Olen aikoinani kasvattanut omenapuuhun lisäoksia, mutta en vain enää muista kummin päin se viilto piti tehdä. Eli, nuori piiska taimi johon halutaan oksa kasvattaa tiettyyn kohtaan. Uinuva silmu rungolla josta pitäisi oksa kasvattaa, painetaan veitsellä kuoren läpi kovaan puuhun saakka josta sitten seuraa, että tästä alkaa kasvaa uusi oksa. Nyt en vain muista sitä, pitikö viilto tehdä silmun ylä vai alapuolelle? Sen vain tiedän että, viillon paikka aiheuttaa, joko oksan kasvun, tai silmusta tulee pieni kukkiva oksa joka ei kasva isoksi, vaan alkaa tuottaa omenoita. Siis, kummalle puolelle viilto silmua kun halutaan oksa, ja kummalle puolelle jos halutaan kukkiva pikku oksa? Tärkeä tieto olisi myös se ajankohta jolloin nämä toimenpiteet pitäisi tehdä. Muistaakseni toinen tehtiin keväällä ja toinen elokuulla, riippuen siitä mitä silmusta haluttiin tulevan. Kuka tietää? Kiitos.
Mites se menikään?
oksan kasvatus
0
103
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312