Kertokaapas te viisaammat, mikä puhelin minulle? Tarvitsen päivittäin internettiä ja kalenteria joten nämä ainakin pitäisi olla kunnolliset. Myöskin looginen käyttis ja muutenkin nopea käyttäminen olisi plussaa.
Koko ei misään nimessä saa olla suuri, vaan haluan puhelimen joka sopii vaivattomasti taskuun. Kameralla ei ole niin hirveänä väliä, mutta jos sellainen on niin se salamakin täytyisi olla. QWERTY- näppis olisi myöskin hakusessa, mutta ei välttämätön jos kirjoittaminen on muuten puhelimella sujuvaa. Merkeistä minulle käy mikä tahansa, mutta lähinnä samsungia olen ajatellut. Nokiaa en ota enää ikinä, sillä minulla ei ole niistä muuta kuin pahaa sanottavaa.. Mikä puhelin/malli sopisi näihin vaatimuksiin??
Mikä älypuhelin minulle?
17
934
Vastaukset
Käyköl kosketusnäytölliset puhelimet, joissa on virtuaali qwerty näppäimistö?
- alkup..
Ei vaan tarkoitin ihan "oikeaa" näppäimistöä. Tuo kosketysnäyttö QWERTY on kaikissa puhelimissa, mutta jos se on luonteva ja helppokäyttöinen, niin sellainenkin käy..
- iOS vai Android
Applen iPhonesta pidän itse. Toimii nopeasti ja sulavasti. On looginen ja helppo oppia käyttämään. Bugeja, lageja ja turhia hidasteluita esiintyy äärimmäisen harvoin (jos ollenkaan). Appstoresta löytyy päälle 400 000 nimikettä (pelejä, ohjelmia ym.). Lisäksi Apple julkaisee tämän vuoden syyskuussa iOS5 päivityksen, jossa tulee lukuisia uusia ominaisuuksia mm. iCloud, etäsync. Kuulostaa täydelliseltä. Kolikolla on kuitenkin se toinen puoli. IOS on äärimmäisen rajoittunut: Se ei tue Flashiä (youtube-videot toimii kyllä) ja on riippuvainen iTunesista. Yleisnäkymää ei myöskään pysty muokkaamaan ilman jailbreakkia. Syksyllä Apple julkaisee seuraavan sukupolven iPhonen, eli jos asialla ei ole kiire, niin voi katella mitä uutta on tulossa. IOS5:destä voi lukea Applen sivuilta.
Jos Applen puhelin ei kuitenkaan nappaa, niin sitten suosittelen Android-laitteita. Niissä ei ole Applen typeriä rajoituksia. Vapaampi järjestelmä ja Androidin sirpaloituminen aiheuttaa kuitenkin jonkin verran bugeja ja hidasteluita ohjelmien ja käyttöliittymän kanssa. Kaikki sovellukset eivät aina toimi täysin ongelmitta kaikkien laitteiden kanssa, ja niitä löytyy "vain" päälle 100 000 Android Marketista. Googlen solvellusfiltterit ovat aika löysät, eli käytännössä kuka tahansa voi julkaista sovelluksensa Android Marketissa. Tämä lisää roskaohjelmien määrää, varsinkin kun sovellusten julkaiseminen on ilmaista. Lisäksi Android ei osaa käsitellä yli 2 gigan tiedostoja, mikä on häiritsevää, esim. jos haluaa lataa Euroopan alueen kartat puhelimeen valmiiksi.
IOS5 yksinkertaisesti toimii ja sille löytyy paljon toimivaa softaa. Yleensä pelit ja isojen firmojen softat julkastaan ensiksi IOS:sälle ja vasta sitten muille järjestelmille. Apple seuloo pahimmat roskasoftat (niitä ei ihan älyttömästi luulisi olevan, koska sovelluksen julkaiseminen iOSlle maksaa) pois, eikä julkaise niitä appstoressa. Näin käy myös sovelluksille, jotka eivät ole Applen mieleen. IOS (iPhone) on varma valinta, jos Flashin puute, iTunes riippuvuus ja muu rajoitteneisuus ei haittaa.
Android on myös hyvä valinta. Siinä pyörii flashit sun muut, eikä se ole rajoittunut. Niin ja Android-malleja on myös sellaisia, missä on konkreettinen qwerty-näppis (itse olen pärjännyt hyvin virtuaalisella) esim. HTC Desire Z, Motorola Milestone 2 ja Samsung Galaxy 551. Bugeja esiintyy jonkin verran, mutta ei häiritsevän paljon. Jos Flash-tuki on äärimmäisen tärkeä, eikä pikku bugit haittaa, on Android oikea vaihtoehto. Itse en ole muistaakseni kertaakaan kaivannut Flash-tukea mainoksia pyörittämään ja selaamista hidastamaan. Appstoresta löytyy omat sovellukset esim. Yle Areenalle, mikä vähentää Flashin tarpeellisuutta entisestään.
Kannattaa käydä rohkeesti kaupassa kokeilemassa eri laitteita ja kysellä myyjältä niistä (myyjien tietotaito on muuten välillä äärimmäisen huonoa, mutta kyllä ne perus jutut tietää). Elisaltahan irtoaa iPhone 4, ilman kytkysopparia. Android-laitteita taas saa mistä vaan alan liikkeestä.
Nämä ovat omia kokemuksiani ja mielipiteitä laitteista. Olen puhunut.- edellinen
Sori muuten kirjoitusvirheet (esim. tokan kappaleen alussa pitäisi lukea iOS eikä iOS5...). Toinen käsi on p*skana, kun kaaduin skootterilla öljyyn. Kirjoittaminen ei ole nyt niin mielekästä.
- alkup.
Olen jotenkin aina mieltänyt iPhonet jotenkin "rajoittuneiksi". En tiedä mistä tämä kuva on tullut, mutta aina on sellainen fiilis ollut että se on hyvin paljon sidottuna Applen omiin ohjelmiin ja laitteisiin?? Ja koko on jotenkin mielestäni turhan suuri, vaikka muuten puhelin varmastikkin hyvä on.. :))
- iSuositelia
alkup. kirjoitti:
Olen jotenkin aina mieltänyt iPhonet jotenkin "rajoittuneiksi". En tiedä mistä tämä kuva on tullut, mutta aina on sellainen fiilis ollut että se on hyvin paljon sidottuna Applen omiin ohjelmiin ja laitteisiin?? Ja koko on jotenkin mielestäni turhan suuri, vaikka muuten puhelin varmastikkin hyvä on.. :))
Näihän se on. IPhone on riipuvainen iTunesista. Tosin, käsittääkseni Samsungeissa on sama vika, ainakin päivittämisen, varmuuskopioinnin ja syncin osalta. Nämä hoidetaan Kies-ohjelmalla, joka on mielestäni paljon huonompi, kuin iTunes. Muuten tiedostoja voikin vapaasti sinne puhelimen muistikortille siirrellä. Ja iLuuri liian SUURI? Jos nyt lähetään vertaamaan vaikka Samsung Galaxy Miniin, on iPhone 4 on kaikilta muilta mitoiltaan timmimpi paitsi pituudeltaan. Jos nyt pilkkua viilataan, niin kuutiotilavuudeltaa iPhone 4 on pienempi kuin Galaxy Mini, vaikka iPhone 4:ssa on isompi näyttö. Ja kyllä se nelonen ihan kiltisti tarkuun pujahtaa. Suosittelen edelleen iPhonea harkitsemaan, jos ei ole rahasta kiinni.
- Kä kä käääää
Sun puhelin on siis Samsun Galaxy s II
se on viiden satkun luuri, mutta hoitaa noi kaikki tosi mallikaasti.
tota näppistä siinä ei ole mutta usko tai älä, Opit nopeasti kosketusnäppiksen joka toimii Androidissa tosi mallikaasti.
jopa parempi kuin näppäin näppin, sen näkee pimeässäkin.
Puhelimella pystyy surffaan netissä ja nöytöstä saa vielä selvänkin.
kuva zoomaa sormia levittämällä ja luuri ei turhia mietiskele.
Android on tosi looginen, kun sen oppii!- Kä kä kääää
Käytät päivittäin internettiä puhelimella
Unohda silloi noiden Iphonet.
ja et voi ostaa halpaa pieninäyttöstä!
Samsun Galaxy s II on surfaajan puhelin
tosin halvemmillakin androipuhelimilla pärjää joissa on iso näyttö.
vähintään siis 480*800 jos on pienempi, on se nettisurfailu tuskaa.
Androidisa on nopea selain, toisin kuin Nokian sympianeissa tai windows puhelimissa.
Ihonen selain on kohtuullinen mutta hinta laatu ei kohtaa.
- iPohtia
Kysyjähän haki pientä puhelinta. Samsung Galaxy S2 näyttö on 4,3", joten se ei järin pieni ole. Pienikätinen ihminen ei välttämättä pysty kyseistä laitetta käyttämään edes yhdellä kädellä. IPhone 4 on varmasti hyvä vaihtoehto. Sillä surffaa nopee, ja se on suht pieni. Siinä on tarkka näyttö, joka on kiva esim. tekstiä lukiessa joltain verkkosivulta. Android-laitteita, joissa on fyysinen qwerty-näppis, on myynissä aikas vähän (iPhoneja sitäkin vähemmän :D). Eli käytännössä Motorola Milestone 2, HTC Desire Z ja Samsung Galaxy 551. Noikin kaikki kannattaa kattoa. Tosin, noi kaikki mallit taitaa olla iPhone 4:sta isompia. Ja Samsung Galaxy 551:sen näyttö (pieni koko 3,2") ja sen resoluutio ei ole mitä optimaalisin netissä surfailuun.
- alkup.
Internetin käytöllä tarkoitin sähköpostin selaamista, uutiset, ymym. vastavaa.. Jotenkaan en edelleenkään lämpene iPhonelle, vaikka kuten jo aikaisemmin sanoin se on varmastikkin hyvä puhelin. Lyhyt puhe ja valmiusaika ei mielestäni ole käytännöllinen. Olen miettinyt Samsun Ace puhelinta, se vaikuttaa sopivalta. Onko kenelläkään kokemusta mallista? Tuossa mallissa lisäksi on jonkun tasoinen kamerakin..
- iSuosittelia
Ace voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Se muistuttaakin aika paljon iPhone 4:sta ;). Tosin Ace:n kanssa on monilla käyttäjillä ollut ongelmia mm. ohjelmien kanssa, jotka on aiheuttanut järjestelmän kaatuilua (johtuu Androidin pirstaloitumisesta). Myös WI-FI:n käyttö on aiheuttanut vastaavia kaatuiluja ja ylimääräisiä bootailua. Sen vielä lisään, että iPhone 4:ssa on loistava akunkesto. Esim. Mikrobitin vertailussa se jaksoi pyörittää pisimmän aikaa youtube-videota putkeen (9h 15min), verrattuna muihin älypuhelimiin (esim. Samsung Galaxy S2). Kattelen vähän, jos löytäisin jonkun hyvän Android-laitteen sun tarpeisiisi.
- iSuosittelia
Samsung (Google) Nexus S voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Siitä löytyy Android puhtaana, mikä saattaa olla jopa paikoin tylsä, mutta se varmistaa sulavan toimivuuden. Pieni miinus tulee siitä, että se ei kuvaa HD videoo.
Toinen puhelin mikä tuli mieleen on, HTC Desire S. Siinä on Android:in päällä HTC Sense, mikä miellyttää ainakin omaa silmää. Laite on suht pieni, mutta näyttö tarpeeksi iso (3,7") netin selaamiseen.
Mitä mieltä olet näistä kahesta laitteesta? Nexus S:sän voi tilata cdon.com:ista 349 eurolla, mikä on tosi halpa hinta kyseiselle puhelimelle. Verkkokauppa.com:issa molempien laitteiden hinta on 449 euroa. - iSuosittelia
Tossa vielä linkki, missä keskustellaan Ace:n ongelmista:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9921075
- alkup.
Tuo nexus S vaikuttaa juuri sopivalta minulle..HD kuvaus ei ole minulle tärkeä, kunhan puhelimella saa tarvittaessa kunnollisia kuvia jos oikea kamera ei ole matkassa. :)) Hintakaan ei ole paha, mutta miten luotettava paikka tuo CDON on tilata? Miten hoituu takuut, lähetykset ja muut?
- iSuosittelia
Cdon.com:ista on itsellä ihan hyviä kokemuksia. Joskus saattaa vähän postitus venähtää, mutta muuten toiminut hyvin. Luulis tonkin luurin olevan parissa päivässä perillä. Takuu hoituu valtuutetun huoltoliikkeen kautta. Esim. SCF-huolto korjaa Samsung:in luureja takuuseen. Eli kuitin kanssa hoituu homma. Ja luulis kyseiseisellä puljulla melkosen hyvin menevän, kun näyttävät aika ahkeraan mainostavan telkarissa. Eli eikun luuria tilaukseen...
- 0mppu!
iPhone 4
- alkup.
Samsung nexux S laitettu tilaukseen.. :)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051