Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

1. "Tämä+ei+mielestäni+osoita+samaa+ihmisaivoista,+koska+pii+ja+bio+ovat+erilaiset.+En+ota+todistustaakkaa+ihmisen+vapaan+tahdon+puolesta,+koska+väitin+vain,+ettemme+tiedä,+onko+sitä+vai+ei."Yritit+ilmeisestikin+esittää+että+yhden+ajanhetken+vaikutus+tuleviin+ajanhetkiin+voitaisiin+tulkita+vapaudeksi?+Joten+miksi+pii+ja+bio+eroaisivat+siinä+suhteessa+mitenkään+toisistaan?+Jos+et+hyväksy+tuollaista+vaikutusta+syyksi+vapaudelle+piillä,+tarvitset+jonkun+muun+syyn+biollekin,+jos+et+halua+harjoittaa+avoimesti+kaksoisstandardeja.
  2. "utti+on+näköjään+aika+pahasti+sekaisin+ja+laittaa+sanoja+suuhuni"Esitin+joko+suoria+tai+jokseenkin+suoria+lainauksia+omista+teksteistäsi.+Joten+vässykkä+on+hyvä+ja+esittää+edes+yhden+kohdan,+joka+ei+tullut+omista+teksteistäsi,+sen+sijaan+että+jälleen+perusteettomasti+valehtelet+minusta.Jos+et+taaskaan+kykene+perustelemaan+harhaisia+väitteitäsi,+on+aika+ilmeistä+kuka+tässä+on+sekaisin."lukekoon+jokainen+niitä+asioita+joita+olen+esittänyt+ja+tutkikoon+ne+ilman+tuollaista+raivoa.+Ei+täällä+kenenkään+pitäisi+toisen+kimppuun+käydä+vaan+vaihtaa+ajatuksia."Kukahan+tässä+käy+kenen+kimppuun?+Taidat+elää+jossain+ihan+omissa+harhamaailmoissasi.+"Ensimmäisellä+kerralla+varovasti+provosoin+keskustelun"Kuten+provosoit+tälläkin+kerralla."en+päässyt+koskaan+edes+esittämään+ajatuksiani+aiheesta"Ja+mikähän+sen+esti?+Sellaiset+ihmiset+jotka+ovat+kykeneväisiä+esittämään+ajatuksensa+kykenevät+esittämään+ne+jo+suoraan+aloituksessaankin,+sen+sijaan+että+keskittyisivät+provosoimaan."vaan+minuun+tarrauduttiin+kiinni+eri+suunnista+ja+alkoi+merkillinen+riepotus."Uhriudu+vain+mielikuvitusmaailmoissasi.+Reaalimaailmassa+omien+sanojesikin+mukaan+aloitat+keskustelusi+provosoinnilla+ja+siirryt+siitä+ylistämään+omaa+asiantuntemustasi.+Ohjaat+itse+keskustelut+itseesi,+ja+asioista+ei+voida+keskustella,+kun+et+osaa+asiaasi+esittää.+Ilmeisesti+siksi,+että+todellinen+asiasi+ovat+lapselliset+mihinkään+perustumattomat+uskomuksesi+jostain+jumalallisista+matematiikoista,+ja+koska+yrität+piilotella+todellista+agendaasi,+lopputuloksena+on+vain+käsittämätöntä+tieteenvastaista+paatosta+vailla+asian+ydintä."Olen+liikkunut+monilla+foorumeilla+sekä+tieteellisissä+konferensseissa+urani+aikana+enkä+ole+tällaista+moukkamaista+käytöstä+havainnut+vaan+asioista+on+aina+voitu+rakentavasti+keskustella+vaikka+olisi+kuinka+eri+mieltä."Minä+taas+olen+nähnyt+kaltaisiasi+hihhuloivia+paskanjauhajia+ihan+riittämiin+kaikilla+foorumeilla+missä+kreationisteja+liikkuu.Katsotaanko+tämän+paskanjauhamisesi+kunniaksi+vielä+pari+kohtaa+viestihistoriastasi,+mitä+"rakentava+keskustelusi"+on+täällä+ollut.+Tämä+on+oma+aloituksesi+yhteiskuntapalstalla,+joka+muistuttaa+kummasti+lässytystäsi+tässä+ketjussa:"näyttää+kovasti+siltä+että+pikkupojat+käyvät+täällä+palstoilla+henkilökohtaista+kilpailuaan+ja+rähinöitään+pyrkien+kaikin+keinoin+sekoittamaan+muiden+vakavia+keskusteluja+ja+provosoimaan.+Suosittelen+sellaisten+naperoiden+kirjoitteluiden+täydellistä+ignorointia.+Kenenkään+ei+pidä+provosoitua+niistä+vaan+jatkaa+omaa+kirjoitteluaan+aikomallaan+tavalla.+Eivät+voi+purra+vaikka+ilkeästi+kuin+pikkuprut+kirjoittavat+lähimmäisistään."http://keskustelu.suomi24.fi/t/14085077/pikkupojat-asiallaTämä+on+ainoa+viestisi+keskusteluun,+jossa+joku+kyseli+apua+Skodansa+vesivuoto-ongelmaan:"mahdottoman+hauska+palsta,+mistä+ukkelit+kaikkea+näitä+keksivätkään.+Kiitoksia+kovasti,+on+tämä+parempaa+viihdettä+kuin+urheilu+hehhehhhehhehhehh...."http://keskustelu.suomi24.fi/t/13883391/moi-kaikille#comment-83200988Tämä+on+ainoa+viestisi+keskusteluun,+jossa+joku+kysyi+apua+itsestään+käynnistyvään+PC:hensä:"kyllä+on+kehittynyttä+keskustelua.+Näyttäisi+olevan+korkeatasoisinta+juttua+mitä+äijiltä+irtoaa."http://keskustelu.suomi24.fi/t/14139047/itsestaan-kaynnistyva-pc#comment-83650768Joten+kenenkäs+käytös+on+moukkamaista?"Minulle+ei+ole+lainkaan+epäselvää+mistä+tässäkin+tapauksessa+on+kysymys.+Tulin+sotkemaan+naperoitten+hiekkalaatikkoa.+Ei+tänne+alan+ammattilaisia+kaivata.+Koska+olen+järkähtämätön+pohjalainen+teen+mitä+tykkään+ja+saatte+tyytyä+siihen"Kylläpäs+nyt+lapsukainen+esitit+taas+todella+kypsää+käytöstä.+No+tiedoksesi+että+minä+en+tule+jatkossakaan+tyytymään+perusteettomaan+paskanjauhantaan+ja+valehteluun.
  3. "minun+kanssani+ei+kannata+riidellä,+sen+ovat+monet+ikäväkseen+huomanneet.+On+parempi+pysyä+asioissa."Miksi?+Alatko+uhittelemaan+näillä+näytöillä?+Katsotaanko+sen+kunniaksi+vielä+viestihistoriastasi,+josko+sieltä+löytyy+selitys+noille+jokseenkin+käsittämättömiksi+jääneille+näkemyksillesi+fysiikasta+ja+matematiikasta?"kaavat+eivät+ole+ihmisen+keksimiä.+Ihminen+on+ne+löytänyt+pala+kerrallaan,+koska+Luojamme+on+maailmankaikkeuden+rakentanut+matematiikan+avulla.+"kaikki"+luonnon-+ja+maailmankaikkeuden+ilmiöt+noudattavat+matematiikkaa+suurella+tarkkuudella.+Osa+asioista+on+aina+ollut+salaperäisyyden+verhomaa+mutta+paljastunut+osa+kerrallaan+ja+voidaan+matematiikan+kautta+ymmärtää.""Pelkäänpä,+että+kun+maailmankaikkeuden+todellisuus+alkaa+tarkemmin+ihmiselle+sitä+kautta+avautua+alkaa+tulla+ylivoimaisia+esteitä.+Kaavat+muuttuvat+nopeasti+todella+vaikeiksi,+kvanttimekaniikan,+sähköopin,+suhteellisuusteorian+ja+gravitaatioteorioiden+kaavat+ovat+siihen+verraten+pikkulasten+kamaa.+Yhtälöt+muuttuvat+jatkuviksi+murtolausekkeiksi+(continued+fractions)+jotka+sisältävät+monimutkaisia+lausekkeita+ja+haarautuvat+loputtomasti.+Niitä+osataan+tällä+hetkellä+käsitellä+alkeellisissa+muodoissaan+varsin+vajavaisesti.+Tuloksena+mm.+fraktaaleja.""Jumalan+selitys+ei+tulekaan+matematiikasta+koska+hän+on+sanallaan+kaiken+luonut.+Siitä+juuri+avautuukin+maailman+selitys.+Luojaa+itseään+emme+voi+selittää.+Suuri+kysymys+on+mieltäni+askarruttanut+vuosia+ja+olen+pitkään+ollut+sitä+mieltä+että+juuri+tässä+on+sekä+kysymys+että+ratkaisu:+Mitä+oli+ennenkuin+oli+jotain?+Nimittäin+mitään+ei+pitäisi+olla."http://keskustelu.suomi24.fi/t/14125376/jumala-vaikuttaa-tieteeseen#comment-83252412"Luojamme+ei+anna+meille+salaisuuksiaan+tuosta+noin+vain+ellei+halua.+Kaikkea+ei+anna+koskaan,+sekin+on+sanottu.+Asiat+menevät+luonnontieteissä+askel+askeleelta+yhä+vaikeammaksi+ihmisen+ymmärtää.+Vaikka+löisi+keskeiset+kaavat+pöytään+ei+enää+löydy+ihmistä+joka+ne+käsittäisi;+asiat+menevät+ihmisen+kannalta+äärettömän+monimutkaisiksi.+Olen+itse+matemaattinen+luonnontieteilijä+ja+perehtynyt+pikkuisen+asioihin.""Luojamme+voi+antaa+meille+pieniä+asioita+kunkin+henkilön+mukaan,+sen+olen+nähnyt+omassa+elämässäni.+Omat+kykymme+ovat+kovin+heikkoja."http://keskustelu.suomi24.fi/t/14125376/jumala-vaikuttaa-tieteeseen#comment-83236628Vähemmän+yllättäin+sinun+todettiin+tuollakin+kirjoittavan+roskaa.+Siis+jo+pelkästään+tieteen+osalta.Mutta+nythän+se+sitten+selvisikin.+Intät+hullunkurisia,+koska+uskot+hullunkurisiin.+Olet+siis+varsin+tavanomainen+kreationisti.
  4. "Mikä+siinä+on+ettei+pysty+keskustelemaan+asioista+vaan+tarrautuu+toiseen+vastapuoleen?"Niin+kerropa+mikset+pysty?+Kerro+samalla+miksi+näet+tarpeelliseksi+hyökätä+juuri+minun+henkilöäni+vastaan,+vaikka+olet+saanut+täällä+nenillesi+kaikilta+muiltakin?+JC:ltä+on+totuttu+näkemään+tällaista+tasan+samaa.Katsos+ketjua+taaksepäin,+niin+huomaat+miten+täällä+on+yritetty+keskustella+asioista,+mutta+sinä+olet+ollut+kyvytön+esittämään+asiaasi+ja+vastaamaan+suoriin+kysymyksiin."Olen+sillä+vanhanaikaisella+kannalla+että+asiat+riitelevät,+eivät+ihmiset."Miten+asiat+voisivat+riidellä,+jos+et+edes+kykene+esittämään+asiaasi?+Etkä+kykene+vastaamaan+suoriin+kysymyksiin,+etkä+siihen+kun+virheistäsi+huomautetaan.Jos+et+lukuisien+viestien+jälkeen+saa+aikaiseksi+ymmärrettävää+argumenttia+ja+perustelemaan+kummallisia+väitteitäsi+fysiikasta,+on+jo+syytäkin+alkaa+ihmetellä+mikä+olet+miehiäsi,+ja+mistä+kyvyttömyytesi+johtuu.+"Se+on+tietenkin+vaikeata+herra+uttilla+kun+havaitaan+olevan+väärässä+eikä+osaa+sitten+kuitenkaan+lopettaa."Väärässä+missä?+Katsos+ketjua+taaksepäin,+niin+huomaat+miten+monet+ovat+todenneet+sinun+olevan+väärässä+monessa+asiassa."On+kovin+paljon+asioita+joita+fysiikka+ei+VIELÄ+pysty+selittämään+kunnolla."Ja+siltä+pohjalta+sitten+julistat+fysiikan+olevan+vasta+tutkimuksen+alussa,+pelkkää+luulemista,+kertakaikkisen+hataralla+pohjalla,+hiekalle+rakennettu,+fysiikan+lakien+olevan+tavattoman+heikoilla,+havaintopohjaisten+mallien+määrittelyn+olevan+epätoivoista,+fysiikan+rakentuvan+suorastaan+koomisesti+alkeellisiin+oletuksiin+jne.+jne.Menikö+hiukka+överiksi?"Itse+työskentelen+juuri+niiden+seikkojen+parissa,+siitä+suuri+mielenkiinto+näihin+asioihin.+Jos+utti+joskus+kehittyy+fysiikan+harrastuksessaan+hänkin+saattaa+tämän+oppia+ymmärtämään.+Lukekoon+ensin+vähintään+20-30000+fysiikan+julkaisua,+ei+siis+mitään+kansanomaisia+teoksia,+ja+koettakoon+ymmärtää+mitä+niillä+ajetaan+takaa.+Nyt+niitä+jo+saa+maksutta+netistä+aika+laajasti+vaikkakaan+ei+kaikkea.+Loput+löytyvät+korkeakoulujen+kirjastoista."Sanoinko+edes+harrastavani+fysiikkaa?+Ja+silti+minä+ja+muut+täällä+näytämme+olevan+sinua+paremmin+kartalla+siitä+mitä+fyysikot+oikeasti+väittävät+ja+eivät+väitä.+Ja+keskusteletko+tässäkin+asioista+vai+onko+niin+että+yrität+taas+käydä+henkilöön+ja+ylistää+omaa+ylivertaisuuttasi?+Aloitit+tässäkin+ketjussa+tasan+samalla+tavalla+kuin+esiintyessäsi+skaalarina.+Heti+ensimmäinen+lauseesi+oli+tämä+ilmeinen+muiden+vähättely+ja+oman+asiantuntijuutesi+korostus:"En+halua+pilata+poikien+ja+tyttöjen+juttelua+aiheesta."Ja+heti+ensimmäisessä+saamassasi+vastauksessa+tieteenharrastaja+totesi+tietosi+vanhentuneen.+Seuraavalle+viestillesi+kävi+tasan+sama.+Kykenitkö+myöntämään+virheesi+tai+perustelemaan+vääriksi+todetut+näkemyksesi?+Et,+vaan+aloit+ilmeisesti+projisoimaan+vastaamalla+th:lle+näin:"älä+ota+hernettä+nenääsi+vaikka+joku+kritisoi"Kumma+vaan+että+sinä+olit+se+jonka+näkemyksiä+kritisoitiin,+perustellusti,+ja+sinä+et+kyennyt+siihen+kritiikkiin+vastaamaan+muuta+kuin+sanahelinää.Asiantuntemus+olisi+kanssa+syytä+osoittaa+pelkän+paatoksen,+sanahelinän+ja+harhaluulojen+sijaan,+jos+esittää+jotain+asiantuntijaa,+ja+jopa+oikeiden+asiantuntijoiden+yläpuolella+olevaa+asiantuntijaa,+kuten+tässä+jossa+korotit+itsesi+proffien+yläpuolelle:"Olemme+vasta+fysiikan+tutkimuksen+alussa+vaikka+proffat+sanoisivat+mitä+hyvänsä.""aiemmin+yritin+avata+keskustelua+päästäkseni+vaihtamaan+ajatuksia+matematiikasta+ja+logiikasta+joka+vallitsi+ENNEN+tunnetun+maailmankaikkeuden+arveltua+alkupistettä."Etkä+näemmä+oppinut+siitä+mitään,+kun+silloinkin+julistit+jotain+yht'äkkiä+ilmaantunutta+pistettä+astronomisine+energioineen+ja+päätelmääsi+sen+vaatimasta+ulkoisesta+älystä."Mitään+väitteitä+tai+todisteita+en+esittänyt"Kertoisitko+miksi+pyysit+silloin+heti+aloitusviestissäsi+vastaväitteitä+näin,+jos+et+esittänyt+väitteitä?:"Toivon+saavani+perusteltuja+kommentteja+ja+vastaväitteitä.""mutta+keskustelu+tyrehtyi+alkuunsa+henkilöön+käyvän+hyökkäyksen+takia+ja+jätin+mokoman."Aloit+julistaa+heti+toisessa+viestissäsi+omaa+osaamistasi,+ja+sellainen+osaaminen+ei+silloinkaan+näkynyt+viesteistäsi.+Tarvitseeko+tosiaan+ihmetellä+miksi+ihmiset+puhuvat+sinusta,+kun+tuot+itseäsi+ja+kuvittelemaasi+osaamistasi+itse+korostetusti+esille?"en+hyväksy+itseäni+lokeroitavaksi+minkään+oppisuunnan+mukaan,+minulla+ei+ole+niiden+kanssa+mitään+tekoa."Pikaisella+tarkistuksella+skaalari-nimimerkkisi+viestihistoria+kertoo+että+olet+entinen+adventisti+ja+haluaisit+palata+Lutherin+oppeihin.+Eli+taitaa+sittenkin+olla+jotain+tekoa?
  5. "Aina+kun+Mark5+kirjoittaa+tänne,+jälkeensä+ilmestyy+pitkä+liuta+pelkkää+ad+hominem-sontaa."Oletettavasti+perinteiseen+kretumalliin+et+tiedä+mitä+ad+hominem+edes+tarkoittaa.+Toisekseen+kun+Mark5+puskee+tänne+uudestaan+ja+uudestaan+ilmeisen+uskonkriisinsä+aiheuttamia+samoja+järjettömyyksiä,+ja+pakenee+sitten+paikalta+vastaamatta+viesteistään+seuraaviin+kysymyksiin,+niin+milläs+perusteella+muiden+pitäisi+ottaa+sellainen+toiminta+jotenkin+vakavissaan?