Väri

puoliangora

Osaako kukaan kertoa minulle minkä näköinen/värinen on puoli angora? Kun en oikeen netistä löydä kuvia niin jos jollakin olisi näyttä jotain kuvia? kiitoos :))

4

99

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ismotsajajaja

      Ymmärtääkseni angora on ainakin pitkäkarvainen fretti, semmoinen jolla on vähän kihartavantyylinen karva. Eli puoliangora on kait puolipitkäkarvainen jonka karva on vähän kihartavaa. Myös karva on pehmeämpää ja erilaatuista kuin normaalifretillä. Mutta tämä on se mitä olen itse ymmärtänyt, totuus voi olla aivan tosi. Joku viisaampi valaiskoon :)

      • puoliangora

        Kiitos tuo sivisti jo mua paljon :D Kuvitellu tähän mennessä että se olisi väri mutta kiitos nyt kun sivistit minua :)


    • Ismotsajajaja

      Sen verran tiedän ettei se väri ole, mutta en mene vannomaan että tuo on totta mitä kirjoitin! :D Eli ei kannata uskoa sanaani, noin olen vain itse ymmärtänyt. :)

    • RiinaSaksa

      Näin kertoo Suomen Frettiliiton standardi:
      TURKKI:

      Fretin turkissa arvioitavia asioita ovat kunto, kiiltävyys, laatu ja pituus. Kesäturkin pituus on lyhyempi kuin talviturkin. Viiksien tulee olla eheät.

      Fretin turkin pituus jaetaan kolmeen (3) kategoriaan: Lyhytkarvainen (lk), puolipitkäkarvainen (ppk) ja pitkäkarvainen(sis.angora) (pk ).


      Lyhytkarvainen (lk): Lyhytkarvaisen fretin turkki on kaksi kerroksinen, eli siinä on pehmeä, hienojakoinen, lyhyt alusvilla sekä kiiltävä, karkeampi päällyskarva.

      Puolipitkäkarvainen (ppk): Puolipitkäkarvaisen fretin turkki on kaksi kerroksinen, eli siinä on pehmeä, hienojakoinen, lyhyt alusvilla sekä kiiltävä, karkeampi päällyskarva. Lk ja ppk fretin päällyskarvan pituudessa ei ole suurta eroa. Ppk fretin ”kaulurikarvat” ovat runsaammat ja hieman pidemmät luoden ”leijonan harjas” vaikutelman. Ppk fretin karvan laatu saattaa myös olla hienojakoisempaa kuin lk fretin. Näyttelytoiminnassa lk ja ppk frettien ero on marginaalinen, eikä niiden erottelu ole yhtä tärkeää kuin kasvatustoiminnassa. Kasvatustoiminnassa ppk fretti erotellaan sekä ulkoisten ominaisuuksien että geneettisen tiedon(eli sukupuun) kanssa. Kokenut kasvattaja pystyy tunnistamaan ppk ja lk fretin parhaiten n.2-3 vko iässä, jolloin ero näkyy pennuissa selvimmin.


      Pitkäkarvainen(sis.angora) (pk): Päällyskarvan tulee olla selkeästi pitempää kuin lk ja ppk freteillä. Pk uroksilla hyväksyttävä karvan pituus on yli 6 cm, mutta yli 9cm on suositeltavaa. Pk naarailla hyväksyttävä karvanpituus on yli 5cm, mutta yli 7 cm on suositeltavaa. Pitkäkarvaisella fretillä ei ole välttämätöntä olla alusvillaa. Pitkäkarvaisella fretillä on hyväksyttävää olla nenässä ylimääräisiä ihopoimuja sekä karvoitusta ja tuplaviikset, mutta poimuton nenä on toivotumpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe