Haluan ruveta kummiksi

Haaaaaaanz

Ja maksaa aina tietyn summan kuukaudessa kummilastani varten maailman toisella puolen. Olen tutustunut tähän www.plan.fi -sivulla. Mua kuitenkin pelottaa, ettei se raha minkä laitan mene sinne minne sen oikeesti kuuluu, eli sitä mun kummilasta varten ja sen ympäristöä. Sopimuksissa lukee myös, että kummilapsen saa tavata mutta siitä pitää ilmoittaa vähintään 8 viikkoa ennen jollekkin plan-henkilölle. Haluaisin siis tietysti tavata kummin, ja tietää että hän on aito ja että rahat menee sille jne. :D Oon tosi epäileväinen, koska koko ajan lahjotetaan joka paikkaan rahaa, esim. kirkko, ja kaikki.. mut silti ei näytä tulevan mitään tulosta. Haluun oikeesti auttaa! Oisko kellään kokemuksii ulkomailla olevalle kummina olosta? Jotenkin on erikoinen fiilis tästä.. (: Kiitti vastauksista.

4

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummitustätsy

Minä olen kummi sekä World visionin kautta, että omaehtoisesti. World visionin kautta maksan 25 e / kk. Saan vuosittain hankeraportin mitä rahalla on tehty. Saan myös lapsesta vuosittain valokuvan ja tietoja koulumenestyksestä ym. Voin lähettää hänelle ohuita paketteja ja saan niistä aina kiitoskirjeen aikanaan. En voi tavata lasta, paitsi osallistumalla joskus järjestettäville matkoille jotka maksavat tuhansia.
      Omaehtoisesti kummittelen Afrikkaan, alaluokkalaisen koulumaksu on 100 e/vuosi. Sen lisäksi voin lähettää minkälaisia paketteja haluan tai vaikkapa rahaa Western unionin kautta. Voin myös vierailla kummiperheessä milloin haluan. En ole vielä käynyt, mutta menossa olen. Yhteyttä voin pitää kirjeitse tai fb:n avulla, sillä aina löytyy perheestä tai tuttavapiiristä joku joka voi käydä nettibaarissa jos on rahaa. Minä huolehdin että on, koska on todella ihanaa kulla mitä perheelle kuuluu. Jos sinua kiinnostaa, kerron mielelläni kummasta vain. Päiväni pelastaa aina ihminen joka haluaa auttaa köyhyyden kanssa kamppailevia läheisiä.

• suomi-kummi

Järjestelmä on sitä, että avustetaan niitä siellä niin kauan että ne kasvaa tarpeeksi isoksi ja jaksaa tulla sitten tänne meille koko suvun kanssa, tuonne aukioille mesomaan.

• tyttö 94

Meillä on 4-vuotias PLAN-kummityttö Vietnamissa. Mitään todisteita ei periaatteessa ole, että raha menee perille, mutta en suostu uskomaan niin laajamittaiseen huijaukseen. Tytön perheeltä tulee kirjeitä liikuttavan huonolla englannilla, Valokuva tytöstä on, ja vuosittain tulee raportti PLANin toiminnasta alueella. Tykkään tosi paljon kirjoittaa tytölle, ja suunnitelmissa olisi ehkä vielä joskus mennä häntä tapaamaankin..

• perttu_planilta

Hei,
      Plan toimii kohdemaissaan vahvasti alueellisesti ja ruohonjuuritasolla, joten apu kulkee varmistetusti perille niihin yhteisöihin, jotka sitä tarvitsevat. Kummimaksulla tuetaan koko sitä yhteisöä, johon kummilapsi kuuluu - se on tutkitusti paras ja toimivin tapa auttaa lasta.

Kummilastaan pääsee toki tapaamaan. Kahdeksan viikon varoaika tarvitaan, että kohdemaan Plan saa vierailun järjestettyä heidän päässään. Tuosta löytyy pari tarinaa tehdyistä kummivierailuista: http://www.plan.fi/fi-FI/kummitoiminta/kummit-kertovat/. Oman kummilapsen tapaaminen on monelle hyvin sykähdyttävä kokemus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1758
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1187
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      1002
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      771
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe