Palsta on riivaajien temmellyskenttä

Anonyymi

Palsta on täynnä harhaoppisia, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ja opettavat armolle vieraita oppeja vaatimuksena pitää kiinni Mooseksen lain kaikista käskyistä ja noudattaa niitä, ja aivan erityisesti sapatin käskystä, sillä jos joku hylkää Mooseksen lain, joutuu hän eittämättä kadotukseen.

Me tiedämme sen, että Jeesus Kristus on Isä Jumala Korkein Kaikkivaltias Herra ja Hän on yksin se ainoa Jumala, josta Raamattu kertoo. Tämä Jeesus Nasaretilainen on ilmoittanut itsensä meille Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä, mutta on yksi ainoa Jumala, Kristus. Ei ole montaa Kristusta: on vain yksi Kristus ja hän on Jumala, Jeesus Jumalan Poika, joka on ilmoittanut itsensä Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Joka tunnustaa tämän ainoan oikean raamatullisen opin, pelastuu, mutta ne, jotka levittävät täällä villitseviä harhaoppeja ja kieltävät Jeesuksen Jumaluuden tai opettavat lain kautta pelastumista, joutuvat ikuiseen kadotukseen, mikä on heille aivan oikein, kun lähtivät Korkeinta (Jeesusta) pilkkaamaan ja alentavat hänet kuolevan ihmisen tasolle, joka hän ei aivan varmasti Raamatun mukaan ollut.

Miten voisikaan kuolevainen ihminen sovittaa maailman itsensä kanssa? Kyllä Jeesus oli ihan varmasti Isä Jumala ja sovitti maailman itsensä kanssa, mutta ei hän kuollut, sillä vain ruumis kävi elottomaksi, mutta Jeesus jatkoi elämäänsä Jumalana ja teki ne asiat, jotka meidän äitikirkkomme aivan oikein Raamatusta opettaa...

66

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi tällainen aloitus taas? Toivotko saavasi pitkän ketjun vai lisäpisteitä Jumalalta?

• Anonyymi

Uskoisin, ettei aloittajalla kyse ole tuosta, vaan halusta jakaa hyvää sanomaa.

• Anonyymi

Niin kauan kun kirjoitat nimettömänä, kirjoituksellasi ei ole painoarvoa. Harhaoppia on myös sinun tekstisi pullollaan. Jeesuksen jumaluus ei ole pelastuskysymys, joten miksi vaahtoat?

• Anonyymi

Kun päässä ei enää ole muuta niin tulos on tämä.

• Anonyymi

Rehellisimmät kirjoitukset ovat anonyymeja, koska sensuuri poistaa kaikki rehelliset kirjoitukset. Ja voi joutua oikeuteen kuin Päivi Räsänen tai hullujen huoneelle jos uskoo Jeesukseen. Joten kukaan ajan hengen ymmärtävä ei kirjoita totuuksia omalla nimellään. Kun katselee ympärilleen mitä totuuden puhujulle tapahtuu.

Viisas oppii toisten virheistään. Tapahtumista
        Keskinkertainen omistaan.
        Ja tyhmä ei niistäkään.
        Mitään valta media virrasta poikkeavaa näkemystä ei kannata ilmaista nimellään. Piste.

• Anonyymi

Juuri sen vuoksi tulee tuoda ilmi totuutta, että trinitaarit, areiolaiset ja unitaarit lahkolaiset pitävät oppia Jumalasta pelastuskysymyksenä. Jos et tunnusta samaa oppia kuin he, niin joudut kadotukseen. On siis syytä kertoa ihmisille, että "oppi ei kadota". Samalla on hyvä tuoda ilmi se, mikä opetus on Raamatun kirjoitusten mukaista minäkin aikana. Oppihan on kehittynyt jo Raamatun sisällä. Johanneksen evankeliumin kristologia poikkeaa aiemmasta.

• Anonyymi

"Jeesuksen jumaluus ei ole pelastuskysymys, joten miksi vaahtoat?"

???

"Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." (Joh.8:24)

• Anonyymi

ovat niitä "ihmisoppeja"

"Kavahtakaa, vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisälät ovat täynnä raadollisia susia."
      Matt: 7: 15

• Anonyymi

Jumaluutta on monenlaista. Seitakivelläkin Lapissa oli jumaluus.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumaluutta on monenlaista. Seitakivelläkin Lapissa oli jumaluus.

Paljon parempi kuin nämä Lähi-Idän epäjumalat!

• Anonyymi

Kadotuksessa näemmä ollaan jo kun tuommoista tekstiä joutuu lukemaan

• Anonyymi

Palstan nimi ja aihe on helluntailaisuus

• Anonyymi

Sopiikin hyvin tälle palstalle.

• Anonyymi

Niin mitä sitten, kuka tahansa mentaalipotilas voi kirjoittaa mitä tahansa soopaa vaikk a mistä kopioitua ja maustettua, mitä siinä merkitsee jokin helluntai enäää !

yhtä tänään ja toista huomenna, siitä tuntee tietyt nyymit.

• Anonyymi

Mentaaliset potilaat ovat saattaneet jo monetkin saada parantua, mutta ei psykologisella allalla käsittääkseni riitä resursseja Suomessakaan kaikkia ihmisiä parantaa mentaalisista sairauksistaan. En tiedä vielä varmasti oliko COVID19-tartuntakin enempi silti aluksi mentaalinen sairastuminen. Ei osattu käsitellä oikein, mielestä esiin tunkevia ääniä ja saastaisen hengen sekopäisiä zointteja tms... Siellä mielen maailmassanne - tai ehkä vain alitajunnassanne ne teidänkin "rakkaat kuollleenekin" kaikki ovat odottamassa, milloin tekin kasvatte henkisesti ja otatte heidätkin mukaan elävienkin ihmisten tietoisuuteen..
        "Tuomaan evankeliumi: Sanokaa kuolleillenne, olkaa kanssamme tässä levossa"(Jeesus)
        Ei Mooses sanonut tuota kovin hyvin, hän sanoi "surmaatkaa ne, joissa on tietäjän/kuolleen henki". Ei Mooses ollut monessakaan asiassa itse oikeassa, mutta Jeesus on. Mooseksessa itsesään oli tietäjän henki, ja silti hän sanoi, että "Noitanaisen älä salli elää". Ja velhomiehen vielä vähemmän olisi sallittu Mooseksen lakitulkinnoissa elää, ja Mooseshan itse kuoli ennenkuin edes itse pääsi, luvattuun maahansa. Mooseksen muutama armotonkin tuomio, ei ollut niinkään Mooseksen omaa syytä tietenkään, olihan hänkin vain oman aikansa lapsi... Ja tuo Mooseksen aika(3500 vuotta sitten) jos mikä oli synkkä synti kaikkialla, eikä Mooseksen omatkaan toimet olleet suurikaan poikkeus siihen asiaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mentaaliset potilaat ovat saattaneet jo monetkin saada parantua, mutta ei psykologisella allalla käsittääkseni riitä resursseja Suomessakaan kaikkia ihmisiä parantaa mentaalisista sairauksistaan. En tiedä vielä varmasti oliko COVID19-tartuntakin enempi silti aluksi mentaalinen sairastuminen. Ei osattu käsitellä oikein, mielestä esiin tunkevia ääniä ja saastaisen hengen sekopäisiä zointteja tms... Siellä mielen maailmassanne - tai ehkä vain alitajunnassanne ne teidänkin "rakkaat kuollleenekin" kaikki ovat odottamassa, milloin tekin kasvatte henkisesti ja otatte heidätkin mukaan elävienkin ihmisten tietoisuuteen..
        "Tuomaan evankeliumi: Sanokaa kuolleillenne, olkaa kanssamme tässä levossa"(Jeesus)
        Ei Mooses sanonut tuota kovin hyvin, hän sanoi "surmaatkaa ne, joissa on tietäjän/kuolleen henki". Ei Mooses ollut monessakaan asiassa itse oikeassa, mutta Jeesus on. Mooseksessa itsesään oli tietäjän henki, ja silti hän sanoi, että "Noitanaisen älä salli elää". Ja velhomiehen vielä vähemmän olisi sallittu Mooseksen lakitulkinnoissa elää, ja Mooseshan itse kuoli ennenkuin edes itse pääsi, luvattuun maahansa. Mooseksen muutama armotonkin tuomio, ei ollut niinkään Mooseksen omaa syytä tietenkään, olihan hänkin vain oman aikansa lapsi... Ja tuo Mooseksen aika(3500 vuotta sitten) jos mikä oli synkkä synti kaikkialla, eikä Mooseksen omatkaan toimet olleet suurikaan poikkeus siihen asiaan...

Raamattu sanoo: teillä ei saa olla mitään tekemistä, ennustaja eikä vainaja henkien kanssa, sinä joka orjuutta itsesi toimimalla meediona ja kuolleiden henkien manaajana ja sidot itsesi heidän kuolleiden syntisten ihmisten kahleisiin,
        Näistä luurangoista on tullut sinulle kiehtova, sitova Jumalan korvike ja saat taloosi vainaja henget eli kummitukset.

Kadu heti Kristuksen edessä moista satanismia. Jota kuolleiden henkien esiin kutsuta on, meediona kutsut äitisi ja isäsi henkeä. Jotka ei ole jumalia vaan syntisiä ihmisiä.
        Pääset niistä sitkeistä kuolleita henkiä esittävistä demoneista eroon sitkeällä taistelulla Jeesuksen veressä ajamalla heidät heti pois,
        Jos talosi on oma jossa ole manannu kuolleiden syntisiä henkiä esiin, minun mielipide on että myy se tontiksi eli purettavaksi ainoastaan.
        Koska paikka jossa kuolleiden henkiä on manattu esiin rukoukset kristuskeen ja Jumalaan estyvät koska se on täynnä hengellistä saastaisuutta

Kuolleiden henkivallat ovat tuonelasta ja vievät sinut mukanaan sinne, ellet raamatun mukaan sitoudu irti noituudestasi ja noita meediona olemisesta sillä ilmestys kija kertoo, eivät noidat, velhot. Huorin tekijät. Murhaajat, valehtelijat pääse täivaaseen vain ainoastaan ne jotka on Jeesuksen verellå pesty.

• Anonyymi

Kyllä. Olet asian ytimessä.

• "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

Kuka täällä on opettanut, että lakia noudattamalla pelastuu? Mutta Jeesuksen selvien sanojen mukaan meidän on noudatettava lain pienimpiäkin käskyjä.

• Anonyymi

Jeesus ei tarkoittanut Mooseksen lakia sanoillaan vaan omia sanojaan. (Matt 5:17-19) Ne eivät katoa, eikä niiden sisältämiä käskyjä vuorisaarnassa saa kukaan purkaa, sillä ne on annettu noudatettavaksi. Muun muassa vannominen kielletään, vaikka Mooses käski vannoa.

Matt 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Matteuksen evankeliumi:
        5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

2Ms 22:8 Mutta jos varasta ei tavata, astukoon talon omistaja Jumalan eteen ja vannokoon, ettei hän ole kädellänsä kajonnut toisen omaan.

3Ms 19:12 Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra. (oikein on lupa vannoa)

5Ms 6:13 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä.

4Ms 30:3 Jos joku tekee lupauksen Herralle tahi valalla vannoen sitoutuu kieltäytymään jostakin, älköön hän rikkoko sanaansa, vaan tehköön kaiken, mitä hänen suunsa on sanonut.
        5:19 Ja pappi vannottakoon vaimoa ja sanokoon hänelle: 'Jos ei kukaan ole maannut sinun kanssasi etkä ole pettänyt miestäsi saastuttamalla itseäsi, niin älköön tämä katkera kirovesi sinua vahingoittako.

Jeesus kielsi noudattamasta Mooseksen lain rangaistusmääräyksiä.

Matteuksen evankeliumi:
        5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

Mooses käski rangaista tavalla, jonka Jeesus kielsi.

3.Mooseksen kirja:
        24:19 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
        24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.

5.Mooseksen kirja:
        19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

Voit siis valita joko Mooseksen tai Kristuksen väliltä, mutta et molempia. Voit valita armon tai lain väliltä, mutta et molempia. Ja jos valitset Kristuksen ja armon, niin noudatat vain rakkauden käskyjä, sillä ne ovat uuden liiton käskyjä. Tappamisen käskyt eivät kuulu uuteen liittoon niin kuin eivät monet muutkaan käskyt Mooseksen laissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tarkoittanut Mooseksen lakia sanoillaan vaan omia sanojaan. (Matt 5:17-19) Ne eivät katoa, eikä niiden sisältämiä käskyjä vuorisaarnassa saa kukaan purkaa, sillä ne on annettu noudatettavaksi. Muun muassa vannominen kielletään, vaikka Mooses käski vannoa.

Matteuksen evankeliumi:
        5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

2Ms 22:8 Mutta jos varasta ei tavata, astukoon talon omistaja Jumalan eteen ja vannokoon, ettei hän ole kädellänsä kajonnut toisen omaan.

3Ms 19:12 Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra. (oikein on lupa vannoa)

5Ms 6:13 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä.

4Ms 30:3 Jos joku tekee lupauksen Herralle tahi valalla vannoen sitoutuu kieltäytymään jostakin, älköön hän rikkoko sanaansa, vaan tehköön kaiken, mitä hänen suunsa on sanonut.
        5:19 Ja pappi vannottakoon vaimoa ja sanokoon hänelle: 'Jos ei kukaan ole maannut sinun kanssasi etkä ole pettänyt miestäsi saastuttamalla itseäsi, niin älköön tämä katkera kirovesi sinua vahingoittako.

Matteuksen evankeliumi:
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

3.Mooseksen kirja:
        24:19 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
        24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.

5.Mooseksen kirja:
        19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

Voit siis valita joko Mooseksen tai Kristuksen väliltä, mutta et molempia. Voit valita armon tai lain väliltä, mutta et molempia. Ja jos valitset Kristuksen ja armon, niin noudatat vain rakkauden käskyjä, sillä ne ovat uuden liiton käskyjä. Tappamisen käskyt eivät kuulu uuteen liittoon niin kuin eivät monet muutkaan käskyt Mooseksen laissa.

Voi kunpa puhuisit nykysuomea niin me nuoremmatkin ymmärtäisimme, mistä on kyse. Miten jonkun lauseen voi purkaa? Mitä se tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

3.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

Mielenkiintoinen on tulkinta, jonka mukaan Jeesus ei tarkoittanut sanoillaan Mooseksen lakia vaan omia sanojaan jakeissa Matt. 5:17-19. Jeesus nimittäin itse asiassa kieltää noudattamasta joitakin Mooseksen lain käskyjä, ja asettuu siten niiden yläpuolelle, ikään kuin ne käskyt eivät olisikaan Jumalasta vaan ihmisiltä. Ja sitähän ne kieltämättä ovat, kun niitä tarkoin tutkitaan.

Matteuksen evankeliumi:
        24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Jeesuksen sanat eivät katoa: eivät ne sanat, jotka hän sanoi vuorisaarnassa, eivätkä ne, jotka hän sanoi tässä lainauksessa, joka kertoo hänen tulemuksestaan ja maailman lopusta. Vuorisaarnasta ei ole siis lupa poistaa yhtään käskyä, eikä opettaa tavalla, joka kieltää vuorisaarnan tottelemisen ja pakottaa noudattamaan Mooseksen lakia vastoin Jeesuksen sanojen opetusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

3.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

Jeesus sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Hän ei tässä tarkoita omia sanojaan, vaan Mooseksen lakia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen on tulkinta, jonka mukaan Jeesus ei tarkoittanut sanoillaan Mooseksen lakia vaan omia sanojaan jakeissa Matt. 5:17-19. Jeesus nimittäin itse asiassa kieltää noudattamasta joitakin Mooseksen lain käskyjä, ja asettuu siten niiden yläpuolelle, ikään kuin ne käskyt eivät olisikaan Jumalasta vaan ihmisiltä. Ja sitähän ne kieltämättä ovat, kun niitä tarkoin tutkitaan.

Matteuksen evankeliumi:
        24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Jeesuksen sanat eivät katoa: eivät ne sanat, jotka hän sanoi vuorisaarnassa, eivätkä ne, jotka hän sanoi tässä lainauksessa, joka kertoo hänen tulemuksestaan ja maailman lopusta. Vuorisaarnasta ei ole siis lupa poistaa yhtään käskyä, eikä opettaa tavalla, joka kieltää vuorisaarnan tottelemisen ja pakottaa noudattamaan Mooseksen lakia vastoin Jeesuksen sanojen opetusta.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Jeesus sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Hän ei tässä tarkoita omia sanojaan, vaan Mooseksen lakia.

Tooralla tarkoitetaan milloin mitäkin: opetusta, neuvoa, lakia,...

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

"... näistä pienimmistä käskyistä..."

Jeesus ei luetellut kaikkia Mooseksen lain noin 613 käskyä ennen kuin sanoi nuo sanat Matteuksen evankeliumin mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"... näistä pienimmistä käskyistä..."

Jeesus ei luetellut kaikkia Mooseksen lain noin 613 käskyä ennen kuin sanoi nuo sanat Matteuksen evankeliumin mukaan.

Jeesus sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, Toorasta, eli Mooseksen laista ei katoa pieninkään piirto. Miksi ihmeessä Jeesuksen olisi täytynyt toistaa kaikki 613 käskyä?

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Jeesus sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, Toorasta, eli Mooseksen laista ei katoa pieninkään piirto. Miksi ihmeessä Jeesuksen olisi täytynyt toistaa kaikki 613 käskyä?

Miksi Jeesus ei sanonut, että Mooseksen laista ei katoa yksikään kirjain, eikä pieninkään piirto, jos kerran oli sitä mieltä?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi Jeesus ei sanonut, että Mooseksen laista ei katoa yksikään kirjain, eikä pieninkään piirto, jos kerran oli sitä mieltä?

Jeesus ei puhunut kreikkaa, mutta kreikassa on tässä kohtaa sana nomos, jonka taustalla on pakko olla heprean sana Tooraa, jota Jeesus käytti, joka ei juutalaisessa kontekstissa voi tarkoittaa mitään muuta kuin Mooseksen lakia.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        5:37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
        5:38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
        5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        5:40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        5:41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
        5:42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        5:45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi Jeesus kielsi noudattamasta joitakin Mooseksen käskyjä: kielsi vannomasta Herran nimeen ja noudattamasta rangaistusmääräyksiä?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16869547/palsta-on-riivaajien-temmellyskentta#comment-107331197

Jeesus ei kieltänyt noudattamasta ainuttakaan Mooseksen lain käskyä. Toorassa sanotaan, että älä vanno väärin - fariseukset olivat tehneet vannomisesta taidetta ja lääkkeeksi tähän ongelmaan Jeesus ehdottaa varsin pragmaattista ratkaisua - älä vanno ollenkaan.

Missä kohtaa Jeesus kieltää noudattamasta Mooseksen lain rangaistusmääräyksiä?

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Jeesus ei puhunut kreikkaa, mutta kreikassa on tässä kohtaa sana nomos, jonka taustalla on pakko olla heprean sana Tooraa, jota Jeesus käytti, joka ei juutalaisessa kontekstissa voi tarkoittaa mitään muuta kuin Mooseksen lakia.

Ja höpö höpö... toora tarkoittaa samaa kuin nomos:

tôrâ

law, direction, instruction

instruction, direction (human or divine)

body of prophetic teaching

instruction in Messianic age

body of priestly direction or instruction

body of legal directives

law

law of the burnt offering

of special law, codes of law

custom, manner

the Deuteronomic or Mosaic Law

https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H8451&t=KJV

nomos

anything established, anything received by usage, a custom, a law, a command

of any law whatsoever

a law or rule producing a state approved of God

by the observance of which is approved of God

a precept or injunction

the rule of action prescribed by reason

of the Mosaic law, and referring, acc. to the context. either to the volume of the law or to its contents

the Christian religion: the law demanding faith, the moral instruction given by Christ, esp. the precept concerning love

the name of the more important part (the Pentateuch), is put for the entire collection of the sacred books of the OT

https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G3551&t=KJV

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Jeesus ei kieltänyt noudattamasta ainuttakaan Mooseksen lain käskyä. Toorassa sanotaan, että älä vanno väärin - fariseukset olivat tehneet vannomisesta taidetta ja lääkkeeksi tähän ongelmaan Jeesus ehdottaa varsin pragmaattista ratkaisua - älä vanno ollenkaan.

Jeesus kielsi vannomisen kokonaan, mutta Mooses käski vannoa Herran nimeen.

Matteuksen evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

3.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

Deu 6:13 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä.

Mooses käski vannoa, Jeesus kielsi vannomasta.

Matteuksen evankeliumi:

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kielsi vannomisen kokonaan, mutta Mooses käski vannoa Herran nimeen.

Matteuksen evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

3.Mooseksen kirja:

5.Mooseksen kirja:

"Mooses käski vannoa Herran nimeen."

Kerrot missä kohtaa Tooraa Mooses käskee meidän vannoa Herran nimeen, niin että vannominen on jokaiselle pakollista?

"Jeesus kielsi noudattamasta Mooseksen lain rangaistusmääräyksiä."

Eikä kieltänyt. Silmä silmästä ja hammas hampaasta oli fariseusten teologiassa saanut merkityksen, että nyt on kostettava verekseltään samalla mitalla. Tämän väärän tulkinnan Jeesus korjasi, hän ei kumonnut ainuttakaan Mooseksen lain käskyä.

• Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

"Mooses käski vannoa Herran nimeen."

Kerrot missä kohtaa Tooraa Mooses käskee meidän vannoa Herran nimeen, niin että vannominen on jokaiselle pakollista?

"Jeesus kielsi noudattamasta Mooseksen lain rangaistusmääräyksiä."

Eikä kieltänyt. Silmä silmästä ja hammas hampaasta oli fariseusten teologiassa saanut merkityksen, että nyt on kostettava verekseltään samalla mitalla. Tämän väärän tulkinnan Jeesus korjasi, hän ei kumonnut ainuttakaan Mooseksen lain käskyä.

Kerrot missä kohtaa Tooraa Mooses käskee jotakin sellaista, mikä ei ole pakollista kaikille, ellei ole erikseen sanottu, että tämä käsky koskee esimerkiksi vain Aaronin poikia, jne.?

5Moos 6:13 Pelkää Herraa, sinun Jumalaasi, ja palvele häntä ja vanno hänen nimeensä.

Älä selitä. Jeesus kielsi noudattamasta rangaistusmääräyksiä.

Matteuksen evankeliumi:
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;

Sitä paitsi Jeesus antoi lisää käskyjä, joita ei Mooses tuntenut.

"5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on"

Oletko noudattanut Jeesuksen käskyä, vai etkö pidä sitä yhtä tärkeänä kuin Mooseksen käskyjä?

• Anonyymi

Älä ole huolissasi siitä, että eräät pilkaavat Jeesusta, vaan siitä, että sinä itse saatat pilkata lähimmäisiäsi. Ei jumalattomista piireistä tulleilta ihmisiltä voi heti vaatia sitä, etteivät he pilailisi kenen hyvänsä kustannuksella, se oli heidän elämänsä ennen, kuin jotkut heistä kääntyivät...

• Anonyymi

Tässä vähän vastinetta aloittajalle.

Kirjoitusten mukaan, profeettain ja apostolien perustalla löytyy Jumalasta kirjoituksia ajanjaksolla v4000 eKr. ----v70 jKr (Ef. 2 : 20).
      Tässä kommentissa tarkastellaan tuota po. ajanjaksoa Johanneksen evankeliumin kannalta eli Jeesuksen jumaluutta (Joh. 1: 1-2. 14, 29 ja 20:31) ja tarkastellaan sitä tietoa, että Jeesus on ihminen ( 1 Tim. 2: 3-7).

Israelin Jumala on tehnyt hänet (Jeesuksen) Herraksi ja kristukseksi, ( Apt. 2: 36 ).
      Herra on arvonimi, kunnianimi. Kristus tarkoittaa voideltu, Jumala on hänet voidellut. ( Luuk. 4:18 ).

Kirjoitusten mukaan muita arvonimiä ja nimityksiä ei Israelin Jumala ole Jeesukselle antanut esim. Jumalan Poika, Jumalan Karitsa, Ylimmäinen pappi, JHWH, vaan nuo ovat ihmisten Jeesukselle antamia arvonimiä ja nimityksiä.
      Myöskään Israelin Jumala ei ole ilmoittanut, että Raamatun teksti on Kristus eli että Kristus on Raamatun sana ja että Raamatussa Kristus opettaa meille Kristusta eikä ole ilmoittanut että Raamattu on Kristuksen sanaa! Eikä Hän ole ilmoittanut, että tuon raamatun Kristusta kuulemalla tultaisiin uskoon ja uudestisynnyttäisiin jumalasta!

Vanhan testamentin kirjoitusten mukaan Israelin Jumalasta ei ole syntynyt myöskään Sana-jumalaa eli Sana ei ole syntynyt Sana-paperilla-jumalaksi eli Jumalan Sanaksi eli raamatun sana EI OLE Jumalan Sanaa (vertaa UT Joh. 1:1)
      Jumala on ilmoittanut määritelmän Hänen sanastaan, Jes. 55:11. Tuossa ei ole mitään mainintaa, että se sana joka hänen suustaan lähtee, että se sana olisi jumala!!!

Vanhan testamentin kirjoitusten mukaan Israelin Jumala ei ole ilmoittanut yhtäkään Poikaa tykönäolevaksi (vertaa UT Joh.1:2) eikä läsnäolevaksi eikä ole sanonut, että Hänestä olisi syntynyt Poika, että olisi syntynyt Jumala Jumalasta, ja vielä niinkään Hän ei ole ilmoittanut, että Poika olisi syntynyt ennen aikojen alkua.
      (Vertaa Nikean-Konstanttinopolin Uskontunnustus, joka ilmoittaa täysin toisin)

Joten jäljelle jää se, että Jeesus on ihminen kuten Paavali todistaa totuudellista sanaa 1 Tim. 2 : 3-7.
      1 Tim. 2
      3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
      7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

Tuossa on totuus,
      Teistä yksikään ei pysty tuota muuksi todistamaan:
      -ei yksikään Ekumeenisen Neuvoston jäsenkirkko
      - ei Martti Luther aikanaan kyennyt muuhun tuomaan lisää harhaoppeja
      -ei Rosenius (evp.)
      - ei Peltola
      - jne.

Kaikki kunnia Jumalalle ( Vanhan ja Uuden liiton Jumalalle)

Joten aloittaja on harhaoppinen kommentoija eli perkeleen juoksupoika ja Saatanan evankeliumin julistaja.

• Anonyymi

"Vanhan testamentin kirjoitusten mukaan Israelin Jumalasta ei ole syntynyt myöskään Sana-jumalaa eli Sana ei ole syntynyt Sana-paperilla-jumalaksi eli Jumalan Sanaksi eli raamatun sana EI OLE Jumalan Sanaa "

Jos tuntisit Vanhan testamentin kulttuureita ja historiaa, tietäisit, että kun Raamatussa puhutaan sanasta, tarkoitetaan sillä jonkun nimeä/hänen olemustaan. Sana Jahve edustaa koko Isä Jumalan olemusta. Kun kuulemme sanan Sauli Niinistö, tiedämme, että kyseessä on tämän hetkinen Suomen tasavallan presidentti. Tekstiyhteys selventää kenen nimestä on kyse. Kun Johannes sanoo:

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."

Tekstiyhteys sanoo ihan kristallin kirkkaasti, että tuo sana oli tässä kohden Jumala. Johannes käyttää tuossa Jumala-sanana sanaa theos eli θεός , joka ei tarkoita merkitykseltään Jeesusta vaan se voi tarkoittaa mitä tahansa jumalia, kuten ainoaa oikeaa Jumalaa, epäjumalaa tai ihmistä. Nämä ovat suoria esimerkkejä Uudesta testamentista.

Lause itsessään ei siis todista yhtään mitään sen puolesta, että kyseessä olisi Jeesus. Kyse voi olla ihmisestä, epäjumalasta, pienemmistä jumalista tai itse Isä Jumalasta. Mutta tekstiyhteys kertoo, että tämä θεός oli kaiken synnyttäjä ja alkuunpanija, Luoja. Tämäkään ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi ollut Jeesus. Juutalaiset pitävät luojana Isä Jumalaa. He saavat sanalleen merkityksen uskonnostaan, josta koko Vanha testamentti kertoo. Vanhan testamentit hepreankielen sanakirjat ja tutkijat pitävät Luojana Isä Jumalaa, johon myös Raamatun ulkopuoliset hepreankielen teokset viittaavat Luojana. Kristityt pitävät Luojanaan Jeesusta, johon he tarkoitushakuisesti liittävät tämän raamatunlauseen SANA-sanan merkityksen, vaikkei itse teksti puhu sanaakaan Jeesuksesta.

Itse kukin voi sitten valita mihin näistä uskoo. Se, miten tämä käännetään, ei kuitenkaan ole pelastusmysymys kristinuskossa. Juutalaiset taas pitävät sitä epäjumalan palveluksena jos Jeesusta pidetään Luojana ja Jumalana.

Itse olen kallistunut siihen, että jos oma uskomusmaailma ei kestä totuutta hepreankielen sanojen todellisista merkityksistä, ei ole oikeassa uskossa vaan elää valheessa. Joh. 1:1 ei voi tarkoittaa Jumalaa millään muulla tavalla kuin sillä, että sille annetaan merkitys, jota itse tekstiä lukemalla ja heprealaista kulttuuria tuntemalla tekstin kirjaimista ei voi havaita. Heprealaine kulttuurihan se on missä Jeesus eli. Siitä hän puhui ja siitä Raamatun kirjoittajatkin kirjoittivat.

On sitten kokonaan eri asia se, että uskonto on muuttunut koko Raamatun historian ajan ja vasta 100-luvulle jKr. tultaessa Jeesuksesta ruvettiin puhumaan Jumalana. Joten on myös mahdollista, että Johanneksen muut tekstit tukevat Jeesuksen Jumaluutta mutta tämä kohta ei sitä tee eikä tämän kohdan asiayhteys sellaista kerro. Johanneksen evankeliumihan kirjoitettiin vasta 90-100-luvun jKr. tienoilla. Silloin ei vielä puhuttu kolmiyhteisestä Jumalasta. Tämä tarkoittaa sitä, että uskonto on muuttunut vielä senkin jälkeen. Ja muuttuu koko ajan, ajan kuluessa kulttuurien ja maailmankuvan muuttuessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vanhan testamentin kirjoitusten mukaan Israelin Jumalasta ei ole syntynyt myöskään Sana-jumalaa eli Sana ei ole syntynyt Sana-paperilla-jumalaksi eli Jumalan Sanaksi eli raamatun sana EI OLE Jumalan Sanaa "

Jos tuntisit Vanhan testamentin kulttuureita ja historiaa, tietäisit, että kun Raamatussa puhutaan sanasta, tarkoitetaan sillä jonkun nimeä/hänen olemustaan. Sana Jahve edustaa koko Isä Jumalan olemusta. Kun kuulemme sanan Sauli Niinistö, tiedämme, että kyseessä on tämän hetkinen Suomen tasavallan presidentti. Tekstiyhteys selventää kenen nimestä on kyse. Kun Johannes sanoo:

Tekstiyhteys sanoo ihan kristallin kirkkaasti, että tuo sana oli tässä kohden Jumala. Johannes käyttää tuossa Jumala-sanana sanaa theos eli θεός , joka ei tarkoita merkitykseltään Jeesusta vaan se voi tarkoittaa mitä tahansa jumalia, kuten ainoaa oikeaa Jumalaa, epäjumalaa tai ihmistä. Nämä ovat suoria esimerkkejä Uudesta testamentista.

Lause itsessään ei siis todista yhtään mitään sen puolesta, että kyseessä olisi Jeesus. Kyse voi olla ihmisestä, epäjumalasta, pienemmistä jumalista tai itse Isä Jumalasta. Mutta tekstiyhteys kertoo, että tämä θεός oli kaiken synnyttäjä ja alkuunpanija, Luoja. Tämäkään ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi ollut Jeesus. Juutalaiset pitävät luojana Isä Jumalaa. He saavat sanalleen merkityksen uskonnostaan, josta koko Vanha testamentti kertoo. Vanhan testamentit hepreankielen sanakirjat ja tutkijat pitävät Luojana Isä Jumalaa, johon myös Raamatun ulkopuoliset hepreankielen teokset viittaavat Luojana. Kristityt pitävät Luojanaan Jeesusta, johon he tarkoitushakuisesti liittävät tämän raamatunlauseen SANA-sanan merkityksen, vaikkei itse teksti puhu sanaakaan Jeesuksesta.

Itse kukin voi sitten valita mihin näistä uskoo. Se, miten tämä käännetään, ei kuitenkaan ole pelastusmysymys kristinuskossa. Juutalaiset taas pitävät sitä epäjumalan palveluksena jos Jeesusta pidetään Luojana ja Jumalana.

Itse olen kallistunut siihen, että jos oma uskomusmaailma ei kestä totuutta hepreankielen sanojen todellisista merkityksistä, ei ole oikeassa uskossa vaan elää valheessa. Joh. 1:1 ei voi tarkoittaa Jumalaa millään muulla tavalla kuin sillä, että sille annetaan merkitys, jota itse tekstiä lukemalla ja heprealaista kulttuuria tuntemalla tekstin kirjaimista ei voi havaita. Heprealaine kulttuurihan se on missä Jeesus eli. Siitä hän puhui ja siitä Raamatun kirjoittajatkin kirjoittivat.

On sitten kokonaan eri asia se, että uskonto on muuttunut koko Raamatun historian ajan ja vasta 100-luvulle jKr. tultaessa Jeesuksesta ruvettiin puhumaan Jumalana. Joten on myös mahdollista, että Johanneksen muut tekstit tukevat Jeesuksen Jumaluutta mutta tämä kohta ei sitä tee eikä tämän kohdan asiayhteys sellaista kerro. Johanneksen evankeliumihan kirjoitettiin vasta 90-100-luvun jKr. tienoilla. Silloin ei vielä puhuttu kolmiyhteisestä Jumalasta. Tämä tarkoittaa sitä, että uskonto on muuttunut vielä senkin jälkeen. Ja muuttuu koko ajan, ajan kuluessa kulttuurien ja maailmankuvan muuttuessa.

Kirjoitusvirhe:

"Joh. 1:1 ei voi tarkoittaa Jumalaa millään muulla..."

Pitäisi olla: "Joh. 1:1 ei voi tarkoittaa Jeesusta millään muulla..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 1:2 tarkoittaa Jeesusta.."Hän"

Eikä tietty jae 1:1 tarkoita Jeesusta,

tommottis selviää asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tommottis selviää asiat.

Kreikan kielessä alkutekstissä ei ole persoonapronomia "hän" vaan demonstratiivipronomini "se". On virhe kääntää persoonapronominilla "hän" jae Joh 1:2.

Kun luet Vanhaa testamenttia, niin et löydä Jumalan Poikaa luomassa tätä maailmaa. Isä Jumala luo sen yksin ilman poikaansa.

Jumala luo sanallaan (sanansa kautta), voimallaan, viisaudellaan ja tiedollaan. Ne eivät ole persoonia, henkilöitä. Ne ovat Jumalan ominaisuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tommottis selviää asiat.

höh ..tuo meni ihan sekasin...

Jae 1 Sana on (Poika)

Jae 2 "Hän" on Poika, Isän tykönä!!

mitähän sie oikeen sittenkään oikeesti tarkoitit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikan kielessä alkutekstissä ei ole persoonapronomia "hän" vaan demonstratiivipronomini "se". On virhe kääntää persoonapronominilla "hän" jae Joh 1:2.

Kun luet Vanhaa testamenttia, niin et löydä Jumalan Poikaa luomassa tätä maailmaa. Isä Jumala luo sen yksin ilman poikaansa.

Jumala luo sanallaan (sanansa kautta), voimallaan, viisaudellaan ja tiedollaan. Ne eivät ole persoonia, henkilöitä. Ne ovat Jumalan ominaisuuksia.

Sana ei tarkoita mitään poikaa vaan sana LOGOS=järki, logiikka, järjestys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei puhunut kreikkaa.

• Anonyymi

Riivaajia te ette itse vielä tunnista, luullakseni, koska se, että yrittää riivaajan saada poies ihmisestä vain syyttämällä ihmisiä, he itsekin olivat vielä Saatanan kanssa pelleilemässä. Saatanan tai riivaajan saa hengestänne poies vain Pyhä Henki, se joka puolustaa, ei se, joka syyttää kuin paholainen itsekin.

• Anonyymi

Eihän syntejä saa anteeksi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Jos olitte itse tehneet vapaavalintaisesti syntinne, niin ette te kykene niistä edes luopumaan, minkä itsekin siis muka teitte. Vain ne synnit saa anteeksi, jotka olitte tietämättänne tehneet, ja jotka on pystyttävä osoittamaan aina paholaisen ja demoniensa ovelaksi petokseksi, mutta jos todella olette syntisiä, niin silloin Jeesuksen ja marttyyrien kuolema teidät vapahti kuolemillaan, mutta Jeesus marttyreineen ei siitä selviä elämän kirjoihin itse koskaan kai, jos ette oikeasti anna syntienne jms. syytöstenne kuolla. Mutta Isä itse vaattii lopulta Jeesustakin silti hylkäämään ne, jotka hänet itsensä aikovat sitoa vain ikuiseen kuolemaan, esim. jonkun tosi pahan uskovaisen takia, ei Jumala salli Jeesuksen kuolevan ikuisesti, vain sinun"syntisi" takia, älä eksy...

• Anonyymi

Sitä en vielä silti täysin ymmärrä, miksi Jumala antoi monienkin kristittyjen alussa kuolla, vaan Jaafetin maitteimme sotasaatanoiden takia. Ilmeisesti siksi, että heissä oli joitakin Jumalallekin kuuluvia ihmisiä, ja siksi hiukan ennenaikainen kuolema ruumiistaan Jeesukselle apostoleineen ja muille kristityilleen oli pienempi paha,,,
      Mutta vaikka Paavali tulisi luoksenne ja sanoisi, että "Jeesus kuolee ikuisesti teidän syntienne takia", niin plagioidenkin häntä sanoisin, mene pois luotamme, kirottu... Jeesus itse tietää oman kestonsa rajat syntiemme/-nsä suhteen, siksi meidän ei kannata siitä silti olla huolissamme...

• Anonyymi

Ne on kai niitä Jobinhenkien haistelijoita. Haistattelijoiden ja Elävän Jumalan nimen pilkkaajien lisäksi 😧
      water is wide

• Anonyymi

Helluntailaisuuden henkivalta on erilaisten henkien valtakunta.

• Anonyymi

Parhami sai voiman organisoida helluntailaisuuden henkivallan henkiliikkeeksi ja suunnitella sen opinmuodot ja uskonnon harjoittamisen muodot.

• Anonyymi

Henkimaailmassa ei ole mitään muuta kuin erilaisia henkiä ja niitä siellä piisaa valtavasti.
        Kaikki enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkimaailmassa ei ole mitään muuta kuin erilaisia henkiä ja niitä siellä piisaa valtavasti.
        Kaikki enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä.

Henkiin uskominen ja henkien palvonta ja hurmostilat ja kielillä puhumiset on ihmisille tuttua vieläkin mustassa Afrikassa ja länsimaiden noitapiireissä.

• Anonyymi

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Kuten Ellen White, tämän amerikalaisen roskan edustaja!

• Anonyymi

1. Kun. 22:22

Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

1. Kun. 22:23

Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen kaikkien näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

• Anonyymi

Palsta on täynnä valheen hengen profeettoja, kuten 29.03.2021 13:40 ja 29.03.2021 15:12 ja 29.03.2021 15:13 kommentin postaneet.

• Anonyymi

Palsta on riivaajien temmellyskenttä

Voi olla mutta kuka uskoo helluntalaisuuteen,amerikan roskaan?
      Nainen näkijänä ja siihen tämä lahko siunaa itsensä.
      Minä en helluntai roskaan usko koskaan, kaikki paska tulee amerikasta ja lahkoina.

• Anonyymi

Helluntai on lähinnä apostolien antaman esimerkin mukainen herätysliike ja siihen kuuluu noin kymmenen kertaa enemmän uskovia kuin lutterin liikkeeseen.

mitä on helluntairoska, sitä en tiedä, ehkäpä ne antavat siitä esimerkkejä jotka meinaavat tietävänsä ok.

• Anonyymi

aloitukseen,

pyhä saatana lähtee takaperoisella tavalla vaatimaan vanhurskautta, vaikka ei ole mitään muuta ihmisellä kuin syntejä, ja nekin ihan todellisia ja perin raskaita, ei kuviteltuja, eikä merkityksettömiä.

-jos olisin vanhurskas, eikä minulla olisi syntejä, en olisi lepytttäjän Kristuksen tarpeessa.

"Kristus, Jjumalan Poika, on annettu alttiiksi, ei vanhuskauden tähden, vaan vääryyden, ja syntisten tähden."

• Anonyymi

helluntailaisuus on henkivalta

• Anonyymi

Helluntailaisuus on riivaajien oppia. Kun tälle palstalle tulee, täytyy jo ennalta ymmärtää, etä helluntailaisten levittämät opit eivät ole raamatullisia. Hellarit hyväksyvät ei kristittyjen adventistien sekä valhejuutaliamessiaanisten antikristityt kirjoitukset, eivät niitä vastusta, mutta hyökkäävät aggressiolla kristittyjen kirjoituksia vastaan.

Tämä on antikristillinen helluntailaisuusfoorumi.

Miksi kirjoitan täällä? Kirjoitan muuallakin ja huomattavasti enemmän. Täällä on kuitenkin myös joitain, nimenomaan kristittyjä, joiden kanssa voi jotain jutustella.

Antikristittyjen vihatoiminta kristittyjä vastaan on esim. luterilaisella foorumilla jollain tavoin vieläkin likaisempaa. Homot, pedofiilit ym pervot hyökkäävät kristittyjä vastaan, kuitenkin väittäen itse muka olevansa vainottuja! Seksuaalirikollisuutta tuleekin vastustaa.

• Anonyymi

Valhejuutalaiset eivätkä adventistit eivätkä jehovat ole krsittyjä, mutta kuitenkin he melskaavat suuna ja päänä kristillisellä palstalla.

• Anonyymi

Heluntailaineko? Amerikan roskaa eikö?
      Helluntalaiset ovat sontaa Suomessa ja turpa kiinni amerikan roskan levittäjät!
      Teillä se harhaoppi on! Kuten sisar jehovilla!

• Rakas anonyymi !!
      Minullekin on Pyhä Henki avannut Jeesuksen Jumaluuden ja että Hän lisäksi ONVapauttaja ja Syntienpoistaja !!
      Ja Oikean Kasten Kastaja
      >> >>> Mark. 1
      6 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
      7 Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
      8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      176
      5167
    2. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4959
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      94
      4444
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      118
      2723
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2718
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2247
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      32
      2164
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      228
      1913
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      91
      1848
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1821
    Aihe