Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+näistä+Raamatun+kohdista+kirjoittanut+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/+niille+joita+kiinnostaa.+Kaikkia+ei+sapatti+kiinnosta.+Minä+sentään+en+spämmäile+sapatilla+aiheeseen+kuin+aiheeseen.
09.08.2017 22:53
Minua+ei+kiinnosta+mitä+työaikalakimme+sanoo.+Jumala+pyhitti+viikon+seitsemännen+päivän,+sapatin,+meille+lepopäiväksi.+Kymmenessä+käskyssä+käsketään+levätä+sapattina,+mutta+tehdä+työtä+kuusi+päivää+viikossa.+Raamatun+suora+käsky+on+siis+tehdä+kuusi+päivää+viikossa+töitä.+Mitään+käskyä+levätä+kahtena+päivänä+viikossa+ei+ole+Raamatussa.
Sunnuntai+ei+ole+lepopäivä,+eikä+pyhäpäivä,+sillä+sitä+päivää+ei+Jumala+ole+milloinkaan+pyhittänyt.+Ainoastaan+sapatti+on+pyhä.+Neljäs+käsky+käskee+meidän+pyhittää+sapatinpäivän,+mitään+käskyä+sunnuntain+pyhittämiseen+ei+ole+Raamatussa.+Mitään+käskyä+sapatin+rikkomiseen+uudessa+liitossa+ei+ole+Raamatussa.
09.08.2017 22:50
"Muista+pyhittää+sapatinpäivä.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;"+2.+Moos.+20:8,9
Raamatussa+käsketään+levätä+yksi+päivä+viikossa+ja+tehdä+työtä+kuusi+päivää.+Se+siis+sulkee+pois+sen+mahdollisuuden,+että+lepäisi+kaksi+päivää.
Minua+ei+kiinnosta+mitä+työaikalakimme+sanoo.
09.08.2017 22:43
Jumalaa+ei+voisi+vähempää+kiinnostaa+meidän+työaikalakimme.+Jumalan+käsky+on,+että+me+teemme+kuusi+päivää+töitä+viikossa+ja+lepäämme+viikon+seitsemäntenä+päivänä,+sapattina,+eli+meidän+kalenterissamme+lauantaina.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+levätä+kahtena+päivänä+viikossa.
09.08.2017 22:08
Hienoa+että+tiedät.+Kerro+toki+mikä+tässä+asiassa+on+totuus,+ja+mitä+perusteita+sinulla+on+käsityksillesi.
09.08.2017 21:59
Raamatun+mukaan+Jeesus+söi,+joten+tietenkin+hänen+piti+myös+käydä+tarpeillaan.+Jeesus+oli+ihminen,+hänellä+oli+kaikki+samat+tarpeet+kuin+meilläkin.+Mutta+Jeesus+myös+kärsi+ristillä+ja+kuoli+meidän+puolestamme.+Raamatun+mukaan+hän+oli+paitsi+ihminen,+myös+Jumala.+Tätä+on+monen+vaikea+uskoa+todeksi.
09.08.2017 21:54
Sinne+meni+jälleen+yksi+herjaus+ja+parjaus+viesti+Biblepostilta+suoraan+roskakoriin,+täytyy+nostaa+kyllä+ylläpidolle+hattua!
09.08.2017 21:38
Mitäköhän+se+Biblepost+taas+avautui+ja+herjasi,+en+tiedä+kun+en+enää+lue+hänen+viestejään!+Suosittelen+muillekin,+että+jättää+vastaamasta+hänen+herjauksiin+tai+ilmiantaa+suoraan+ylläpidolle.
09.08.2017 21:35
Minulla+on+tällä+hetkellä+tasan+yksi+aloittamani+ketju+sapatista+tällä+palstalla.+Se+ei+ole+mitään+papatusta.+En+tee+aiheesta+useita+aloituksia,+toisin+kuin+sapatin+vastustajat.+Jos+sapatti+ei+kiinnosta,+ei+ole+pakko+lukea+tuota+ketjua,+eikä+varsinkaan+tehdä+useita+uusia+aloituksia+aiheesta.
