Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

1. "Löytö+on+todella+vakava+ongelma+evoluutioteorialle."Vain+kuvitelmissasi+hörhö,+vain+kuvitelmissasi.+Mutta+kerro+toki+millä+tavoin+evoluutioteoria+kieltää+varhaisen+ihmislajin+muuttoliikkeitä?"Pohjois-Amerikan+asuttamiseen+liittyvät+tiedot+menevät+kokonaan+uusiksi+ja+vuosimäärät+heittelevät+n.+sadallatuhannella."Ei+tuo+mitä+todennäköisimmin+muuta+nykyihmisen+muuttoa+koskevia+tietoja+vaan+kertoo+siitä+että+toinen+laji+ehti+ennen,+ja+kuten+uutisessakin+kerrotaan,+sellaiseen+on+löydetty+viitteitä+jo+aiemminkin."Evoluutioteoria+muuttuu+lähes+viikottain+eikä+sille+löydy+ensimmäistäkään+tieteellistä+todistetta."Et+taida+itsekään+uskoa+omia+sekavia+juttujasi,+ethän?+Se+mitä+evoluutioteoria+oikeasti+esittää+on+sitä+mitä+sinä+et+kykene+kumoamaan+millään:http://keskustelu.suomi24.fi/t/14437999/evoluutio-on-mahdotonta-kiistaa"Tuokin+löytö+on+helppo+selittää+raamatullisella+vedenpaisumuksella+ja+sen+aikaisella/jälkeisellä+mannerlaattojen+siirtymisellä."Yritäs+lapsellinen+nyt+hiukka+miettiä+mitä+taas+sekoilet.+Yrität+esittää,+että+se+olisi+jostain+kumman+syystä+ongelma+evoluutioteorialla,+että+muuttoliikettä+on+tapahtunut+130+000+vuotta+sitten.+Ja+nyt+yrität+sepitellä+että+se+olisi+helppo+selittää+muutamia+vuosituhansia+sitten+tapahtuneella+(alunperin+Sumerien+jokitulvasta+kertovalla)+tulvamyytillä+ja+tunnetusti+olet+kiukutellut+palstalla+jos+jonkinmoista+paskaa+ajoitusmenetelmistä,+kun+et+kykene+hyväksymään+noin+pitkiä+historiallisia+jaksoja.+Uskotko+nyt+siis+ihmisten+eläneen+tuolla+130000v+sitten+vai+et?
  2. Jos+kretardit+vain+olisivat+lukeneet+Raamattunsa,+noiden+voisi+olettaa+olevan+hyvin+hiljaa+mitä+tulee+ihmis-+ja+lapsiuhreihin.+Muutamina+poimintoina:"Ja+Jumala+sanoi:+"Ota+mukaasi+ainoa+poikasi+Iisak,+jota+rakastat,+lähde+Morian+maahan+ja+uhraa+hänet+siellä+polttouhriksi+vuorella,+jonka+minä+sinulle+osoitan."+(1+Moos.+22)Tuossa+tapauksessa+uhraus+ei+edennyt+loppuun+asti+mutta+se+jo+kertoo+kaiken+oleellisen,+että+sadistijumala+määrää+tuollaista+ja+toinen+tottelee..."Mitään+Herralle+tuomittua,+ihmistä,+eläintä+tai+perintömaata,+ei+saa+myydä+eikä+lunastaa+takaisin.+Kaikki+Herralle+tuomittu+on+erityisen+pyhää;+se+kuuluu+yksin+hänelle.+Herralle+tuomittua+ihmistä+ei+voi+lunastaa+vapaaksi,+vaan+hänet+on+surmattava."+(3+Moos.+27)"Tappakaa+siis+lapsista+kaikki+pojat+ja+tappakaa+myös+jokainen+nainen,+joka+on+maannut+miehen+kanssa.+Mutta+tytöt,+jotka+eivät+ole+maanneet+miehen+kanssa,+saatte+ottaa+itsellenne."+(4+Moos.+31)Ja+sitten+on+tämä+yksi+Raamatun+sairaimmista+tarinoista+(1+Tuom.+11):"Jefta+antoi+Herralle+tämän+lupauksen:+"Jos+sallit+minun+voittaa+ammonilaiset,+minä+lupaan+sinulle+uhriksi+sen,+joka+ensimmäisenä+tulee+taloni+portista+minua+vastaan,+kun+palaan+voittajana+kotiin.+Sen+minä+uhraan+sinulle+polttouhrina.""..."Mutta+kun+Jefta+palasi+kotiinsa+Mispaan,+häntä+vastaan+tuli+rumpua+lyöden+ja+tanssien+hänen+oma+tyttärensä,+hänen+ainoa+lapsensa.+Jeftalla+ei+ollut+poikaa+eikä+toista+tytärtä.+Nähdessään+tyttärensä+Jefta+repäisi+vaatteensa+ja+sanoi:+"Voi,+oma+tyttäreni,+mikä+hirveä+onnettomuus!+Miksi+juuri+sinun+piti+tulla+ensimmäisenä+minua+vastaan!+Minä+annoin+Herralle+lupauksen+enkä+voi+sitä+peruuttaa."+Silloin+tytär+sanoi+hänelle:+"Isä,+sinä+olet+antanut+Herralle+lupauksen.+Tee+siis+minulle+lupauksesi+mukaisesti,+kun+Herra+nyt+on+antanut+sinun+kostaa+vihollisillesi+ammonilaisille."+Hän+jatkoi:+"Yhtä+asiaa+haluaisin+sinulta+kuitenkin+pyytää:+suo+minulle+vielä+kaksi+kuukautta+aikaa.+Haluaisin+mennä+ystävättärieni+kanssa+vuorille+suremaan+sitä,+että+minun+on+kuoltava+näin+nuorena."+Jefta+sanoi+hänelle:+"Mene+vain,+tyttäreni."""Jefta+antoi+tyttärensä+lähteä+kahdeksi+kuukaudeksi.+Tytär+meni+ystävättäriensä+kanssa+vuorille+suremaan+sitä,+että+hänen+oli+kuoltava+naimattomana+ja+lapsettomana.+Kahden+kuukauden+kuluttua+hän+palasi+isänsä+luo.+Jefta+täytti+Herralle+antamansa+lupauksen,+ja+hänen+tyttärensä+kuoli+koskemattomana+neitsyenä.+Israelissa+tuli+tavaksi,+että+nuoret+tytöt+menivät+vuosittain+neljäksi+päiväksi+ylistämään+lauluillaan+gileadilaisen+Jeftan+tyttären+muistoa."On+tuo+Raamattu+vaan+TODELLA+SAIRAS+kirja.
  3. "Toki+niissäkin+yhdenmukaisuus+on+suurempaa+esim.+meidän+ja+simpanssien+välillä+kuin+kaukaisempien+sukulaistemme."Tässä+muuten+vielä+pikaisesti+haettu+visuaalinen+esimerkki+mainitusta,+kuvassa+4B:http://genome.cshlp.org/content/22/9/1775.full#F4Tuossa+siis+näkyy+värikoodattuna+vertailu+siitä+missä+määrin+etsityille+ihmisen+IncRNA-pätkille+löytyi+vastineita+muilta+lajeilta+ja+erot+tietysti+kasvavat+tuttuun+tapaan+ja+kretuille+kiusallisesti+juuri+niin+kuin+sukupuussa+voi+odottaakin,+ihmisen+ja+simpanssin+ollessa+lähimpänä+toisiaan.+Jotta+se+taas+siitäkin+ROTin+hörhöilystä.Kretujen+kannalta+IncRNA+on+tosiasiassa+taas+perin+kiusallinen+"suo+siellä+vetelä+täällä"+-ongelma.+Varsinaisten+toiminnallisten+geenien+osaltahan+olemme+tunnetusti+hyvin+lähellä+simpanssiserkkujamme+ja+erot+kasvavat+kauniisti+evoluutioteorian+mukaisesti+sukupuussa+kauemmas+edettäessä.+Jos+lajien+välillä+säilyneistä+IncRNA-pätkistä+suuri+osa+osoittautuu+lopulta+toiminnallisiksi,+ne+vastaavat+kuvankin+esittämänä+vain+tuota+tuttua+geenien+tilannetta.+Jos+taas+lajien+välillä+suuresti+muuttuneet+tai+lajikohtaisesti+syntyneet+IncRNA:t+ovat+toiminnallisia,+se+osoittaa+vain+miten+evoluutio+synnyttää+uusia+toiminnallisia+komponentteja,+eikä+suinkaan+vain+"rappeudu",+kuten+kretukuvitelmissa.+Jos+taas+suuri+osa+noista+osoittautuu+ei-toiminnallisiksi+tai+vain+pienillä+osilla+niiden+sekvenssistä+on+merkitystä+(jollaiseen+tutkimukset+ovat+myös+viitanneet),+se+kertoo+minkälaista+roskaa/sotkua+genomissa+on,+joka+on+taas+kretuille+kiusallista.ROT+siis+häröilee+tuossakin+taas+ihan+turhaan+asioista+joita+ei+ymmärrä,+koska+ei+lopulta+voi+voittaa+mitään+missään+skenaariossa.+Kretuilla+kun+ei+ole+todellisuudessa+mitään+omaa+teoriaansa+genetiikasta+eikä+muustakaan,+eikä+Raamattu+kerro+niistä+mitään,+ja+erityisesti+kun+kokonaiskuvan+kannalta+IncRNA:t+ovat+vain+pieni+yksityiskohta+ja+siksi+käytännössä+vain+ROTin+epätoivoinen+ja+epäonnistunut+yritys+harhauttaa+huomiota+siitä+mitä+geenisekvenssit+kokonaisuutena+kertovat+sukupuustamme+suoraan+ja+selkeästi.
  4. Esitä+vain+harhainen+tässä+vihdoin+anteeksipyyntösi+Janille,+että+toistuvasti+hörhöilet+täällä+nimeltä+mainiten+ihmisestä,+joka+ei+ilmeisestikään+edes+keskustele+tällä+palstalla.Toisekseen+se+että+jonkun+osuuden+noista+sanotaan+vaikuttavan+mahdollisesti+toiminnallisesti+on+aivan+eri+asia+kuin+se+määrä+jolle+on+oikeasti+löydetty+toiminnallisuus.+Se+roska/tilke-DNA+ylipäänsä+voi+olla+roskaa+monella+tavalla,+eli+esim.+siten,+että+varsinaisella+sekvenssillä+ei+ole+merkitystä+mutta+sillä+on,+että+siinä+kohtaa+on+vain+joku+pätkä,+jonka+vuoksi+toiset+toisiinsa+vaikuttavat+pätkät+pysyvät+keskenään+sopivalla+etäisyydellä,+jolloin+sellaisen+pätkän+sisältö+voi+muuttua+varsin+vapaasti+vailla+vaikutusta.
  5. "Minä+kykenen+asiakeskusteluun,+mutta+tarvittaessa+loukkaan+takaisin.+Tämä+on+ihan+normaali+sosiaalinen+pelisääntö."Noin+ja+lisäksi+se+on+muiden+lukijoiden+suuntaan+oleellinen+osa+viestintää,+että+huijareita+ja+harhaisia+kutsutaan+sellaisiksi.Me+tiedämme,+että+esim.+ROT+ei+ymmärrä+mitä+puhuu,+eikä+edes+yritä+ymmärtää,+koska+ei+kykene+hyväksymään+todellisuutta+ja+haluaa+vain+valehdella+hihhulointinsa+vuoksi.+Kaikki+lukijat+eivät+sitä+ymmärrä,+varsinkaan+sellaiset,+jotka+eivät+ole+pidempään+seuranneet+tuon+sekoiluja,+jolloin+nuo+voivat+nähdä+tieteelliseltä+vaikuttavaa+sanaripulointia+mutta+eivät+oikein+tiedä+mikä+siitä+pitää+paikkaansa.Jos+tuollaiseen+sitten+vastataan+mahdollisimman+asiallisesti,+että+asiahan+ei+nyt+ole+noin+vaan+tämä+ja+tämä+ja+tämä+on+pielessä,+niin+tuollainen+lukija+voi+nähdä+vain+kaksi+tieteelliseltä+vaikuttavaa+tekstiä,+joita+ei+isolta+osin+ymmärrä.+Jolloin+tilanne+voi+vaikuttaa+siltä,+että+tuossa+on+vastakkain+kaksi+yhtä+validia+näkemystä,+joista+ei+ole+helppo+päätellä+mikä+pitää+paikkaansa.+Ja+tuollaiseenhan+IDioottiorganisaatiot+nykyisin+taktisesti+pyrkivätkin,+koska+se+on+aina+sen+sekoilevan+osapuolen+etu,+jos+sekoilu+saadaan+esitettyä+sellaisena,+että+siitä+olisi+perusteltua+keskustella+asiallisesti.Jos+sen+sijaan+vastaukset+näyttävät+siltä+mitä+ne+nykyisin+ROTin+avauksissa+näyttävät,+eli+muut+kertovat+olevansa+kyllästyneitä+harhaiseen+maanisesti+valehtelevaan+hörhöön,+joka+pakoilee+kaikkia+kysymyksiä+ja+todellista+keskustelua,+eikä+siksi+ole+oikeastaan+enää+edes+vaivan+arvoista+todeta+miten+ROTin+omat+lähteet+joka+kerta+kumoavat+sen+mitä+ROT+sekoilee,+niin+kokonaiskuva+välittyy+tuollaisille+ulkopuolisille+ihan+toisella+tavalla.Joten+harhaiset+valehtelijat+saakoot+jatkossakin+ansionsa+mukaan,+ihan+jo+niiden+muiden+lukijoidenkin+vuoksi.