Lataussäädin näyttää 0w

adaDDSDSA

Lataussäädin näyttää että auringosta tulee 0w, mutta testasin lampulla ja hyvin toimi paneeli. Testattu myös toisella säätimellä, mutta sekään ei lataa akkuja.

Miksi paneeli ei anna virtaa? Onko akuissa vikaa? (6x 86 ah) ja 50 w paneeli

10

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terve vaan

      Irroita akun johto säätimestä , sitten paneelista , sitten takaisin ensin akun johto, sit paneelin johto, pitäisi palautua tehdastilaan, säädin vaatii muutaman päivän oppiakseen rajat...toiminnalleen (ei kaikki säätimet)

      • jooo joo

        lisäys ... kyllä paneeli virtaa antaa , voi olla että akut on sököt, esim sulfanoituneet matalassa varaustilassa, silloin ne ei huoli virtaa sisään


      • joooo joooo
        jooo joo kirjoitti:

        lisäys ... kyllä paneeli virtaa antaa , voi olla että akut on sököt, esim sulfanoituneet matalassa varaustilassa, silloin ne ei huoli virtaa sisään

        lisäys irroita akunpiuhat ja mittaa niiden voltit , pitäis olla ainakin reippaasti 14-17v , ehkä enemmänkin


      • aadadsadsads
        joooo joooo kirjoitti:

        lisäys irroita akunpiuhat ja mittaa niiden voltit , pitäis olla ainakin reippaasti 14-17v , ehkä enemmänkin

        lataussäädin näyttää akuille 10.5v, johtuuko siitä tämä lataumattomuus?


      • sadasdassad
        aadadsadsads kirjoitti:

        lataussäädin näyttää akuille 10.5v, johtuuko siitä tämä lataumattomuus?

        lisäys, johdot on kokeiltu irroittaa ja laitettu takaisin -> ei vaikutusta


    • joooooooo o

      Oletko mitannut että akun johdot on irti .. akusta..... mittaa paljonko akussa on virtaa , kun ei ole kiinni järjestelmässä

    • dadsaaD

      Lähes samaa näyttää vaikka otin akun johdot irti säätimestä.

    • _akkumies

      Hei.

      Akku, jonka napajännite näyttää jännitemittarilla alle 12 volttia on käytännöllisesti katsoen tyhjä. Jos akkujännite on 10,5 volttia niin akku on luultavasti sökönä. Se on mahdollista ehkä herättää henkiin akkulaturilla, jossa on recond-toiminto (esim. CTEK-akkulaturit). Akku menee sököksi (sulfatoituu) jos sitä säilytetään pitkän aikaan tyhjänä. Recond-toiminto ampuu akkuun jännitepulsseja ja yrittää laittaa akkunesteen liikkeelle.

      Ominaispaino, g/cm³ Lepojännite, V Varaustila, %
      1,265 12,65 100
      1,225 12,45 75
      1,190 12,24 50
      1,155 12,06 25
      1,120 11,89 0

    • joooooooooo joo

      entä onko paneelistossa olevat liitokset kunnossa, eli voitko mitata suoraan paneelin liittimistä , katso samalla paneelin tiedot kilvestä

      • joooooooooko

        lisäys... tuo ctek laturi akun "kunnostus" toiminnalla on kyllä hyvä laturi jota itsekkin käytän , maksaa motonetissa n. 50e


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe