mulla on 6 karppia, joille olen tehnyt pihalle agrista ostetusta muovista altaan. nälkä kasvaa syödessä ja haluisin nyt tehdä betoni altaan.. eli kiviä ja suihkulähde . osaako kukaan kertoa miten se aloitetaan ja vaikka laittaa kuviakin?? olen peukku keskellä kämmentä..?
allas karpeille
2
204
Vastaukset
- en halua kuvia julki
Me tehtiin allaskumista.
1. Kaivetaan riittävän syvä ja leveä kuoppa (meillä syvyys 1,8 ja leveyttä 7x 5. Hyvä syvyys niin karpit pärjää talven altaassa.
2. Muotoillaan reunoille hyllyjä, tämä on ehdoton, että saa niitä kiviä asetettua nätisti. Monesti näkee, että on ylhäältä hylly jäänyt pois ja kumi paistaa ikuisesti näkyvillä.
3. Pohjalle ja reunoille suodantinkangas,
4. sitten tosi hienoa hiekkaa ja
5. taas suodatinkangas. Tuolla hiekalla jo taas pystyy lisää muovaamaan niitä hyllyjä sopivaksi.
6. Lopulta allaskumi, parhaalle on takuuta kymmeniä vuosia ja venyminen muistaakseni 300%. Eli ei ihan helposti hajoa. Painavaa tavaraa muuten.
Jos teet betonilla niin meinaatko tehdä kantikkaan altaan vai millä saisit tehtyä "helposti" kaarevaa muotoa? Pitäisi myös raudoittaa hyvin. Mikä olisi altaan pinta kun muistaakseni betonista voi liueta...emästä hapanta what ever.
Googletahan "koikarppi" tai "koipond" niin tulee erilaisia karppiallas juttuja esiin. - juttuaa innoissaan
http://p1.foorumi.info/koijarit/
Hieno harrastus. Olen käynyt Jollaksessa koijaripuutarhassa ja oli kyllä rauhoittava kokemus. 50 karppia tuli mutustamaan hapanleipää ja kaikilla kuulemat nimet. Elannon häälimppu oli alkuaan se kaikkein
suosituin.
Tarkoitus oli tututua vesikasveihin, mutta asukit veivät kyllä huomion.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984