Uusi Temppeli ja millainen meno?

Meno vain hurjenee

On ollut kirjoituksia uudesta rakennettavasta temppelistä, mutta kuinka se meno tapahtuu mielestänne?
En tarkoita mitään Jeesus juttua vaan juutalaista näkemystä asiaan.
Alkaako veriuhrit virrata ja kivitystuomiot otetaan jälleen käyttöön vai?
Onko ollut konkreettisia ehdotuksia?

31

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnjmk,l.ö-

Sellainen meno että jeesus ja muu paska muhammed sakki saa mullua perseeseen.¨
      Just painukaa vittuun.

• oppoopoppopo

Niin onko olemassa jotain neuvostoa joka päättää millainen se uusi temppeli olisi?
      Palataanko kulttuurissa sen jälkeen pronssikauteen vai?

• 19+8

Meinaatko että esim. Euroopan neuvoston pitäisi saada päättää asiasta.

Eikö se Israelin oman asia päättää menoistaan, eivät hekään puutu kirkollisiin juutaisen Jeesuksen ihmis-syöntimenoihin.

• rryyyyrrrrrrrrrrrrrr

Nyt ei ole kysymys Euroopan neuvostosta vaan juutalaisuuden mahdollisesta paluusta pronssikauteen.

Onko olemassa jonkinlainen temppelineuvosto jota johtaa esim äärimmäiset uskovaiset vai onko elimessä mukana myös liberaaleja voimia ?

Arvauksen mukaan Israelin demokratialla, kansanvallalla ei ole mitään tekemistä mahdollisen neuvoston kanssa.

• 5+3
        rryyyyrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

Nyt ei ole kysymys Euroopan neuvostosta vaan juutalaisuuden mahdollisesta paluusta pronssikauteen.

Onko olemassa jonkinlainen temppelineuvosto jota johtaa esim äärimmäiset uskovaiset vai onko elimessä mukana myös liberaaleja voimia ?

Arvauksen mukaan Israelin demokratialla, kansanvallalla ei ole mitään tekemistä mahdollisen neuvoston kanssa.

Jos israelilaiset haluavat palata pronssikauteen demokraattisesti, sekin lienee heidän asiansa.

• wowoowowowo
        5+3 kirjoitti:

Jos israelilaiset haluavat palata pronssikauteen demokraattisesti, sekin lienee heidän asiansa.

Demokaratialla ja Israelin uskontopolitiikalla ei ole paljoakaan tekemistä keskenään onhan suurin osa juutalaisista maallistuneita.
        Onko esim.USA:n ja Euroopan liberaaleilla juutalaisilla mitään sananvaltaa heihin?
        Tuskin pronssikauteen palaamisesta äänestetään,vai?

• sama täällä9909090

Ai niin miten on sen temppelin piirustusten kanssa?

Olisiko se kreikkalainen malliltaan vai jopa Salomonin temppelin kopio?

• 14+15

Raamatussa on piirustukset.

• sjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
        14+15 kirjoitti:

Raamatussa on piirustukset.

Eli Herodeksen ns.kolmas temppeli ei olekaan Raamatun mukainen.
        Näinkin olen lukenut.

• KTS (Ei kirj.)

Eiköhän tää temppelileikki oo kourallisen juutalaishihhulin legopalikkapeliä.

• 8+6

Ainut oikea Temppeli olisi Jerusalemin temppeli, joskus se vielä tulee ja voittaa kaikki maailman kirkot ja moskeijat.

• KTS (Ei kirj.)
        8+6 kirjoitti:

Ainut oikea Temppeli olisi Jerusalemin temppeli, joskus se vielä tulee ja voittaa kaikki maailman kirkot ja moskeijat.

Unissas

• 10+20

KTS

On paadutettu sielu..... :)

• saatatpa sinäkin ja

monet juutalaisetkin kokea yllätyksen ... :)

Toki Raamatussa on ilmoitettu etukäteen mutta kuka sen ymmärtää ... :)

• Abba Isän antamana
        saatatpa sinäkin ja kirjoitti:

monet juutalaisetkin kokea yllätyksen ... :)

Toki Raamatussa on ilmoitettu etukäteen mutta kuka sen ymmärtää ... :)

´ Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Uhrilammas. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Uhrilammas. ´ (Ilmestyskirja 21:22 vapaa käännös)

• 1+16
        Abba Isän antamana kirjoitti:

´ Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Uhrilammas. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Uhrilammas. ´ (Ilmestyskirja 21:22 vapaa käännös)

On siellä Isarelissa kristittyjenkin temppeleitä, mutta Jerusalemin temppeli on toinen juttu.

