Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. "Ut:ssa+ei+ole+jaettakaan+että+pakanoiden+kuuluisi+pitää+sapatti+eikä+mitään+todisteita+siitä+että+alkuseurakunnan+pakanat+niin+tekivät"Miksi+UT:ssa+pitäisi+toistaa+mitä+VT:ssä+on+selvästi+sanottu?+Jeesuksen+mukaan+VT:n+laki+on+edelleen+voimassa,+kun+hän+sanoo+ettei+laista+katoa+pieninkään+piirto.+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+todistetta,+että+alkuseurakunta+ei+olisi+viettänyt+sapattia.+Varmasti+he+noudattivat+käskyä,+jonka+rikkomisesta+oli+määrätty+kuolemanrangaistus."Osaa+laista+ei+voi+pitää+,vaan+täytyy+pitää+KOKO+laki.+Minä+en+ole+valmis+tähän,+oletko+sinä?!+"Olen+valmis+tähän.+Lain+noudattaminen+on+Raamatun+mukaan+helppoa:”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)