Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aamen.+Tämän+asian+todistaa+todeksi+seuraava+fakta,+kyse+itse+juutalaisilta,+kuka+on+Jahve,+ja+heillä+ei+ole+mitään+käsitystä.+Kyse+heiltä+kuka+on+Jehova+ja+he+sanovat,+että+sitä+nimeä+ei+saa+lausua+ääneen.+Kuten+sanottu+yllä,+poikkeuksena+karaiitit,+jotka+lausuvat+nimen.+YouTubessa+Shabbat+Night+Live+ohjelmassa+Michael+Rood+ja+karaiittijuutalainen+Nehemia+Gordon+vääntävät+rautalangasta,+että+Jumalan+nimi+on+Jehova:
https://www.youtube.com/watch?v=jYw0oEnKPgY
25.03.2021 15:16
Herra+hepreassa,+Adonai,+tarkoittaa+mitä+tahansa+Herraa+ja+sitä+käytetään+Vanhassa+testamentissa+tavallisista+ihmisistä+(Saara+kutsuu+Aabrahamia+Herraksi),+kuninkaista+ja+enkeleistä.+Herra+ei+tarkoita+kaikkivaltiasta+Jumalaa+Jehovaa+yksiselitteisesti,+vaikka+voi+toki+tarkoittaa+myös+sitä.+Samoin+on+laita+kreikan+sanan+Kyrios+kanssa+-se+voi+tarkoittaa+Jehovaa+tai+sitten+ketä+tahansa+korkea-arvoista+henkilöä.
Ottaen+huomioon,+kuinka+tiukasti+juutalaiset+pitivät+ja+pitävät+kiinni+ehdottomasta+monoteismista,+eikö+ole+sangen+omituista,+että+Jeesus+itse,+kukaan+apostoleista+ja+Paavali+eivät+kukaan+sano+sanaakaan+kolmiyhteisestä+Jumalasta?
25.03.2021 15:13
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Kuulostaako+tämä+siltä,+että+Jumala+itse+on+poistanut+lakeja+tai+muuttanut+lakeja?
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+Jumalan+koskaan+poistaneen+tai+muuttaneen+lakeja?
25.03.2021 10:40
Sä+voit+copy+pastettaa+saman+tekstin+niin+monta+kertaa+kuin+sua+huvittaa,+se+ei+haittaa+mua+sitten+pätkääkään.
25.03.2021 09:37
"Toinen+näkökulma+on+Jeesukselle+annettu+arvonimi+"Herra",+jota+israelilaiset+käyttivät+vain+ja+ainoastaan+Jumalasta."
Raamatussa+monessa+kohtaa+heprean+Adonaita+käytetään+ihmisistä,+enkeleistä+ja+luoduista+olennoista,+ei+yksin+Jumalasta,+joten+olet+pahasti+väärässä.
En+nyt+käy+copy+pastettamaan,+tästä+sanakirjasta+voit+tarkistaa,+kenestä+kaikista+käytetään+heprean+sanaa+Adon:+https://biblehub.com/hebrew/113.htm
25.03.2021 09:36
Eli+siis+sitten+kun+laki+on+seurattu+loppuun+asti+ja+se+on+vienyt+meidät+Kristuksen+juureen,+niin+sitten+saa+tappaa+ja+varastaa+ja+tehdä+huorin,+koska+Kristus+on+lain+loppu?+Sitäkö+meinaat?
25.03.2021 09:32
"Sillä+Kristus+on+lain+loppu"+on+väärä+käännös,+alkutekstissä+sanotaan,+että+Kristus+on+lain+telos,+eli+päämäärä.
25.03.2021 09:02
Kuten+sanoin,+ei+ole+lammasta.
25.03.2021 08:56
Paavali+sanoo,+että+joku+tunnustaa+Jeesukse+olevan+Herra,+pelastuu.+Paavali+ei+sano,+että+on+uskottava+Jeesuksen+olevan+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova.
25.03.2021 08:55
Jos+on+paljon+asiaa,+kuuluukin+sama+teksti+spämmätä+moneen+kertaan+foorumille.
25.03.2021 08:54
"Pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+Laki+mitätöidään+(Room.+3:31+ja+7:12)+yrittämällä+"noudattaa"+Lakia"
Miten+lain+voi+mitätöidä,+kun+Jeesus+sanoo,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto+ja+Paavalikin+sanoo,+että+emme+mitätöi+lakia?
",+joka+ON+JO+TUOMINNUT+TUON+LAIN+"NOUDATTAJAN"+KUOLEMAAN!+Ainoa+Lain+todellinen+TEKIJÄ+on+se,+joka+on+suostunut+kuolemaan+ristillä+Kristuksen+kanssa.+Toraisteilla+ei+ole+tästä+Lain+ainoasta+tosi+noudattamisesta+mitään+käsitystä.""
Minulla+toden+totta+ei+ole+mitään+käsitystä+tästä+lain+noudattamisesta,+jossa+me+rikomme+lakia+ja+sitä+kautta+kuvittelemme+pelastuvamme.
25.03.2021 08:54
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Kerrotko+missä+kohtaa+näissä+lainauksissasi+sanotaan,+että+Toorasta+on+nyt+kumottu+piirtoakaan?
24.03.2021 12:37
Kerrotko+kiitos+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+seremonialaki+on+nyt+kumottu,+kun+Jeesus+itse+sanoo,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto+(Mt.+5:17-19)?
24.03.2021 12:32
Tuomas+huudahtaa+ylös+taivaaseen,+että+minun+Herrani+ja+Jumalani!+Ja+trinitaarit+tietenkin+lukevat,+että+hän+tässä+kutsuu+Jeesusta+Herraksi+ja+Jumalaksi.+Mitä+jos+hän+ei+puhutellutkaan+Jeesusta?
24.03.2021 12:31
Koska+ei+ole+temppeliä,+ei+ole+lammastakaan,+joten+ympärileikkauksesta+ei+tarvitse+teidän+rakkaat+ystävät+olla+huolissanne.
24.03.2021 12:27
Sulla+on+jotain+tutkimustietoa+tästä+aiheesta?
24.03.2021 12:26
"Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:19)
Ei+ihan+kuulosta+siltä,+että+Jeesus+tässä+sanoisi,+että+lakikiihkoilijat+turhaan+kiihkoilevat+laista.
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+tämä+on+Jumalan+sana.
24.03.2021 09:31
Täysin+keinotekoisesti+on+laki+irroitettu+evankeliumista.+Niitä+ei+voi+eikä+pidä+irottaa+toisistaan.+Oli+Lutherin+omaa+keksintöä,+että+laki+on+erotettava+evankeliumista.+Paavali+saarnaa+lakia.+Hän+sanoo,+että+laki+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12).+Paavali+sanoo,+että+emme+uskollamme+mitätöi+lakia,+vaan+me+vahvistamme+lain+(Room.+3:31).
24.03.2021 09:11
Kaikki+jotka+sanovat,+että+Luther+ei+ollut+mikään+antisemitisti,+olkaa+hyvät+ja+tutustukaa+Lutherin+teokseen+Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan.+Tässä+surullisessa+teoksessaan+Luther+esittää,+että+Jumala+on+hylännyt+juutalaisen+kansan,+että+he+ovat+ansainneet+kaiken+kärsimyksensä,+että+heidän+kääntymisensä+on+mahdotonta+ja+kristityn+ei+pidä+olla+missään+tekemisissä+juutalaisen+kanssa.+Tämä+teos+on+200+sivua+suoraa+vihapuhetta.+Sain+Facebookista+bannia+siteerattuani+Lutheria,+sillä+tekoäly+tulkitsi+nämä+tekstit+vihapuheeksi.+Jotta+en+saisi+bannia+täältäkin,+en+siteeraa+Lutheria+suoraan.+Katsokaa+parhaita+paloja+Lutherilta+tästä:+http://kristitty.net/blog/lutherin-parhaat/
Luther+esittää,+että+on+meidän+vikamme,+että+emme+iske+juutalaisia+kuoliaaksi.+Hän+esittää+seitsemän+kohdan+ohjelman+juutalaisen+kansan+tuhoamiseksi.+Tämä+ohjelman+Hitler+toteutti+viimeistä+piirtoa+myöten.+Joten+voidaanko+sanoa,+että+Luther+oli+syypää+holokaustiin?+Lutherin+teoksesta+otettiin+natsisaksassa+sodan+alla+peräti+yhdeksän+painosta.+Sitä+siis+luettiin+ahkerasti+ja+Hitler+ja+muut+natsit+siteerasivat+Lutheria+ahkerasti.
Joten+jos+palvot+Lutheria+suurena+uskonpuhdistajana+ja+armoitettuna+oppi-isänä,+se+on+aivan+OK,+mutta+älä+kiitos+valehetele,+että+hän+ei+ollut+mikään+antisemitisti.+Me+emme+ole+Lutherille+mitään+velkaa.+Lutherin+arvostelu+on+sallittua+ja+vain+sopivaa.
24.03.2021 08:58
Ei+ole+suurta+eroa.+Mutta+toisin+kuin+Jehovan+todistajat,+me+sallimme+verensiirrot,+emme+ole+pasifisteja+vaan+militaristeja,+uskomme,+että+tätä+maata+saa+ja+pitää+aseellisesti+puolustaa,+ja+uskomme,+että+helvetti+on+todellinen.+Joten+on+eroa+meidän+ja+Jehovan+todistajien+välillä,+onko+sitten+kyse+suuresta+erosta+vai+ei,+on+toinen+asia.+Kolmiyhteisestä+Jumalasta+uskomme+ylpeästi+kuten+Jehovan+todistajat.
24.03.2021 08:44
19 / 845