Liikuttuneena olen usein seurannut kuinka amerikkalaisessa elokuvassa mies kantaa kerrostalon rappukäytävässä fillariaan, tuota rakkainta poljettavaansa ja asuntoon päästyään vie sen suoraan makuuhuoneeseen.
Kaikkeen amerikkalaiseen vannovana aloin seurata esimerkkiä ja jo parin vuoden ajanolemme viettäneet yhteisiä öitä. Omaksuttuani tuon tavan olen huomannut kuinka uni on rauhallista ja hyvää ja herään täysin virkistyneenä, valmiina uuteen päivään. Tunnen kuinka untani vartioidaan, fillari on ottanut koiran paikan elämässäni. Melkein poikkeuksetta satunnaiset vieraani ovat tovin aikaa ihmeteltyään hyväksyneet asian ja jopa kiitelleet Gary Fisherin täydentävän miehisen aistillista linjaani makuusopen sisustamisessa.
Mitä mieltä on nainen täällä? Sietäisitkös?
Virtahepo ja villari makuuhuoneessa!
30
195
Vastaukset
- 14 + 3
No mulla on fillarivarasto fillareita varten, niillä amerikkalaisilla kerrostaloasukeilla ei semmosta ole ja makkarissa se on niillä vähiten tiellä päivän askareita puhatessa. Ei ole kohdalle osunut yhtään niin tyhmää urosta jotka eivät olisi osanneet viedä fillariaan niille tarkoitettuun varastoon, eikä toivottavasti tule.
No jaa, kun pari kertaa se on tuolla (lukollisessa, mitä välii) varastossa rikottu ja oli sun tarkoitus sillä töihin lähteä, alat itsekin ehkä miettiä sille parempaa säilytyspaikkaa. Mulle käy eteinen, mihinkään makkariin tai olkkariin sitä vie...
- 14+3
yohuuhkaja kirjoitti:
No jaa, kun pari kertaa se on tuolla (lukollisessa, mitä välii) varastossa rikottu ja oli sun tarkoitus sillä töihin lähteä, alat itsekin ehkä miettiä sille parempaa säilytyspaikkaa. Mulle käy eteinen, mihinkään makkariin tai olkkariin sitä vie...
Samanlainen lukko se on tuossa fillarivarastossa kuin asunnon ulko-ovissa ja autotallin ovessakin. Tuskin kukaan murtautuu fillarivarastoon rikkomaan polkupyörää. Ajan minä autonkin talliin enkä säilytä sitä eteisessä, vaikka aamulla tarviikin sillä töihin lähteä.
- verditti
Pitää oikein kiittää, kovasti asiapitoisesta vastauksesta.
Turhaan pelkäsin joutuvani pilkan kohteeksi paljastaessani
turmeltuneita tapojani teille. 14+3 kirjoitti:
Samanlainen lukko se on tuossa fillarivarastossa kuin asunnon ulko-ovissa ja autotallin ovessakin. Tuskin kukaan murtautuu fillarivarastoon rikkomaan polkupyörää. Ajan minä autonkin talliin enkä säilytä sitä eteisessä, vaikka aamulla tarviikin sillä töihin lähteä.
Ihme ja kumma. Vaikka samanlainen lukko on, ei eteisessäni ole joku talon nulikka viillellyt satulaani silpuksi tai joku talon kiireinen merkonomi pöllinyt minulta toimivaa venttiiliä oman risansa tilalle. Mikähän tuossa oikein vaikuttaa, varsinainen mysteeri...
- 14+3
yohuuhkaja kirjoitti:
Ihme ja kumma. Vaikka samanlainen lukko on, ei eteisessäni ole joku talon nulikka viillellyt satulaani silpuksi tai joku talon kiireinen merkonomi pöllinyt minulta toimivaa venttiiliä oman risansa tilalle. Mikähän tuossa oikein vaikuttaa, varsinainen mysteeri...
Ai jaa, sä asut jossain kerrostalossa, en heti ymmärtänyt. Olenkin kuullut varsinkin vuokrataloissa tehdyistä tihutöistä. Täällä omakotitaloalueella vähemmän liikkuu ilkityöntekijöitä, joten pyörät ovat saaneet olla rauhassa vaikka olisivat joskus jääneet pihalle lukitsemattomina.
14+3 kirjoitti:
Ai jaa, sä asut jossain kerrostalossa, en heti ymmärtänyt. Olenkin kuullut varsinkin vuokrataloissa tehdyistä tihutöistä. Täällä omakotitaloalueella vähemmän liikkuu ilkityöntekijöitä, joten pyörät ovat saaneet olla rauhassa vaikka olisivat joskus jääneet pihalle lukitsemattomina.
Mielestäni sana 'kerrostalo' mainittiin jo avauksessa...
Ja on joskus takavuosina multa viety sieltä silloisesta lukollisesta pyöräkellarista koko fillarikin.
- Heikunkeikku
Ihan Niin läheisissä väleissä en ole fillarini kanssa, että viitsisin raahailla sen makuuhuoneeseen. Riittää kun siellä on kaks pehmoista kissiä.
Jos fillariläheisyyteni olisi paremmassa mallissa, niin en tiedä sittenkään, josko äityisin niin vaivalloiseen puuhaan. Ensteks fillarini olisi Aivan väärän värinen, sopiakseen makuuhuoneeni sisustuksen väreihin. En kykenisi nukkumaan, jos väärän värinen vempele kököttäisi siinä vieressä. Se olis fillarin vaihto sitten edessä.
Toinen asia on se, että joutuisin kantamaan pyörän noita rappusia pitkin ylähä ja siihen en tahtoisi kuluttaa energiaani.
Sit vielä kolmantena asiana:)
-Sotkoo lakanoota liikaa ja olis vaikia mennä sarvien alle lähelle, liiaksi kovia ulokkeita pökkäämäs naamaan ja kaulaan.- verditti
Jotenkin sitä tuntee jättäneensä pahasti jotain kesken kun sinä rupeat
kehittelemään! - Heikunkeikku
verditti kirjoitti:
Jotenkin sitä tuntee jättäneensä pahasti jotain kesken kun sinä rupeat
kehittelemään!Enhän minä mitään kehittele, Tietoinen kehittely pilaisi ex temporen ja juuri ex temporet tuottavat mielihyvää mielihyväaistiini.
Tuohon "...tuntee jättäneensä pahaasti jotain kesken..."-lausahdukseen en usko alkuunkaan. Sen verran hyvin kirjoitat, että uskon asian olevan vain tuulen heiluttamien sormiesi maininkeja.
- mimmimummi
Kuntopyörä riittää makkarin kaunistajaksi....tai rumentajaksi ehkä paremminkin.
Ihmellelin kuinka eräs mies jaksaa rahdata pyöränsä aina kerrostalon kolmanteen. Kysyin että onko häneltä varastettu joskus pyörä, pyöräsuojasta.
Hän valisti minua että sähkömoottori pitää ladata välillä, siis akut.
En ollut moista kuullut koskaan, enkä tiedä miten sellainen pyörä toimii.- verditti
En ymmärrä pp:n sähköistämistä. Täysin mieletöntä!
Tarkoitettu luusereille, lintsareille...kai.
- ...
En muista nähneeni elokuvaa.
Mutta ei tuo nyt niin ihmeelliseltä kuullosta, monissa maissa ei ole ollenkaan erillisiä varastoja, kaikki irtilähtevä varastetaan, jonnekinhan se polkupyörä pitää laittaa, jos ei aio joka päivä ostaa uutta pyörää. Ja on tuota näkynyt suomessakin, etenkin opiskelija asunnoissa, fillari sisälle yöksi, just koska ei paikkaa, eikä varastoa. Hah, itellä oli aikanaan auton renkaat sängyn alla, koska varasto oli, mutta se oli ryöstetty jo niin monta kertaa, että alkoi renkaiden ostaminen tympimään.
Niin siis asia.
Toi otsikko oli paljon kertova. "Virtahepo olohuoneessa" on suomen kuuluisin alkoholistin elämästä kertova kirja (Tommy Helsten), Kertoo elämästä alkoholistin puolisona Ja polkupyörä on suora viittaus maisenpuutteeseen, jokainen puutteessa oleva mies tarvitsisi välillä "polkupyörää" makuuhuoneeseensa poljettavaksi.
Älä kompastu teennäiseen ja pinnalliseen älykkyyteesi. Kirjoitit nyt, että sinulla on alkoholiongelma, vaimo jättänyt, etkä saa tyydytetyksi seksuaalisia tarpeitasi. Ei kovin älykästä. Olisit kirjoittanut suoraan asian.
=DW=- verditti
Vaikka kuinka monessa elokuvassa pp kuuluu kalustukseen. Muun muassa eilen iltaisessa gangsta-elokuvassa fillari oli kaksi kertaa taustalla.
Pelkäsin jo että Helstenin tarina olisi jäänyt unohduksiin. Olisin kyllä veikannut puolestasi.
Teet rohkean analyysin, osittain jopa oikeankin. Mutta vain osittain.
Joutuukohan esimerkiksi Leino hämmästelemään runoilijan taivaassaan sanansa selittäjien tulkintoja? - ...
verditti kirjoitti:
Vaikka kuinka monessa elokuvassa pp kuuluu kalustukseen. Muun muassa eilen iltaisessa gangsta-elokuvassa fillari oli kaksi kertaa taustalla.
Pelkäsin jo että Helstenin tarina olisi jäänyt unohduksiin. Olisin kyllä veikannut puolestasi.
Teet rohkean analyysin, osittain jopa oikeankin. Mutta vain osittain.
Joutuukohan esimerkiksi Leino hämmästelemään runoilijan taivaassaan sanansa selittäjien tulkintoja?Hahhah.
Mikä helevetti teitä mustilaisia vaivaa? Alemmuuskompleksiko? Ei paskaaaaa jauhamalla ainakaan itestään kovin järkevän ihmisen kuvaa anna. Miksei se mene jakeluun?
Ai niin.
=DW= - verditti
... kirjoitti:
Hahhah.
Mikä helevetti teitä mustilaisia vaivaa? Alemmuuskompleksiko? Ei paskaaaaa jauhamalla ainakaan itestään kovin järkevän ihmisen kuvaa anna. Miksei se mene jakeluun?
Ai niin.
=DW=Mielelläsi väittäisit minua "mustilaiseksi", johtuen siitä että olet ymmärtänyt erään vitsini väärin. Eipä sillä, ylpeänä kantaisin suomalaisen mustalaisen roolini, sillä he jos ketkä ovat asemansa ansainneet.
Mistä kummasta olet saanut käsityksen, että loisin kuvaa itsestäni järkevänä ihmisenä. Jakeluun SE menee , mutta et saa minua välittämään siitä. - verditti
... kirjoitti:
Hahhah.
Ai niin.
=DW=Vämität minua "mustilaiseksi" ilmeisesti ymmärrettyä erään vitsini väärin. Eipä sillä. Ylpeänä kantaisin suomalaisen mustalaisen roolin, sillä he ovat paikkansa ansainneet.
Mistä ihmeestä päättelet. että yritykseni on antaa järkevä kuva itsestäni. Päinvastoin, olen inhimmillinen. Jakeluun, kovin vanhanaikainen sana, siirry sinäkin nykykieleen.
Hermostumatta kuvitellun ylivoiman edessä.
Joo, onhan se pinkki tai neonvihreä jopo? ;)
Siihen vähä oikeita kukkia yön ajaksi.. hyvin sopii telineeksi..
Päivällä sun käytössä!- verditti
Sibone! Hyväksyn värimääritelmäksi *mintunkaunis*
Inhoan pinkkiä ja luulen tietäväni minkä vuoksi
Noinhan se menee amerikkalaisissa elokuvissa :) Itse asiassa kun olen seurannut noita trendikkäitä sisustusohjelmia ajankulukseni niin eikös niissä vain ole jos jonkinlaista vempainta nostettuna seinälle. Ennen vanhaan laitettiin hirvensarvet seinälle josta aseet roikkui tai erinäinen määrä täytettyjä eläimiä. Parempi tuo polkupyörä on makuuhuoneessa kuin pölyä keräävä "saalis". Kiintymyksen kohteena fillari on täydellinen! Kallis, ei kuluta paljon, mutta vastaavasta omat kalorit kuluu ja hyvin nukuttaa kunnon pyörälenkin jälkeen. Ei siinä kaipaile mitään muuta. En halua missään nimessä vieraiden miesten makuuhuoneisiin, mutta sinun haluaisin nähdä :)
- verditti
Kirjoituksesi todistaa vanhan väittämän oikeaksi. Emme me riitele vaan asiat.
Näpäytän sinua kuitenkin siitä, että ajattelemattomasti väitit minun vaihtavan naisia,uhraamatta ajatustakaan sille, että ehkäpä naiset vaihtavat minua. He eivät yksinkertaisesti kestä. Niin, paitsi pari pohjalaismuijaa olen lempannut heidän ryhdyttyään isännöimään emännätöntä taloa.
Makuuhuoneestani sen verran, että koska pellavaa ei ole saatavissa mustana joudun tyytymään silkkiin ja satiiniin. Jotenkin viehättäisi maalata oven yläpuolelle korukirjaimin sama teksti minkä sinäkin olet lukenut käydessäsi obduktiosaliin. - Rattus sp.
Sinä päivänä, kun muutan ydinkeskustaan, maalautan eteisen yhden seinän esim. tummanharmaaksi ja asennutan sille seinälle pyörän ripustuskoukut. En mistään hinnasta veisi polkupyörää yhteisiin varastotiloihin. Aikaisempi, halvempi pyöräni vietiin sarjalukitetusta rivitalon pyörävarastosta.
Polkupyörä voi hyvinkin sisustuselementti. En pidä esineistä joiden tarkoituksena on ainoastaan olla koriste. Jos joku ihmettelee, miksi veitsisarjani puutelineellä tai jokin muu käyttöesine pitää olla esteettisesti kaunis, niin se johtuu kauneuden kaipuusta ilman turhaa krääsää.
Vastaus on, että sietäisin. Sitä paitsi.. sehän on sinun kotisi :). - verditti
Kohtalaisen viattomana tiedustelisin minkähän kaupungin ydinkeskustaan halajat. Vastaat ensimmäisenä ja ainoana kysymykseeni.
- Rattus sp.
Hmm.. Pidän sinua vaarattomana aikaisempien kommenttiesi perusteella :).
Suomessa on ainoastaan kolme elämiskelpoista kaupunkia, jos minulta kysyttäisiin - Helsinki, Tampere ja Oulu. Jos joku vetää herneet nenäänsä, niin vetäköön. Tarkoitan myös, että noihin kaupunkeihin pitäisi taloudellisesti satsata enemmän kuin muihin kaupunkeihin tai kuntiin.
Tuo ei tarkoita sitä, että kotini olisi mainitsemissani kaupungeissa. Tämä riippuu aivan työkuvioista. Aina ei voi valita missä asuu. Nykyinen kaupunkini, syntymäkaupunkini Lahti on vain kääntymispaikka. Toisaalta voisin harkita jonkin aikaa täälläkin ydinkeskustassa asumista, sillä kesäisin olisi keskustaa lähellä venepaikat.
Oliko tyhjentävä vastaus?
Kun tyttäreni asui kotona, hänen uutta polkupyöräänsä säilytettiin vaatehuoneessa. Vain vanhat romut uskaltaa jättää pihoille täällä meilläpäin. Tyttärenpojan Jopo on paksulla vaijerilla kiinnitettävä rautatolppiin koulun pihassa ja kauppojen edessä.
- Rattus sp.
Kuullostaa tutulta. Vaikka pyöräni on paksulla kettingillä kiinni tolpissa tai kaiteissa, niin sitä miettii pyörälle palatessaan, onko pyörä vielä tallella. Oma pyöräni on hybridipyörä levypyöräjarruilla.
Rattus sp. kirjoitti:
Kuullostaa tutulta. Vaikka pyöräni on paksulla kettingillä kiinni tolpissa tai kaiteissa, niin sitä miettii pyörälle palatessaan, onko pyörä vielä tallella. Oma pyöräni on hybridipyörä levypyöräjarruilla.
Jep. Saa olla tosi tarkkana justsa ton Joponkin kans. Paksun vaijerin pitää kiertää erikseen vielä satulan rautojen välistä, muuten ottavat pelkän satulan kun se on helposti irroitettavissa. Varkausvakuutus tarttee olla myös kalliille pyörälle erikseen. Tavalliset lukot ei riitä. Pahinta on jos rikkovat senverran ettei mikään vakuutus kata. Juuri kerrottiin eilen, että Turussa kolme miestä heitteli pyöriä autoja päin, niin että ainakin yhdeksän autoilijaa on vaatimassa korvauksia... et tämmöistä sakkia.
miljoona kirjoitti:
Jep. Saa olla tosi tarkkana justsa ton Joponkin kans. Paksun vaijerin pitää kiertää erikseen vielä satulan rautojen välistä, muuten ottavat pelkän satulan kun se on helposti irroitettavissa. Varkausvakuutus tarttee olla myös kalliille pyörälle erikseen. Tavalliset lukot ei riitä. Pahinta on jos rikkovat senverran ettei mikään vakuutus kata. Juuri kerrottiin eilen, että Turussa kolme miestä heitteli pyöriä autoja päin, niin että ainakin yhdeksän autoilijaa on vaatimassa korvauksia... et tämmöistä sakkia.
Liite polkupyöristä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011072014086844_uu.shtml- Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Kun ostin nykyisen pyöräni, soitin vakuutusyhtiöön. Minun kotivakuutukseni oli sen verran kattava, etten tarvinnut erillistä vakuutusta.
Hullua tuollainen vandalisointi :(.
- lejanna
Mullei ole tällä hetkellä toimivaa fillarii.
Varmaan fillari on ihan rauhallinen perheenjäsen.
Mutten minä kyllä mahduttaisi itseäni samaan sänkyyn sen kanssa.
Pasi & Mysiini - Ei Fillarii
http://www.youtube.com/watch?v=QRhtsmYZXQ0
.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411691Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3161109Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231063Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571053- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12875Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843