Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ut:ssa+ei+ole+jaettakaan+että+pakanoiden+kuuluisi+pitää+sapatti+eikä+mitään+todisteita+siitä+että+alkuseurakunnan+pakanat+niin+tekivät"
Miksi+UT:ssa+pitäisi+toistaa+mitä+VT:ssä+on+selvästi+sanottu?+Jeesuksen+mukaan+VT:n+laki+on+edelleen+voimassa,+kun+hän+sanoo+ettei+laista+katoa+pieninkään+piirto.+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+todistetta,+että+alkuseurakunta+ei+olisi+viettänyt+sapattia.+Varmasti+he+noudattivat+käskyä,+jonka+rikkomisesta+oli+määrätty+kuolemanrangaistus.
"Osaa+laista+ei+voi+pitää+,vaan+täytyy+pitää+KOKO+laki.+Minä+en+ole+valmis+tähän,+oletko+sinä?!+"
Olen+valmis+tähän.+Lain+noudattaminen+on+Raamatun+mukaan+helppoa:
”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
16.05.2017 14:20
Sapattina+levätään+kaikista+töistä+ja+arkiaskareista.+Ei+tehdä+tulta,+ei+matkustella,+ei+myydä+eikä+osteta+mitään.+Luetaan+Jumalan+sanaa+ja+pyhitetään+sapatti+tekemällä+hyviä+asioita.+Ei+välitetä+sapattipoliiseista+jotka+kyttäävät+vietetäänkö+sapattia+juuri+heidän+säädöstensä+mukaan.
16.05.2017 14:11
"Paavali+ei+myöskään+missään+kohtaa+kirjoituksissa+laita+sapattia+pakanoiden+päälle,+eikö+ole+outoa,+kyllä+luulisi+että+niin+tärkeästä+asiasta+hän+sanoisi+jotain.+"
Eikö+ole+outoa,+että+jos+käsky,+joka+on+niin+vakava+että+sen+rikkomisesta+oli+määrätty+kuolemanrangaistus,+on+kumottu,+siitä+ei+ole+kerrottu+meille+Raamatussa?+Luulisi+Paavalin+painottaneen+että+saatte+nyt+vapaasti+rikkoa+sapattia,+mutta+hän+ei+tee+niin.
15.05.2017 21:33
Jokainen+voi+itse+tarkistaa+alkukielen+suoraan+tästä:+http://biblehub.com/interlinear/exodus/20-8.htm+Huomaa+sana+haShabat+http://biblehub.com/hebrew/7676.htm+eli+sapatti.
15.05.2017 21:16
"Paavali+ei+myöskään+missään+kohtaa+kirjoituksissa+laita+sapattia+pakanoiden+päälle,+eikö+ole+outoa,+kyllä+luulisi+että+niin+tärkeästä+asiasta+hän+sanoisi+jotain.+"
Miksi+pitäisi+toistaa+itsestäänselvyyksiä?+Kymmenestä+käskystä+neljäs+kuului+ja+kuuluu+edelleen+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Sapatin+vietto+oli+Paavalin+aikaan+niin+itsestään+selvää,+ettei+siitä+tarvinnut+erikseen+antaa+mitään+uutta+käskyä.
15.05.2017 21:12
"Aina+sitä+löytyy+joku+käännös+joka+tukee+mielipidettäsi?"
Kyse+ei+ole+mielipiteestä+eikä+käännöksestä.+2.+Moos.+20:8+esiintyy+heprean+sana+shabat,+joka+löytyy+VT:st+111+kertaa+ja+on+käännetty+joka+kerta+sapatti,+paitsi+tässä+kohtaa,+jotta+katekismukseen+saataisiin+helpommin+sulatettava+käsky+"Muista+pyhittää+lepopäivä".+Jos+helluntailaiset+pitäytyisivät+Jumalan+sanaan,+he+viettäisivät+sapattia.+Sapatin+viettäjät+eivät+ole+juutalaisen+kultin+orjia.+Sapatti+ei+ole+juutalaisten+traditio+vaan+se+on+suora+Jumalan+käsky+Raamatussa.
"Olisiko+aika+siirtyä+Armon+alle?"
Miksi+oletetaan+että+sapattikäskyn+noudattaja+ei+ole+armon+alla?+Sanoisitko+samaa+henkilöstä+joka+pitää+vaikkapa+kuudennen+käskyn?
Paavali+ei+roomalaiskirjeessä+opeta+että+yksi+pyhittää+sapatinpäivän+toinen+viettää+lepopäivää+ja+tämä+olisi+OK.+Lue+roomalaiskirje+tarkemmin,+luvun+neljätoista+konteksti+on+älkää+väitelkö+mielipiteistä.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+oli+kuolema,+tuskin+siis+mikään+mielipidekysymys.+Todennäköisimmin+Paavali+viittaa+jakeessa+viisi+paastopäiviin,+koska+heti+jakeessa+kuusi+ja+myös+jakeessa+kolme+puhutaan+syömisestä.+Sanaa+sapatti+ei+mainita+missään+kohtaa.
15.05.2017 21:08
Ad+hominem.+Et+osaa+muuta.
15.05.2017 21:00
Paavali+ei+roomalaiskirjeessä+opeta+että+yksi+pyhittää+sapatinpäivän+toinen+viettää+lepopäivää+ja+tämä+olisi+OK.+Lue+roomalaiskirje+tarkemmin,+luvun+neljätoista+konteksti+on+älkää+väitelkö+mielipiteistä.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+oli+kuolema,+tuskin+siis+mikään+mielipidekysymys.+Todennäköisimmin+Paavali+viittaa+jakeessa+viisi+paastopäiviin,+koska+heti+jakeessa+kuusi+ja+myös+jakeessa+kolme+puhutaan+syömisestä.+Sanaa+sapatti+ei+mainita+missään+kohtaa.
15.05.2017 16:36
Sapatti+ei+ole+mikään+adventistien+oppi,+vaan+se+perustuu+suoran+Jumalan+sanaan.+Raamatussa+sanotaan+että+sapatti+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
Väität+että+Jumala+ei+aseta+mitään+vaatimusta+viettää+sapattia,+mites+neljäs+käsky+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"?+Ja+sapatti+todellakin+on+lepoa+varten,+siinä+olet+sentään+oikeassa.
15.05.2017 16:32
Mitäköhän+minä+nyt+taas+olen+valehdellut?+Voisit+vaikka+Raamatusta+näyttää+missää+kohtaa+minä+olen+valehdellut.
15.05.2017 16:28
"+Vasta+silloin+täytyi+luoda+selvä+raja+juutalaisuuden+ja+kristinuskon+välille."
Juuri+näin.+Sapatista+luovuttiin+jotta+pesäero+juutalaisuuteen+tulisi+selväksi.+Näin+hylättiin+Jumalan+sana+ja+suora+käsky.
15.05.2017 14:14
Ja+sinun+opetuksesi+mukaan+lakia+saa+vapaasti+rikkoa+kaikissa+kohdissa.
15.05.2017 14:10
Valitettavasti+33/38+ja+RK+kääntää+tuon+jakeen+pahasti+väärin.+Alkukielessä+puhutaan+sapatista,+ei+mistään+lepopäivästä.
15.05.2017 14:07
Pakko+myöntää+että+nyt+en+kyllä+ymmärrä+pointtiasi.
15.05.2017 14:06
Itse+vääristelet+Jeesuksen+sanoja,+kun+sanot+että+Jeesus+on+tullut+täyttämään+lain,+mukamas+tarkoittaisi+että+laki+ei+ole+enää+voimassa!+Siis+Jeesushan+selvästi+sanoo+että+hän+ei+ole+tullut+kumoamaan+lakia,+silloin+lain+täyttäminen+ei+voi+tarkoittaa+lain+kumoamista.+Jotta+asia+olisi+kaikille+selvä,+Jeesus+vielä+jatkaa+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
"Sinä+yhä+yrität+lain+kautta+eli+omilla+teoillasi+vanhurskautua,+mutta+se+tie+ei+vie+pelastukseen+!"
Olen+jo+montaa+miljoonaa+kertaa+sanonut,+että+ihminen+vanhurskautetaan+yksin+armosta.+Mutta+se+että+olemme+armon+emmekä+lain+alla+ei+tarkoita+että+saamme+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+lakia.
15.05.2017 14:04
Huomatkaa,+että+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.+Jeesus+ei+sano+että+sapatti+on+juutalaista+varten.+Jeesus+ei+sano+että+hän+on+lepopäivän+Herra,+vaan+sapatin.+Sapatin+vietto+on+kaukana+orjuudesta,+silloin+on+lepo+kaikista+töistä.+Se+että+meillä+on+vapaus+Kristuksessa,+ei+tatkoita+että+meillä+olisi+vapaus+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+käskyjä.
15.05.2017 13:58
Näin+se+menee,+kristityt+ovat+poistaneet+kymmenestä+käskystä+mielivaltaisesti+luterilaisen+laskutavan+mukaan+kolmannen+käskyn,+joka+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+tai+sitten+se+on+väärennetty+muotoon+"muista+pyhittää+lepopäivä".+Sapattia+kun+ei+haluta+jostain+syystä+viettää,+tekisikö+se+meistä+liian+juutalaisia?
Myös+käsky+"Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+mitään+kuvaa"+on+kätevästi+pyyhkäisty+maton+alle.
14.05.2017 15:16
Huomaatko+kuinka+raamatunvastaista+on+oma+opetuksesi?+Jeesus+sanoi+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia,+mutta+sinun+mielestäsi+koko+laki+on+kumottu!+Ja+minä+en+ole+missään+kohtaa+sanonut+että+osa+lakia+poistetaan+osa+ei.
14.05.2017 15:09
Et+kykene+täyttämään+lakia,+tarkoittaako+tämä+että+saa+vapaasti+rikkoa+lakia?
14.05.2017 15:07
En+ole+missään+kohtaa+sanonut+että+osa+ruokasäädöksistä+on+voimassa+ja+osa+ei.+Laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Uhraaminen+on+mahdotonta+ilman+temppeliä.+Se+että+emme+voi+noudattaa+Mooseksen+lain+uhrisäädöksiä,+ei+tarkoita+että+saamme+rikkoa+niitä+käskyjä+joita+voimme+noudattaa.
14.05.2017 15:06
790 / 845