessään häne<<

        Sana ’ăšer viittaa Jehovaan. Alkukielen teksti tarkoitaa sitä, että Jehova lävistetään ristille, mikä on profetia Herran Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. Älä yritä opettaa minua tässä asiassa, koska tiedän tämän asian sinua paremmin.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Alkukielessä eli hepreassa ei sanota, että he katsovan minuun, jonka ovat lävistäneet, vaan että he katsovat minuun lävistäessään hänet. Tarkista asia heprean opettajaltasi.

        Selität harhaasi turhaan. Raamattu sanoo: Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Raamatun mukaan sekä juutalaiset että roomalaiset lävistivät Jeesuksen. Mutta ainoastaan muutamalla roomalaisilla oli mahdollisuus katsoa Häneen. Näin ollen Sana näyttää selityksesi ja vetomisesi hebreankielen opettajiin olevan harhaa.
        "Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet", on profetia, jonka täyttymys ei ole vielä kokonaan toteutunut. Johannes todisti: vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä...
        Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".
        Vasta Jeesuksen palatessa takaisin profetia toteutuu kokonaisuudessaan:
        Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
        Sekä roomalaiset että juutalaiset näkevät Jeesuksen paluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>he katsovat minuun lävistäessään häne<<

        Sana ’ăšer viittaa Jehovaan. Alkukielen teksti tarkoitaa sitä, että Jehova lävistetään ristille, mikä on profetia Herran Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. Älä yritä opettaa minua tässä asiassa, koska tiedän tämän asian sinua paremmin.

        Mistä seuraavassa virkkeessä tektstiin ilmestyy yhtäkkiä "hän"? Jos he lävistivät minut, eikö seuraavan virkkeen pitäisi alkaa ja he valittavat minua, eikä häntä?

        Kuten sanoin, tarkista asia heprean opettajaltasi, älä usko minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selität harhaasi turhaan. Raamattu sanoo: Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Raamatun mukaan sekä juutalaiset että roomalaiset lävistivät Jeesuksen. Mutta ainoastaan muutamalla roomalaisilla oli mahdollisuus katsoa Häneen. Näin ollen Sana näyttää selityksesi ja vetomisesi hebreankielen opettajiin olevan harhaa.
        "Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet", on profetia, jonka täyttymys ei ole vielä kokonaan toteutunut. Johannes todisti: vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä...
        Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".
        Vasta Jeesuksen palatessa takaisin profetia toteutuu kokonaisuudessaan:
        Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
        Sekä roomalaiset että juutalaiset näkevät Jeesuksen paluun.

        Osaatko selittää miksi Johannes siteeraa tätä tärkeää profetiaa muodossa "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet" (Joh. 19:37)? Eikö Raamattu ole Jumalan sanaa? Miksi Johannes unohtaa mainita, että Jeesus on Jehova?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Osaatko selittää miksi Johannes siteeraa tätä tärkeää profetiaa muodossa "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet" (Joh. 19:37)? Eikö Raamattu ole Jumalan sanaa? Miksi Johannes unohtaa mainita, että Jeesus on Jehova?

        Laten selitykset ovat mieltä vailla. Laten hebrean opettajan mukaan Ilmestyskirjassa pitäisi lukea: "he katsovat minuun lävistäessään Jeesuksen". Jeesus tulee takaisin ja juutalaiset lävistävät Jeesukseen ja katsovat jotain jehovaa.
        Late, selityksesi ovat saaatanan syvyyksiä. Itse saatanako on hebrean opettajasi???


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Osaatko selittää miksi Johannes siteeraa tätä tärkeää profetiaa muodossa "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet" (Joh. 19:37)? Eikö Raamattu ole Jumalan sanaa? Miksi Johannes unohtaa mainita, että Jeesus on Jehova?

        Uuden testamentin siteeraukset laista ja profeetoista eivät yleensä vastaa täsmällisesti VT:n tekstejä, koska ne on käännetty vaihelevalla laadulla hebreasta kreikaksi ja edelleen muille kielille. Tämä asia tulee esille myös Paavali kirjeistä. Hebrealaisia käsikirjoituksia ei ole juurikaan jäljellä enää, koska papyrus ja pergamentti eivät säily ikuisesti. Kirkko on kopioinut lähinnä latinalaisia ja kreikkalaisia käännöksiä.