On syntymäkirkkoa ja Pyhän haudan kirkkoa ja kaikkien kansojen Getsemane kirkkoa, ja mitä lienee kastepaikkoja, pyräretkireittejä ja Nasaretin kappeleita.

Mielenkiintoista, että niitä ei enää Ilmestyskijassa näy.

• Ilmestyskirjassa
        1+16 kirjoitti:

On siellä Isarelissa kristittyjenkin temppeleitä, mutta Jerusalemin temppeli on toinen juttu.

On syntymäkirkkoa ja Pyhän haudan kirkkoa ja kaikkien kansojen Getsemane kirkkoa, ja mitä lienee kastepaikkoja, pyräretkireittejä ja Nasaretin kappeleita.

Mielenkiintoista, että niitä ei enää Ilmestyskijassa näy.

näkyy tuo edellinen ja myös on näin kirjoitettu:

´Minä näin uuden taivaan ja uuden maan.

Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.

Pyhän kaupungin, Uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota valmistettuna kuin morsian, miehelleen kaunistettu. Ja minä kuulin valtaistuimelta voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän on asuva heidän keskellään, ja he ovat hänen kansansa. Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa ole enää oleva, ei murhetta, ei parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Valtaistuimella istuva sanoi: "Minä teen kaiken uudeksi."

Hän sanoi vielä: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet."

Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle lahjaksi elämän veden lähteestä. Joka voittaa, perii tämän, ja minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun lapseni. Mutta pelkurit, epäuskoiset, saastaiset, murhaajat, huorintekijät, noituutta harjoittavat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valehtelijat saavat osansa järvessä, joka palaa tulta ja tulikiveä. Tämä on toinen kuolema."´

Ennen tämän tapahtumista tulee kyllä vielä tapahtumaan paljon ja myös Hesekielissä mainittu temppeli tullaan rakentamaan.

• SB

Muistaakseni Talmudissa on maininta vain viljauhrien aloittamisesta.
      Kivitystuomiot eivät ole Israelin lakien eikä uudistuneen juutalaisen lainkaan mukaista, enää

• meno vain hurjenee

Jatkoa:

Miten sitten sen kuninkaan laita`?
      Siirtyykä mahdollinen demokratia Israelissa teokratian kautta kuningasvaltaan?

Pitääkö olla kuningas Davidin jälkeläinen ja kuinka se todistetaan?
      Riittääkö todistettu jälkeläisyys vai pitääkö olla myös pätevä?

• ...

Ei siirrytä demokratiasta ja tasavallasta mihinkään. Temppeliä tuskin rakennetaan.
      Aina unohdetaan että ei enää Babelista paluun jälkeen syntyneessä valtioissakaan ollut Davidin sukuista kuningasta. Restoraatiota yritettiin pian Babelista palattua ,mutta se epäonnistui eikä uutta yritystä enää tehty.

• Mitä maailman kansat

siitä ajattelevat, kun Israelissa temppeli rakennetaan ja uudestisynnytään ja elävän veden Lähde saadaan Jumalan Hengen vuodatuksessa ja suuressa iankaikkisen evankeliumin julistuksessa?

Miksi kansat tulevat hyökkäämään Israeliin ja Jerusalemiin ja mitä tarkoittaa Jerusalemin väkikiveksi nostaminen?

Jottei tule pelkästään kysymysmerkkejä, niin kirjoitan huutomerkkiin sopivaa: Nasaretilainen Yeshuan on Immanuel ja Israelin Pyhä Herra ja Kuningas, se Iankaikkinen Isä ja Luvattu Poika ja Ihmeellinen Neuvonantaja ja Väkevä Jumala ihmisiin nähdentoimii yksin ja ainoastaan kauttansa, ja autuaat ne ihmiset, jotka sen mukaan anovat Jumalan armoa ja totuutta ja siunausta, sillä asettavat toivonsa Jumalan armooon ja Pojan Pyhään Nimeen, amen.

• SB

Eihän suinkaan maailman kansat ole ajatelleet sellaista.

Ovat olleet lähinnä teurastamassa juutalaisia ja estämässä Israelin valtion syntyä.
      Vain viime aikoina on herätty ehkä 70-luvulla jo Israelin valtion synnyttyä, ajattelemaan niin pienissä evankelisissa piireissä.

Kansat ovat jo hyökänneet useasti Israeliin ja Jeesus kuninkaana ei ole vielä tullut.

• ADFGHIJK

MILLOIN UUTEEN AIKAKAUTEEN?
      Viimeinen Tuomio

Matteuksen Evankelimin mukaan
      25:31" Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      " sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan." Room. 2:16
      Apostolien tekojen mukaan:
      17:30 " Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
      17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
      Apostoli Pietarin mukaan:
      3:7 " Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään."
      3:10 " Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
      3:11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
      3:12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"

Kummalle puolen kuulunet, molemmille kuulu et!
      Ilmeisesti panette kuin jänis päänne pensaaseen ja poistatte nuokin julistukset nopeasti, ettette pelastuisi!

