Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloittaja+on+poistanut+toisen+käskyn,+älä+tee+mitään+kuvaa,+jakanut+kymmenennen+käskyn+kahtia+ja+raiskannut+neljännen+käskyn+muotoon+"Muista+pyhittää+lepopäivä",+kun+alkuteksti+puhuu+sapatinpäivästä.+Oikeat+kymmenen+käskyä+ovat+tässä:
1.+Älä+pidä+muita+Jumalia+minun+rinnallani
2.+Älä+tee+mitään+kuvaa
3.+Älä+turhaan+lausu+Herran+nimeä
4.+Muista+pyhittää+sapatinpäivä
5.+Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi
6.+Älä+tapa
7.+Älä+tee+huorin
8.+Älä+varasta
9.+Älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestä
10.+Älä+himoitse
02.08.2017 13:29
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamatussa+sanotaan+että+maapallo+on+lätty?+Väität+että+on+useita+kohtia,+antaas+kuulua.
02.08.2017 13:24
Kysymys+kuuluukin,+miksi+kristityt+viettävät+sunnuntaita,+kun+Raamatussa+ei+siihen+ole+mitään+ohjetta?
02.08.2017 13:05
Tässä+ei+sanota+että+te+otatte+vaarin+sapatista,+ja+se+on+paha+asia.+Puhutaan+vain+pakanoiden+päivistä+ja+kuukausista+joita+he+seuraavat.
02.08.2017 13:04
Ja+missäköhän+sapatista+pitää+muka+maksaa?
02.08.2017 13:01
Vaan+kun+Raamatussa+ei+sanota+että+muista+levätä+jonakin+päivänä+viikossa.+Raamatussa+käsketään+levätä+sapattina,+viikon+seitsemäntenä+päivänä,+eli+lauantaina.+Mitään+käskyä+levätä+minä+päivänä+huvittaa+ei+Raamatussa+ole.+Jumala+pyhitti+sapatinpäivän,+siksi+sapatti+on+pyhä,+mikään+toinen+päivä+ei+ole+pyhä.
02.08.2017 12:53
Ihminen+vanhurskautetaan+uskon+kautta,+ilman+lain+tekoja.+Me+siis+vanhurskaudumme+ilman+mitään+ehtoollisia+tai+muita+tekoja.
Sillä+Kristus+on+lain+loppu...+Tässä+kohtaa+on+kreikan+sana+telos+käännetty+loppu,+vaikka+se+tarkoittaa+pikemminkin+täyttymystä+ja+päämäärää.+Kristus+on+siis+lain+täyttymys,+ei+loppu.
02.08.2017 12:52
Tietysti+noudatan+ruokasäädöksiä.+Arkissa+oli+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria,+mutta+epäpuhtaita+vain+yksi+pari.+Siksi+Raamatun+mukaan+puhtaat+eläimet+ovat+geneettisesti+puhtaampia.+Olen+varma+että+ne+tulevat+Jumalalta.
02.08.2017 12:47
Ja+missäs+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+sanan+ja+sakramenttien+viettoon+kokoonnuttiin+pääosin+sunnuntaina?+Tietääkseni+Raamatussa+mainitaan+tasan+yhden+kerran,+Apt.+20:7,+että+seurakunta+oli+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä:
"+Ja+kun+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olimme+kokoontuneet+murtamaan+leipää,+niin+Paavali,+joka+seuraavana+päivänä+aikoi+matkustaa+pois,+keskusteli+heidän+kanssansa+ja+pitkitti+puhettaan+puoliyöhön+saakka."
Emme+voi+yhden+jakeen+perusteella+väittää,+että+kyseessä+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan+tuossa+jakeessa,+Paavali+oli+seuraavana+päivänä+lähdössä+pois.+Ei+kerrota,+että+olisi+kokoonnuttu+viettämään+lepopäivää+tai+juhlistamaan+ylösnousemusta.+Sakramenttien+viettämisestäkään+ei+sanota+mitään,+leivän+murtaminen+tarkoittaa+UT:ssa+tavallista+syömistä.
Ja+milloin+ja+millä+valtuudella+tuo+päätös+tehtiin?+Missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+tuosta+yhteisestä+päätöksestä?+Sanot+että+sapatin+on+itse+Kristus+lakkauttanut.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Kristus+lakkautti+sapatin?+Väitän,+että+ei+missään.
01.08.2017 23:56
Ne+ihmiset,+jotka+nielevät+kirkon+opetukset+mukisematta,+ovat+niitä+jotka+suhtautuvat+kritiikittä+Raamattuun.+Minä+en+kritiikittä+niele+mitään,+en+sunnuntai+harhaoppia+enkä+ehtoollista+enkä+vauvakastetta+jne.+Minulle+ei+ole+mikään+ongelma+muuttaa+kantaani,+jos+joku+Raamatun+pohjalta+vakuuttaa+minut.
Raamatusta+ei+löydy+perusteluita+mille+tahansa.+Se+on+Jumalan+sanaa+ja+sellaisena+meidän+aivoillamme+ymmärrettävissä.+Tietysti+konteksti+tulee+huomioida,+ettei+tulkitse+kirjaimellisesti+kohtia+joita+ei+ole+tarkoitettu+kirjaimellisesti+tulkittaviksi.+Jeesus+esimerkiksi+ei+tarkoita+että+hän+on+kirjaimellisesti+ovi,+viinipuu+tai+tie.+Eikä+Jeesus+tarkoita+että+ehtoollisaineet+ovat+kirjaimellisesti+hänen+ruumis+ja+veri.
01.08.2017 23:00
En+voi+millään+uskoa,+että+Jeesuksella+oli+mielessään+kirkossa+suoritettava+rituaali,+jossa+tarjoillaan+pieni+pyöreä+öylätti+ja+pikku+tilkka+viiniä.+Helluntaikirkon+kanta+lienee+lievempi,+mutta+luterilainen+kirkko+opettaa+että+ehtoollisaineet+ovat+Jeesuksen+tosi+ruumis+ja+tosi+veri.+Tällaista+älyttömyyttä+minun+on+mahdoton+uskoa,+että+Jumala+tekisi+kaksinkertaisen+ihmeen+-+ehtoollisaineet+muuttuvat+Jeesuksen+ruumiiksi+ja+vereksi,+mutta+mitään+muutosta+ei+näy!+Kirkko+opettaa+että+ehtoollisella+saadaan+synnit+anteeksi.+Jos+näin+on,+on+erikoista+että+Paavali+ei+mainitse+asiasta+kirjeissään,+joissa+hän+puhuu+vanhurskauttamisesta.+Luulisi+että+Raamattu+mainitsisi+näin+mullistavasta+asiasta,+jos+syntien+anteeksisaaminen+todella+tulee+ehtoollisaineiden+nauttimisesta.
01.08.2017 22:53
>>+että+Jeesus+kristus+on+täydellisesti+ihminen,+ei+mitään+muuta.+<<
Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+enemmän+kuin+vain+ihminen,+hän+oli+itse+Jumala.+Tämä+ei+ole+mikään+katolilaisten+harhaoppi,+vaan+suora+Raamatun+fakta.
"Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala."+Joh.+1:1
"Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta."+Joh.+1:14
"Sentähden+juutalaiset+vielä+enemmän+tavoittelivat+häntä+tappaaksensa,+kun+hän+ei+ainoastaan+kumonnut+sapattia,+vaan+myös+sanoi+Jumalaa+Isäksensä,+tehden+itsensä+Jumalan+vertaiseksi."+Joh.+5:18
"Minä+ja+Isä+olemme+yhtä."+Joh.+10:30
"Sillä+hänessä+asuu+jumaluuden+koko+täyteys+ruumiillisesti"+Kol.+2:9
Voisin+siteerata+useampiakin+jakeita,+mutta+veikkaan+että+sinulla+on+metodisi+kyseenalaistaa+jae+kuin+jae+Raamatusta.
01.08.2017 15:26
>>+Sitä+asiaa+ei+mainita+kuin+kahdessa+hyvin+monitulkintaisessa+ja+kyseenalaisessa+Raamatun+kohdassa.+<<
Jeesuksen+neitseestä+syntymisestä+kerrotaan+Raamatussa+selvästi+ja+täysin+yksiselitteisesti.+Mikä+sinä+olet+väittämään+toisia+Raamatun+kohtia+kyseenalaisiksi?+Tuolla+metodilla+voit+kyseenalaistaa+mitä+tahansa,+eikä+Raamatusta+jää+kohta+enäää+mitään+jäljelle.
01.08.2017 15:17
Katsos+kun+Jeesus+ei+ollut+ihminen+vaan+Jumala.+Joten+hän+ei+tehnyt+virheitä.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+kerrota+Jeesuksen+tehneen+ainuttakaan+virhettä.+Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+täysin+synnitön+ja+virheetön+karitsa.
Olisiko+aika+ottaa+Raamatun+todistus+vakavasti?+Sepität+täällä+toinen+toistaan+ihmeellisempiä+taruja+omasta+päästäsi.
01.08.2017 15:15
Pitäisikö+sokeasti+seurata+kirkon+oppeja+ja+dogmeja,+olisko+se+sinun+mielestäsi+parempi?+Minä+sentään+osaan+perustella+kantani+Raamatulla.
01.08.2017 13:11
Miten+ihmisen+kuolema+ristillä+voi+kuitata+koko+maailman+synnit?+Jos+Jeesus+oli+vain+ihminen,+hän+oli+valehtelija+eikä+sellaisen+huijarin+seuraamisessa+ole+mitään+itua.
31.07.2017 23:56
>>+Jeesus+ei+voi+olla+ihminen+ja+Jumala+yhtä+aikaa...+hän+on+jompi+kumpi,+mutta+ei+molempia.+Ihminen+on+luotu+olento+ja+kokonaan+eri+olevainen+kuin+Jumala.+<<
Kumpi+Jeesus+mielestäsi+on?
31.07.2017 23:27
Veren+syönti+kielletään+Raamatussa+selvästi.+Miten+siis+rituaali,+jossa+nautitaan+verta,+voisi+olla+Jumalan+asettama?
31.07.2017 23:20
Voisiko+nämä+henkilökohtaisuuksiin+menevät+hyökkäykset+jo+lakata?+Se+mitä+minä+annan+ei+kuulu+kenellekään+muulle+kuin+minulle+ja+Jumalalle.
31.07.2017 23:18
En+tietenkään+nauti+ehtoollista,+olet+siinä+oikeassa.+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+viettää+ehtoollista+ja+Jeesuksen+"ehtoollisen+asetussanat"+on+yksi+pahiten+väärin+ymmärrettyjä+kohtia+Raamatussa.
31.07.2017 23:17
764 / 845