Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuten+nähty+niin+monta+kertaa+aiemmin,+Mauno+ei+keskustele,+vaan+julistaa+ylhäältä+käsin+omaa+ilosanomaansa.+Hän+rakentelee+olkiukkoja+ja+hyökkää+niitä+vastaan.
Hän+puhuu+jostain+ihmeen+lain+alle+taipuvaisista+ihmisistä,+jotka+eivät+ole+Kristuksessa.+Ilmeisesti+Maunon+mielestä+jokainen,+joka+noudattaa+Jumalan+pyhää+lakia,+on+lain+alla,+eikä+voi+olla+Kristuksessa.+Minä+uskon+pelastuvani+yksin+Kristuksen+armosta.+En+ole+lain+vaan+armon+alla.+Mutta+silti,+armon+alla+ei+saa+tehdä+syntiä,+vaan+on+noudatettava+Jumalan+pyhää+lakia+(Room.+6:15).
Mauno+voisi+kertoa,+missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+kumotaan+yksikään+Tooran+käsky?+Missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+annetaan+lupa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Valehteleeko+Jeesus+vuorisaarnassa?
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Missä+kohtaa+Jeesus+antaa+pakanoille+jonkin+toisen+tien?+Onko+se+lakihenkisyyttä,+että+ei+tahdo+tehdä+syntiä,+vaan+noudattaa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia?
Mauno+ei+ole+kertaakaan+vastannut,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+sunnuntai+on+pyhä+päivä+ja+missä+kohtaa+sanotaan,+että+saamme+rikkoa+kymmentä+käskyä.
10.02.2019 10:45
Kuten+toisesta+aloituksestani+käy+ilmi,+tällä+palstalla+saa+luterilaisuutta+ja+kristinuskoa+pilkata+mielin+määrin,+mutta+sensuuri+poistaa+joka+ikisen+viestin,+jossa+lausutaan+eräs+kiihkoton+väittämä+islamista.+Että+se+siitä+sensuurista.
10.02.2019 10:32
Aika+vähän+on+toistaiseksi+ollut+osallistujia,+eikö+helluntailaisia+kiinnosta+Luther?
10.02.2019 10:30
"Ensin+hän+väittää,+että+Toora+on+viimeistä+piirtoa+myöten+kaikkialla+maailmassa+voimassa+ja+sitten+hän+sanookin,+että+Tooran+käsky+no+355+onkin+voimassa+vain+Israelissa!"
Toorassa+on+käskyjä,+jotka+ovat+voimassa+ainoastaan+Israelissa.+Kuten+tämä:
"Kun+te+tulette+siihen+maahan+ja+istutatte+kaikkinaisia+hedelmäpuita,+niin+jättäkää+niiden+hedelmä,+niiden+esinahka,+koskemattomaksi;+kolmena+vuotena+pitäkää+ne+ympärileikkaamattomina,+älkää+niitä+syökö."+(3.+Moos.+19:23)
Se+ei+tarkoita,+että+koko+Toora+on+voimassa+ainoastaan+Israelissa+ja+että+muualla+päin+maailmaa+saa+rauhassa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin.
Silloin+kun+on+Lutherin+ja+kirkon+sokaisema+antinomisti,+ei+voi+mitenkään+ymmärtää+Jumalan+pyhää+lakia,+vaan+Saatanan+vaikutuksesta+vihaa+sitä.+Mitä+pahaa+on+siinä,+että+noudattaa+Jumalan+pyhää+lakia?+Missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+antaa+luvan+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Valehteleeko+Jeesus+seuraavassa:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Missä+kohtaa+Jeesus+sanoo,+että+pakanoille+on+jokin+toinen+tie?
10.02.2019 10:28
120.+Sinun+peljättävyytesi+edessä+minun+ruumiini+vapisee,+ja+minä+pelkään+sinun+tuomioitasi.
121.+Minä+teen+oikeuden+ja+vanhurskauden,+älä+jätä+minua+sortajaini+käsiin.
122.+Ole+palvelijasi+puolusmies+hänen+parhaaksensa,+älä+salli+julkeain+minua+sortaa.
123.+Minun+silmäni+hiueten+halajavat+sinun+apuasi+ja+sinun+vanhurskaita+lupauksiasi.
124.+Tee+palvelijallesi+armosi+jälkeen+ja+opeta+minulle+käskysi.
125.+Minä+olen+sinun+palvelijasi,+anna+minulle+ymmärrys,+että+minä+sinun+todistuksesi+tuntisin.
126.+On+aika+Herran+tehdä+tekonsa:+he+ovat+rikkoneet+sinun+lakisi.
127.+Sentähden+minä+rakastan+sinun+käskyjäsi+enemmän+kuin+kultaa,+enemmän+kuin+puhtainta+kultaa.
128.+Sentähden+minä+vaellan+kaikessa+suoraan,+kaikkien+sinun+asetuksiesi+mukaan;+kaikkia+valheen+teitä+minä+vihaan.
129.+Ihmeelliset+ovat+sinun+todistuksesi,+sentähden+minun+sieluni+ottaa+niistä+vaarin.
130.+Kun+sinun+sanasi+avautuvat,+niin+ne+valaisevat+ja+antavat+yksinkertaiselle+ymmärrystä.
131.+Minä+avaan+suuni+ja+huohotan,+sillä+minä+halajan+sinun+käskyjäsi.
132.+Käänny+minun+puoleeni,+ole+minulle+armollinen,+niinkuin+on+oikein+niitä+kohtaan,+jotka+sinun+nimeäsi+rakastavat.
133.+Tee+minun+askeleeni+vakaviksi+sanallasi+äläkä+salli+minkään+vääryyden+minua+hallita.
134.+Päästä+minut+ihmisten+sorrosta,+niin+minä+noudatan+sinun+asetuksiasi.
135.+Kirkasta+kasvosi+palvelijallesi+ja+opeta+minulle+käskysi.
136.+Minun+silmistäni+vuotavat+kyynelvirrat,+kun+sinun+lakiasi+ei+noudateta.
137.+Sinä+olet+vanhurskas,+Herra,+ja+sinun+tuomiosi+ovat+oikeat.
138.+Sinä+olet+säätänyt+todistuksesi+vanhurskaudessa+ja+suuressa+uskollisuudessa.
139.+Minun+kiivauteni+kuluttaa+minut,+sillä+minun+vihamieheni+unhottavat+sinun+sanasi.
140.+Sinun+sanasi+on+hyvin+koeteltu,+ja+sinun+palvelijasi+rakastaa+sitä.
141.+Minä+olen+vähäinen+ja+halveksittu,+mutta+minä+en+unhota+sinun+asetuksiasi.
142.+Sinun+vanhurskautesi+on+iankaikkinen+vanhurskaus,+ja+sinun+lakisi+on+totuus.
143.+Hätä+ja+ahdistus+ovat+minut+saavuttaneet,+mutta+sinun+käskysi+ovat+minun+iloni.
144.+Sinun+todistuksesi+ovat+iankaikkisesti+vanhurskaat;+anna+minulle+ymmärrys,+että+minä+eläisin.
145.+Kaikesta+sydämestäni+minä+huudan;+vastaa+minulle,+Herra.+Minä+tahdon+ottaa+sinun+käskyistäsi+vaarin.
146.+Minä+huudan+sinua,+pelasta+minut,+niin+minä+noudatan+sinun+todistuksiasi.
147.+Jo+ennen+aamun+valkenemista+minä+huudan,+sinun+sanoihisi+minä+panen+toivoni.
148.+Jo+ennen+yön+vartiohetkiä+minun+silmäni+tutkistelevat+sinun+puhettasi.
149.+Kuule+minun+ääneni+armosi+jälkeen;+Herra,+virvoita+minua+oikeutesi+mukaan.
150.+Lähellä+ovat+ilkeät+vainoojat,+jotka+ovat+kaukana+sinun+laistasi.
151.+Lähellä+olet+sinä,+Herra,+ja+kaikki+sinun+käskysi+ovat+todet.
152.+Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi.
153.+Katso+minun+kurjuuttani+ja+pelasta+minut,+sillä+minä+en+unhota+sinun+lakiasi.
154.+Aja+minun+asiani+ja+lunasta+minut,+virvoita+minua+lupauksesi+jälkeen.
155.+Kaukana+on+pelastus+jumalattomista,+sillä+he+eivät+kysy+sinun+käskyjäsi.
156.+Herra,+sinun+armahtavaisuutesi+on+suuri,+virvoita+minua+oikeutesi+mukaan.
157.+Monta+on+minulla+vainoojaa+ja+vihamiestä,+mutta+sinun+todistuksistasi+minä+en+poikkea.
158.+Minä+näen+uskottomat,+ja+minua+iljettää,+sillä+he+eivät+noudata+sinun+sanaasi.
159.+Huomaa,+että+minä+rakastan+sinun+asetuksiasi.+Herra,+virvoita+minua+armosi+jälkeen.
160.+Sinun+sanasi+on+kokonansa+totuus,+ja+kaikki+sinun+vanhurskautesi+oikeudet+pysyvät+iankaikkisesti.
161.+Ruhtinaat+vainoavat+minua+syyttä,+mutta+minun+sydämeni+pelkää+sinun+sanojasi.
162.+Minä+riemuitsen+sinun+puheestasi,+niinkuin+suuren+saaliin+saanut.
163.+Valhetta+minä+vihaan+ja+inhoan,+mutta+sinun+lakiasi+minä+rakastan.
164.+Seitsemästi+päivässä+minä+ylistän+sinua+sinun+vanhurskautesi+oikeuksien+tähden.
165.+Suuri+rauha+on+niillä,+jotka+rakastavat+sinun+lakiasi,+eikä+heille+kompastusta+tule.
166.+Minä+odotan+sinulta+pelastusta,+Herra,+ja+täytän+sinun+käskysi.
167.+Minun+sieluni+noudattaa+sinun+todistuksiasi,+ja+suuresti+minä+niitä+rakastan.
168.+Minä+noudatan+sinun+asetuksiasi+ja+sinun+todistuksiasi,+sillä+kaikki+minun+tieni+ovat+sinun+edessäsi.
169.+Herra,+suo+minun+valitukseni+tulla+sinun+kasvojesi+eteen,+anna+minulle+ymmärrys+sanasi+jälkeen.
170.+Tulkoon+minun+anomiseni+sinun+kasvojesi+eteen,+pelasta+minut+lupauksesi+mukaan.
171.+Vuodattakoot+minun+huuleni+ylistystä,+sillä+sinä+opetat+minulle+käskysi.
172.+Minun+kieleni+veisatkoon+sinun+lupauksistasi,+sillä+kaikki+sinun+käskysi+ovat+vanhurskaat.
173.+Sinun+kätesi+olkoon+minun+apuni,+sillä+minä+olen+valinnut+sinun+asetuksesi.
174.+Minä+ikävöitsen+pelastusta+sinulta,+Herra,+ja+sinun+lakisi+on+minun+iloni.
175.+Saakoon+minun+sieluni+elää+ja+ylistää+sinua,+ja+sinun+oikeutesi+minua+auttakoot.
176.+Minä+olen+eksyksissä+kuin+kadonnut+lammas;+etsi+palvelijaasi,+sillä+minä+en+unhota+sinun+käskyjäsi.
10.02.2019 10:23
62.+Puoliyöstä+minä+nousen+kiittämään+sinua+sinun+vanhurskautesi+oikeuksista.
63.+Minä+olen+kaikkien+niiden+ystävä,+jotka+sinua+pelkäävät+ja+noudattavat+sinun+asetuksiasi.
64.+Maa+on+täynnä+sinun+laupeuttasi,+Herra;+opeta+minulle+käskysi.
65.+Sinä+osoitat+palvelijallesi+hyvyyttä+sanasi+jälkeen,+Herra.
66.+Opeta+minulle+hyvä+ymmärrys+ja+tieto,+sillä+sinun+käskyihisi+minä+panen+uskallukseni.
67.+Ennenkuin+minut+nöyryytettiin,+minä+eksyin,+mutta+nyt+minä+noudatan+sinun+sanaasi.
68.+Sinä+olet+hyvä,+ja+hyvin+sinä+teet;+opeta+minulle+käskysi.
69.+Julkeat+tahraavat+minua+valheillansa,+mutta+minä+otan+sinun+asetuksistasi+vaarin+kaikesta+sydämestäni.
70.+Heidän+sydämensä+on+turta+kuin+ihra,+mutta+minä+iloitsen+sinun+laistasi.
71.+Hyvä+oli+minulle,+että+minut+nöyryytettiin:+niin+minä+opin+sinun+käskysi.
72.+Sinun+suusi+laki+on+minulle+kalliimpi+kuin+tuhannet+kappaleet+kultaa+ja+hopeata.
73.+Sinun+kätesi+ovat+minut+tehneet+ja+valmistaneet;+anna+minulle+ymmärrys+oppiakseni+sinun+käskysi.
74.+Sinua+pelkääväiset+näkevät+minut+ja+iloitsevat,+sillä+minä+panen+toivoni+sinun+sanaasi.
75.+Herra,+minä+tiedän,+että+sinun+tuomiosi+ovat+vanhurskaat,+ja+uskollisuudessasi+sinä+olet+minut+nöyryyttänyt.
76.+Sinun+armosi+olkoon+minun+lohdutukseni,+niinkuin+sinä+olet+palvelijallesi+luvannut.
77.+Tulkoon+minulle+sinun+laupeutesi,+että+minä+eläisin;+sillä+sinun+lakisi+on+minun+iloni.
78.+Joutukoot+julkeat+häpeään,+sillä+he+sortavat+minua+syyttä;+minä+tutkistelen+sinun+asetuksiasi.
79.+Kääntykööt+minun+puolelleni+ne,+jotka+sinua+pelkäävät+ja+jotka+sinun+todistuksesi+tuntevat.
80.+Pysyköön+sydämeni+vakaana+sinun+käskyissäsi,+etten+minä+häpeään+joutuisi.
81.+Sinun+apuasi+minun+sieluni+ikävöitsee,+sinun+sanaasi+minä+panen+toivoni.
82.+Minun+silmäni+ikävöitsevät+sinun+sanaasi;+minä+kysyn:+"Milloin+lohdutat+minua?"
83.+Sillä+minä+olen+kuin+nahkaleili+savussa,+mutta+sinun+käskyjäsi+minä+en+unhota.
84.+Kuinka+harvat+ovat+palvelijasi+päivät!+Milloin+sinä+tuomitset+minun+vainoojani?
85.+Julkeat+kaivavat+minulle+kuoppia,+ne,+jotka+eivät+elä+sinun+lakisi+mukaan.
86.+Kaikki+sinun+käskysi+ovat+todet;+syyttä+he+minua+vainoavat;+auta+minua.
87.+He+ovat+minut+miltei+tuhonneet+tässä+maassa,+mutta+minä+en+ole+hyljännyt+sinun+asetuksiasi.
88.+Virvoita+minua+armosi+jälkeen,+niin+minä+noudatan+sinun+suusi+todistuksia.
89.+Iankaikkisesti+pysyy+sinun+sanasi,+Herra,+vahvana+taivaissa.
90.+Sinun+uskollisuutesi+kestää+polvesta+polveen,+sinä+perustit+maan,+ja+se+pysyy.
91.+Sinun+järjestyksesi+mukaan+ne+pysyvät+vielä+tänä+päivänä,+sillä+ne+kaikki+ovat+sinun+palvelijoitasi.
92.+Ellei+sinun+lakisi+olisi+ollut+minun+iloni,+olisin+menehtynyt+kurjuuteeni.
93.+En+minä+ikinä+unhota+sinun+asetuksiasi,+sillä+niillä+sinä+minua+virvoitat.
94.+Sinun+omasi+minä+olen,+pelasta+minut,+sillä+sinun+asetuksiasi+minä+kysyn.
95.+Jumalattomat+väijyvät+minua,+tuhotakseen+minut,+mutta+minä+tarkkaan+sinun+todistuksiasi.
96.+Kaikella+täydellisellä+on+rajansa+-+sen+olen+nähnyt+-+mutta+sinun+käskysi+ovat+ylen+avarat.
97.+Kuinka+sinun+lakisi+onkaan+minulle+rakas!+Kaiken+päivää+minä+sitä+tutkistelen.
98.+Sinun+käskysi+tekevät+minut+vihollisiani+viisaammaksi,+sillä+ne+ovat+minun+omani+iankaikkisesti.
99.+Minä+olen+kaikkia+opettajiani+taitavampi,+sillä+minä+tutkistelen+sinun+todistuksiasi.
100.+Minä+olen+ymmärtäväisempi+kuin+vanhat,+sillä+minä+otan+vaarin+sinun+asetuksistasi.
101.+Minä+pidätän+jalkani+kaikilta+pahoilta+teiltä,+noudattaakseni+sinun+sanaasi.
102.+Minä+en+poikkea+sinun+oikeuksistasi,+sillä+sinä+neuvot+minua.
103.+Kuinka+makeat+ovat+minulle+sinun+lupauksesi!+Ne+ovat+hunajaa+makeammat+minun+suussani.
104.+Sinun+asetuksistasi+minä+saan+ymmärrystä;+sentähden+minä+vihaan+kaikkia+valheen+teitä.
105.+Sinun+sanasi+on+minun+jalkaini+lamppu+ja+valkeus+minun+tielläni.