        Mitä tulee Johanneksen siteeraukseen Sakarjasta, niin asia ei muutu mihinkään. Sakarjassa on messiaprofetia, jossa ennustetaan Jehovan ristiinnaulitseminen. Koska Jeesus on ihmiseksi tullut Jehova, niin Johannes selittää asia sen kautta. Johanneksen evankeliumi pyrkii muutenkin osoittamaan, että Jeesus on ihmiseksi tullut Jehova.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden testamentin siteeraukset laista ja profeetoista eivät yleensä vastaa täsmällisesti VT:n tekstejä, koska ne on käännetty vaihelevalla laadulla hebreasta kreikaksi ja edelleen muille kielille. Tämä asia tulee esille myös Paavali kirjeistä. Hebrealaisia käsikirjoituksia ei ole juurikaan jäljellä enää, koska papyrus ja pergamentti eivät säily ikuisesti. Kirkko on kopioinut lähinnä latinalaisia ja kreikkalaisia käännöksiä.

        Mitä tulee Johanneksen siteeraukseen Sakarjasta, niin asia ei muutu mihinkään. Sakarjassa on messiaprofetia, jossa ennustetaan Jehovan ristiinnaulitseminen. Koska Jeesus on ihmiseksi tullut Jehova, niin Johannes selittää asia sen kautta. Johanneksen evankeliumi pyrkii muutenkin osoittamaan, että Jeesus on ihmiseksi tullut Jehova.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Vanhan testamentin israelilaiset eivät tienneet Jeesus-nimisestä Messiaasta, joka nousisi kuolleista, yhtään mitään. Heille Isä Jumala oli ainoa oikea Jumala, joka oli yksi, Jahve.

        Vasta kristinusko rupesi väittämään Jeesustakin Jahveksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan testamentin israelilaiset eivät tienneet Jeesus-nimisestä Messiaasta, joka nousisi kuolleista, yhtään mitään. Heille Isä Jumala oli ainoa oikea Jumala, joka oli yksi, Jahve.

        Vasta kristinusko rupesi väittämään Jeesustakin Jahveksi.

        >>Vanhan testamentin israelilaiset eivät tienneet Jeesus-nimisestä Messiaasta<<

        Olet väärässä. Niillä joilla oli ymmärrystä, he tiesivät, että Messiaan nimi on ilmoitettu Sakarjan kirjan luvussa 3. Joosua on hebreaksi Jeshua, joka on Jeesuksen hebrealainen nimi. Jehotsadak merkitsee vanhurskas Jumala. Tässä siis ennustetaan, että vanhurskaan Jumalan Poika Jeshua tulee ottamaan synnin pois. Versosta VT puhuu muualla paljonkin.

        Sak 3:8 Näin sanoo Herra: "Kuule, Joosua, ylipappi! Sinä ja papit, jotka kokoontuvat sinun johdollasi, olette ennusmerkkinä siitä, että minä lähetän palvelijani. Hän on Uusi Verso.
        9 Näettekö kiven, jonka olen pannut Joosuan eteen? Siinä yhdessä kivessä on seitsemän silmää! -- Katsokaa, minä kaiverran siihen kirjoitukseni, sanoo Herra Sebaot. Yhdessä hetkessä minä otan pois tämän maan synnin.

        Sak 6:11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.

        Jer 33:15 Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan testamentin israelilaiset eivät tienneet Jeesus-nimisestä Messiaasta, joka nousisi kuolleista, yhtään mitään. Heille Isä Jumala oli ainoa oikea Jumala, joka oli yksi, Jahve.

        Vasta kristinusko rupesi väittämään Jeesustakin Jahveksi.

        Omituista tuon Jahve sanan toistaminen. Meillä Suomessa ymmäretään paremmin sana Jumala.

        Raamatun numerologiaan voit tutustua, jos haluat kiistellä sanoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan testamentin israelilaiset eivät tienneet Jeesus-nimisestä Messiaasta, joka nousisi kuolleista, yhtään mitään. Heille Isä Jumala oli ainoa oikea Jumala, joka oli yksi, Jahve.

        Vasta kristinusko rupesi väittämään Jeesustakin Jahveksi.

        Ei Jahve sanaa käytä kristityt, vaan sanaa Jumala. Jehovantodistavat eivät ole kristittyjä.

        Voisit käyttää kristinuskon sivustoill kristillistä kieltä.


    • Anonyymi

      Elävä usko on lahjaa.

      • Lahjaa jonka voi ottaa vastaan omakohaisesti itselleen.


    • Anonyymi

      Jes.12:6 Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Isaelin Pyhä. Jes.62:11 Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun pelastuksesi tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä. Sef.3:14 Ilotse, tytär Siion, puhkea huutoon, Israel: ihastu ja ratkea riemuun kaikesta sydämestäsi, tytär Jerusalem. Sak.2:10 Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra. Sak.9:9 Iloise suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja autaja hän on, nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla. Matt.21:5 Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla. Joh.12:15 Älä pelkää, tytär Siion; katso, sinun kuninkaasi tulee istuen aasin varsan selässä.

    • Anonyymi

      Tuom.13:6 Niin vaimo meni ja sanoi miehelleen näin: Jumalan mies tuli minun luokseni; hän oli näöltään niinkuin Jumalan enkeli, hyvin peljättävä. En kysynyt häneltä, mistä hän oli, eikä hän ilmaissut minulle nimeänsä. Tuom.13:17-18 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen? Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Alaviite. Jes.9:5

    • Anonyymi

      1Moos.16:10-11 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden. Vielä Herran enkeli puhui hänelle: Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi. 2Moos.3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.

    • Anonyymi

      Asia on helppo todeta lukemalla nyky-juutalaisten käsityksiä siitä, mitä Vanha testamentti sanoo Messiaasta. Juutalaiset uskovat Messiaan paluuseen ja opettavat sitä samaa tästä asiasta kuin opettivat jo ennen Jeesuksen syntymää. Kaikki loput raamatunpaikat ovat kristinuskon omimia valheita, jotka eivät todellisuudessa kertoneet Messiaasta. Ne ovat typologioita, joilla puolustetaan apologiaa. Eivät siis faktoja.

    • Anonyymi

      1Moos.22:11 Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: Aabraham, Aabraham! Hän vastasi: Tässä olen. 1Moos.22:15-17 Ja Herran enkeli huusi Aabahamille toistamiseen taivaasta ja sanoi: Minä vannon itseni kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi, minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläisesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jalkeläisesi valtaavat vihollisen portit. Hebr.6:13-15

    • Anonyymi

      Tälläistä tekstiä tulee kristitty.netin sydämestä, jossa on toora.

      4.6 klo 11:33

      "Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, tämä on Jumalan sana. Joten mihin me tarvitsemme Jeesusta täyttämään lain meidän puolestamme?"

      • Anonyymi

        Sinä et ymmärrä, mitä hän tarkoittaa.

        Jeesus ei täyttänyt kenenkään puolesta omaa velvollisuutta noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa ja Messias profetiat. Jeesus ei tullut täyttämään lakia sinun puolestasi, vaan käski sinun täyttää lain.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Kun uskoon tullut tekee parannuksen lain täyttämättä jättämisestä uskossa Jeesukseen Kristukseen, hän saa syntinsä anteeksi. Sen jäkeen tulee pysyä parannuksessa ja täyttää laki.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi

        Miksi sinä vastaat kristitty.netin puolesta?

        Ihminen ei pysty elämään päivääkään ilman että tekisi syntiä Jumalan silmissä.
        Messiaaniset pystyy elämään kymmeniä vuosia??!!! Omasta mielestä ja toisten messiaanisten mielestä ( hah, hah!).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä vastaat kristitty.netin puolesta?

        Ihminen ei pysty elämään päivääkään ilman että tekisi syntiä Jumalan silmissä.
        Messiaaniset pystyy elämään kymmeniä vuosia??!!! Omasta mielestä ja toisten messiaanisten mielestä ( hah, hah!).

        Ensinnäkin se, ettei Kristitty.net ole messiaaninen vaan seitsemännen päivän todistaja. Kristitty.net ei voi päästä edes sisälle oikeisiin messiaanisiin seurakuntiin, koska hän on harhaoppinen.

        Toiseksi, Paavalin mukaan on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. He tulevat tuomitsemaan ne, jotka eivät lakia halua noudattaa. Lain pystyy Raamatun mukaan täyttämään. Siihen tarvitaan lain opiskelua ja parannuksen tekemistä.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Helluntailaiset eivät halua täyttää lakia, joten sen takia he eivät voi saada Kristuksen sovitusuhria syntiensä sovitukseksi. Armon saa vain ne, jotka tekevät parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin se, ettei Kristitty.net ole messiaaninen vaan seitsemännen päivän todistaja. Kristitty.net ei voi päästä edes sisälle oikeisiin messiaanisiin seurakuntiin, koska hän on harhaoppinen.

        Toiseksi, Paavalin mukaan on sellaisia kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain. He tulevat tuomitsemaan ne, jotka eivät lakia halua noudattaa. Lain pystyy Raamatun mukaan täyttämään. Siihen tarvitaan lain opiskelua ja parannuksen tekemistä.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Helluntailaiset eivät halua täyttää lakia, joten sen takia he eivät voi saada Kristuksen sovitusuhria syntiensä sovitukseksi. Armon saa vain ne, jotka tekevät parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kuka täyttää ensimmäisen lain?

        Jeesus täytti. Hän kiersi kylästä kylään ja julisti evankeliumia ja paransi sairaita.

        Paavali täytti kristittynä ollessaan melko hyvin, kun hän evankelioi Välimeren ympäristön.

        Täytätkö sinä messiaaninen, joka kyttäät sohvalta helluntailaisten keskustelupalstaa työksesi????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä vastaat kristitty.netin puolesta?

        Ihminen ei pysty elämään päivääkään ilman että tekisi syntiä Jumalan silmissä.
        Messiaaniset pystyy elämään kymmeniä vuosia??!!! Omasta mielestä ja toisten messiaanisten mielestä ( hah, hah!).

        Eli siis ymmärsinkö oikein, että koska kaikki tekevät syntiä, niin Jumalan käskyistä ei tarvitse välittää? Sekö on sinun pointtisi? Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, joten minä nyt vaan en näe, mihin me tarvitsemme Jeesusta täyttämään lain puolestamme.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eli siis ymmärsinkö oikein, että koska kaikki tekevät syntiä, niin Jumalan käskyistä ei tarvitse välittää? Sekö on sinun pointtisi? Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, joten minä nyt vaan en näe, mihin me tarvitsemme Jeesusta täyttämään lain puolestamme.

        Sinä kristitty.net täytät lain, mutta olet ihmisenä p*sk*. Tässä on ristiriita.
        Sinulla on ystävät vähissä. Ehkä joku murhanhimoinen kivittäjä messiaanissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kristitty.net täytät lain, mutta olet ihmisenä p*sk*. Tässä on ristiriita.
        Sinulla on ystävät vähissä. Ehkä joku murhanhimoinen kivittäjä messiaanissa.

        Mistä tunnet minut? Ne ihmiset, jotka tuntevat minut livenä, pitävät minusta todella paljon. Näin on Hämeen Messiaanisissa, Seitsemännen päivän todistajissa ja entisessä seurakunnassani luterilaisten viidesläisten piireissä. Mihinkään seurakuntaan ei minulla ole porttikieltoa, toisin kuin täällä valheellisesti väitetään. Moni tällä foorumilla vihaa minua, syistä, jotka eivät ole minulle selvät. Jeesus opetti rakastamaan lähimmäistään, mutta tällä foorumilla on lähimmäisen rakkaus kaukana.

        Nytkin sinä sanot, että ihmisenä olet täysi paska. Mistä tunnet minut? Miten tiedät minusta yhtään mitään? Opettiko Jeesus kutsumaan lähimmäistään paskaksi? Onko tämä helluntailaisten oppi, että jos joku on harhaoppinen, häntä tulee haukkua paskaksi ihmiseksi? Mitä jos vaan myöntäisit, että sinulla on todella paha olo, että helluntaikirkon Jeesus ei ole tuonut rauhaa sydämeesi, siksi sinun tulee hyökätä lähimmäistäsi vastaan?

