Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Se+on+rikkomusten+tähden+jäljestäpäin+lisätty+olemaan+siihen+asti,+kunnes+oli+tuleva+se+siemen+(Jeesus),+jolle+lupaus+oli+annettu;+ja+se+säädettiin+enkelien+kautta,+välimiehen+kädellä.+<<
Alkukielessä+ei+ole+sanaa+"jäljestäpäin".+"Kunnes"+ei+tarkoita+että+laki+ei+enää+sen+jälkeen+olisi+voimassa.+Vertaa+psalmi+110:1+"Herra+sanoi+minun+herralleni:+"Istu+minun+oikealle+puolelleni,+kunnes+minä+panen+sinun+vihollisesi+sinun+jalkojesi+astinlaudaksi"."+Istuuko+Jeesus+edelleen+Isän+oikealla+puolella?+Istuu,+vaikka+tuossa+sanotaankin+"kunnes...".+
Uudessa+liitossa+laki+eli+alkukielellä+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
30.05.2017 15:14
>>+VOISITKO+OSTAA+TAI+LAINATA+RAAMATUN,+NIIN+ETTEI+TARVISISI+TÄÄLLÄ+KYSELLÄ+JOTAIN+RAAMATUN+JAETTA?+<<
Voisitko+vihdoin+myöntää,+että+missään+kohtaa+Raamattua+ei+käsketä+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?+Jos+käskettäisiin,+ei+pitäisi+olla+sinulle+mikään+ongelma+postata+tänne+lukua+ja+jaetta.+Olet+itse+valehtelija,+kun+väität+tuollaista.
30.05.2017 15:02
Ja+minähän+olen+samaa+mieltä+siitä,+että+on+syntiä+olla+uskomatta+Jeesukseen.+Mutta+se+ei+ole+synnin+määritelmä.+Synnin+määritelmä+Raamatussa+löytyy+1.+Joh.+3:4+ja+se+kuuluu+"synti+on+laittomuus".+Siis+lain+rikkominen+on+syntiä.+Biblepost+on+väärässä.
30.05.2017 15:00
"Uhrikelpoisia+karjaeläimiä"+on+92+käännöksen+törkeä+käännösvirhe.+Alkukielellä+tuo+kuuluu+"הַבְּהֵמָ֣ה+הַטְּהוֹרָ֗ה"+habehemah+hatehowrah,+joka+tarkoittaa+"puhtaita+eläimiä".+http://biblehub.com/interlinear/genesis/7-2.htm+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+mainita+että+nuo+lajit+olivat+ravinnoksi+Nooalle+ollessaan+arkissa.
Dinosauruksista+tiedettiin+kun+Raamattua+kirjoitettiin.+Lue+Jobin+kirjasta+kuvaukset+behemotista+ja+leviatanista,+ne+eivät+voi+olla+mitään+muuta+kuin+dinosauruksia.+https://fi.wikipedia.org/wiki/Leviatan+https://fi.wikipedia.org/wiki/Behemot
30.05.2017 14:57
>>+Vaan+et+vieläkään+pysty+näyttämään,+Sanan+paikkaa+Johanneksen+kirjeestä,+missä+Johannes+puhuu+Mooseksen+laista+ja+kehottaa+noudattamaan+lakia+viimeiseen+piirtoon+asti.+<<
En+ole+väittänyt+että+Johannes+käskee+noudattamaan+lakia+viimeiseen+piirtoon+asti.+Osoitin+yllä+alkukielestä+että+Johannes+puhuu+Mooseksen+laista,+sanoessaan+että+synti+on+laittomuus.
Itse+olet+valehtelija+kun+väität+vastoin+Raamatun+sanaa,+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista.
>>+Jos+en+näytä+sinulle,+kakara+jotain+Sanan+paikkaa,+niin+ei+minun+kieltäytyminen+tee+Jumalan+Sanaa+tyhjäksi.+<<
Miksi+ihmeessä+kieltäydyt+näyttämästä+Sanan+paikkaa?+Voisiko+se+johtua+siitä,+että+Sanasta+ei+löydy+sitä+mitä+sinä+väität?+Joko+vihdoin+myönnät+että+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+käsketä+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?
>>+Olet+valehtelija+ja+valheesi+on+selvästi+nähtävillä+ja+osoittavissa+Raamatun+Sanasta.+<<
Annas+tulla+niitä+Raamatun+kohtia+sitten,+jotka+osoittavat+minun+olevan+väärässä.
29.05.2017 21:07
>>+Kerrohan+missä+kohtaa+Johannes+puhuu+Mooseksen+laista???+<<
1.+Joh.+3:4+"Jokainen,+joka+tekee+synnin,+tekee+myös+laittomuuden;+ja+synti+on+laittomuus."+Alkukielellä+eli+kreikaksi+tuo+sana+laittomuus+on+anomos,+a+-+vastaan,+nomos+-+lakia.+Nomos+tarkoittaa+Mooseksen+lakia.+"Short+Definition:+a+law,+the+Mosaic+Law"+http://biblehub.com/greek/3551.htm+Synti+on+siis+Mooseksen+lain+rikkomista.
>>+Taas+valehtelet+tapasi+mukaan,+en+ole+puhunut+mitään+lain+rikkomisesta.+Luuletko+että+en+tunne+Jumalan+Sanaa?+<<
Et+selvästi+tunne+Jumalan+Sanaa,+kun+väität+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista.+Suora+lainaus:+"Itse+asiassa+hän+tarkoittaa,+että+kristittyjen+tuleen+noudattaa+Mooseksen+lakia,+jonka+rikkomista+hän+valhetellen+nimittää+synniksi."+http://keskustelu.suomi24.fi/t/14863954/kristus-on-lain-loppu#comment-89982775
29.05.2017 18:33
Jos+olisit+lukenut+Kimmo+viisi+jaetta+edemmäs:
"Ja+Herra+sanoi+Nooalle:+"Mene+sinä+ja+koko+perheesi+arkkiin,+sillä+sinut+minä+olen+tässä+sukukunnassa+havainnut+hurskaaksi+edessäni.+Kaikkia+puhtaita+eläimiä+ota+luoksesi+seitsemän+paria,+koiraita+ja+naaraita,+mutta+epäpuhtaita+eläimiä+kutakin+yksi+pari,+koiras+ja+naaras."+1.+Moos.+7:1-2
On+täysin+mahdollista+että+dinosaurukset+kuolivat+sukupuuttoon+ennen+vedenpaisumusta+tai+sitten+sen+jälkeen.+Raamatussa+ei+sanota+ja+meillä+ei+ole+riittävästi+todisteita+suuntaan+tai+toiseen.+
"Jumala+käski+ottaa+kaikki+eläimet+ei+dinosauruksia"+vaan+kun+näin+ei+sanota+Raamatussa.
29.05.2017 18:24
>>+Millä+kriteereillä+itse+päätät+mikä+osa+Raamattua+on+Jumalan+sanaa+ja+mikä+tyhjää+sananhelinää+vain?+<<
Koko+Raamattu+on+Jumalan+sanaa.+Johanneksen+evankeliumi+ei+ole+mikään+runokokoelma,+toisin+kuin+esimerkiksi+psalmit.+Mikään+Joh.+1:1-5+ei+viittaa+että+kyseessä+olisi+pelkkä+runo.
29.05.2017 18:17
>>+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Jeesus+on+"Jumala+Kaikkivaltias!+"+?+<<
Jesaja+9:5+osuu+aika+lähelle:+"Sillä+lapsi+on+meille+syntynyt,+poika+on+meille+annettu,+jonka+hartioilla+on+herraus,+ja+hänen+nimensä+on:+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas."
29.05.2017 16:18
Johanneksen+mukaan+Sana+oli+Jumala,+ja+sanalla+hän+tarkoittaa+Jeesusta,+kuten+luemme+jakeesta+14.
"Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala."+Joh.+1:1
"Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta."+Joh.+1:14
>>+Johanneksen+runo+Joh.1:1-5,+ei+todista+yhtään+mitään!
Se+on+yhtä+tyhjän+kanssa!
Tyhjää+sananhelinää+vain!+<<
Millä+kriteereillä+päätät+mikä+osa+Raamattua+on+Jumalan+sanaa+ja+mikä+tyhjää+sananhelinää+vain?
29.05.2017 16:02
Et+voi+sivuuttaa+VT:n+surmaamisia+sun+muita+sillä+että+nyt+elämme+armotalouden+aikaa.+Edelleen+on+kysymys+siitä+miksi+Jumala+salli+niin+paljon+tappamista+VT:n+aikana,+eihän+Jumala+muutu.
29.05.2017 15:57
Jumala+ei+luonut+homoja.+Perisynnin+seurauksena+ihmiset+ovat+rappeutuneet+niin+että+on+kaikenlaisia+sairauksia,+vinoumia+ja+epäpuhtauksia.
29.05.2017 15:54
Pieni+korjaus,+arkkiin+lastattiin+puhtaita+lajeja+seitsemän+paria,+saastaisi+vain+yksi+pari.+Siksi+Raamatun+mukaan+puhtaat+lajit+ovat+tänä+päivänä+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset,+koska+ne+ovat+rappeutuneet+vähemmän.+Mistä+tiedät+että+arkissa+ei+ollut+dinosauruksia?+Poikaset+tai+pelkät+munat+olisivat+hyvin+mahtuneet+arkkiin.
29.05.2017 15:51
Olisin+tietysti+voinut+ilmaista+itseni+selvemmin,+jotta+ei+olisi+tullut+väärinkäsitystä.+Olisi+pitänyt+kirjoittaa+"missä+kohtaa+Raamattua+synti+määritellään+siten,+että+se+on+sitä,+että+ei+usko+Jeesukseen"?+Tällaista+synnin+määritelmää+ei+löydy+Raamatusta.+Raamatun+määritelmän+mukaan+synti+on+lain+rikkomista+1.+Joh.+3:4.
Tietysti+on+synti+olla+uskomatta+Jeesukseen,+mutta+se+ei+ole+synnin+määritelmä+Raamatun+mukaan.+Toivottavasti+tuli+selväksi.
Biblepost+on+tällä+palstalla+valehtelija,+väittäessään+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista+ja+että+Sanan+mukaan+uskovien+tulee+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.
29.05.2017 15:41
Olisin+tietysti+voinut+ilmaista+itseni+selvemmin,+jotta+ei+olisi+tullut+väärinkäsitystä.+Olisi+pitänyt+kirjoittaa+"missä+kohtaa+Raamattua+synti+määritellään+siten,+että+se+on+sitä,+että+ei+usko+Jeesukseen"?+Tällaista+synnin+määritelmää+ei+löydy+Raamatusta.+Raamatun+määritelmän+mukaan+synti+on+lain+rikkomista+1.+Joh.+3:4.
Tietysti+on+synti+olla+uskomatta+Jeesukseen,+mutta+se+ei+ole+synnin+määritelmä+Raamatun+mukaan.+Toivottavasti+tuli+selväksi.
Biblepost+on+tällä+palstalla+valehtelija,+väittäessään+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista+ja+että+Sanan+mukaan+uskovien+tulee+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.
29.05.2017 15:37
Olet+mestari+ymmärtämään+toisia+väärin.+En+ole+väittänyt+että+ei+ole+syntiä+olla+uskomatta+Jeesukseen.+Kyse+on+Biblepostin+väitteestä,+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista,+vaan+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+Raamatun+mukaan+synti+on+lain+rikkomista+1.+Joh.+3:4,+ei+pelkästään+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+On+paha+virhe+väittää+vastoin+Raamatun+sanaa+että+synti+ei+muka+ole+lain+rikkomista.+Biblepost+on+se+valehtelija+tässä+ketjussa,+en+minä.
29.05.2017 15:02
Kenties+voisit+auttaa+Biblepost+parkaa+ja+osoittaa+missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettämään+uuden+liiton+pääsiäistä,+kun+tunnet+kirjoitukset+noin+hyvin?+
Olet+mestari+ymmärtämään+toisia+väärin.+En+ole+väittänyt+että+ei+ole+syntiä+olla+uskomatta+Jeesukseen.+Kyse+on+Biblepostin+väitteestä,+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista,+vaan+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+Raamatun+mukaan+synti+on+lain+rikkomista+1.+Joh.+3:4,+ei+pelkästään+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+On+paha+virhe+väittää+vastoin+Raamatun+sanaa+että+synti+ei+muka+ole+lain+rikkomista.+Biblepost+on+se+valehtelija+tässä+ketjussa,+en+minä.
29.05.2017 14:58
>>+Ei+sapatti+eikä+edes+Mooses+voi+ketään+pelastaa.++<<
Kukaan+ei+ole+väittänyt+että+sapatti+tai+Mooses+pelastaa.+Mutta+uudessa+liitossa+ei+ole+lupa+rikkoa+lakia+eli+tehdä+syntiä.+Laki+on+siis+edelleen+voimassa,+armon+allakin.
29.05.2017 14:52
>>+Väitit+juuri,+että+ei+ole+synti+jos+ei+usko+Jeesukseen+!+<<
Oletan+että+tarkoitat+minua.+En+ole+väittänyt,+että+ei+ole+synti+jos+ei+usko+Jeesukseen.+Olen+väittänyt,+että+synti+on+lain+rikkomista,+niin+kuin+1.+Joh.+3:4+sanoo.+Biblepost+väittää+että+synti+ei+ole+lain+rikkomista,+vaan+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+Tämä+väite+on+väärin+ja+Biblepost+on+valehtelija.+Raamatun+mukaan+synti+on+lain+rikkomista,+ei+pelkästään+sitä+että+ei+usko+Jeesukseen.+Jos+synti+ei+ole+lain+rikkomista,+mistä+Jeesus+on+meidät+pelastanut?+Jos+ei+ole+lakia,+silloin+ei+tarvita+sovitustakaan.+Te+antinomistit+poljette+maahan+Jeesuksen+sovitustyön+väittämällä+että+ei+ole+lakia+eikä+syntiä.
29.05.2017 14:49
Jeesus+oli+juutalainen.+Kaikki+opetuslapset+olivat+juutalaisia.+Paavali+oli+juutalainen.+Kukaan+heistä+ei+missään+kohtaa+evankeliumia+"juoruile"+juutalaisista+yhtään+mitään.
28.05.2017 17:04
784 / 845