Jeesus antoi meille mm. nämä käskyt, joista Teuvo sanoo, että ne ovat opetusta, joilla ei ole enää merkitystä ( vapaasti Teuvoa lainaten ).
Miten niin menettivät merkityksensä Teuvo?
Onko sinulla kenties jotain parempaa tilalle?
Ne ovat siis Jumalan käskyjä. Jumala käski Jeesuksen suulla mm seuraavaa:
1. Kääntykää Matt. 4:17
2. Seuratkaa minua Matt. 4:19
3. Iloitkaa ja riemuitkaa Matt. 5:12
4. "Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisten edessä, että he näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.” Matt. 5:16
5. Jumalan lain noudattaminen Matt. 5:17-18
6. Sovi riitasi Matt. 5:24-25
7. Älä tee aviorikosta Matt.5:29-30
8. Pidä sanasi, ole totuudenmukainen Matt. 5:37
9. Älä tee pahalle vastarintaa. - Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka tahtoo lainata sinulta. Matt. 5:38-42
10. Rakasta vihamiestäsi ja rukoile niiden puolesta, jotka vainoavat sinua Matt. 5:44
11. Ole täydellinen Matt. 5:48
12. Varo harjoittamasta hurskauttasi ihmisten edessä sitä varten, että he katselisivat sinua. Matt. 6:1-18
13. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle vaan kootkaa niitä taivaaseen. Matt. 6:19-21
14. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin teille annetaan lisäksi myös kaikki tämä. Matt. 6:33
15. Älkää tuomitko. Matt 7:1
16. Älä anna koirille sitä, mikä on pyhää. Matt.7:6
17. Anokaa niin teille annetaan. Matt 7:7-8
18. Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat. Matt. 7:12
19. Menkää sisään ahtaasta portista Matt 7:13-14
20. Varokaa vääriä profeettoja Matt 7:15
21. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä satoa korjaamaan. Matt 9:38
22. "Minä lähetän teidät niin kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset". Matt. 10:16
23. Älkää pelätkö ihmisiä Matt. 10:26
24. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta sävyisyyttä ja nöyryyttä Matt. 11:29
25. Kunnioita vanhempiasi Matt. 15:4
26. Karttakaa hapatusta Matt. 16:6
27. "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua". Luuk. 9:23
28. "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä pienistä". Matt.18:10
29. "Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken". Matt.18:15
30. Karta kaikenlaista ahneutta Luuk.12:15
31. Anna anteeksi 70 x 7Matt.18:21-22
32. Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. Matt.19:6
33. Joka tahtoo tulla suureksi, se olkoon palvelija. Matt.20:26-28
34. Mitä tahansa anotte rukouksessa uskoen, te saatte. Matt. 21:21-22
35. Kun järjestät päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita. Kun järjestät pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja ja sokeita. Luuk. 14:12-14
36. Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on. Matt. 22:19-21
37. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi. Matt. 22:37-38
38. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat. Matt. 22:39,40
39. Valvokaa, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. Olkaa valmiit. Matt. 24:42-44
40. Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini. Juokaa tästä, te kaikki. Matt.26:26-27
41. Joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” Joh. 3:7
42. Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni. Joh. 4:15
43. Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Matt. 26:41
44. Ruoki minun karitsoitani. Joh. 21:15-16
45. Tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Matt.28:19,20
46. Ottakaa vastaan Pyhä Henki. Joh.20:22
Jeesus sanoi myös:
Johannes 14:15
”Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni. "
Johannes 15:10
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.”
NIIN, VALEHTELIKO JEESUS?
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä. Teuvon mukaan suurin osa Jeesuksen opetuksista menetti merkityksensä, mutta Teuvo ei millään kykene kertomaan, mitkä näistä menettivät merkityksensä.
- Anonyymi
Niin aivan.
- Anonyymi
Ei voisi Teuvoa selvempää eksyttäjää olla. Jehovantodistajatkin ovat raamatullisempia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voisi Teuvoa selvempää eksyttäjää olla. Jehovantodistajatkin ovat raamatullisempia!
Se on jo paljon.
- Anonyymi
Paljonhan tuo on höpäjännähii. Ettäs kehtasikin.
- Anonyymi
Hyvä lista!
- Anonyymi
Valehtelihan se. Kuvitteli liikoja. Puhui suulla suuremmalla.
27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." Mitä Jeesuksen käskyjä meidän täytyy noudattaa? Jeesushan oli juutalainen ja lain alainen. Joten koskevatko hänen käskyt meitä?
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)- Anonyymi
Myötähäoeä, anna sinäkin juuralaisten olla juutalaisia ja kristittyjen kristittyjä.
Anonyymi kirjoitti:
Myötähäoeä, anna sinäkin juuralaisten olla juutalaisia ja kristittyjen kristittyjä.
Toki juutalaisten tulee pysyä juutalaisina, mutta kristityt, miksi pitäisit kiinni kristinuskosta, Babylonin mysteeriuskonnosta, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa? Jeesus käskee seuraajiaan ulos Babylonista, se tarkoittaa ulos kirkosta.
"Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen: 'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne'."" (Sak. 8:23)
Missä kohtaa Raamattua on profetia juutalaisista, jotka kääntyvät kristityiksi? Mutta päinvastainen profetia löytyy, kristityt haluavat kääntyä juutalaisiksi, koska näkevät, että Jumala on juutalaisten kanssa.- Anonyymi
Lue Uutta Testamenttia. Kyllä asia sieltä selviää.
Anonyymi kirjoitti:
Lue Uutta Testamenttia. Kyllä asia sieltä selviää.
Kerrotko missä kohtaa Uutta testamenttia sanotaan, että sunnuntai on nyt pyhäpäivä, sapatti on kumottu? Missä kohtaa sanotaan, että nyt saa syödä saastaista? Missä kohtaa sanotaan, että Mooseksen laki on nyt kumottu?
Jeesus itse sanoo:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)
Ei ihan kuulosta siltä, että Mooseksen laki on nyt kumottu ja kuopattu.
Paavali kirjoittaa:
"Teemmekö siis Tooran mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme Tooran." (Room. 3:31)
Ei ihan kuulosta siltä, että Toora on nyt kumottu.
Joten mitä sun mielestä Uudessa testamentissa sanotaan?
- Anonyymi
Älkäähän nyt. Meneeköhän tuo jo Teuvon kiusaamiseksi? Vanha mies jo.
- Anonyymi
Hyvin koottu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741