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)

        Täten joka kutsuu toista ihmistä paskaksi, hän on ansainnut helvetin tulen. Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mistä tunnet minut? Ne ihmiset, jotka tuntevat minut livenä, pitävät minusta todella paljon. Näin on Hämeen Messiaanisissa, Seitsemännen päivän todistajissa ja entisessä seurakunnassani luterilaisten viidesläisten piireissä. Mihinkään seurakuntaan ei minulla ole porttikieltoa, toisin kuin täällä valheellisesti väitetään. Moni tällä foorumilla vihaa minua, syistä, jotka eivät ole minulle selvät. Jeesus opetti rakastamaan lähimmäistään, mutta tällä foorumilla on lähimmäisen rakkaus kaukana.

        Nytkin sinä sanot, että ihmisenä olet täysi paska. Mistä tunnet minut? Miten tiedät minusta yhtään mitään? Opettiko Jeesus kutsumaan lähimmäistään paskaksi? Onko tämä helluntailaisten oppi, että jos joku on harhaoppinen, häntä tulee haukkua paskaksi ihmiseksi? Mitä jos vaan myöntäisit, että sinulla on todella paha olo, että helluntaikirkon Jeesus ei ole tuonut rauhaa sydämeesi, siksi sinun tulee hyökätä lähimmäistäsi vastaan?

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)

        Täten joka kutsuu toista ihmistä paskaksi, hän on ansainnut helvetin tulen. Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

        >>Mihinkään seurakuntaan ei minulla ole porttikieltoa<<

        Kyllä on. On eräitä seurakuntia, joissa sinusta on keskusteltu ja jos tulet sisälle, sinut poistetaan heti paikalta. Ko. paikassa poistetaan paikalta Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat, jos he eivät tee parannusta ja hylkää harhaoppejaan.

        Tuskin kuitenkaan sinne eksyt, joten tämä lienee vain teoreettinen mahdollisuus. En katso asiakseni kertoa, mistä seurakunnista on kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Mihinkään seurakuntaan ei minulla ole porttikieltoa<<

        Kyllä on. On eräitä seurakuntia, joissa sinusta on keskusteltu ja jos tulet sisälle, sinut poistetaan heti paikalta. Ko. paikassa poistetaan paikalta Jehovan todistajat ja seitsemännen päivän todistajat, jos he eivät tee parannusta ja hylkää harhaoppejaan.

        Tuskin kuitenkaan sinne eksyt, joten tämä lienee vain teoreettinen mahdollisuus. En katso asiakseni kertoa, mistä seurakunnista on kyse.

        Ahaa, eli siis mulla on porttikielto seurakuntiin, mutta sä pidät tiedon itselläsi? Hassu juttu, että ne seurakunnat, joissa minä käyn, niin mulla ei ole mitään porttikieltoa?

        Ilmeisesti siis mulla on porttikielto joihinkin helluntailaisten salaisiin seurakuntiin, joihin mulla muutenkaan ei olisi mitään mielenkiintoa vierailla.

        Jos mulla on porttikielto, miksi minä itse en tiedä siitä mitään? Mikä oikeus seurakunnalla on päättää, kuka saa tulla heidän jumalanpalvelukseensa ja kuka ei saa? Tällainen porttikielto on vastoin Suomen lakia, joten millä ihmeen verukkeella te estätte ihmisiä tulemasta seurakuntaanne? Oliko tämä Jeesuksen ja apostolien opetus, että harhaoppisille antakaa porttikielto?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ahaa, eli siis mulla on porttikielto seurakuntiin, mutta sä pidät tiedon itselläsi? Hassu juttu, että ne seurakunnat, joissa minä käyn, niin mulla ei ole mitään porttikieltoa?

        Ilmeisesti siis mulla on porttikielto joihinkin helluntailaisten salaisiin seurakuntiin, joihin mulla muutenkaan ei olisi mitään mielenkiintoa vierailla.

