Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sanot,+että+oikean+ja+väärän+määritelmä+riippuu+ihmisestä+itsestään,+joten+miksi+olet+niin+kiivaasti+tuomitsemassa+pedofiliaa,+moniavioisuutta+ja+orjuutta?
08.06.2021 10:09
Sanot,+että+Jeesusta+ei+kukaan+aikalainen+pannut+merkille?+Miten+on+mahdollista,+että+hänestä+tuli+maailman+tunnetuin+henkilö?+Uusi+testamentti+on+juutalaisten+kirjoittama+historiallinen+teos,+joten+ainakin+nämä+aikalaiset+panivat+hänet+merkille.
Jos+Mooses+oli+satuhahmo,+miksi+juutalaiset+hyväksyivät+hänen+antaman+lain?+He+siis+keksivät+lait+omasta+päästään,+keksivät+sadun+Mooseksesta,+ja+sitten+päättivät+noudattaa+tätä+itse+keksimäänsä+satua?
08.06.2021 10:07
5.+Moos.+30:14+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+Mooseksen+lain.
Jeesuksen+käskyt+ovat+Mooseksen+laki.+Jeesus+oli+juutalainen,+noudatti+Mooseksen+lakia+ja+opetti+Mooseksen+lakia,+eikä+koskaan+lisännyt+Mooseksen+lakiin+sanaakaan,+eikä+ottanut+siitä+sanaakaan+pois.+Pitääkö+laittaa+taas+muistin+virkistykseksi?
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
08.06.2021 10:04
Kerrotko+missä+kohtaa+Tooraa+sallitaan+pedofilia?+Luku+ja+jae+kiitos.+Orjuus+ei+ollut+Tooran+mukaan+orjuutta+sanan+nykyisessä+merkityksessä,+vaan+orjia+tuli+kohdella+oikeudenmukaisesti,+kyse+oli+työsuhteesta.+Moniavioisuus+on+sallittua.+
Kerrotko+missä+kohtaa+mä+oon+sanonut,+että+en+hyväksy+Jeesuksen+sovitustyötä?+Olen+kerta+toisensa+jälkeen+sanonut,+että+me+pelastumme+yksin+Jumalan+armosta,+yksin+Jeesuksen+sovitustyön+tähden.
Mutta+onko+pakko+tehdä+tahallaan+syntiä,+syötävä+saastaista+ja+pyhitettävä+sapatin+sijaan+sunnuntai,+jotta+varmasti+olen+armon+alla?+Missä+kohtaa+Jeesus+opettaa+meitä+rikkomaan+ainuttakaan+Tooran+käskyä?
08.06.2021 09:34
"sillä+kukaan+ei+pysty+täyttämään+rakkauden+lakia"
"Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+'Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?'+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+'Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?'+Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+NIIN+ETTÄ+VOIT+SEN+TÄYTTÄÄ."+(5.+Moos.+30:11-14)
08.06.2021 09:25
Paavali+asetti+seurakunnan+kaitsijalle+vaatimukseksi,+että+hänen+tulee+olla+yhden+vaimon+mies,+seurakuntalaisista+Paavali+ei+puhunut+sanaakaan.
08.06.2021 09:23
Estää.+En+voi+kuulua+seurakuntaan,+joka+opettaa+julkisesti,+että+nyt+saa+syödä+saastaista,+että+Toora+on+kumottu+ristillä,+että+sapatin+sijaan+tulee+pyhittää+sunnuntai.+Koska+minulle+ei+ole+tilaa+kirkossa,+olen+joutunut+eroamaan+kirkosta.+Kirkossa+on+tiukka+kuri,+eikä+kirkossa+sallita+seurakuntalaisille+minkäänlaisia+vapauksia.
08.06.2021 09:21
Joo+tää+kulostaa+tutulta,+näin+olen+sanonut+kerta+toisenssa+jälkeen,+että+Raamatun+mukaan+(5.+Moos.+30:14)+me+voimme+täyttää+lain+-+joten+esitän+haasteen+uudestaan+-+mihin+tarvitsemme+Jeesusta+täyttämään+lain+meidän+puolestamme?
08.06.2021 09:18
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+Pietari+kutsuu+itseään+kristityksi,+tai+kukaan+apostoleista?
08.06.2021 09:17
"Ihmiset+luulivat+elävänsä+pyhää+elämää+vain+näiden+sääntöjen+ja+lakien+noudattamisella.+Tätä+vastaan+Jeesus+taisteli+(Matt.23:23)"
Katsotaan+mitä+Jeesus+sanoo+näissä+jakeissa.
"Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+annatte+kymmenykset+mintuista+ja+tilleistä+ja+kuminoista,+mutta+jätätte+sikseen+sen,+mikä+laissa+on+tärkeintä:+oikeuden+ja+laupeuden+ja+uskollisuuden!+Näitä+tulisi+noudattaa,+eikä+noitakaan+sikseen+jättää."
Eli+siis+Jeesuksen+pointti+oli,+että+fariseusten+prioriteetit+olivat+pielessä,+he+maksoivat+mitättömät+kymmenykset+myös+siitä,+mistä+ei+pitänyt,+mutta+jättivät+lain+tärkeimmät+periaatteet+huomiotta.+Huomaa+mitä+Jeesus+sanoo,+"eikä+noitakaan+sikseen+jättää".+Jeesus+tässä+kohtaa,+kuten+missään+muuallakaan,+ei+puhu+sanaakaan+Mooseksen+lakia+vastaan,+Jeesus+vahvistaa,+että+lopun+aikoina+Toora+on+edelleen+täysin+voimassa,+eikä+siitä+ole+kumottu+pienintäkään+piirtoa:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Heprean+sana+Torah+tarkoittaa+Tooraa+ja+tulisi+kääntää+Tooraksi.+Silloin+kun+juutalainen+Jeesus+puhuessaan+juutalaiselle+kansalle+käyttää+todennäköisesti+sanaa+Torah,+hän+voi+tarkoittaa+vain+ja+ainoastaan+Mooseksen+lakia+kokonaisuudessaan.+Mutta+hyvä+yritys+sulta+kumota+Jeesuksen+selvät+sanat.+
Sanot,+että+Vanhassa+testamentissa+lakia+muutettiin+ja+Uudessa+testamentissa+muutettiin+lisää.+Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Vanhaa+testamenttia+Jumala+kumosi+aiemmin+antamansa+käskyn?+Missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+lakia+muutettiin+ja+kenen+toimesta,+kun+Jeesus+itse+sanoo,+että+hän+ei+tullut+lakia+kumoamaan?
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan,+että+Jeesus+ja+opetuslapset+olisivat+rikkoneet+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Ja+jos+Jeesus+rikkoa+Toorasta+ainuttakaan+käskyä,+hän+ei+olisi+voinut+olla+synnitön+uhri,+virheetön+Jumalan+Karitsa+meidän+syntiemme+edestä,+joten+oletko+nyt+täysin+varma?
Jeesus+ei+noudattanut+fariseusten+miljoonia+sapattisäädöksiä,+mutta+hän+ja+opetuslapset+kyllä+noudattivat+Tooraa.+Jälleen+tullaan+siihen,+että+jos+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattikäskyä,+yhtä+käskyä+kymmenestä,+hän+olisi+tehnyt+syntiä+-+joten+vastaatko+tähän+kiitos+-+tekikö+Jeesus+syntiä?
Toorassa+missään+kohtaa+ei+käsketä+pestä+käsiä,+kyse+oli+jälleen+fariseusten+omasta+päästään+keksimästä+perinnäissäännöstä,+jota+Jeesus+ei+noudattanut.
Sanot,+että+Jeesus+ei+noudattanut+puhdistautumislakeja.+Eli+siis+jälleen+olet+sitä+mieltä,+että+Jeesus+teki+syntiä.+Parantaakseen+spitaalisia+ja+muita+sairaita,+Jeesuksen+täytyi+saastuttaa+itsensä+ja+koskea+heihin.+Se+ei+ollut+mikään+iso+asia+-+oli+Tooran+mukaan+saastainen+iltaan+asti+ja+sitten+täytyi+peseytyä+vedessä+ja+oli+jälleen+puhdas.+Saastuminen+oli+ongelma+ainoastaan+siinä+tapauksessa,+että+halusi+uhrata+temppelissä.+Parantamalleen+spitaaliselle+Jeesus+sanoi:
"Menkää+ja+näyttäkää+itsenne+papeille"+(Lk.+17:14)
Jeesus+siis+vahvisti+temppelikultin+ja+puhdistautumiseen+liittyvät+lait.+Edes+tässä+hän+ei+rikkonut+Tooran+käskyä,+jonka+mukaan+spitaalisen+tuli+näyttää+itsensä+papille,+jos+oli+puhdistunut+taudistaan.
Ruokasäädöksistä+olen+kirjoittanut+kattavasti+tässä:
http://kristitty.net/blog/nain-han-sanoi-kaikki-ruuat-puhtaiksi/
Lue+jos+totuus+kiinnostaa,+en+nyt+käy+copypastettamaan,+koska+en+ole+varma+lukeeko+tätä+edes+kukaan.
Miten+Jeesus+ei+noudattanut+avionrikkoja+naisen+tapauksessa+Tooran+käskyä?+Tooran+mukaan+kuolemaan+sai+tuomita+ainoastaan+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanan+nojalla.+Nyt+kaikki+todistajat+olivat+paenneet+paikalta,+joten+Jeesus+ei+voinut+naista+tuomita+lain+mukaan.+Hän+noudatti+tässäkin+tapauksessa+Tooraa,+eikä+kumonnut+siitä+piirtoakaan.
Kirjoitat,+että+eläinuhrien+ja+seremonialakien+merkitys+lakkasi+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen.+Näin+sanotaan+missä+kohtaa+Raamattua?+Eikö+Jeesuksen+viesti+ole+täysin+selvä,+että+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto?
Sanot,+että+kymmenen+käskyä+on+voimassa,+mutta+että+Jeesus+antoi+sapattikäskystä+uuden+ohjeen+-+hän+antoi+uuden+ohjeen+missä+kohtaa?+Ja+olet+täysin+varma,+Että+Jumalan+Poika+tuosta+vain+muutti+yhtä+käskyä+kymmenestä+käskystä,+vaikka+itse+sanoi,+että+ei+tullut+kumoamaan+lakia?+Eli+siis+näytätkö+kiitos,+missä+kohtaa+Jeesus+antaa+sapattikäskylle+uuden+merkityksen,+missä+kohtaa+hän+sanoo,+että+nyt+saa+sapattina+tehdä+työtä?+Miksi+Jeesus+ei+puhu+sanaakaan+sunnuntaista?+Miten+on+mahdollista,+että+Jeesus+kumosi+kymmenestä+käskystä+yhden+käskyn,+kun+Toora+sanoo,+että+kukaan+ei+saa+lisätä+tähän+sanaan+mitään+tai+ottaa+siitä+mitään+pois,+ei+edes+Messias?
08.06.2021 09:15
Ilmeisesti+et+ole+lukenut+Koraania?+Koraanin+mukaan+Jumala+antoi+lakinsa+Mooseksella+ja+Jeesus+oli+Jumalan+lähettämä+profeetta.
08.06.2021 08:48
Puhutko+mulle?+Tää+oli+kokeilu.+Muutama+vuosi+sitten+ylläpito+poisti+aina+aloituksen,+jos+siinä+kehdattiin+esittää,+että+Allah+ei+ole+Jumala+ja+että+Muhammed+on+väärä+profeetta.+Nyt+näköjään+niin+saa+jälleen+esittää,+mikä+on+hyvä+asia.
08.06.2021 08:47
Ja+juuri+tämän+takia+kirkko+on+uponnut+niin+syvälle+suohon,+kun+ei+noudateta+Paavalin+antamia+periaatteita+(1.+Tim.+3:1-7),+vaan+seurakunnan+paimenen+jalosta+tehtävästä+on+tehty+ammatti,+maallinen+virka.
Raamattu+ei+tunne+pappeutta.+Eikä+kirkkoa.+Sana+kirkko+esiintyy+nolla+kertaa+Raamatussa.+Samoin+Uudessa+testamentissa+seurakunnan+kaitsijoita+ei+kertaakaan+kutsuta+papeiksi.+Ainoastaan+temppelipalvelusta+suorittavat+Aaronin+pojat+saavat+kutsua+itseään+papeiksi,+täten+kirkko+on+luopunut+Jumalan+sanasta+ja+pahasti.
08.06.2021 08:45
Eli+siis+pitää+viisi+vuotta+sekulaarissa+yliopistossa+opiskella,+että+osaa+jakaa+tilkan+viiniä+ja+leivän+seurakunnalle?
Ja+sitten+koko+termi+pappi,+missä+kohtaaUutta+testamenttia+seurakunnan+paimenia+kutsutaan+papeiksi?+Eli+siis+kyseessä+on+termi,+joka+on+napattu+Vanhan+testamentin+puolelta+ja+sovellettu+uudestaan+kirkkokultin+käyttöön.+Pelkkää+pelleilyä+minun+mielestäni,+emmekä+tarvitse+pappeja+yhtään+mihinkään.+Koko+kirkko+on+täysin+mätä,+eikä+se+ole+mikään+Kristuksen+ruumis,+vaan+Babylonin+porttokirkko.+Väki+vähenee+ja+kirkko+kuolee+ja+hyvä+niin.
Tohon+kuka+voi+toimia+pappina,+sano,+että+henkilö,+joka+on+saanut+riittävän+koulutuksen.+Eli+siis+sun+mielestä+viisi+vuotta+sekulaarissa+yliopistossa+on+riittävä+koulutus?+Mitä+valmiuksia+teologisesta+muka+saa+seurakunnan+paimenen+tehtävään?+Ja+miksi+pitää+tunnustaa+kolmiyhteinen+Jumala,+oppi,+jota+ei+löydy+mistään+kohtaa+Raamattua?
Paavali+antaa+Timoteukselle+tarkat+kriteerit,+kuka+voi+toimia+seurakunnan+paimenena,+eikä+hän+puhu+yliopistokoulutuksesta+sanaakaan,+eikä+uskosta+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+eikä+käytä+heistä+kertaakaan+missään+kohtaa+nimitystä+pappi.
"Varma+on+tämä+sana:+jos+joku+pyrkii+seurakunnan+kaitsijan+virkaan,+niin+hän+haluaa+jaloon+toimeen.+Niin+tulee+siis+seurakunnan+kaitsijan+olla+nuhteeton,+yhden+vaimon+mies,+raitis,+maltillinen,+säädyllinen,+vieraanvarainen,+taitava+opettamaan,+ei+juomari,+ei+tappelija,+vaan+lempeä,+ei+riitaisa,+ei+rahanahne,:+vaan+sellainen,+joka+oman+kotinsa+hyvin+hallitsee+ja+kaikella+kunniallisuudella+pitää+lapsensa+kuuliaisina;+sillä+jos+joku+ei+osaa+hallita+omaa+kotiansa,+kuinka+hän+voi+pitää+huolta+Jumalan+seurakunnasta?+Älköön+hän+olko+äsken+kääntynyt,+ettei+hän+paisuisi+ja+joutuisi+perkeleen+tuomion+alaiseksi.+Ja+hänellä+tulee+myös+olla+hyvä+todistus+ulkopuolella+olevilta,+ettei+hän+joutuisi+häväistyksen+alaiseksi+eikä+perkeleen+paulaan."+(1.+Tim.+3:1-7)
Miksi+Suomen+evankelisluterilaisessa+kirkossa+ei+seurata+näitä+kriteerejä?
08.06.2021 08:42
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+vastusti+Mooseksen+lakia?
Tää+ei+nyt+ihan+kuulosta+siltä,+että+hän+olisi+vastustanut+Mooseksen+lakia.
Mitä+Jeesus+teki+temmpelissä?+Hajottiko+hän+alttarin+ja+ajoi+papit+pihalle?+Ei,+vaan+hän+puhdisti+temppelin+sen+väärinkäytöksestä,+ajoi+myyjät+ja+rahanvaihtajat+sieltä+ulos,+jotka+olivat+tehneet+Herran+huoneesta+rosvojen+luolan.+Toiminnallaan+Jeesus+vastusti+temppelin+väärinkäyttöä,+hän+ei+vastustanut+temppelikulttia.
08.06.2021 08:30
Te+kristitty+uskotte,+että+Jeesus+on+kumonnut+lain,+että+Toora+ei+kuulu+meille,+että+sapattia+ei+tule+pyhittää+-+aivan+kuten+Jehovan+todistajat,+joten+teidän+oppinne+on+lähempänä+Jehovan+todistajien+oppia+kuin+minun.
Raamatun+apostolien+usko+oli+messiaanista+juutalaisuutta.+Kristinuskolla+siinä+vaiheessa+kun+kirkkoisät+alkoivat+runoilemaan+oppiaan+omasta+päästään,+ei+ollut+enää+mitään+tekemistä+juutalaisuuden+kanssa.+Kirkkoisät+keksivät+omasta+päästään,+että+Jumala+on+kolmiyhteinen+ja+päättivät,+että+sapatin+sijaan+tulee+pyhittää+sunnuntai,+"jotta+meillä+ei+olisi+mitään+yhteistä+noiden+kirottujen+juutalaisten+kanssa".
08.06.2021 08:28
Haluan.+Mutta+en+halua+kertoa,+että+hän+on+itse+Jumala,+että+hän+on+kumonnut+lain,+että+nyt+saa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+minkä+päivän+haluaa.
07.06.2021 16:48
Ja+selitä+kiitos,+miksi+yksikään+apostoleista+Raamatussa+ei+kertaakaan+kutsu+itseään+kristityksi?
07.06.2021 16:44
Sanot+Jumalan+pyhistä+säädöksistä,+että+hyi+hitto?
07.06.2021 16:44
Olen+sitä+mieltä,+että+meillä+ei+ole+muuta+pelastusta+kuin+Jeesuksessa+ja+hänen+sovintotyössään.+Mutta+se+ei+tarkoita,+että+nyt+saisi+syödä+sianlihaa+ja+pyhittää+minkä+päivän+haluaa.
07.06.2021 16:43
2 / 845