Multitronic

kokemuksia oikeita

Onko Audin multitronic luotettava? Mietin automaatin ja manuaalin välillä, malli A6 2.0 TFSI VM-07

61

22767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A6 TFSI

      On se. Itselläni on juuri vastaava A6 ja hyvin pelittää vaikka sillä on tullut rullattua aika reippaasti vajaassa neljässä vuodessa. Mittarissa on nyt 135 tkm. Kannattaa ehdottomasti ostaa automaattina, se tuo lisää ajonautintoa.

    • Multatrohnik

      Kestää noin 130 - 150 tuhatta jonka jälkeen kilahtaa, remontti noin 1500 euroa. Tosin olen kuullut että jollain olisi kilahtanut pahemminkin, mutta näin itsellä. Tyyppivika, koska autokauppias osaa kysyä heti kun tarjosin vaihdossa tätä autoa, että onko vaihdelaatikko jo korjattu....

      • ,,,

        Seli seli. Hommaa nyt ekaksi se Audi ja tule sitten selittämään kokemuksia.


      • Olet trolli

        Mites kun autollani on ajettu 230 tkm ja multitronic toimii kuin uutena? Kerro arvon nero miten tämä on mahdollista. Tämä on muutenkin toinen Audi jossa minulla on Multitronic, kummassakaan ei ole tullut vaihteistoremppaa.

        Annas kun arvaan, olet finninaamainen teini joka kertoilee täällä satuja faktoina.


      • Auto on vain auto
        Olet trolli kirjoitti:

        Mites kun autollani on ajettu 230 tkm ja multitronic toimii kuin uutena? Kerro arvon nero miten tämä on mahdollista. Tämä on muutenkin toinen Audi jossa minulla on Multitronic, kummassakaan ei ole tullut vaihteistoremppaa.

        Annas kun arvaan, olet finninaamainen teini joka kertoilee täällä satuja faktoina.

        Ompas jonkun m... jatke niin arka asia ettei kestä kuulla edes toisten samanlaisesta kritiikkiä tai huonoja kokemuksia.


      • Martini2

        Meillä ekalla ajettiin yli 200tkm eikä mitään. Nykyisellä ajettu hyvän matkaa yli 100tkm ja hyvin pelaa. Ei siis pidä yleistää jos itsellä kilahtaa.


    • rikkironik

      Kierrä kaukaa jos voit!

    • tröltimunic

      Multitronic on VAG kokeiluja, jotka eivät Audista eteenpäin pääse. Järkikin sanoo, ettei variaattori ole painavan ja tehokkaan auton vaihteisto. Mutta onhan se TEKNISTÄ ETUMATKAA. Se tarkoittaa korjaamon laskutuksen etumatkaa.

    • BMW-

      Onko se joku museo-ajoneuvo?
      Ei kai variaattorivetoa ole ollu vuosikymmeniin enää.

      • "gade!

        sepä se ! Naurettavia katiskoita, "kakku kaunis" silkoa tekniikka,,,


      • Heh heh...
        "gade! kirjoitti:

        sepä se ! Naurettavia katiskoita, "kakku kaunis" silkoa tekniikka,,,

        Miksi vastaat omaan viestiin?


      • "gade1
        Heh heh... kirjoitti:

        Miksi vastaat omaan viestiin?

        miksi niin tekisin??? En ajele nahgahousu autolla,,


    • en suosittle

      Audin Multitronic on huonomainen. Etenkin vanhemmissa Multitroniceissa on ollut paljon vikoja.

    • öööötgedhyyj

      Ehkä olis audi jäänyt ostamatta jos olisin hokannu lukea multista tarkemmin. Itellä 2,0 A6 ajettu 160000 km vaihteiston ohjainyksikkö kilahti,remppa 1800€. Muuten kyllä hemmetin hieno vaihteisto mutta mutta.....

    • automies**

      Multironici lodjua on vahvistettu vuosien varella, joten ei pidä verrata noihin ensimmäisiin. Lammelleita lisätty ja muutakin vahvistettu. Menkää ja kokeilkaa vaikka ns. Aisin autom. Volvo/Ford Ja japsit laatikoita jotka ovat kivikautisia. Suuret viiveet ja inhottavat nytkähtelyt, eikä mukavuudesta voi puhua. Multitronic on paras automaatti mitä tiedän. Puhun kokemuksesta eri lodjuilla ajaneena.

    • eijeijei

      Kahden Multitronicin omistaneena ja toiseen saksalaiseen merkkiin hyvin syin siirtyneenä en voi suositella Multitronicia yhtään kelleen. Se on mukava ajaa kun toimii, valitettavasti ei vaan toimi. Molemmissa Multitronciceissa (A4 ja A6, mm. A6 2006 vm) isot remontit ennen 60 tkm ja ennen kuin auto saavutti 3v iän (mutta kutienkin takuun jälkeen). A6 oli kaiken huippu, kaksi kertaa Multitroniccia korjattiin. Ekalla kerralla korjaus maksoi vain tonnin ja tokalla kerralla (eri syy) 8 tonnia, koko paska vaihdettiin kun kuntoon ei saanut. Pojat huuhteli korjaamolla metallihilua putkistosta kun Multipommi oli hajonnu totaalisesti.

      Oli säälittävää käydä huollossa Multitronicin takia, kun kaveri otti nivaskan ja selasi useamman A4-lapun läpi että tällä kertaa tää vika mätsää tähän kuvaukseen!!!!!

      Multitronic kuvastaa loistavasti Audin slogania. Teknistä etumatkaa - korjaamot kiittää ja asiakas testaa. PYSY KAUKANA tai ainakin varaudu auton ostohinta 8 te!

      • 3x Audi+Multitronic

        Enpä tiedä uskonko tuota. Itselläni on kolmas Audi menossa jossa on kyseinen vaihteisto. Edellisellä ajoin 230 tkm ja laatikko kesti hyvin. Mitkäs näiden kahden auton moottorit olivat?


      • nsu

        kuulostaa ihan sakujen filosofialta. hieno idea osakkeen omistajalle
        mutta kallis kuluttajalle. näinhän sen pitikin mennä mutta suomalaisella
        on vain kova into ostaa " k:n jatke ", itsetunnon kohottaja. on jotenkin
        huvittavaa kun luulee olevanansa parempi muita ostamalla jonkun
        dkw:n


      • eijeijei
        3x Audi+Multitronic kirjoitti:

        Enpä tiedä uskonko tuota. Itselläni on kolmas Audi menossa jossa on kyseinen vaihteisto. Edellisellä ajoin 230 tkm ja laatikko kesti hyvin. Mitkäs näiden kahden auton moottorit olivat?

        A4 1.8T Multitronic laukesi 2te edestä 60 tkm kohdalla ja A6 2.0 TFSI Multitronic laukesi 8 te edestä alle 50 tkm kohdalla (vaihdettiin siis kokonaan). Multipommi, kuten joku on sen nimennyt, on niin hieno laite ettei sitä osata edes korjata!

        Sitten kun vielä Audissa oli muuta vikaa ja tielle jäätiin useamman kerran alle 3 v vanhalla katsastustilastojen kärkinimellä (tää tilasto ei kerro laadusta tai luotettavuudesta mitään) niin mulle vaan riitti toi laaduttomuus. Audin bensaturbot ovat vielä persoja öljylle, sitä kuluu ja saa olla kaatamassa 50 te autoon konepelti ylhäällä kuukauden kahden välein, ei kiitos.


      • Anonyymi
        eijeijei kirjoitti:

        A4 1.8T Multitronic laukesi 2te edestä 60 tkm kohdalla ja A6 2.0 TFSI Multitronic laukesi 8 te edestä alle 50 tkm kohdalla (vaihdettiin siis kokonaan). Multipommi, kuten joku on sen nimennyt, on niin hieno laite ettei sitä osata edes korjata!

        Sitten kun vielä Audissa oli muuta vikaa ja tielle jäätiin useamman kerran alle 3 v vanhalla katsastustilastojen kärkinimellä (tää tilasto ei kerro laadusta tai luotettavuudesta mitään) niin mulle vaan riitti toi laaduttomuus. Audin bensaturbot ovat vielä persoja öljylle, sitä kuluu ja saa olla kaatamassa 50 te autoon konepelti ylhäällä kuukauden kahden välein, ei kiitos.

        Ootko muuten silleen, ihan oikeesti lauennu koskaan. Sun jutut on kuin jostain vanhalta, kuluneelta VHS vai olisko jopa Beta nauhalta. Turhapuroo piti kattoo, mut tallensin pornoo päälle ja laukesin Toyota merkki oikeassa kädessä, piti käydä vieraissa.


    • Multitronic fani

      itselläni kokemusta VW tiptronic ja Audi multitronic peräkkäin kahdesta
      eri Audista. Viimeisen A4 multi ajoin 86tkm kun vaihdoin pois.

      EI MITÄÄN ONGELMIA KOSKAAN!

      Bensaa tankkiin ja menoksi, joko Audin ajan.
      Ajoin A4 reilut 3vuotta ja se 86tkm oli mittarissa, ainoat huollut
      tehtiin kun huoltoilmaisin kertoi.

      Itse tykkäsin/tykkään edelleen multista tosi paljon,
      nykyinen DSG7 on myös hyvä mutta erilainen

    • multi käytössä

      Multissa on tehty iso muutos hydrauliikkablokkiin about 04/05 tietämillä. Luotettavuus sen puolen suhteen on aivan toista luokkaa verrattuna alkusarjan laatikoihin.

      Mitä nyt audifoorumeita seuraa, niin aika järjestään vikoja on nimenomaan 2000 luvun alun laatikoissa. Esim. -05 eteenpäin todella harvakseltaan on vikaa ja erittäin harvoin mekaanista vikaa. Yleisin vika on ohjainyksikkö, joka ei ole kovin kallis remontti kun hommaa osan oikeasta paikasta. Myös korjaus on mahdollinen.

      Itsellä -06 B7 A4 multilla ja juuri 170tkm tuli täyteen. Ei minkäänlaista ongelmaa multin kanssa. Epäiröimättä voin ottaa myös seuraavaan Audiin multin. Laatikko on esim. taloudellisuudessa aivan omaa luokkaansa. Vai onko huono suoritus kesälomareissu kovimmilla helteillä ja 7.2l / 100km kulutus? Eikä tarvinnut roikkua muiden perässä ohituksia sai heitellä ja ajaa omaa tahtiaan :c)

    • fleetwood

      Edellinen auto oli -05 B7 A4 multilla ja tyytyväisenä ajoin tuolla 110 tkm. Ei mitään vikoja.

      Itse uskaltaisin multin edelleenkin ottaa, kunhan se vain olisi -05 tai uudempi.

    • audia

      Itselläni edellinen vm.-04 A6, 1,9TDI Multitr. ja ohjainyksikkö meni 180 tkm kohdalla. Nyt vm. -09 A4 2,0TDI Multitr. ja mittarissa 130 tkm - no problem.

    • kokemukset...

      tip tronic ja dsg ovat mulla olleet ja hajosivat alle 150 000 ajossa.
      Eivät kai kestä talvea ???

      - multitronic... siitä en tiedä.

      • Multitronic on

        noista se heikoin eikä ole tainnut kestää yhdessäkään kestotestiautossa testin läpi saakka. Saksalaisissa käytettyjen autojen osto-oppaissa varoitetaan juuri Multitronicista. Joten kai siihen huonoon maineeseen löytyy todellisuuspohjaakin. Eivät tällaiset huhut provoinakaan leviä.


      • tekniikkaa lämpöön ?

        Voi olla noin just. talvi on liikaa audille muutenkin.
        Multa petti elektroniikka ja pyörät jumii, ja sitten toi automaatti alkoi haista palaneelle kissanpskalle. Ja se luistaa. Remontti kuulemma maksaa n. 6000 e töineen !
        - Hienoa tekniikkaa !


    • passkkkaaa

      passsskkkaaaa,mulla oli audi a6 2.4 v6 nelipotku,hajos laatikko alle 100tkm ja bensa kelpas keskikulutus12.5l/100km vuoden ajan seurattuna

    • iloisesti vaihtaa

      Finninaamat ne täällä henkseleitään vain paukkoo!! Audi 08vn multirtonic A4 ja yli 120 tkm. alla ja hyvin toimii. Multitronic on kehitystyön tulosta ja sitä on päivitetty kokoajan paremmaksi. Uudemmassa multitronicissa on kolme vaihtamistapaa manuaali, sport ja multi. Tämän parempaa automaattilodjua ei yksinkertaisesti vain ole olemassa. Te jotka muuta väitätte, ette tiedä yhtään mitään automaattllodjuista.

      • halpaa on audi vanha

        - vaihtaisin autoa nopeaan, alkaa sulla olla jo kypsä se automaatti.
        Tosin ei ne ota vaihtoon vanhaa automaatti-audia enää ollenkaan.....


    • Audimies

      A6 (C6) 2.4i, 2005, 120 tkm ei ongelmia.
      A6 (C6) 2.0 TFSI, 2006 TFSI 158 tkm ei ongelmia.
      A4 (B7) 2.0 TDI, 2007 220 tkm, ei onglemia.

      Olisikohan vika ratin ja istuimen välissä, jos ei autot kestä?

      • niemals.vw

        Ei suinkaan, kyllä vika on siellä suunnittelupöydällä multitronicissa sekä DSG:ssä.


    • Multikka

      Juuri tuli kaupasta uunituore sedan-A4 TDI 130 kW Multitronic. Nyt sitten nähdään miten käy. Huonossa tapauksessa pitää ravata korjaamolla, mutta onhan se mukavaa ajella välillä jollain sijaisautollakin. Korjauskulua ei tartte murhehtia eikä edes hintalappua tiedustella kun se menee Santanderin piikkiin. Kun sen 3:n vuoden kuluttua luovutan pois, niin joku saa ostaa käytetyn Audin hinnalla kaikki piilevät viat.(Tarinan opetus: käytetyn saa halvemmalla)

      • Multikka

        Nyt kokemukset melkein 3kk ajelun jäljiltä. Normaalissa D-asennossa kierrokset pyritään pitämään kulutus minimoiden mahdollisimman matalina. Ne pysyvät melkein aina pintakaasuajossa 1100-1800 rpm välissä. Tiukemmissa kiihdytyksissä noustaan 4000 rpm asti. Jos ei kaasua uita syvällä, pysyvät kierrokset kiihdytettäessäkin 1700-2500 rpm välillä jossa on moottorin maksimimomentti (380 Nm).
        S-asennossa näytössä näkyy jotain virtuaalivaihteita joita ei tietenkään portaattomassa variaattorissa ole olemassakaan. Tässä pintakaasulla ajeltaessa kierrokset ovat yleensä tuossa 1500-1800 rpm kohdalla ja täyskaasulla heitetään suoraan n.4300 rpm tienoille jossa on 2.0 TDI:n tehomaksimi. Jostain kumman syystä välillä mennään "liian" nopealla painalluksella punaisen alueen rajalle ja sitten sieltä lasketellaan alaspäin.
        Ai kun Multitronic on mukava ajeltava!


      • Tero__
        Multikka kirjoitti:

        Nyt kokemukset melkein 3kk ajelun jäljiltä. Normaalissa D-asennossa kierrokset pyritään pitämään kulutus minimoiden mahdollisimman matalina. Ne pysyvät melkein aina pintakaasuajossa 1100-1800 rpm välissä. Tiukemmissa kiihdytyksissä noustaan 4000 rpm asti. Jos ei kaasua uita syvällä, pysyvät kierrokset kiihdytettäessäkin 1700-2500 rpm välillä jossa on moottorin maksimimomentti (380 Nm).
        S-asennossa näytössä näkyy jotain virtuaalivaihteita joita ei tietenkään portaattomassa variaattorissa ole olemassakaan. Tässä pintakaasulla ajeltaessa kierrokset ovat yleensä tuossa 1500-1800 rpm kohdalla ja täyskaasulla heitetään suoraan n.4300 rpm tienoille jossa on 2.0 TDI:n tehomaksimi. Jostain kumman syystä välillä mennään "liian" nopealla painalluksella punaisen alueen rajalle ja sitten sieltä lasketellaan alaspäin.
        Ai kun Multitronic on mukava ajeltava!

        Ai kuminauhavetojakin tehdään vielä?
        Mä luulin että ne on kaikki jo korvattu kaksoiskytkinvaihteistolla (DSG)?
        Audi kutsuu molempia Multitroneiksi?


      • Multikka
        Tero__ kirjoitti:

        Ai kuminauhavetojakin tehdään vielä?
        Mä luulin että ne on kaikki jo korvattu kaksoiskytkinvaihteistolla (DSG)?
        Audi kutsuu molempia Multitroneiksi?

        No eipä kutsu. Multitronic on niille jotka arvostaa mukavuutta ja tilipussi on sellainen ettei tartte murehtia korjauksista joka mutkassa. Noh, täällä 24:ssa lienee pelkkiä rifräffejä. Sori kommentti, mutta kun katsoo tossa ympärille kertyneitä amistöherryksiä...


    • DKW

      DKW on DKW.........

      • Anonyymi

        Se oli ja on hyvä DKV autojen auto saksalainen insinöörityön näyte kaikkein mieluimminvielä 2T moottorilla.


    • 0,5 l/1000 km OK???

      2.0 TFSI:tä on olemassa kahta eri versiota, 2-tahtinen ja 4-tahtinen. 2-tahtisen version tuoreöljysäiliönä toimii öljypohja, jonka pinnantasoa kannattaa seurata heti alkuun vähän taajemmin, jos ei ole ihan varma kumpi versio tuli ostettua.

      • Anonyymi

        Kannatan 2T versiota siinä on hieno öljyn tuoksu joka voittaa old spicen sekä tabakin.


    • Multikka

      Kiitos vinkistä. Onko dieselini kumpaa sorttia?

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      persseestä ne audit on muahahahhahahahahahah fiatin lisenssillä tehtyjä kopio skoodia muahahahhahahah sitten vielä audin dsg kestää 50 000 sitte menee paskax ja 15 000euron remontti muahahahhahahahahahah

    • Auhdi

      Jep jep. Tällainen palsta.

    • EI AUTOMAATTEJA

      Kokemuksella voin suositella manuaalivaihteistoa Audiin. Automaatteja missään tapauksessa en noihin suosittele, enkä minään versiona.

    • tomaatin huolto

      Aiheena kiinnostavan ketjun luettuani en havainnut yhdenkään Multitronicilla ajavan manintsevan laatikön öljyhuolloista.

      Valmistajan huoltosuosituksia tuolle laatikolle en tunne, mutta vaihdattaisin alan spesialistilla öljyt ja suodattimen max. 60tkm välein ja tämä riippumatta automerkistä ja automaatin tyypistä.

      Joistakin automaattivaiheitoissa sanotaan olevan mahdoton laske kaikkia öljyjä pois ja samoja laatikoita koskien toiset kertovat sen olevan homansa osaavalle ja viitsivälle mahdollista, eli huuhteluvaiho. Tässä en tarkoita Audia vaan automaatteja yleensä.

      Off-topic. Itseäni kiinnostaisi jokin käytetty automaattivahteinen auto, joka voisi olla jotakin tyyliin A4 - A6 - Q3 tai vaikkapa jokin Mersu C-sarjalainen kuten vanhempi W203 tai sitten W204.

      BMW puolestaan on automaatin maineeltaan lienee yleisesti ottaen hyvä, mutta ainakin joissakin sen vuosimalleissa on ollut melko paljon elektronikkaongelmia.

      Kuitenkaan ei tahdo uskaltaa ostaa paljon ajettua automaattia kun ei voi varmuudella tietää miten niitä on huollettu ja käytetty.

      Itselleni fundamentalististyyppinen automerkkiuskovaisuus toisten solvauksineen on täysin vierasta ja koetan vain löytää merkin ja mallin joka mielyttää, jolla on kestävän maine ja sitten koettaa kärsivällisesti löytää se hyvä yksilö ja sopiva vuosimalli.

      Pääsääntöisesti on tullut valittua käytettyjä sakasalaisia autoja, mutta Tippa-Rellu oli oikein hauska kesäuto joskus nuorena ja hauskuutensa vuoksi jäi useammaksi vuodeksi kakkosautoksi. Toimikin vielä omistusaikanani ilman murheita, vain neste- ja suodatinhuoltoa, sekä kuluneita jarrun osien vaihtoa. Sitten sen osti keräilijä, joka halusi laittaa sen oikein hienoon tikkiin.

      Nuo Audi - VW:n DSG:t ovat sitten oma (melko murheellinen) lukunsa ja niissäkin taisi olla jokin malli, joka on toisia kestävempi.

    • fakta tieto

      multitronic=sTronic= surullinen DSG ei kestä älä osta. Vaggilaiset ei osaa tehdä kestävää normaalia automaattia toisin kuin muut merkit.

      • A5 vm 2011

        No mulla ollu kaks Multitronic-Audia ja hyvin pelittänyt.... tässä oli vuosi sitten sijaisautona ( kun oma A5 oli korikorjaamolla erään Helsingin taksi-mulkeron peruutettua kylkeen) Volvo S80 jonka automaatti oli kyllä yksi nykimisen huippu... ihan kauhee ajettava.... en nyt Volvoa muutenkaan laittas..


    • mönkkäri49

      Onko kenelläkään käynit niin, että Multikronic vaihteiston perästä stefa vuotaa ja mikä sen aiheuttaa

    • Simo Toini

      Korjataan vielä yllä esiintynyt virhe:
      Multitronic on variaattori-laatikko.
      DSG = kaksoiskytkimellä varustettu vaihdelaatikko.
      Molemmat automaatteja.
      Itse otin firman autoon Multitronicin TDI:n kaveriksi. Quattroissa ja tehokkaimmissa bensa- ja 3.0L diisselissä tarjolla on pelkästään S-Tronic, eli kaksoiskytkentäloota. Lienee siis toimintavarmempi ja mitoitettu yli 380 Nm momenteille.
      Elämässä voi pelätä rauhassa kaikenlaisia asioita ja koskaan ei tiedä etukäteen mikä menee putkeen ja mikä ränniin. Eli manuaalia alle jos ei halua yhtään riskiä. Mukavuuden kustannuksella toki...

    • ool juu need DSG

      Automaatti on hieno keksintö ja DSG vielä hienompi sillä minun 2,0 tdi passatissa 365tkm mittarissa ja ei mitään vikaa eli on turha sanoa ettei dsg toimi käyttäkää oikein eli oljyn vaihto ajallaan niin se on lujempi kuin manuaali aski jos ja kun vaihdan autoa niin jos voisin jotain itselle ottaa seuraavaan niin ottaisin tuon laatikon irti ja laittaisin sen seuraavaan autoon

    • Audi a6

      Multitronic on upea laatikko toimiessaan, aika monella automaatilla olen ajanut ja on yksi parhaista ellei paras.

      Kestävä se ei kyllä ole, ittellä meni 220 tkm kohdalla vaihtoon ja tehdaskunnostettu tilalle. 6000€ tuli hintaa.

      50tkm tulee vuodessa ajettua lisää ja nythän tota vanhaa(2004) vuoden työjuhtaa ei enää kannata vaihtaa, kun ei siitä enää mitään saa :D

      Mutta toimiessaan on huikee laatikko. Vaihtamista tuskin edes huomaa normi kaasulla ajaessa.

      • autistinenko

        Samaa mieltä.
        Kokemukset:
        Ensimmäinen meni vaihtoon 273 tkm:n kohdalla.
        Tällä toisella multilla on nyt ajettu 327 tkm ilman ongelmia.
        Liekö 7-lamellinen lujempi kuin se alkuperäinen vm. -03...
        Ja käytössä aivan eri luokkaa kuin esim. Volvon Geartronic.


    • A6A4

      No nyt Audi sitten luopuu Multitronicista uudessa A6:ssa. Joko luotettavuus mättää, momentinsiirtokyky ei riitä tai vaihteisto ei sovellu sikailun ja kaahailun vaatimaan nopeaan on-off kaasun käyttöön.
      Ja a4:n airbägien sw bugittaa. Kutsua korjaamolle pukkaa.
      Voivoi. Joutuuko vaihtamaan ankeaan ja laaduttomaan macho-nuuska-lätkäisä-Bemariin?

    • jepjep6

      Itsellä Audi A4 -04 Multitronic, 126tkm ajettu ilman ongelmia mutta liikeelle lähtiessä kun polkasee niin vähän voi sillon tällön nykiä. Vaihteistoöljyksi ei kelpaa perus Dexron 3 ATF vaan oma litku joka noin 20e/ litra ja öljytilavuus 8 litraa :S
      60 tkm ajettuna multitronicin ohjainlaite vaihdettu -1200e.
      Seuraava auto on manuaali.

    • eijeijei1

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/12/02/kauppias-sysaa-autojen-korjauskulut-ostajalle-dsg-on-riski/201416662/304

      SIINÄ ON TOTUUS!!!!

      "Meillä on ollut niin huonoja kokemuksia näistä Volkswagen- ja Audi-autoista. Suurin osa on mennyt rikki myynnin jälkeen, ja niistä on tullut paljon kuluja."

      Huom ongelmia muuallakin kuin automaattivaihteistossa: "Vikoja on viimeisen parin, kolmen kuukauden aikana ollut monenlaisia, esimerkiksi yhden auton ruiskutuspumpussa ja toisen jakopäässä. ". Joo DSG on WV/Skoda loota, saa kuitenkin googlettaa Multitronic, Steptronic ja löytää samat ongelmat täysin epäluotettavasta automaatista.

      Olen muuten yo. eijeijei kirjoittaja, jolla siis useammasta Audista hajosi nimenomaan Multipommi ( vaikka mitä muuta). Laakkonen totesi aina uuden auton kohdalla että nyt on lamelleja lisätty ym. ym. että kyllä automaatti kestää - vaan ei kestänyt.

      Pysykää kaukana, nyt kaikki tietää että Audi on sekundaa. Onnea vaan omistajille myyntiä varten, autonne "arvo" huomioidaan välirahassa.

      • kylläkestää

        Toin Saksasta 2003 48tkm ajetun vm. -02 2.5tdi A6 Avantin Multironicilla. Suomeen ei tuota moottori/vaihteistoyhdistelmää koskaan tuotukaan. Moottorista oli tehtaalla rajoitettu tehoa ja vääntöä ilmeisesti vaihteiston takia 155hv/310Nm kun tiptronicit oli 180hv ja vääntöjä enemmän. Ajoin autolla viime syksyyn -15 mennessä lukemat 487tkm ja laatikko toimi edelleen hienosti. Koneen nokkaremontti tuli tehtyä 311tkm kohdalla mutta Multitronic pelitti erinomaisesti. Ajotapani on järkevä/rauhallinen sillä ymmärrän että kaikki saa rikki kun tarpeeksi rääkkää.

        Multitronic oli kyllä erittäin miellyttävä ajaa, auto lipui kuin limusiini. Oikein kovilla pakkasilla oli kesti hieman aikaa ennenkuin vaihteisto alkoi ottaa kunnolla kiinni mutta asia korjautui muutamien sekuntien aikana lähdöstä. Nyt on alla dsg6 2.0tdi passat -11 joka on varsin mainio paketti sekin ajossa. Kaikkiaan Audi oli erittäin laadukas ja hiljainen auto ajella, matka-ajossa todella hyvä.


      • Tornionlaakso

        Moro, tässä tietoa epäilijöille .... ei se niin kallis ole se multitronic ohjainlaite, koska sen voi korjata. Semmoinen firma kun Sercap huoltopalvelut Oy Kalajoki, Keminmaa ja Rovaniemi korjaa näitä ohjainboxeja ainoana Suomessa. Tämän jälkeen toimii, ei tarvitse laittaa uutta. Hinta samoissa lukemissa mitä normi jakohihnahuolto maksaa. Eli onko se halpa? No se on kyllä halpa. Auto alkaa AAlla 😊


    • Aisin.gt

      Olin vähällä jo sopia kauppoja käytetystä. 150 tkm ajetusta Seat Exeo multitronicista, mutta tämän luettuani tulin toisiin ajatuksiin. Taitaa olla BMP:kin luotettavampi vaikka vähän nykii, mutta niinhän se nykii DSG:kin .

    • Audixmen

      Erittäin miellyttävä vaihteisto, oikein huollettuna ja käytettynä kestää pitkään.
      Oman Audini annoin vaihdossa ehjänä. Kilometrejä mittarissa 480t Voimansiirrossa, moottorissa, apulaitteissa, ei vikoja! Ainoastaan sähkövikoja, pyöränlaakereita, vetoniveliä ja jaakopäätä piti korjauttaa usein. Ikkunan nostimen vaijerit on myös heikosti rakennettu. Eihän polkupyörän vaijeri kestä pitkään jos ikkunoita käytetään.
      Huom! Jos aiot ajaa rallia niin varmasti laatikon saa hajalle ihan mistä autosta vaan.

    • Hassuli

      2013 A6 Avant 177 hv dieselkoneella. 50tk takana Multitronicilla ja nyt mittarissa reilut 100tk. Uskomattoman mukava ja hyvin pelittänyt kombinaatio! Sen verran mukava paketti, että ei tuota kirvele edes korjauttaa, jos joskus laukeaa. Yhtä mukavaa vaihteistoa en ole kokenut muissa premium autoissakaan.

    • Anonyymi

      MULTITRONIC: Älä tilaa tästä puljusta. Huijarifirma, ei ole tuotetta näkynyt 4 viikon tilauksen jälkeen. Toimitus piti olla 3.12. , noin viikko tilauksesta. Tuote on maksettu. Eivät vastaa puheluihin eikä sähköposteihin. ÄLÄ TILAA YHTÄÄN MITÄÄN! Kuluttajaneuvonta saa nyt puuttua asiaan! yt, suski

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe