Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Keväällä+2016+luin+Lutherin+teoksen+Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan.+Oli+silloin+vielä+luterilainen,+mutta+rakastunut+jo+Israeliin+ja+juutalaiseen+kansaan.+Se+oli+mullistava+hetki,+en+voinut+ymmärtää,+ahdisti+ja+koko+käsitykseni+Lutherista+mureni+yhdessä+hetkessä.+Hirvittävintä+oli+keskustella+asiasta+luterilaisten+kanssa,+kysyin+heiltä,+ovatko+he+tietoisia+Lutherin+antisemitistisistä+kirjoituksisa,+ja+useimmat+olivat.+Mutta+sen+sijaan,+että+he+olisivat+sanoneet,+että+tämä+on+kamalaa,+hirvittävää+ja+anteeksiantamatonta,+he+välittömästi+hyökkäsivät+kimppuuni+verbaalisesti+ja+olivat+oitis+puolustamassa+Lutheria.+Minä+raukka+en+voinut+käsittää,+kuinka+he+saattoivat+niin+verisesti+puolustaa+suurta+rotuvihaajaa+ja+antisemitistiä.+En+ymmärrä+vieläkään.Tein+ainoan+loogisen+johtopäätöksen,+minun+on+irtisanouduttava+Lutherista+täysin.+En+tarvitse+häntä+kertomaan+minulle+armosta,+ymmärrän+sen+asian+jo.Aion+saarnata+tästä+asiasta+täällä+kunnes+menee+perille+kaikille+luterilaisille,+millainen+mies+se+Luther+oikein+oli.Toistan,+koska+en+ole+vielä+saanut+vastausta,+jos+Luther+olisi+kehoittanut+tappaamaan+suomalaisia,+kutsuisitko+itseäsi+edelleen+ylpeästi+luterilaiseksi?+Kehtaisitko+käydä+Luther+kirkossa?