106.+Minä+olen+vannonut+ja+tahdon+sen+täyttää:+noudattaa+sinun+vanhurskautesi+oikeuksia.
107.+Minä+olen+kovin+vaivattu;+Herra,+virvoita+minua+sanasi+jälkeen.
108.+Kelvatkoot+sinulle,+Herra,+minun+suuni+vapaaehtoiset+uhrit,+ja+opeta+minulle+oikeutesi.
109.+Minun+henkeni+häälyy+alati+kämmenelläni,+mutta+sinun+lakiasi+minä+en+unhota.
110.+Jumalattomat+virittävät+pauloja+minun+eteeni,+mutta+sinun+asetuksistasi+minä+en+eksy.
111.+Sinun+todistuksesi+ovat+minun+ikuinen+perintöosani,+sillä+ne+ovat+minun+sydämeni+ilo.
112.+Minä+olen+taivuttanut+sydämeni+pitämään+sinun+käskysi,+aina+ja+loppuun+asti.
113.+Kaksimielisiä+minä+vihaan,+mutta+sinun+lakiasi+minä+rakastan.
114.+Sinä+olet+minun+suojani+ja+kilpeni,+sinun+sanaasi+minä+panen+toivoni.
115.+Luopukaa+minusta,+te+pahantekijät,+minä+tahdon+ottaa+Jumalani+käskyistä+vaarin.
116.+Tue+minua+lupauksesi+jälkeen,+että+minä+eläisin,+äläkä+anna+minun+joutua+toivossani+häpeään.
117.+Vahvista+minua,+että+minä+pelastuisin,+niin+minä+katselen+alati+sinun+käskyjäsi.
118.+Sinä+hylkäät+kaikki,+jotka+sinun+käskyistäsi+eksyvät,+sillä+heidän+kavaluutensa+on+turha.
119.+Kaikki+maan+jumalattomat+sinä+heität+pois+niinkuin+kuonan;+sentähden+minä+rakastan+sinun+todistuksiasi.
Laitetaan+muistin+virkistykseksi+tänne+psalmi+119.+Tuskaileeko+psalmisti+kuinka+hirvittävä+ja+raskas+taakkaa+Toora+on?+Valittaako+hän,+kuinka+paha,+hirmuinen+ja+julma+Jumalan+pyhä+laki+on?
1.+Autuaat+ne,+joiden+tie+on+nuhteeton,+jotka+Herran+laissa+vaeltavat!
2.+Autuaat+ne,+jotka+ottavat+vaarin+hänen+todistuksistaan,+jotka+etsivät+häntä+kaikesta+sydämestänsä,
3.+jotka+eivät+vääryyttä+tee,+vaan+vaeltavat+hänen+teillään!
4.+Sinä+olet+asetuksesi+säätänyt,+että+niitä+tarkasti+noudatettaisiin.
5.+Oi,+jospa+minun+vaellukseni+olisi+vakaa,+niin+että+noudattaisin+sinun+käskyjäsi!
6.+Silloin+minä+en+joudu+häpeään,+kun+katselen+kaikkia+sinun+käskyjäsi.
7.+Minä+kiitän+sinua+vilpittömällä+sydämellä,+kun+opin+sinun+vanhurskautesi+oikeudet.
8.+Minä+noudatan+sinun+käskyjäsi,+älä+minua+peräti+hylkää.
9.+Kuinka+voi+nuorukainen+pitää+tiensä+puhtaana?+Siten,+että+hän+noudattaa+sinun+sanaasi.
10.+Minä+etsin+sinua+kaikesta+sydämestäni,+älä+salli+minun+eksyä+pois+sinun+käskyistäsi.
11.+Minä+kätken+sinun+sanasi+sydämeeni,+etten+tekisi+syntiä+sinua+vastaan.
12.+Kiitetty+ole+sinä,+Herra,+opeta+minulle+käskysi.
13.+Huulillani+minä+julistan+kaikki+sinun+suusi+oikeudet.
14.+Minä+iloitsen+sinun+todistustesi+tiestä,+niinkuin+kaikkinaisesta+rikkaudesta.
15.+Minä+tutkistelen+sinun+asetuksiasi+ja+katselen+sinun+polkujasi.
16.+Minä+iloitsen+sinun+käskyistäsi+enkä+sinun+sanaasi+unhota.
17.+Tee+palvelijallesi+hyvin,+että+minä+eläisin+ja+noudattaisin+sinun+sanaasi.
18.+Avaa+minun+silmäni+näkemään+sinun+lakisi+ihmeitä.
19.+Minä+olen+muukalainen+maan+päällä;+älä+salaa+minulta+käskyjäsi.
20.+Minun+sieluni+hiukeaa+ikävöidessäni+alati+sinun+oikeuksiasi.
21.+Sinä+nuhtelet+julkeita,+kirotuita,+jotka+poikkeavat+pois+sinun+käskyistäsi.
22.+Poista+minun+päältäni+häväistys+ja+ylenkatse,+sillä+minä+otan+sinun+todistuksistasi+vaarin.
23.+Ruhtinaatkin+istuvat+ja+pitävät+neuvoa+minua+vastaan,+mutta+palvelijasi+tutkistelee+sinun+käskyjäsi.
24.+Sinun+todistuksesi+ovat+minun+iloni,+ne+ovat+minun+neuvonantajani.
25.+Minun+sieluni+on+vaipunut+tomuun;+virvoita+minua+sanasi+jälkeen.
26.+Minä+kerron+vaellukseni,+ja+sinä+vastaat+minulle;+opeta+minulle+käskysi.
27.+Saata+minut+ymmärtämään+asetustesi+tie,+niin+minä+tutkistelen+sinun+ihmeitäsi.
28.+Minun+sieluni+itkee+murheesta;+vahvista+minua+sanasi+jälkeen.
29.+Käännä+minusta+pois+valheen+tie,+ja+anna+armostasi+minulle+lakisi.
30.+Minä+olen+valinnut+totuuden+tien,+olen+asettanut+eteeni+sinun+oikeutesi.
31.+Minä+riipun+kiinni+sinun+todistuksissasi,+Herra,+älä+anna+minun+joutua+häpeään.
32.+Minä+juoksen+sinun+käskyjesi+tietä,+sillä+sinä+avarrat+minun+sydämeni.
33.+Opeta+minulle,+Herra,+käskyjesi+tie,+niin+minä+seuraan+sitä+loppuun+asti.
34.+Anna+minulle+ymmärrys+ottaakseni+sinun+laistasi+vaarin+ja+noudattaakseni+sitä+kaikesta+sydämestäni.
35.+Anna+minun+vaeltaa+sinun+käskyjesi+polkua,+sillä+sitä+minä+halajan.
36.+Anna+minun+sydämeni+taipua+sinun+todistuksiisi,+ei+väärän+voiton+puoleen.
37.+Käännä+silmäni+pois+turhuutta+katselemasta,+anna+minun+saada+virvoitus+sinun+teilläsi.
38.+Anna+palvelijallesi+toteutua+lupauksesi,+joka+on+annettu+sinua+pelkääville.
39.+Poista+minusta+häväistys,+jota+pelkään,+sillä+sinun+oikeutesi+ovat+hyvät.
40.+Katso,+minä+ikävöitsen+sinun+asetuksiasi;+virvoita+minua+vanhurskaudellasi.
41.+Tulkoon+minulle+sinun+armosi,+Herra,+sinun+apusi,+sinun+lupauksesi+jälkeen,
42.+että+minä+voisin+vastata+herjaajalleni;+sillä+sinun+sanaasi+minä+turvaan.
43.+Älä+ota+peräti+pois+minun+suustani+totuuden+sanaa,+sillä+sinun+oikeuteesi+minä+panen+toivoni.
44.+Minä+tahdon+alati+noudattaa+sinun+lakiasi,+aina+ja+iankaikkisesti.
45.+Silloin+minä+vaellan+avaralla+paikalla;+sillä+sinun+asetuksiasi+minä+kysyn.
46.+Minä+puhun+sinun+todistuksistasi+kuningasten+edessä,+enkä+häpeään+joudu.
47.+Minä+iloitsen+sinun+käskyistäsi,+jotka+ovat+minulle+rakkaat.
48.+Minä+kohotan+käteni+sinun+käskyjesi+puoleen,+jotka+ovat+minulle+rakkaat,+ja+tutkistelen+sinun+säädöksiäsi.
49.+Muista+sana,+jonka+olet+palvelijallesi+puhunut,+sillä+sinä+olet+antanut+minulle+toivon.
50.+Se+on+minun+lohdutukseni+kurjuudessani,+että+sinun+lupauksesi+minua+virvoittaa.
51.+Julkeat+pilkkaavat+minua+kovin,+mutta+sinun+laistasi+minä+en+poikkea.
52.+Herra,+minä+ajattelen+sinun+tuomioitasi,+tuomioitasi+hamasta+ikiajoista+asti,+ja+minä+saan+lohdutuksen.
53.+Minut+valtaa+palava+vihastus+jumalattomien+tähden,+jotka+hylkäävät+sinun+lakisi.
54.+Sinun+käskysi+ovat+minun+ylistysvirteni+minun+muukalaisuuteni+majassa.
55.+Yöllä+minä+ajattelen+sinun+nimeäsi,+Herra,+ja+minä+noudatan+sinun+lakiasi.
56.+Tämä+on+minun+osakseni+suotu:+että+otan+vaarin+sinun+asetuksistasi.
57.+Herra+on+minun+osani;+minä+olen+päättänyt+noudattaa+sinun+sanojasi.
58.+Minä+etsin+sinun+mielisuosiotasi+kaikesta+sydämestäni;+ole+minulle+armollinen+lupauksesi+mukaan.
59.+Minä+tutkin+teitäni,+ja+käännän+askeleeni+sinun+todistustesi+puoleen.
60.+Minä+riennän+viivyttelemättä+noudattamaan+sinun+käskyjäsi.
61.+Jumalattomain+paulat+piirittävät+minua,+mutta+minä+en+unhota+sinun+lakiasi.
"Oikea+juutalainen+ei+sapattina+koske+sähkökatkaisijaan+lainkaan!"
Ei+koskekaan,+koska+he+noudattavat+omia+fariseuksilta+perittyjä+perinnäissääntöjä,+eivätkä+noudata+Tooraa.+Me+emme+ole+juutalaisia.
10.02.2019 10:18
"Joka+laista+kerskaa+ei+ole+Jeesuksen+Kristuksen+oma."
Ai+siis+jos+noudattaa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia,+Tooraa,+niin+kuin+Jeesuskin+teki,+silloin+ei+voi+olla+Jeesuksen+oma?+Onko+Jeesuksen+oma+vasta+sitten,+kun+tahallaan+tekee+syntiä+ja+rikkoo+Jumalan+lakia?
"Hän+on+lain+orja+ja+vieläpä+kirottu+-+sillä+"joka+ei+pysy+kaikessa+mitä+laissa+on+kirjoitettuna,+hän+olkoon+kirottu.""
Missä+kohtaa+Raamattua+lain+noudattajia+kuvataan+orjiksi?+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+raskas+taakka+(1.+Joh.+5:3,+5.+Moos.+30:11-14)+joten+miten+ihmeessä+sen+noudattaminen+voi+olla+orjuutta?+Sanotaanko+Raamatussa,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+lakia,+vai+ne,+jotka+rikkovat+sitä?
"On+selvää,+ettei+yksikään+ihminen+kykene+pysymään+kaikessa+mitä+lakìin+on+kirjoitettu/pitämään+lakia."
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)+-+Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+tämä+on+Jumalan+sana.
"Joten+joka+väittää+noudattavansa
lakia/pitämään+sen,+on+valehtelija+ja+kirottu."
Sinä+olet+valehtelija,+koska+väität+vastoin+Raamatun+sanaa,+että+kukaan+ei+voi+noudattaa+lakia.+Olet+kirottu,+jos+et+noudata+lakia,+tämä+on+Jumalan+sana.+Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia?+Lue+psalmi+119,+valittaako+psalmisti+kertaakaan,+kuinka+hirvittävä+taakka+Jumalan+lakia+on,+tuskaileeko+hän+kertaakaan+olevansa+kirottu?
"Jeesuksen+Kristuksen+oma,+Hänen+seuraajansa+ja+opetuslapsensa+ei+turvaa+kehenkään+eikä+mihinkään+muuhun+kuin+Herraansa+ja+Vapahtajaansa+Jeesukseen+Kristukseen+-
Jumalan+armosta."
Ei+tietenkään.+Mutta+yksikään+Jeesuksen+Kristuksen+seuraaja+ei+tee+syntiä+ja+riko+Jumalan+pyhää+lakia.
10.02.2019 10:17
Eikö+olekin+hienoa+elää+vapaassa+maassa,+jossa+saa+rauhassa+pilkata+toista+uskontoa?+Kokeile+Israelissa+lausua+paha+sana+Mooseksesta+tai+vaikkapa+Rashista,+voipi+olla,+että+alkaa+kivet+lennellä.+Jokin+voima+vetää+kuitenkin+sinut+juutalaisen+tänne+luterilaisten+palstalle+pilkkaamaan+kristinuskoa.+Saattaa+olla,+että+se+sinun+uskontosi+on+sittenkin+niin+köyhää,+että+kaipaat+jotain+muuta.+Tai+sitten+sinulla+vain+on+niin+tylsää,+että+haluat+huviksesi+väitellä.
Olet+moneen+kertaan+sanonut+samat.+Olen+monta+kertaa+vastannut,+että+Jehova+on+yksi,+echad,+edelleen,+vaikka+onkin+kolmiyhteinen.+Kaikki+kristinuskon+opinkappaleet+löytyvät+jo+heprealaisesta+Raamatusta,+mutta+sinä+et+ole+koskaan+kommentoinut+ainuttakaan+Raamatun+jaetta,+joten+on+aivan+turha+postata+niitä+tänne.
10.02.2019 10:12
Eli+siis+uskova+joutuu+kadotukseen,+jos+lainaa+jonkun+ateistin+väittämää,+ja+toteaa,+että+olen+eri+mieltä?+Selvä+homma.
10.02.2019 10:07
Se+kertoo+paljon+tästä+Lutherin+palvonnasta,+että+kaikista+Lutherin+kauheuksista+huolimatta+ollaan+valmiita+ylistämään+ja+palvomaan+häntä+suurena+sankarina.+Sama+nähdään+Michael+Jacksonin+kohdalla,+häntä+edelleen+palvotaan,+vaikka+olikin+pedofiili,+samoin+Matti+Nykästä+nyt+edelleen+palvotaan+suurista+urheilusaavutuksista+vaikka+olikin+kammottava+naistenhakkaaja.+Sellaisia+ovat+ihmiskultit.
10.02.2019 10:06
Ilmeisesti+sensuurilla+on+sinua+kohtaa+jotain+henkilökohtaista.
10.02.2019 10:03
Allah+ei+ole+suomeksi+Jumala,+Allah+tarkoittaa+epäjumalaa.
09.02.2019 21:34
Ai+ei+laittaisi+vai,+kun+kyse+on+suorasta+lainauksesta+ja+sanoo,+että+ei+ole+tätä+mieltä?+Ja+kun+on+sananvapaudesta+kyse?+En+jatka+kanssasi+tästä+aiheesta+jauhamista+enää+enempää,+etsi+Raamatustasi+jae,+jossa+sanotaan+että+Jumalaa+ei+ole,+ja+valita+sitten+Jumalalle,+miksi+ihmeessä+Jumala+sallii+sanassaan+noin+sanottavan.
09.02.2019 21:34
Huomasin,+kenties+aiempi+historiasi+vaikuttaa+asiaan.
09.02.2019 21:32
Niin,+koska+YksinkertaistaEiköVain+ei+suostunut+sitä+tekemään.+Minulle+on+erittäin+painavat+syyt+tehdä+tuo+otsikko.+Jokainen+vajaampikin+ihminen+ymmärtää,+mikä+minun+pointtini+on,+kun+lukee+aloituksen,+saati+jos+vaivautuu+lukemaan+koko+ketjun.
09.02.2019 21:31
Hetkonen,+mitäs+ihmettä+tämä+nyt+on,+minun+otsikkoni+on+pilkkaamista,+mutta+väite,+että+Allah+on+Jumalan,+on+sinun+mielestäsi+totta?
09.02.2019 21:30
Mielenkiintoista.+Saakohan+sensuurin+mielestä+sanoa,+että+ei+kannata+sanoa,+että+Allah+ei+ole+Jumala.+Siinähän+tuo+sensuroitu+väite+esiintyy.+Katsotaan+kauanko+pysyy+tällä+palstalla.
09.02.2019 21:29
Jatkan+pilkkaamista?+Minä+en+ole+mitään+pilkannut.+Saan+aloitukseni+otsikossa+lainata+nimimerkin+YksinkertaistaEiköVain+esittämää+väitettä+ja+sen+perään+todeta,+että+minä+en+ole+tätä+mieltä.+Koita+nyt+jo+vihdoin+tajuta.
Eikö+sinua+häiritse,+että+Raamatussa+sanotaan,+että+Jumalaa+ei+ole?+Miksi+Raamatussa+on+tällaista+pilkkaamista?+Ilmeisesti+et+lue+Raamattua!
09.02.2019 21:28
40 / 845