• Temppeli tulee

Temppelin piirustukset tosiaan löytyy sieltä Mooseksen kirjoista ja koska temppeli on itse Kaikkivaltiaan Luojan "talo" on luonnollista että se on Hänen Itsensä suunnittelema. Temppeli kyllä rakennetaan aikanaan, mutta vasta kun kansa hylkää pahuuden ja kääntyy Luojansa viitoittamalle tielle.
      Talmudin mukaan jokainen sukupolvi, joka elää ilman temppeliä on yhtä syntinen kuin ne sukupolvet joiden syntien takia temppelin annettiin tuhoutua. Toisin sanoen kunhan kansa ansaitsee temppelin, se kyllä rakennetaan jotta Luojan pyhyys voi virrata sitä kautta jälleen maailmaan. Jokaisen tulisi toivoa näkevänsä päivän, jolloin temppeli jälleenrakennetaan, sillä se on siunaus kaikille ihmisille. Toki on voimia, jotka tahtoisivat ihmisen pysyvän ikuisesti niin itsekkäänä ja pahana, ettei temppeliä enää koskaan rakennettaisi.

• iyyyyyyyyyyyyyyyyyym

Niin ja Herodeksen rakennuttama temppeli ei ollut oikea koska se ei ollut Raamatun mukainen.

Miten sitten veriuhrit?
        Entäs otetaanko kivitystuomiot ja monioavioisuus jälleen käyttöön?

• Käsitykseni tästä
        iyyyyyyyyyyyyyyyyyym kirjoitti:

Niin ja Herodeksen rakennuttama temppeli ei ollut oikea koska se ei ollut Raamatun mukainen.

Miten sitten veriuhrit?
        Entäs otetaanko kivitystuomiot ja monioavioisuus jälleen käyttöön?

Uhraaminenhan on sen verran olennainen osa temppelin menoja, että tietysti se jatkuu ainakin jossain muodossa. Sehän on kuin suuret grillijuhlat.
        Kivitystuomiot ja moniavioisuus taas riippuvat lähinnä muusta yhteiskunnan kehityksestä. Jos uskonnollinen laki otetaan valtion laiksi, niin kuolemantuomion käyttöönotto on mahdollinen. Moniavioisuus puolestaan ei ole juutalaisten uskonnollisten tekstien tai lakien pohjalta suotavaa. Ennemminkin päinvastoin. Toki on ollut juutalaisia yhteisöjä joissa moniavioisuus on ollut tavallista, mutta se on käsittääkseni ollut seurausta muiden kansojen tapojen omaksumisesta.

• Jumalan temppelin

heijastuma taivaasta tulee esille kun iankaikkinen evankeliumi julistaan kaikille kansoille ennen Pahan valtakuntaa maailmassa. Jumalan ensihedelmänä on tuo Israelin kahdentoista sukukunnan 144 000 apostolia, jotka julistavat Jumalan armon ja totuuden ja tuomioiden läheisyyden, samoin ihmisille kerrotaan Ilmestyskirjan mukaan myös Pahan tuleva 42 kuukauden jakso, samoin kaksi säkkipukuista Jerusalemissa tulevat lyömään maata vitsauksilla niinkuin tahtovat ja tapahtuu aivan samoin kuin Mooses ja Aaron tekivät Jumalan teot faaraon edessä, mutta faaraon sydän paatui, koska rakasti valheita Israelin Pyhän Herran ja Jumalan ilmoituksen sijaan.

Katsokaa ettei teistä kenelläkään ole paha ja epäuskoinen sydän niinkuin faaroalla tai kaltaisillaan, sillä vaikka yrittäisitte sotia Jumalaa ja sanomaansa vastaan niin saatatte vain sielunne perikatoon ja turmiin.

Ainoastaan Kuningas Yeshuassa on tulevaisuus ja toivo Jumalan valtakunnan ja Uuden Jerusalemin suhteen niinkuin nuo kaksitoista porttiakin on nimetty Israelin kahdentoista sukukunnan mukaan, amen.

HalleluYeshua! Jokainen joka avukseen huutaa Herran nimeä, myös pelastuksen sieluillensa saa, mutta tarvitaan taivaallisen viisauden vastaanottaminen maailmallisen tyhmyyden sijaan ja koskee kaikkia koska synnymme ilman Jumalan kirkkautta ja olemme syntiä tehneet ja tarvitsemme Jumalan antamaa elävää vettä ja Pyhän Hengen opetusta ja voimaa ja shalomia.

Kotikaupungimme on Kuningas Yeshuan valtakunnassa ja Uudessa Jerusalemissa vaikka myös maailmallisella tulee olemaan keskeinen sija näissä lopunajan tapahtumissa, niinkuin Yeshua sinne tulee niinkuin taivaaseen nousikin, mutta kirkkautensa on nyt aivan erilainen kuin lähtiessään ja alkuaineet kuumuudesta sulavat ja maa ennallistetaan uudeksi ja tuhatvuotiseksi valtakunnan alustaksi, samoin taivas on aivan erilainen ja uusi, sillä merta ei enää tule olemaan ja vedestä ja veden kautta on maa ja taivas ja kaikki luomakunta luotu ja tullaan asettamaan ennalleen valtakuntansa laskeutuessa maan päälle.

Hallelujah Yeshuan nimessä!

• Vanha ja vakaa

Uusi Jerusalem kohta puoliksi Palestiinan pääkaupunki.
        Muslimit eivät tule antamaan lupaa uudelle Salomonin temppelille.
        Eläkööt tappelupukarit sovussa keskenään mielikuvitusjumaliaan palvellen.
        Jos ei juutalaiseille passaa voihan sieltä lähteäkkin. Jääköön tavalliset Israelilaiset maahansa.

• Ehei
        Vanha ja vakaa kirjoitti:

Jos ei juutalaiseille passaa voihan sieltä lähteäkkin. Jääköön tavalliset Israelilaiset maahansa.

Ai että juutalaiset ei olekaan oikeita Israelilaisia? Tiedätkö muuten mikä on Israel? Se ei tarkoita pelkästään maata vaan myös kansaa. Vasta kun juutalainen kansa asuu itsenäisenä heille tarkoitetussa maassa jonka keskuksena on Jerusalemin temppeli, voidaan puhua oikeasta Israelista. Israel on muodostumassa vääjämättä ja siihen on turha muiden yrittää päästä osingolle, vaikka halukkaita ja yrittäjiä tuntuu riittävän.

• Jakamaton Jerusalem
        Vanha ja vakaa kirjoitti:

Aika mielenkiintoiseksi menee jos joltain kantilta katsottuna on oikeutettua antaa uudelle koskaan aiemmin olemattomalle äärimuslimien arabivaltiolle pääkaupungiksi Itä-Jerusalem, joka on ollut juutalaisten asuttamana aina paitsi ainoastaan vuodet 1948-1967, jolloin Jordanialaiset (siis palestiinalais arabit) miehittivät sitä.
        Jos nyt aivan maalliselta kantilta asiaa tarkastelee, niin mitenköhän todennäköistä olisi että tämä uusi "palestiinalaisvaltio" pitäisi rauhalliset välit Israeliin ja kuinka kauan?
        Sodan aloittaessaanhan se antaisi automaattisen valtakirjan Israelille yhdistää Jerusalem jälleen.
        Uskonnolliselta kannaltahan kysymys on kuitenkin jostain ihan muusta.

• Jakamaton Jerusalem kirjoitti:

Aika mielenkiintoiseksi menee jos joltain kantilta katsottuna on oikeutettua antaa uudelle koskaan aiemmin olemattomalle äärimuslimien arabivaltiolle pääkaupungiksi Itä-Jerusalem, joka on ollut juutalaisten asuttamana aina paitsi ainoastaan vuodet 1948-1967, jolloin Jordanialaiset (siis palestiinalais arabit) miehittivät sitä.
        Jos nyt aivan maalliselta kantilta asiaa tarkastelee, niin mitenköhän todennäköistä olisi että tämä uusi "palestiinalaisvaltio" pitäisi rauhalliset välit Israeliin ja kuinka kauan?
        Sodan aloittaessaanhan se antaisi automaattisen valtakirjan Israelille yhdistää Jerusalem jälleen.
        Uskonnolliselta kannaltahan kysymys on kuitenkin jostain ihan muusta.

Jerusalem tulee lopulta olemaan vain Korkeimman pyhien hallussa. Tällä en tarkoita Mooseksen Lain, moninaisten syntien orjuudessa eläviä enkä täysin maallistuneita Jerusalemin nykyisiä asukkaita.

Sitä ennen tulee vielä paljon veri, hiki ja kyyneleet virtaamaan, sillä Korkein on Tanakh'in mukaisesti aloittava tuomiot niistä, jotka asuvat Hänen pyhässä kaupungissaan. Korkein tulee käyttämään jälleen heitä vastaan 'käsikassaranaan' ja ruoskanaan pakanakansoja, kuten niin monta kertaa ennenkin (Babylonia, Rooma, Saksa jne.).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      473
      1696
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1477
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1328
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1289
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      885
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      846
    7. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      726
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      712
    9. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      42
      700
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      691
    Aihe