Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Häntäluulla+on+tärkeä+funktio,+siihen+kiinnittyy+useampi+jänne+ja+lihas.+Se+ei+ole+mikään+surkastunut+häntä.+Miten+selität+että+kala+on+oppinut+kävelemään+kuivalla+maalla+ja+siinä+samassa+kehittänyt+itselleen+keuhkot+joilla+hengittää+ilmaa?
03.06.2017 14:27
>>+Mooseksen+Lakia+ei+ole+kirjoitettu+uskovien+sydämiin.+<<
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Alkukielessä+on+tässä+kohtaa+sana+Toora,+joten+kyllä+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+uskovien+sydämiin.
03.06.2017 14:24
>>+Jumala+ei+ylipäätään+halua+käskyjen+kanssa+hallita+lapsiaan.+<<
Miksi+sitten+Jumala+antoi+ihmiskunnalle+lain?+Eiköhän+se+annettu+noudatettavaksi,+ei+rikottavaksi.+Et+vastannut+kysymykseeni,+saako+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+kun+laki+kerta+on+sinun+mukaasi+kumottu?
>>+sallitte+määrätä+itsellenne+säädöksiä:+Älä+tartu,+älä+maista,+älä+koske!++<<
Tässä+on+kyse+ihmisten+keksimistä+perinnäissäännöistä,+ei+Jumalan+laista.
02.06.2017 14:59
Jos+laki+ei+ole+enää+voimassa,+tarkoittaako+se+että+ei+tarvitse+enää+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseä,+saa+tehdä+huorin,+tappaa+ja+varastaa?
02.06.2017 14:31
"Jeesus+ei+ole+antanut+yhtään+kastekäskyä.+"+???
Mt.+28:19:+"Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen"
02.06.2017 14:29
Niin+hidas+prosessi+että+sitä+ei+havaita,+mutta+liian+nopea+jotta+fossiileihin+jäisi+siitä+todisteita.+Kalan+kehittymisestä+nisäkkääksi+ei+ole+mitään+todisteita.+Evoluutio+on+pahinta+huuhaata+ikinä.
02.06.2017 14:27
Ilmeisesti+argumenttisi+kuuluu,+että+koska+kuitenkin+rikkoo+lakia+jossakin+kohtaa,+on+koko+laki+kumottu?+Tietysti+tulee+noudattaa+koko+lakia,+emme+voi+pilkkoa+sitä+osiin+ja+väittää+että+vain+osa+lakia+koskee+meitä.+Joko+laki+on+kumottu+kokonaan,+tai+sitä+ei+ole+ollenkaan+kumottu.+Ja+Raamatun+mukaan+lakia+ei+ole+kumottu.+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+raskas+taakka.
01.06.2017 21:27
>>+Koko+minun+uskossaoloni+aikana+on+kaikissa+yhteyksissä+painotettu+sitä,+että+Raamatun+opit+pitää+perustella+ainakin+kahden+raamatunjakeen+avulla,+muuten+asiaa+ei+pidetä+virallisesti+oikeana.+<<
Täyttä+hölynpölyä.+Jos+Raamattu+on+kokonaan+Jumalan+sanaa,+yksikin+jae+riittää.+Matt+18:16+ja+2.Kor13:1+puhutaan+molemmissa+ihmisistä+todistajina,+mikä+käy+selväksi+jos+luet+kyseiset+kohdat+kokonaisuudessaan:
"Mutta+jos+hän+ei+sinua+kuule,+niin+ota+vielä+yksi+tai+kaksi+kanssasi,+'että+jokainen+asia+vahvistettaisiin+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla'."+Mt.+18:16
"Kolmannen+kerran+minä+nyt+tulen+teidän+tykönne.+Kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla+on+jokainen+asia+vahvistettava."+2.+Kor.+13:1
Kummassakaan+jakeessa+ei+ole+kyse+siitä,+että+Raamatusta+pitäisi+löytyä+kahden+tai+kolmen+jakeen+todistus+jotta+asia+olisi+"virallisesti+oikea".
Helluntaipuolella+joku+väitti+että+kastekäsky+"Isän,+Pojan+ja+Pyhän+Hengen"+nimeen+olisi+myöhempi+lisäys.+Tämä+on+täyttä+puppua,+sillä+kriittisen+laitoksen+mukaan+tuo+lause+löytyy+kaikista+käsikirjoituksista.+Ei+siis+ainoastaan+varhaisimmista+käsikirjoituksista,+vaan+kaikista.
Kastaminen+Isän,+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+mukaan+on+täysin+raamatullista+eikä+sen+pitäisi+olla+mikään+ongelma.+Pahoin+pelkään+että+aloittaja+on+eksynyt+kolminaisuuden+kieltäjien+propagandaan.
01.06.2017 21:23
Joopa+joo.+Havaitsemme+luonnossa+että+sudesta+voi+jalostaa+eri+rotuisia+koiria,+mutta+emme+koskaan+havaitse+että+esim.+yksisoluisesta+organismista+voisi+jalostaa+monisoluisen.+Havaitsemme+siis+luonnossa+mikroevoluutiota+mutta+emme+koskaan+makroevoluutiota.
"Kukaan+ei+ole+koskaan+väittänyt+että+koirista+tulisi+hevosia."+Evolutionistit+väittävät+vielä+älyttömämpiä,+väittäessään+että+kalasta+on+kehittynyt+nisäkäs+tai+apinasta+ihminen.+Tällaisesta+makroevoluutiosta+meillä+ei+ole+mitään+todisteita.
01.06.2017 21:08
Kreationistit+uskovat+mikroevoluutioon+(että+sudesta+voi+"kehittyä"+koira)+mutta+eivät+makroevoluutioon+(että+yksisoluinen+organismi+kehittyisi+monisoluiseksi).+Mikä+tässä+on+ongelma?+Luonnossa+havaitsemme+mikroevoluutiota,+mutta+emme+koskaan+makroevoluutiota.+Yhdestäkään+bakteerista+ei+ole+kehittynyt+monisoluista+organismia+eikä+uusia+rakenteita+synny+organismeille.+Kaikki+lajit+rappeutuvat+geneettisesti,+uutta+geneettistä+informaatiota+ei+synny.
01.06.2017 20:53
>>+Mooseksen+Laki+oli+pyhä+ja+vanhurskas+ja+hyvä+<<
Miten+niin+oli?+Raamatun+mukaan+se+on+sitä.
01.06.2017 20:47
Et+selvästi+ole+tutustunut+kreationismiin.+Kreationistit+eivät+ole+koskaan+väittäneet+että+lajiutumista+ei+tapahtuisi.+Kyse+on+nk.+mikroevoluutiosta,+jota+tapahtuu+esimerkiksi+lemmikkieläinten+kohdalla.+Yhdestä+sudesta+tms.+koiraeläimestä+on+lajiutunut+kaikki+nykyisin+tuntemamme+koiralajit.+Mutta+koira+ei+voi+muuttua+kissaksi+tai+hevoseksi,+tämä+olisi+makroevoluutiota,+jota+ei+ole+koskaan+havaittu+tapahtuvan+maapallolla.+Kreationistit+siis+uskovat+että+kaikki+nykyiset+lajit+polveutuvat+arkissa+olleista+lajeista.+Lajiutumista+tapahtuu,+mutta+kaikki+maapallon+eläimet+eivät+ole+polveutuneet+yhdestä+alkueläimestä.+"Evoluutiolla"+on+rajansa.+Lisäksi+kreationistit+uskovat+että+tulvan+jälkeen+lajit+rappeutuivat+geneettisesti.+Se+selittää+miksi+ihmisenkin+elinikä+laski+rajusti+tulvan+jälkeen,+ennen+tulvaa+ihmiset+elivät+lähes+tuhatvuotisiksi.+Ja+se+että+puhtaita+eläimiä+oli+arkissa+seitsemän+paria+on+merkittävää,+sillä+se+tarkoittaa+että+puhtaat+lajit+ovat+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset,+ja+täten+meille+terveellisempiä+ravinnoksi.
01.06.2017 17:15
Miksi+90+miljoonaa+elukkaa?+Kutakin+lajia+yksi+pari,+puhtaita+seitsemän+paria.+Nooa+otti+esimerkiksi+kissaeläimistä+yhden+parin,+josta+myöhemmin+lajiutuivat+kaikki+nykyään+tuntemamme+kissaeläimet.+Arkkiin+ei+siis+tarvinnut+tunkea+jokaikistä+kissaeläintä+mitä+maan+päältä+löytyy.+Näin+ollen+kaikki+lajit+mahtuivat+helposti+arkkiin.
01.06.2017 16:20
Mooseksen+laki+ei+ole+synnin+ja+kuoleman+laki.+Lisäilet+Jumalan+sanaan+jotain+mitä+siellä+ei+ole.+Paavalin+mukaan+Mooseksen+laki+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä,+kuten+itse+yllä+osoitit.
01.06.2017 16:17
Ja+mitenköhän+sinä+muka+todistit+että+Raamattu+on+kusetusta?
01.06.2017 16:08
>>++Minä+en+ole+sanonut+sinua+kertaakaan+idiootiksi.+<<
Suora+lainaus:+"Sinä+olet+idiootti+sen+takia+että+sinun+on+pakko+tulla+pätemään+ja+korjaamaan+kaikki+väitteet+koska+haluat+olla+oikeassa."+http://keskustelu.suomi24.fi/t/14863057/jumalan-viha-on-kuohumassa#comment-90046353
Eli+olet+jälleen+väärässä.+Lakkaa+jo+hyvä+mies+ennen+kuin+pahemmin+nolaat+itsesi.
Minulle+tosin+on+aivan+sama+jos+joku+vähän+haukkuu+idiootiksi,+ymmärrän+että+tällä+foorumilla+toisten+haukkuminen+on+enemmän+sääntö+kuin+poikkeus.
01.06.2017 15:10
Ihmiset+jotka+korostavat+että+elämme+armon,+emmekä+lain+alla,+väittävät+että+armon+alla+lakia+ei+tarvitse+noudattaa,+eli+että+saa+tehdä+syntiä.+Se+että+armon+alla+ei+Raamatun+mukaan+saa+tehdä+syntiä,+tarkoittaa+että+armon+alla+tulee+noudattaa+lakia.+Laki+on+siis+edelleen+voimassa.
01.06.2017 14:45
Voin+myöntää+olleeni+väärässä,+että+en+huomannut+että+myös+lintuja+piti+ottaa+seitsemän+paria.+Minä+sentään+uskallan+myöntää+olleeni+väärässä.+Mutta+sinä+olet+väärässä+kun+väitit+että+kaikkia+lajeja+otettiin+arkkiin+vain+yksi+pari,+etkä+jostain+syystä+usko+selvää+Raamatun+sanaa+että+puhtaita+lajeja+ja+lintuja+piti+ottaa+seitsemän+paria.+Olen+haukkunut+sinua+epeliksi,+mikä+on+mielestäni+paljon+lievempi+ilmaus+kuin+idiotti.
01.06.2017 14:42
Donald+Trump+ei+ole+helluntailainen+eikä+babtisti,+vaan+reptiliaani,+kuten+kaikki+Amerikan+presidentit.
01.06.2017 14:38
>>+uskoontullut,+eli+Jeesukseen+uskova+ei+ole+enää+Mooseksen+lain+alla+<<
Ja+näin+sanotaan+missä+kohtaa+Raamattua?
01.06.2017 14:37
782 / 845