        Jos mulla on porttikielto, miksi minä itse en tiedä siitä mitään? Mikä oikeus seurakunnalla on päättää, kuka saa tulla heidän jumalanpalvelukseensa ja kuka ei saa? Tällainen porttikielto on vastoin Suomen lakia, joten millä ihmeen verukkeella te estätte ihmisiä tulemasta seurakuntaanne? Oliko tämä Jeesuksen ja apostolien opetus, että harhaoppisille antakaa porttikielto?

        Kyllä sinulla on porttikielto messiaanisiin seurakuntiin. Seurakunnalla pitää olla seurakuntakuri, jotta kaikenlaiset hullut eivät pääse sotkemaan jumalanpalvelusta.
        Tämä ohje on vanhassa testamentissa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mistä tunnet minut? Ne ihmiset, jotka tuntevat minut livenä, pitävät minusta todella paljon. Näin on Hämeen Messiaanisissa, Seitsemännen päivän todistajissa ja entisessä seurakunnassani luterilaisten viidesläisten piireissä. Mihinkään seurakuntaan ei minulla ole porttikieltoa, toisin kuin täällä valheellisesti väitetään. Moni tällä foorumilla vihaa minua, syistä, jotka eivät ole minulle selvät. Jeesus opetti rakastamaan lähimmäistään, mutta tällä foorumilla on lähimmäisen rakkaus kaukana.

        Nytkin sinä sanot, että ihmisenä olet täysi paska. Mistä tunnet minut? Miten tiedät minusta yhtään mitään? Opettiko Jeesus kutsumaan lähimmäistään paskaksi? Onko tämä helluntailaisten oppi, että jos joku on harhaoppinen, häntä tulee haukkua paskaksi ihmiseksi? Mitä jos vaan myöntäisit, että sinulla on todella paha olo, että helluntaikirkon Jeesus ei ole tuonut rauhaa sydämeesi, siksi sinun tulee hyökätä lähimmäistäsi vastaan?

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)

        Täten joka kutsuu toista ihmistä paskaksi, hän on ansainnut helvetin tulen. Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

        Ihmisen ei tarvitse olla hullu, jos hän on p*sk*-tyyppi. Narsisti ja vääräoppinen vanhan liiton itseään juutalaiseksi luuleva riittää. Kun kuvittelee vielä itseään suureksi raamatunopettajaksi, joka kieltää kaikki kristillisen opin pääkohdat.


    • Anonyymi

      Vaikeus on siinä että on käsitteet Pyhä henki ,Jumala.
      ,Jumalan poika.Näistä käsite Jumala tietysti on enkeleitä ylempänä,mutta toki nuo mainitut muutkin käsitteet ovat.Ei ole siksi keksitty muuta lähestymistapaa kuin ns sijoittamalla nuo kaikki kolme jumalkäsitteistön piiriin kolminaisuusopilla,lause jota profeetia edes uusi kirjakaa ei käytä,siis hypoteettinen tämä asia kyllä on.Ei ilmeisesti Toorassa jos edes uudessakaan sanota Jumalan jättäneen taivaan yli 30 vuodeksi ollakseen maan päällä.On syytä uskoa uuden testamentin liittyvän vanhaan sen johdannaisena,kerron sen todistavana jotain mielenkiintoista,vähän aikaa sitten joukko juutalaisuskontoisia teoloogeja teki analyysin Jeesuksesta tsekkaamalla koko aineiston kautta rantain,tuloksena heidän oman oppinsa vastainen näkemys että hän se oli,Selvyyttä siitä Jumalako valikko messias ilman Jumaluutta ei saatu,mutta uuden testamentin kautta jonka kyseinen juutalaisuskoinen raati hyväksyi tutkimuksen päätteeksi ei synny järkevää lähestymistapaa ilman Jumaluuden kytkemistä Jeesukseen.

    • Anonyymi

      Tämä ei ole jehovan todistalien palsta, vaan kristittyjen.

      • Kerro missä kohtaa sääntöjä kielletään esittämästä Jehovan todistajien oppia tällä palstalla?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa sääntöjä kielletään esittämästä Jehovan todistajien oppia tällä palstalla?

