Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikki+mitä+tiede+kertoo+meille,+todistaa,+että+Jumala+on+tämän+maailman+luonut+sanallaan.+Mitä+enemmän+tiede+kehittyy,+sitä+selvämpää+on,+että+elämä+ei+ole+voinut+syntyä+sattumalta.+Joten+kyse+ei+ole+mistään+aukkojen+Jumalasta.+Ja+sä+tunnet+tämän+oikean+tosi+Jumalan+mistä?+Oletko+saanut+ilmestyksen+Herralta?
25.03.2021 17:50
Paavali+itse+sanoo,+että+on+tavannut+Jeesuksen+Kristuksen+ja+että+se+mitä+hän+opettaa+on+Jumalan+käsky.+Sä+voit+urputtaa+ja+valittaa+minkä+tahdot.+Kertoo+paljon+susta,+että+joudut+nimittelemään+toisia,+olet+jo+hävinnyt+tämän+väittelyn,+kun+kerta+et+kykene+sivistyneeseen+keskusteluun+asiallisin+termein.
25.03.2021 17:47
Sä+voit+postata+saman+miljoonan+kertaan,+se+ei+muuta+sitä+tosia+asiaa,+että+Uudessa+testamentissa+kreikan+Kyrios+ei+tarkoita+kaikkivaltiasta+Jumalaa+Jehovaa.
25.03.2021 17:45
Sulla+on+kova+usko+siihen,+että+elämän+syntyminen+saadaan+selvitettyä.+Toistaiseksi+kaikki+selitykset+selittää+elämän+syntyminen+ovat+päätyneet+umpikujaan.+Tiedemiehillä+ei+ole+hajuakaan+siitä,+miten+elämä+on+voinut+syntyä.+Tässä+mun+kirjoitus+aiheesta,+mikä+on+todennäköisyys,+että+evoluutio+löytäisi+yhden+ainoan+funktionaalisen+proteiinin:
http://kristitty.net/blog/miljoona-apinaa-nappaimistolla-elaman-synnyn-todennakoisyys/
25.03.2021 17:42
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Kuten+Jeesus+itse+sanoo,+Toorasta+ei+ole+kumottu+piirtoakaan.
25.03.2021 17:38
"Jos+joku+luulee+olevansa+profeetta+tai+hengellinen,+niin+tietäköön,+että+mitä+minä+kirjoitan+teille,+se+on+Herran+käsky."+(1.+Kor.+14:37)
Paavali+tässä+sanoo,+että+se+mitä+hän+sanoo,+on+Herran+käsky.
Tämä+vastauksena+sulle+siihen,+että+Uudessa+testamentissa+muka+ei+ole+Jumalan+käskyjä.+Lue+ja+ymmärrä.
25.03.2021 17:36
Tärkeissä+asioissa+minä+arvostan+Aadolf+Hitleriä,+sillä+nuorella+Aadolf+Hitlerillä+oli+pajon+hyviä+ajatuksia.+Saatko+kiinni+mitä+ajan+takaa?
25.03.2021 16:37
Tämä+vastauksena+tähän+"Lue+ut+ja+laske+montako+kertaa+jumala+siellä+antaa+käskyjä."?
25.03.2021 16:35
Jos+haluat+pyyhkiä+perseesi+Jeesuksen+vuorisaarnalla,+niin+ole+hyvä+vaan.
25.03.2021 16:32
"Jos+joku+luulee+olevansa+profeetta+tai+hengellinen,+niin+tietäköön,+että+mitä+minä+kirjoitan+teille,+se+on+Herran+käsky."+(1.+Kor.+14:37)
Paavali+tässä+sanoo,+että+se+mitä+hän+sanoo,+on+Herran+käsky.
25.03.2021 16:30
Keitä+ovat+"Noutanaiset"?
25.03.2021 16:05
Yliopiston+tutkijoilla+ei+ole+mitään+tietämystä+tässä+asiassa.+Juutalaiset+tietävät,+miten+juutalaisten+kirjoitusten+Jehova+tulee+lausua.+Kristityt+tutkijat+ovat+omasta+päästään+keksineet+muodon+Jahve.
25.03.2021 16:05
Raamatussa+on+tuhansia+käskyjä,+kaikki+Jumalan+antamia+käskyjä,+kaikki+tänään+voimassa.+Millä+ihmeen+keinolla+keksit,+että+Raamatun+Jumala+ei+antanut+ainuttakaan+käskyä?+Puhuuko+Jumala+sulle+suoraan?
25.03.2021 16:04
Eli+siis+Adonain+vokaalit,+A-O-A,+taipuvat+sun+mukaan+heprean+kielioppisääntöjen+mukaan+muotoon+Jehova+-+E-O-A?+A+siis+taipuu+E:ksi,+mutta+oikea+lausumistapa+on+kuitenkin+Jahve?
25.03.2021 16:02
"Tuo+vt:n+epäjumala+ei+haastellut+lainkaan+ut:n+mukaan."
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Ei+ihan+siltä+kuulosta,+että+UT:n+Jumala+olisi+eri+kuin+VT:n.+Jos+se+nyt+on+sun+pointti+tässä.
25.03.2021 15:56
No+sä+voit+uskoa,+että+nämä+eivät+ole+Jumalan+antamia+käskyjä.+Jeesus+oli+juutalaisten+kuningas,+syntiemme+sovittaja+ja+vapahtaja,+Jumalan+Poika,+joka+antoi+meille+Jumalan+käskyt.+Samoin+apostoli+Paavali+oli+Jumalan+apostoli,+joten+hän+välitti+meille+Jumalan+käskyt.+Nämä+käskyt+täten,+ovat+Jumalan,+ei+ihmisen+asettamia.
25.03.2021 15:49
Aloituksen+varsin+asiallinen+väite,+että+Uudessa+testamentissa+ei+ole+lainkaan+käskyjä,+on+tosiasia?+Uudessa+testamentissa+on+yli+tuhat+käskyä.+Siitä+vain+laskemaan.+Pitääkö+mun+postata+ne+kaikki+tänne?
"älkää+tehkö+pahalle+vastarintaa;+vaan+jos+joku+lyö+sinua+oikealle+poskelle,+käännä+hänelle+toinenkin"+(Mt.+5:39)
"Mutta+minä+sanon+teille:+rakastakaa+vihollisianne+ja+rukoilkaa+niiden+puolesta,+jotka+teitä+vainoavat"+(Mt.+5:44)
"Vaelluksessanne+olkaa+viisaat+ulkopuolella+olevia+kohtaan,+ja+ottakaa+vaari+oikeasta+hetkestä."+(Kol.+4:5)
Kuulostavatko+nämä+käskyiltä?+Kuten+sanoin,+käskyjä+on+yli+tuhat+Uudessa+testamentissa,+mun+ei+niitä+kaikki+tarvitse+tänne+postata.+On+täysin+absurdia+väittää,+että+Uudessa+testamentissa+ei+mitään+käskyjä+ole.
25.03.2021 15:37
Paavali+ei+missään+kohtaa+opeta+vastoin+Jeesuksen+opetusta.+Paavali+ei+opettanut,+että+Mooseksen+laki+on+kumottu,+vaan+sanoo,+että+me+vahvistamme+Tooran+(Room.+3:31).+Paavali+opettaa,+että+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12).+Tämä+on+sopusoinnussa+sen+Jeesuksen+opetuksen+kanssa,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto+(Mt.+5:17-19).
Paavali+missään+kohtaa+kirjeitään+ei+opeta,+että+Jeesus+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova.+Joten+päättelemme,+että+kristinusko+perustuu+väärinymmärretyille+Paavalin+teksteille.+Paavali+koskaan+ei+opettanut+vastoin+Tooraa+eikä+keksinyt+kolmiyhteisestä+Jumalaa+-+sen+tekivät+kirkkoisät+vastoin+Paavalin+opetusta.
25.03.2021 15:32
Uudessa+testamentissa+on+laskujen+mukaan+yli+tuhat+käskyä,+kieltoa+ja+kehoitusta.+Lue+itse+Uutta+testamenttia,+niin+löydät+runsaasti+käskyjä.+Mistä+on+peräisin+se+käsitys,+että+vain+ne+käskyt+ovat+voimassa,+jotka+vahvistetaan+Uudessa+testamentissa?+Missä+kohtaa+Raamattua+niin+sanotaan?
25.03.2021 15:26
Eli+siis+sun+mukaan+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+koska+kaikki+on+minulle+luvallista?+Aivan+sairasta!+Mitä+jos+vain+pitäisimme+kiinni+siitä,+mitä+Mestarimme+Jeesus+Kristus+opetti,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Täten+noudatamme+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia+ilomielin.+Sopisiko+tällainen?
25.03.2021 15:23
18 / 845