Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. Varsinkin tärkeissä opillisissa asioissa opit on pyrittävä perustelemaan hyvin.
Matt 18:16'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
2.Kor13:1 Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
Matteuksen kastekäsky:
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tätä kastekäskyä on mahdollista kritisoida monellakin tavalla mutta nyt keskitytään siihen tosiasiaan, että tässä mainitaan "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastaminen. Tuota "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeä" kun ei mainita missään muualla Raamatussa eikä varsinkaan kasteen yhteydessä. Siksi sen käyttäminen ei ole virallista eikä oikein.
Sen sijaan Raamatusta löytyy paljon paikkoja, joissa kaste suoritettiin Jeesuksen nimeen.
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apt 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apt 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Room 6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Gal 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
1.Kor 1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
Raamattu tuntee vain yhden Jumalan nimen, joka pelastaa, se on se nimi, jota pitää käyttää myös kasteen yhteydessä.
Apt. 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Jos Jeesus käski opetuslapsiensa kastaa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", miksi opetuslapset eivät kertaakaan kastaneet siihen nimeen vaan käyttivät aina Jeesuksen Kristuksen nimeä? Mietipä sitä!
Tästä seuraa, että sinut, joka on kastettu "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on kastettu väärin. Sinun pitäisi mennä ottamaan oikea kaste Jeesuksen nimeen.
Väärä kaste luterilaisilla
21
188
Vastaukset
- EPÄUSKONSYNNISSÄ
kuule jos sulla on jotain Jeesusta vastaan niin selvitä itse se Luojasi kanssa .Voit ihan rukouksella ottaa kontaktin Jeesukseen . Pyydä synnit anteeksi ja sitten esitä asiasi ,voit rukoilla ääneen Hän kuulee kyllä ,tietääpä syntisikin tarkkaan ja epäusko on niistä suurin .amen. PEITE POISTUU AINOSTAAN NOSTAMALLA KATSEENSA JEESUKSEEN . ( PERHEKUNTA TARKOITTAA VAUVASTA VAARIIN JA ISÄPOIKAPYHÄHENKI JEESUSTA .)
- laj8
Sinä olet käsittänyt asian aivan päinvastoin. Luterilaisella kirkolla on jotain Jeesusta vastaan, kun Jeesuksen nimi ei kelpaa sille edes silloin, kun ihmisiä kastetaan. On vedetty hatusta tuollainen komealta kalskahtava "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi", joka ei ole raamatullinen eikä kristillinen nimi.
- wm34
Kirkko ei ketään pelasta eikä oppi pelasta. Jeesus on ainoa, joka pelastaa, mutta luterilainen kirkko vierastaa Jeesusta.
J.Nasaretilaisen eettisiä opetuksia nykykirkko kuitenkin noudattaa paremmin kuin ennen.
Väärin kastettu väitettä voi verrata "väärin sammutettu" sanontaan.
- gthhhh
Ok--
Eikö tuo nyt ole sama miten se symbolinen läträys tehdään. Kuka mitenkin haluaa...
>> Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. <<
Täyttä hölynpölyä. Jos Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, yksikin jae riittää. Matt 18:16 ja 2.Kor13:1 puhutaan molemmissa ihmisistä todistajina, mikä käy selväksi jos luet kyseiset kohdat kokonaisuudessaan:
"Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'." Mt. 18:16
"Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." 2. Kor. 13:1
Kummassakaan jakeessa ei ole kyse siitä, että Raamatusta pitäisi löytyä kahden tai kolmen jakeen todistus jotta asia olisi "virallisesti oikea".
Helluntaipuolella joku väitti että kastekäsky "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen olisi myöhempi lisäys. Tämä on täyttä puppua, sillä kriittisen laitoksen mukaan tuo lause löytyy kaikista käsikirjoituksista. Ei siis ainoastaan varhaisimmista käsikirjoituksista, vaan kaikista.
Kastaminen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen mukaan on täysin raamatullista eikä sen pitäisi olla mikään ongelma. Pahoin pelkään että aloittaja on eksynyt kolminaisuuden kieltäjien propagandaan.- varokaa.heitä
Aamen.
Matt.28: 18- 20, ovat Vapahtajamme Jeesuksen omia sanoja, sekä ainoa kastekäsky, jonka Hän on anatanut.
Uudestikastajat hakevat jotain erikoista sanottavaa, jolla he kalastelevat ihmisiä yhteyteensä, tämä on petos Jeesusta vastaan.
Alusta asti, ovat apostolit toimineet juuri tuon käskyn mukaan, ensimmäisiltä vuosikymmeniltä.
Uudesti kastajat ovat aloittaneet toimintansa vasta 1800- luvulta, onhan siinä jo todistusta kerrakseen.
Näille eksyteyille on asiasta kokolailla turhaa puhua, he julistavat juuri sitä toista evankeliumia, josta Raamattu varoittaa, kiertävät meret ja mannut, tehdäkseen yhden käännynnäisen ja kun joku on siksi tullut, he tekevät hänestä helvetin lapsen, kahtavertaa pahemman, kuin itse ovat.
Näin Jeesus meille julistaa.
- gt55989
Jeesus ei ole antanut yhtään kastekäskyä. Lähetyskäskyjä hän on antanut.
Luukas 24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.""Jeesus ei ole antanut yhtään kastekäskyä. " ???
Mt. 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"- varokaa.heitä
Saivartelet, siis nimim. gt55989, eihän näinajatellen Jeesus ole antanut yhtään lähetyskäskyäkään, silti Matt.28: 18- 20 tulkitaan lähetyskäskyksi, joka pitää sisällään myös kastamisen.
Matt. 24 liittyy hyvin oleellisesti siihen, mitä Jeesus tuossa 28 luvun lopussa käskee seuraajiensa tehdä, esim. näin;
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Mitä tulee esittämiisi Raamatun paikkoihin, kerrotko miten ne liittyvät lähetyskäskyyn ?
(mikäli voidaan sopia, että Jeesus antoi lähetyskäskyn Matt.28 lopussa)
Jeesus antaa uuden käskyn muistaakseni Joh. evankeliumissa;" Uuden käskyn minä annan teille, että te rakastatte lähimmäistä niinkuin itseänne", (muistista).
- Ja.Apt.4.12
Laj8 on oivaltanut oikein. Kolos. 3:17.
- lqs9
Apostolinen kaste suoritetaan joka tapauksessa Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apostolit eivät kertaakaan kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Apostolit tiesivät paremmin kuin katolinen tai luterilainen kirkko, mihin nimeen pitää kastaa. Nuo kirkkolaitokset eivät ole apostoliselle perustukselle rakennettuja.
- Ymmärrän.asian
Oikein opettaa lqs9.
Opetan samoin. - Raamattua.vain
Jos lapsikastetta verrataan alkuseurakunnan kastetapaan, on se raamatulle vieras kaste. Mutta katekismuksesta luettuna lapsikaste on oikea. Kumpi lähde on luotettava?
Paavali kirjoittaa mielestäni hyvinkin ymmärrettävästi kasteesta. Muistaakseni Roomalaiskirjeessä
- mitä.sanot
Tiivistä asia omin sanoin.
mitä.sanot kirjoitti:
Tiivistä asia omin sanoin.
Vaikea kirjoittaa puhelimella kun jumittaa
- mitä.sanot
Eerikatässämoi kirjoitti:
Vaikea kirjoittaa puhelimella kun jumittaa
No nyt olet koneella.
mitä.sanot kirjoitti:
No nyt olet koneella.
Sinähän näkijä olet. Nyt kyllä näit väärin. 😊
- nftgg
Paavali ei missään kirjoita lapsikasteesta yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172354Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2412033Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071802Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021461Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481356Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu561263Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1811170- 941110
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.151985Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14931