        Palstalla on tarkoitus keskustella helluntailaisuudesta. Late, siirry jehovien palstalle. Sieltä löydät uuden tien harhaasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on tarkoitus keskustella helluntailaisuudesta. Late, siirry jehovien palstalle. Sieltä löydät uuden tien harhaasi.

        Jumalan suuret lahjat, Messias, Toora ja sapatti, kuuluvat myös helluntailaisille. On vain oikein, että joku tarjoilee näitä suuria lahjoja myös helluntailaisille.

        Ja kuten sanoin, säännöt ei kiellä täällä kirjoittamasta myös Jehovan todistajien oppia, että Jumala ei ole kolmiyhteinen.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jumalan suuret lahjat, Messias, Toora ja sapatti, kuuluvat myös helluntailaisille. On vain oikein, että joku tarjoilee näitä suuria lahjoja myös helluntailaisille.

        Ja kuten sanoin, säännöt ei kiellä täällä kirjoittamasta myös Jehovan todistajien oppia, että Jumala ei ole kolmiyhteinen.

        Sinun Tooran julistaminen menettää uskottavuutensa, koska sinä et ole messiaaninen vaan seitsemännen päivän todistaja. Siksi sinut lasketaan Jehovan todistajiksi.

        Et näytä saavan nyt täältä seuraajia. Vaikka olet oikeassa monissa asioissa liittyen Tooraan, niin olet niin hukassa tuon seitsemännen päivän todistajien harhaoppien kanssa, ettei sinulla ole mitään tulevaisuutta Jumalan valtakunnassa eikä edes messiaanisten keskuudessa.

        Voit toki jatkaa kirjoittelua tälle palstalle, mutta näyttää siltä, ettet tule menestymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun Tooran julistaminen menettää uskottavuutensa, koska sinä et ole messiaaninen vaan seitsemännen päivän todistaja. Siksi sinut lasketaan Jehovan todistajiksi.

        Et näytä saavan nyt täältä seuraajia. Vaikka olet oikeassa monissa asioissa liittyen Tooraan, niin olet niin hukassa tuon seitsemännen päivän todistajien harhaoppien kanssa, ettei sinulla ole mitään tulevaisuutta Jumalan valtakunnassa eikä edes messiaanisten keskuudessa.

        Voit toki jatkaa kirjoittelua tälle palstalle, mutta näyttää siltä, ettet tule menestymään.

        Eli siis jos olisin messiaaninen, niin todistukseni olisi jotenkin luotettavampi?

        Ja sulle tiedoksi, että messiaaniset diggaa musta todella paljon. Joten mulla on paljonkin tulevaisuutta heidän keskuudessaan.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eli siis jos olisin messiaaninen, niin todistukseni olisi jotenkin luotettavampi?

        Ja sulle tiedoksi, että messiaaniset diggaa musta todella paljon. Joten mulla on paljonkin tulevaisuutta heidän keskuudessaan.

        "Ja sulle tiedoksi, että messiaaniset diggaa musta todella paljon. "

        HAHAHAHAHAH!

        Tietäisit vain, mitä sinusta seitsemännen päivän somejulistajasta puhutaan messiaanisten keskuudessa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eli siis jos olisin messiaaninen, niin todistukseni olisi jotenkin luotettavampi?

        Ja sulle tiedoksi, että messiaaniset diggaa musta todella paljon. Joten mulla on paljonkin tulevaisuutta heidän keskuudessaan.

        "Ja sulle tiedoksi, että messiaaniset diggaa musta todella paljon."

        Ei diggaa!


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumala, koska hänellä oli valta antaa oma henkensä ja herättää itsensä kuolleista. Tämä romuttaa kokonaan Jehovan todistajien, seitsemännen päivän todistajien ja Kristitty.netin harhaopit.

      Joh 10:17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
      18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin.

      • Jeesus itse sanoo, että Isä on antanut hänelle kaiken vallan (Mt. 28:18). Jos hän on itse Jumala, hänellä olisi ollut tuo valta aikojen alusta asti, mutta nyt hän sanoo, että Isä on antanut hänelle kaiken vallan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe