Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Muista+pyhittää+lepopäivä"+on+törkeä+Raamatun+käännösvirhe.+Alkukielen+mukaan+neljäs+käsky+kuuluu+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+käsketä+pyhittää+lepopäivää+sunnuntaina.
21.04.2017 23:57
Et+usko+että+Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+mutta+silti+olet+valmis+kiihkeästi+puolustamaan+homomyönteisen+näkemyksesi+mukaista+tulkintaa+Raamatusta.+Miksi?+Jos+Raamattu+on+vain+satukirja,+eikö+ole+tyystin+yhdentekevää+mitä+se+sanoo+homoista?+Joka+kerta+kun+Raamatussa+lukee+"Näin+sanoo+Herra"+Raamattu+väittää+olevansa+Jumalan+sanaa.+Mutta+jos+Raamattu+ei+ole+Jumalan+sanaa,+sen+kirjoittajat+ovat+valehtelijoita+ja+on+täysin+samantekevää+mitä+se+sanoo+yhtään+mistään+asiasta+ja+sen+lukeminen+on+täysin+turhaa+ja+hyödytöntä.
21.04.2017 23:47
Raamattu+ei+sano+että+vanhemmilleen+kiukuttelevat+lapset+on+tapettava.+Kyse+on+paljon+vakavammasta+synnistä.
21.04.2017 22:44
Voisiko+olla+mahdollista,+että+kyseessä+on+yksi+ja+sama+peite,+ikään+kuin+väliverho.+Sitten+kun+peite+poistetaan+ja+kristityt+näkevät+sapatin+kirkkaasti,+juutalaiset+ottavat+Jeesuksen+vastaan?
21.04.2017 13:26
Raamattu+kieltää+yksiselitteisesti+homoseksin+ja+täten+myös+kaiken+homoseksuaalisen+käyttäytymisen.
21.04.2017 13:23
Mitä+järkeä+on+rakentaa+elämänsä+kirjan+varaan,+joka+on+puoliksi+totta,+puoliksi+satua.+Et+voi+koskaan+tietää+mikä+osa+Raamatusta+on+Jumalan+sanaa,+mikä+fantasiaa.+Kaikki+keskustelu+siitä,+mitä+moinen+satukirja+sanoo+homoseksuaalisuudesta+on+turhaa.
21.04.2017 11:48
Jos+Raamattu+ei+ole+Jumalan+sanaa,+mitä+sinä+teet+sillä?+Silloin+se+on+vain+satukirja+muiden+joukossa.
20.04.2017 18:19
Kerro+toki+minullekin+missä+kohtaa+Raamattua+sunnuntai+pyhitetään?
20.04.2017 16:14
Maailmankuvasi+on+merkillinen.+Mihin+sinä+tarvitset+Raamattua?+Jos+Raamattu+ei+ole+mielestäsi+Jumalan+sanaa,+mitä+sinä+teet+sillä?
Ja+Paavalin+mukaan+myös+lesboseksi+on+kielletty:
"Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti."+(Room.+1:26,27)
20.04.2017 16:12
Tietysti+koko+Raamattu+on+Jumalan+sanaa.+Et+voi+mielivaltaisesti+poimia+Raamatusta+jakeita+ja+valita+mikä+on+Jumalan+sanaa+ja+mikä+ei.+Jeesus+vahvistaa+koko+Raamatun+olevan+Jumalan+sanaa+sanoessaan+"Tätä+tarkoittivat+minun+sanani,+kun+minä+puhuin+teille+ollessani+vielä+teidän+kanssanne,+että+kaiken+pitää+käymän+toteen,+mikä+minusta+on+kirjoitettu+Mooseksen+laissa+ja+profeetoissa+ja+psalmeissa".+Luuk.+24:44
Niistä+asioista+joista+Raamattu+määrää+kuolemanrangaistuksen,+on+rangaistus+paikallaan.+Se+että+Raamattu+ei+määrää+pedofiliasta+rangaistusta+ei+tarkoita+etteikö+saisi+käyttää+maalaisjärkeä+ja+langettaa+tuomiota+maallisessa+oikeusistuimessa.+Kannatan+ehdottomasti+kuolemanrangaistusta+myös+pedofiileille.
Jos+Raamatun+mukaan+kahden+miehen+välinen+seksi+on+kielletty,+koskee+sama+ilman+muuta+myös+lesboseksiä.
20.04.2017 14:40
>>+"Jeremian+mukaan+uusi+liitto+tehdään+Israelin+kanssa,+kuitenkin+myös+me+pakanat+olemme+siitä+osallisia."
Jeremias+ei+ole+Jumala.+<<+
Jeremeias+on+Jumalan+profeetta+ja+puhuu+Jumalan+sanaa.+Jos+sinun+mielestäsi+koko+Raamattu+ei+ole+Jumalan+sanaa,+et+tarvitse+Raamattua.
20.04.2017 11:20
Sianlihan+syöminen+on+ilman+muuta+vastoin+Jumalan+lakia.+Mitä+haet+takaa?
Miehenpuolen+kanssa+makaaminen+tarkoittaa+harrastaa+seksiä+miehen+kanssa,+tyyli+on+vapaa.
19.04.2017 23:49
>>+Me+emme+kuulu+heihin+emmekä+siis+lain+piiriin.+<<
Eli+saamme+siis+tappaa+ja+varastaa+mielin+määrin?+Laki+koskee+myös+meitä,+koska+meidät+on+oksastettu+Israeliin,+lue+Room.+11+ja+Ef.+2.+Laki+on+muuttumaton+Jeesuksen+opetuksen+mukaan,+siitä+ei+katoa+ainoakaan+piirto.+Jumala+ei+muuta+lakiaan.
Täytyy+olla+täydellisen+pimeä+jos+väittää+että+"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan"+tarkoittaa+jotain+muuta+kuin+homoseksiä.
19.04.2017 23:30
>>+"Ei+Jumala+muuta+mieltään+aikojen+kuluessa"
Sanotaanko+tämä+Raamatussa+jossain?+<<
Tullessaan+maan+päälle+Jeesus+olisi+voinut+julistaa+Jumalan+muuttaneen+mieltään,+mutta+hän+ei+tehnyt+sitä.+Jeesus+sitä+vastoin+opetti+että+laista+ei+katoa+ainoakaan+kirjaan,+ei+pieninkään+piirto,+vahvistaen+että+Jumalan+Moosekselle+antama+laki+on+ikuinen+ja+muuttumaton.
19.04.2017 21:59
"En+minä+liittoani+riko,+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+minun+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.+89:35)
19.04.2017 21:55
Malakia+3:6:+Sillä+minä,+Herra,+en+muutu
Jaak.+1:17:+Jokainen+hyvä+anti+ja+jokainen+täydellinen+lahja+tulee+ylhäältä,+valkeuksien+Isältä,+jonka+tykönä+ei+ole+muutosta,+ei+vaihteen+varjoa.
>>+Tosin+Jumalasi+ei+sanonut+sanaakaan+"homoseksistä"+kuten+hyvin+tiedät.+<<
"Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus."+(3.+Moos.+18:22)
>>++Ei+ei+ja+ei.+Mutta+on+siinä+sinulla+pikku+virhe.+Jumalalle+on+vain+yksi+"homoseksin"+muoto+kauhistus,+ei+kaikki+mitä+homot+tekevät´.+Niin+on+vielä+tänäkin+päivänä.+<<
On+päivän+selvää,+että+jos+Raamattu+selvästi+kieltää+homoseksin,+koskee+se+myös+kaikkea+mahdollista+homoseksuaalista+toimintaa+ja+jopa+ajattelua.+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+joka+himoiten+katsoo+naista+on+jo+sydämessään+tehnyt+huorin.+Samoin+jokainen+homo+joka+edes+ajattelee+homoseksiä+on+jo+sydämessään+tehnyt+syntiä.
>>+Mielestäsi+vanhempien+herjaamisesta+tai+aviorikosesta+on+oikeutettua+antaa+kuolemanrangaistus?+<<
Raamatun+mukaan+asia+on+juuri+näin.+Aviorikoksen+tekijä,+sapatin+rikkoja+ja+homo+ovat+kaikki+samalla+viivalla,+kuolemanrangaistuksen+ansainneet.
>>+Raamatun,+Jumalan+Sanan+mukaan,+tuo+on+siis+osoitettu+Isralilaisille.+<<
Koko+Raamattu+ja+myös+esimerkiksi+kymmenen+käskyä+annettiin+vain+Israelille.+Herra+sanoi+Moosekselle+"Sano+israelilaisille"+koska+Mooses+puhui+Israelille,+muita+kansoja+ei+ollut+paikalla.+Meillä+pakanoilla+ei+pitäisi+olla+mitään+osaa+mihinkään+Raamatun+käskyihin+ja+lupauksiin,+mutta+Jumalan+armosta+meidät+on+oksastettu+Israeliin.+Olemme+siis+kaikki+pakanat+Jeesuksen+veren+kautta+osa+Israelia+ja+osalliset+heille+annetuista+lupauksista.+
Raamatun+mukaan+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin:
"Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+(Room+11:24)
Samasta+ilmiöstä+kertoo+efesolaiskirjeen+luku+2.+"Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,"+(Ef+2:19)
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Jeremian+mukaan+uusi+liitto+tehdään+Israelin+kanssa,+kuitenkin+myös+me+pakanat+olemme+siitä+osallisia.
Vielä+erikseen+Raamatussa+kerrotaan+useiden+käskyjen+kohdalla,+että+ne+koskevat+myös+muukalaisia,+mm.+verensyöntikielto+(3.+Moos.+17:10)+ja+sapattikäsky+(2.+Moos.+20:10).
Lopuksi+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+muukalaiselle+kuin+israelilaisellekin:
“Sama+laki+koskee+teitä+kaikkia,+niin+siirtolaisia+kuin+syntyperäisiä+israelilaisia,+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne.”+(3.+Moos.+24:22)
"Sama+laki+ja+sama+oikeus+olkoon+sekä+teillä+että+muukalaisella,+joka+asuu+teidän+luonanne."+(4.+Moos.+15:16)
"Mutta+jokainen,+joka+tekee+rikkomuksen+tahallaan,+olipa+hän+syntyperäinen+israelilainen+tai+muukalainen,+loukkaa+teollaan+Herraa.+Siksi+hänet+on+poistettava+kansansa+keskuudesta."+(4.+Moos.+15:30)
19.04.2017 21:39
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+homoseksi+nyt+enää+ei+olisi+Jumalalle+kauhistus.+Ei+Jumala+muuta+mieltään+aikojen+kuluessa+vaan+hän+on+sama+tänään+ja+huomenna+ja+ikuisesti.
19.04.2017 17:33
Eivät+näytä+kuuluvan+meidän+aikaamme+on+puhtaasti+subjektiivinen+näkemys.+Me+noudatamme+tietenkin+kaikkia+noita+kieltoja,+esim.+emme+sekaannu+eläimiin+emmekä+polta+lapsiamme+tulessa+millekään+epäjumalalle.
19.04.2017 16:47
Tästä+syystä+sunnuntaioppi+on+perkeleestä,+Raamatusta+ei+löydy+ainuttakaan+jaetta+jonka+mukaan+sunnuntai+tulisi+pyhittää.
19.04.2017 16:40
Homoseksi+on+Raamatun+mukaan+Jumalalle+kauhistus.+Mikä+oli+Jumalalle+kerran+kauhistus+on+sitä+aina+ja+ikuisesti.
19.04.2017 16:37
820 / 845