Aikuislukio ja avoin yliopisto samaan aikaan?

Tsumtsum

Lukio jäi aikoinaan kesken kun ensin perheyritys ja sitten oma vei kiinnostuksen. Nyt vähän vanhempana olen kuitenkin päätynyt siihen lopputulokseen, että olisi hyvä hankkia myös oikea koulutus.

Mikäli saan kaikki vanhat lukiokurssit hyväkstyksi niin aikuislukiossa kursseja jäisi jäljelle noin 30, niiden suorittaminen kirjoituksineen vienee ~2vuotta. Jos vasta niiden jälkeen haen kauppakorkeaan niin ikää on jo 28 vuotta ja valmistuessa sitten hieman yli 30.

Käsittääkseni kuitenkin pystyn, niin halutessani, käymään samaan aikaan noita lukion kursseja sekä opiskelemaan avoimessa yliopistossa. Tarkoituksena tietenkin olisi se, että kun (muuttamisen ei pitäisi olla ongelma, joten ainakin johonkin kauppakorkeaan pitäisi olla hyvät mahdollisuudet päästä) sitten pääsen sisään kauppakorkeaan niin on valmiina hyväksiluettavia opintoja.

Onko kenellekään kokemuksia kyseistä tempauksesta?

Työtilanteeni on tällä hetkellä siinä mielessä hyvä, että pystyn pitämään vapaa niin halutessani, ilman että ruokarahaa loppuu heti.

2

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettilukiolainen2

Ymmärrykseni on että jos menet käymään lukio opintoja niin et voisi olla kirjoilla missään muussa koulussa. Ainakin otavan lukiossa kurssit ovat maksullisia, jos olet opiskelijana jossain muuallakin ja tarkoituksesi on suorittaa vain osa opinnoista. Yhden kurssin hinta oli arviointeineen 120e. Tällöin 30 kurssin hinnaksi tulisi 3600e. ehkä parempi et olet kirjoilla jommassa kummassa.

Suosittelen nettilukiota, siellä voit käydä joustavasti opintosi loppuun :)

• 3+1

Avoimessa yliopistossa ei olla kirjoilla missään oppilaitoksessa, joten se ei vaikuta iltalukion maksullisuuteen. Anna palaa vain, jos kiinnostaa. Kannattaa keskittyä arvosanoissa mahdollisimman hyviin suorituksiin, sillä moneen yliopistoon vaaditaan vähintään 3, ellei jopa 4 suoritus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe