Olen muuttamassa kaverini kanssa kimppa-asuntoon. Olemme saaneet eri tahoilta vähän ristiriitaista tietoa siitä, millainen kotivakuutus/vakuutukset meidän pitäisi ottaa. Ilmeisesti meidän on kuitenkin otettava kummankin omat vakuutukset, koska emme ole perheenjäseniä emmekä puolisoita.. Tuleeko meidän kummankin ottaa vakuutukset, jotka molemmat kattavat koko asunnon pinta-alan? Vai niin, että toinen vakuuttaa ikäänkuin puolet asunnon pinta-alasta ja toinen puolet?
Kotivakuutus kimppa-asunnossa
4
218
Vastaukset
- halfand6
Molemmat vakuuttavat puolet pinta-alasta. Voipi olla yhtiökohtaisia eroja käytännöissä.
Kannattais vakuuttaa vakuutusmäärästä niin kuin suurin osa nuorisosta tekee. Oletan että olet nuori perheetön ihminen. :D
15-20 tuhatta euroa vakuutusmäärää, riittänee ehkä korvaamaan sinun omistuksessa olevan irtaimen. Vastuu ja oikeusturvavakuutukset siihen päälle. Yhteisestä omaisuudesta korvataan kuitenkin vain sinun puolikkaasi.- rtjrtj
On muuten sitten melkoisen harvassa nuoret jotka muuttavat ensimmäiseen asuntoon ja joiden irtaimiston arvo on 15-20 tuhatta.....
rtjrtj kirjoitti:
On muuten sitten melkoisen harvassa nuoret jotka muuttavat ensimmäiseen asuntoon ja joiden irtaimiston arvo on 15-20 tuhatta.....
No sitten voi ottaa pienemmästä. Puhutaan enimmäiskorvausmäärästä eli "katto" summasta. On sitä tehty 5000€ ja pienempiäkin. Vastuuvakuutus siinä se tärkein osa kuitenkin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad821310- 44938
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että362767- 132720
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56594