Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+koko+Raamattu,+sekä+Vanha+että+Uusi+testamentti.+Näytä+mulle+yksikin+käsky,+joka+on+säädetty+Toorassa,+mutta+kumottu+uudessa+liitossa?
01.04.2021 09:45
Kuten+sanoin,+aikuisten+uskovien+oikeaoppinen+kaste+on+pyhä+pelastuskysymys+hellareille.+Sitä+ei+sovi+kyseenalaistaa.+Itse+en+usko+mihinkään+sakramentteihin+tai+armonvälineisiin,+te+hellarit+nojaatte+tässä+luterilaisen+ja+katolisen+kirkon+traditioon.+Kaste+ei+pelasta.+Ehtoollinen+ei+pelasta.+Jumala+pelastaa+meidät+yksin+armosta,+kun+tunnustamme+syntimme+ja+tunnustamme,+että+Jeesus+Kristus+on+Herra.
01.04.2021 09:43
Ei+ole+olemassa+mitään+uskovien+upotuskastetta,+se+on+helluntailaisten+keksintöä.+Sitten+voi+hellari+paukutella+henkseleitään,+että+minä+uskon+ja+olen+omin+voimineni+kivunnut+kastealtaaseen+ja+voi+uskotella+itselleen+pelastuvansa+tämän+oman+tekonsa+kautta.+Huomaan,+että+kaste+on+pyhä+asia+hellareille.+Ilmeisesti+ilman+uskovien+oikeaoppista+upotuskastetta+ei+voi+pelastua?
31.03.2021 09:45
Missä+kohtaa+Tooraa+sanotaan,+että+vanhaa+kangasta+ei+saa+paikata+uudella+palalla?+Käsky+parroista+ja+hiuksista+on+edelleen+voimassa.+Laki+orjista+on+edelleen+voimassa.+Laki+pääsiäisen+vietosta+on+edelleen+voimassa.
Jeesus+ei+muuttanut+ainuttakaan+käskyä.+Jeesus+itse+sanoo:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Miksi+Jeesus+ei+tässä+yhteydessä+sano,+että+katsokaa,+minä+olen+tullut+kumoamaan+käskyjä+ja+asetan+niiden+sijaan+toisia+käskyjä?
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Jumala+sanoo,+että+hän+muuttaa+lakeja+ja+korvaa+lakeja+toisilla.
Paavalin+mukaan+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12).+Psalmissa+19+sanotaan,+että+Toora+on+täydellinen.+Psalimssa+119+sanotaan+monta+kertaa,+että+Toora+on+ikuinen.+Valehteleeko+Raamattu?
31.03.2021 09:43
"Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+2:2-3)
Kuten+mä+sanoin,+jo+luomisviikolla+Jumala+itse+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+ja+se+minkä+Jumala+siunaa,+on+siunattu+ikuisesti.
"Sillä+mitä+sinä,+Herra,+siunaat,+se+on+oleva+siunattu+iäti."+(1.+Aik.+17:27)
31.03.2021 09:39
Mitä+vikaa+on+Mooseksen+laissa,+joka+Raamatun+mukaan+on+pyhä,+vanhurskas,+hyvä,+täydellinen+ja+ikuinen?
30.03.2021 19:12
Kerrotko+missä+kohtaa+aloittaja+tyrkyttää+Mooseksen+lakia+ihmisille+pelastukseksi?
30.03.2021 18:41
Jo+luomisviikolla+Jumala+itse+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+siksi+sapatti+on+pyhä+ikuisesti.+Luomisviikolla+ei+ollut+ainuttakaan+juutalaista+vielä+olemassa,+siksi+ei+käy+päinsä+väittää,+että+sapatti+on+vain+juutalaisille.+Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä,+eikä+kukaan+selväjärkinen+ihminen+väitä,+että+kymmenen+käskyä+olisi+kumottu+tai+koskisi+vain+juutalaisia.+Jeesus+itse+sanoi,+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+hän+ei+sanonut,+että+sapatti+oli+ihmistä+varten,+eikä+hän+sanonut,+että+sapatti+on+juutalaista+varten,+vaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten.
"Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:23)
30.03.2021 18:13
Ovatko+kymmenen+käskyä+ja+rakkauden+kaksoiskäsky+judaistien+oppeja,+löytyväthän+ne+Toorasta?
30.03.2021 18:08
Mauno+Mattilan+Sapattitotuus+videon+kommenteissa+Youtubessa+Mattila+kirjoittaa,+että+ei+ole+Kristuksen+tuoksua,+vaan+Mooseksen+lain+löyhkää.+Mattila+siis+kutsuu+Jumalan+pyhää+lakia+löyhkäksi.+Ei+jatkoon+tämä+opettaja.
29.03.2021 12:09
"Mooses+käski+vannoa+Herran+nimeen."
Kerrot+missä+kohtaa+Tooraa+Mooses+käskee+meidän+vannoa+Herran+nimeen,+niin+että+vannominen+on+jokaiselle+pakollista?
"Jeesus+kielsi+noudattamasta+Mooseksen+lain+rangaistusmääräyksiä."
Eikä+kieltänyt.+Silmä+silmästä+ja+hammas+hampaasta+oli+fariseusten+teologiassa+saanut+merkityksen,+että+nyt+on+kostettava+verekseltään+samalla+mitalla.+Tämän+väärän+tulkinnan+Jeesus+korjasi,+hän+ei+kumonnut+ainuttakaan+Mooseksen+lain+käskyä.
29.03.2021 12:07
Jeesus+ei+kieltänyt+noudattamasta+ainuttakaan+Mooseksen+lain+käskyä.+Toorassa+sanotaan,+että+älä+vanno+väärin+-+fariseukset+olivat+tehneet+vannomisesta+taidetta+ja+lääkkeeksi+tähän+ongelmaan+Jeesus+ehdottaa+varsin+pragmaattista+ratkaisua+-+älä+vanno+ollenkaan.
Missä+kohtaa+Jeesus+kieltää+noudattamasta+Mooseksen+lain+rangaistusmääräyksiä?
28.03.2021 20:08
Jeesus+ei+puhunut+kreikkaa,+mutta+kreikassa+on+tässä+kohtaa+sana+nomos,+jonka+taustalla+on+pakko+olla+heprean+sana+Tooraa,+jota+Jeesus+käytti,+joka+ei+juutalaisessa+kontekstissa+voi+tarkoittaa+mitään+muuta+kuin+Mooseksen+lakia.
28.03.2021 20:04
Jeesus+sanoo,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+Toorasta,+eli+Mooseksen+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Miksi+ihmeessä+Jeesuksen+olisi+täytynyt+toistaa+kaikki+613+käskyä?
28.03.2021 20:00
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
28.03.2021 14:39
Jeesus+sanoo,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Hän+ei+tässä+tarkoita+omia+sanojaan,+vaan+Mooseksen+lakia.
28.03.2021 14:38
Kerro+yksi+syy,+miksi+mun+pitäisi+käydä+helluntailaisten+oikeaoppisella+uskovien+upotuskasteella?
28.03.2021 14:08
Kerrotko+missä+kohtaa+Heprealaiskirjettä+sanotaan,+että+nyt+saa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+sapatin+sijaan+sunnuntain?
28.03.2021 14:07
Oletko+jo+lakannut+hakkaamasta+vaimoasi?
28.03.2021 14:01
Jeesus+tässä+itse+sanoo,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Mitä+jos+lukisit+sen+heprealaiskirjeen+kontekstissa,+mitä+siinä+sanotaan?
28.03.2021 13:33
16 / 845