Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ai+kun+kymmenessä+käskyssä+käsketään+pyhittämään+sapatinpäivä,+niin+uudessa+liitossa+se+tarkoittaa,+että+pyhitä+mikä+päivä+huvittaa?
02.06.2021 22:46
Eli+siis+hallelujaah,+me+emme+pysty+täyttämään+lakia,+eli+siis+saa+tapaa,+varastaa,+tehdä+huorin,+polttaa+lapsiaan+Molokille,+ottaa+tatuointeja,+harrastaa+homoseksiä,+pukeutua+vastakkaisen+sukupuolen+vaatteisiin,+viillellä+ihoaan,+syödä+saastaista+ja+pyhittää+sunnuntain,+Jeesus+on+vapauttanut+meidät+laista!+Vaan+miten+se+meni?
02.06.2021 22:44
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+valehteleeko+Raamattu?
02.06.2021 22:39
Kerrotko+kiitos+missä+kohtaa+Tooraa+sanotaan,+että+ei+saa+painaa+hissin+nappia+sapattina?
02.06.2021 22:37
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
Jumala+sanassaan+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+joten+mihin+tarvitsemme+Jeesusta+täyttämään+lain+puolestamme?
02.06.2021 22:34
Mutta+tässä+ei+sanota,+että+he+katsovat+minuun,+jonka+he+ovat+lävistäneet,+vaan+että+he+katsovat+minuun,+lävistäessään+hänet.+Kuten+sanoin,+kysy+heprean+opettajaltasi.
02.06.2021 22:28
Ai+Jeesus+ei+opettanut+silmä+silmästä?
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Miten+tulkitset+tämän?
02.06.2021 22:26
Tarkoitat+Jesaja+9:6
"Sillä+lapsi+on+meille+syntynyt,+poika+on+meille+annettu,+jonka+hartioilla+on+herraus,+ja+hänen+nimensä+on:+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas"
Tässä+sanotaan,+että+hänen+nimensä+on+oleva,+ei+sanota,+että+hän+on+itse+Jumala.
02.06.2021 22:25
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Jesajaa+"heti+alussa",+kerrotaan+Jumalasta,+joka+syntyy+ihmiseksi?+Missä+kohtaa+Jes.+9+ja+53+kerrotaan+Jumalasta,+joka+syntyy+ihmiseksi,+kärsii,+kuolee+ja+nousee+ylös+kuolleista?
02.06.2021 22:21
"Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat"+(1.+Joh.+5:3)
Raamattu+sanoo,+että+jos+me+rakastamme+Jumalaa+yli+kaiken,+me+pidämme+hänen+käskynsä,+eivätkä+hänen+käskynsä+ole+raskaat.
02.06.2021 22:18
En+asu.+Mutta+Jumalan+sana+on+harvinaisen+selvä,+Jumala+lupaa+suojella+ja+varjella+Israelia+ikuisesti.
http://kristitty.net/blog/jumala-varjelee-israelia-ikuisesti/
02.06.2021 22:17
En+ole,+mun+Raamatussa+sanotaan+selvästi,+missä+punainen+meri+on.
02.06.2021 22:10
En+ole+Israelin+valtiossa,+vaan+diasporassa,+muukalaisen+vieraalla+maalla.+Vastaako+tää+sun+kysymykseen?
02.06.2021 22:09
Nainen+on+Tooran+mukaan+saastainen+alkaen+seitsemän+päivää+hänen+kuukautisistaan.+En+oikein+näe+mitään+tää+littyy+mihinkään.
02.06.2021 22:08
Tähän+sanon+vain,+että+Israel+on+Jumalan+Israel,+valittu+kansa+nyt+ja+ikuisesti.+Mutta+Israelin+valtio+ei+ole+raamatullinen+Israel,+täten+voimme+olla+Israelin+toimista+nykyään+mitä+mieltä+tahansa.+Jumala+sanoo+sanassaan+suojelevansa+Israelia+ikuisesti.+Mutta+se+ei+tarkoita+nykyistä+Israelin+valtiota,+joka+on+kommunistivaltio,+jossa+Tel+Avivissa+homot+ja+lesbot+harrastavat+homoseksiä+päivänvalossa.+Jumala+lupaa+suojella+ja+varjella+Israelia+ikuisesti,+mutta+se+Israel+ei+ole+sekulaari+valtio,+jonka+nykyään+tunnemme+nimellä+Israel.
02.06.2021 22:06
Miksi+Toorassa+käsketään+ympärileikkaamaan+juutalainen+kahdeksantena+päivänä?+Eihän+juutalainen+lapsi+ymmärrä+mitään,+eikä+osaa+tunnustaa+uskoaan,+silti+hänet+ympärileikataan+vauvana,+ei+aikuisena.+Joten+tässä+on+suora+anologia+kasteeseen+-+kaste+on+puhdasta+Jumalan+armoa.+Siinä+ei+kysytä,+mitä+sinä+uskot,+jotta+voisit+pelastua.+
Hellareiden+kasteoppi+on+tekojen+oppia+-+eikö+Paavali+opeta,+että+me+emme+pelastu+minkään+oman+tekomme+kautta?+Nyt+tässä+kuitenkin+hellarit+opettavat,+että+ota+aikuisten+oikeaoppinen+upotuskaste,+niin+sinä+pelastut.+Pelastus+oppien+kautta+täten.
02.06.2021 22:02
Tää+on+klassinen+jae.+Kysy+heprean+opettajaltasi,+mitä+tässä+sanotaan.+Älä+usko+yksin+mun+sanaan.+Tää+jae+pitää+lukea+hepreasta.
Ja+kun+luemme+sen+hepreasta,+paljastuu,+että+tässä+sanotaan:
Sak.+12:10+"He+katsovat+minuun+lävistäessään+hänet"
Missään+kohtaa+hepreaa+ei+sanota,+että+he+katsovat+minuun,+jonka+he+ovat+lävistäneet,+vaan+että+he+katsovat+minuun,+lävistäessään+hänet.
Mutta+kuten+sanoin,+älä+usko+mun+sanaa,+kysy+asiaa+sun+heprean+opettajaltasi.
02.06.2021 21:50
Todellinen+messiaaninen?+Mä+en+tunne+ainuttakaan,+ja+tunnen+monia+messiaanisia.+Monet+meidän+porukuissa+on+sitä+mieltä+,+että+Jeesus+ei+ole+Jumala,+vaan+ainoastaan+Jumalan+Poika.+Näin+ajattelee+seurakuntamme+johto,+Antti+Wuoltee+ja+moni+muu.+Joten+kerro+kiitos,+kuka+ns.+messiaaninen+opettaja+opettaa,+että+Jeesus+on+itse+Jumala?
On+aika+turha+saivarrella+siitä,+mitä+"messiaaninen"+tarkoittaa.+Me+hiljaittain+kokouksessamme+päätimme+luopua+domainista+http://messiaaninen.fi,+koska+olimme+sitä+mieltä,+että+kukaan+ei+oikein+tiedä,+mitä+messiaaninen+tarkoittaa.+Uudet+nettisivumme+löydät+osoitteesta+http://sapatti.fi+-+sapatti+on+se+tekijä,+joka+meitä+yhdistää.
02.06.2021 21:47
Toki+kymmenen+käskyä+on+Jumalan+käsialaa+ja+on+vain+hienoa,+että+sinä+pidät+tätä+asiaa+esillä.+Jos+kerran+kymmenen+käskyä+oli+Jumalan+sormella+kaiverrettu+kivitauluihin,+joita+säilytettiin+kaikkein+pyhimmässä,+täten+on+täysin+absurdia+väittää,+että+neljäs+käsky,+sapattikäsky,+nyt+olisi+kumottu.
Mutta+ota+huomioon,+että+muu+laki+oli+lain+taulujen+vieressä,+myös+kaikkein+pyhimmässä.+Oliko+tämä+laki+välaiaikainen?+Mitä+sanoo+Raamattu?+Raamattu+sanoo,+että+Toora+on+ikuinen+(Ps.+119).+Joten+todistustaakka+on+niillä,+jotka+sanovat,+että+Mooseksen+laki+on+nyt+kuollut+ja+kuopattu.+Missä+kohtaa+Vanhaa+testamenttia+profeetat+sanovat,+että+nämä+ovat+tällaisia+väliaikaisia+käskyjä+teille?+Missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+kukaan+apostoleista+sanoo,+että+nämä+tässä+ovat+väliaikaisia+käskyjä+vain+juutalaisille?+Luku+ja+jae+kiitos.
02.06.2021 21:42
Baruch+haShem!+Raamatun+mukaan+kaikki+muut+ovat+lahkoja,+paitsi+juutalaisuus.+Olet+osunut+asian+ytimeen.+Kristikunta+on+jakaantunut+tuhansiin+eri+lahkoihin+-+eikö+Kristuksen+pitänyt+yhdistää,+ei+hajottaa?+Montako+lahkoa+on+erkaantunut+helluntailaisista?+Kuka+pysyy+perällä+laskuissa?+Juutalaisuus+on+ainoa+oikea+uskonto,+toki+juutalaisuuden+sisällä+on+eri+lahkoja,+mutta+Toora+ja+sapatti+yhdistävät+näitä+lopun+aikojen+juutalaisia.+Jeesus+käskee+meidän+lähteä+ulos+Babylonista,+se+tarkoittaa,+ulos+kirkosta.+Mistä+löydämme+seurakunnan?+Vastaus+on+-+juutalaisuudesta.+Joten+unohtakaa+neitsyt+Maria,+unohtakaa+luterilaisten+vauvakaste,+unohtakaa+helluntailaisten+kielilläpuhumisihme,+unohtakaa+metodistien+Pyhällä+Hengellä+täyttyminene+-+juutalailaisuus+on+ainoa+oikea+uskonto.+Joten+jättäkää+kristinusko+ja+kääntykää+juutalaisiksi,+ette+tule+katumaan.
Mun+artikkeli,+miksi+käännyin+kristitystä+juutalaiseksi+löytyy+tästä:
http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/
Lukekaa,+jos+totuus+kiinnostaa.
02.06.2021 21:37
11 / 845