Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Armolahjat+ja+kielillä+puhuminen,+monenko+todistajan+voimalla+näistä+asioista+kerrotaan+meille+Raamatussa?+Jakeita+kehiin,+kiitos.On+täysin+naurettava+väite,+että+asia+on+totta+vain+jos+siitä+kerrotaan+Raamatussa+useamman+todistajan+voimin.+Raamatussa+ei+ole+tällaista+ohjetta.+Jos+Raamattu+on+kokonaan+Jumalan+sanaa,+yksikin+jae+riittää.Käsky+sitoa+tupsut+viitan+kulmiin+löytyy+Raamatusta+ainoastaan+yhden+kerran,+4.+Moos.+15:38.+Jeesus+käytti+kuitenkin+viittansa+kulmissa+tupsuja.+"Ja+missä+vain+hän+meni+kyliin+tai+kaupunkeihin+tai+maataloihin,+asetettiin+sairaat+aukeille+paikoille+ja+pyydettiin+häneltä,+että+he+saisivat+koskea+edes+hänen+vaippansa+tupsuun.+Ja+kaikki,+jotka+koskivat+häneen,+tulivat+terveiksi."+(Mk+6:56)+Tässä+on+selkeä+todiste+siitä,+että+saman+asian+tueksi+ei+tarvitse+Raamatusta+löytyä+kahden+todistajan+kirjoitusta.
  2. >>+Raamattu+sanoo+selvääkin+selvemmin,+sen,+että+vanha+liitto+on+lakkautettu+ja+siten+ns.+seremonialaki+!+<<Jeremia+sanoo+selvääkin+selvemmin,+että+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa:+”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto:”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)Et+ole+kyennyt+näihin+jakeisiin+sanomaan+yhtään+mitään.1.+Moos.+9:3+alussa+kaikki+oli+puhdasta,+mutta+myöhemmin+saastaiset+lajit,+joita+otettiin+arkkiin+vain+yksi+pari,+versus+seitsemän+paria+puhtaita,+rappeutuivat+geneettisesti+ja+tulivat+syömäkelvottomiksi.+Siksi+Jumala+antoi+3.+Moos.+11+lain+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä.Miksi+Pietari+sanoo+vuosia+Kristuksen+ylösnousemuksen+jälkeen,+että+hän+ei+ole+koskaan+syönyt+mitään+saastaista?+Siksi+koska+ruokasäädökset+olivat+edelleen+voimassa.
  3. >>+Mutta+kun+sinä+et+näistä+ymmärrä+yhtään+mitään,+niin+en+sinulle+näitä+kerro,+vaan+muille+uuden+liiton+uskoville,+joita+sinä+yrität+eksyttää+pakittamaan+vanhaan+eli+LAKKAUTETTUUN+liittoon+lain+alle+lain+orjaksi+tekemään+omia+tekoja+ja+pystyttämään+omaa+vanhurskautta+!++<<En+ole+pakittamassa+ketään+vanhan+liiton+alle.+En+ole+käskenyt+kenenkään+esim.+ympärileikkauttamaan+itseään.+Lain+noudattaminen+ei+ole+lain+orjuudessa+elämistä.+Sanoisitko+että+ihminen+joka+noudattaa+kymmentä+käskyä+elää+lain+orjuudessa?+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+lain+noudattamista+kuvata+orjuuden+ikeeksi.+Raamatun+mukaan+laki+on+kevyt+taakka:”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)Missään+kohtaa+en+ole+pystyttämässä+omaa+vanhurskautta.+Olen+lukuisia+kertoja+tällä+foorumilla+tuonut+esille+että+ihminen+pelastuu+yksin+armosta+uskomalla+Jeesukseen.+Mutta+uudessa+liitossa+meillä+ei+ole+lupa+tehdä+syntiä,+emme+saa+rikkoa+Jumalan+käskyjä+koska+olemme+armon+alla:"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)Nyt+kun+meidät+on+pelastettu+yksin+armosta,+jos+me+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+käskyt:"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)Uudessa+liitossa+lakia+ei+ole+mitätöity,+vaan+se+on+edelleen+voimassa.+Laitan+uudestaan+jo+lainaamani+kohdan+Jeremiasta:”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)Mooseksen+lain+mukaan+emme+saa+lisätä+emmekä+poistaa+laista+yhtään+mitään:”Älkää+lisätkö+mitään+siihen,+mitä+minä+teille+määrään,+älkääkä+ottako+siitä+mitään+pois,+vaan+noudattakaa+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+jotka+minä+teille+annan.”+(5.+Moos.+4:2)Vanhan+testamentin+viimeinen+sivu+ennen+Uutta+testamenttia+muistuttaa+meitä:”Muistakaa+minun+palvelijani+Mooseksen+laki,+säädökset+ja+oikeudet,+jotka+annoin+hänen+kauttaan+Hoorebilla+koko+Israelille”+(Mal.+3:22)Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)Toivottavasti+toin+tämän+tarpeeksi+selvästi+esille.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+olisi+uudessa+liitossa+kumottu.+Se+ei+tarkoita+että+lain+kautta+pelastuisi.+Laki+on+Jumalan+hyvä+tahto+meitä+kohtaan.+Jos+rakastamme+Jeesusta,+me+armosta+pelastetut+noudatamme+lakia,+koska+emme+tahdo+tehdä+syntiä,+sillä+lain+rikkominen+on+syntiä.+"Jokainen,+joka+tekee+synnin,+tekee+myös+laittomuuden;+ja+synti+on+laittomuus."+(1.+Joh.+3:4)