Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+kuvitellaan,+että+sapatin+viettäjät+yrittävät+omin+voimin+pelastua?+Luuletko+että+henkilö,+joka+uskoo+että+ei+saa+tappaa,+noudattaa+lakia+pelastuakseen?+Sapatin+vietossa+on+kyse+siitä,+että+armon+alla+noudattaa+kymmentä+käskyä.+Jos+me+rakastamme+Jeesusta,+me+noudatamme+hänen+käskyjään.
05.08.2017 23:26
Minä+en+ole+koskaan+väittänyt+että+en+olisi+syntinen.+En+ole+koskaan+yrittänyt+omin+voimin+lakia+noudattamalla+pelastua.+Jes+me+rakastamme+Jeesusta,+silloin+me+noudatamme+hänen+käskyjään:
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
Meillä+armon+alla+pelastetuilla+syntisillä+ei+ole+mitään+lupaa+tahallaan+rikkoa+lakia+ja+tehdä+syntiä:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Sapattikäsky+on+edelleen+voimassa+ja+velvoittaa+meitä.+Sapatin+viettäminen+ei+ole+yritys+ansaita+itse+pelastus.+Kyse+on+siitä+että+noudattaa+kymmentä+käskyä.
05.08.2017 23:23
>>+Etkö+ymmärrä,+että+jokainen+sapatinvouhkaaja+on+velvollinen+täyttämään+kaiken+Lain?+<<
Ja+tämäkö+koskee+ainoastaan+sapattia,+että+on+velvollinen+täyttämään+kaiken+lain?+Entä+jos+uskoo+että+ei+saa+tehdä+huorin,+onko+silloin+velvollinen+täyttämään+kaiken+lain?+Tietysti+meidän+tulee+pyrkiä+noudattamaan+koko+lakia.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+anneta+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia.
>>+Kristitty.net,+on+jumalaton+valehtelija+ja+sapatinpalvoja.+Eikä+hän+itsekään+vietä+mitään+Mooseksen+lain+mukaista+sapattia,+vaan+hänellä+on+ihan+omat+säännöt.+<<
En+palvo+sapattia.+Sanoisitko,+että+henkilö+joka+uskoo+että+ei+saa+tappaa,+palvoo+kuudetta+käskyä?
Tietysti+vietän+sapattia+Mooseksen+lain+mukaan.+En+keksi+mitään+omia+sääntöjä,+enkä+seuraa+mitään+juutalaisten+perinnäissääntöjä,+kuten+että+sähköä+ei+muka+saisi+sapattina+käyttää.
>>+Mooseksen+Laki+annettiin+vain+juutalaisille,+ja+koko+kansalle.+<<+
Eli+silloinhan+kristitty+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+juutalaiselle+kuin+kristityllekin:
”Seurakunnassa+olkoon+laki+sama+teillä+kuin+muukalaisellakin,+joka+asuu+teidän+luonanne.+Tämä+olkoon+teille+ikuinen+säädös+sukupolvesta+sukupolveen.+Se,+mikä+koskee+teitä,+koskekoon+myös+muukalaista+Herran+edessä.”+(4.+Moos.+15:15)
"Sama+laki+ja+sama+oikeus+olkoon+sekä+teillä+että+muukalaisella,+joka+asuu+teidän+luonanne."+(4.+Moos.+15:16)
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+kukaan+kuvittele+että+kymmenen+käskyä+annettiin+vain+juutalaisille.+Jumala+on+järjestyksen+Jumala,+Jumala+ei+anna+kymmentä+käskyä+jos+yhdeksän+on+universaaleja+mutta+yksi+on+ainoastaan+juutalaisia+varten.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoille.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
>>+Sanassa+on+kirjoitettu+ettei+Lakia+ei+ole+pantu+Jeesukseen+uskovien+täytettäväksi.+<<+
Missä+kohtaa+muka?+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Paavalin+mukaan+laki+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä:
++++”Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)
+++++"sillä+eivät+lain+kuulijat+ole+vanhurskaita+Jumalan+edessä,+vaan+lain+noudattajat+vanhurskautetaan."+(Room.+2:13)
+++++"Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain."+(Room.+3:31)
Melkoisia+sanoja,+jos+lakia+ei+muka+ole+annettu+Jeesukseen+uskoville!
>>+eihän+Kristitty.net+ole+uskossa+eikä+uudesti+syntynyt+Jumalan+lapsi.+<<
Sinä+se+raukka+et+osaa+muuta+kuin+haukkua+ja+solvata+toisia.
05.08.2017 23:19
Tietysti+olen+syntinen.+Mutta+armon+alla+meillä+ei+ole+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
05.08.2017 23:08
Ei+tietenkään+kukaan+pysty+247+täyttämään+koko+lain.+Antaako+se+meille+luvan+armon+alla+tahallaan+rikkoa+lakia?
05.08.2017 23:04
"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."+2.+Moos.+20:8+Biblia+1776
Fundamentalistinen+tulkinta:+Pyhitä+sapatinpäivä.
Liberaali+tulkinta:+Lepää+minä+päivänä+huvittaa.
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut."+Mt.+5:17,18
Fundamentalistinen+tulkinta:+Lakia+ei+ole+kumottu.
Liberaali+tulkinta:+Vaikka+Jeesus+ei+kumonnut+lakia,+se+ei+enää+velvoita+meitä,+koska+Jeesus+on+täyttänyt+lain.
05.08.2017 03:21
Katso+tästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939119/muista-levata-sunnuntaisin
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14933573/muista-pyhittaa-sapatinpaiva
Lyhyesti,+että+Jeesus+on+kumonnut+lain,+sapatti+on+vain+juutalaisia+varten,+sapatistit+on+lain+alla+ja+yrittävät+pelastua+omin+voimin,+sapattimeuhkaajat+on+adventisteja+tai+sitten+valejuutalaisia,+alkuseurakunta+vietti+sunnuntaita,+se+on+sama+minkä+päivän+pyhittää,+tärkeintä+on+levätä+yksi+päivä+viikossa,+ylösnousemus+siirsi+sapatin+sunnuntaille,+Jeesus+rikkoi+sapattia,+Jeesus+kumosi+sapatin...
05.08.2017 01:45
Minua+ei+voi+syyttää+flodaamisesta.+En+tee+päivittäin+useita+eri+aloituksia,+toisin+kuin+eräät.
05.08.2017 01:36
"Jos+joku+tekee+aviorikoksen+toisen+miehen+vaimon+kanssa,+jos+hän+tekee+aviorikoksen+lähimmäisensä+vaimon+kanssa,+niin+heidät,+sekä+avionrikkoja+mies+että-nainen,+rangaistakoon+kuolemalla."+3.+Moos.+20:10
Tässähän+sanotaan,+että+aviorikoksen+tehnyt+on+surmattava.+Miten+tämän+voi+tulkita+mitenkään+toisin?+Jos+tulkitsen+tämän+siis+sanatarkasti,+olen+fundamentalisti?
05.08.2017 01:29
No+onpa+vaarallista+massapostausta,+sama+viesti+peräti+kahteen+eri+osioon!+Helluntai+palstalla+saa+parhaat+vastaukset.+Luterilais+palstalla+on+eniten+vihamielistä+sekopäätä+liikkeellä.
05.08.2017 01:20
Mutta+homostelusta+ja+fundamentalismista+saa+tehdä+joka+päivälle+uuden+aloituksen?
05.08.2017 01:18
Kysymys+askarruttaa+minua,+siksi+vilpitön+kysymys.+Muistaakseni+viimeksi+keväällä+olen+aiheesta+jotakin+tänne+postannut.+Tuskin+mistään+jankutuksesta+siis+kyse.
05.08.2017 00:42
Koska+viimeksi+olen+luterilaisuus+palstalla+muka+ottanut+asian+esille?
05.08.2017 00:37
Koivisto+ainakin+myöntää+suoraan+sortuneensa+syntiin,+Kokkolan+nuoresta+kaverista+ei+ole+tietääkseni+kuulunut+selityksiä,+kertokaa+toki+jos+on.
05.08.2017 00:32
Mukava+että+hymyilet.+Se+tekee+minutkin+iloiseksi.+Enkä+ole+ainut+kylähullu+Ryttylästä,+lahkossani+on+jo+monta+jäsentä.
05.08.2017 00:30
On+naurettavaa+kuvitella,+että+Jumalaa+ei+kiinnostaisi+meidän+lepopäivämme.+Jumala+on+sanassaan+antanut+käskyn+pyhittää+sapatinpäivän,+joten+tietysti+asia+kiinnostaa+Jumalaa.+Se+ei+ole+osastolla+EVVK.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolemantuomio,+joten+se+ei+todellakaan+ole+osastoa+EVVK+kaikkivaltiaan+silmissä.
On+suurta+eksytystä+väittää+että+Jumalaa+ei+kiinnosta+meidän+sapatin+vietto.+Raamatussa+Jumala+on+käskenyt+meidän+pyhittää+viikon+seitsemännen+päivän,+sapatinpäivän.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+levätä+lepopäivänä,+milloin+huvittaa.+Sana+"lepopäivä"+ei+esiinny+Raamatussa,+2.+Moos.+20:8+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+tai+kuten+Biblia+vuodelta+1776+asian+ilmaisee+"+Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."
05.08.2017 00:28
Aiemmin+käytin+titteliä+messiaaninen+juutalainen,+mutta+se+aiheutti+liikaa+hämmennystä,+sillä+en+ole+syntyperäinen+juutalainen.+Siksi+messiaaninen+suomalainen.
05.08.2017 00:21
Mitä+vikaa+on+nimityksessä+"messiaaninen+suomalainen+Ryttylästä"?+Minulla+sentään+on+pokkaa+esiintyä+netissä+omalla+nimellä+ja+naamallani.
05.08.2017 00:19
Ja+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+eivät+ole+voimassa?+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Pyynnöstäsi+en+nyt+enää+kolmatta+kertaa+postaa+samoja+jakeita.+Mutta+miten+selität+Jeesuksen+sanat,+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia?
>>+Eikä+Jeesuskaan+mitään+ulostusta+olisi+maininnut,+jos+ei+juuri+ruoasta+olisi+ollut+kyse+(=+mikä+menee+suusta+sisään).+<<
Selitän+uudestaan+niin+ehkä+ymmärrät.+Fariseukset+syyttivät+opetuslapsia+epäpuhtain+käsin+syömisestä.+Opetuslapsia+ei+syytetty+saastaisten+eläinten+syömisestä.+Fariseukset+uskoivat+että+epäpuhtain+käsin+kun+syö,+niin+saastaisuus+menee+suusta+sisään+ja+saastuttaa+ihmisen.+Siksi+he+olivat+kehittäneet+oman+perinnäissäännön,+käsien+pesun+ennen+ruokailua,+jota+juutalaiset+yhä+tänä+päivänä+noudattavat.+Jeesus+opetti+että+se+mikä+menee+suusta+sisään+ei+saastuta+ihmistä,+eli+että+epäpuhtain+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä.+Tämä+oli+Jeesuksen+koko+opetuksen+pointti,+että+pesemättömin+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä+ja+perinnäissääntö+käsien+pesusta+on+näin+ollen+turha.+Se+mikä+tulee+ihmisestä+ulos,+sen+sijaan+Mooseksen+lain+mukaan+saastuttaa,+nimittäin+uloste.+Jeesus+siis+kertoo+tässä+kakkavitsin+:)+Jeesus+ei+opettanut,+että+nyt+saa+syödä+epäpuhtaita+eläimiä.+JOS+Jeesus+opetti+että+saastaisia+eläimiä+saa+syödä,+eikö+ole+omituista,+että+Pietari+ei+ymmärtänyt+tätä+opetusta,+sillä+hän+sanoo+(Apt.+10)+ettei+ole+koskaan+syönyt+mitään+epäpuhdasta+tai+saastaista?+Olisi+ristiriitaista,+jos+Jeesus+nuhdeltuaan+ensin+fariseuksia+Jumalan+käskyn+hylkäämisestä,+itse+hylkäisi+Jumalan+käskyn.
Sanot+että+Pietarilla+nimittäin+välähti.+Välähti+mitä?+Pietarilla+välähti+näyn+saatuaan+että+emme+saa+sanoa+ketään+ihmistä+epäpuhtaaksi+tai+saastaiseksi,+vaan+evankeliumi+on+saarnattava+myös+pakanoille.+Pietarille+ei+välähtänyt+että+saastaisia+eläimiä+saa+nyt+syödä.+Sanot+että+Pietari+ei+laittanut+tätä+meille+pakanakristityille.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+ruokasäädökset+koskevat+ainoastaan+juutalaisia?+Pietari,+Paavali+ja+muut+apostolit+noudattivat+varmasti+koko+ikänsä+kosher+ruokavaliota.+Paavali+sanoo+oikeuden+edessä+ettei+ole+mitään+rikkonut+Mooseksen+lakia+vastaan.+Miksi+Paavali+ei+rikkonut+Mooseksen+lakia,+jos+kerta+Mooseksen+laki+hänen+opetuksensa+mukaan+oli+kumottu?+Hölmöähän+se+olisi+noudattaa+kumottua+lakia+vain+huvikseen!
Olen+pahoillani,+mutta+Mooseksen+laissa+ei+ole+ruuan+valmistuksesta+tai+astioista+mitään+ohjetta.+Laitapa+tänne+jakeet,+jos+niitä+muka+on.+Ne+ovat+perinnäissääntöjä.
Älä+ihmeessä+luota+minuun,+luota+yksin+Jeesukseen+ja+Raamatun+sanaan.+
>>+Älä+nyt+kuitenkaan+taas+laita+sitä+Raamatun+kohtaa,+vaikka+laittaisit+miljoona+kertaa,+en+ole+kannallasi.+<<
Jotenkin+sinun+tulee+pystyä+selittää+Jeesuksen+sanat,+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Miksi+et+usko+Jeesusta?
05.08.2017 00:16
Ruokasäädökset+on+aivan+eri+juttu.+Siinä+ei+ole+mitään+kulttuurisidonnaista,+että+Jumala+on+lajitellut+eläimet+puhtaisiin+ja+saastaisiin.+Saastaisten+eläinten+syönti+on+Jumalalle+kauhistus.
"Älä+syö+mitään,+mikä+on+kauhistus."+5.+Moos.+14:3
04.08.2017 22:28
758 / 845