09.08.2017 21:33
Näyttäkää+minulle+ja+laittakaa+linkkiä,+missä+kohtaa+tätä+palstaa+on+viimeksi+joku+adventisti+yrittänyt+käännyttää+teitä+herkkiä+helluntailaisia?
09.08.2017 21:32
Katsoin+tuolta+säännöistä+http://www.suomi24.fi/opastus/saannot+ja+siellä+ei+sanota+että+vääräuskoiset+eivät+saisi+postata+palstalle.
09.08.2017 21:29
Mistäs+minä+tiedän+aloittajan+motiiveista.+Itse+jos+kirjoittaisin+kasteesta,+kirjoittaisin+kaste+palstalle.+Jos+täällä+olisi+sapatti+osio,+kirjoittelisin+sinne.+En+minä+tuominnut+aloittajaa,+luulin+tekeväni+palveluksen+kun+laitoin+linkin+kaste+osioon.
09.08.2017 20:06
En+ole+tullut+kumoamaan+lakia,+mitä+muuta+se+voi+tarkoittaa+kuin+että+Jeesus+ei+tullut+kumoamaan+lakia?+Että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+tarkoittaa+että+pienimmätkin+käskyt+ovat+edelleen+voimassa.+Joten+kyllä,+myös+kuolemanrangaistus+on+edelleen+voimassa.+Miten+me+käytännössä+panemme+toteen+kuolemanrangaistukset+onkin+sitten+toinen+kysymys,+joka+ei+ole+helppoa.
09.08.2017 20:04
Eiköhän+sapatin+Herra+tiedä+mitä+saa+sapattina+tehdä+ja+mitä+ei.+Ja+sapatin+Herran+mukaan+tähkäpäiden+katkominen+ohimennen+on+sallittua+sapattina.+Mooseksen+laki+ei+kiellä+tähkäpäiden+katkomista!+Se+ei+ole+työtä,+jos+mukana+ei+ole+astiaa+johon+niitä+kerää.+Jeesus+ei+rikkonut+sapattia,+eikä+kumonnut+sitä.
Olet+siis+sitä+mieltä,+että+Jeesus+kohteli+äitiään+kurjasti?+Silloinhan+Jeesus+teki+syntiä,+eikä+voinut+olla+synnitön+uhri+ja+virheetön+karitsa+meidän+puolestamme.+Raamattu+todistaa+useassa+kohtaa,+että+Jeesus+oli+synnitön.+Joten+sinun+tulkinta,+että+Jeesus+kohteli+äitiään+kurjasti,+täytyy+olla+väärä.
09.08.2017 20:01
Tiivistän+lyhyesti,+kiinnosti+sinua+tai+ei.+Sapatti+annettiin+jo+luomisviikolla,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Mooseksen+lain+mukaan+sapatti+on+myös+muukalaisille.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+muukalaisille.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+luterilaisilla+kolmas,+eikä+kukaan+väitä+että+kymmenen+käskyä+olisi+vain+juutalaisille.
09.08.2017 19:57
Olen+vastannut+väitteeseen+että+sapatti+on+vain+juutalaisille+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/
09.08.2017 19:55
Katsoin+huvikseni+tuon+Pawsonin+videon:+https://www.youtube.com/watch?v=pTqTOIwidDs
Ei+mitään+uutta.+Tässä+lyhyt+yhteenveto+ja+tökerö+käännös+englannista:
Kertoo+että+sapatti+oli+merkki+juutalaisille.+Yksi+päivä+viikosta,+viikon+viimeinen,+tuli+omistaa+Jumalalle.+Sapatti+annettiin,+koska+ihminen+tehtiin+Jumalan+kuvaksi,+ja+Jumala+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä.+Emme+elä+yksin+leivästä,+emmekä+ole+eläimiä,+siksi+emme+tee+töitä+seitsemän+päivää+viikossa.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+oli+kuolema,+joten+se+oli+hyvin+vakava+käsky.+Jumala+kertoi+sanassaan+mitä+sapattina+sai+tehdä,+mutta+juutalaiset+kehittivät+vielä+lisää+sääntöjä.+Jumalan+laista+tulikin+ihmisten+traditioita.+Kertoo+hassuja+esimerkkejä+juutalaisten+sapattisäädöksistä+ja+yleisö+nauraa.+Huomauttaa+että+jos+aiot+olla+lakihenkinen+sapatin+suhteen,+silloin+sinun+täytyy+tehdä+töitä+kuusi+päivää+viikossa.
Jeesus+syntyi+juutalaiseksi.+Lain+alaisena+Jeesus+noudatti+lakia,+koko+lakia.+Jeesus+meni+synagoogaan+sapattina.+Mutta+Jeesus+myös+osoitti+huomattavaa+vapautta.+Hen+ei+koskaan+noudattanut+niitä+säädöksiä,+joita+ihmiset+olivat+kehittäneet.+Se+aiheutti+kitkaa.+Jeesus+ei+ollut+missään+tekemisissä+perinnäissäädösten+kanssa.+Jeesus+näki+sapatin+lepopäivänä.+Mutta+Jeesus+osoitti,+että+sapattina+sai+tehdä+Jumalan+töitä.+Sapattina+sai+tehdä+hyvää.+Siksi+sunnuntainakin+saa+tehdä+hyvää.+Jeesus+ei+koskaan+opettanut+sapatin+noudattamista.+Hän+opetti+muista+käskyistä,+mutta+ei+koskaan+sapatista.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä+varten,+ei+ihminen+sapattia.+Jeesus+on+sapatin+Herra.+Jeesus+nousi+kuolleista+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+ei+sapattina.+Helluntai+sattui+viikon+ensimmäiselle+päivälle.+Jos+Jeesus+olisi+halunnut+meidän+viettävän+sapattia+juutalaiseen+tapaan,+eikö+Jeesuksen+olisi+tullut+nousta+kuolleista+sapattina?
Paavali+ei+koskaan+opettanut+lepopäivästä.+Mutta+Paavali+opetti,+että+sapattia+ei+tule+viettää.+Room.+14:5,+Gal.+4:10,+Kol.+2:16.+Miksi+välittää+varjosta,+jos+omistaa+sen+oikean+asian?
Legalismi+pilaa+sunnuntain.+Sunnuntaina+on+vapaus.
Olen+vastannut+kaikkiin+näihin+jo+tässä+ketjussa,+ja+täällä:+http://kristitty.net/blog/muista-pyhittaa-sapatinpaiva-vai-lepopaiva/
Paitsi+Gal.+4:10+ei+ole+vähään+aikaan+ollut+esillä.
"Mutta+silloin,+kun+ette+tunteneet+Jumalaa,+te+palvelitte+jumalia,+jotka+luonnostaan+eivät+jumalia+ole.+Nyt+sitävastoin,+kun+olette+tulleet+tuntemaan+Jumalan+ja,+mikä+enemmän+on,+kun+Jumala+tuntee+teidät,+kuinka+te+jälleen+käännytte+noiden+heikkojen+ja+köyhien+alkeisvoimien+puoleen,+joiden+orjiksi+taas+uudestaan+tahdotte+tulla?+Te+otatte+vaarin+päivistä+ja+kuukausista+ja+juhla-ajoista+ja+vuosista.+Minä+pelkään+teidän+tähtenne,+että+olen+ehkä+turhaan+teistä+vaivaa+nähnyt."+Gal.+4:8-11
Tässä+sanotaan+"kun+ette+tunteneet+Jumalaa",+joten+on+selvää+että+galatalaisten+tausta+on+pakanuudessa,+he+eivät+olleet+juutalaisia.+Mitä+ovat+heikot+ja+köyhät+alkeisvoimat?+Selvästi+jotain+pakanoiden+juttuja,+tässä+ei+puhuta+Mooseksen+laista+tai+sapatista.+Sanotaan+että+galatalaiset+ottavat+vaarin+päivistä,+kuukausista+ja+juhla-ajoista.+Jakeessa+11+meidän+annetaan+ymmärtää+että+se+ei+ole+hyvä+asia.+Mutta+viitataanko+tässä+sapattiin?+Tuskin,+koska+galatalaiset+olivat+pakanoita.+Eiköhän+tässä+ennemmin+tarkoiteta+pakanoiden+omia+juhla-aikoja.+Tässäkään+jakeessa+ei+sanota,+että+älkää+viettäkö+sapattia,+toisin+kuin+Pawson+väittää.
Pawson+väittää+että+ylösnousemus+kumosi+sapatin.+Logiikka+tälle+minä+en+ymmärrä.+Jeesus+lepäsi+haudassa+sapatinpäivän,+mutta+nousi+viikon+ensimmäisenä+päivänä+kuolleista.+Miksi+Jeesuksen+olisi+täytynyt+muka+nousta+kuolleista+sapattina,+jos+hän+halusi+meidän+viettää+sapattia?+Eihän+ylösnousemuksen+päivä+liity+millään+tavalla+sapattiin.+Raamatussa+meidän+ei+käsketä+missään+kohtaa+juhlia+Jeesuksen+ylösnousemusta+tai+levätä+viikon+päivänä+jolloin+se+tapahtui.+Raamatun+selvä+käsky+on,+että+meidän+tulee+pyhittää+seitsemäs+päivä,+sapatti.+Jumala+pyhitti+sapatin+luomisviikolla,+siksi+sapatti+on+ikuisesti+pyhä.+Jumala+ei+koskaan+pyhittänyt+sunnuntaita,+siksi+sunnuntai+ei+ole+pyhä.+Ylösnousemus+sunnuntaina+ei+mitenkään+automaattisesti+siirrä+sapatin+pyhyyttä+sunnuntaille,+sellainen+on+täyttä+mielikuvituksen+tuotetta.
On+totta+että+Jeesus+ei+koskaan+opettanut+sapattikäskystä,+vaikka+opettikin+muista+kymmenestä+käskystä.+Mutta+Jeesus+sanoo+vuorisaarnassa,+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Se+tarkoittaa+että+myös+sapattikäsky+on+edelleen+voimassa.+Jos+näin+vakava+käsky+olisi+kumottu,+luulisi+että+Jeesus+olisi+suoraan+kertonut+siitä+meille.+Hän+olisi+voinut+sanoa+opetuslapsilleen,+että+tulee+aika+jolloin+teidän+ei+enää+tarvitse+viettää+sapattia.+Sanoessaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+Jeesus+vahvistaa+sapatin.+Sanoessaan+olevansa+sapatin+Herra,+Jeesus+vahvistaa+sapatin,+ei+kumoa+sitä.
09.08.2017 19:52
Minun+mielestäni+on+varsin+erikoista,+että+kuvitellaan+että+neljättä+käskyä+saa+rikkoa.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkko+opettaa+rikkomaan.+Jos+joku+opettaisi+että+saa+tehdä+huorin,+millainen+metakka+siitä+syntyisikään?+Sanot+että+hälläväliä+päivistä,+se+ei+pelastukseen+vaikuta.+Jos+sapattia+rikotaan,+silloin+tehdään+syntiä.+Jumala+pyhitti+viikon+seitsemännen+päivän,+sapatin,+ja+käski+meidän+pyhittää+sapatinpäivän,+joten+Jumalalle+päivillä+on+väliä.+Me+pelastumme+ainoastaan+uskomalla+Jeesukseen.+Mutta+meillä+armosta+pelastetuilla+syntisillä+ei+ole+armon+alla+mitään+lupaa+rikkoa+lakia+ja+tehdä+syntiä.+Jeesus+sanoo,+että+jos+me+rakastamme+häntä,+pidämme+hänen+käskyt.
09.08.2017 18:33
Minulla+ei+ole+aikaa+katsoa+videoita.+Jos+siellä+on+jotain+uutta+argumenttia,+referoi+toki+tänne.+Jos+siellä+sanotaan+että+Apt.+20:7,+1.+Kor.+16:2,+Ilm.+1:10,+Room.+14:5+olen+kuullut+ne+kaikki+jo.
09.08.2017 18:27
Mielenkiintoista.+En+ole+vauvakasteen+kannalla,+mutta+olen+aina+kuvitellut+että+ihminen+on+syntinen+syntymästään+saakka.+Porttokirkon+opit+syövyttäneet+mieleni+kenties?
09.08.2017 18:25
748 / 845