Uusi Galaxy Ace temppuilee välillä siten, että se menee pimeäksi ja näyttöä ei saa päälle ja valikko/koti/paluu-näppäin ei toimi. Tätä saattaa tapahtua useita kertoja päivässä. Vaikuttaisi, että puhelin ei sammu vaan jää lepotilassa sellaiseen tilaan mistä sitä ei muuten saa takaisin kuin painamalla pitkään virta/lukitus-nappia. Tätä mystistä pimenemistä on tapahtunut kun puhelinta ei ole käytetty ja kun puhelimella on puhuttu. Silloin kun se on jumissa ja yrittäää soittaa toisella puhelimella siihen, numero tyyttää normaalisti soittavassa puhelimessa, mutta Ace ei reagoi mitenkään ja puhelutiedoissa ei näy tulevaa puhelua.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Aika huono kuva on tulut tämän takia Samsungin puhelimesta ja mietityttää kannattiko siirtyä siihen Nokiasta.
Samsung Galaxy Ace pimenee ja jumiutuu
31
4990
Vastaukset
- acesta on
Täällä aivan sama juttu. Kävin vaihtamassa Gigantissa uuteen luuriin (eivät ottaneet vikaan mitään kantaa) mutta kappas aivan sama juttu tässä uudessaki luurissa. Onko sulla jatkunut edelleen tai oletko saanut apuja? ? ?Kieltämättä tod. kiusallinen vika koska jos joku yrittää tavoittaa puhelimen ollessa jumissa ei siitä jää mitään merkkiä. Mitenkään mahtaa olla herätyskellon laita. En taida uskaltaa luottaa että sekään soi varmuudella aamulla...
- Tsuippis
Itse sain viikko sitten samaisen luurin, eikä mitään vikaa ole ilmaantunut - toimii kuin unelma! Edellisen luurini (Nokian X3) hankin Gigantista, ja siinä oli erinäisiä ongelmia, ja olen kuullut että muillakin Gigantista luurinsa hankkineilla on tökkinyt.... Ainoa miinus tässä Acessa on akun nopea tyhjeneminen, joutuu latailemaan aika tiuhaan, mutta mitään muuta vikaa ei ole. Olen erittäin tyytyväinen että vaihdoin Nokiasta Samsungiin! :)
- tuorik
Acen kaatuilu ja pimeneminen johtui ehkä kalenteri appsista jonka olin ladannut marketista. Vika hävisi kun poistin ko. appsin. Nähtävästi kaikki appsit eivät ole yhteensopivia. Muutenkin tuntuu että kaikki ei ole aina ihan stabiilia, kun välillä joku appsi saattaa hävitä ym. ja sen joutuu asentamaan uudestaan.
Kalenterin ja osoitekirjan vieminen Nokiasta Samsungiin ei ollut ihan yksinkertaista. Kun PC Suite ja Kies ohjelmilla ei ole mitään yhteistä tiedostomuotoa jolla vienti/tuonti onnistuisi. Kikkailujen jälkeen sain kierrätettyä ko. tiedot Google kalenterin ja gmailin kautta.
Muuten ace on toiminut hyvin ja Androidin kustomointi apseineen yllätti :) Vieläkun saisi uuden 2.3. version Androidista. sitä on kuulemma lupailtu myös Aceen, mutta saa nähdä milloin tulee. - Happy with Nokia
Aika ongelmainen tuntuu Samsung ja Android olevan. Vaihdoin takas Nokiaan ja tyytyväinen olen. Ei ongelmia ja kaikki toimii kuten pitää nyt.
- tuorik
Loma alkoi ja sama "sammumis" ongelma tuli takaisin Aceen:(
Kotona mulla on wlani ja luonnollisesti käytän tätä verkkoa myös puhelimessa. Huomasin, että kun wlan on koko ajan päällä puhelimessa, niin ongelma toistuu usein. Ja kun sen ottaa pois päältä, niin ei toistu. Löysin samantyyppisestä ongelmasta keskustelua: http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?p=56485050
http://androidforums.com/samsung-galaxy-ace/328680-auto-shut-down.html
Josko Android 2.3.-päivitys toisi ongelmaan ratkaisun...
Onko kenelläkään tietoa milloin tulee virallinen Gingerbread-päivitys? Vai tuleeko ollenkaan?- tiina.johanna
Vaihdoin nokialaisen tuohon Ace puhelimeen ja vähän epäilytti, mutta päädyin siihen kuitenkin. Osoite kirjaston siirto oli aika haasteellinen mutta onnistui kyllä lopulta.
Tuo sammumisongelmaan törmättiin heti ostopäivänä. Mitään ei ollut vielä asennettu, mutta wlan tulee kyllä käytettyä. Pitää katsoa vaikuttaako tuo jotenkin asiaan. Ärsyttävää jos jokin on se, että jos puhelin on subarin lähellä niin kokoajan puhelin hakee jotain päivityksiä verkosta jos se on sallittuna. Joten puhelin pitää laittaa jonnekkin kauemmaksi subbarista.
On tullut kyllä mieleen joskos olisi pitänyt ottaa noksu.
Gigantti vaihtoi puhelimen jo kertaalleen uuteen, mutta ongelmat ei siitä muuttuneet...
Lisäksi multimedia viestin vastaanotto ainakin tku keskustassa on ongelma.
Pelaamisessa ilmaisversiota angry birds puhelin rupee aika tavalla pätkimään, joten lienee tulevaisuutta se, että muistin määrään pitää kiinnittää entistä enemmän huomiota puhelinta ostaessa, jos ei sitä osaa swapata joskus sitten muistikortille tai jotain.
Noin muutoin aika käypä peli... tosin jossain määrin sekava kuitekin, mutta lienee käypä peli noin muutoin.... - Sampppa
tiina.johanna kirjoitti:
Vaihdoin nokialaisen tuohon Ace puhelimeen ja vähän epäilytti, mutta päädyin siihen kuitenkin. Osoite kirjaston siirto oli aika haasteellinen mutta onnistui kyllä lopulta.
Tuo sammumisongelmaan törmättiin heti ostopäivänä. Mitään ei ollut vielä asennettu, mutta wlan tulee kyllä käytettyä. Pitää katsoa vaikuttaako tuo jotenkin asiaan. Ärsyttävää jos jokin on se, että jos puhelin on subarin lähellä niin kokoajan puhelin hakee jotain päivityksiä verkosta jos se on sallittuna. Joten puhelin pitää laittaa jonnekkin kauemmaksi subbarista.
On tullut kyllä mieleen joskos olisi pitänyt ottaa noksu.
Gigantti vaihtoi puhelimen jo kertaalleen uuteen, mutta ongelmat ei siitä muuttuneet...
Lisäksi multimedia viestin vastaanotto ainakin tku keskustassa on ongelma.
Pelaamisessa ilmaisversiota angry birds puhelin rupee aika tavalla pätkimään, joten lienee tulevaisuutta se, että muistin määrään pitää kiinnittää entistä enemmän huomiota puhelinta ostaessa, jos ei sitä osaa swapata joskus sitten muistikortille tai jotain.
Noin muutoin aika käypä peli... tosin jossain määrin sekava kuitekin, mutta lienee käypä peli noin muutoin....Mikä on subari?
- Acesta on edelleen
Täälläkin sammuillaan edelleen ja uutena ongelmana että puhelin sammuu kesken puhelun. Eilen saamui kahdesti tänään jo heti aamusta kertaalleen. Palaan Giganttiin maanantaina. Mahtavatko palauttaa rahoja jos ei ole tyytyväinen tuotteeseen. Akkukin kestää tässä puhelimessa alle 24h vaikka ei mitään pelejä pelailiskaan! Vaihtoon!
- kroppis
Hmmm....tuntuu että noita sammumisongelmia ilmenee vain Gigantista ostetuissa puhelimissa.... Minkähän lie maanantaikappale-erän ovat hommanneet halvalla!?!
Oma Ace ostettu muualta, eikä mitään ongelmia ole ollut. - sarviiiinen
Oman aceni ostin dnaaalta ja sekin tökki alkuun. Käytin takuu huollossa ja nyt toimii. Kaikki marketin sovellukset ei ole yhteensopivia! Jos ongelmia ilmenee yleisesti muistikortin alustus auttaa, jos siis nämä ongelmasovellukset makaavat kortilla.
Itseäkin kiinnostaisi että milloin tuo 2.3 päivitys tulee.. Kaippa se kuitenkin joskus tulee; http://www.mobiiliblogi.com/tag/samsung-galaxy-ace/- tuorik
Itse päivitin pari viikkoa sitten Kiessin kautta uuden Android 2.3.3 -version. Merkittävää muutosta päivittyksen jälkeen ei paljon huomaa. Mutta Acen akun kesto on mielestäni parantunut vähän.
Itse ostin aikoinaa Acen Verkkokaupasta, joten sammumis ongelma on paljon laajempi vika.
Puhelimen oma muisti on tuskaisen pieni n. 180 mb ja tila meinaa loppua koko ajan. Osa ohjelmista ei suostu asentumaan erilliselle muitikortile.
- aceaeikannataostaa!!
Minä ostin acen 2 viikkoa sitten verkko kaupast ja sammuu itsestään eka aukea muutakuin että pidät jtn tunni latautumas tai joskus jos painaa avaus näppiii pohjaaa.
- tuorik
Vihdoin ja viimein sain vietyä ongelmaisen Galaxy Acen huoltoon. Huollossa palvelu oli ripeää ja sain puhelimen takaisin kahdessa päivässä. Olivat resetoineet puhelimen ja asentaneet uuden ohjelmiston. Alunperin ongelmassa oli kai kyse ohjelmistovirheestä. Nyt näyttäisi siltä, että wlan-ongelma ei vaivaa enään :)
- APUA!
Sain joululahjaksi samsung galaxy ace puhelimen. Puhelimessani on toiseksi isoin netti-paketti. Puhelimeni valikosta pääsee suoraan "anroid markettiin" josta voi ladata erilaisia pelejä ja muita sovelluksia. Pääsin markettiin ihan ilman ongelmia ehkä pari päivää puhelimen saamisen jälkeen. Mutta sen jälkeen en ole sinne päässyt, koska se lataa niin kauan, kunnes näyttöön tulee "yhteys aikakatkaistiin" Pääsen tällä kyseisellä netillä vaikka minne muualle, paitsi sinne markettiin. Jos joku keksii mistä on kyse, niin voisikohan auttaa?
- Huoh...
Mooi! Minäkin sain acen joululahjaksi ja oon ollu todella tyytyväinen muuten puhelimeen niinkun ominaisuuksiin yms. mutta tekee aina välillä niin että menee näppikset sekasi, että kun on pysty suunnassa tulee leveen näppiksen vasemman puoleinen osa näkyviin ja vaakasuorassa tulee pysty pikkuinen näppis, ja jankittaa kirjaimissa, ongelma ei häviä muuta kuin että samuttaa ja käynnistää uudestaan puhelimen, sekä yhdesti on sammunut puhelin että on kysynyt itsestään pin-koodia :O ärsyttää kun uusi puhelin ja muuten tykkään kovasti niin rupee näin temppuilee, pakko kait sitä on gigantissa käyttää....
- asdfghjklöä
toimiiko acen näyttö lämmöstä, vai pelkästä kosketuksesta ?
- turre
Olen miettinyt tässä samaa, että toimiiko tuo näyttö lämmöstä vai riittääko kosketus esim. kynällä tai pitkillä kynsillä ? Kun olen löytänyt vain että se on TFT-näyttö .. enkä siitä sen paremmin tietoja ole löytänyt.
- adfhsgfhstrh
turre kirjoitti:
Olen miettinyt tässä samaa, että toimiiko tuo näyttö lämmöstä vai riittääko kosketus esim. kynällä tai pitkillä kynsillä ? Kun olen löytänyt vain että se on TFT-näyttö .. enkä siitä sen paremmin tietoja ole löytänyt.
näyttö on kapasitiivinen, eli pelkkä hipaisu riittää. ei siis toimi kynsillä yms..z
- ei kestä ei
Adroid on sen verran harakiri ohjelmisto että ongelmia tulee varmasti. Mainostavat prosessoritehoilla, mutta kun se ei muuten edes toimisi kunnolla sieltä täältä kopioituine ominaisuuksineen. Muotihypeähän siinä oli, mutta muuten p...skaa paketissa.
- AAGH
Mulla sama vein 2 kk sit huoltoon dnan kautta.. puhelin sekoili..pimeni kirjoitteli juttuja itekseen. Nyt kun sain takaisin se oli päivitetty jne.. mut en pääse valikkoon enkä viesteihin..jne... Gmailiin ja markettiin pääsen mut sen alapuolel oleviin näppäimiin en saa reagointia...helvetti kun nakertaaa
- samsung galaxy
Samsung galaxy ei. Katkaise sellaista puhelua johon ei vastata,, sain katkeamaan ainoastaan virtanapin painaluksella,,,ollut jo 3viikkoa huollossa ja silti temppuilee,,,turhaan luovuin nokiasta,,,,
- apuaa !
voiko kukaan auttaa mulla on tuo kyseinen puhelin eli samsung galaxy ace ja oon ostanu gigantista.Puhelin on itseasiassa ihan hyvä mutta ythenä päivänä tapahtu silleen että latansin yhden pelin ja koitin pelata sitä ja se peli lagittti ja myös koko puhelin.Puhelin piti sammuttaa ja sen jälkeen koko puhelin ei ole käynnistyny siitä on noin 5 pv. Mitä asialle voisin tehdä ! ?
- Minä vaan
Hmm.. Oon aatellu ostaa juuri tuon Galaxy Acen.. mutta en tiedä onko sittenkään se paras mahdollinen? Suosittelisko joku tätä kännyä, semmone jolla ei oo lagannu tää känny?
- ideaaaa
osta ace jos haluat ongelmia,osta ideos x5 mielummin
- Ei siis Acea...
ideaaaa kirjoitti:
osta ace jos haluat ongelmia,osta ideos x5 mielummin
Rauta on spekseiltään toki parempi ja hintaa vähemmän, mutta 2.3.5 softa ei vaan toimi Saunalahden simmien kanssa. Tietty jos on jonkun muun operaattorin asiakas, jolla on oma verkko....
Luen tätä ketjua miettiessäni mihin puhelimeen juuri Ideos X5 Pron vaihdan, kun sitä vaan ei saatu toimimaan Saunalahden simmin kanssa. Ei siis ehkä sittenkään Acea.
- äläkäähaukkuko!
Ace on hyvä phone mulla ollut noin "2vuotta" ja hyvin toimii
- ace <3
Mulla on ollut aina ennen Nokia ja nyt ensi kertaa samsungin ja ensi kertaa myös kosketusnäyttö. Sain eilen just tuon acen, ja vaikka en oo koskaan tykänny samsungista nii nytpä on kuitenkin samsung ace. Ainakin tähän asti on toiminut hyvin ja olen tyytyväinen. (:
Itsellä on kanssa tuo Ace ja se viimeisen kuukauden teki sitä, että kun käynnistin jonkin ohjelman (vaikkapa Facebook tai Twitter) niin ko. ohjelma kaatui jo noin 30 sekunnin käytön jälkeen. Mitään ohjelmaa en voi käyttää yli minuuttia ilman että se kaatuu. Noin viikko sitten ajattelin ottaa akun irti puhelimesta ja käynnistää puhelimen uudestaan, mutta mitäs kävikään; puhelin jäi PIN-koodin kysymistä edeltävään "näyttöön", jossa on hehkuva Samsungin logo, eikä siitä ole päästänyt minua eteenpäin kertaakaan. Muutaman minuutin Samsungin logoa hehkutettuaan puhelin käynnistää itsensä uudestaan ja taas sama kuvio. Eikä tuo puhelinkaan ole kuin alle kaksi vuotta vanha (hiihtoloman aikoihin tulisi kaksi vuotta).
- aceman1
Android pitää päivittää uudenpaan versioon.
- paskamaha1
1,5v ollu ja hyvin pelittää.
- Pekkis vaan
Mulla on ace tekee sellasta, kun soitat menee näyttö pimeäksi etkä voi lopettaa puhelua. Mäyttö palaa normaaliksi kun toinen on lopettanut puhelun tai käytät akun pois ja käynnistät uudestaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027500Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne795852Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1593785Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523484Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321897Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831806- 431441
- 221411
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641384Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151375