Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voin+tunnustaa+koulun+naamiaisissa+kerran+pukeutuneeni+naiseksi.+Toivottavasti+Jumala+armahtaa,+en+ollut+silloin+uskossa+kyllä.+Liekö+tuollainen+harmitonta+hupia+vai+syntiä,+sitä+en+ihan+varmuudella+voi+sanoa.+Onko+OK+teatterissa+miehen+pukeutua+naiseksi?+Jaa-a.
04.08.2017 22:26
Jos+yhtään+tulkitsee+Raamattua+Jumalan+sanana,+leimataan+fundamentalistiksi.+Ilmeisesti+liberaaleille+kelpaa+ainoastaan+allegorinen+tulkinta+jakeesta+kuin+jakeesta.
04.08.2017 22:20
>>+Raamattu+ei+kuitenkaan+kuvaa+homoseksuaalisuutta+sen+suurempana+syntinä+kuin+mitään+muutakaan.+<<
Homoseksistä+Raamatussa+määrätty+rangaistus+on+kuolemantuomio,+joten+se+on+samassa+sarjassa+kuin+aviorikos,+murha+ja+sapatin+rikkominen.+Raamatun+mukaan+se+on+Herralle+kauhistus,+aivan+kuten+hiirten+syöminen.
04.08.2017 22:08
Ja+pukeutuuhan+elokuvassa+Sankarit+sukkahousuissa+Robin+Hood+sukkahousuihin.
04.08.2017 21:45
"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+(3.+Moos.+18:22)
Fundamentalistinen+tulkinta+on,+että+homoseksi+on+kielletty.+Liberaali+tulkinta+on,+että+tässä+ei+puhuta+yhtään+mitään+homoseksuaalisesta+käyttäytymisestä.
04.08.2017 21:43
"Nainen+älköön+käyttäkö+miehen+tamineita,+älköönkä+mies+pukeutuko+naisen+vaatteisiin;+sillä+jokainen,+joka+niin+tekee,+on+kauhistus+Herralle,+sinun+Jumalallesi."+5.+Moos.+22:5
Huomatkaa,+toisen+sukupuolen+vaatteisiin+pukeutuminen+on+Herralle+kauhistus,+joten+vakavasta+käskystä+on+kyse.
Pukeutuminen+riippuu+hyvin+paljon+kulttuurista.+Länsimaissa+housut+ovat+naisilla+normi,+idässä+miehet+pukeutuvat+hameisiin,+samoin+skotlannissa+kilttiin.+Mutta+kyllä+se+esimerkiksi+trasvestiittien+kohdalla+on+selkeä+tapaus,+jos+mies+meikkaa+itsensä+naisen+näköiseksi+ja+vetää+hameen+ylleen.+Turha+yrittää+selittää+että+pukeudutaanhan+skotlannissakin+kilttiin.
04.08.2017 21:36
Tuossa+Jeremian+kohdassa+sanotaan+alkukielellä+että+minä+panen+Tooran+heidän+sisimpäänsä.+Miten+siis+voidaan+väittää+että+uudessa+liitossa+Toora+on+kumottu?+Täysin+älytöntä.
04.08.2017 21:29
>>+Mooseksen+laki+ja+säädökset+ovat+kyllä+sellaisia,+että+kovasti+pitäisi+opiskella,+että+kaiken+sisäistäisi+ja+jos+vielä+pitää+elää+sen+mukaan,+taitaa+mennä+vaikeaksi.+<<
Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+meidän+vaikea+noudattaa+eikä+mikään+raskas+taakka:
++++”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
>>+Toisaalta+voi+tietysti+kysyä+sitäkin,+että+koskeeko+pakanoita+Mooseksen+laki?+Ja+ylipäätään,+eikö+meidän+tulisi+elää+Uuden+Testamentin+opetusten+mukaan?+<<
Koskeeko+kymmenen+käskyä+pakanoita?+Jos+Mooseksen+laki+on+kumottu,+eikä+se+tarkoita+että+silloin+saa+tappaa+ja+varastaa+ja+tehdä+huorin?+Jos+osa+lakia+on+edelleen+voimassa,+millä+kriteereillä+päätät+mikä+osa+on+voimassa+ja+mikä+ei?+Usein+laki+jaotellaan+seremonialakiin,+joka+on+kumottu+ja+moraalilakiin,+joka+uudessa+liitossa+kuulemma+on+edelleen+voimassa.+Miten+jaottelet+käskyt+seremonia-+ja+moraalikäskyihin,+kun+Raamattu+ei+sellaista+jaottelua+tunne?
Jeesuksen+mukaan+lakia+ei+ole+kumottu:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+eli+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+se+on+edelleen+voimassa:
++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Uuden+testamentin+opetus+ei+ole+vastoin+Mooseksen+lakia.+Mooseksen+lakia+ei+kumota+missään+kohtaa+Uutta+testamenttia.
04.08.2017 21:26
Onnea+sinulle+aivopestyjen+ja+eksytettyjen+porttokirkon+hapatuksen+sokaisemien+lampaiden+käännytykseen.+Toisten+haukkuminen+on+varmasti+hyvä+tapa+edetä.+Siunausta+ja+voimia+sinulle+suureen+tehtävääsi,+nyt+jää+hyvästi.
04.08.2017 21:19
Joo+kiitos+tästä+keskustelusta.+Poistun+koska+haukut+minua+aivopestyksi+ja+eksytetyksi.
04.08.2017 18:09
Koska+Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+Jumala+ja+ihminen+samaan+aikaan.+Tiedän+että+tämä+paradoksi+on+sinun+mahdoton+hyväksyä.+Mitä+järkeä+on+keskustella+sellaisen+ihmisen+kanssa,+joka+haukkuu+toisia+aivopestyiksi+eksytetyiksi?
04.08.2017 16:53
Kuvitteletko+haukkumalla+toisia+aivopestyiksi+eksytetyiksi+saavasi+ihmiset+kiinnostumaan+ja+klikkaamaan+typeriä+linkkejäsi?
04.08.2017 16:05
Tuhlaat+omaa+ja+muiden+aikaa,+koska+me+eksytetyt+emme+näe+valoa+kaiken+katolisen+hapatuksen+keskeltä.
04.08.2017 15:35
Olen+aivopesty+ja+eksytetty+joten+älä+tuhlaa+yhtään+enempää+kallisarvoista+aikaasi.
04.08.2017 15:33
Pidät+keskustelua+ajan+haaskauksena,+miksi+sitten+ylipäänsä+kirjoittelet+tänne?
04.08.2017 15:26
Et+halua+käydä+asiallista+keskustelua,+joten+antaa+olla.
04.08.2017 15:23
Kuka+nyt+on+väärentänyt+Raamattua?
04.08.2017 15:22
Ei+ole+mitään+käden+leikkausta+Mooseksen+laissa.+Ainakin+aviorikoksesta,+murhasta,+homoseksistä+ja+sapatin+rikkomisesta+on+määrätty+kuolemantuomio.
04.08.2017 15:12
Minä+olen+yllä+Raamatusta+osoittanut+lukuisia+kohtia,+jotka+todistavat+että+Jeesus+on+Jumala.+Sinä+et+halua+vastata+niihin,+koska+me+eksyneet+ja+aivopestyt+emme+ole+sen+arvoisia.+Joten+miksi+vouhotat+täällä+foorumilla?
04.08.2017 13:58
Mooses+käskee+kivittää+avionrikkojat!+Miten+on,+sinä+joka+uskot+että+ei+saa+tehdä+huorin,+montako+avionrikkojaa+olet+kivittänyt?!?
04.08.2017 13:54
759 / 845