allas karpeille

allasta vailla

mulla on 6 karppia, joille olen tehnyt pihalle agrista ostetusta muovista altaan. nälkä kasvaa syödessä ja haluisin nyt tehdä betoni altaan.. eli kiviä ja suihkulähde . osaako kukaan kertoa miten se aloitetaan ja vaikka laittaa kuviakin?? olen peukku keskellä kämmentä..?

2

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en halua kuvia julki

      Me tehtiin allaskumista.
      1. Kaivetaan riittävän syvä ja leveä kuoppa (meillä syvyys 1,8 ja leveyttä 7x 5. Hyvä syvyys niin karpit pärjää talven altaassa.

      2. Muotoillaan reunoille hyllyjä, tämä on ehdoton, että saa niitä kiviä asetettua nätisti. Monesti näkee, että on ylhäältä hylly jäänyt pois ja kumi paistaa ikuisesti näkyvillä.
      3. Pohjalle ja reunoille suodantinkangas,
      4. sitten tosi hienoa hiekkaa ja
      5. taas suodatinkangas. Tuolla hiekalla jo taas pystyy lisää muovaamaan niitä hyllyjä sopivaksi.

      6. Lopulta allaskumi, parhaalle on takuuta kymmeniä vuosia ja venyminen muistaakseni 300%. Eli ei ihan helposti hajoa. Painavaa tavaraa muuten.

      Jos teet betonilla niin meinaatko tehdä kantikkaan altaan vai millä saisit tehtyä "helposti" kaarevaa muotoa? Pitäisi myös raudoittaa hyvin. Mikä olisi altaan pinta kun muistaakseni betonista voi liueta...emästä hapanta what ever.

      Googletahan "koikarppi" tai "koipond" niin tulee erilaisia karppiallas juttuja esiin.

    • juttuaa innoissaan

      http://p1.foorumi.info/koijarit/

      Hieno harrastus. Olen käynyt Jollaksessa koijaripuutarhassa ja oli kyllä rauhoittava kokemus. 50 karppia tuli mutustamaan hapanleipää ja kaikilla kuulemat nimet. Elannon häälimppu oli alkuaan se kaikkein
      suosituin.
      Tarkoitus oli tututua vesikasveihin, mutta asukit veivät kyllä huomion.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe