Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toorassa+sanotaan,+että+tämä+on+ikuinen+säädös,+että+Jumala+ei+koskaan+mutta+lakejaan,+vaan+ne+ovat+pysyvä+säädös.+Laitetaan+muistin+virkistykseksi+muutama+jae+Toorasta:
"Ja+Herra+käski+meidän+pitää+kaikki+nämä+säädökset+ja+peljätä+Herraa,+meidän+Jumalaamme,+että+me+aina+menestyisimme+ja+hän+pitäisi+meitä+elossa,+niinkuin+tähän+päivään+saakka+on+tapahtunut."+(5.+Moos.+6:24)
“Rakasta+siis+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+ja+noudata+alati+hänen+määräyksiänsä,+säädöksiänsä,+oikeuksiansa+ja+käskyjänsä.”+(5.+Moos.+11:1)
“Nämä+ovat+ne+käskyt+ja+oikeudet,+joita+teidän+on+tarkoin+noudatettava+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+isiesi+Jumala,+sinulle+antaa,+että+ottaisit+sen+omaksesi-noudatettava+niin+kauan+kuin+elätte+maan+päällä.”+(5.+Moos.+12:1)
“Noudata+ja+tottele+kaikkia+näitä+sanoja,+jotka+minä+sinulle+annan,+että+menestyisit,+sinä+ja+sinun+lapsesi+sinun+jälkeesi,+ikuisesti,+kun+teet+sitä,+mikä+on+hyvää+ja+oikeata+Herran,+sinun+Jumalasi,+silmissä.”+(5.+Moos.+12:28)
“Se,+mikä+on+salassa,+se+on+Herran,+meidän+Jumalamme;+mutta+mikä+on+ilmoitettu,+se+on+meitä+ja+meidän+lapsiamme+varten+ikuisesti,+että+me+pitäisimme+kaikki+tämän+lain+sanat.”+(5.+Moos.+29:29)
“Ja+niitä+säädöksiä+ja+oikeuksia,+sitä+lakia+ja+niitä+käskyjä,+jotka+hän+on+teille+kirjoittanut,+te+alati+tarkoin+noudattakaa,+mutta+älkää+peljätkö+muita+jumalia.”+(2.+Kun.+17:37)
"Hänen+kättensä+teot+ovat+totiset+ja+oikeat;+luotettavat+ovat+kaikki+hänen+asetuksensa.+Ne+pysyvät+järkkymättä+aina+ja+iankaikkisesti;+ne+ovat+tehdyt+totuudessa+ja+oikeudessa."+(Ps.+111:7,8)
"Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi."+(Ps.+119:152)
"Minä+en+riko+liittoani+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.89:34)
"Sinun+sanasi+on+kokonaan+totuus,+ja+kaikki+sinun+vanhurskaat+päätöksesi+pysyvät+ikuisesti."
(Ps.+119:160)
"Mutta+Herran+päätökset+pysyvät+iäti,+hänen+ajatuksensa+polvesta+polveen."+(Ps.+33:11)
"Iankaikkisesti+pysyy+sinun+sanasi,+Herra,+vahvana+taivaissa."+(Ps.+119:89)
"Ruoho+kuivuu,+kukkanen+lakastuu,+mutta+meidän+Jumalamme+sana+pysyy+iankaikkisesti."+(Jes.+40:8)
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+profeetat+sanovat,+että+lopun+aikoina+on+voimassa+jokin+toinen+laki,+Kristuksen+eli+Messiaan+laki?+Missä+kohtaa+Jumala+sanoo,+että+nämä+ovat+tällaisia+väliaikaisia+säädöksiä?+Missä+kohtaa+Jumala+sanoo,+että+nämä+käskyt+tulevat+muuttumaan?
Sen+sijaan+Jumala+itse+sanoo,+että+tämä+on+ikuinen+säädös,+että+tähän+lakiin+ei+tule+mitään+muutosta.+Selittäkää+kiitos+tämä+asia,+te,+jotka+uskotte,+että+lopun+aikoina+on+voimassa+jokin+toinen+laki,+Kristuksen+laki.
02.06.2021 21:32
Raamatun+tarkin+määrittely,+ainoa+määrittely+uudesta+liitosta,+löytyy+jakeista+Jer.+31:31-34:
"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+Toorani+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+(Jer.+31:31-34)
Tässä+sanotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa,+joten+miten+te+pakanat+kuvittelette+olevanne+osa+uudesta+liitosta?
Tässä+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+miten+te+pakanat,+jotka+seuraatta+Kristuksen+lakia,+kuvittelette+olevanne+uudessa+liitossa?
02.06.2021 21:29
Ole+hyvin+varovainen.+Esiaviollinen+seksi+on+Raamatun+mukaan+ehdottomasti+kielletty,+samoin+vieraan+vaimon+kanssa+makaaminen.+Sun+ilmaus+"naimaan+vaikka+vierastakin"+on+suspekti,+ei+todellakaan+Raamatun+mukaan+saa+maata+vieraan+vaimon+kanssa.
02.06.2021 21:22
Katsotaan,+mitä+Raamattu+sanoo.+Montako+vaimoa+oli+Jaakobilla?+Montako+vaimoa+oli+Daavidilla?+Montako+vaimoa+oli+Salomolla?+Ja+missä+kohtaa+Raamattua+Jumala+moitti+näistä+ketään+useammasta+vaimosta?
Joten+Raamatun+mukaan+miehellä+saa+olla+tasan+niin+monta+vaimoa+kuin+häntä+lystää.+Näytä+mulle+se+kohtaa+Toorasta,+jossa+vaimojen+lukumäärä+on+rajoitettu+yhteen.
Mulla+itselläni+on+ainoastaan+yksi+vaimo.+Olen+ihan+tyytyväinen+tähän+järjestelyyn.+Mutta+jos+joku+haluaa+ottaa+useamman+vaimon,+Toora+ei+kiellä.+Joten+siitä+vain+naimaan.
02.06.2021 21:21
Hah+hah+hah+haa.+Se+on+aika+jännä+juttu,+että+mä+itse+en+tunne+ainuttakaan+ns.+messiaanista,+joka+olisi+mun+kanssa+eri+mieltä+uskon+asioista.+Mun+seurakunnassa+kaikki+komppaa+mua.+Messiaaniset+tällä+palstalla?+Eli+siis+jossakin+helluntailaisten+palstalla+ns.+messiaaniset+ovat+irtisanoutuneet+mun+opista?+Ei+voisi+vähempää+kiinnostaa.
Meillä+oli+eräs+kokous.+Päätettiin+lupua+termistä+"messiaaninen",+koska+kukaan+ei+oikein+tiedä,+mitä+se+tarkoittaa.+Uusi+sivusto+vanhan+messiaaniset.fi+sijaan+on+http://sapatti.fi+-+kaikki+sapatista+ja+pelkästään+sapatista.+Käykäähän+katsomassa,+jos+totuus+kiinnostaa.
02.06.2021 21:17
Sitten+kun+Messias+tulee+takaisin+ja+hän+jälleen+kastaa,+menen+ilomielin+kasteelle,+aikuisten+upotuskasteelle.+Siihen+asti,+se+on+lapsena+saamani+kaste,+joka+minua+kantaa.+Kerro+kiitos+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+kaste+on+mitään+muuta+kuin+Jumalan+armoa?
02.06.2021 21:14
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+ainoastaan+aikuisiällä+upotuskasteelle+menneet+pelastuvat,+Luku+ja+jae+kiitos.
02.06.2021 21:12
Kerrotko+kiitos+missä+kohtaa+Sak.+12+kerrotaan+Jehovasta,+joka+itse+kärsii,+kuolee+ja+nousee+kuolleista?
Missä+kohtaa+profeetat+kertovat+meille+Jumalasta,+joka+syntyy+ihmiseksi?+Luku+ja+jae+kiitos.
02.06.2021 21:11
Eli+siis+pitää+uskoa,+että+Jeesus+on+Jehova,+muuten+palaa+ikuisesti+helvetin+tulessa?+Miksi+tätä+asiaa+ei+tehdä+Raamatussa+täysin+selväksi,+missä+kohtaa+sanotaan,+että+Jeesus+on+itse+Jehova?
02.06.2021 16:56
Ai+kristitty,+joka+sapatin+sijaan+pyhittää+sunnuntain,+joka+Mooseksen+lain+sijaan+seuraa+kirkkoisien+ja+Lutherin+opetusta,+ei+ole+mikään+pakana?
02.06.2021 16:55
Tästä+uudesta+rakkauden+laista+kerrotaan+missä+kohtaa+Raamattua?
02.06.2021 16:54
Eli+siis+jos+noudattaa+Jumalan+kymmentä+käskyä,+niin+silloin+on+kääntyy+kirousten+alla+pois+armosta?+Eli+siis+kuuluu+Antikristuksen+joukkoihin,+jos+noudattaa+Jumalan+sanaa+ja+pyhittää+sapatinpäivän+Jumalan+kymmenen+käskyn+mukaan?
02.06.2021 16:53
Eli+siis+jos+Isä+on+Jumala,+Poika+on+Jumala+ja+Pyhä+Henki+on+Jumala,+niin+ei+ole+kolmea+Jumalaa,+vaan+yksi+Jumala?
02.06.2021 16:51
Vähän+vaikea+saada+tolkkua+sun+tekstistä,+mutta+jos+oikein+ymmärsin,+niin+siis+kristittyjen+"jumala"+on+valkeuden+enkeli,+Lucifer,+joka+on+sekoittanut+kristittyjen+päät.+Ymmärsinkö+oikein?
02.06.2021 16:08
Mä+ehkä+vähän+yleistän+tässä,+ei+kaikki+ateistit+ole+alkoholisteja+tai+narkkareita,+kiitos+huomiosta.+Mutta+jokaisella+on+sydämessään+Jumalan+kokoinen+aukko,+ja+jollakin+se+on+täytettävä,+yleensä+seksillä,+viinalla+tai+sitten+huumeilla.+Tää+vaan+mun+kokemus.
02.06.2021 16:06
Jumala+rakensi+DNA:n+viisaudellaan,+ymmärryksellään+ja+voimallaan.+Selitä+sä+mulle,+miten+ihmisen+DNA+on+voinut+syntyä+sattumalta,+niin+mä+hylkään+uskon+Jumalaan+saman+tien.
Katso+tää+artikkeli,+jos+totuus+kiinnostaa.+Evoluutio+ei+ole+voinut+luoda+edes+yhtä+ainutta+funktionaalista+proteiinia,+saati+sitten+koko+solua,+ainuttakaan+elävää+organismia.
http://kristitty.net/blog/miljoona-apinaa-nappaimistolla-elaman-synnyn-todennakoisyys/
02.06.2021 16:03
Siis+mihin+mun+pitää+uskoa?+Riittääkä,+jos+uskon+,että+Jeesus+oli+historiallinen+henkilö?+Pitääkö+mun+uskoa,+että+hän+oli+rabbi+ja+profeetta?+Täytyykö+uskoa,+että+hän+on+juutalaisten+kuningas+ja+Israelin+Messias?+Joudunko+kadotukseen,+jos+en+usko,+että+hän+on+ylipappi+Melkisedekin+järjestyksen+mukaan?+Vai+pitääkö+mun+uskoa,+että+hän+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova?
02.06.2021 16:00
Miten+selität+ihmisen+silmän,+korvan,+tai+aivot?+Miten+ne+ovat+voineet+syntyä+sattumanvaraisten+mutaatioiden+vaikutuksesta?+Kaikista+maailman+uskonnoista+juutalaisuus+on+ainoa,+jonka+pyhä+Kirja,+Raamattu,+kertoo+Jumalan+yksin+olevan+maailman+Luoja.
Hullu+sanoo+sydämessään,+että+Jumalaa+ei+ole.+Mutta+silti+sun+sydämessä+on+Jumalan+mentävä+aukko,+aukko,+jota+sä+yrität+täyttää+seksillä,+materialla,+viinalla+ja+huumeilla+-+mutta+sun+sydän+huutaa,+että+täytyy+olla+olemassa+Luoja,+joka+on+sinut+luonut.
Ei+mulla+muuta.
02.06.2021 15:51
Eli+siis+sitä+pidetään+pahana+asiana,+että+olen+kääntynyt+luterilaisesta+juutalaiseksi?+Olisiko+jotenkin+autuaampaa,+jos+olisin+pysynyt+luterilaisena?+Miksi+vapaassa+Suomessa+ei+saa+itse+valita+uskontoaan+ja+kääntyä+siihen+uskontoon,+mikä+tuntuu+hyvältä?
Moniko+helluntailainen+on+vakavasti+pohtinut+oman+uskonsa+perustaa?+Mihin+sun+usko+perustuu?+Yksin+Raamatun+sanaan,+vai+kirkkoisien+ja+Lutherin+opetuksille?+Joo+mä+tiedän+,+te+ette+ole+luterilaisia,+mutta+silti+seuraatte+täällä+luterilaisessa+Suomessa+suuren+uskonpuhdistajan+Martti+Lutherin+opetuksia.+Ne+on+teidän+uskon+perusta,+uskoitte+sitä+tai+ette.
02.06.2021 15:45
Kerrotko+missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+sanotaan,+että+sunnuntai+on+nyt+pyhäpäivä,+sapatti+on+kumottu?+Missä+kohtaa+sanotaan,+että+nyt+saa+syödä+saastaista?+Missä+kohtaa+sanotaan,+että+Mooseksen+laki+on+nyt+kumottu?
Jeesus+itse+sanoo:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Ei+ihan+kuulosta+siltä,+että+Mooseksen+laki+on+nyt+kumottu+ja+kuopattu.
Paavali+kirjoittaa:
"Teemmekö+siis+Tooran+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+Tooran."+(Room.+3:31)
Ei+ihan+kuulosta+siltä,+että+Toora+on+nyt+kumottu.
Joten+mitä+sun+mielestä+Uudessa+testamentissa+sanotaan?
02.06.2021 15:42
12 / 845